Wcześniej był podłączony do cefki zaplonowej silnika bezynowego, teraz do alternatora silnika diesla
Owszem czytałem wcześniej i jak przerobić - wiem. Natomiast pytam czy ktoś ma "patent" aby wykorzystać jakiś dzielnik częstotliwości między wyjściem W alternatora a wejściem obrotka. Chodzi o to aby nie demontować ponownie wszystkiego. I nie narażać sie na zniszczenie wskazówki.
podłączyłem z benzyny do dizla na alternator i pokazuje na wolnych ponad 4500 obrotów a jak dodam gazu to płynnie rosną obroty ale wskazówka wychodzi poza skalę... trzeba by wsadzić w szereg jakiś układ dzielnik częstotliwości ale nie mam schematu czyli nie wiem co by pomogło - może ktoś ma to rozpracowane ? pzdr
zmień sterownik na próbę ,albo wstaw w swoje orginalne pamięci ,ew jakiś dzielnik częstotliwości,oddac chip do poprawienia ,Pomogłem?
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
A jakby tak zastosować moduł gotowego obrotomierza od samochodu? Taki od benzynowego trzeba by trochę uczulić, bo dostaje impulsy o znacznym napięciu (ok 100V). Najczęściej na we. są jakieś dzielniki. Trzeba je wywalić. Druga opcja to obrotomierz od diesla. Mierzy częstotliwość prądu z alternatora. Zadowala się kilkoma woltami. W sam raz. Ale rzadko...
Z diesel`a do diesel`a ;] Nie wiedziałem ze jest to miernik częstotliwości - aż wstyd się przyznać ( no to teraz przynajmniej wiem czemu przy dzielniku napięcia nie było w ogóle reakcji ;d ) Napięcie biorę z wyjścia W znajdującego się na alternatorze Dodano po 19 Można prosić o schemat takiego dzielnika częstotliwości przez 5 na układzie CMOS? Ps Dziękuję...
układ ma zmieniać impulsy dochodzące do obrotomierza. teraz jest ich ok 6 razy za dużo. jest to spowodowane, tym że obrotomierz jest od silnika benzynowego, a silnik jest TD. w benzynie impulsy są brane z ECU, lub z cewki. w TD z alternatora. różnica w częstotliwości jest ok 6 razy. zmiany powolne względem częstotliwości sygnału. dokładność też nie...
Kiedyś robiłem coś takiego w ten sposób, że był filtr dolnoprzepustowy na maksymalną częstotliwość jaka może wychodzić z impulsatora (pomijając harmoniczne) za tym był komparator z niewielką histerezą, za tym dzielnik częstotliwości przez 2, i z tego wychodził piękny prostokąt o wypełnieniu 1/2 na wejście INT. Trochę skomplikowane, ale działało pewnie....
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob... Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć...
Witam spotkałem się z takim problemem B4 TD objawy takie same, podstawiałem inny licznik działający i nadal to samo Znajomy kupił już auto z takim problemem , alternator podstawiany z innej audi i problem pozostał Wystarczyło zmierzyć częstotliwość i sprawa jasna W TD jest inny obrotomierz a TDI i benzyna ma podobna częstotliwość sterującą. Licznik...
Witam. Sporo szukałem tu i ówdzie i niestety nic konkretnego nie znalazłem. Mam taki problem, iż posiadam liczniki z golfa II z benzyny z MFA i włożyłem tam sam obrotomierz diesla z golfa II. W samochodzie jest obecnie silnik AAZ z pasata z alternatorem na szeroki pasek klinowy. Obrotomierz działa ale na wolnych obrotach pokazuje ok 1,2tys. obrotów....
Wskaźnik analogowy pewno da się skorygować, jednak licznik motogodzin może wykorzystywać impulsy, dla dokładnych wskazań będą ważne- tam są dzielniki, liczniki i żadną podkówką nic nie zrobisz z reguły- ale też bywają proste liczniki MTG działające w oparciu o czas pracy (Podanie napięcia stałego). Prądnica ma na kole kilka magnesów, dlatego mczapski...
Napisał do mnie "wropl" witam, z zainteresowaniem przeczytalem Panski artykul o migajacych kontrolkach.moj problem z seatem toledo \'95 tdi jest troche inny-mianowicie u mnie kontrolki cisnienia oleju i temp. plynu swieca sie na stale od momentu uruchomienia silnika. po pewnym czasie (czasem po kilkunastu minutach, czasem po 100km - zauwazylem zaleznosc...
układ działa bez problemów na czujniku podłączonym na kole rozrządu dającym 2 impulsy na obrót ( jest tam polowa obrotów wiec 2 impulsy) na pedale gazu jest potencjometr o skoku 90 stopni wartości 2 kilo jak w oryginale. jest jeszcze jeden czujnik na lince gazu zwiera gdy pedał jest w pozycji 0 i działa jedzie do 140km przełączanie biegów płynne poza...
Witam Zachęcony Waszymi opisami, postanowiłem samodzielnie przerobić mój agregat. Ordynarna chińszczyzna za 350 zł kupiona w markecie. Znalazłem nawet później w innym markecie taki sam za 300 zł. http://obrazki.elektroda.pl/4348741200_1... Wygląda prawie identycznie jak ten z początku tego wątku. Na Allegro jest dostępnych kilka wykonań...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Witam wszystkich Temat z serii neverending story czyli : Obrotomierz pracujący z silnikiem Diesla. Na wstępie piszę że nie chcę się bawić w dzielniki częstotliwości na 7493 ani innych.(wiem tak najłatwiej), (w aucie mam licznik digital i obrotek działa z takim dzielnikiem prawidłowo) ale analogowy chcę przerobić , tak by pokazywał prawidłowo, potem...
Witam, Problem jest taki, że posiadam alternator który ma wyprowadzenie prędkości obrotowej i nie mam dostępu do oscyloskopu. Zmieniam zegary i mam problem z obrotomierzem, w starych działa jak trzeba w nowych pokazuje 10 razy za dużo (jak jest 600 to jest 6000 jak 700 to 7000 itd..). Jak pisałem nie mam dostępu do oscyloskopu, i stąd moje pytanie jak...
Witam, mam mały problem bo mam podłączony cyfrowy obrotomierz pod wyjście W w alternatorze jest to Golf 2 Diesel i moj problem polega natym że obrotomierz pokazuje o 2x zaduże obroty czyli jak pokazuje 3000 to naprawde jest 1500 czyli potrzebuje zrobić taki dzielnik na pół za pomocą układu 4013 tylko niewiem jak sie za to zabrać przypominam że wyjście...
zrobić dzielnik częstotliwości dzielnik częstotliwości wypełnienie tranzystorowy dzielnik częstotliwości
opalarka grzeje automat świateł dziennych magneto naprawa
instrukcja obsługi silvercrest rch7s52 silvercrest rch7s52
Wymiana silnika w Citroën Picasso 1.6 HDi - porady i wskazówki Wysokość oświetlenia rowerowego w Polsce: przepisy i zasady