Z tych logów wynika że zawór egr działa poprawnie, przepływomierz raczej też, sterowanie turbiną też, natomiast cały problem jest w działaniu turbiny. Sprawdź w grupie 11 przy wyłączonym silniku jakie ci pokazuje ciśnienie. Jeśli atmosferyczne, czyli w okolicy 1000 mbar to masz problem z turbiną/kanałem dolotowym.
Czujnik ciśnienia doładowania 1000-1250 Max odczyt. Na odłączonej wtyczce pwm pokazuje 3v w momencie podłączenia wtyczki do turbiny pwm 12v Turbina nowa razem z zaworem Dodano po 25 Pin 22 na duzym złączu ( tam mam pusto ) Dodano po 17 Swap zaworu turbo z takiego samego auta i dalej brak sterowania turbina ( ten sam zawór w 2 aucie działa normalnie...
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Ja mam ten sam problem co koledzy wyżej Napisze co już wymieniłem i zrobiłem 1 wałek rozrządu i hydraulika nowe 2 chłodnica egr nowa 3 zawór n75 4 zawór n72 5 dpf przewiercony trzy otwory fi22 6 turbina rozebrana zmienna geometria wyczyszczona 7 pompowtryski zmienione 8 wężyki do sterowania wymienione 9 egr wyczyszczony i sprawdzony elektrycznie czy...
Jest to turbina o nie zmiennej geometri steruje ja ZAWÓR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA TURBINY, i jest to nadcisnieniowa
słuchaj no kolego doskonale cię rozumiem ale ty dalej swoje przy małych obrotach to ona za wiele nie zdziała bo nie ma ciśnienia w kolektorze wydechowym a poza tym widziałeś turbinę od sierodka wiesz na jakiej zasadzie działa co się dzieje kiedy są małe obroty a jak duże co wtedy się dzieje w turbinie co nią steruje o ustawia dolot spalin na wolnych...
Wiesz jak działa EGR? Na jałowym biegu i w czasie normalnej jazdy podaje spaliny do komory spalania (zawór otwarty). W momencie dużego obciążenia silnika zamyka zawór i silnik ciągnie tylko świeże powietrze. Skoro silnik ciągnie świeże powietrze to całość przelatuje przez przepływomierz. Jeżeli otworzył się zawór EGR to do komory spalania dostaje się...
Witam, jestem właścicielem Iveco 35C15 2,8l pojemności. Mam problem z turbiną. Stwierdziłem, że sama turbina działa przyczyną nieprawidołowości jest czujnik(zawór) ciśnienia doładowania. Nie dochodzi do niego prąd i nie wiem czy powinien tam dochodzić prąd po odpaleniu silnika czy jest inaczej sterowany. Przewód od wtyczki łączącej się z komputerem...
Witam, Po wielu dniach bojów i kombinowania poddaję się i zakładam wątek. Otóż w moim samochodzie Opel Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH gdy silnik jest zimny nie działa turbina (między innymi). Objawy: - przegazowuję silnik i nie słychać świstu - mocy brak - co ciekawe, gdy nie działa turbina, nie działa także tempomat. Gdy silnik się nagrzeje turbina zaczyna...
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
problem polega na ty że przy raptownym dodaniu gazu auto kopci ten sam objaw pojawia sie podczas przyspieszania , wyczyściłem zawór ARF , działa poprawnie zawory sterowania podciśnieniem turbiny jak i ARF są sprawne i działają prawidłową, przepływka jest ok. klapy w kolektorze działają , podmieniony zawór ciśnienia na listwie wysokiego ciśnienia , wtryski...
witam , jest tam turbina z zaworem upustowym sterowanym cisnieniem po stronie wysokiego, ustawiana w/g zaleceń producenta, toc tam nie ma przepływki, jest tylko immoZasady na karte, sterowanie tym silnikiem jest mech-pneumatyczne, toć on prosty jak c...p :D i przesto dośc niezawodny, pod samochodem leci rura met łączaca chłodnice powietrza z turbina...
Ponieważ nie udało mi się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi studiując fora zadam pytanie wprost. Czy zawór N75 w silnikach grupy VAG sterujący turbina o zmiennej geometrii działa na zasadzie on/off czy płynnie ? Logika podpowiada że sterowanie powinno być płynne, po to mamy zmienną geometrię. Jeśli tak właśnie jest to jak jest ten zawór sterowany? PWM...
Mam Opla Signum 2,2 DTI 2003r 125KM. Wyprogramowany EGR i podniesiona moc (zmiana mapy). Rok po przeprogramowaniu wszystko było w miarę chociaż co jakiś czas tracił moc (kluczyk na zegarach) ale po ponownym uruchomieniu wracało do normy i znów tydzień czy miesiąc spokoju. Z tą utratą mocy było już wcześniej tak że nie łączę tego ze zmianą mapy i wyprogramowaniem...
Witam niestety chwilę było dobrze ale problem ponownie powrócił. Na komputerze brak błędów, podciśnienia sprawdziłem, wszystkie węże są szczelne, również zmienna geometria pracuje. Oprócz tego kupiłem nowy zawór sterowania turbina i dalej to samo. Również wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania, był cały zabrudzony. A i zapomniałem dodać również wtedy...
Ok, to jak już jesteśmy w temacie, to mam na myśli takie połączenie - sterowanie turbiną - gruszką od zaworu N75 do gruchy. O ile ten grubszy wąż jest ściśnięty opaską ślimakową i to ostro trzyma, o tyle tamto cienkie nie wiem, czy się nie zesunie, w końcu ciśnienie idzie i steruje gruszką, zgadza się? Ona pracuje na bazie ciśnienia, zawór N75 to zawór...
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
Diagnozowałem kts200 nie zgłasza żadnego błędu oprócz świecy żarowej tzn.trzecia spalona.Mam jedną turbinę,wężyki przy sterowaniu są szczelne,tylko nie jestem pewien czy sam zawór modulujący działa poprawnie.W teście ilościowym wtryskiwaczy pokazało,że nierównomierny wydatek tzn.pierwszy cylinder -0,6 drugi 00 trzeci 00 czwarty 0,7.czy można się sugerować...
Seat Cordoba 1,9 TDI Vario 90 koni 12.99r. IV bieg równo przy 2300 obr odłącza turbinę (1 uruchomienie silnika). Ponowne włączenie silnika - samochód idzie jak trzeba i mogę jeździć dalej nawet cały dzień. 150 km/h i jest jeszcze zapas pod nogą a gdy złapie muła to max 110-120km/h. Wszystkie elementy zostały podmienione ze sprawnego auta aby sprawdzić...
Jeżeli turbina jest o zmiennej geometrii,to działa na trochę innej zasadzie niż z by-pasem.A zawór sterujący jest zamontowany na ścianie grodziowej silnika.Ale uwaga!Tam są dwa zawory-drugi jest do sterowania zaworem recyrkulacji spalin
Rozumię kines17 dzięki. Auto było tydz u mechanika od dieseli z kompem i na zimnym zapala niezle ale jak ciepły postoi 20 min ciezko 20 sek krecenia. Naprawil elektromagnes sterowania kątem wtrysku i posprawdzał wszystko - egr nie działa i turbina sie nie załącza choć wg mnie nie odczuwam mułowatości. Zawór zwrotny na powrocie pompy może być uszkodzony...
Chodzi mi bardziej o to czy spadek 1,5 bara może mieć faktycznie tak duży wpływ na zanik momentu i mocy na niskich obrotach. W serwisie stwierdzili że zawór nadaje się do wymiany i po założeniu przez nich na próbę nowego ciśnienie ustabilizowało się, zaś na biegu jałowym praca silnika była kulturalna. Stąd moje pytanie. Odnośnie niedziałającego panelu...
To jest zawór odcięcia turbiny, gdy ciśnienie doładowania nadmiernie wzrasta spaliny są puszczane "obok" turbiny (ale dla bezpieczeństwa w stanie spoczynku - bez sterowania - jest właśnie w pozycji "ocięcia", zaraz po uruchomieniu silnika, gdy pojawi się podciśnienie zostaje wciągnięta w pozycję "roboczą"). W każdym aucie z turbiną turbina zawsze "działa",...
Witam! Problem zażegnany! Mianowicie zadzwoniłem do dwóch najbliższych ASO i zapytałem czy wiedzą ile będzie kosztowała mniej więcej naprawa z takimi objawami. Oba serwisy powiedziały coś o EGR (co upewniło moje domniemania po dokonanym w nocy research'u). Akurat wczoraj wieczorem natknąwszy się na temat owego EGR oczywiście musiałem dowiedzieć się...
witam wszystkich , mam problem z swoją lagua , mianowicie kupiłem ją z zepsutym silnikiem ( silnik sie rozsypał przez nie fochową wymiane turbiny ) , wymieniłem silnik i turbine , po odpaleniu silnika turbina zaczyna dmuchac od wolnych obrotów tzn. na wolnych obrotach jak przłoże dłon do wlotu powierza przy filtrze to moło mi jej nie wciągnie zresztą...
Dziś doszedł do mnie wakuometr, a wiec mogłem sprawdzić jakie są wartości podciśnienia. Okazało sie że przy podłączeniu wakuometru za zaworkiem mam prawie -1 bar (czyli OK), a na podłączeniu gruszki -0,2 bar. Po sprawdzeniu wszystkich podłączeń i zaworów okazało sie ze winny jest zwór nagrzewnicy sterowany podciśnieniem. http://obrazki.elektroda.pl/5869054600_1...
1.Proponuje ci sprawdzić najpierw pompę. Ona może pracować, ale upewnij się że wraz z motorem kręci sie turbina. Wykręć ją z łoża i zobacz, czy turbina działa poprawnie na "sucho" (jeżeli w ogóle jest na swoim miejscu). 2.Za pompą powinien być zawór jednokierunkowy. W zależności od typu czasami lubią się zawieszać po poważnym zagotowaniu wody w kotle...
Witam. Mam problem z kapryśnym silnikiem od Golfa 6 1,6 TDI 105 km kod CYAC. Na rozgrzanym silniku (od 90 st. C) podczas jazdy zapala się kontrolka "niskiego ciśnienia oleju". Gdy stanę komunikat się wyłącza i sam już się nie zapala, dopiero jak kontynuuje dalszą jazdę znowu się pojawia. Na zimnym silniku i jałowym biegu kontrolka się nie wyświetla....
Czy po odpaleniu silnika, grucha powinna zaciągnąć sztangę do końca zamykając całkowicie wastegate? Bo jeżeli tak, to albo grucha jest zepsuta i nie zaciąga jej do końca, albo grucha jest sprawna, działa w pełnym zakresie, ale z jakiegoś powodu jej skrajne pozycje nie ustawiają wastegate w pozycji zamkniętej/otwartej. Dobrze myślę? Dziś na krótko zablokowałem...
Przewody podciśnieniowe są nowe bynajmniej wokół zaworu. Zawór klient wymienił sobie sam bo kiedyś ktoś mu podlaczal komputer i zalecił wymianę. Po wymianie bez zmian i tak się trafiło ze był u mnie z innym tematem i poruszylismy kwestie tego błędu. Ja pytam jak są sterowane turbiny, czy jednym zaworem czy dwoma, w jakim zakresie pracuje mała turbina...
Elektrozawór ciśnienia doładowania jest sterowany sygnał RCO , PWM , a po naszemu współczynnikiem wypełnienia impulsu. Poszukaj sobie w internecie. Po zapaleniu silnika zawór jest wysterowany na zaciągnięcie siłownika gruszki aby łopatki zmiennej geometrii VGT były otwarte w celu osiągnięcia ciśnienia doładowania przy małym przepływie spalin. Dalej...
Koledzy dziękuję bardzo za pomoc - mieliście racje - z miejsca wlewu płynu chłodzącego (zbiornik wyrównawczy czy jak to się tam nazywa) idzie wąż na którym jest chyba zawór podciśnieniowy (nie wiem co on tam steruje) od tego zaworka jest taki mały wężyk i on był przetarty (była dziura) to tam właśnie "uciekało" powietrze. Wężyk założyłem nowy i wszystko...
Do Jolciaro Cześć. Ja mam ten sam problem, na trasie traci moc, zapala się kontrolka VSR… i moduł silnika. Wystarczy zgasić silnik (zresetować) i dalej można jechać. Ja ma RAV4 z 2004 roku, niedawno zakupione, oczywiście przed zakupem sprawdzone w salonie Toyoty, tam pracują spoko ludzie, jednak z powodu braku roboty nie mają doświadczenia, a...
To jest turbina bez zmiennej geometrii, sterowana ciśnieniowo nie podciśnieniem. Prawdopodobnie mam niedomknięty zawór spustowy w turbinie i niedoladowywuje. Pytanie tylko czy zaworek przy N75 puszcza ciśnienie czy się sztanga zapiekła. Dzisiaj będę dalej kombinował. Nie wiem jak to dokładnie działa, czy sztange powinno dać radę ruszyć ręką czy nie....
Po co komputer? Za wysokie ciśnienie oleju podwiesza zawory to po pierwsze. Po drugie pewnie zmienna geometria lub sterowanie nią nie działa. silnik gaśnie jak sie go wkreci na bardzo wysokie obroty a pożniej strasznie ciezko go odpalić Po następnej takiej akcji odczekaj z 5min. Gwarantuje że odpali jak zawsze.
wirnika niczym nie pryskaj bo niema to sensu. niewiem jaki masz silnik chodzi o oznaczenie i czy turbina jest sterowana przez "komputer" czy mechanicznie przez ciśnienie turbo. ruch tej sztangi czyli to co wychodzi z gruchy i sie porusza to powinno byc około 1,5 cm sprawdz to ręcznie naciskajac palcem. nastepna sprawa to wyregulowanie sztangi aby odpowiednio...
Tak jak Ci radzą, jedź na diagnostykę, bo sam raczej nic tu nie zdziałasz. Kopcenie i problemy z wkręcaniem na obroty miałem przy uszkodzonym elektrozaworze podciśnienia od sterowania turbiną. Ładnie odpalał, ale po pierwszym dodaniu gazu wchodził w tryb awaryjny wskutek za wysokiego ciśnienia doładowania. Wtedy dym szedł jak z parowozu, a kręcić się...
Ja bardziej myślałem o zastosowaniu skrzyni biegów CVT Multitronic. Jest to skrzynia działająca trochę jak wariator, z tym że średnica kół jest sterowana ciśnieniem oleju. Mógłbym przerobić elektronikę tak , aby sterować potencjometrem przełożenie . Nie zastanawiałem się tylko jak działa tam sprzęgło bodajże hydrokinetyczne. Pomysł z alternatorem nie...
Witam. Mam problem w citroenie c5 1.6 hdi. Po przejechaniu autem do trzeciego biegu ato w chodzi w tryb awaryjny i traci moc. Błąd P0299 niby mówiący wszystko. Akurat miałem drugie auto, żeby podmienic zawory itd... Po kolei wymieniłem zawór sterujący turbiną, BSM, turbinę, cały układ doładowania( przepustnicę wraz z czujnikami, intercooler oraz węże)...
Mam podobny problem ale zabiorę się za diagnozę może w sobotę ale do rzeczy. Ja aby coś wiedzieć o układzie podciśnienia zakupiłem wskaźniki zegarowe ciśnienia i vacum i opiszę ci jak to zrobiłem w Peugeocie choć obawiam się krytycznych wpisów. Sprawdzam po kolei w miejscach dostępnych szczelność układu podnosząc ciśnienie czekałem kilka minut obserwując...
koledzy te dwa zawory które umieszczone są koło akumulatora się nie zalewają tylko ten ktory steruje turbiną ,ponieważ jak pracuje zaciąga powietrze od filterka który jest skierowany do doły a jeśli dostanie się tam wilgoć lub woda ,po prostu się zawieszają lub się palą.mam patent dobry patent na ten problem i jak narazie już u jednego gościa działa...
Moment!Nie jest do końca prawdą to co pisze przedmówca.Silniki typu Turbo Diesel mają turbinę sterowaną cisnieniowo od kolektora ssącego,czyli w sposób mechaniczny(nie posiadają komputera sterującego)Od kolektora ssącego wychodzo węzych do zaworu ograniczającego cisnienie(tzw.by-pass).W skutek wzrostu ciśnienia powyżej zadanej wartości,zawór mechaniczny...
Dziękuję bardzo Panowie za podopowiedź ;) Po opisanych wyżej "przygodach" doczytałem się w sieci jeszcze sugestii na temat klapki w turbinie (nazywanej kierownicą powietrza, bądź westgate) na zimno nie pracowała płynnie, niby bez oporu, ale nieraz można było wyczuć lekką zawieche. Została rozruszana i wyczyszczona z zewnątrz. Do tego paru użytkowników...
Cieszę się, że udało Ci się zrobić taką instalkę i że działa. Mam jednak kilka pytań. 1. Jak długo Twoje auta jeżdżą po tej przeróbce? 2. Ile kosztowało Cię to przedsięwzięcie? 3. W którym miejscu rury wydechowej zakręciłeś miedzianą rurkę? 4. Jakie zastosowałeś elektorzawory?i jak poradziłeś sobie ze związaną z tym elektryką? No i czy masz jakieś zdjęcia...
A co było powodem regeneracji? Jeśli poprzednia turbina dawała olejem do chłodnicy powietrza to może nie została wyczyszczona z oleju. Może brak podcisnienia na zaworze sterowania turbiną. Jak hamulce? Nic się nie dzieje dziwnego z pedałem, tak jakby serwo nie działało?
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
Witam temat dość stary ale go odświeże mianowicie mam taki sam problem z takim samym sharanem nie pozostaje już nic innego do wymiany jak pompa oleju po odnalezieniu tego postu zmierzę ciśnienie jutro tylko nurtuje mnie jedno pytanie,dlaczego przed odpaleniem na zimno po odłączeniu kierownicy turbiny tzn.bez doładowania odpala i wchodzi na obroty normalnie??...
Już ostatni raz odpowiadam, bo szkoda bić niepotrzebnie pianę. To akurat nie prawda, westgate nie jest od tego i nic nie poprawi w sprawie tzw. turbodziury. Natomiast to że problemu nie ma to jest to że za zwyczaj turbiny w seryjnych autach są malutkie i efekt jest znikomy. Właśnie dlatego można dać małe turbiny szybko zbierające się (likwidujące więc...
Witam, miałem podobny problem w Saabie 9-3 SS 2.2 TiD z 2003r, auto jeździło jak wolnossący diesel. Przyczyną był zawór podciśnienia, uszkodzona membrana w środku, zawór nie trzymał podciśnienia w układzie, na komputerze wychodził błąd podciśnienia i samochód przechodził w tryb awaryjny. W przy tak małym przebiegu w pierwszej kolejności sprawdził bym...
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
Witam, Mam typowy notlauf w Audi A3 1.9 TDI 90KM silnik AGR (turbo bez zmiennej geometrii). Przeczytałem cały temat jak i kilka na innych forach. Zaznaczę na początku, że obecnie pozbyłem się problemu, ale nie wiem czy jest to chwilowa poprawa, a najważniejsze z czego ona wynika. Ale po kolei. Notlauf objawiał się u mnie typowo, czyli silnik przechodził...
Reno laguna 2 1.9 dci. Klient wracał z trasy musiał zjechać bo stracił moc. Odpalił było ok. Komputer pokazał zawór sterowania turbina i egr. Kiedy zacząłem rozbierać zawór egr był zaślepiony i wyłączony komputerowo (stwierdzam tak ponieważ był bardzo czysty) brak luzu na wirniku turbiny. Sprawdziłem 3 zawory sterujące na podmianę i na każdym nie działał...
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze i próbuje regulować przepustnicą i dawką i...
http://obrazki.elektroda.pl/4820609400_1... Witam Zamieszczone fotki urządzenia są tylko dla zaprogramowania procesora i przeprowadzania testów. Zgodnie z opisem z obudowy pochodzi ze sterownika do którego napisałem program latem 2010r. Wszelkie testy są przeprowadzane w praktyce z różnymi próbami wymuszonych awarii i zabezpieczenie...
jeśli wyłącza turbinę to pewnie przeładowuje , czyli ciśnienie doładowania jest za duże i wpada w tryb awaryjny , a po zgaszeniu silnika pewnie wraca do normy. tu przyczyn morze być wiele : zawór ten przy turbo za mocno się otwiera , a otwierany jest ciśnieniem , którym steruje N-75 , albo ten przy turbo (mechaniczny z dzwignią za lekko działa i za...
Sprawdź przepływomierz powietrza intercoolera, przetarte kable, wtyczka jak nie będzie dawał sygnału dalej nie ma turbo. To wszystko już sprawdzałem kabelki i wtyczka są całe,poza tym gdyby przepływka siedziała to w zakresie 2000-3000obr. też by były takie objawy lub całkiem mocy by nie miał,ale nie wykluczam że przepływomierz jest sprawny w 100%....
Witam po Świętach Udało mi się dziś przy pomocy kolegów sprawdzić sterowanie turbiną..... trochę to trwało, ale wszystko wygląda dobrze nic się nie zacina i porusza się w miarę luźno. Potem szło po kolei: przepływomierz był trochę brudny tzn. trochę czarnego mazistego kurzu - został umyty w płynie do odtłuszczania styków i przedmuchany sprężonym powietrzem....
Dziękuję za odzew. Specjalista od VAGa to on raczej nie jest. Pracuję w Szkocji i tu raczej ciężko o kogoś na prawdę kompetentnego. Dolot szczelny, drożny, wydech drożny, sterowanie turbiny działa, co do wydajności nie jestem w stanie odpowiedzieć. Podglądając parametry bieżące na postoju operując pedałem przyspieszenia widać dużą różnicę między oczekiwanym...
W logach różnica ciśnień rzędu 300mbar przy 2600rpm to wypełnienie 52%, a taka sama różnica 700mbar przy 1800rpm to wypełnienie 45%. Oczywiście w obu przypadkach sytuacja przyspieszania. Tutaj jest potrzebna wiedza jak działa turbo i dlaczego przy innych obrotach czasami wyższych "pompuje" mniejszym ciśnieniem. Zacznijmy od "korzeni" gdzie było stosowane...
Witam wszystkich i proszę o poradę . Samochód zapala idealnie gdy jest zimny. Po odpaleniu nie ma problemu i można przejechać trasę dowolnej długości byle go nie zgasić. Po zgaszeniu gdy silnik jest ciepły auto zapala lecz święci się tylko kontrolka ładowania akumulatora i brak jest reakcji na pedał gazu , silnik popracuje kilkanaście sekund a następnie...
Witam wszystkich serdecznie, temat powstaje w imieniu znajomego, który poprosił mnie o spróbowanie odnalezienia przyczyny dziwnego zachowania się silnika. Ogólnie to jakieś pojęcie na mechanice to mam ale przyznaję, że nie miałem jeszcze do czynienia z silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę. po krótce opiszę o co tu chodzi ;-) silnik został wyjęty z...
Proszę lista komunikatów w naszych lalach Może komuś się przyda. Kolejność odpowiada numerom plików zamieszczonym na FTP. 1. Welcome, the vehicle computer is now checking systems for you Witam, komputer pokładowy sprawdza systemy 2. Rear left hand door not closed Tylne lewe drzwi nie są zamknięte 3. Rear right hand door not closed Tylne prawe drzwi...
Panowie - chciałem się poradzić, bo nie wiem czy mnie w bambuko ktoś nie robi.. Więc.. Oddałem auto do serwisu elektroniki samochodowej... Cenę ustaliliśmy na 200 pln (dogranie centralki immo od oryginalnie wsadzonego silnika 2,2 do ECU 2,0). Dzisiaj dzwoni Pan z serwisu i mówi, że lepszą opcją będzie wsadzenie komputera od 2,2 i wrzucenie mu "mapy...
Witam serdecznie. Bardzo proszę o poradę kolegów gdzie szukać uszkodzenia auto jak w temacie Silnik 2.0 hdi RHR. Na zimnym silniku pali bez problemu i można jeździć cały dzień nic się nie dzieje złego nie kopci, nie szarpie nie traci mocy oby go nie wyłączyć. Gdy się go zgasi tak od 95-97 (stopni płyn chłodzący) nie da się uruchomić. Ostatnio było robione:...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Witam, mam problem z tym wozem. Otóż zostało zregenerowane turbo ( wymontowane i regenerowane w Kielcach). Montaż wg. instrukcji auto odżyło i latało aż miło do czasu. Tydzień po przestało działać . Po odpaleniu silnika przewody ciśnień miękkie, turbo nie załącza się silnik maks pojedzie 60km/h . Podpięcie do kompa : zero błedów. Ale zauważyłem kilka...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
(-) mam problem mianowicie z dymem z rury wydechowej, wydobywa sie czarny na obciążonym silniku (-). Ogólnie można powiedzieć, że masz zakłócenie w spalaniu typu: albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa . Natomiast w szczegółach powinien na to pytanie odpowiedzieć najbliższy mechanik/diagnosta, a nie forum, które jednostki napędowej nie widzi i...
A ma może kolega zdjęcia, z czego zbiornik i wyłącznik ? Zbiornik podciśnienia z Golfa. A skąd to wiadomo i jak tą regulację kolega rozwiązał ? Zawór podciśnienia własnej konstrukcji oparty na zaworku sterowania turbiny, do tego potencjometr regulacji wysokości świateł z mercedesa W124, teraz bym go pominął. Zbędny gadżet. Działa to tak, że po naciśnięciu...
sprawdz czy działaja podcisnienia i czy nie sa zatkane te od uruchamiania zaworu podcisienia turbiny , na samym zaworze tez jest regulacja , sprawdz ja , ogolnie : zbyt niskie podcisnienie (z filtrem) pewnie cos sie przytkalo na sterowaniu
w dieslu nie występują podciśnienia w dolocie, a są one brane najczęściej z pompy hamulcowej - radzę wywalić to cholerstwo jak najszybciej, jest to całkowicie pozbawione sensu i, moim zdaniem, świadczy o głupocie poprzedniego właściciela. siewcu Zastanów się dobrze albo lepiej zapoznaj z budową diesli. To że nie ma podciśnienia prawda, do wytworzenia...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Mam jakiś schemat ale może być mylny. Sterowanie turbiny z pinu 11 sterownika. Pin 35 sterowanie EGR. Poza tym oba zawory zasilane plusem po zapłonie przez bezpiecznik.. A działa ci EGR??? Jeżeli jest zasilanie i jest ciągłąść przewodu do sterownika zobacz czy masz prawidłowy zaworek .
laguna 2 1.9 dci. Klient wracał z trasy musiał zjechać bo stracił moc. Odpalił było ok. Komputer pokazał zawór sterowania turbina i egr. Kiedy zacząłem rozbierać zawór egr był zaślepiony i wyłączony komputerowo (stwierdzam tak ponieważ był bardzo czysty) brak luzu na wirniku turbiny. Sprawdziłem 3 zawory sterujące na podmianę i na każdym nie działał...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Witam! Mam na świeżo auto jak w tytule już po przejściach i próbach wymienione wszystko co się dało oczywiście pewnie niepotrzebnie ale tak: Turbina już druga po regeneracji, zawór n75 również. Tyle na pewno zrobiono ale do konkretów bo mam parę pytań do kolegów po wstępnym przejrzeniu tematu. Podciśnienie trafiające na gruchę jest prawidłowe. Zaciąga...
Można założyć większy siłownik nadciśnieniowy tak by otwierał się przy założonym ciśnieniu ale nie rozbierałem to nie wiem jak to można zrobić. Można zostawić wszystko tak jak jest a na wężyku sterowania założyć zwężkę dobraną doświadczalnie tak by uzyskać zakładane ciśnienie ale nie wiem czy tak będzie można bo zastanawiam się jak będzie ta turbina...
Jeżeli nie masz błędów od egra, to zawór jest sprawny i należy go zostawić w spokoju. Problemem jest to, że soft jest tak zrobiony, że otwiera egr na jałowych obrotach, przez co spaliny idą w dolot, silnik nie ma dość powietrza i w momencie dodania gazu dławi się. Wyczyść kolektor, zaślep egr (wystarczy jedna zaślepka na wydechu, lub przy kol. ssącym),...
Witam wszystkich Tak jak napisałem w tytule problem polega na braku mocy w chwili przyspieszania. w momencie wciśnięcia pedału gazu silnik "muli" i bardzo powoli wkręca się na obroty dość mocno kopcąc na czarno w tym momencie. Dopiero po osiągnięciu 3000-3500 obr/min ożywa, pokazując swoje 185KM. Co zostało zrobione: 1. Brak jakichkolwiek logujących...
W mojej ocenie robisz to za dokładnie. Mówisz o odczytach, że będą zbyt dokładne? Jak się uda to czemu nie? Nie jest to majątek, a lepiej mieć zbyt dokładny pomiar niż zbyt ogólny ;) Sterownik Lion był raczej przeznaczony, konieczny do sterowania zaworem w Kalkreaktorze akwarium morskiego prowadzonego Metodą Berlińską Powiem szczerze, że Lajon działa...
[Quote = "blue_17"] Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) dla modeli 1996 + Nieprawidłowe działanie układu Czyszczenie P0466 Czujnik obwodu Range / Performance P0467 Czujnik przepływu Purge Circuit Low Input P0468 Czujnik przepływu Purge Circuit High Input P0469 Obwód czujnika przepływu Purge Przerywany P0470 Nieprawidłowe działanie czujnika...
Po prostu nie należy zamykać klapki i pozwolić mu się przyuczyć jakiś czas. Ja zwykle zamykałem klapkę natychmiast. Nie pamiętam co dokładnie robiłem ale w końcu zapamiętał zmianę. Ja tryb ciągły włączałem tylko dla testu, bo u mnie w praktyce działał tylko 2-stanowy. zamknąłem i na razie trzyma "1". To już będzie trzymał 1 wg mnie, bo u mnie to tylko...
zawór turbina sprawdzić działa turbina zawór sterowania amica
mikrofalówka zabudowy zasilacz domofonowy urmet smród spalenizny
indukcja elektrolux linijki cccam
Dioda Schottky w module Bosch Athlet 25,2V: Funkcje i Diagnostyka Podłączenie PS1 do monitora Samsung P2370HD