Może czujnik temperatury chłodziwa nie widzi że ciecz jest zimna i nie "włącza ssania". Sprawdź również ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej oczywiście po nocy z tym że przyrząd załóż dzień wcześniej odpowietrz go i zostaw na noc aby rano był gotowy do użycia.
Tak jak pisałem,linia paliwowa do sprawdzenia.
Dlatego DCI kosztuje grosze
Synchro wał /wałek jest? Sterowanie wtryskami podczas kręcenia ? Ciśnienie ma wbijać odrazu 30Mpa . Co to znaczy szybko rośnie?
Kolego, aby sprawdzić szczelność skrzyni korbowej silnika trzeba m.in. zerknąć na uszczelniacze wału tj. od strony "elektrowni" i wariatora. Jeśli będą zawilgocone, to będzie świadczyć, iż pora je wymienić. Gaźnik należy starannie (równomiernie) dokręcić do cylindra. Oczywiście należy założyć uszczelki w dobrym stanie lub nowe, "Kolanko" (łącznik gumowy)...
wyczyść papierem ściernym elektrodę jonizacyjną do gołego metalu [ to jest ta dłuższa ]
Trzeba sprawdzić smok, w baku- zaworki. Auto za młode, aby wysiadła pompa, lepiej odczytać kody na desce niż opierać się na texie (akurat tu prawdę mówi). Tak samo mogą być problemy z zaworem czerwonym, czy też nadmiarowym przy filtrze i na listwie. Trzeba mierzyć ciśnienia w czasie kręcenia. Smoka, literatura zaleca sprawdzić przez podanie ciśnienia...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
sprawdź sam świece, najpierw zobacz czy dochodzi do nich w ogóle napięcie, potem wykręć i podłącz na krótko do akumulatora i zobacz czy grzeją. Na 90 % to ich wina.
Witam. Jeżeli jest poprawa to co to oznacza ?? Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
Zewor egr do sprawdzenia.
Tak ale zeby dokładnie sprawdzic czy to nie jest wina nieszczelnosci w instalacji więc ją poprostu odłączyłem całkowicie i niestety to nic nie dało..dodam ze gaz uest zamontowany dopiero od 2 miesięcy.
Elektroda jonizacyjna (dłuższa) służy wyłącznie do kontroli obecności płomienia. Elektroda zapalająca (krótka)-może być zabrudzona.Do sprawdzenie również baterie i dysza pilota. Skoro jednak iskra jest , a pilot nie może sie w miarę szybko zapalić przyczyna może być nieszczelność instalacji gazowej.W obrębie ogrzewacza (rurka gazowa do pilota), lub...
Rozrusznik lub klemy na akumulatorze . Słabo kręci coś i siada napięcie. Zobacz po rozruchu i właczeniu świateł i dmuchawy czy nie robi się klema któraś gorąca. To wada tych aut. Lub kończy się po prostu rozrusznik.
Przytarta pompa tandemowa.
Tak gaz zakręcony, auto odpalone chwilę z gazem , tak żeby z instalacji wszystko wyciągnąć. Sterownik przy próbie przełączenia na gaz sygnalizuje jego brak. Zaślepiony wężyk dzisiaj przed uruchomieniem, żadnej poprawy. Dodam że po takim porannym uruchomieniu ( po nocnym postoju) jest ten problem. Jak już uruchomie, mogę od razu zgasić, i już pali na...
Wtrysk nie tegens był :P
Przeskoczył rozrząd.
Zawsze tak jest nawet jak jest cieply? Warto by sprawdzić rozrusznik lub przewody czy nie są zaśniedziale i może za male napięcie na rozrusznik idzie? Zgaduje bo z takim problemem się nie spotkałem jeszcze.
Chodzi o elektrodę, która wykrywa obecność płomienia. Znajduje się nad palnikiem(może być tam dwie lub trzy podobne elektrody, wyczyść wszystkie) i wygląda jak cienki drut. Wyczyść papierem ściernym lub nożykiem.
Witam, mam problem z Renault Magnum 480 DXI 2006r. po podpięciu texy pojawia się taki błąd: Stan na wyjściu blokady z kluczykiem (ZAP) MID91280: Centralka wtrysku, PPID:6, FMI (5): Prąd niski lub obwód otwarty, Count:1 Auto ma brak mocy, obroty wchodzą na max 2200 obr/min Długo kręci zanim odpali filtry paliwa wymienione, filtr powietrza również Spotkał...
Witam. W Lagunie 1.5dCi z 2014r K9K 846 występuje problem z kopceniem na siwo zaraz po odpaleniu przez ok 10sekund. Objawom toważyszy dłuższe kręcenie i odpalanie "na raty". Oczywiście zostały wykonane takie podstawowe rzeczy jak: - pomiar kompresji - sprawdzenie wtryskiwaczy (wymieniłem na fabrycznie nowe) - sprawdzenie cisnienia ON na listwie CR -...
Witam serdecznie. Pojawił się u mnie podobny problem, długie kręcenie na zimnym i większe spalanie. Jutro oddaje samochód do mechanika, ale czuję, że to będzie podobna bolączka. Udało Ci się zdiagnozować i naprawić te dolegliwości?
Jakie ciśnienie paliwa jest podczas rozruchu porannego?
witam, mam problem z odpalaniem na zimnym silniku, tzn kręci ok 5 sekund i przez ok pół minuty chodzi nierówno, później silnik pracuje ok. wymieniłem świece żarowe na nowe i nie pomogło. na nagrzanym silniku nie ma problemu z odpalaniem i nieróną pracą, jakięs pomysły?? z góry dzięki za odpowiedzi
Witam. Napisz coś więcej bo CI odpowiedzą żebyś wyrzucił gaz. Pozdrawiam
CDI nawet nie trzeba instalować, jest też portable: http://crystalmark.info/download/index-e...
Sprawdź jak buduje ciśnienie pompa CR. Potem ciśnienie sprężania i świece żarowe.Poza tym warto by sprawdzić co tam w sterowniku...
Witam. Mam w posiadaniu Seata Alhambrę pierwszą wersję z 2000 r. 1.9 TDI i mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Gdy silnik jest zimny odpala bez problemu po ok. dwóch obrotach wału a jeśli już silnik złapie trochę temperatury, to trzeba go kręcić ok. 15-20 sekund nim odpali. Jak myślicie co jest przyczyną? Dzięki za pomoc. :D korekta dawki...
Spadki napięć, zobacz na zasilanie na cewce. Do ilu spada. Spróbuj podmienić akumulator.
Witam Ogólnie żeby zapalić na zimnym trzeba pokręcić rozrusznikiem nawet powyżej 10s. Na przelewach wtrysków równo 50-55ml/4minuty. Obroty w trakcie odpalanie około 210, ciśnienie na szynie dobija do 50MPa i samochód nadal nie odpala. Kręce jeszcze kilka sekund i dopiero zapali ale przez kilka sekund nie pracuje równo. Czy wyciągnięty łańcuch rozrządu...
Załącz kilka razy zapłon nim odpalisz
zobacz czy węzyki przelewowe masz suche. Jesli nie wycieka z nich ropa to raczej powinno byc ok.
W parowniku składa się "kit" blokujący zaworek podciśnienia. Do rozebrania i wymycia tylko dobrze mieć nowe uszczelki, po montażu sprawdzić szczelność. Nie należy wszystkiego brać bezkrytycznie ale ogólnie https://www.youtube.com/watch?v=Mv-DhoF5...
Wyczyść elektrodę jonizacyjną
Też mnie to zastanawia. Może po prostu ten krócieć ma zostać niepodłączony.
Ja również bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa , kompresji, ustawienie rozrządu Jeśli nie masz czym tego zrobić podjedź do mechanika pewnie ci sprawdzi od ręki .
to znaczy co mam zrobic ??
Jeżeli odepniesz czujnik temperatury i auto będzie dalej źle odpalać to przyczyna leży gdzie indziej.
Nie no jutro polega zabiera się do.roboty ile wałek.kosztuje a co.z.tym dołem jak jest.luźne i nie można bardziej odkręcić co wtedy jaki koszt.co trzeba wymienić Dodano po 26 Kolega Dodano po 1 No to jaja ale ciekawe co.mogło być przyczyną Popraw pisownię i nie zaniżaj poziomu, bo inaczej wątek wyląduje w koszu!
Pierwszy krok to zmierzyć rezystancję tych grzałek.
Z przodu rozrusznika jest szczotkotrzymacz, tam doprowadzony jest + i masa poprzez dwie długie szpilki. Albo jest zły styk, albo iskrzenie na szczotkach. Zdejmij dekielek z rozrusznika i zobacz jak wygląda podczas pracy. Przerwy pomiędzy wycinkami komutatora czyste? Komutator nie przypalony, równy? Upewnij się, że przewody głównoprądowe są dobre, a...
Podobne objawy mialem we Fiacie Punto I 1.2 MPI.Przyczyną był niesprawny czujnik temperatury silnika(podajacy sygnal do ECU). Silnik byl rozgrzany a komputer dostawal sygnal ze jest zimny i zalaczal ssanie.Jednak umnie wystepowalo to sporadycznie.Np.stojac w korku ulicznym na biegu jalowym nagle obroty wchodzily na 2000~2500 obr/min Wystepowaly rowniez...
Wtryski do sprawdzenia.
Jakie sprężanie na zimno? Jakiej temperaturze odpowiada rezystancja czujnika temperatury, kiedy występuje problem??
Odkopuję temat mam to samo i wiedziałeś co się stało co było przyczyną?
Mechanik- układ zapowietrzony
Kod błędu ? Bo jak jest problem z czujnikiem wałka to jest numer błędu plus kod wywołania (zwarcie, nieprawidłowy sygnał itp.) Długie odpalanie bez błędów w ecu to też nie wymienione uszczelnienia pompek. Nie sprawdzone (chociaż spolerowane) ostre ranty na gniazdach pompek. Cieknąca pompa tandem. PS Jaka jest dawka na wolnych obrotach po odpaleniu?...
Dzień dobry, mam do was pytanie, ostatnio w moim BMW Benzyna+LPG pojawił się problem. Coraz częściej, gdy go odpalam, muszę długo kręcić rozrusznikiem, aby odpalił, a jak się uda, to działa bez problemu. W czym siedzi problem i jak go rozwiązać? Z góry dzięki za pomoc.
Wskazana wizyta u diagnosty.
Temat bardzo stary. Już dawno o nim zapomniałem ale widać nikt nie wpadł co to mogło być. Sam sobie poradziłem po kilku dniach rozważań. Jako dość mało obeznany w temacie mechaniki aut jakoś sobie poradziłem. Problemem był wyciek płynu chłodzącego z modułu nagrzewnicy. Coś się rozszczelniło. Nie pamiętam już dokładnie co ale w module nad przekładnią...
Chciałabym się dowiedzieć, co jest spowodowane tym, że mam trudności z odpalaniem auta BMW serii 1, 118i, E87. Długo kręci, zanim odpali się, a nie raz w ogóle się nie odpala i dopiero za drugim razem.
Zacząłbym od zakręcenia zaworu na butli LPG i przejechania przez kilka dni kilkudziesięciu km tylko na benzynie... w/g mnie masz albo rozjechane adaptacje sterownika wtrysku benzyny albo zbiera Ci się LPG w kolektorze na postoju i przez chwilę zasilasz silnik dwoma paliwami na raz.
Możesz dokładniej opisać jak zrobić tą adaptację? A jeszcze zauważyłem że cały czas pojawia się bąbel powietrza (ok. 11mm) w przeźroczystym wężyku między filtrem a pompą. Nie ważne czy to zaraz po zgaszeniu czy po nocy on ciągle tam się pojawia i jest takiej samej długości. Wiem że to nie takie długie odpalanie ale co będzie jak przyjdą mrozy -15* jak...
Sprawdź drożność i szczelność całego układu zasilania w paliwo, począwszy od kranika w baku przez wszystkie węże rurki filtry i łączenia po drodze. Odpowietrzyłeś porządnie cały układ? Czy ręczne podpompowanie paliwa poprawia odpalanie silnika?
Jest prosty test , jeśli 6 zasili światła drogowe to jest w miare sprawny. Właczasz długie , liczysz 6 minut i odpalasz.
Nic nie ogarniałem. Tak jest i kropka. Po podaniu zasilania rejestrator zaczyna automatycznie nagrywać bez uruchomionej aplikacji tylko nie wie jaka jest data i godzina. Jeśli uruchomisz aplikację DVR to zaczyna nagrywać z aktualnym czasem i datą. Doszedłem do tego przypadkiem bo kiedyś przeglądałem zapisane nagrania. Dwie rzeczy mnie wk... Długie odpalanie...
O ile dobrze pamiętam tam światła mijania nie idą przez manetkę... tylko długie odpala a to działa prawidłowo.
Ja polecam SAMSUNG LE32R82B. Niestety jedyna jak dla mnie wada, to długie odpalanie się TV, a poza tym super :)
W jaki sposób? W module centralnej elektryki, odpalasz kodowanie długie, następnie pomocnik kodowania i odznaczasz tam funkcję "Cold Lamp Diagnosis active " Później przenosisz kodowanie i zapisujesz zmiany . Pzdr
Zrób diagnostykę, może błędy coś podpowiedzą. Uszczelka nie powoduje gaśnięcia samochodu po dodaniu gazu i długiego odpalania. Raczej byłby to problem z zasilaniem w paliwo. Duże ciśnienie w układzie chłodzenia i szybkie nagrzewanie się (brak odbioru ciepła przy zakłóconym obiegu chłodzenia) z dużym prawdopodobieństwem wskazuje na uszczelkę albo pękniętą...
Auto z lpg?
Witam mam problem z odpalaniem silnika czy silnik zimny czy ciepły długo kręci zanim odpali dotychczas co udało mi się sprawdzić i wymienić to świece żarowe moduł świec żarowych,dodam że po odłączeniu czujnika temperatury płynu odpala od strzala,pacjent to Fiat Croma 1.9jtd 150km.co może być przyczyną tej usterki proszę o porady...
Takie objawy najczęściej są skutkiem braku dobrej masy.
Znalazłeś przyczynę ? Jezeli tak to czy mógłbyś napisać jak to naprawiłeś?
Ja bym też sugerował problemy z czujnikiem ciągu (może jest zły ciąg kominowy lub czujnik ciągu jest wadliwy). Co do baterii, to do piecyków należy dawać alkaliczne (to jest ważne). Jeśli piecyk jest stary, to może być zużyta membrana (konieczna wymiana). Warto też sprawdzić, czy filtr wody nie jest zabrudzony.
Witam. ford mondeo.mk4 2.2 tdci po dłuższym postoju ciężko pali i kilka sekund dymi na biało po odpaleniu. Co może być tego przyczyną? Dodano po 1 Czy to ciężkie długie odpalanie ma coś wspólnego z tym dymem ? Czy to pierścienie czy coś mniej poważnego?
Jak już odpalę i zgaszę to odpala bez problemu tylko jak dłużej troszkę postoi to znowu tak długo kręci.Na obroty wkręca się bez problemu.
przyczyną dźwięku były wytarte tuleje z mosiądzu/miedzi a co za tym idzie wirnik obcierał o stojan. Do tego jeszcze szczotki były na wykończeniu, a sam komutator miał b.duzo rowków. Wystarczyło przeczyscic wszystko, przesmarować, komutator pilnikiem a potem papierem sciernym wyrównać oraz wymienić wszystkie tuleje. Rozrusznik kręcił jak szalony nawet...
Sprawdziłem wszystko wymieniłem filtry, świece no i problem jest nadal jak auto zimne rano pali bez problemu jak ciepłe to około 6 sekund trzeba męczyć rozrusznikiem żeby zapalił.Pozdrawiam
Proponuję sprawdzić te kości na innym kompie pod względem błędów ! Tak długie odpalanie kompa niejednokrotnie jest związana z niemożnością zliczenia pamięci poprzez błędy na niej ! To także wpływa na brak stabilności kompa ! Po wykryciu błędu na RAM`ie po prostu go restartuje !
Witam, posiadam Audi A3 1.8 silnik AGN 2000r. Od roku odwiedziłem już pięciu mechaników i problem pozostał a ostatnio się nasila! Mianowicie chodzi o odpalanie auto bardzo długo kręci a jak odpali to śmierdzi benzyną. problem jest zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym, bez problemu odpala jedynie po bardzo krótkich postojach a przy pół godzinnym...
Zmierz ciśnienie sprężania.
Witaj. Zostaw jak jest. On dobrze pracuje. Nie gazuj niepotrzebnie. Te dłuższe odpalanie nie jest przypadkiem po długim postoju. Albo jak jest mocno ciepły np po odbytej jeździe za jakieś 25 minut na przykład. Pozdrawiam.
są 2 rzeczy do zrobienia bo widzę, że u Ciebie występują obie jednocześnie - problem z odpaleniem zimnego silnika - do sprawdzenia ustawienie kąta początku tłoczenia - w Golfie Mk4 ustawia się go nie poprzez poluzowanie i obrót pompą wtryskową tylko jej kołem pasowym na "fasolkach" a jeśli chodzi o problem z usruchomieniem ciepłego silnika to trzeba...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Od dłuższego czasu mam problem z VW Borą 1.9 TDI AVF. Problem polega na tym, że auto odpala trochę dłużej, a gdy odpali, to dymi na siwo, a co najważniejsze silnik dławi się przy obrotach około 1800 obr/min. Na VCDS niektóre wtryski miały wysokie bipy, a niektóre po wyciągnięciu i diagnostyce okazało się, że lały....
Nic więcej nie powiedział. A więc możemy pogadać tylko jaka będzie jutro pogoda. Jedyne co ci mogę doradzić to zasięgnąć drugiej opinii w innym warsztacie.
Witam od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Samochód odpala po kilku sekundach. Rozrząd jest zrobiony, wymieniony czujnik wału korbowego,filtry,świece. Mechanik sprawdzając wszystko po kolei,stwierdził że pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. Na początku jest prawidłowe ciśnienie aż nagle wskazówka zaczyna spadać. Została podmieniona pompa...
Jeszcze nie , a czy z tym odpalaniem może mieć coś wspólnego EGR jak nie ma zrobionej adaptacji??? Aby go odpalić trzeba trochę pokręcić ,przy trzeciej próbie zapali gasnąc purknie w przepustnicę dopiero za czwartym razem odpali normalnie. Próbowałem też pare razy podpompować paliwo ale to nic nie daje . A w czasie jazdy ma takiego zrywa jak 1,9tdi...
Dziękuję za odpowiedź, obojętnie czy krótkie czy długie, odpalam auto wszystko świeci w środku jak ta lala, a jak tylko włączam światła to pomarańczowe tło pod literkami przy zegarach i z boku przy zegarku i temperaturze znika - jakaś "magia" normalnie :) może tak być że jakiś bezpiecznik szwankuje? Pozdrawiam, Janusz.
Zakręć gaz na butli i pojeździj ze dwa dni na samej benzynie. Jeżeli będzie dobrze odpalał, to by świadczyło, że masz nieszczelną instalację gazową i w czasie długiego postoju zostaje zagazowany dolot do silnika, a to długie kręcenie jest potrzebne na jego przewietrzenie. Jeżeli będzie to samo to usterki trzeba będzie szukać gdzie indziej. Przyjrzałbym...
W tym aucie nie ma pompki w zbiorniku, wiec nie widać nieszczelności, bo ssie cały czas. Zmieniłbym oringi na połączeniach.
Korekty, że hoho. Jakbym miał takie korekty to już dawno bym rozbierał cały układ. Niestety, korekty to jedno, a czym innym jest prawidłowe ciśnienie na listwie podczas odpalania. Jakie jest u ciebie?
1. Uszkodzenie N108 - jak to sprawdzić i czy ma wpływ na odpalanie? 2. Czujnik g80 - jw 3. Niesprawny dopływ paliwa lub brak - paliwo jest, w przewodach leci, czy pojawia się na wtryskach . 4. Nieprawidłowy początek wtrysku - z wiadomych przyczyn na rozgrzanym silniku nie sprawdzę tego parametru, ale na zimnym w basic settings pokazuje 038 (blok drugi)...
Miskę zostaw w spokoju - jeśli silnik był faktycznie pojony Superolem, to możesz już się z nim powoli żegnać. Co do czujnika G28 to poczytaj - jest sporo na jego temat - od uszkodzenia samego czujnika, poprzez jego kabel, do sterownika silnika. To tyle.
Witam, mam pewien problem i nie mam pojęcia, czy coś z tym powinienem zrobić. Chodzi o 2.0 BLB - na zimnym silnik pali jak to się mówi od strzała, a na rozgrzanym trochę dłużej trzeba kręcić, aby odpalił, chociaż nie jest najgorzej. Słyszałem, że ponoć 2.0 BLB tak mają.
rozrząd. . .
Hej mam taki problem ze swoją Skodą fabią 1.4mpi, samochód raz odpala a raz nie (wygląda to tak jak by miała humorki) np. odpalam ją jest okej jade gdzieś (niekoniecznie to są długie trasy) gaszę, wracam odpalam jest wszystko okej jadę dalej. Za kilka dni odpala wszystko okej gaszę nie chce odpalić. Prąd a aucie jest, paliwo też. Na drugi dzień wsiadam...
myśle ze w 6 punkcie jest odpowiedz...
już wiem na 99%, że to progówka, przejechałem się i w pewnym momencie przy bucie do końca na 5 biegu nie szedł w ogóle dławił się, wróciłem podłączam i błąd jeden 2704 słabe cisnienie, patrze a tu na jałowym wstepne 2-2.5 , zacisnąłem wężyk za ogranicznikiem i zero poprawy, więc pompa.
Cześć, problemem jest Skoda Fabia II 1.4 TDI (2008), od niemalże roku zabawa z tym samochodem to ciągłe przeboje. We wrześniu 2020 się wszystko zaczęło, problemy z odpalaniem, ruszał tylko na plaku. Okazało się, że uszczelniacze na pompowtryskach są nieszczelne, a w dodatku wymieniono rozrusznik. Przez dłuższą chwilę było okej, ale przy zimie okazały...
Pierwsze co wtryski na przelewy test.
Ekologom:-)
Kolego korzystaj ze schematu (dostępny w kolorze na forach internetowych). Podczas odbudowy instalacji zwracaj uwagę na kolory kabli i korzystaj z miernika, a w czasie sprawdzania instalacji możesz włączać w obwód żarówkę, co uchroni instalację przed uszkodzeniem. Sprawdź wizualnie uzwojenia prądnicy, a w razie potrzeby pomierz je i porównań np. w podobnych...
Ja osobiście podobne objawy miałem przy uszkodzony czujniku położenia wału. Podobnie jak kolega wyżej zacząłbym od tego. Rozrząd jako kolejna sprawa.
Zakręć LPG na butli,poczekaj aż zgasnie(wypali resztkę gazu z przewodów)i przejedz sie na benzynie.Poczekaj i sprawdź jak odpali.
Witam instalacja gazowa ma 4 lata ale auto jak odpadli to jeździ ok przelacza na gaz jak zawsze poza odpalaniem norma problemów a czemu pyt o onstalacje jak trzeba to sprawdzenia i podań dokładne dane dzieki
Witam tez kiedys miałem diesl i objaw był dokladnie taki jak piszesz problem z zapalaniem trzeba było długo kręcic rozrusznikiem jak okazało sie lały wtryski i dlatego tak cięzko zapalał więc moze u Ciebie jest podobna sprawa i jeszcze pytanko jak juz odpali to mocno kopci ??? jezeli tak to napewno sa uszkodzone wtryski polecam udac sie do mechanika...
Nie działają "długie". Bezpieczniki sprawdzone i sprawne. Kontrolka się nie świeci jak i same długie nie odpalają. Zarówno światłem ciągłym jak i sygnałem świetlnym. Gdzie szukać usterki ?
Witam Z opisu wynika że masz problem z termoparą, zdejmij płytę pod palnikową i popraw styk termopara -zawór (dysze zostaw w spokoju)
zafira długie odpalanie długie odpalanie piecyka kymco odpalanie
thinkpad opinie nagrzewa kabel lodówka turbo
Wymiana łożysk w pralce Electrolux EWF1487HDW Wysokie ciśnienie oleju w Volvo FM 7 podczas jazdy - przyczyny i diagnostyka