Pomiar kompresji jest podstawą diagnoz spalania w cylindrach- jak wyglądały stare świece. Co do grzania w korku-czy wentylator chłodnicy pracuje?
na niebiesko. Brak kompresji albo za późny kąt wtrysku.
A co najlepiej tanim kosztem zrobić żeby jeszcze trochę posłużył? Albo tanio, albo dobrze... Co trzeba zrobić - już wiesz.
Dało by radę, tylko po co?
swiece, wtryski, pompa, zapłon
Wypala się olej którym poprzednie turbo zasyfiło wydech w środku. Dodano po 23 Firma regenerująca turbo informujeo myciu intercoolera i dolotu bo innaczej nie dają gwarancji. Mechanik też chyba nie był na tyle głupi żeby sprawdzać czy się silnik rozbiegnie czy nie. Więc obstawiam że olej poszedł w wydech. A skoro dpfa ni ma to teraz się smaży pewnie...
Dymienie na niebiesko jest spowodowane : słabą kompresją, za późnym kątem wtrysku, złym działaniem przyśpieszacza kąta wtrysku w pompie.
Wizualnie wygład raczej ok. Poniżej przesyłam zdjęcia powielacza. {Ps niestety nie mam do niego oryginalnej wtyczki Powielacz OK. O jaska wtyczkę chodzi? On występuje bez jakiejkolwiek wtyczki. wyjąłem ten tarnzystor i tak jak pisałem wcześniej ma on przejście między wszystkimi swoimi bpinami Uszkodzony (ma zwarcie). Do wymiany. Stąd dymienie niebieskiego...
Na pewno zacznij od zmiany mechanika.
Może jest to wina fatalnego paliwa, które się nie spala przy niskich obrotach. Tę możliwość raczej odrzuć. Dymienie na niebiesko jest zawsze związane ze spalaniem oleju. Mimo,że jak napisałeś: Odchylam ją tylko do tyłu na kosz, więc olej nie mógł się dostać na tłumika To mimo wszystko trochę oleju "przechodzi ".
Przebieg 144 tysiące (przynajmniej tak ma na liczniku), nie próbowałem odkręcić korka w czasie pracy silnika. Gdzie jest ta odma?
Ja mam problem taki że jak z rana odpale i ruszam nawet bez większych przyspieszeń zaczyna puszczać niebieski dym włączam bieg 2 troche jeszcze podymi i już jest ok tak samo jak ruszanie ze skrzyżowanie dzieje się to samo tylko jak jest zimny i niedogrzany ,auto odpala sprawie bez zadnych problemów , wtryski sprawne są sprawdzone własnym próbnikiem...
Autko jak w temacie 1.8T AWT czysta Pb. Mam taki problem, odpalam zimne autko chodzi na ssaniu jest okej, zejdzie z ssania zaczyna dymić na niebiesko im dłużej stoi tym mocniej zaczyna dymić, podczas jazdy, przyspieszania brak dymu. Czasem zdarza mu się nie dymić jak stoi na jalowym a często jest chmura niebieskiego dymu który śmierdzi benzyną. Ostatnio...
Pierwsze co to emulator wypad z auta, albo przywrócić pierwotną konfigurację, albo porządnie zrobić sterownik na dpf off, ale w takim rozwiązaniu i tak będzie dymić. Najlepiej pierwotna konfiguraja i wtedy można szukać i przeglądać parametry.
Rozłącz turbine od kolektora ssacego i zobacz czy na łopatkach,w przewodzie jest olej.Jezeli jest to może świadczyć to o nieszczelności łożysk turbiny,lub o niskiej kompresji.Jeżeli kompresja jest OK to turbinka do wymiany.Można tak jeździć,jednak wiąże się to ze zwiększonym zużyciem oleju.Nie jest to pewna metoda,ale da Ci jakieś pojęcie o stanie silnika.Najlepiej...
Sprawdź to będzie odpowiedź
Witam, mam pewien problem ostatnio w moim Peugeocie robiłem zawór EGR bo dymił mi samochód na czarno po odpaleniu i czasami na niebiesko. Po przedmuchaniu objaw czarnego dymienia zniknął i się nie pojawił. Teraz mam problem z dymieniem na niebiesko ponieważ pojeździłem po mechanikach i mieli różne objawy ( wtryski, turbina, głowica ew. uszczelka pod...
Różne szkoły docierania są. Traktor po 200 kilku mtg dotarty jest porządnie, ale tak minimum 50 mtg. Niech chodzi pyrka, po kilku zacznij nim jeździć by i silnik miał różne zakresy obrotów i chłodzenie lepsze. Ja pamiętam swoją 28 po remoncie góry, czyli regeneracja głowicy, nowe tuleje, tłoki, pierścienie docierałem coś z 40 kilka mtg, ale juz po 25...
Powiem koledze jak należy prawidłowo ustawić zapłon. Należy zaopatrzyć się w bardzo cieniutką przezroczystą rurkę np. po wkładzie z długopisu. Do końca rurki trzeba dorobić taki stożek jak mają rurki od wtryskiwaczy i stożek ten wkleić w rurkę po czym przykręcić to sekcji w pompie która odpowiada za podawanie paliwa do pierwszego cylindra. Następnie...
Też jestem ciekawy jaka była przyczyna dymienia na niebiesko. pozdrawiam
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
Czy głowica była sprawdzana pod względem pęknięć? Może blok pęknięty.
koledzy ogólnie rzecz biorąc to niebieski dym=olej, biały dym=płyn chłodniczy!! wtrysk to czarny dym. samochód zimny zawsze dymi, bo to para wodna z układu wydechowego, i dopóki nie wyparuje to będzie biały dym. jak samochód nie kopci po nagrzaniu to nic mu nie jest. jeżeli ciepły samochód dymi na biało to może to być uszczelka pod głowicą.
Problem rozwiązany, okazały się jednak zapieczone pierścienie olejowe na 1. i 4. tłoku. Pozdrawiam
Egr wymieniony po prostu padł całkiem Teraz wszystko wróciło do normy włacznie z szarpaniem na zimnym ^^ a już myślałem że jest ok :P
zbyszek1281 Dziękuję za namiary.Palnik wczoraj odpaliłem na napędzie BIO .trochę dymił na niebiesko ale po ruszeniu przepustnicą powietrza jest OK.Na drążku jest podgrzewacz 100w czy wystarczy do syfolu bo chcę zrobić nadciśnieniowy. .http://obrazki.elektroda.pl/4905907100_... wybaczyć ale nie wiem jak wkleić miniaturkę.
Witajcie, mam podobny problem z moim polo 1,6 TDI (75KM,6R z 2009 roku ) auto kupione dosłownie 3 dni temu i było ok a tu po przejechaniu trasy około 50 KM obroty podniesione na 1000 i dymienie za niebiesko - siwo. I się załamałem, więc pytanie do poprzednika czy poradziłeś sobie z Twoim problemem może podpowiesz gdzie i czego szukać co może być przyczyną...
Na razie skup się na odmie i przedmuchach ze skrzyni korbowej, bo albo to przytkana odma - spróbuj ją rozebrać, albo unieruchomione pierścienie tłokowe. A z zablokowaym kanałem ERG można spkojnie jeździć.
Mój dymił na niebiesko, bo klawiatura na jednym zaworze się popsuła (pękła na pół) wystarczyło kupić nową ,dobrze ustawić i problem znikł.
Jeśli dodatkowo pali olej to odpowiedź jest typowa dla tego silnika - pierścienie olejowe tłoków.
Ok pokosze i zobacze jak będzie z ubywalnością oleju ;-) Jaki byłby koszt remontu takiego silnika ew.?
może przez uszczelniacze zaworowe.Też nie będzie dymił na niebiesko.
Prawdopodobnie mechanik nie wyczyścił układu dolotowego i silnik zaciągną olej który był w przewodach i intercoolerze. A co do dymienia-to będzie dymił dopuki nie wypali oleju z układu wydechowego.
Witam mam pewien problem mam Crossa 125 chińczyk od kilku dni zaczął dymić na siwo niebiesko oleju nie bierze ale dymi, siłę ma cały czas taką samą jak przed dymieniem w czym problem??
Szukam uczciwego mechanika woj. podkarpackie COŚ TAKIEGO NIE ISTNIEJE. Kto cokolwiek umiał, dawno wyjechał, a młodzi się nie kształcą.
Gdzie Krym? a gdzie Rzym? Nie ma żadnego związku turbiny z odmą niestety. Turbina miała by do wzmożonego dymienia- niebieski itp.
Podepnę sie pod temat bo mam w swoim władku podobny problem ale u mnie dymi na niebiesko jak go podpale zawsze gdy silnik jest zimny i jak pochodzi sobie tak ok 15 minut to dymienie przestaje
Skoro w filtrze są opiłki to pompy do wymiany wtryski pewnie też bo zapchane opiłkami. Do tego po wymianie wszystkie przewody i kanały do płukania bo jak zastanie choć jeden opiłek to znowu zatka wtryski.
Uszczelka pod głowicą.Dymi na niebiesko?
Kupić niebieską Bosch na lata w domu.
witam.mam problem ze swoim zlomem.juz mowie o co biega:slabo jedzie dymi na niebiesko zaczelo sie tak po podlaczeniu do kompa okazalosie ze 2 wtryski nie mieszczo sie w normie(dymil na czarno)turbo zyga olejem tam gdzie bierze powietrze.zmienilem wtryski wszystkie 4 na uzywki podobno dobre zaczal dymic na niebiesko-czarno,wyczyscilem EGR caly zawalony-bez...
Udrożnij EGR
Witam Mam taki problem że silnik Deutz zaczął mi brać bardzo olej po dodaniu gazu kopci nie znacznie na białawo może troszkę na niebiesko. Nie ma żadnego problemu z odpaleniem rano jak jest zimny i jak ciepły. W zimę palił bez większych problemów. Silnik mam zamontowany w zwyżce teleskopowej. Moje pytanie co tam mogło szczelić czy to wina głowicy czy...
Faktycznie nie ma żadnej kontrolki dotyczącej oleju, dziwne 🫤. Olej jaki lałem to motul 10w40 5100. Na razie nie odpalam jej, czekam na części. Wydaje mi się że to simmering, ponieważ jak docierałem silnik to po 1000km zlałem idealnie tyle samo oleju. Na prawdę dowiem się czy pali olej jak ją złożę i czy będzie dymić na niebiesko. Tak czy inaczej dzięki...
W zasadzie z tego do pamiętam to wszystkie Syreny kopciły na niebiesko, ot taka uroda dwusuwa.
Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano...
Przez "lejący" wtryskiwacz silnik będzie dymił na niebiesko. Nieszczelny rozpylacz powoduje, że następuje przeciek (tzw. kroplenie) i skutkuje to niepełnym spalaniem tego paliwa. Objawia się to właśnie dymieniem na niebiesko i charakterystycznym "szczypiącym w nos i oczy" zapachem spalin. Dwie mtg. pracy silnika to trochę za mało aby dotrzeć nowe pierścienie...
Dobra. Jeżeli nie pompa, to czy paliwo nie będzie się dostawać do oleju wraz z kompresją w przypadku gdy pierścienie na tłokach nie spełniają swojej roli. Dymienie na niebiesko może świadczyć o tym że silnik spala olej. Sporo powinno się wyjaśnić gdy założyciel tematu poda czy sprawdził ciśnienie sprężania.
Jak nie ubywa oleju w silniku to dymienie jest od strony wtrysku paliwa , wtryskiwaczy itd.
badula czytaj dokładnie ( to co do nawiasu to nie ja pisałem) i dziwi mnie jak może dymic na niebiesko przy nieszczelności bo jesli nie wiesz to dymienie na niebiesko jest efektem spalania oleju a nie niewłaściwej miesznki pozdrawiam
Dostałem do naprawy w/w dogrzewacz, Przyczyną usterki było sporadyczne załączanie się dogrzewacza nawet w spore mrozy a jak się już załączył to dymił na biało. Rozebrałem tak jak inne wcześniej, wyczyściłem w środku, a tego także umyłem dokładnie Carboklinerem bo cały był zasyfiały, wymieniłem świecę na nową( stara była wypalona w jednym miejscu), sitka...
to oznacza, że albo za dużo oleju i go jakoś wychlapało tam, albo, że kompresja ucieka do miski, ale dziwne, że tak nagle. Może po prostu się ten olej tam zbierał i zbierał w tym filtrze aż go zassało odmy nie musisz podłączać do filtra, dla silnika to będzie nawet lepiej, że tego syfu ssać nie będzie, to jest eko-oszołomowy wynalazek, kiedyś normalnie...
Tu masz próbnik, sam go robiłem, jak chcesz zrobić wtryski samemu to musisz się w niego zaopatrzyć. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Sprawdź klin na wale. Częsta usterka .
krisbrumm wymieniłem korek na nowy(oryginał,co2 sprawdziłem,jest ok.,ręce opadają nikt, nic nie wie.Układ jest ,tak szczelny,że dalej wyrzuca płyn.Po wymianie sprężarki(po regeneracji),po dwóch trasach zaczął dymić na niebiesko ,przy zejściu na niższe obroty.Po odkręceniu korka wlewu płynu chłodzącego ,niema podciśnienia i silnik nie dymi na niebiesko.
Zanim zaczne się zagłebiac w klubach to mogę się dowiedzieć co znaczy CVH :?: i innne pytanie co oznacza symbol na silniku EFI :?: bo ,ktos mi powiedział że to mocniejszy silnik i po ilu kilometrach w tym silniku sie wymienia rozrząd :?: i ile taki motor pali (średnio) benzyny na 100km :?: . bardzo dziękuję za dotychczasowe porady i czekam na dalszy...
W obecnych temp. musi zapalić bez świec. Uszkodzone są wtyskiwacze lub potrzebny będzie remont silnika - pierścienie tłokowe.
witam, czzy możliwe jest okresowe, od czasu do czasu dymienie na niebiesko?
Dodam , że silnik odpala dobrze chodzi równo na wolnych obrotach nie dymi ,puści niebieską chmurę dopiero gdy mu dam tak z 4000obr. i jak spadnie do wolnych to wtedy zapala się smarowanie. Jak myślicie czy warto go reanimować ?Jutro pomierzę ciśnienia oleju i sprężania i dam znać o wynikach.
Witam, aktualnie dla testu auto na przelotowym wydechu, zauważyłem iż na zimnym silniku tak do temp. ok. 70 stopni auto na biegu jałowym potrafi puścić biało-niebieskiego dymka. Miałem przedstawiony rozrząd o ząbek, już poprawione, ustawione luzy zaworowe, auto na instalacji gazowej. Przypuszczam iż przyczynom mogą być turbo, bądź uszczelniacze zaworowe...
Skoro dymiła na niebiesko, to znaczy, że może się zacierać. Sprawdź olej.
wykręć wtryski i daj do sprawdzenia.tak zwana końcówka wtryskiwacza się zawiesza i wtedy paliwo sie leje do cylindra i to jest dymienie na niebiesko dymienie na czarno-ustawienie pompy lub kondycja silnika
Gdyby palił olej silnikowy to dymiłby na niebiesko.
żeby sprawdzić co jest warty silnik nie odkręca się korka wlewu ale raczej wyciąga bagnet-nie chlapie olej i można zobaczyć jaki gaz się wydostaje- jeżeli jest to znaczne dymienie na niebiesko to znaczy,że silnik ma przedmuchy z cylindrów i bierze olej. Kompresję w tym silniku najlepiej sprawdzić specjalnym przyrządem-wykręca się świece żarowe i podłącza...
mam golfa 3 gt 20 8v wcześniej nic sie nie działo ,aten nagle zaczyna dymić na niebiesko (niby niewielki przebieg i rzadko odpalany na zimnym silniku bo ma webasto)od czego zacząć:?:
Super! Dzieki za info. Orientujesz sie moze jaka moze byc przyczyna tego objawu dymienia na niebiesko?
Dymienie na niebiesko w tego typu silnikach jest spowodowane tylko i wyłącznie dwoma usterkami. Słaba kompresja lub za późny kąt wtrysku. Nic innego. Zły kąt wtrysku może być spowodowany mechanicznym przestawieniem pompy lub uszkodzeniem przestawiacza kąta wtrysku w pompie wtryskowej.
Proszę bardzo luzy zaworowe ; zawór ssący 0.5mm, zawór wydechowy 0.8mm, hamulec 0.6mm.
Udało się opanować temat ? bo mam to samo
Transit dymił na niebiesko jak zmierzyłem to pompa była ustawiona na 1,5 mm.Pompa ta ma elektryczny przestawiacz początku wtrysku.Odkręciłem linkę od niego i dzwignię dałem w stronę rozrządu i ustawiłem pompę na 0,75.Teraz po zagrzaniu nie kopci wcale.
Synchro raczej też nie, zresztą zawsze możesz przestawić na + i zobaczyć. Pewnie kupiłeś te kolorowe za 15zł, od nieszczelności miałbyś też problemy z pracą silnika i przybywający olej.
Oleju lub płynu chłodniczego ubywa? Jak na niebiesko to może pierścienie..
Egr jaki by tu miał wpływ?. Im wyższe obroty tym więcej dymu. Przed wymiana turbo i pompek nie dymił pytanie czy przy okazji poszło coś jeszcze?. Sprawdzę ten egr, jakieś jeszcze pomysły? [
Jasne... Olej napędowy może kopcić na czarno (w zasadzie ciemno-szaro), ale nigdy na niebiesko.
Witam wszystkich. W aucie jest zaślepiony recyrkulator spalin. Jeżeli jest on zaślepiony to auto może troszkę przydymiać na niebiesko? Za odp. Dziękuje. To nie ma nic do dymienia na niebiesko.
Zamień wtryskiwacze miejscami i wtedy będzie wiadomo czy to nie jest wina wtryskiwacza. Jak jest wtryskiwana za mała dawka paliwa to cylinder będzie dymił na jasno niebiesko.
Po krótkiej, szybkiej jeździe na autostradzie, na krótko zaczął zwalniać i przyspieszać samoczynnie, po czym puścił niebieskiego bąka, że świata nie było widać, po zrzuceniu na luz zgasł, po odpaleniu nierówna praca i ciągłe dymienie na niebiesko z wydechu (smród dwusówowego diesla),po wystudzeniu objawy nierównej pracy nieustąpiły, znikł natomiast...
Tam są świece dogrzewające. Nie są potrzebne do rozruchu. Sa po to żeby nie dymił na niebiesko zimny. Włączają się na dłużej po uruchomieniu silnika. Mówimy o tym modelu na VP44 oczywiście.
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
A intercoler został wymontowany i umyty przed założeniem nowej turbiny?
Dziękuję za pomoc. Dymienie na niebiesko powoduje również zapchany filtr powietrza. Wymiana wkładu i czyszczenie przynoszą oczekiwany efekt. W moim T25 mam też problem z opadającym podnośnikiem. Uszczelniłem siłownik, w którym wymieniłem tłoczysko i wszystkie oringi, siłownik suchy. Delikatnie poci się z rozdzielacza, ale nie wydaje mi się żeby to był...
Cześć, chciałbym tutaj opisać ostatnie usterki jakie wykryłem w moim aucie. Licze na waszą pomoc:-)) to tak: Ostatnio zauważyłem, że przy odpalaniu samochodu, zaczyna mi on dymić na: niby na biało, może z lekką domieszką niebieskiego, trudno określić. Zauważyłem też, ubytek płynu chłodzącego. Ale od jescze dłuższego czasu, mam zaolejone i to dość mocno...
Witam mam pytanie posiadam chryslera voyagera 94r samochód ten od pewnego czasu zaczął spalać mi olej i dymić na niebiesko na mocy nie stracił nie wiem co może być przyczyną
Dymienie na niebiesko oznacza spalanie oleju czyli zużyte pierścienie lub gładz cylindra, kolejnym powodem może być wypalony zawór wydechowy który lubi się wypalać w tych silnikach. Nie dowiesz się tego jeśli nie ściągniesz głowicy.
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Jesteś pewny ze auto nie ma miec FAP??? , byc możne ktoś go nie umiejętnie usunąl softwarowo i podlewa ci rope jak do wypalania - to by tłumaczyło dymienie na niebiesko , niedopalona rope i przybywający olej. Podaj nr. sterownika.
Witam. Mam problem ze swoim skuterem daelim 4t 125. Otóż skuter od pewnego czasu stracił moc i tak jakby jadąc blokują mu się obroty na 80 km/h. Dodam że gdy koło jest w powietrzu to nie ma tego problemu i wkręca się na maksymalne obroty. A dzisiaj odpalając to zaczął dymić na niebiesko nawet gdy jest ciepły więc go wyłączyłem i patrzę a tu nagle na...
glowica byla robiona.caly byl rozebrany do samego dolu i wymieniane wszystko.koszt przekroczyl w sumie zakup i wstawienie drugiego silnika.
Właśnie w tym jest problem że w zbiorniczku nawet nie drgnie. A w chłodnicy wysadza. Myślałem że może układ jest zapowietrzony ale to pewnie bedzie uszczelka Dzieki za poradę Dzisiaj przetestuje na otwartym korki chłodnicy PS. Jakie sa efekty przegrzanego silnika? bedzedzie brał olej, głośniej chodził? dymił na niebiesko?
Możliwe, że sekcja nie nadąża się napełniać paliwem, przyczyna zacierajacy się tłoczek, za mocno skręcona. Cylinder powinien dymić na niebiesko. Można stetoskopem osłuchać jak pracuje sekcja a jak wtryskiwacz, lub palcami sprawdzić jak puchną rurki. Sprawdź, ile paliwa z tego wtryskiwacza idzie na powrót w czasie pracy. Nie powinno iść paliwo na powrót,...
Udało ci się uporać? Dodano po 6 Mam podobny problem. Do 2-2.5tys. silnik pracuje idealnie powyżej zaczyna drżeć i dymić na biało-niebieskie. Problem jest na Prawej głowicy. Wtryski sprawdzone, dolot odpięty przy kolektorach, kolektor wydechowy zdjęty. Rozrząd po prawej stronie przestawiony o pół zębu 10°. Ale wątpię żeby to skutkowało takim problemem....
Witam, mój citroen C4 1.6 hdi z przebiegiem 133 tyś. Ostatnio przeszedł regenerację turbiny, przepuszczała olej do dolotu i silnik dymił na niebiesko i się przegrzewał itp. Po regeneracji u jakiegoś geniusza od turbin, ponoć najlepszego silnik przestał dymić, niby jest ok. Ale zawsze przy dodawaniu gazu lub na zimno na postoju przykapca lekko z wydechu...
Dymienie starych diesli na niebiesko przy rozruchu może być spowodowane tylko i wyłącznie 3 usterkami. 1 to nie sprawne świece żarowe. 2 to opóźniony kąt wtrysku. 3 to słaba kompresja. Lejące wtryski to dymienie na czarno.
241 tkm to nie tak dużo. Sprawdź odmę. To się nawet nazywa separator oleju. Dużo tego jest w necie https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.... (pierwszy z brzegu) Jak masz silnik na stojaku to sprawdź rozrząd bo masz akurat dostęp i lubią siadać. Jakby turbina siadała miałbyś sporo oleju w intercoolerze i rurach. Jakby uszczelniacze padły...
Autor napisał że: Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km Moim zdaniem to bardzo dużo, nawet jak na ten silnik. Miałem kiedyś jakiegoś japońca na wtrysku wielopunktowym, pod koniec musiałem mu dolewać może tylko połowę tego co autor, a zostawiał chmurę dymu przy rozruchu i dymił na niebiesko przy jeździe pod górę pod większym obciążeniem. Natomiast zgadzam...
Nowa teoria z tym olejem. Jak silnik bierze olej to dymi na niebiesko-szaro. Nie spalone paliwo dymi mocno na czarno gdyż jest to spalanie nie zupełne, czego skutkiem jest sadza!! ON także dymi na niebiesko ale tylko wtedy gdy zostaje za słabo sprężony z powietrzem- wcale nie dochodzi do samozapłonu. Jeszcze raz sprawdź ustawienie "zapłonu" Weź pod...
przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju. Jeśli wytłumaczysz, jak i gdzie leciała ropa do oleju przez pompę wtryskową, to wykryłeś usterkę niebieskiego dymienia... Nawiasem mówiąc to nie jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa z "klasycznego" diesla, tylko pompa bardzo wysokiego ciśnienia (pwc) w systemie Common Rail . Jeżeli nie jesteś posiadaczem...
Witam, byłem u mechanika, sprawdził ciśnienie na tłokach rozgrzany silnik 1 - 11 bar 2 -11 bar 3 - 12 bar Objawy te zaczęły się po remoncie silnika. Nie trzymał ciśnienia na 3 cylindrze i strasznie dymił na niebiesko.
5 litrów oleju do tego silnika to za dużo wchodzi tam coś w granicach 4 litrów . Dymienie na niebiesko to spalanie oleju .Jeżeli zdjąłeś już głowicę to wystarczy spojrzeć przez kanały ssące w głowicy na zawory ssące ,duża ilość nagaru zalegającego na grzybku zaworu to olej dostający się przez uszczelniacze zaworowe .
Dymić może przez niedopalone paliwo, może wtryski.
silnik dymić niebieski dymić niebieski rozgrzać dymić biały niebieski
raspberry system zasilacz domofonu elfon czujnik poziomu tonera
naprawa spawarek naprawa spawarek
Peugeot 607 2.2 HDi 4HX – lokalizacja czujnika spalania stukowego, wymiana, diagnostyka Skoda Octavia – ciemny wyświetlacz w liczniku, brak podświetlenia, diagnostyka i naprawa