Mam tam taką skromną książeczkę o gażnikach z 1989 roku . autorstwa pana Krzysztofa Trzeciaka . No i tak . Fos czy Weber . Czy to to samo ? W każdym bądż razie Fos 34S2A1 - Żuk , Nysa , Tarpan silnik S-21. Gardziel 25//25. Dysza paliwa 125/145, dysza powietrza 210/210 , rurka emulsyjna F30/F30 , itp.....
Jak kopci to raczej sprawdź czy masz pierścienie na tłokach, a gaźnikowi raczej daj spokój. A jeśli dalej się będziesz upierał przy dyszach w gaźniku to jutro poszukam u siebie. Akurat znalazłem Dysze to : dla układu I-go stopnia: dysza główna paliwa 1,25 mm dysza paliwa wolnych obrotów 0,50 mm dla układu II-go stopnia: dysza główna paliwa 1,40 mm dysza...
Tak, ale to nie jest dysza tylko elektrozawór odcinający dopływ paliwa do dyszy w gaźniku.
Nie znam się za bardzo, ale wydaje mi się, że nie powinien buchać ogień z wylotu. Jakieś zakłócenia w dopływie paliwa mogą być, dysza paliwowa, jeżeli istnieje a chyba powinna, może być rozkalibrowana. Najlepiej byłoby dopaść papiery instrukcyjne.
Witam odkręć dolny dekielek gaźnika i odkręć paliwo powinno lecieć cały czas czasami się zatyka w zbiorniku po zimie jeśli leci to wyczyść dyszę główną paliwa znajduje się pod śrubką którą odkręcałeś do dekielka lub w niej nie pamiętam jak tam było ale to główna przyczyna,zatkana główna dysza paliwa lub osad w niej który można usunąć cieniutkim drucikiem...
Zbyt wolno przeplywa benzyna przez komore plywakowa - powinna w zasadzie tez 'leciec ciurkiem' po odkreceniu sruby spustowej pod dysza glowna, jedynie troche mniejszym niz z samego wezyka paliwa - bo przeplyw blokuje iglica plywaka w kroccu, ale tez powinna cieknac - wystarczy sprawdzic 'pod swiatlo' krociec paliwowy w pokrywce komory. No chyba - ze...
Filtr powietrza - jaki ma wpływ na ilość dostarczanego paliwa do silnika? Od tego jest dysza i iglica w przepustnicy.
A ty uważasz że skład mieszanki reguluje się wyłącznie śrubkami? To niestety się mylisz :) Do regulacji też masz iglicę na przepustnicy (im jest ona wyżej tym bogatsza mieszanka), oraz po przez poziom paliwa w komorze pływakowej. Ta śrubka od niby składu mieszanki, to reguluje skład mieszanki wyłącznie na obrotach jałowych. Wtedy dysza główna prawie...
Ja tu czegoś nie rozumiem. To jest prosty silnik benzynowy. Ma być paliwo, powietrze i iskra. To jest niby wszystko. A motor nie pali. Albo masz zwyczajnie dyszę zabitą w gaźniku.Albo nie masz odpowiedniego stopnia sprężania. Zatem gaźnik na stół, wykręcamy dysze i przedmuchujemy. Każda dysza ma być czysta. Czasem wpadnie wiór albo kawałek paprocha...
Kolega powyżej napisał że dysza jałowa jest drożna. Więc skoro sprawdził że jest drożna to rozkręcił gaźnik. Więc wody w gaźniku być nie mogło (zauważyłby raczej to). Denaturat do benzyny? Po co? Benzyna nie zamarza. Denaturat to można do paliwa w ciągniku zimą dolać żeby rozrzedzić paliwo XD. Poza tym denaturat nie miesza się z benzyną XD. Tak jak...
-O-ring znajduje się w gaźniku i "utrzymuje" dyszę paliwową. Kompletna dysza jest wepchnięta na wcisk i znajduje się pod stalową siatką filtracyjną. Na dzień dzisiejszy mojej wiedzy jest druga konstrukcja z małą dyszą metalową która "lubi" się luzować w plastikowej obsadzie także znajduje się pod filtrem. -Uszczelka może być stara. Oczywiście montuje...
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
Do prawidłowej pracy nagrzewnicy olejowej muszą być spełnione następujące warunki: - ciśnienie na pompie paliwa - BV 77E wynosi 12 bar, - sprawny sterownik, - odpowiednia sprawna dysza 0,40 gal/h 80 S, - sprawny fotorezystor, - sprawny układ WN - przeskok iskry na elektrodach, Moim zdaniem należy sprawdzić ciśnienie na pompie -z boku pompy jest wejście,...
Jest w deklu miejsce do którego ma sięgać paliwo. Nie ma czegoś takiego. Kiedy w końcu ludzie ruszą mózgownicą i odkryją że w komorze pływakowej znajduje się nadlew blokujący sworzeń pływaka przed wypadnięciem z gniazd w korpusie? Chyba że masz taką komorę pływakową (serwisową): http://www.moto-selmer.de/images/content...
Witam, w tzw. 'starych motocyklach' [ dla przykladu tylko ] jak 'padaly swiece' - to na ogol ktos je montowal do silnika 'za zimne', np. wyscigowe lub do bardzo wysokiego stopnia sprezania - przez co przy normalnej, uzytkowej jezdzie nie rozgrzewaly sie do temperatury 'pracy / samooczyszczania', czyli nie spalaly osadzajacego sie na nich nagaru / elektrody...
Jaka dysza paliwa powinna tu być ? https://obrazki.elektroda.pl/1989462000_... https://obrazki.elektroda.pl/3302475200_...
Wedlug katalogu to tam jest 1.25GPH 60S ,tak to wszystko rozjasnilo cisnienie powinno byc 9.5 bar z ta dysza aby bylo w/g katalogu spalanie, ja bym zaczol od 9bar i obserwowal jak odpala, manometr jest wpinany/wkrecany w pompe zapewne jest miejsce w niej aby wkrecic, powinien byc pomiedzy pompa a dysza ktora jest wkrecona i kociol pracuje, najpierw...
Witam, a bezpiecznik sprawdzałeś?????????(od instalacji LPG) Być może się przepalił i odciął dopływ paliwa (jeśli jest elektryczna dysza wolnych obrotów)i co za tym idzie odciął dopływ gazu.Czy kontrolki na przełączniku od lpg się świeca???????
Moim zdaniem silnik dostaje za mało paliwa. mogę kosić na pozycji Start, czyli z ssaniem Trudno się odnieść do zakresu i jakości prac w stwierdzeniu: Wziąłem wyczyściłem wszystko co można ale sugerowałbym ponowne przeczyszczenie układu paliwowego. 1/ zdjąć wężyk paliwa przed kranikiem i obserwować wygląd strumienia paliwa; 2/ rozebrać kranik paliwa...
Sprawdzałeś gaźnik. Może któraś dysza się poluźniła/odkręciła. Miałem taki przypadek. Jednak najbardziej prawdopodobne jest łapanie "lewego powietrza". Sprawdź czy przytykanie (nie zatykanie!) wlotu do gaźnika coś zmienia. Sprawdź połączenia na drodze mieszanki paliwo-powietrze i prawidłowość dopływu paliwa do gaźnika oraz jego poziom w komorze pływakowej....
kynek. Te niedopalone frakcje, to są w całym piecu. Chyba dysza do kitu. przycisk "pomógł" widzi tylko założyciel tematu. Co do kolegi wiera 10. Kupić możesz każdy z w/w. jak cię stać, ale jak zauważył jacentym fabryka też robi błędy. :) Było już o tym pisane w poprzednim temacie - pompa nie zdaje egzaminu. Podgrzewacz paliwa to kolejny temat. Można...
Jeżeli w serwisie powiedzieli że zatarta to szału nie będzie. Może i jest to prosty dwusuw bez turbo,komputera i innych wodotrysków ale może nie zdajesz sobie z tego sprawy ale osiąga nawet ok 16 000 obr/min. Jeżeli na cylindrze są rysy, to zwłaszcza przy tak niewielkiej średnicy kompresję będziesz miał szczątkową. Co do zbiornika to zaślepiając otwór...
Cześć Sprawdź po kolei Zasilanie gaźnika w paliwo- proponuje założyć lub wymienić filtr paliwa w drodze ze zbiornika do pompy paliwa Założyć zastępczo igelitowy przewód/ przezroczysty łączący wyjście z pompy do zasilania gaźnika jeśli będą widoczne w paliwie pęcherze powietrza to znaczy ze jest problem z wydajnością pompy i nie jest to wina gaźnika,...
jaka jest dysza paliwa w gaźniku oryginalnym chińskim z silnika 80 cc i jaką polecacie żeby nie było przerywania na pełnym otwarciu przepustnicy? To nie musi być sprawa dyszy paliwa w gaźniku. Może coś blokować pełny napływ paliwa do komory pływakowej. Miałem podobny objaw w nowym silniku rowerowym, adaptowanym do kajaka. Też kombinowaliśmy jak koń...
Tak mniej więcej Masz racje,ale...No włąsnie.Pare słów wyjasnienia. Sruba składu mieszanki już nie powinna sie tak nazywać we współczesnych gaznikach bo nie reguluje stosunku paliwa do powietrza jak to bywało w starszych gaznikach,a reguluje dawke przygotowanej juz wstepnie przez uklad biegu jałowego,gotowej mieszanki paliwowo-powietrznej.Wiec w skrócie-gdy...
Są dwa miejsca regulacji 1) stosunek powietrza do paliwa w komorze spalania -regulacja fabryczna na analizatorze spalin .Po odkręceniu całego wentylatora , w na wlocie powietrza jest stożkowy dlawik z zabezpieczona kontrą śrubką (dodatkowo zabezpieczenie farbą ) Tej regulacji nie radzę dotykać, chyba że spieszy ci się do św. Piotra . Bez przyrządów...
Kup gaźnik na allegro ale takie za 18 zł. Po co płaciłeś 200zl. Drogi nie znaczy dobry. Inne ważne pytanie. Nie pomyliłeś wężyków. Jak pompujesz primer napełnia się paliwem? Kompresją jak jest to dobrze. Gdyby była kiepska to naprawa nie warta. Trzeba wymienić nie sam pierscien ale cały kompletny cylinder z tłokiem. Uszczelniacze na wale to specjalne...
a co sie dzieje jak masz silnik na ssaniu? tez gasnie na wysokich obrotach? ja mialem dokladnie odwrotna sytuacje ... na wysokich chodzil miodzio ... a na niskich popyrkal chwile i zdychal ... okazali sie ze dysza wolnych obrotow byla zatkana ... moze u ciwbie tez jest problem z gaznikiem ... a tak swoja droga po rozebraniu gaznika zlapalem sie za glowe...
100 powodów może być. daj foty (szczegóły) dysza droga paliwa typ sterownika , palnika , fotokomórki .........................
Witam. Tym razem coś innego niż mikrokontrolery. Postanowiłem przetestować dwa generatory "walizkowe" 1800W z dwóch końców przedziału cenowego. Honda za około 6000zł i AIVOLT za 1099zł. Honda zakupiona na początku 2020 roku. AIVOLT w tym miesiącu. https://obrazki.elektroda.pl/6675484700_... https://obrazki.elektroda.pl/2846673100_...
Jeżeli przy dodawaniu gazu robi buuu to oznacza ze jest niedobór paliwa czyli zatkana główna dysza paliwa lub za mały poziom paliwa w gażniku . Przeczyszczenie gaźnika wraz z przewodami paliwowymi powinno rozwiązać problem . Jak nic nie było dłubane w gaźniku to poziom paliwa sam się nie przestawi a więc stawiam na czyszczenie dysz paliwa .
Mieszanka uboga, chodzi o skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Jeśli będzie się zatykać dysza paliwa biegu jałowego, albo obniży się poziom paliwa w komorze pływakowej np. z powodu braku paliwa, to obroty silnika zaczną się podnosić aż do „zawieszenia się” na wysokich obrotach. Oczywiście zakładamy że gaźnik wyregulowany, luz na pancerzu linki prawidłowy,...
(at)ferdynandotno Masz utrudniony dopływ paliwa do komory pływakowej. Zatkana dysza iglicy albo zacinający się pływak.
Witam rydzez wszystko na to wskazuje że nie dochodzi paliwo tak jak powinno- jest jego za mało może kranik zatkany dysza w gaźniku albo za niski poziom paliwa w komorze pływakowej.
Witam, Problemem tych nowszych briggsów jest ich wykonanie, w tych plastikowych gaźnikach moduł dysz paliwa a w szczególności dysza wolnych obrotów (ta o mniejszej średnicy) zakleja się osadami z paliwa lub zanieczyszczeniami co często prowadzi do nierównomiernej/niestabilnej pracy silnika. Można ją zdemontować z gaźnika i spróbować wyczyścić,przetkać...
Witam i proszę o pomoc. Po zakupie Junaka RS125 Pro, okazało się, że ktoś bawił się gaźnikiem. Jak wyregulować skład mieszanki, paliwowo powietrznej. Mam śrubkę, wykręcona na 3 pełne obroty a dysza główna paliwa jest 115. AI: jakie masz objawy po obecnych ustawieniach gaźnika – czy motocykl gaśnie, nie wkręca się na obroty, strzela z wydechu albo zalewa...
Jak chodzi przez pewien czas a następnie gaśnie to elektronika zamyka dopływ paliwa gdyż fotoopornik nie widzi płomienia to dotyczy nagrzewnicy z zabudowaną pompką wysokiego ciśnienia.Może to być zarazem przytkana dysza palnika i palnik będzie pluł paliwem a to zmienia skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Dodano po 3 Jak zionie ogniem i pufa to jest...
Witam, to jest wlasnie 'ksiazkowy' przyklad zatkanej dyszy glownej paliwa lub tuz pod nia, w tzw. 'studzience' - jest kropla wody ze skroplonej pary z powietrza lub z kropelek wody z filtra powietrza, itp. Mogly dostawac sie tam wczesniej, ale w 'mikroskopijnej ilosci', a pozniej - 'zbily sie' w wieksza krople tuz pod dysza glowna i blokuja doplyw paliwa...
Aby taki silnik odpalił, zadziałał, potrzeba kilku niezbędnych warunków. 1 -Paliwo, a dokładniej mieszanka paliwa z powietrzem musi być dostarczona do komory spalania. W twoim przypadku za pomocą gaźnika. 2 -Iskra, a dokładniej, iskra musi przeskoczyć na świecy w odpowiednim momencie, a jeszcze dokładniej. Najczęściej momentem tym jest około dwa milimetry...
Gaźnik do czyszczenia, wraz z dyszą biegu jałowego pod śrubą regulacyjną obrotów biegu jałowego. W tym roku także czyściłem gaźnik, bo po zimie zaczął falować na wolnych obrotach/gasnąć. Dysza okazała się czysta. W rozpylaczu i rurce emulsyjnej było pełno czarnego „piasku”, ciekawe skąd się wziął skoro wszędzie indziej było czysto, zbiornik paliwa i...
Czy jest szansa przerobienia na olej roślinny? Teoretycznie tak, jednak mógłby być problem z dozowaniem paliwa i zapłonem. Nie ukrywam faktu że użytkownicy którzy jeżdżą na Bio-Dieslu szybciej wymieniają palniki i elementy pomocnicze (sitko, świeca żarowa). Nawet światowi liderzy wśród producentów tego typu urządzeń (Webasto i Eberspacher) w instrukcjach...
Pod automatem palnikowym wkłada się zworkę w miejsce termostatu podgrzewacza i odłącza się grzałkę podgrzewacza, jeśli chcesz, aby w ogóle nie grzał. Jaka jest tam dysza oleju, bo podgrzewacz stosowany jest w palnikach małej mocy z małymi dyszami, aby można było stosować większe dysze.
czy zawory nie sa za ciasno albo przerwa na platynkach lub swiecach za duza?
Mógłbym ją oddać na gwarancję, ale chcę ją najpierw sam spróbować naprawić. Najczęściej dysza przytyka się jakimś paprochem z paliwa , ew. z opiłka pozostawionego w gaźniku przez fabrykę.
Cross 140 z filtrem nie wkręca się na pełne obroty filtr mam stożkowy lecz dedykują do silnika MRF gąbkowy i nie wiem czy może być to wina filtra że ma za mały przepływ powietrza czy wina dyszy bo próbowałem regulować na iglicy oraz śrubka składu mieszanki lecz nic to nie daje świeca kolor czarny czyli dostaje za dużo paliwa lecz czy mam zmienic filter...
Te palniki są trudne po pierwsze jest tam inna dysza (kąt) i zastosowanie "zwykłej" na 99% doprowadzi do błędu. Nawet idealnie ustawione palniki potrafiły się wyłączyć w nie kontrolowany sposób. Co do zmiany położenia płytek w komorze, to ma sens zmniejszy ciśnienie dynamiczne podczas odpalenia palnika,(a jak wiemy zbyt duże ciśnienie cofa płomień jest...
Ssanie to przepustnica przesłona przed gaźnikiem (normlana przepustnica jest za). Wytwarza podciśnienie na gaźniku dużo wyższe niż dysza venturiego tym samym zasysa paliwo w większej ilości.
Witam, jesli zaczal 'nagle' odmawiac odpalania - to albo : brak iskry na swiecy, czyli elektrody swiecy zaklejone nagarem, ewentualnie brak paliwa - czyli zatkany kranik / osadami ze zbiornika : resztkami lakieru z wewnatrz zbiornika, rdza, woda - mogla sie dostac do gaznika i kropelki wody znalazly sie pod dysza glowna paliwa, przez co blokuja doplyw...
Mała aktualizacja, wyciągnąłem dysze i jednak to jest 145 a nie 195, w takim razie myślę że dysza 150 lub 155 powinna być okey. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Dorzucam jeszcze zdjęcie świecy przy aktualnej dyszy, moim zdaniem nie wygląda jakby mieszanka była dobra, ale nie znam się na tyle żeby powiedzieć czy brakuje paliwa czy powietrza, chociaż obstawiał...
https://obrazki.elektroda.pl/4935303200_... Oprócz filtra paliwa dysza ma swój filtr. Filtr był zaklejony mazutem. Dyszę moczyłem w benzynie, większy problem miałem z udrożnieniem otworu. Większa ilość wtryskiwanego paliwa od razu się zapalała.
http://obrazki.elektroda.pl/4655437500_1... 1.Zaworek paliwa, zamykany przez wyporność pływaka. 2.Rurka przyśpieszacza. 3.Główna dysza paliwowa, składająca się z samej dyszy oraz rurki z otworkami (nie pamiętam fachowej nazwy tej rurki. 4.Dysza wolnych obrotów. 5.Dojście paliwa 6.Ssanie 7.Pompka przyspieszacza 8.dysza przyspieszacza....
Do sprawdzenia: - zaworek odcinający dopływ paliwa w pokrywie komory pływaka - zapinka iglicy przepustnicy w 2 rowku od góry - dysza główna - oś osadzenia przerywacza - przerwa na przerywaczu 0,5-0,6 mm - ustawić właściwe wyprzedzenie zapłonu - świeca zapłonowa NGK BRP6H tyle na początek
Witam, warto sprawdzic - czy w 'studzience' gaznika, czyli zaglebieniu pod dysza glowna paliwa - nie znalazla sie przypadkiem kropelka wody, bo wtedy sa wlasnie takie objawy : silnik pracuje normalnie na 'wolnych' obrotach, a przy dodawaniu 'gazu' manetka gasnie... Pozdrawiam.
Może być lekko przytkana dysza układu rozruchowego, niezupełnie zatkana. Nie wiem jak w tych gaźnikach, ale w wielu modelach dysza wraz ze studzienką znajduje się w pokrywce komory pływakowej, dysza lubi się zapchać osadem po odparowującym paliwie. Może też być nieprawidłowo ustawiony poziom paliwa (wysokość pływaków), jako że tam są gaźniki Mikuni,...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Witam. Problem z skuterem Peugeot Looxor 2t z 2004 roku. Przebieg 31000 km. Ciągle zapychają się dysze w gaźniku. Kiedy skuter przestał odpalać, właściciel nie czyścił gaźnika, tylko wymienił go na nowy zamiennik. Przez jakiś czas działał. Po wyczyszczeniu obu gaźników, silnik na jednym lub drugim działa przez pewien czas. Co około 200 km dysze zatykają...
Zalewa bo mieszanka za bogata. Przyczyną może być zacięta przepustnica ssania, zły poziom paliwa w komorze pływakowej, zabrudzony zaworek w komorze, drastycznie źle dobrana dysza główna lub rozregulowany gaźnik( za wysoko iglica). Sprawdź te pare rzeczy i powinno jeździć. A i jeszcze zatkany filtr powietrza działa jak ssanie.
On jest nowy i wydaje mi się, że wina stoi po stronie gaźnika, bo cylinder dobrze wygląda, jest kompresja, ma moc, jak już oczywiście odpali. Dodano po 1 no wie pan to jest chiński gaźnik poza tym rozbierałem go i żadnej filozofii w tym nie ma jest tam tylko jedna dysza niestety i myślę żeby może spróbować dać iglice inaczej żeby było troszkę mniej...
ta moc nie byla sprawdzana na hamowni, ale mowie o tym co mi wyszlo z obliczen, konie mechaniczne oblicza sie wzorem: max obr.*cisnienie sprezania*poj. skokowa/30*liczb suwow(4 dla czerosuwa i 2 dla dwusuwa)(nie pamietam dokladnie tego wzoru ale to bylo cos kolo tego), wiem ze to teoria ale po obliczeniu konikow dla zwyklego silnika skody 105 wychodzi...
Jeszcze w koszyczkach potrafi być zabudowana dysza venturiego tak że paliwo wracające z obiegu zasysa paliwo do tego koszyczka lub jak tak jak w golfach , octaviach ,a3 i pochodnych 4x4 haldex gdzie bak miał przegrodę ( by zmieścić wał na tył) by przepompowywać paliwo z jednej części zbiornika do tej z pompą.
Przerwę na świecy ustawiłem 0.60 Daje mocniejszą iskrę można by żec. Zmieniłem dyszę główną na 72 i lepiej się zbiera . Pewnie go zalewało na dyszy 80. Kiedy dałem Dyszę 71 to go muliło więc za mała. Wróciłem do 72 z tym że trochę kopci. Dawka paliwa 1,5 obrotu przerywał na wyższych obrotach, brakowało mu paliwa. 2 obroty tak samo, zrobiłem 2,5 obrotu...
Na silniku nie ma opisu, jest jakiś numer, ale nieczytelny. Gaźnik pływakowy, śruba mocująca zbiornik pływaka jest jednocześnie dyszą, w środku gaźnika 2 mosiężne rurki, jedna idzie do dyszy pionowo, druga mniejsza od strony filtra powietrza wchodzi na ukos w stronę dyszy. Rurki drożne, dysza dokładnie wyczyszczona.
Według mnie dysza paliwa do wymiany. Pewnie źle rozpyla. Być może dostaje też za dużo powietrza.
Mogą być takie przyczyny :zamknięty zatkany uszkodzony kranik, zatkany przewód podciśnienia kranika, zatkany filtr paliwa w kraniku bądź poza zbiornikiem, korek lodu w przewodzie paliwa, zacięcie iglicy paliwowaka, za uboga lub za bogata mieszanka, nieszczelny kolektor, dysza paliwa główna zatkana, paliwo z wodą, świeca zapłonowa za zimna= o zbyt wysokiej...
Wygląda, jakby do gaźnika szło zbyt dużo paliwa i gasiło iskrę na świecy. - Czy ten objaw pojawił się nagle, sam z siebie? Czy może w skuterze ktoś grzebał, próbował go "tuningować", zmieniać parametry pracy gaźnika itp.? - Na początek wykręć świecę i sprawdź, czy jest na niej prawidłowy, matowy nalot, czy może gromadzi się smolisty syf wskazujący...
pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Witam Posiadam nagrzewnice olejową Xaram. Próbuje ją uruchomić jakiś czas, ale nie mogę się z nią dogadać. Generalnie problem jest taki że nagrzewnica odpali i za chwilę gaśnie i wywala błąd e1. Ciśnienie jakie robi to niecałe 0.2 bara. Łopatki wymienione na nowe, a ciśnienie i tak nie wzrosło. Wymieniona została też dysza oraz fotokomórka i elektrozawór....
Piecyk działa elegancko Czekałem z odpisaniem do dziś, aby sprawdzić czy po nocy nie wyskoczy palnik BLA. Panik został wyjęty, próba startu bez paliwa - iskra jest, próba z paliwem bez iskry - brak mgiełki. Wymiana dyszy i mgiełka się pojawiła. Przy okazji wymiana elektrod (stare nie wyglądały ciekawie). Palnik w piec i start. Odpalił do strzału, ale...
Wiem że przy PP2000 nie ale chcę zobaczyć jakie wyposażenie miałem przez fabrykę przewidzianą:) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Charakterystyki pojazdu Model406 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Data Początku Gwarancji01.01.1990 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
Witam, w przypadku np. tzw. 'starych motocykli' taki efekt wystepuje tylko - jesli ktos ustawil zaplon daleko po GMP, bo wtedy silnik nie ma sily sie 'wkrecac - nie ma mocy' w ogole...Tutaj efekt jest podobny, ale chyba nie da sie w nim ustawic zaplonu po GMP ? Tu stawialbym na zbyt wolno przeplywajace przez kranik paliwo - zdejmnij wezyk paliwa przy...
1.za słabe ciśnienie/za mały wydatek pompy paliwa-wymiana na nową. 2.zanieczyszczona dysza paliwa. 3.źle ustawiona przepustnica 4.zanieczyszczony zbiornik paliwa, paliwo może być zmieszane z chemią(ktoś dolał do zbiornika paliwa zamiast do zbiornika na chemię),z wodą albo z innymi zanieczyszczeniami. Dodano po 14 Mam KARCHERA HDS 1295 od jakiegoś czasu...
Za słaby wydatek pompy paliwa ,zanieczyszczona dysza paliwa. W hds 890 ciśnienie powinno wynosić ok 10 barów. Temperatura spalin nie powinna przekraczać 350-370*C. jeżeli jest więcej wężownica do czyszczenia / odkamieniania lub jedno i drugie.
Skoro płomień się pojawia, to elektrody, nawet jeśli są w kiepskim stanie, to jednak działają. Jak już płomień się pojawi, to nie powinien zgasnąć. A teraz skoro w komorze kotła jest mokro od oleju opałowego, i palnik pracuje niestabilnie, kopci, gaśnie to: Może być niestabilne lub niewłaściwe ciśnienie paliwa podawanego na dyszę. Przyczyny - niedrożność...
Główna dysza paliwa zatkana albo dochodzi do oblodzenia gaźnika.
No to jest objaw za wczsnego zapłonu ale wtedy by stukał lub ubogiej mieszanki. Czyli dziura w dolocie lub przytkana dysza brak paliwa lub niski poziom w gaźniku.
model quada to loncin 150 silnik na zimnym nie chce zapalić, na ciepłym pali bezproblemowo. Silnik pracuje równo. Palił dobrze i jak brakło mi paliwa, to przestał palić na zimnym. Kręcę rozrusznikiem i tak jakby nie dostawał w ogóle paliwa (świeca sucha). Jak zaleję pod świecę benzyny, pali na strzała i pracuje normalnie Wstępna ocena dostępnych informacji...
Witam, prawdopodobnie ma to zwiazek z obecnymi upalami : swieze paliwo, mieszanka dosc szybko paruje z gaznika w trakcie postoju przez kilka dni bez uruchamiania, w zwiazku z czym na dnie gaznika - osadza sie coraz grubsza warstewka oleju z paliwa, szczegolnie pod glowna dysza paliwowa / w 'studzience - srubie' aluminiowej, ktora trzeba wykrecic ostroznie...
A podłącz ja pod napięcie 230V Wysokie napięcie Wychodzi z bloku dwoma kablami i pod nie podłącz świecę samochodową Po uruchomieniu cały czas musisz mieć iskrę na świecy.Na jednym ze swoich postów dokładnie łopatologicznie zamieściłem sposoby naprawy usterek na nagrzewnicach z pompą wysokociśnieniową oraz ze sprężarką powietrza usytowaną na tyle wentylatora....
Jeśli pompa paliwa jest sprawna i podaje odpowiednią ilość paliwa ,w gażniku jest drożna dysza paliwa oraz prawidłowy poziom paliwa, to pozostaje przełącznik podciśnieniowy i jego połączenia z kolektorem ssącym (drożność ,szczelność) oraz połączenia elektryczne przełącznika z modułem zapłonowym. Ostateczność to uszkodzony moduł ,co objawia się brakiem...
Rozgrzej silnik i reguluj gaźnik. Dysza L wolne obroty dysza H wysokie, lecz uwaga dysza H jest to dawka paliwa jeśli ustawisz za mało wykończysz silnik
Ja ustawiam zawsze jeden zawór gdy wciśnięty jest w tym czasie drugi, to wiadomo że pierwszy jest puszczony, potem odwrotnie. Nieco większy luz nie szkodzi na pracę silnika, tylko cykanie będzie słychać. Świece NGK to gówno, najlepsze są Championy, ale i polska Iskra lepsza niż NGK (one już dawno japońskie nie są). Jeśli gaźnik ma jakąś śrubkę do regulacji...
Na stromym zboczu, o dużym przechyle, paliwo w zbiorniku też zlatuje tam gdzie najniżej w zbiorniku. Może wówczas "nie sięga" wypływu ze zbiornika, kranika (kranik, wypływ paliwa robi się powyżej poziomu paliwa) i nie leci do gaźnika. Spróbuj czy też tak jest na pełniutkim zbiorniku... Może być też problem z samym gaźnikiem, który nie jest przystosowany...
Witam, zdarza sie jeszcze tak w 2-suwach, ze po dluzszym postoju / 2 tygodnie - miesiac, itp. bez odpalania - paliwo odparowuje z gaznika, a zostaje na dnie tylko warstewka oleju / pod dysza glowna, na dnie komory paliwowej, itp. Pozniej, jak ktos odkreci kranik paliwa, to 'nowa' benzyna bardzo zle miesza sie z tym olejem - a bardziej ten stary olej...
Ogólnie rzecz biorąc to robienie jednej rzeczy na raz znacznie ułatwia życie. Wiadomo nowy cylinder z tłokiem musi zostać prawidłowo dotarty. Jeśli iskra jest słaba to mamy pierwszy powód ciężkiego odpalania. Wymiana gaźnika na większy też nie pomaga. Dysze wolnych obrotów i dysza główna dwie magiczne dysze które odpowiadają za dostarczanie prawidłowej...
Zatkana główna dysza paliwa albo dysza rozpylacza. Główna paliwa zatykała się paprochem w paliwie, zaś dysza rozpylacza włókniną z filtra. Zdejm tłumik szmerów ssania (ten bączek), dodaj gazu, jak silnik wejdzie na obroty przytkaj dłonią kolanko ssące. Tak parę razy. Powinno pomóc.
gaźnik wyczyszczony ,ustawiony poziom paliwa (29-33,5mm) iglica srebrna i dysza główna 80 (czy to aby nie za duża dysza?) filtr paliwa oczywiście ze jest
Dzis piaskowałem swoją własnorecznie wykonaną piaskarką wały posiewne. było tam troche roboty i w miedzyczasie pojawił sie problem. Do piaskarki z dyszą 4mm podłaczyłem kompresor srubowy o wydajnosci 4,2m3. Przed piaskarką dałem odwadniacz. Piaskowanie idzie bardzo dobrze tylko problem w tym że co jakis czas trójnik na dole sie zapycha przez wilgoc....
Sprawdź dyszę paliwową czy prawidłowo rozpyla paliwo. Dysza wymieniona na nową i grzeje przez chwilę jak zgaśnie to dymi... trochę filtr paliwa był brudny zamówiłem nowy ale to chyba nie ma wpływu na mój problem ???
Paliwa jest prawie 4/4 prawie pełny wiem rozumiem nie moja branża mechanik powiedział że morze być dysza przypchana bo żadko było używane
To znaczy mieszanka jest zbyt uboga. Nie wiem jak to było z tym przerabianiem i jaki tam jet gaźnik, ale pod większą pojemność powinno być więcej paliwa czyli dysza rozpylacza powinna być większej średnicy moim zdaniem. Albo za niski poziom paliwa w gaźniku jeżeli dysza była wymieniana na większą. Aby podwyższyć poziom paliwa w gaźniku trzeba aby zawór...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Masz do wyboru: -zatkany kranik -przytkana dysza -zły poziom paliwa w gaźniku -złe ustawienie pływaka -nie otwiera się zaworek paliwa w gaźniku Wszystko można sprawdzić.
Dopadla mnie wlasnie awaria takiej nagrzewnicy olejowej Kraft delle. Polecam manual: INSTRUKCJA OBSŁUGI NAGRZEWNICA OLEJOWA Modele: HN0-20X, HNO-30X, HNO-50X Ściągnąłem sobie pdf'a i nie mam linka. Chyba bliźniacza konstrukcja. A w nim: "Regulacja ciśnienia pompy Z uwagi na różne parametry paliwa oraz normalne zużycie elementów, ciśnienie pompy powinno...
Witam Mam tylko jedno pytanie: Czy zle ustawienie plywaka w maluchu ma wplyw na duze spalanie bezyny. Mam dysze paliwa 115 a dysze powietrza 190. Czy mozliwe jest zeby maluch duzo palil jak jest mala dysza paliwa. Bo juz nie wiem od czego zalezy spalanie w maluchu od dyszy paliwa czy od plywaka. dzieki za odp
Co może być nie tak? Sporo rzeczy. Może być zatkana dysza paliwa biegu jałowego. Może być za niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Ile obrotów masz wykręconą śrubę składu mieszanki biegu jałowego?
może zgubiłeś jakimś cudem dyszę paliwa i dla tego tak dużo paliwa ciągnie? choć nie kojarzę czy tam w ogóle jest dysza metalowa, przekładałem nieraz te gaźniki i nic z nich nie wypada, ale kiedyś rozbierałem duży pływakowy gaźnik z Brigsa traktorka 10HP i zgubiłem dyszę i tak właśnie chodził dymiąc mocno na czarno, o dziwo znalazłem tą dyszę w trawie...
zanieczysczenia w komorze gażnika a zwłaszcza dysza paliwa .
Staszek49 Dzięki za odpowiedź. Dokładnie tak się zachowuje jak piszesz. Jakby ssanie pozwalało zassac paliwo na kilka suwów. Odczepilem zbiornik od gaznika, paliwo zlatuje b. Szybko. Jak pisałem silnik nowy o zapchanym filtrze nie ma mowy. Generalnie wszystko jak nowe i czysciutkie. Dopuszczam możliwość ze źle myje gaźnik. Dysza prowadząca z komory...
wygląda na dużo za bogatą mieszankę - najpierw gaźnik do sprawdzenia, wyczyszczenia, sprawdzić głównie poziom paliwa w komorze pływakowej, czy pływak nie tonie, czy zawór iglicowy szczelny i nie przepuszcza paliwa jak się go uniesie, czy dysza główna paliwa w ogóle jest wkręcona
Witam, prawidłowo w tym ganiku dysza paliwa 1 gardzieli 1.15 drugiej 1.40 dysza powietrza 1 gardzieli 2.30 drugiej 2.00 rurka emulsyjna 1 gardzieli F30 drugiej F35 i sprawdz jeszcze czy działa pompka przyspieszenia pozdrawiam
dysza wtrysku paliwa termet dysza dysza nagrzewnica
elektronika dysku seagate regulator kondensator wentylator 32lg3000 pilot
programator at89c52 spawarka transformatorowa
Sony KD-55X9005A 4x miganie diody – ciemnieje i wyłącza się, błąd podświetlenia LED Bojler elektryczny 120L włączony bez wody - co robić?