W serwie podciśnienie cały czas „pracuje” - raz jest go więcej, za chwilę mniej, ale pracujący silnik cały czas to uzupełnia. Twoje obawy są zupełnie nieuzasadnione. Po wymianie rurki jak odpalisz silnik sytuacja w kilkanaście sekund wróci do normy. Przecież w tej chwili wężyk i tak jest dziurawy i serwo się „zapowietrza”.
Pewnie stanął tloczek w EZ w reduktorze albo prąd nie dochodzi. Może warto sprawdzić podstawy i organoleptycznie czy jest gaz w ukladzie? Nie czytałem całego tematu bo jest strasznie dużo o membranie....
Egr. Przepustnica próbuje wymusić wymagana ilość spalin w dolot. Typowo to albo dziurawe wężyki podcisnienia do egr lub zaworu sterujacego. Albo zatkane kanały zawracania spalin w glowicy czy sama chłodnica EGR.
Błąd 4c to dziurawy wężyk od hydrostatu. Wymiana 5 min. i wszystko hula.
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Pralka ma zaprogramowany maksymalny czas poboru wody. To takie zabezpieczenie na wypadek zatkania układu hydrostatu lub jego uszkodzenia. Jeżeli w określonym czasie moduł nie dostanie sygnału z hydrostatu, że został osiągnięty zadany poziom wody to robi awaryjny spust wody i przeważnie kończy program lub pokazuje błąd. Przyczyny mogą być różne. Zacząć...
Dziurawy wężyk paliwa, zatkany lub nieszczelny przewód podciśnienia, niedrożny filtr paliwa, tyle na początek.
Nie wiem jak czyściłeś gaźnik ale wyczyściłeś te małe sitko? Częsty objaw duszenia się na wyższych obrotach to brudne sitko lub dziurawy wężyk paliwa.
Ten silnik może się aż tak bardzo zapowietrzyć przez dziurawy wężyk od powrotu?
albo dziurawy wężyk
Trzeba sprawdzić, czy nie jest zatkany albo dziurawy wężyk zbiornik - hydrostat.
Regulowałem hydrostat śrubami, żeby miał mniejszą czułość, Tego nie robi się wcale. Hydrostat masz do kosza, a komora impulsowa hydrostatu (takie coś na końcu wężyka) przy zespole piorącym czysta? Wężyk nie jest dziurawy?
ja myślałem że ty wymieniłeś już wężyk , a nie zalewasz auto jak masz dziurawy wężyk...
Zaworek iglicowy, w gaźniku, do sprawdzenia. W pływaku nic nie powinno by być. Sprawdź, czy nie jest dziurawy. Wężyk paliwowy też sprawdź. Jeżeli gaźnik posiada, w miseczce pływakowej, zaworek do spuszczania paliwa też sprawdź czy jest sprawny.
Po co w ogóle wymieniałeś? Wymyj stary i wymień kawałek dziurawego wężyka od czujnika ciśnienia. Olej raczej nie powinien go uszkodzić.
^ToM^ dobrze pisze. PS. Dziurawy wężyk zasysający dawał podobny efekt jak zamiana wężyków miejscami. Zanim doszedłem do tego że wężyk był pęknięty, to odpalałem podając palne aerozole np. smar grafitowy lub WD40 poprzez filtr do gaźnika. Plak także by się sprawdził. Po wymianie wężyków na nowe zaczęła się "jazda", bo silnik pracował jako tako a po wymianie...
Jeżeli wężyk nie jest dziurawy i mam nadzieję, że to sprawdziłeś to stawiam na uszkodzony hydrostat. Schemat powinien Ci pomóc w pomiarach hydrostatu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
1.Wszystkie wężyki szczelne nie dziurawe? 2.Paliwo się nie cofa? 3. Świeca nie bije po bokach iskrą? Na innej to samo? 4. Filtr w baku czysty? nie zapycha gaźnika?
przy zbyt małym przekroju rury przelewowej na pewno zassie. nic nie zaśsie poczytaj dokładnie co napinano wczesniej albo spróbój zassać dziurawym wężykiem wode z naczynia im wieksza dziurka tym bardziej sie to nie uda
Dziurawy wężyk ma znaczenie, odmą się nie przejmuj bo każda leje, kontroluj ubytek oleju. Podmień przepływkę i zrób logi 003 010 011. Dziury na razie nie szukaj bo nie koniecznie musi być. Będzie ją widać przy sprawnej przepływce.
Nie, może być na przykład dziurawy któryś wężyk podciśnienia. Są takie pompki z manometrem, łatwo sprawdzić.
Powodem był dziurawy wężyk taki obok odmy, tylko wchodzący za przepustnicą (dalsza część odmy?). ECM zamykał całkowicie krokowca i robił inne dziwne rzeczy. W aucie jest LPG sekwencja. Bardzo dziękuję za sugestie.
Jeżeli masz gażnik to sprawdź najpierw przewody podciśnieniowe. Nie wiem jak to dokładnie jest w Cieniasie ale w moim Fordzie podobne efekty były przy dziurawych wężykach (lewe powietrze dostawało się do kolektora dolotowego). Do postawienia tej tezy skłaniają mnie zwłaszcza wysokie obroty na ssaniu, uszkodzona cewka daje inne efekty.
Miałem taki sam problem z cc700. przyczyną były dziurawe wężyki podciśnienia. Było tak samo jak w Twoim przypadku, że gasł na skrzyżowaniach na wolnych obrotach. ps. na tym forum juz był podobny post z takim problem jak Twój i tam właśnie dowiedziałem się, że to wężyki od podciśnienia.
Podnosiłem gąbkę, był płyn od spryskiwaczy który dostawał się przez dziurawy wężyk. Wysuszyłem wszystko i sprawdziłem przewody, wężyk naprawiłem. Nie znalazłem żadnego uszkodzonego przewodu. sprawdziłem kostki przy lewym słupku pod kierownicą i przy prawym słupku. Może to jakiś stabilizator napięcia, może ten w liczniku?
Praktycznie nie ma możliwości aby zapłon się przestawiał w tym autku, moje doswiadczenia z tym wspaniałym gaźnikiem są takie, że 90 % usterek do niedrożne albo dziurawe wężyki oplatające go z każdej strony - proponuję najpierw obejrzeć je bardzo bardzo dokładnie - choć powinien to już zrobić ten mechanik co przy nim grzebał ...
44- ciśnienie paliwa, wydatek pompy, filtr paliwa, sama pompa, zanieczyszczony zbiornik, przegrzane styki w przekaźniku pompy z tąd uboga mieszanka Albo lewe powietrze, wystarczy dziurawy wężyk.
Jak wtrysk będzie lał, to i ciśnienie spadnie na szynie. Uszkodzony wtrysk potrafi nawet wypalić dziurę w tłoku, zbyt bogata mieszanka = niespalone paliwo w cylindrze, spalenie nadmiaru paliwa następuje w katalizatorze. Co do ciśnienia na szynie to się nie zgodzę, przecież musiałaby być dziura ogromna i spadek ciśnienia wpłynąłby na pozostałe wtryski....
Sprawdź czy wężyk biegnący od hydrostatu nie jest gdzieś przetarty lub dziurawy.
Hydrostat wygląda tak: https://allegro.pl/oferta/hydrostat-pral... Od niego do dołu prowadzi gumowy wężyk który podpięty jest do komory impulsatora. Sprawdź drożność tego wężyka ( sprawdź czy nie jest dziurawy) oraz czy czysta jest komora impulsatora. PS. Jak zdejmiesz blat pralki to hydrostat będzie widoczny.
Nie wiem, jaka to wersja, ale jeżeli 999 FIRE z aparatem zapłonowym, to sprawdź, czy siłownik wyprzedzenia zapłonu na aparacie (to, do czego jest podłączony wężyk) nie jest dziurawy. Zdejmij wężyk i "zassij" powietrze z rurki - jęsli nie będzie oporu, to jest dziurawy - wtedy trzeba go wymienić (kilkadziesiąt złotych). Sprawdź też ten wężyk, czy nie...
Wypnij wtyczkę z klaksonu i w tedy wciśnij jego włącznik. Jeśli bezpiecznik się utrzyma to do wymiany klakson, jak spali to instalacja do przejrzenia. Może masz syf w zbiorniczku i zatyka ssanie pompki. Tył może być przytkany syfem od nieużywania, proponuje przedmuchać. Sprawdź także czy nie jest dziurawy wężyk i nie tryska pod maską. Musisz obejrzeć...
Karpediem przeanalizuj link który podałem powyżej. Jest tam schemat działania ssania. Nikt nie jest prorokiem. W tym typie gaźnika może być wszystko. Urwany, dziurawy wężyk podciśnienia, termozawór dwudrożny, czujnik biegu jałowego itd. Myślę, że metodą przeanalizowania poprawności działania i kolejnych eliminacji możliwych usterek ssania można do czegoś...
Raczej nie. Jak czujnik szwankuje, to nie ma znaczenia; ciepły- zimny silnik. U mnie kręcił rozrusznik ale nie odpalał; jak odpalił, to już jechał bez problemów. Zawsze można spróbować ale nie tu bym szukał problemu. Odkręcenie czujnika , to tylko dwie śruby i nic nie trzeba więcej rozbierać. Sprawne rączki i jeden klucz. Uważać tylko trzeba, żeby gdzieś...
1. Do rozebrania i wyczyszczenia komora hydrostatu (tam na dole). Wspominał o tym kolega Kenworth. 2. Weź zdemontuj wężyk od hydostatu. Obejrzyj go dokładnie czy nie jest uszkodzony, przetarty lub dziurawy. 3. Jeśli wężyk ok, to po obu końcach obetnij pół cm - skróć go 4. Załóż go tam gdzie trzeba. Końcówki po założeniu na króćcu zabezpiecz trytytką...
Sprawdz sobie czy nie jest dziurawy wezyk od czujnika cisnienia w kolektorze ssacym. Czujnik ten jest podpiety za pomoca gumowego wezyka z kolektorem ssacym i jest zamocowany na przegrodzie silnika. Jesli dostaje lewe powietrze to szaleje i zaswieca sie kontrolka wtrysku. Pozdrawiam.
miałem dokładnie tak samo. a sprawa była błacha - przy korku (wlew) oleju jest taki wężyk idzie on do takiej wiekszej rurki i do filtra powietrza i właśnie ok 4 cm od korka cały ten wężyk był dziurawy i łapał powietrze i dlatemu tak sie działo. na oko nie było widać ale pomacałem pomacałem a tam dziura na 2 palce polecam wymiane ale to ok 80 zł albo...
A pod tylną kanapą (w Malaczu to chyba kanapką :D ) nie ma jakiegoś dojścia do smoka w zbiorniku? Ktoś mi powiedział że tam jest kilka śrubek i że właśnie tam mam dziurawy wężyk, to może być to? Tylko proszę o wypowiedzi osób obeznanych w temacie... 1) jak sprawdzic ,rozebrac uklad paliwowy i dokladnie obejrzec. 2) usunac wymieniajac wadliwy element...
Witam. Panowie mam taki problem. Auto praktycznie z dnia na dzień ogłupiało. Chodzi o turbo, kręciło mi od około 1800obr/min. Teraz kręci od około 2500-3000obr/min i czuć jakby nabijało jakieś 1.5 bara. Auto jest po chipie i sie dziwiłem że aż tak "dmucha" przy zmianie biegów nie ma reakcji na gaz. Czy to może być spowodowane przez podciśnienie? Nie...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
a to wyglada na to że mam...nigdy bym nie przypuszczal ze to tak moze wygladać. Widziałem w DW8 to całkiem inna historia, we wszekich td też.. I wiesz co? Jeszcz w lutym jak za wszelką cene chciałem tą mułowatość sam naprawić to znalazłem ze starości dziurawy wężyk ten wychodzący u góry, zarobiłem od nowa i wtedy rzeczywiście lepiej szedł ale tylko...
Najlepiej podłączyć wakumetr i porównać pomiar ze wskazaniem z czujnika ciśnienia w kolektorze. Możliwy uszkodzony czujnik lub dziura (lewe powietrze) za przepustnicą. Czy hamulce działają jak trzeba? Może dziurawe serwo, pęknięty kolektor, dziurawy jakiś wężyk..... Podobno słychać syk powietrza więc pewnie dziura.
Witam, niedawno kupiłem to autko i pojawił się taki problem , sporo poczytałem i wydaję się być standardową usterką tzn jak go przytrzymam trochę na obrotach powyżej 3000obr to jest brak mocy , natomiast gdyby to była krótka przegazówka to nie wyleci turbina. Piszecie że powinno to sygnalizować na desce zapaleniem żaróweczki ale u mnie się nic nie zapala...
A sprawdziłeś czy klapa gasząca się zamyka w trakcie gaszenia silnika na 3 sekundy ? Jeśli z jakichś powodów się nie zamyka to owszem telepnie nieprzyjemnie ale tylko silnikiem a nie całą budą. W każdym razie przyczyny braku działania klapy gaszącej mogą być dwie : 1. Elektryczna : - spalona cewka elektrozaworu N239 (sprawna powinna mieć rezystancję...
Witam! Biorąc pod uwagę zachoawanie się owej pralki i uwagi dotyczące naprawy przez żekomego mechanika to można powiedzieć iż ten gość to zupełny pustak nie mający żadnej wiedzy no może poza tym jak zarobić 300pln. Widzę i kolega "tom" kuma o co chodzi ja natomiast chciałbym dodać coś o od siebie a mianowicie: 1. Zatkany (przytkany zakamieniony) lub...
Taa, popsute ssanie i pół litra benzyny w tłumiku? Coś za bogata ta mieszanka... Sprawdź kranik podciśnieniowy, pewnie membrana dziurawa. Zdejmij wężyk z kolektora ssącego i załóż strzykawkę i pociągnij, nie ma prawa lecieć tamtędy paliwo.
Myślę, że to jednak wina układu zasilania w paliwo, gaźnik, wężyk (dziurawy, zagięty tip.) filtr paliwa, lub nieszczelność na połączeniu gaźnik - cylinder.
Może wężyk jest dziurawy albo zsunięty z któregoś z króćców albo jakieś pływające zanieczyszczenie zatyka króciec, pozostaje jeszcze hydrostat, który może być uszkodzony ale to elektronika powinna wykryć jeśli hydrostat jest analogowy . Możiwe jest uszkodzenie zaworu napełniającego ale nic nie wspomniałeś jak pralka reaguje na przyciski więz trudno...
potrzebuje informacji jak sprawdzić elektrozawór od sterowania zaworem egr i jakie sygnały do niego dochodzą (napięcie i wartość czy coś takiego . po czyszczeniu kolektora błąd nadal wywala. egr nie dziurawy. Jutro posprawdzam wężyki. co może być przyczyną jeszcze ? Przepływka ?
Np dziurawa membrama w nastawniku, uszkodzony zawór, wężyk...
Musisz go zresetować. Resetujesz w następujący sposób wchodzisz w tryb serwisowy przekręcasz pokrętłem aż pojawi ci się błąd po czym przez kilka sekund przytrzymujesz przycisk start aż na wyświetlaczu pojawi się 00. Niekiedy nie pomaga przytrzymanie samego startu wtedy do restartowania używasz tych samych przycisków, którymi wchodziłeś w tryb serwisowy....
A właśnie że będzie się lało! Jeżeli membrana kranika poruszana podciśnieniem jest dziurawa, to rurką podciśnieniową będzie się lało paliwo. To łatwo sprawdzić. Wystarczy odpiąć oba wężyki idące od kranika do gaźnika. Nie powinno się nic lać!
koledzy trochę podrwili ale ja ci troszkę wyjaśnię czujnik halla o którym pisałeś to inaczej czujnik zapłonu - bez niego nie będzie iskry czujnik prędkości którego tak szukałeś w twoim aucie z pewnością nie ma ale jeśli jesteś ciekaw to w niektórych wersjach silników występował w liczniku tuż obok linki prędkościomierza a przynajmniej jest tam na niego...
Wgnieciony zbiornik,podniesiony ssak. Prędzej byś pół samochodu zmiażdżył niż ten zbiornik. Ssaka też nie ma, jest pompka wstępna, która ewentualnie może być roztrzaskana albo wężyk dziurawy.
Witam. Doprowadzenie nowego nabytku kosztuje trochę czasu i potrzebnej wiedzy stąd moje kolejne pytanie. Mam ksenony ze spryskiwaczami "stałymi" Zbiornik na płyn jest jeden, pełny po brzegi, w momencie jak spryskuję przednia szybę dłużej niż sekundę oprócz pompki która spryskuje szybę przednia są dwa krótkie syknięcia drugiej pompki ale ani w jednej...
To zatyczka którą usuwa się przy montażu. Może instalatorowi się zapomniało Jeżeli ma problem przy małym przepływie - sprawdź filtr na wejściu. Lub - jeżeli ma już kilka lat - może problem siedzi w hydrobloku. Np. membrana dziurawa. Zwężka Venturiego niedrożna? Ogólnie zatyczki są dwie. Może druga też gdzieś pływa w wężykach?
Sprawdź hydrostat czy jest sprawny jak nie pomoże to zobacz czy wężyk nie jest dziurawy albo gdzieś zatkany.
Ewentualnie jak egr nie jest zaślepiony to mogę go zaślepić tymi dwiema zaślepkami? A wężyk podciśnienia zaślepić śrubą i powinno być ok czy nie bawić się w to? Da się sprawdzić bez rozbierania czy ta membrana jest dziurawa np zdjąć wężyk z n18 i dmuchać?
Ssanie prawidłowo działa?, proponuję sprawdzić podciśnieniowy regulator zapłonu na aparacie zapłonowym, na 90% jest dziurawy lub pęknięty jest wężyk.
Odpiąłem hydrostat od wężyka Sprawdź ten wężyk czy nie jest dziurawy.
komora hydrostatu jest "brudna" lub "dziurawa". Lub nieszczelny wężyk miedzy komorą a hydrostatem.
Sprawdź czy grucha nie jest dziurawa, szczelność na wężykach podciśnienia, podmień elektrozawór sterowania turbiny, zobacz jakie jest podciśnienie przed nim i za nim na wolnych obrotach gdy grucha ciągnie na maksa. Kiedyś podobny przypadek zakończyły się wymiana wtryskiwaczy, wyglądało to tak jakby przy niższych obrotach nie rozpylały poprawnie przez...
Sprawa może być dużo prostsza. Zasilanie ze zbiornika paliwa jest górne i wystarczy że wężyk ze zbiornika do odstojnika jest dziurawy.
Wężyk od hydrostatu jest dziurawy od przetarcia o zbiornik
Przy okazji okazało się ze wężyk od płynu do spryskiwaczy jest dziurawy i po wymianie wszystkie problemy zniknęły
Witam Bęben dziurawy czy nie, nie ma tu nic do rzeczy. Problem może tkwić tylko w wężyku lub tej białej fajce, która idzie do bębna. Albo ta fajka jest przytkana np: wciagniętą skarpetką, osadem z proszku, nici i innego dziadostwa. (Czy jest drożna można się przekonać np przy napełnionym wodą bębnie - jak dmuchniesz w wężyk powinieneś usłyszeć bulgotanie)....
może jakiś wężyk żle podłączony lub dziurawy
Siema. Mam quada jakiś hammer i stal slugo. Pali wszystko dobrze ale po odpaleniu nawet gdy jest cieply musi byc na ssaniu bo gaśnie gaźnik wyczyszczony dwa razy wszystko dobrze nie wiem czy ma ta jakies znaczenie ale bak jest dziurawy i powietrze leci przez wężyk i filtr do gaznika Z góry dzięki
pozostaje jeszcze jedno rozwiązanie : nieszczelność w dolocie lub dziurawe, popękane wężyki podciśnienia sterującego kątem nachylenia łopatek kierownicy turbiny, trzeba dokładnie posrawdzać przewody i węże idące od turbiny poprzez intercooler do kolektora ssącego oraz wężyki podciśnienia idące od N75 do guszki ze sztangą sterującą łopatkami. Dodam,...
Jeżeli się nie mylę to podciśnienie bierze się z kolektora ssącego.Jak jest zamknięta przepustnica podciśnienie otwiera egr i zasysa spaliny(ekologia :D )Nie domykająca się przepustnica,dziurawy lub nie podpięty wężyk
Objawy adekwatnie wskazują na nie prawidłowo działającą turbinę, nie pompuje ani nie ssie stąd za małe ciśnienie i za mała masa zasysanego powietrza. ...... a komputer wskazywał 92,4 % non stop). Nieszczelność na wężykach lub dziurawa grucha turbiny, ewentualnie źle podłączone wężyki, lub brak podciśnienia ale to byś odczuł po hamulcach, zapchanego...
Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
Hydrostat sprawdziłeś? Wężyk nie jest zatkany albo dziurawy?
I znalazłeś problem. Membrana w egr jest dziurawa i zaniża podciśnienie w układzie. Zdejmij podciśnienie z egr zaslep gumowy wężyk i się przejedź.
Hydrostat zapchany ,lub uszkodzony. Sprawdź wężyk od niego, czy nie dziurawy i czy drożny.
Odłączasz wężyk które idzie do gruchy, na jego koniec dajesz strzykawkę, drugi koniec wężyka jest przy gruszce. Zaciągasz strzykawkę i patrzysz jak zachowuje się grucha, powinna wciągnąć sztangę i zostać w takiej pozycji, jeżeli zacznie puszczać to gruch dziurawa. Oczywiście strzykawka musi być duża a połączenia szczelne.
Te 338mbar to parametr z MAP, a może wężyk dziurawy albo zapchany albo MAP martwy, nie wiem w jakich granicach musi się zmienić ale zmieniać się musi po dodaniu gazu. A ciśnienie na pompie jak, najlepiej sprawdź ciśnienie na magistrali wtrysków podczas pracy silnika. Pociągnike mu samostartem na ciepłym silniku na zdjętym filtrze w momęcie dodawania...
Witam w tym silniku gdy silnik się przegrzewa występuje ograniczenie mocy (minimalna dawka wtryskiwanego paliwa) , ale tylko jak temperatura płynu chłodzącego przekroczy 100 st C. Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu ten z białą kostką, bo z niego idzie info do komputera i ten może zmniejszyć dawkę paliwa. Czujnik może również podawać zawyżoną...
Jeżeli w tym przewodzie było podciśnienie a sztanga się nie rusza to: niedrożny przewód, dziurawa gruszka, zablokowana sztanga turbiny. Spróbuj rozruszać sztangę ręcznie. Zobacz czy wężyk jest drożny i czy grucha nie jest dziurawa, możesz to sprawdzić większa strzykawką.
Może u kolegi jest trochę inaczej ale w moich paru i to różnych producentów (nie wszystkie chinole) jest wąski wkrętak. Do sprawdzenia filterek paliwa w zbiorniku i czy wężyk od niego do gaźnika nie jest dziurawy.
Jeżdżę już jakiś czas z dziurawym i żadnego błędu z komputera nie mam. A dziura jest spora. To na pewno to? Wyraźnie idzie do pochłaniacza, więc na pewno. Wstaw nowy wąż i po kłopocie.
Bardzo możliwe że przyśpieszacz ma uszkodzoną membranę lub wężyk podciśnienia jest już dziurawy ze starości - miałem to samo w uno 45. Odepnij wężyk od przyśpieszki i dmuchnij do przyśpieszacza - jeśli ud Ci się dmuchać to przyspieszacz do wymiany. druga metoda: Zatkaj oba podłączenia wężyka do przyśpieszacza na wolnych obrotach i dodaj gazu, jeśli...
Witam. Nie będę zakładał nowego tematu, więc pisze tutaj. :) Cinquecento 700, 95 r. Kilka dni temu podjechałem z kumplem pod OBI, aby kupić płyny do cienkiego. Kupiliśmy płyn chłodniczy, płyn do spryskiwaczy. Dolaliśmy tak jak trzeba no i zapakowaliśmy się do auta. Odpaliłem, chciałem spryskać szyby, pompuje, pompuje, a płyn nie leci, co sie okazało...
Kable w zasadzie nie powinny iskrzyć ale spotkałem się z napisem na opakowaniu kabli zapłonowych tej treści:"świecenie przewodów w ciemności nie jest oznaką ich uszkodzenia" nie wykluczam jednak uszkodzenia kabli u Ciebie. Moja diagnoza jest jednak inna niż podpowiedzi kolegów ,mianowicie takie objawy wskazują z reguły na nieszczelność układu dolotowego...
Witam.:) Jestem laikiem i mam następujący problem : dziś zauważyłem przetarcie na wężyku podciśnienia prowadzącym od jakiegoś trójnika do elektrozaworu N239 . Wężyk nie jest jeszcze dziurawy ,ale jest już bardzo osłabiony i podciśnienie może powodować jego zapadanie? Czy mogło to spowodować odcinanie turbiny przy rozpędzaniu samochodu do ok 120 km/h...
Wygląda na to, że wpada w tryb awaryjny z powodu jak zauważyłeś ciśnienia doładowania. Może i nie masz zmiennej geometrii w turbo ale masz klapę upustową, która też może się zacinać lub być źle sterowana jak gruszka jest dziurawa lub coś nie tak z wężykami podciśnienia.
Czy tam nie było czasem zaworów bimetalowych? Sprawdzałeś wężyki czy któryś nie spadł lub nie jest dziurawy?
Czujnik ciśnienia MAP ma pokazywać na włączonym zapłonie około ciśnienia atmosferycznego. A błąd który masz wskazuje na niedoładowanie. Sztanga nie jest zaciągana do końca bo np uszkodzony N75 albo nieszczelności w układzie podciśnienia ,gruszka wężyki pompa vacum itp. Albo nieszczelność dolotu,dziurawe węże dolotowe albo chłodnica powietrza.A może...
Zdemontuj go z pralki i napełnij go powietrzem i włóż do naczynia z wodą. Jeśli polecą bąbelki to będziesz miał przyczynę. Chyba, że masz już nowy wężyk to wymień, ale wydaje mi się że lepiej sprawdzić bo jeśli nie będzie dziurawy to będziesz musiał dobrać się do komory hydrostatu. Zastosuj wężyk o tej samej długości jak oryginał.
Dodatkowo zauważyłem, że wężyk przy zawożę EGR jest przecięty, nie wiem czy było tak od zawsze. Po przyłożeniu palca czuć ssanie EGR jest uszkodzony (dziurawa membrana), zaślepianie spalin dochodzących do niego nic nie daje, bo nieszczelność jest od strony kolektora ssącego i ciągnie przez niego lewe powietrze. Możesz na próbę zaślepić ten króciec...
Masz gdzieś nieszczelność między przepustnicą i głowicą. Najczęściej uszkodzeniu ulega gumowy łącznik między korpusem przepustnicy i kolektorem dolotowym. Ale może też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...
Korekta krótka i długo terminowa jest ok sprawdzana na ciepłym i na zimnym, sondy tak samo parametry silnika pokazuje wszystko w normie No muszę ci wierzyć na słowo.Choć coś tu na pewno jest nie tak.Spróbuj odczytać to jakimś lepszym testerem obd.Możliwe że pokaże jakiś freeze frame.A ten EVAP jak odpinałeś ?Wężyk czy zawór?Może zaworek dziurawy i...
Przepustnica jak brudna to do czyszczenia to na początek. Wskazania czujników tj przepływka, sonda, czujnik temp silnika to raczej już na diagnostykę kompem. Od padniętej sondy zimny też może nadziwiać zwłaszcza w BMW. Sprawdz pod kontem zasysania lewego powietrza, czy wężyki nie dziurawe, sparciałe lub popękane. Krokowy bo takie coś w Twoim silniku...
Membrany w gaźniku, wężyki paliwowe do sprawdzenia (nieszczelny na połączeniu z gaźnikiem lub dziurawy).
To pierwsze to jak MAP sensor z opla wygląda, http://obrazki.elektroda.pl/6754454400_1... Podobny od dołu pomimo (po mojemu) wejścia na 1 wężyk ? Drugie czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT, IAT. Jeśli odłączę tę całą czarną kostkę dolną ( bodajże to jest zaworek podciśnienia, dochodzą do niego dwa przewody od podciśnienia )...
Uruchomiłem go bez obudowy, oszukałem wszystkie czujniki i chyba znalazłem przyczynę wężyk 435 ewidentnie przepuszczał był dziurawy i z niego parowało ale jest zbrojony a nie mam takiego w domu jak uruchomiłem na takim zwykłym to mi strzelił po 3 sekundach. Gdzie kupić taki w stolicy na wymiar czy zamawiać oryginalny i znowu czekać 2-3 dni 1017005
Najpierw wyczyść komorę impulsową hydrostatu i sprawdź czy wężyk nie jest przetarty lub dziurawy. Hydrostatu nie reguluj bo skutki mogą być opłakane. Tutaj temat z którym warto się zapoznać: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... PS. Mam fabrycznie nowy hydrostat do Polara, ale już nie pamiętam do jakiego modelu. W razie czego proszę o wiadomość...
co do grzania samochodu miałem podobny problem po odpaleniu samochodu i przejechaniu 2 - 4 km z nawiewów w wnętrzu auta leciało (ciepłe powietrze) a po 5 minutach normalnie lodowate myślałem że to nagrzewnica ale gdy dzisiaj zmniejszałem sobie obroty zauważyłem ze w zbiorniku nie ma płynu chłodzącego a wiec dolałem raz do połowy odpaliłem pojechałem...
Witam, mam problem z mają Audi 80 b4 1.9tdi. Problem wygląda tak że samochód od początku jak kupiłem sprawiał wrażenie jakby miał za mało mocy. Przy przyśpieszaniu jakby przycinała się turbina, samochód kopcił na czarno. Gdy oddałem samochód do warsztatu regeneracji turbosprężarek okazało się że jakiś wężyk był dziurawy przez co właśnie samochód kopcił....
dziurawy chłodnica membrana dziurawy dziurawy intercooler
końcówka radio blaupunkt gasik przekaźnik schemat układ paliwo
blender kielichowy nuvoton programowanie
Tylni prawy kierunkowskaz Citroen Jumpy nie działa - przyczyny i rozwiązania Nawijanie 12 cewek w 36 żłobkach silnika 3-fazowego