Komputery i elektryka to hobby. Z wykształcenia jestem mechanikiem. Oryginalny przerywacz działa dobrze ale tylko z żarówkami, a po wsadzeniu ledów kierunki działaja jak awaryjne. Za to na zmienionym przerywaczu ledy sie żarzą
Witam . Przyczyna -wypalone styki przekaźnika przerywacza.
Woda dostała się do przełącznika lub instalacji. Normalne.
Drugi działa, słyszę działanie przerywacza
Sprecyzuj działanie przerywacza.
Sądzę, że masz problem w masą lampy tylnej i chwilą wcisnięcia hamulca układ kierunkowskazu jest niedociążony, powiem więcej-napięcie cofa się w stronę przerywacza niejako blokując jego działanie. To tak obrazowo, znając przypadłości Alf. Przerywacze te (niebieski przekaźniczek) także miały swoje usterki, widać gołym okiem.
Jeśli współczynnik fali stojącej będzie duży , doprowadzenie masy auta jakimś grubszym kablem (2,5mm 2) do anteny na pewno pomoże w uzyskaniu lepszego współczynnika SWR, możesz spróbować poprowadzić przewody zasilające CB inną drogą , z dala od skrzynki z przekaźnikami. Ale prawdopodobnie to właśnie jak kolega gabik001 pisze , może być to przyczyna...
Przypuszczam typową usterkę, czyli utlenienie styków przerywacza, ew. ich zabrudzenie. Ewentualnie na połączeniach skręcanych mogły pojawić się objawy korozji elektrochemicznej na styku różnych metali, które sprawiają że nie ma prawidłowej przewodności na połączeniach. Takie usterki są trudne do wykrycia miernikiem, bo miernik może wykazywać przejście,...
Sprawdż działanie przerywacza - przekażnika kierunków i awaryjnych.
Cewka, jak to cewka, ma swoją indukcyjność. Oczywiście nie można jej podłączyć na stałe do napięcia stałego (DC) nawet o wartości 12 V. Ale już do napięcia zmiennego (AC) o wartości 12 V można podłączyć na stałe jak najbardziej. Działanie styków przerywacza samochodowego to nic innego jak imitacja napięcia zmiennego 12 V po pierwotnej stronie oczywiście....
wymień przerywacz kierunkowskazów powinno pomóc
Odkręc magneto i sprawdź czy jest krzywka która ma powodować działanie przerywacza. Dodano po 1 Sprawdź również czy podczas kopniecia nie ma iskry na przerywaczu.
Śmiem wątpić w działanie z przerywaczem samochodowym który musi widzieć obciążenie. podłącza się równolegle do układu rezystor 6,8 oma / 25 W i po problemie.
Dzień dobry. Problem polega na tym iż kierunki raz się włączają a raz nie. Nie wiem czy to wina przełącznika czy przerywacza. Tak poza tym wie ktoś gdzie znajduje się przerywacz w tym skuterze ?
Przerywacz kierunkowskazów znajduje sie w przełączniku awaryjnych, odpowiada za działanie awaryjnych i kierunków.
Awaryjne działają? Jeśli tak to przerywacz powinien być ok.
Dla niektórych, szczególnie starszych przerywaczy kierunkowskazów będzie możliwe sprawdzenie ich poza instalacją samochodu. Będziesz potrzebować źródła zasilania o odpowiednim napięciu (zazwyczaj 12V - może to być akumulator) żarówki o mocy zgodnej z kierunkowskazami i przewodów połączeniowych. Poniżej przedstawiam procedurę: - Podłącz zasilanie: Podłącz...
Sprawdź działanie (podmień) przerywacz kierunków oraz włącznik świateł. Może trzeba wymienić żarówkę w reflektorze lub włącznik światła. Posprawdzaj kabelki pod katem przerwania lub wypięcia się.
Witam. Mam pewien problem z przerywaczem kierunkowskazow w moim motorku. Gdy zalacze migacz, zaczyna migac dopiero po ok 3 sekundach. gdy odrazu przelacze na np z prawego na lewy to dziala normalnie, ale np gdy odczekam 10sekund bez wlaczonego kierunkowskazu, znow musze czekac te 3 sek na reakcje. Czym to moze byc spowodowane? Pozdrawiam
Żaden przerywacz elektromechaniczny nie będzie działał z LED. Jakie masz efekty?
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
Witam, przerobiłem sobie instalację w motorowerze Romet Ogar 205. Założyłem kierunki, które składają się z 12 diod LED, i w tej sytuacji potrzebuję elektroniczny przerywacz na 6V, ponieważ bimetaliczny przerywacz nie reaguje jeśli pobór prądu jest na tyle mały jaki odnosi się do 12 diod. Czytałem dużo o tego typu przerywaczach i z tego co widzę układ...
Jednak podejrzewam, że przyczyna tkwi w jakości przerywacza. Wymieniając kondensator działasz przy przerywaczu i stąd te zmiany. Warto bardzo dokładnie sprawdzić tulejkę izolacyjną przerywacza i ślizgacz. Tam zdarza się przebicie.
Dodałbym zenerkę na 12V w szereg z migającym LEDem.
Witam mozna wiedziec gdzie dokladnie kupiles ten przerywacz potrzebuje tez
Zwykły 12V nie jest aż taki wybredny aby na 6V nie działał.
Nie wiedziałem ,że przy uszkodzonym przerywaczu będą działać awaryjne!!!
Takie podłączenie jest w każdym motorze,samochodzie. Na plus przerywacza dajesz plus po włączeniu stacyjki. Co do żarówek,zamiast led to można , o ile moc będzie taka jak przerywacza ,nie większa.
Na rynku masz cały szereg przerywaczy do ciągników. Oznaczenia są uniwersalne - 49, 49a, 31, C, C2, C3.
Światła zasilane są z innego obwodu niż ładowanie akumulatora, więc będą świecić, podłącz naładowany akumulator i sprawdź co się dzieje.
Cześć.Teoretycznie można,będzie to działać podobnie jak przerywacz w samochodzie.
Wszystkie 4 nie, (zależy którego nie będzie ,to nie będzie działac )ale przerywacz musi.
Witam. Zwiększenie szybkości działania kierunkowskazów jest często spowodowane przepaleniem żarówki. Sprawdź najpierw żarówki kierunkowskazów. To przerywacz kierunkowskazów, rzadko zdarza się uszkodzenie lecz nie jest to wykluczone. Pozdrawiam
Witam Narysowałem schemat kierunkowskazu elektronicznego, który nie powinien pobierać prądu, gdy nie mruga, a zaczyna pracę od świecenia. Być może trzeba będzie dobrać parę elementów, bo schemat jest jeszcze świeży. Jeśli cewka przekaźnika nie pobiera więcej jak 200mA to można ją wysterować bezpośrednio z NE555. http://obrazki.elektroda.net/22_11708864...
Może być przyczyną.Chyba że nie działa jeden to żarówka.
Przerobiłeś instalacje. Kontrolki kierunkowskazów w liczniku działają? Zainstaluj przerywacz kierunkowskazów fiata 126p APE13B. https://obrazki.elektroda.pl/6574135000_...
złączyłem elektromagnes Chyba przekaźnik... Odłącz przerywacz, sprawdź, czy masz zasilanie na jego wejściu, zewrzyj kawałkiem przewodu jego wejście z wyjściem (49 z 49a) i przełączaj kierunkowskazy. Powinny się palić światłem ciągłym. Jeśli działają, to uszkodzony przerywacz. Nie działają - przełącznik pod kierownicą, wyłącznik awaryjnych.
Przerywacz jest kierunkowskazów led 12v
Witam a te awaryjne światełka to trzeba na dwóch przerywaczach podłączyć??
Sprawdź połączenia zacisków i przełącznika z przerywaczem, które są pod klapką na spodzie podstawy induktora. Urządzenie posiada dwa uzwojenia jedno z małą ( zasilanie ) a drugie z dużą ilością zwojów, łatwo je sprawdzic omomierzem. Działanie zależy od sprawnego przerywacza, który reguluje się pokrętłem z boku.
coś to mi nie pasuje, styk 30 powinien leżeć prostopadle do styku 87 Ta podstawka przypomnina podstawkę przerywacza kierunkowsklazów.
Hmm jak wszystkie są połączone szeregowo, w tym jedna migająca, to powinny migać wszystkie. A u ciebie jak to jest jedna miga a pozostałe co?
najmniejszy czas jaki uzyskałem był 14 sekund. może ten układ nie da się inaczej wyregulować , bo to jest przerywacz kierunkowskazów jaki kiedyś zrobiłem na NE555 Przedstaw schemat. Albo też sam go sobie obejrzyj i porównaj z aplikacją podana w dokumentacji technicznej układu. Układy wymyślone przez producenta są w zasadzie najlepsze z możliwych, ich...
Ani LED ani przerywacz bimetalowy nie zadziałają. We włoskich motorowerach nie wyposażonych w akumulator, kierunkowskazy są sterowane przez specjalny przerywacz z dwoma wyjściami. Działają one na zasadzie naprzemiennej pracy przedniego i tylnego kierunkowskazu o mocy 10 W. Stosowano kilka rozwiązań przerywaczy i układu połączeń lamp kierunkowskazów...
Czy te pływające działają bez przerywacza,po podaniu zasilania same działają?
Znajdź przerywacz i go rozbierz. Może zamoknięty.
Nikt nie wie, co to za skuter, Wymieniałeś kierunkowskazy na ,, ledowe "?
Podmień przerywacz
Awaryjne działają, to albo zam przerywacz albo bezpiecznik, bo co innego?
Dzięki sprawdzę ,tylko teraz zimno a ten kierunkowskaz wyciągnąć to masakra. Chyba jest jakiś szybki sposób co by go wyciągnąć?
Mi program pokazał takie same wartości jak użytkownikowi kroczusiek czy to oznacza że mam złą wersje programu czy poprostu działanie to samo ale inne elementy??
Jeśli do przerywacza zapłonu to powinien działać.Powodzenia !
Cześć, problem wygląda tak, że w samochodzie mojej znajomej Hyundai Accent 1.3L 1998r. przestały działać kierunkowskazy i awaryjki, wyczytałem że najczęstszym powodem takiej usterki jest niedziałający przerywacz kierunkowskazów ale za nic nie mogłem go znaleźć, szukałem w skrzynce z bezpiecznikami pod maską, w skrzynce w samochodzie pod deską i za osłoną...
potrzebne mi jest wiedza o tranzystorowych przerywaczach prądu stałego coś na temat ich działania zastosowania itp. i niezabardzo wiem agdzie można to znaleźć gdyby mógł mi ktos pomuc gdzie to można znaleźć na necie ewentualnie w jak by ktoś wiedział jakiesz książki:cry:
Stator z cewkami jest od komara albo simsona, brakuje przerywacza
Strumień magnetyczny koła magnesowego może zaburzać działanie cewki. Wyprowadź przewód od przerywacza na zewnątrz i przepuść przez niego prąd rzędu 3 A, sprawdzisz czy jego styki dobrze łączą. Najlepiej jak podłączysz do niego bateryjny układ zapłonowy, to będzie widać czy nie ma na stykach zanieczyszczeń wydłużających czas przerwania prądu cewki, co...
Problemu szukać w przewodach do lamp, w połączeniach do masy (najczęściej skorodowane i nieprzewodzące prądu) ewentualnie w nieodpowiedniej mocy żarówek. Mniej prawdopodobne usterki są w przełączniku kierunkowskazów i samym przerywaczu, który już kolega wymienił i który wpływał by na działanie lamp po obu stronach pojazdu. Ten układ jest tak prosty...
Mam nadzieje ,ze sprawdzał bezpieczniki z obu stron i dlatego napisał ,iż świecą!
Gdzie mierzyłeś, że wychodziło 35V? Za reglerem powinieneś mieć prąd stały. Mimo, że tam nie ma akumulatora rozruchowego to przecież wszystkie odbiorniki masz dostosowane do napięcia 12V. Wcześniej działało? Był taki sam regler? Dobrze podłączyłeś? Kupiłeś z pewnego źródła? Dołożenie akumulatora rozruchowego to nie taka prosta sprawa. Prądnica, którą...
To skoro tak ładnie pociągneliśmy temat to jeszcze zapytam-kiedy dawno temu miałem z tym problem-aparat zapłonowy micra k11, elektryk samochodowy powiedział coś w rodzaju, że gdyby miał przerywacz to można to by było przerobić żeby na przyszłość nie było kłopotu. Czy jest w tym prawda?Można to przerobić i uzyskać bezproblemowe działanie?Było to dawno-głowy...
Znajdz przerywacz.
Witam, mam problem z kierunkowskazami w MF 255. Zmieniłem lampy z tyłu i z przodu na błotniku na ledowe ze zwykłych i mianowicie jest taka sytuacja, że pozycyjne światła oraz stopy działają prawidłowo, a migacze nie chcą mrygać, jedynie się zaświecą. Jedynie jak się stacyjkę włączy i wyłączy, to na chwilę mocniej zaświecą i potem znowu się delikatnie...
Z dawnych czasów pamiętam, że w komplecie była jeszcze skrzynka ścienna na 3 połączone szeregowo ogniwa suche 1,5V . Ponieważ pobór prądu był minimalny i nieczęsty (zasilanie mikrofonów w czasie rozmowy wewnętrznej i sygnalizacja brzęczykami) to ogniwa takie wystarczały na kilka lat. W razie braku takowych wstawiało się bateryjkę 4,5V i też działała....
Miernikiem współczynnika wypełnienia (bądź nawet kąta zwarcia styków przerywacza) sprawdzisz co on nadaje. Trzy kable tam idą, no tak-plus, masa i impulsy. Ale panel klimy w grupie wskazań bodaj 003 pokazuje jakie jest wypełnienie impulsu z tego czujnika. Ja bo na próbę emuluję generatorem PWM o płynnie przestrajanym czasie wypełnienia impulsu.
Musisz mieć minimum 4 żarówki 21W podłączone i do tego dopiero przyczepa też z żarówkami 21W i powinno działać. Przerywacz sprawdza sobie obciążenie k musi miec odpowiednią ilośc żarówek żeby działał prawidłowo.
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Mam 2 pytania 1 co się dzieje gdy włączony jest przerywacz dokładnie jakie styki się łączą? 2 co się dzieje gdy są włączone awaryjne światła czyli kierunki ??
Nie da się takiego przekaźnika przerobić na przeywacz. Aby taki przekaźnik mógł działac jako przerywacz, należy najpierw zbudować układ elektroniczny przerywacza, który będzie sterował takim przekaźnikiem. Np taki: https://www.youtube.com/watch?v=jTdPh8el...
Ustaw najpierw przerwę na przerywaczu, ma mieć 0,3 mm w najwyższym punkcie wzniosu krzywki. Potem ustaw wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3 mm przed GMP - w tym momencie ma się zacząć otwierać przerywacz. W tej kolejności, nie odwrotnie! Jeśli będzie normalna iskra, to powinien odpalić, potem co najwyżej kosmetyczne korekty punktu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...
Jeszcze takie jedno pytanie.. Czy jak dam diodę prostownicza to będzie działał przerywacz do kierunkowskazów...? [przerywacz 6V bez akumulatora]
Nikt nie pomoże:cry: Pomocy gdzie szukać tego przerywacza i jak go sprawdzić???
Witam Was mam pytanie.. potrzebuje jakiś układ który będzie chodził non stop (podłączony). A jego zadanie ma być takie że ma działac jako przerywacz około 1Hz na zasadzie załącz/wyłącz ... prąd o napięciu nie istotnym około 12 ...15 V itp. tylko żeby sprawnie chodził ciągle włączony. Chodzi mi tylko żeby ten układ był niezawodny i mógł pracować podłączony...
Wymienić przerywacz, naprawić masy w tylnych lampach.P
A jest tam jakieś oznaczenie na obudowie? Może to taki przerywacz pasujący do gniazd Fiata - 49 i 49a są na przeciwległych pinach. To że był w Fordzie jeszcze nic nie mówi: działał on?, widział to Kolega?
No to kup taką z przerywaczem i będzie wszystko OK.
Żarówki w kierunkowskazie są zwykłe, żarnikowe. W pierwszym schemacie NE555 będzie przerywał dźwięk buzera, w drugim schemacie drugi NE555 będzie sterował pojawieniem się prądu do zasilenia układu z pierwszego schematu. Na razie w pierwszym schemacie jest w tym miejscu wstawiony łącznik i przerywacz ale je usunę i wstawie układ z drugiego schematu aby...
Odwrotnie ,na + z skrzynki bezpiecznikowej.P
Sprawdzałem 2 razy wszystkie elementy i są podłączone dobrze. To sprawdź trzeci a nawet czwarty raz, a także czy wszystkie elementy są sprawne. Musi działać!
Układ 555 ma maksymalne napięcie zasilania 16V a twoje lampki mają 24V przy czym użyłeś stabilizatora 5V (?) więc to na pewno nie zadziała. Musiałbyś poszukać lampki na 12V i wymienić stabilizator na 12V. Prąd jaki maksymalnie wytrzyma 555 to 200mA więc jak lampka LED nie będzie "brała" więcej niż 200mA prądu to powinno działać.
Sprawdź wyłącznik awaryjnych. Wywal przerywacz. Zmostkuj kawałkiem przewodu, sprawdź działanie kierunkowskazów. Mają się palić światłem ciągłym po załączeniu. Sprawdź wartość zasilania kierunkowskazów. Pomiar pod obciążeniem. Sprawdź przełącznik kierunkowskazów. Sprawdź masy.
Przerywacz
Wróć do postu #32 i #36. To coś w prostokątnym zaznaczeniu to kontaktron owinięty cewką. Na drugim zdjęciu masz styki przekaźnika, które mają być rozwarte a zwierają się cyklicznie po włączeniu kierunkowskazów. Jeszcze raz napiszę: prąd na 49, wyjście na przełącznik kierunkowskazów 49a, C to kontrolka. Jak nie chce działać, to znaczy że jest niesprawny...
Ferguson ma 3 kontrolki od kierunkowskazów. Z oryginalnym przerywaczem środkowa sygnalizuje prawidłowe działanie kierunkowskazów w ciągniku, a skrajne pokazują działanie kierunkowskazów w przyczepie lub przyczepach - dokładnie nie pamiętam czy chodzi o prawą i lewą stronę, czy 1 i 2 przyczepę. W Fergusonie, którego naprawiałem nad wyłącznikiem świateł/klaksonu...
Tak zielona strzałka = przerywacz kierunkowskazów.
Witam. Z racji potrzeby użycia owego traktora w ruchu drogowym przyszła potrzeba doprowadzenia świateł do ładu. Wcześniejsze lampy były popękane itd. Zakupiłem ledowe reflektory oraz tylne lampy. Boczne kierunkowskazy są o dziwo w dobrym stanie więc ich nie ruszałem, po za dokładnym wyczyszczeniem. Wszystkie światła działają prawidłowo po za kierunkowskazami....
Zapłon przerywacz czy elektronik? Instalacja 6 czy 12V? Na jakie napięcie masz ELBA - czy w ogóle ją posiadasz?
A oprócz tych paru przerywaczy co można na to poradzić ??
Sprawdzałemjeszcze raz w ksiazcze serwisowej i rzeczywiści emasz racje. Nie jest to przekaźnik tylko przerywacz. Ale czy on ma az taki wpływ na działanie silnika. ??
...masa jest na ramie ;) Żeby instalacja elektryczna w tych wynalazkach działała, to najlepiej położyć ją od nowa. Przerywacz i przełącznik nie mają nigdzie podłączonej masy, tylko żarówki kierunkowskazów są jedną stroną podłączone do masy (i tam bym szukał problemu).
W Minsku przerywacz jest specjalny i dlatego mimo dobrego połączenia od Felicji nie będzie działać
Witaj SiDoR. Podobnie jak kolega iwi1 chciałbym układzik zaadoptowac do Toyoty, lecz nie bardzo wiem jaki tranzystor PNP zastosowac na wejściu układu zeby dobrze wysterować procesor. równiez chciałem zapytać, czy układ podtrzymuje działanie manetki, czy pracuje jako niezalezny przerywacz? bo jesli tylko podtrzymuje to trzeba by było jeszcze dorobić...
Podłącz sobie jakoś diodę LED z rezystorem pod n.3 a masę, będziesz widział co się dzieje. Żarówki powinny migać tak jak dioda. Nie pomyliłeś w tranzystorze nóżek? Jak masz miernik to pomierz napięcia? Bo układ jest tak prosty że nie może nie działać.
Niestety to nie manetka Działa
Cewka założona obecnie od skody Favorit pomiar wykazał 1.8 ohm. Kondensator jest oryginalny - brak danych Rycho T Widziałem na znanym portalu ten obrotomierz, nie posiada on funkcji która jest mi potrzebna, mianowicie utrzymania stałych obrotów przy zwiększającym się obciążeniu. Nowe jednostki mają tą funkcję fabrycznie. Mój silnik został wyprodukowany...
Możesz też wyciągnąć przerywacz, rozebrać go i przeciąć ścieżkę od układu sprawdzającego, wtedy będzie działał normalnie.
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Update. Kupiłem dwa rodzaje oporników 0,25W: 4,7KΩ i 820Ω. Po podłączeniu tego https://obrazki.elektroda.pl/7576130300_... instalacja natychmiast zaiskrzyła i poszedł z niej dym. Opornik się spalił w pół sekundy. Z tym opornikiem https://obrazki.elektroda.pl/8750906600_... kierunkowskaz mruga poprawnie (gaśnie), ale...
Witam. Szukam elementu, który otwierałby obwód po podaniu zewnętrzego impulsu, a po jego zaniku ponownie zamykał. Musi wytrzymać podłączenie do akumulatora 12v 17ah współpracującego z cewką WN. Działanie elementu ma być podobne do działania przerywacza w silniku.
Mam problem z przerywaczem... 1 LED i 1 zarowka na strone po zwiekszeniu oporu z 90kilo(mruga zbyt szybko - jak na spalonej zarowce) do ok. 390kilo dziala nieco wolniej jak standardowo, ale dziala... jednak jak wymienie na same diody na strone - to tylko delikatnie sie zapalaja, przerywacz nie reaguje, lampka kontrolna tez delikatnie swieci... co moge...
Witam. Sprawdź przerywacz kierunkowskazów lub go podmień na chwilkę a następnie sprawdź styki w tylnych oraz bocznych lampach. Szybsze działanie kierunkowskazów oznacza spalenie żarówki lub zamontowanie żarówki ledowej. Mniejszy pobór prądu przez żarówkę Ledową jest wykrywany przez przerywacz jako brak żarówki. Co do ostatniego punktu sprawdź masowanie...
działanie przerywacza kierunkowskazu wymiana przerywacza budowa przerywacza
thunderbird konfiguracja internet zawiesza dodawanie wiersza excel
bosch zawias inwerter tbd510nr
Demontaż miski olejowej w Volkswagen Polo 6N1 - YouTube instrukcje Objawy brudnego intercoolera w VW Passat B5 1.9 TDI AVB