http://www.motor-tech.katowice.pl/techni... Spójrz na kątomierz i zobacz ile to jest 45*. Cały obrót to 360*, połowa obrotu to 180*, Ćwierć obrotu to 90*, dalej mamy 45* :)
Panowie może najpierw należy wyczyścić przepustnicę oraz silnik krokowy. A zakupy później.
ściągałeś kolektor ssący? Zaślep na próbę EGR-a i będziesz miał odpowiedz wygląda to na straszną diure w dolocie. A w ogóle o jakim resecie mowa???
Drodzy koledzy i może również koleżanki, opiszę swoją historię a raczej mojego auta: Autko kupione około miesiąca temu Astra H 2005r sprowadzona z niemiec silnik 1.6 ECOTEC , przebieg na liczniku 175tyś w oryginalne pewnie ze 250tyś. Autko po zakupie dostało nowy olej nowe filtry, i świece po pewnym czasie pewnie około 100km zaświeciła się kontrolka...
Krótki manual na sprawdzenie czy czujnik jest sprawny: Zaczynając od początku: - Jeżeli pali Ci się check i po zczytainu błędów wykazuje błąd P0340 to jest związany z czujnikiem położenia wału rozrządu. - jeżeli możesz odpalić auto po kilkukrotnym przepiłowaniu to znaczy, że czujnik jest sprawny tylko coś przeszkadza w jego poprawnym zliczaniu. Zasada...
Tak tylko że jest problem z autokalibracją :( robi się jest już około połowy zrobiona i nagle zwiększa sobie czasy wtrysków i zalewa go aż gaśnie !! Później trzeba go długo kręcić żeby odpalił a jak już odpali to wariuje trochę ale wraca do normy, na 5 prób AK za 6 się udaje ale aż szlag mnie trafia :( A tej pompy nie da się jakoś coś z nią zrobić czy...
Jakie kanaliki??? :)
Podłącz kompa i sprawdź błędy. Na moje oko, zapchana odma lub przepustnica i zawór wolnych obrotów do gruntownego czyszczenia
Witam. Mam problem z Vectra 1,6 1999r ECOTEC, po nagrzaniu silnika czasami zawieszaja sie obroty na 2000 - 3000 Obr/min, jest to szczegolnie widoczne gdy wylacza sie klimatyzacje. Czasami bez klimatyzacji tez sie zawieszaja obroty. Czy to moze byc zaworek wolnych obrotow ? czy moze jakis werzyk podcisnieniowy ?
Lewe powietrze...
Sprawdź silniczek krokowy
Nasmaruj odszarpiacz.
Witam. Sprawdź jakie masz ciśnienie doładowania i w jakim stanie jest egr w momencie kiedy dymi.
Przelewowy ma 10 obrotów śruby i fabrycznie jest ustawiony w połowie. Jak jest odkręcony całkiem w lewo to tak jak piszesz, cała para idzie w gwizdek. W prawo się zwiększa ciśnienie.
Witam. Mam problem z swoją Viki. Mianowicie na zimnym silniku, tzn po dłuższym postoju np. 4h moja Viki strasznie skacze na obrotach trwa to około 40s, mam wrażenie wtedy jak by chodziła na 3gary, po 40s wszystko jest ok, wymieniłem i dokreciłęm świecę, gdzieś czytałem że może to być cewka. Czy jest ktoś kto miał podobny problem. Dodam że zdążyło się...
EGR, przepustnica, krokowy do czyszczenia, sprawdź rurkę od MAP Sensora i TPS
U mnie wymiana wtryskiwaczy LPG na nowe pomogła.
nie cytuj całej wiadomości skoro piszesz jedno krótkie zdanie odnoszące się do małego fragmentu. Jest to np. Sentinel X400 albo Fernox F5. Jako inhibitor korozji może być Sentinel X100 albo Fernox F1. Nie wiem jak z Fernoxem ale Sentinel X400 może być w instalacji nawet kilka tygodni, potem trzeba go wylać wraz z całą wodą i kilka razy przepłukać instalację...
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Witam. Sprawdziłbym silniczek krokowy biegu jałowego.
Po pierwsze silnik nazywa się ECOTEC... po drugie, po 90k km powiniem mieć wymieniony cały rozrząd, jeśli nie maiał to jest do wymiany, silnik nie ma prawa klekotać bo ma hydrauliczne kompensatory luzu na zaworach, jeśli więc słychać zawory na wolnych obrotach to rozrząd jest do wymiany. Jak odkręcisz wlew oleju i przegazujesz silnik nie powinno się...
witam mam taki problem mam astre 1.6 16v ecotec na wolnych obrotach chodzi bez zazutu ale podczas jazdy przewaznie na 2-3 biegu szarpiee od czasu do czasu jakby nie miala sily jechac ( przyspieszac) jaka moze byc tego przyczyna???
Coś z licznikiem,moje zdanie,a jak przepływka padnie to się nie naprawi,NP;jak się odkurzacz spali to za tydzień będzie chodzić?
jak często to się zdarza? gasnie tylko z wolnych obrotów czy jak ją trzymasz na wyższych to też gasnie?
Prawdopodobnie kable WN. Nie wszystkie nadają się do eksploatacji
Fakt, choć dałbym sobie łeb uciąć, że pod koniec produkcji ósemek na deklu też pisali Ecotec, aby się pochwalić, że to jeździ ekologicznie i ekonomiczne, w każdym razie jestem więcej niż przekonany, że na wąskim deklu taki napis widywałem. W corsie też siedziała 16V-X14XE. A co do tematu jest on ciekawy.
Podłączę się pod ten temat. Mój Opel Corsa 1,0 Ecotec 98r, czasami nie zawsze z wolnych obrotów po wciśnięciu pedału gazu dławi się, nie ma mocy. Jeżeli na luzie rozkręcę na wyższe obroty ma zryw dobry. Domyślam się że ma to związek z obrotami, przechodzeniu z wolnych obrotów na luzie na obroty wyższe.
Witam. Jestem posiadaczem 1 samochodu i już mam problem mianowicie. Mój opel vectra b 1, 6 16v ecotec szarpie podczas równej jazdy Przy obrotach 1.5tys 2.5 tys nie zależnie od biegu. Na biegu jałowym chodzi równo.
Podstawowym czynnikiem zainicjowania przekaźnika pompy paliwa w tym systemie jest stwierdzenie obecności impulsów obrotów wału.
Mnie to brzmi jak grający kran czy instalacja sama w sobie. Wg mnie coś wchodzi w rezonans . Albo obroty pompy zgrywają się częstotliwością rezonansową instalacji. Albo modulacja palnika z częstotliwością rezonansową komina/dolotu.
Powracający problem na tym forum - brak odcięcia gazu po puszczeniu pedału tzw cut off. Jeśli masz silniczek krokowy z zaworem na rurze doprowadzajacej gaz do miksera - powinien on odcinac odrazu. Ale nie sprawdzaj tego sam, do ustawienia tylko na komputerze odpowiednim softem. Jest to częsty błąd gazowników- czasem jak odległość od zaworu do miksera...
ups zapomniałem napisac przedtem: silnik Ecotec 2.2 16V benzyna
2.0 16v ECOTEC
Możesz zamontować licznik z obrotomierzem ale: 1) musisz dopasować współczynnik K ( w elektronicznym) lub W (z linką) aby był taki sam jak w starym liczniku, 2) nie może być to licznik z benzyniaka bo różnią się skalą obrotów, 3) liczba cylindrów silnika też musi się zgadzać ale to w twoim wypadku zapewnione. Z wypowiedzi powyżej można by wnioskować...
Zacząć trzeba od przeprowadzenia diagnostyki, szczególnie podczas diagnostyki zwrócić uwagę na wskazania przepływomierza. Auto na obrotach jałowych zachowuje sie normalnie (nie kuleje i nie ma podwyższonych obrotów)?
Opel Astra F 1996 silnik 1,4 Ecotec 16v Delco Multec X14XE gasnięcie na wolnych obrotach np przed dojazdem do skrzyzowania , CDIF wyswietla błąd 500 czujnik prędkości pojazdu Proszę o pomoc
Czy napięcie rośnie razem z obrotami? Jeżeli tak, to padł regulator.
psują mi się potencjometry od nastawienie temperatury c.o i wody. Jak to się psują? Połamały się i nie przenoszą obrotu pokrętła na potencjometr? To trzeba wymienić pokrętła. Czy w ogóle potencjometr nie reaguje? Może trzeba popsikać preparatem do styków elektrycznych. Napisz co się dzieje - może już płyta główna pada - może trzeba wymienić kondensatory?...
d.014 0=auto 1=53% 2=60% 3=70% 4=85% 5=100% A podgląd wartości rzeczywistej obrotów pompy d.015 Postaraj się ustawić większy przepływ na pętlach, najlepiej 2l/min. zwiększając moc pompy Wilo potem regulacja na rotametrach.
Czujnik temp. przepływomierz, zawór wolnych obrotów, czujnik położenia wałka rozrządu. Pozdrawiam.
W mojej instrukcji dla ecoTEC plus jest krótki punkt 8.3 Ustawienie mocy pompy 1. Przejść do Menu » Poziom instalatora » Funkcje diagnost. » D.014 Obroty pompy wartość zadana i potwierdzić za pomocą (tutaj znaczek). 2. Ustawić moc pompy na żądana wartość (Warunek: Sprzęgło hydrauliczne zainstalowane) » Wyłączyć regulację prędkości...
Samochód nie ma wogóle siły w sensie ze strasznie wolno nabiera obrotów i prędkości a zapomniałem napisać ze jest to silnik 'ecotec'
Tłumik wymieniony a auto dalej chodzi głośniej ale dopiero przy 2tyś obrotów. Ciężko mi powiedzieć cokolwiek, ponieważ zdarza mi się to pierwszy raz. Proszę pytać, komentować, radzić. Każda porada będzie dla mnie cenna.
Witam autko jak w temacie 1,4 16V X14XE ecotec 1997r.nagle zgasł ale ponownie odpalił i falują mu obroty cdif wyczytał kod usterki "obwód EGR" napięcia zasilania sprawdzałem i są sam zawór też podłączałem bezposrednio do aku i działa jeden mankament jaki jest to że sterownik nie steruje tym zaworem zamiast masy podaje 14V .ciągłośc przewodów też sprawdzałem...
podłączono go do komputera i dwa razy pokazywało błąd czujnika położenia wału korbowego mechanicy twierdzą że to morze być coś z rozrządem ale nie są pewni jeden twierdzi że może jakaś panewka ale na rozgrzanym silniku kontrolka od oleju nie świeci silnik benzynowy poj.1,0 / 12v ECOTEC
Witam, po kierunku obrotów to może wilo podpasuje? Na początek to bym zdemontował wyczyścił odkręcił śrubę odpowietrzającą popryskał WD40 prawdopodobnie zarosła kamieniem. U mnie to pomogło w Junkersie na pompie grudfosa. Pozdrawiam Mariusz Dodano po 23 Na znanym portalu na A masz sam silnik serwisowy do vaillanta za 700 z gwarancją nówka.
Dzień dobry, mam pytanie odnośnie ustawień (doboru pieca) Vaillant EcoTec Plus VC 256/5-5 w połączeniu z systemem danfoss. Wcześniej miałem sterownik z czujka w salonie (chyba od systemu Fibaro) i po osiągnięciu temperatury w pomieszczeniu wyłączała piec. System danfoss działą na podobnej zasadzie z tym, że załacza piec, który chodzi na wolnych obrotach,...
Czy wymieniany był ostatnio rozrząd?U znajomego po wymianie rozrządu znikły wolne obroty i nierówno pracował,dopiero jak się nagrzał to było dobrze.Okazało się że pasek bł przesunięty o 1 ząb.Na słuch było wszystko ok.Dopiero po ponownym ustawieniu wszystko wróciło do normy.(astra 1,6 ecotec)
Miałem podobny przypadek, winę ponosiła uszkodzona pompa wody. Wirnik był wykonany z plastiku, umieszczony na metalowym trzpieniu. Wystarczyło, że instalacja przypadkiem przymarzła i jedno odseparowało się od drugiego, zatem wirnik nie miał obrotów i nie "pchał" dalej wody. Co ja się wtedy namarzłem... Powodzenia.
Tak na benzynie i gazie A na luzie nie utrzymuje równych obrotów są zmienne raz1500,1200 a raz 900-800
obrót ecotec vaillant ecotec obrót obrót silnik ecotec
przetwornica kontrola cewka monitor uszkodzenie logiki matrycy intek polska
Tranzystor IGBT: DPAK vs D2PAK - temperatura pracy Schemat pilota kierownicy Dacia Duster 1 (2010-2017)