To teraz podłącz tylne koło pod kable od przedniego. Jeśli będzie ok, to trzeba szukać usterki w kontrolerze. Może mieć problem z dostarczeniem/pomiarem pradu
Bez podpiętej przepustnicy pojawi się kontrolka na desce. Jak EGR pracował to silnik zacznie bardziej twardo pracować na zimnym ,ale za to powinien chodzić równiutko bez zająknięć i mieć moc. Nie powinien też gasnąć na wolnych. Szczerze czy trzeba adaptować nie wiem nigdy jej nie wymieniałem. Zawsze albo odetkanie EGR albo skuteczne wprogramowanie....
Po kupnie samochodu należy przeprowadzić kompletny przegląd. Przede wszystkim zaglądnąć do świec bo pewnie tu będzie problem. Opis wskazuję że może być problem z wysokim napięciem.
Jakość zdjęć trochę kiepska więc nie powiem ci dokładnie do czego są poszczególne śrubki. Co do tego regulatora to on ma odbijać tylko najprawdopodobniej jest ta sprężynka zbyt słaba lub mocna. Robiłem z podobnymi silnikami wielokrotnie i taka usterka była dość częsta. Jeśli chcesz się upewnić czy jest to wina tego regulatora to odczep ten drucik od...
To nie jest gaźnik z tego silnika. Pewnie podróba w której dysze nie posiadają oznaczeń. Wówczas łatwo pomylić dyszę główną z dyszą ssania, na oko mają podobną średnicę otworu. Zmierz rzeczywistą przepustowość dysz, w cm³/min(at)1000mmH₂O. Chiński gaźnik będzie wyposażony w dyszę "super szmoc" i podrobioną iglicę o zmienionych wymiarach.
Najlepiej wykonać diagnostykę komputerową. Wykonaj odczyt błędów załącz logi z parametrów głownie masa powietrza, ciśnienie doładowania, EGR, korekty cylindrów, ciśnienie CR. Dopiero wtedy będzie można coś więcej pomóc ;)
A ja nie zgodzę się z przedmówcami.Po pierwsze nie ma tom potecjometru a kable raczej też nie.Kwestia falowania silnika może leżeć w słabej pracy sondy lambdy ,bo jest nie podgrzewana i często daje popalić szczegulnie przy słabym nagrzaniu silnika.Druga sprawa to styk w silniku regulacji wolnych obrotów czasem nie styka dobrze i komp nie wie czy ma...
sprawdź przewody wysokiego napiecia i palec rozdzielacza
Witam ! sprawdź najpierw czy masz szczelną rurę elastyczną pomiedzy przepływomierzem a kolektorem ssącym (opaski i ewentualne pęknięcia oraz te podłączone od odmy i zaworu obejściowego). pozdro
Na komputerze wyskoczył błąd przepustnicy (obwod otwarty lub zwarcie) A jak już się rozgrzał to nie falowały Ci obroty na luzie? Dodano po 1 Na komputerze wyskoczył błąd przepustnicy (obwod otwarty lub zwarcie) po usunięciu i ponownym sprawdzeniu błędów nic nie wykazało Możliwe że masz uszkodzony czujnik TPS (położenia przepustnicy) i dlatego masz...
Gaz 1.5-2 lat lub 15-20 tys. km. Wymień i u gazownika wyreguluj instalację.
Więc powiedz temu mechanikowi że chcesz, aby samochód dobrze odpalał. To silnik z elektrycznie uchylaną przepustnicą, która często lubi powodować anomalie, jednakże żeby w niej pogrzebać niezbędne jest nieco wiedzy i sprzętu diagnostycznego.
wyczysc przeplywomiez instrukcjie znajdziesz na mondeoklub polska
Kąt wtrysku masz prawidłowy, przepływomierz przy obrotach jałowych zawyża wskazanie, sprawdź jak zachowuje się przy dodawaniu gazu.
Sprawdź ładowanie bez wentylatora i na pracującym wentylatorze
Zasadniczą przyczyną w takich sytuacjach jest kopułka i palec rozdzielacza.
Witam po dłuższej przerwie narazie z mankiem bez zmian troche musi jezdzić podmieniłem czujniki doładowania i czujnik ciśnienia na listwie i nic się nie zmienia pozostał jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej wiem napewno że nie chodzi przy turbinie ta dzwigienka która idzie od tego zaworka podciśnieniowego jest zatarta ale czy to może mieć jakiś...
sprawdź czy nie jest zatkany katalizator albo tłumik
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
Sprawdził bym dysze wolnych obrotów tam jest bardzo mały otwór trudno nawet dostrzec że jest przytkany, ewentualnie połączenia przewodów magneto-moduł bywa że słabo się trzymają.
Być może masz walnięty zawór EGR. I spaliny dławią silnik bo jest cały czas otwarty.
Może być to kwestia zaworu odpowietrzającego skrzynię korbową. Jest on długości około 4 cm i widać go od przodu pojazdu. O ile dobrze pamiętam od góry odchodzi od niego przewód odpowietrzający gumowy. Gdyby nie to to może być kwestia przyblokowanych zaworów w głowicy.
w tych modelach najlepiej wyrzucic odme silnika do butelki na zime i wilgotne pogody a z tym ruszaniem trzeba przestawic sklad mieszanki Dodano po 2 oczywiscie kanal dolotu odmy trzeba zaslepic
Dzień Dobry Co może być przyczyną dławienia się silnika podczas jednostajnej jazdy w okolicach 2500 tyś obrotów, po dodaniu gazu problem znika. Nie ma różnicy na którym biegu jadę.
Zmierz mu ciśnienie paliwa
ja miałem takie dławienie przy dodawaniu gazu i wymieniłem już wszystkie czujniki (miałem więc wymieniałem), zaślepiłem EGR, sprawdziłem rozrząd i okazał się w końcu zapchany katalizator - po odkręceniu wydechu zupełnie inne auto, tyle że to w Astrze 1.6 ecotec u Ciebie można by zacząć od smoka w baku, w dizlach lubią się zalepiać glutem
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
Skoro ciśnienie paliwa ok to może ciśnienie doładowania powietrza. Zrób logi dynamiczne i się okarze.
Wymień dziurawą membrankę pod pokrywką mocowaną na dwie śrubki z boku gaźnika. To jest od wzbogacania mieszanki zawór ale gdy membranka pęka to paliwo wysysane jest wprost gardzieli- efekty j.w.
Trzeba zrobić diagnostykę i się okaże co jest nie tak. To że sterownik był robiony 4 miesiące temu nie znaczy że znowu się nie uszkodził. Bez diagnostyki to wróżenie z fusów.
Nie pali mi sie check.. jutro podjade do diagnozy
Przyjrzyj się przepływomierzowi. Kontrolka CHECK ENGINE się świeci czy nie?
zauważyłem że w chłodniejsze dni po rannym odpaleniu dławienie nie występuje.... czy wina może być w czujniku temperatury?
Problem może też być w świecy zapłonowej. Lub przestawionym rozrządzie. Podaj odczyty z MapSensor
Witam. Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Corsy 1.2 16v 1999. Przebieg około 120 000 km. Od momentu zakupienia samochodu jest problem z obrotami I spadkiem mocy. Silnik zapala bez problemu, jednak kiedy podczas postoju gwałtownie dodam gazu dławi się, obroty spadają bardzo nisko. Wydaje się, że zaraz zgaśnie. Mimo to nie gaśnie i po...
Gdy odpiąłem filtr powietrza i zatkałem ręką otwór to jakby silnik ożył. Posiadam filtr paliwa. Spróbuję przeczyścić gaźnik jeszcze raz. Dodano po 4 Wyczyściłem gaźnik i okazało sie że jedna z dysz była zatkała. Wszystko ładnie jeździ. Dziękuje za pomoc.
Układ wysokiego napięcia do sprawdzenia masz LPG?
To nie wina gaźnika, pewnie wybita tulejka w aparacie zaplonowym i tarczka trze o hallotron
jest wiele różnych możliwych błedów dla tej kontrolki, u mnie ostatnio był problem z filtrem powietrza (był zapchany) przez co komputer sygnalizował błąd i samochód tracił moc, dlatego zawsze warto to sprawdzić, dodatkowo poszedł czujnik temperatury paliwa. Daj znać o postępach
tester i czytac dane long fuel trim ile wynosza
Możesz jeździć, odłącz też EGR, czujnik temperatury i wepchnij szmatę z tyłu w rurę wydechową
Uszkodzony czujnik wału.Autko śmiga jak dawniej.
Dawniej to aparat zapłonowy w nocy się spinką od krawata w drodze na studniówkę naprawiało. Ale to było dobre ponad 20 lat☺
Które są podczas jazdy, a które na postoju?
Sprawdź na gorącym silniku jaką masz dawkę paliwa i czy nie ma dużych skoków
Zmierz mu ciśnienie paliwa
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Romet Z ONE S. Motocykl dławi się przy przyspieszaniu. Problem ten jest ogólnie znany posiadaczom Rometów o pojemności 125 cm3 na wtrysku. Niestety serwis Rometa zamiata sprawę pod dywan mówiąc, że "ten typ tak ma". Cały problem rozwiązać można poprzez podmianę sterownika od motocykla Romet ADV 250. Jako że nie...
Witam, No właśnie odczyt błędów z komputera nic nie pokazuje. Jest tylko sygnał 13 rozpoczynający diagnozę i nic poza tym. Przy najbliższej okazji podmienie ten potencjometr i zobaczymy. Na razie jakiś ze szrotu wykręcę. marioodkrywca - jak sprawdzić szczelność dolotu? Na oko wszystko jest ok. Katalizator jest i pytanie to samo - jako go sprawdzić?
Sprawdzaj komputerem, bo ESP z zasady działania dławi silnik, by uniknąć poślizgu kół - a u Ciebie dławi silnik, najwyraźniej celowo, bo coś jest źle. Nie jestem fachowcem w dziedzinie, ale traktowałbym dławienie silnika nie jako przyczynę problemów, a jako skutek problemu z np. czujnikiem, być może nawet w kole.
zobaczyc nalezy cewkę, która dosyć czesto zawodzi w silniku endura. w zależności jakie są obiawy dławienia sugeruje sprawdzić cisnienie paliwa.
Prawdopodobnie gdzieś dostaje lewe powietrze.
Witam, jest to moj początek z forum i miałbym takie pytanko Posiadam bmw e36 316i z silnikiem m43b16 jezdze sobie nim codziennie, niedawno chcialem jechac po kolege gdy auto zaczelo spadac z obrotow jalowych (lekko na zimnym ale glownie na cieplym silniku) cale auto sie trzesie auto brzmi jak traktor, przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu w podloge...
witam mam pytanko gdzie znajde kostkę diagnostyczną w peugeot 306 1,4 xr 1993 r. mono wtrysk dzięki
Witam wszystkich mam problem w mondeo 1,8duratec 2001r. Natomiast silnik szarpie,dławi się przy niskich obrotach do 2200obr/min potem wszystko znika i silnik ciągnie równo.Może jakis pomysł cóż to może być?
Witam ponownie .Auto pali na dotyk.Silnik pracuję równo.Niestety jest mały problem z obrotami.Jeżeli wciskam pedał gazu powoli płynnie to wszystko jest O.K w trakcie jazdy oczywiście.Jeżeli natomiast wcisnę pedał gazu gwałtownie to silnik zaczyna się dusić , tak jakby się dławił czy coś takiego.Jak mu odrobinę odpuszczę to zaczyna ciągnąć.Co może być...
Hmmm faktycznie, może to pompa paliwa nawala, bo na gazie problemu nie zaobserwowałwm Tylko jak ją sprawdzić bez konieczności wymiany ? Maciej
Witam. Dziś były sprawdzane cewki i są wg wytycznych esi tronic sprawne czy ma ktoś jakiś pomysł? Dodam że nie jest to wina zapchanego wydechu itp... ewidentnie powyżej 4tys/obr na 2,3,4,5 biegu odcina paliwo albo zapłon. Proszę o pomoc.
mam ten sam problem w oplu vectra c 1,8 2002 rok takie same objawy i też nie wiem co robić wymieniłem sondę a po tygodniu cewkę i po wymianie cewki przez tydzień chodził lepiej. Niestety objawy wróciły również nie wiem co jeszcze wymienić.
witam wszytkich!! potrzebuje pomocy, mam problemy ze swoim autkiem mam golfa II z silnikiem 1.3 kat oznaczenie NZ z roku 90. problem polega na tym ze autko podczas pierwszego ruszania z miejsca gdy jest zimny ma bardzo mala moc czasmi potrafi zgasnac jak mu s nie wdepnie gazu ale to nic pozniej na benzynie oczywiscie wszytko jest dobrze kiedy operuje...
Nowy gaźnik i prądnica
Do tej pompy jak chcesz wykorzystać jej pełne możliwości to silnik 2 nawet 3 razy mocniejszy jest potrzebny. Ten co masz pompa będzie zdławiać (nie będzie wstanie utrzymać obrotów. No chyba że obroty przy mocy max tego silnika na pompie będą na poziomie 1500 RPM wtedy będzie ok ale wydajność spadnie do 42 litrów. Jak pompa jest napędzana z tego silnika?...
A jaki stan przepustnicy? Przeczyszczona?
Znalazłem dziś przyczyne dławienia.Minimalnie pęknięty wężyk podciśnienia przy EGR.Po wymianie chula jak ta lala.Pozdro.
Mazda 323 1,8i DOHC po umyciu silnika koniecznie zdjąć fajki ze świec / są bardzo długie i mają kapturki/ i usunąć wodę która zbiera się w gniazdach świec / wydmuchać sprężonym powietrzem /.Pozdrawiam
Nie jestem pewny do końca czy to będzie to, ale wydaje mi się że to będzie rozwiązanie waszych problemów. Jak pomoże to proszę to dokładnie opisać na forum żeby więcej już nikt nie musiał się zastanawiać.
Witam. Mam problem z moim Peugocikiem 106 1.1 1998r. Ostatnimi czasu przy zapalaniu sie jakoś dziwnie dławi i gaśnie. Dopiero, gdy dodam gazu to powoli się rozkręca do 5000 obrotów, tak go chwilkę potrzymam i potem chodzi już w miarę normalnie. Natomiast bez gazu wariuje jakoś traci na obrotach spada i rośnie tak gdzieś od 600 do 950. Czasem ponownie...
Poprawione.
Witam od jakiś 3 tygodnie mam następujący problem: silnik w trakcie jazdy zaczyna mi sie dławic,dusze gaz a on tak jakby nie reagował, na chwile pomaga wcisniecie sprzegła i puszczenie,ale to dosłownie na chwile.Dławieniu towrzyszy spadek obrotów,silnik wpada w wibracje i zaczyna gasnać. Sytuacja występuje w momencie kiedy silnik jest ciepły. Z początku...
Po wymianie elektrozaworu N205 od zmiennych faz rozrządu problem został rozwiązany.
Sprawdz pompkę przyśpieszacza w gażniku ( taki jakby wtryskiwacz w gardzieli gaznika ). Powinna mieć odpowiednią wydajność (jeśli dobrze pamiętam "Polonez" na 10 naciśnięć gazu około 10 mg ) W tym wypadku lepiej podepszeć się jeśli możliwe danymi regulacyjnymi danego gażnika ale porównawcze może być. Pozdrowienia.
To samo zauważyłem w skodzie mojego teścia - rocznik 1999 silnik 1,3 MPi. Przebieg około 120 tysięcy - zaczynam podejrzewać katalizator.
Witam Od paru dni mam taki problem - po wymianie przepływomierza moja Octavia 1.9 Tdi 74 kW jak ją odpalę z rana to po kilkunastu sekundach dławi sie przygasa na obrotach ale nie gaśnie...po kilkuset metrach jak sie nią przejade jest wszystko ok...potem po 2 godzinach od pierwszego odpalenia odpala normalnie bez dławienia sie....i takie rzeczy ze dławi...
Witam Opiszę sprawę od początku, bo jest trochę zagmatwana :). Mam opla corse, rocznik 94. Problem pojawił się już jakieś 2-3 miesiące temu, a polegał na tym że auto gdy postało dłużej niż 24h miało problem z odpaleniem. Zachowywało się jakby brakowało benzyny, nawet jak po dłuższym męczeniu zapalił to dopóki silnik całkiem się ne rozgrzał, występowało...
Jeżeli to szarpanie występuje podczas wypalania FAPa, to jak kolega wyżej zauważył, może być problem z klapą ciepłego powietrza. Podczas wypalania FAPa, zostaje ona otwarta, a klapa zimnego powietrza (z intercolera) zostaje zamknięta. Druga możliwość to nieszczelność na wężykach sterujących (klapy sterowane podciśnieniem). Na wyłączonym silniku, ściągnij...
Uważam ze Twój plan jest trochę nie w tym kierunku. Jeśli turbo się rozsypalo to w pierweszej kolejności sprawdz sprężanie w silniku i ciśnienie oleju. Jeśli zakładałes inna, używana turbine to być może też jest wadliwa i dlatego znowu zbiera się olej. Zdejmij przewód od egr przy próbie odpalenia bo czasami jest tak brudny ze się zatnie i będzie dławił...
1.2 SPI (60) czy MPI (75) czy może MPI 16V (85)?
Witajcie. Chciałbym odświeżyć ten temat ale w moim przypadku to silnik 2.0 TDI w Skoda Superb z 2013 roku. Problem u mnie wygląda bardzo podobnie, a mianowicie: 1. Auto postoi na tyle długo że silnik się wychłodzi całkowicie (np. po nocy najbardziej to widać) 2. Odpala od strzału i pracuje równo 3. Przez pierwsze parę minut (właściwie aż do momentu...
Jeśli chcesz zostawić gaźnik od 50cm3, to nie ma bata żeby ci to spoko chodziło, nawet po wymianie dyszy paliwowej. Gaźnik od 50tki jest po prostu za wąski i będzie dławić silnik. Więc gaźnik kategorycznie do wymiany. Układ zapłonowy jest w zasadzie taki sam, jak cała elektronika. Jakbyś dał zdjęcia tych silników to można by konkretnie określić jaki...
instalacja ma dopiero kilka miesięcy i nie sądze żeby był to filtr gazu. A jak mam sprawdzić sondę lamda Dodano po 5 nie mogę otworzyć tego dokumentu w formacie PDF
P1604-No ID from ECU.
Kupiłem sondę regulacyjną Boscha z ori wtyczką. Poprawiło się przyspieszanie ponieważ szybciej reaguje ale martwi mnie cały czas adaptacja additiv 0,50 . Gdzieś ewidentnie na wolnych obrotach łapie powietrze... podczas dodania gazu spada do 0!! Zatykałem odmę nic... nie mam pojęcia a czuję że w tym tkwi cały problem przyspieszania... Będę też testował...
Oryginalny gaźnik załatwia sprawę. Dziękuję za pomoc
Moim zdaniem kręci zupełnie znośnie. Potencjalnym problemem może być EGR. Jeśli nie był czyszczony/ wymieniany - może dławić silnik na starcie.
Posiadam Forda escorta 1,4 benzyna + LPG 95 rok od jakiegoś czasu pojawił się problem z działaniem silnika na benzynie ( na gazie chodzi bez zarzutów) otóż przy dodawaniu gazu silnik sie dławi (przerywa) i nie chce wejść na swoje obroty na wolnych obrotach działa. Zauważyłem gdy przełączę z gazu na benzynę w trasie to przez krótki czas auto jedzie bez...
Może czujnik położenia wału
Dokładnie tak jak piszesz, 3 generacja, program do Landi Renzo to obsługuje.
Witam panów , samochód to CC SPORTING silnik 1100cm , monowtrysk , sterownik silnika o symbolu IAW 16F ER . Problem polega na tym że, w momencie natychmiastowego dodania gazu i tym samym całkowitego otwarcia przepustnicy silnik zaczyna dławić się nie uzyskując tym samym prędkości maksymalnej , jeżeli natomiast zwiększam powoli prędkość silnika zdarza...
Zobaczymy jutro wstawiam do speca od sterowników zobaczymy co wykombinuje dzięki zo odpowiedz dam znać co wymislił
Witam!!! Posiadam Toyote Carine E 1.6 95r. i dziwny objaw momentami auto zaczyna dziwnie dlawic czy dusic wciskajac pedal gazu silnik po penym czasie reaguje choc nie zawsze zmiana biegu stabilizuje sytuacje ale tez nie za kazdym razem!!! Poczatkowo myslalem ze to filtr paliwa ale teraz juz sam nie wiem objawy nie wystepuja podczas kazdej jazdy tym...
Nie wiem za co się teraz zabrać Wzrósł poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym Proponuję sprawdzić chłodnicę oleju :idea: Jeśli w zbiorniku wyrównawczym pływają oka oleju jak w rosole :D - to chłodnica do szybkiej wymiany :!:
Dzień dobry wszystkim. Mam problem z Hyundai Santa Fe I silnik 2.4 benzyna G4JS. Pojawił mi się spadek mocy przy około 3 tys obrotów. Zaczynało dławić silnik. Skończyło się na lawecie i zawiezieniu samochodu do mechanika. Okazało się że przeskoczył rozrząd wskutek wciągnięcia pod pasek balansujący myszy którą roztarło pozostawiając kawałki kostek futerka...
WItam, mam podobnie w swoim s60 udało się rozwiązac sprawę ?
Z tego co wiem czyści się w benzynie ekstrakcyjnej wypiąć przemyć i już – powody tych obrotów mogą być także z winy – zle wyregulowanych zaworów mimo że hyd i winy uszczelki pod głowicą. Powodzenia.
Audi A3 1998 1,6 101KM Witam Moj problem wygląda następująco: Pewnego dnia zapaliła mi się kontrolka serwis OEL i po krótkim czasie silnik zaczął drżeć nie ma pełnej mocy i obrotomierz leciutko faluje wiec dzisiaj ściągnąłem filtr założyłem nowy wlałem olej a problem dalej występuje wiec proszę o pomoc. Dodam ze nie jestem zbytnio specjalnie obeznany...
.Silnik zapala od kopnięcia czy to zimny czy ciepły.Z uruchomieniem nie ma najmniejszego problemu.Dopiero po dodaniu gazu na zimnym zaczyna się dławic i nie chce wchodzić na obroty.Po około minucie jest ok.Na zimnym nie da się włączyć świateł bo od razu gaśnie.Musi trochę popracować tak że 2 min i wtedy można włączyć światła. Tak właśnie ma to wyglądać....
Witam mój problem dotyczy Peugeota 307 1.4 16v, na zimnym silniku szapie nim. Najbardziej widoczne jest to gdy dodam gazu na 2 czy 3 biegu i nagle puszcze wtedy szarpie całym samochodem(dławi go) . Gdy silnik sie zagrzeje, przejade powiedzmy 10 km szarpanie ustepuje choć czasem potrafi bujać obrotami na jałowym biegu ale nie gaśnie. Nowe świece, wymieniona...
Podejrzewałbym w twoim przypadku uszkodzony (wytarty potencjometr) czujnik kąta przepustnicy. Pomiar omomierzem da pewność. Podłącz omomierz i powoli obracając przepustnicę obserwuj czy gwałtownie nie wzrasta impedencja. Co do schematu to przejrzyj http://www.volkswagen.msk.ru/ tam napewno znajdziesz. Pozdrowienia.
Dla tego silnika jest potrzebny lubryfikator to po pierwsze, a po drugie zrób analize spalin to wszystko wyjdzie samo.
paliwo było sprawdzane na vervie z orlenu
Z odpiętym czujnikiem samochód chodzi tak jak powinien. Nie wiem czy to wina czujnika, bo kupiłem niedawno tez jeden czujnik tylko z niebieską obwódką i bylo jeszcze gorzej. Chyba, że musi mieć te same numery ten czujnik i być oryginalny nie wiem. Pomóżcie :)
dławienie silnika mondeo dławienie silnika megane dławienie silnika renault
komputer audio synchronizacja instrukcja lucznik aktualne klucze windows
Xiaomi, Segway, Motus – hulajnoga po naładowaniu rusza i wyświetla błąd przy starcie Kabel AV do nowego telewizora LG, Samsung, Sony – adaptery, konwertery, podłączenie