Zbudowałem buggy rc (silnik od kosy) z napędem tylko na jedną oś i nie zastosowałem dyferencjału. Nie ma problemów ze skręcaniem chociaż promień skrętu nie jest jakiś super. Jeśli będziesz jeździł w terenie to wydaje mi się, że nie odczujesz wielkiej różnicy.
Widziałem na YT patent na blokowanie dyfra w 126p. Nie wiem, czy takie rozwiązanie jest technicznie możliwe w dyfrach BMW. Muszę i tak taki kupić więc może się uda... a jak nie to zostaje tzw elektroszpera chociaż tego pragnę uniknąć. Powyżej patent na takie sprytne blokowanie. Kolejne pytanie. Jak duży skok da się uzyskać stosując dyfer, półosie i...
---Pittt przeglądarka błędy podkreśliła to poprawiłem. --- mevelrik dla mnie mocy już za mało, ponieważ mam 2 buggy z silnikiem 2.0 115KM, a to idzie na sprzedaż, jednak umiejętne obchodzenie z hamulcem i biegami, to buggy szaleje jak głupie. ---stanislaw56 sory ale tam są płaskowniki o grubości 6mm więc nie wiesz co mówisz :D ---shido5 tego się nie...
Bateria umieszczona jest idealnie na środku w schowku. Po jednej stronie jest regulator a po drugiej odbiornik z radiatorem. Specjalnie radiator umieściłem po przeciwnej stronie żeby zrównoważyć wagę. Obie strony nie są zrównoważone ale różnica pomiędzy prawą a lewą stroną nie jest znowu taka duża żeby wnosiła jakieś poważniejsze zmiany w sterowaniu....
jak jest na sztywno to ktoś zaspawał dyfer w skrzyni i już tego nie "odspawasz", wymień skrzynię i tyle, od malucha pełno skrzyń, u mnie w stodole się nawet wala jeszcze jedna albo przerób przeguby na normalne homokinetyczne od dowolnej osobówki przednionapędowej i będzie wieczne o ile porządnie zrobisz ktoś zapewne specjalnie zapsawał dyfer żeby się...
Witam, sprzątając garaż wpadłem na pomysł aby zbudować buggy 4x4 z gratów które mam, tj. silnik z hondy crx d16z5 (moc ok 140km wraz ze skrzynią, przełożenie na 1-wszym biegu 1:3,25 na drugim 1:1,90 trzecim 1:1,25 itd., w której mam zamiar zaspawać dyferencjał ) oraz 2 mosty z suzuki z przełożeniem chyba 1: 4,11 lub 1:4,16. Napęd będzie z w/w skrzyni...
Proszę w tej galerii jest oraz ten obrazek gościu quada robił.Bo też idzie zrobić na skrzyni od żuka ale to ciężar i wogóle ale też myślałem o tym czy by nie szło zrobić skrzynie na wałkach i łożyskach samonastawnym tylko żeby było bieg do przodu i do tyłu żeby nie zmieniało mocy i buta tego silnika w pojeździe. Czy idzie zrobić w silniku z moto??...
Witam. Posiadam pojazd typu buggy z silnikiem Kawasaki ZX12r. Jako że pojazd wyposażyłem w dużo "prądożernych" odbiorników (servo elektryczne, wspomaganie elektryczne kierownicy, dodatkowe oświetlenie) a dodatkowo założyłem większy akumulator (12v 45AH) Zaczęło mi brakować prądu w układzie (alternator motocykla nie nadąża ładować). Wpadłem na pomysł...
Po prostu, silnik chciałbym mieć za plecami. A gdybym dał silnik bez obracania musiałbym wydłużyć klatkę na silnik a tego bym nie chciał, bo potem okaże się że buggy ma 5m długość. Czy odwrócenie dyferencjału pomogłoby? Pomijając jak już wyżej kolega napisał chłodnice, wydech itd.
Buggy to zawieszenie o długim skoku więc półosie powinny być o jednakowej długości, sama jednostka napędowa np CC 1,1 do tak lekkiego pojazdu wystarczy w zupełności wystarczy, ale umieszczona wzdłużnie z klasycznym dyferencjałem umieszczonym w osi podłużnej pojazdu. oglądałeś filmiki z budowy na YT? np kanał TRaider`a
780810 masz rację że dużo lepiej Buggy jeździ gdy ma silnik przed osią tylną , jest wtedy stabilny przy większych szybkościach.Silnik i skrzynie malucha też da się odwrócić , trzeba przerobić mechanizm zmiany biegów i odwrócić dyfer. Wszystko zależy w jakim celu budujesz taką maszynę .Jeżeli w teren sinik można zamontować klasycznie i o dziwo radzi...
myślę ze 4x4 to duże wyzwanie. Myślę nad silnikiem zamontowanym centralnie skrzynia od BMW diesla i do tego tylni dyfer z blokadą od audi co o tym myślicie ?
A więc tak wałki atakujące dyfra zakończone są okrągłymi "tarczami" z nagwintowanymi otworami do których przykreca się wał pędny, ale my w to miejsce przykrecimy po prostu zwykły przgub wewnetrzny od tego modelu a nastepnie odpowiodnio przedłużona półoś ze skrzyni. I wydaje mi sie ze to powinno współgrać w miarę dobbrze. A co do tego ze tylny dyfer...
Myślałem o tiuningu ale wole kupić już silnik tico, bo co do malucha to mam plany żeby zrobić z niego kosiarkę samobieżną, ale to inna historia. W skrzyni jest odwrócony dyferencjał, trzeba było trochę pod szlifować i w jednym miejscu zrobiła się dziura to ją zakleiłem blaszką na silikon. Zdecydowałem że do buggy wsadzę silnik od seicento 1.1 albo cinquecento...
Witam! Ostatnio ze znajomym wpadliśmy na pomysł aby zbudować buggy/szayowóz/ruraka. Na początek postanowiliśmy użyć fiata 126p( szerzej znanego jako maluch )jako dawce silnika i parę innych rzeczy. I tu pojawił się mały problem. Jak wiadomo lepiej jest jeżeli silnik znajduje się między osiami czyli inaczej niż jest w maluchu. Chcemy więc obrócić cały...
Wątpię aby udało cie się takie cudo kupić w Polsce, na elektrodzie temat "buggy piranha" był wielokrotnie poruszany, polecam dokładnie przeanalizować ten temat. Z tego co pamiętam ktoś już robił coś podobnego z dyferencjału fiata 126p, jest to dokładnie opisane. link:
Cześć z tego co wiem to ma stały 4x4 jak w landroverach ,reduktor i blokadę tylnego dyferencjału ,z reszta jak by z tyłu nie miała blokady to zawsze można dorobić 100% w cenie 2-uch elektrod :) A w tym błocie to różnie bywa :D raz sie kręci raz nie kręci zależy które ma lżej
Mavericka (szczególnie ION XT i XB) Skala 1/18 To modele na kołach zębatych dyferencjału z tworzywa nie najlepszy to wybór. Polecam - Maverick Strada XB Evo 1/10 RTR MV12613 ELECTRIC BUGGY - 581,03 zł - 580,00 zł Koszt dostawy: 0,00 zł .
To tylko do tyłu będę jeździł 🤣 A tak serio można to jakoś załatwić? Póki co czytałem o umieszczeniu silnika bokiem, zablokowaniem dyferencjału, jedna ośka ze skrzyni ma wchodzić w most a później to już wiadomo. Sprawa wyrejestrowania to najmniejszy problem jak dla mnie
... i więcej fotek. Ciekawią mnie szczegóły tej zgrabnej konstrukcji, jakie podzespoły użyłeś (oprócz silniczka z 126). Co trzeba konkretnie zrobić, żeby odwrócić dyfera w skrzyni z 126? Podoba mi się upchnięcie wszystkiego w malutkie cudo. Ale te dwie szpilki to tak skromnie czy z konieczności, szkoda felgi, mocowanie zbiornika paliwa i kawałek podłogi...
Jeżeli dasz silnik o większym momencie, to tak - będzie mocniej obracać kołami. Ale nie pojedzie po trawie i nie będzie "skałołazem". Ponieważ sam silnik to nie wszystko. Takie maszyny konstruuje się od podstaw pod konkretne przeznaczenie. Zmianie podlega wszystko. Po mimo, że są zębatki u ciebie metalowe, to: A: mogą być z lichego stopu (i na pewno...
Wszystko ustaliłem i przemyślałem, jeśli chciałbym startować w jakiś zawodach zostaje mi tylko buggy. Dzisiaj zastanawiam się nad: Durango Dex 410v3: baterie 2S 5600 GM V-maxx, pchełka rc4 hybrid, silnik 5,5 , serwo spektrum, baterie 4500 itd. Niestety jak dla mnie wydaje mi się że za to wszystko ponad 2000zł to za dużo. Czy lepiej skusić się na coś...
Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowym członkiem elektrody . Przedstawię wam mój problem , otóż : mam zamiar zrobić buggy z napędem 4x4 , z silnikiem umieszczonym z tyłu , wziętym z VW Gola II i tu się pojawia problem : chce umieścić silnik w poprzek , czyli jedna półośka wychodzi na przednie koła , a druga na tylne . Obie półośki chce połączyć...
W regulatorach ESC 320A - 03018 i klonach wystarczy zamontować wentylatorek 5V i po problemie z przegrzewaniem to samo dotyczy silników. Ważnym czynnikiem jest też dobór wartości przełożenia - zębatka atakująca na silniku mała liczba zębów na przykład 13-14 T powoduje że silnik jest doskonały do jazdy w terenie i nie przegrzewa się. Wartości przełożenia...
hehe ja mam u siebie tak silnik od malucha oryginalnie ma odwrotnie silnik, po odwróceniu dyferencjału w środku skrzyni półosie kręcą się w odwrotną stronę. u ciebie jest problem w tym ze ty masz skrzynie boczną to jest trochę zabawy, chociaż ja bym zostawił tak jak jest tzn silnik z przodu, tzw rozmieszczenie centralne. Większość buggy zbudowanych...
Witam! Chciał bym przedstawić motocykl marki sam oparty na podzespołach fiata 126p, w moim wydaniu. Założenia projektu były następujące: Zbudować buggy - motocykl możliwie minimalnym nakładem finansowym i sprzętowym. Bazować na tym, co da się odzyskać z wycofanego z eksploatacji 22 letniego 126p o przebiegu 194000km. Zrobić to po swojemu czyli nie...
To jest buggy z silnikiem wysokoobrotowym - przeniesienie napędu na dyferencjał za pomocą łańcucha (tylna oś) - własna myśli techniczna. Oski i przeguby mam od golfa - wiec taki mechanizm chce zastosować. Jak możesz to poleć mi dyferencjał z jakąś blokadą który będzie mało ważył - może suzuki samurai ?
A próbowałeś kiedyś uszczelic coś, do czego wchodzic ma łańcuch... powodzenia ;] To jest prawie nie możliwe ;> Musiał by działac na sucho, i tylko przed jazdą smarowac dyfer ...a widziałeś kiedyś kosz od malczana? Chodzi o uszczelnienie kosza zawieszonego na łożyskach zamkniętych, chodzi tylko o smarowanie tego co się znajduje w koszu. Swoją drogą...
Pierwszo słyszę . Napisz przynajmniej czy to jest przekładnia , prosta czy kątowa . Dyfer sztywny czy łamany . Jaki napęd na przekładnię , kardan , pas , łańcuch ? Jaki masz silnik i jaką skrzynię do tego buggy . Bo jeżeli motocyklowy silnik to bez sensu szukać w samochodówce .
Tak Saxo jak i 126p mają zblokowany zespół napędowy, tj. mechanizm różnicowy w skrzyni biegów i napęd wyprowadzony z niego na półosie. Jeśli zamontujesz go bez zmian w traktorku z napędem na tylną oś, zrobisz sobie typowe buggy, tyle że z większymi kołami z teoretycznym Vmax ponad 200km/h i strasznie małym momentem obrotowym. Ty musisz zastosować jeden...
Nie. Różna średnica kamieni, inaczej rozwiązane zabezpieczanie flansz/przegubów. W długości też się chyba różnią. Aczkolwiek jest możliwe założenie całego dyferencjału z półosiami do skrzyni Malucha? Jestem w trakcie projektowania buggy z silnikiem i skrzynią Fiata 126p i jeżeli bym założył półosie od CC wtedy mam możliwość zastosowania zwrotnic, które...
Witam, jest to mój pierwszy pojazd i chciałem podzielić się wrażeniami z innymi, którzy biorą pod uwagę ten model. Dość krytyczne spojrzenie na wady i ocena całości na koniec. Głownie wady widoczne i zauważone w pierwszych dniach użytkowania. Wygląd: Oczywiście jest kwestią gustu, ale mi się podoba - nie jest to truck (monster/short course) ani klasyczny...
Link Przeszukaj tez na ebay com tylko z chin. Są miejsca w Polsce że obudowę dyferencjału można dostać za niecałe 6 zł :) .
Himoto E18XB Spino V2 1:18 2.4GHz RTR Electric Off Road Buggy Praktycznie nie ma części a układ napędu koła zębate dyferencjału z lichego plastyku. Poszukaj
No tak ale jakieś obudowy to by dały rade Jeśli do dyferencjału to zbyt mała dokładność gniazd pod łożyska. [url=]Link
Zdjęć brak, narazie tylko skrzynię zrobiłem (odwracanie dyfera) a to jest ładnie opisane w tematach na temat buggy rurowca na bazie 126p. Zdjęcia w przyszłym sezonie jak czas pozwoli.