Nie może być VIC a to z prostej przyczyny, a mianowicie jeżeli jest tak jak piszesz że wycieraczki nie działają na wszystkich prędkościach, to przy najwyższej prędkości wycieraczek obwód wycieraczek odbywa się bez jakiejkolwiek ingerencji VIC-a.Jest to wówczas zwykły obwód elektryczny jak z jakiegoś duzego fiata. Sprawdź obydwa przekaźniki tzn. G236...
Zasilanie powinno wychodzić z skrzynki komory silnika .Sterowanie z uch ,tak trzeba ściągać kokpit z góry.
Myślę że, bordnetz nie był by taki wredny i akurat tylko działanie wycieraczek (i to tylko przednich) by nie działało. Sprawdzałeś może ten wątek przytoczony powyżej? Tam jest na temat bezpieczników, może u Ciebie też jest jakiś nieopisany a ma wpływ na zasilanie. Zawsze warto sprawdzić 2 razy bezpieczniki, może akurat popłaci.
https://obrazki.elektroda.pl/6889073600_... Wycieraczka 15 Zapłon włączony - 15 15A Bezpiecznik 15 A 30 Napięcie akumulatora - 30 30A Bezpiecznik 30 A 31 Masa - 31 50 Sygnał startu - 50 5A Bezpiecznik 5 A 70A Bezpiecznik maksymalny 70 A A20 Sterownik elektroniki nadwozia bg Beżowy bl niebieski br brązowy G10 Połączenie masy na pokrywie...
Moze siadly styki w przelonczniku,albo tez sam przekaznik,jedna z tych dwoch rzeczy.Po przelonczeniu na czasowe sprawdz czy idzie napiecie na przekaznik,tak bedziesz mogl w ten sposob wykluczyc przeloncznik.
Sprawdź czy na bezpieczniku nr 33 10A masz napięcie po przekręceniu stacyjki (dla pewności możesz sprawdzić na zapalonym silniku), jeśli nie ma to sprawdzamy kostkę stacyjki pin 75 lub na przekaźnik -J59- (100) (chyba gniazdo nr 7) gdy prąd jest, bezpiecznik dobry to sprawdzamy napięcie na ośmiu pinowej wtyczce przy przełączniku (pin nr 8 przewód czarno-żółty),...
wszystko jest na jednym? Dokładnie tak własnie w Sienie jest. Zobacz schemat ;)
Wyjmij akumulator i zobaczysz taką małą skrzyneczkę schowaną obok. Są tam takie duże bezpieczniki. Wilgoć na nie oddziałuje. Są tam puste miejsca i właśnie wtedy one się przydają żeby przełożyć bezpiecznik w nieskorodowane miejsce.
Podbijasz kolego ten temat i podbijasz. A co zrobiłeś ze swojej strony? Podłączałeś auto do komputera serwisowego? Są jakieś błędy w tym sterowniku? Robiłeś zalecane testy czujnika? W tym przypadku najlepszy byłby Star Diagnose - komputer specjalnie do Mercedesa. Sprawdzałeś kodowanie wyposażenia czy nie ma jakiegoś błędu? Czujnik był fabrycznie? Jest...
to by się zgadzało 519 steruje wszystkim ,być może z vw będzie to samo ,numer części by się przydał ,a schemat masz ?Na pewno wszystkie bezpieczniki ok?
Zacznij od bezpieczników. Posłuchaj też czy przekaźniki działają.
Czy problem z wycieraczkami powstał po tym jak rozłączałeś te kable? Jeżeli tak, to pomyliłeś któreś z nich, łącząc je na powrót. Jeżeli było tak wcześniej, to powodem jest styk w obudowie silnika wycieraczek, który powoduje wracanie ramion wycieraczek do pozycji spoczynkowej.
Panowie, zanim zaczniecie pruć pół auta, lutować procesory, wywalać immo, może tak wziąć i sprawdzić zasilania? Żarówką, minimum 21W. Zaręczam, że pomoże:)
To przełącznik zespolony pod kierownicą do sprawdzenia.
Trzeba dokładnie sprawdzić styki w gniazdach bezpieczników i przełącznik przy kierownicy może tez być przyczyną.
Bezpiecznik 1 jest od prawego silnika, od lewego jest nr.19
Masz schematy -przejście zasilania przekaźników (111) masz na drugim schemacie (6112 WI) - UEC w komorze silnika .
Problem rozwiązany. Zwarta dioda 1-5KE36CA była przyczyną uszkadzania bezpiecznika i braku wycieraczek. Poniżej widać miejsce po diodzie. Te dwa przekaźniki są od wycieraczek. W jednym po zwarciu skleił się styk. http://obrazki.elektroda.net/50_12555466...
Czasem wystarczy zamknąć maskę silnika a jak nie to, może być czujnik klapy. Ostatecznie moduł komfortu, zdarza się zimny lut.
te dwa przekaźniki są wlutowane w tej skrzynce bezpieczników a steruje nimi moduł UCH podpięty do tej skrzynki bezpieczników u mnie prawdopodobnie ten UCH padł jednak koszt jego wymiany wiązał się immo programowaniem czytnika z kartami dlatego rozwiązałem problem dokładając przekaźniki wszystko śmiga jak z fabryki no prawie bo ominąć musiałem czujnik...
Witam i jak z problemem wycieraczek i spryskiwaczy? Dzisiaj zrobiło mi się to samo po wymianie zaworu nagrzewnicy
Kostka stacyjki do wymiany.
Wycieraczki naprawione. Problem tkwił w komputerze sterującym od wycieraczek. Silnika od wycieraczek nie da się podłączyć na krótko nawet w celu sprawdzenia . Temat zamykam.
Prawdopodobnie dźwignia wlaczajaca do wymiany
Mechanizm się przytarł i spaliło silniczek. Jest szansa że tylko spaliło bezpiecznik - szukaj go pod maską. Nowy mechanizm + silnik lub rozebrać i nasmarować stary i zmienić silnik.
Coś tam ci wysłałem zobacz.
Problemem będzie skrzynka bezpieczników pod plastikiem z naklejką "E2".
Nie grzeb auta. Zdejmij osłonę kolumny kierownicy, wyjmij przełącznik kierunkowskazów, rozbierz go i na pewno znajdziesz usterkę. Obstawiam pierwszy z brzegu. Do naprawy pottzebna grubsza igła do usunięcia pozostałości i jakaś cienka, tępa blaszka żeby naprawić. Trochę zagadka ale żebyś zaoszczędził parę ładnych stówek to musisz pogłówkować. Jesteś...
(at)piotrek22101 A ciężko to naprawić? Można się obejść bez pomocy fachowca? A jeśli tak to jak się za to zabrać - w tym samochodzie ciężko dostać się do czegokolwiek w kabinie (już miałem okazję się przekonać), nie chciałbym uszkodzić jakichś zatrzasków czy coś
Jednym słowem wygląda że silniczek wycieczek zakończył swój żywot.
Przewody które idą od ściany grodziowej w kierunku skrzynki bezpieczników i przekaźników pod maską nie są uszkodzone . Czy chodzi o te które schodzą na podłużnicę ? Dodam że w momencie nie działania wycieraczek licznik nie wyświetla informacji spalonej żarówki pozycyjnej... za to w momencie kiedy mamy informację na liczniku o spalonej żarówce wycieraczki...
Mam do II ale z 2008. 2016 to już chyba III.
Zacznij od sprawdzenia czy wtedy dochodzi napięcie do silnika.
Bezpiecznik
Krańcówka w silniku do sprawdzenia.
Wina przełącznika.
Zatarte na sworzniach.
następnego dnia zastałem rozładowany akumulator i wycieraczki w pozycji pionowej (nie ma opcji, żebym zostawił je włączone, Nic, kolego, na razie nie wymieniaj. Widzę, że auto nie było podłączone do kompa. Też miałem przypadek z losowym zatrzymywaniem wycieraczek w pozycji pionowej i to cykanie, rzadkie, ale było. To wygląda na błąd komunikacji z COM...
Silnik wycieraczki pin 1 stała masa 31 pin 4,5 prąd z przekaźnika BSM piny c1 oraz c9 bezpiecznik f17 pin 2 z BSI pin a9 Jest jeszcze komunkacja VAN BSI C6 C8 oraz BSM D5 d1 nie mam dokładnie kolorów kostek.
Po podpieciu Gutmana , BSI pokazuje elegancko sygnały zmieniające się przy każdym przełączeniu włącznika wycieraczek. Błędów oczywiście brak i wycieraczki nie drgna. Czy to wskazuje kłopot z BSM / uszkodzony przekażnik/?
Chrysler Grand Voyager Po takiej ilości danych na pewno ktoś pomoże :D
Zatarty mechanizm .
Witam . W pierwszej kolejności sprawdź bezpieczniki ,czy dochodzi napięcie do wyłącznika.
Jak odpalisz cofnij troszkę kluczyk.Zacznie działać ;)
https://obrazki.elektroda.pl/1073448000_... Sztuka ogarnięta. Usterka fabryczna, zbyt mocno ściśnięta wiązka sześciu kabelków i dwa styknęły się ze sobą. Rzucam fotkę ni i dzięki wszystkim odpowiadającym, bez was chyba bym nic nie zrobił. https://obrazki.elektroda.pl/1646685800_...
Mam problem z wycieraczkami po włączeniu wycieraczek nie działają i spryskiwacze tez nie włączają się auto to Renault Master z 2007r. silnik 2,5
Włącznik zapłonu sprawdź.
Pompka jest na tym samym bezpieczniku, co wycieraczki. Zasil na krótko i będziesz wiedział.
Witam serdecznie. Robiłem to bez wyciągania silnika. Zdjąłem tylko pokrywę przekładni. Wystarczyło dogiąć styki. Są bardzo cienkie. Pozdrawiam.
Za manetke nie płaciłem mam kolege na szrocie od francuzów tylko podmieniłem pająka ale nie w tym rzecz. prosiłbym o rozpiske pinów do megane ii phi
Sprawdzić bezpieczniki.
W przełączniku.
Panowie, o co się spierać, mirek_adept sprawdzi to powie co znalazł. Nikt tu nie jest jasnowidzem i nikogo nie będą rostrzeliwać za błędne przypuszczenia co do charakteru usterki. Na warsztacie nikt wam nie każe diagnozować samochodu przez telefon a tym bardziej na maila, macie auto i robicie. Nasz kolega sprawdzi bezpieczniki od wycieraczek i spryskiwaczy,...
Proponuje odłączyć wtyczkę od manetki wycieraczek, jeżeli się wyłączą to masz winowajcę.
A sprawdzałes kostke stacyjki?
Ja też niedawno kupiłem Xsarkę i mam problem ze spryskiwaczem. Mechanik mówi, że to sprawa modułu BSI. Moduł ten steruje wszystkim: wycieraczki, spryskiwacze, kierunki itd.
Czujnik otwarcia maski sprawny? Podczas jazdy też nie działają?
To zmienia postać rzeczy, w starym Masterze zatrzymanie realizowane jest za pośrednictwem plusa po zapłonie będącego cały cza na przekładni napędowej a praca przerywana to zadanie sterownika wyglądającego jak przekaźnik. Jeśli wycieraczki zatrzymują się zaraz po wyłączeniu a nie na dole szyby to sprawdź czy na kostce zasilającej masz plus po zapłonie,...
Może być że nie współgra pokrywka z stykami.
Sprawdzę na prądzie amperowym A jest inny niż amperowy prąd?
A sam silnik możesz sprawdzić czy działa na krótko??
Zrób zdjęcie swojej skrzynki przekaźnikowej. Silnik ma 2 biegi ale raczej wina będzie po stronie przekaźnika. Skrzynka chyba taka sama jak w golfie 3 więc dolny rząd, drugi od lewej.
Usterki szukaj w silniczku lub w braku zasilania powrotów. nie mam schematów przed sobą i nie widzę jakie tam masz dokładnie rozwiązanie.
wycieraczki: bezpiecznik F8 20A nadmuch: bezpiecznik F9 20A
Jak chodzi twardo to znaczy że nie działa regulator kąta wtrysku.
Sprawdź ten link: [url=http://renaultlaguna.pl/forum/index... Powodzenia
Nie masz czasem uszkodzonego włącznika w zamku maski jak w vw?
Witam. Na początek sprawdź czy do silniczka dochodzi prąd i masa.
Sprawdziłem pin 3 lub 1 do pinu 4 żarówka świeci. Problemem był pin 1,wkładając przekażnik nie stykał.Dziękuje za pomoc.Problem rozwiązany
Nie będzie czasówki bo tym sterowała elektronika w czujniku. A żeby zadziała szybka prędkość to zewrzyj styki 8 i 9.
A co widzi w parametrach włącznika?
Przy otwartej masce Nam również miło cię powitać kolego! spryskiwacz i wycieraczki nie działają, ponieważ wycieraczka mogłaby zaczepiać o krawędź maski No tak: kolega jeździ z otwartą maską i pewnie wtedy zauważył, że mu nie działają wycieraczki. W moim 203 też tak to działa, a wycieraczki o nic nie haczą przy otwartej masce. Dziękuję. Proszę bardzo.
Komputer wskazuje błąd mechanizmu maski przedniej (jak jest otwarta to nie ma sygnalizacji na tablicy) Jak naprawisz tą usterkę to na 99% wycieraczki będą działać.
czujnik deszczu w stopce lusterka przyklejony bezpośrednio do szyby. Elektronicznie przyciemiane lusterko ma czujnik z przodu i z tyłu obudowy lusterka, są to niewielkie łezki. Czujnik deszczu nic nie jest elektrycznie powiązany z przyciemianym lusterkiem.
Po wymianie BSI wycieraczki zaczęły działać .
Ktoś próbował nasmarować ten mechanizm i za dużo w silniku pogrzebał. Kup używany kompletny mechanizm i powinno być ok. Nie było problemów z wycieraczkami we fiacie.
Przedstawiony opis sugeruje uszkodzenie styków ślizgowych wewnątrz silnika wycieraczek, a dokładnie w przekładni zintegrowanej z silnikiem. Styki przerywają w przypadkowym momencie i pomimo podania napięcia silnik nie pracuje lub zatrzymuje się . Lecz zanim zmienisz silniczek upewnij się, czy masz napięcie na kostce do niego.
Jak lużny są tam styki czy jest włożony w puste pole sprawdz wszystkie topiki tylna działa?
Sprawdz przekażnik 229 a, ewentualnie go podmień ,on jest odpowiedzialny za czasówki,jak uszkodzony to wymięń na 99 i będziesz maił programowalne czasówki (jak kupisz wytłumacze) Pozdrawiam
Przekaźnik 19 lub 99 zależy jaki masz,są zamienne oraz Bezpiecznik nr.5.
Jesteś nowy, przeto Ci wybaczę, masz : http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic....
a ja mysle ze masz zatarty mechanizm wycieraczek:D
To co w takiej sytuacji zrobić?
A nie masz włączonego trybu serwisowego? Da się wycieraczki poruszać ręką? Wycieraczki nie działają także gdy masz otwartą maskę z przodu (nawet na pierwszy "klik"). Psuje się też czujnik otwarcia maski - możesz kilkukrotnie zamknąć i otworzyć maskę. Bezpiecznik to F22 lub F31 (od silniczka) pod maską
Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki,spotkałem się w fabii że opis na plakietce się nie zgadzal ze stanem faktycznym.
Sprawdź silniki.
Cześć, sprawdzałeś może, czy w napędzie jest zabudowany przekaźnik. Zdarza się, że do podtrzymania, a w zasadzie wykonania pełnego obrotu, w samym napędzie jest przekaźnik. Wystarczy zimny lut i po pracy. Trzeba zdemontować napęd i wtedy sprawa się wyjaśni. Oczywiście zakładam, że sprawdziłeś już bezpieczniki i obecność napięcia na stałe i po włączeniu...
Witam. Nie pamiętam dokładnie, ale miałem SC 1100 i tak samo problem z wycieraczkami jak Ty. Powstał, gdy żona włączyła wycieraczki gdy były przymarznięte do szyby. Pojechałem do serwisu Fiata z tym, bo w SC jest sterownik wycieraczek, ja go wymontowałem i on był uszkodzony. Takie czarne pudełko , w środku elektronika, to było z 15 lat temu, ale pamiętam...
Musisz rozkręcić obudowę kolumny kierownicy, ze 3 śrubki od spodu, i pewnie 2 z przodu po bokach - jak przekręcisz kierownicę o 90 stopni to zobaczysz dwa trochę schowane wkręty zaraz za nią. Kostka stacyjki trzyma się stacyjki na śrubce ? Po "drugiej" stronie kluczyka, czyli przy kluczyku na razie nie gmerasz. Sprawdź też dokładnie czy bolec ze stacyjki,...
Masz 3 przewody masa gruba , po zapłonie gruby , LIN cieńki. Bezpiecznik wymień ...
był przecięty kabel od klemy minusowej akumulatora
Być może że jest zwarty przełącznik parkowania przy silniku. W wylaczniku wycieraczek przy pozycjj wyl. podawana jest masa a z siliczka może iść + na ten przewód, z zasilania służacego do parkowania.
Przekaźniki od wycieraczek są w tej skrzynce nad grodzią. Trzeba torxem odkręcić pokrywę.
A w ogole zapraszam na forum Tajemnicevoyagerow, tam uzyskasz więcej pomocy dotyczącej tego auta, będziesz mogła pobrać instrukcję napraw ze schematami i m.in. rozpiską punktów masowych itp
działa spryskiwanie szyby tylnej?
Prześlesz zdjęcie, gdzie tego szukać. Zrobiłem już chyba wszystko, a dalej nie działają wycieraczki.
Witam nie działają wycieraczki czasowe jak je włączę to się zatrzymują gdzie chcą. Gdzie może być problem
uszkodzony przekaźnik w module sterującym wycieraczkami
Jedna myśl mi przyszła do głowy, coś za dużo problemów z tą skrzynką bezpieczników i przekaźników pod maską na raz, tu nie działają wycieraczki, tu brak + do EDC, tu znów nie działa pompa paliwa w baku. Weź drogi autorze tego tematu torx-a i odkręć centralną śrubę w tej skrzynce i wyciągnij całość do góry, podejrzewam, że pod spodem będzie zielono na...
Wycieraczki są już naprawione. Mam do was jeszcze jedno pytanko. Jak uzupełnić płyn w tych rurkach co idą do reflektorów?? Jest go tam za mało i światła krótkie gorzej świecą niż w motorze. Pozdrawiam
wycieraczki działają octavia działają wycieraczki wycieraczki działają wolno
najlepszy centrala domowy podpiąć lampe philips golarka akumulator
Ursus C-330 – wystawanie tulei cylindrowych, tolerancje, regulacja, uszczelnienie głowicy Piła spalinowa zatrzymuje się łańcuch - przyczyny i rozwiązania