a jak wygląda ten zawór do zwalniania ciśnienia?? da się go samego kupić?? to ewidentnie gdzieś z turbiny słychać. Jak on się nazywa?? a czy to nie ten zawór http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-a6-2... tzw EGR??
Hall jak w temacie. Co by tam wsadzić w zamian? Chodzi o ten co siedzi w deklu od EGR 2.0TDI
Zaślep EGR na próbę.
Prześlij mi wsad, to wyłączę Ci egr.
Ostatnie zdjęcie jest ciekawe, MAF spec 265mg/R (takie jest oczekiwane przez sterownik), a przepływomierz wskazuje 400mg/R. Zobacz czy jakaś kuna nie dobrała się do jego wiązki kabli, ewentualnie odłącz go na próbę Ta wartość może wskazywać również na zablokowany, zamknięty zawór egr
Wysłałem ci jakiś sprawdź.
Zaślepiłem EGR na samym wyjściu z kolektora i p[o taj czynności wyrzuca mi błąd 16785 czyli przepływ EGR. Skąd auro wyłapało błąd skoro egr jest mechanicznu.
Pomoże ktoś na PW z wyłączeniem egr w pasku b6 2.0tdi bmp? Pozdrawiam.
nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty. Jakie masz parametry turba i przepływki?
Ten błąd nie ma powiązania z obciążeniem a z układem wytwarzania mieszanki. Wtryski, EGR, przepływomierz.
No to jest nieszczelności układ. Układ to pompa vaccum, przewody, akumulator, zawory i odbiorniki.
No jak nie mozesz sie połaczyc z sterownikiem wspomagania to sprawdz bezpieczniki wszystkie oraz czy przewody can sa dobre do sterownika.Ewidentnie masz problem z któryms sterownikiem lub komunikacja can.Wyczysc egr i sprawdz od niego kable najpierw.
Spawdź cze egr domyka
Podmień zawór N75 z zaworem N18 Kolego to silnik BPW tam nie ma elektrozaworu N18 tam jest już całkowicie elektryczny EGR....
Tak Po około 2 tygodniach rozszczelniła się cała chłodnica EGR, woda zablokowała silnik na postoju. Po wymianie całego EGR problem ustąpił. Chłodnica była zabita cała taką mazią. To są skutki pseudoekologii.. Dzięki za odpowiedź. Dobrze zrozumiałem: płyn chłodniczy dostał Ci się do komory spalania poprzez EGR?
Tylko że ja właśnie go wymieniłem, a po 4 tys przebiegu znowu wywaliło błąd egr. Oczywiście wymieniony na orginał.
Postaraj się podać odpowiedzi na pozostałe pytania, ułatwi to ustalenie dalszego postępowania. Wstępe objaw uszkodzonego zaworu egr, coś jakby urwanie klapki zamykającej. Podaj dalsze informacje.
Jeszcze mam pytanie jak objawia się uszkodzona vacu pompa???? brak podcisnienia do sterowania między innymi turbo, EGR, brak wspomagania hamulca.
W 11 grupie turbo wyrównuje przy 2500obr. Ogólnie logi dziwne do tych obrotów 2500. Czy egr masz sprawny?
Po otwarciu EGR sterownik silnika widzi po przepływomierzu że nie spadła mu wartość pobranego powietrza przez filtr tak jak powinna - czyli EGR się nie otwiera, jest zaślepiony lub przytkany.
Znów wracam do tematu! Pokonał ktoś problem? U mnie nowy egr i żadnej poprawy!
pomóc Ci ? pokaz logi dynamiczne
Zwal wydech i wtedy zobacz czy kopci. Mi to wyglada na sklad mieszanki do dupy. Wjedz tam nowym egr albo go zaslep na probe.
Będe sie brać za tego swapa 2.0tdi bmp na 1.9tdi asz o ile wszytko rozumiem wystarczy że kupię słupek 1.9tdi asz i przełoże do niego mój osprzęt z 2.0tdi bmp wraz z wałkiem rozrządu czujnikiem jego położenia i czujnikiem wału korbowego noi pompowtryskiwacze plus jakaś samoróbka z mocowaniem dpfa i egr dwumas będzie pasować z 2.0tdi? w moim jest nowy
Co może być przyczyną tego świstu? Sprawdź połączenie kolektora wydechowego z zaworem EGR. Może pękła rurka?
Głęboki pedał zazwyczaj jest efektem powietrza w układzie. Jest pompa od ABS? Czy wiesz, że usunięcie korektorów może spowodować, że samochód będzie niebezpieczny na drodze? Co do zadymienia: jaki kod silnika? Jakie błędy wywala ? Nie ma ABs tak zdaje sobie sprawę , kodów błędu nie ma jest tylko błąd egr którego ten silnik nie posiada
Prawdopodobnie posiadam złe świece żarowe.
A czujnik maf co pokazuje? Czujnik temperatury w kompie jaka wartość przepływka jakie ma wartości na to zwrócić uwagę a jak były wytryski wyciągnięte to trzeba było sprawdzić kompresje. A jak masz zaślepiony egr to sprawdź czy Ci blaszki nie przepaliło i co ze sterowaniem turbo. Rada taka komp do auta i się przejechać. Kumpel silnik wyremontował bo...
to jest to co ty nazywasz przepustnicą. Wymienilem egr przepustnice
Zanim wymienisz cokolwiek to na tym forum było podane rozwiązanie. Zawór zamykający przepływ płynu w chłodnicy EGR. Wątek na forum dotyczył Audi z tym silnikiem.
Odślep EGR i wróć do orgnialnego programu, bo nie widać innej przyczyny.
Zacznij od wyczyszczenia EGR . Prawdopodobnie zbyt powoli narasta ciśnienie turbo. Zrób logi
Egr podczas bardzo dynamicznej jazdy jest cały czas zamknięty, na 99,6%
2.0TDI niby fajnie chodzi, no ale tam już niestety DPF i EGR trochę droższy niż w starych PD, Zrób jak ja, i kup z silnikiem wolnossącym. Brak EGRu, delikatnej turbosprężarki, jakieś proste katalizatory, silnikowi od razu się bez doładowania lżej pracuje, może pracować na byle czym. Polecam :)
Witam ,mam problem ponieważ mój silnik 2.0tdi 136km AZV DSG , podczas jazdy padła mi turbina auto zgasło i nie dało się odpalić ,po wymianie turbiny silnik dziwnie pracuje cały się trzęsie , w silniku coś stuka jakiś metaliczny dźwięk i gdy ruszam i auto wżuci sobie pierwszy bieg następnie drugi to całe auto się trzęsie i nie ma mocy . Gdy wcisne pedał...
Niestety nie miałem samochód pod ręka dopiero dziś będę sprawdzać czy sztanga chodzi ale pod wieczór bo teraz mam inne zajęcia aby miałem czas podłączyć pod kompa nic więcej. Zrobiłem zdj parametrów na postoju z włączonym silnikiem „zadane ciśnienie ładowania” skakało do 1500 po przegazowaniu a czy zawór egr powinien być otwarty w tylu %...
EGR usunięty i zaślepiony. Jeśli chodzi o gruszkę to jak regenerowali turbospręzarkę to ją chyba powinni ustawić
był dpf off? To jest 2003r. o DPF jeszcze pewnie nikt nie słyszał tylko każdy zastanawiał się jak EGR-a ominąć. Auto jest w orginale , żadnych modyfikacji w sterowniku silnika nie było
Podpinal pod kompa do silnika i zero błędów. Kompa mam swojego i też nic nie pokazuje tylko od świec Ale nie maja moim zdaniem nic do tego egr czyszczone wcześniej był wypięty i też tak myślałem. Ale podpiąłem i wyczyscilem.
Witajcie i jak rozwiązaliście problem? co po tej zmianie oprogramowania? bo ja mam ten sam problem Audi A5 2.0TDI CR CJCD i nie wiem co dalej robić wcześniej wymieniałem EGR bo był zapchany że niedziałał aż w końcu robiłem remont silnika bo miałem problem z braniem oleju ale to mniejsza o to i odrazu zmieniłem oba termostaty i dalej ciężko żeby złapał...
p0106 - Posprawdzaj okablowanie, złączki , może to być nieszczelność lub awaria przewodów podciśnienia. Podmień Map Sensor na org nowy inny. p0322 - Posprawdzaj okablowanie, złączki często korozja lub przecierają się żeby wykluczyć uszkodzenie wiązki przewodów i modułu na skutek oleju silnikowego lub płynu chłodzącego z uszkodzonego czujnika lub napinacza....
Wypalony zawór wydechowy, to być może lejący wtrysk, a być może blokujący się hydropopychacz. A błękitny dymek to np. problem z EGR.,wtryskami, pierścieniami trudno ocenić na odległość. Na początek logi trzeba zrobić.
Witam, ostatnio zauważyłem, że w moim Seacie exeo 2.0tdi CAGA pojawiła się nieszczelność przy zaworze EGR (ponoć to częste zjawisko i nie trzeba się tym przejmować), więc z chęcią wyczyszczenia i wymienienia oringów w zaworze przystąpiłem do demontażu EGR, i trochę się przestraszyłem jak zdemontowałem rurę przy przepustnicy, bo zauważyłem na niej opiłki...
Zbieg okoliczności, że dziś przyjechało do mnie audi a3 2006 r 1.9 tdi PD i to samo. Turbo nie pompuje i zasysa węża między t.sprężarką a IC. Okazało się że zawór od EGR wbudowany w wymiennik ciepła się zawiesił na maks otwartym i w ogóle spaliny nie ruszały turbosprężarki z miejsca i był objaw, że przy wciśnięciu pedału na maks ładnie zbierał się do...
...ale dawaliście gaz do dechy na jakąś 1 min? Nie zaszkodzi a czyni czasem cuda... co to ma być ? na szczęście z jakiegoś powodu większość nowoczesnych silników ma zabezpieczenie przed takim czynem. Dodano po 4 nie czyni cudow.... jesteś pewien że soft oryginał ? log dynamiczny z 001 i 003 coś by podpowiedział. na pewno AFM->EGR->TVA tutaj trzeba...
Witajcie, zastanawia mnie jeśli obok egru mam oddzielną przepustnicę to zamiast egr mogę wrzucić flanszę bez obaw, że pozbędę się funkcjonalności klapy gaszącej ? Mam egr o takim oznaczeniu: 038131501s czyli taki jak na tej aukcji: [url=https://allegro.pl/zawor-egr-wahler...
Najnowsze oprogramowanie silnika poprawia emisje spalin i powoduje masę problemów od dpf po egr Chodzi mi o ostatnie dostępne przed akcją. Po czym wnioskujesz że dopalanie jest uruchamiane?
Da się , osobowe dizle na złom. Ciężarówki tylko na autostrady i dojazdy do stref rozłądunku. Od 20 lat to powtarzam. To sie kazdy puka w czolo, ze jak to przeciez diesle takie cacy, tutaj w UK taki passat 2.0tdi z dpf potrafi miec 1/4 podatku drogowego vs benzyna 2.0. Tylko dlatego ze ponoc ma nizsza emisje co2. Zal.pl
witam zacznij od wyczyszczenia zaworu EGR (recylkulacji spalin), wyczyść czujnik ciśnienia doładowania oraz wyczyść przepływomierz. Do mycia użyj zmywacza w aerozolu do hamulców broń boże rozpuszczalnika czy benzyny.
Witam, Posiadam Bassata b6 2.0 TDI CBAB mam problem z spalaniem. Komputer pokazuje spalanie ok 5,5-6,5L natomiast w rzeczywistości jest spalanie ok9-10l/100km. Byłem u mechanika zbadałem DPF i jest tylko w 3% zapełniony. Jest wymontowany EGR i chłodniczka spalin wraz z wyprogramowaniem z komputera. Proszę o pomoc . Z góry dziękuję
powodem awarii były wadliwe o, ringi na PW- wtryskiwaczach. powietrze, spaliny były tłoczone do przewodów i filtra paliwa. Układ zapowietrzony na listwie i dlatego tak szybko gasł. Trochę uparci Ci fachowcy bo wymienili pompę vacum, uszczelniali układ oraz chcieli wymieniać EGR. Niestety na t.z czuja VW już nie są naprawiane. Panowie właściwie podawali...
Wydech sprawdzę jak tylko zwolni mi się podnośnik, ale wydaje mi się, że wywaliło by uszczelnienia zaczynając na EGR, (at)T5 takie problemy to słychać, tu jest większy problem bo on pobiera za mało powietrza wg wskazań komputera. Czekam na dalsze propozycje.
Czy udało się ustalić co to było ? Niestety w A3 z tym silnikiem po wymianie rozrządu mam chmurę białego dymu z rury wydechowej i na pewno jest to płyn, bo rury aż mokre są. Wcześniej też płyn uciekał, ale powoli i może ktoś tam po prostu wsypał coś, żeby uszczelnić, a teraz to płyn to nie ucieka, a wręcz leci. Wcześniej silnik był cały mokry od dołu,...
Jeśli te białe spaliny mają zapach niespalonej ropy to przyczyny trzeba szukać w przepustnicy powietrza doładowanego (jest zamontowana przed kolektorem ssącym zaraz przed obudową zaworu EGR), albo szwankuje jej sterowanie z powodu zalania olejem albo wyłamały się zęby wewnątrz napędu przy silniczku V157 i tym samym przymyka dostęp powietrza uniemożliwiając...
Passat 2.0TDI BMP - Brak reakcji na pedał gazu.Zachowuje się jakbym zdjął nogę z gazu i hamował silnikiem. Wystarczy abym puścił gaz i wcisnął znów i jest OK. Lub wcisnął sprzęgło i też jest OK. Znalazłem podobny temat ale nic o czy tutaj piszą się nie sprawdziło. Wymieniłem czujnik hamowania, styki też ok. Różnica tylko taka że teraz po roku bardzo...
Witam. Problemem jest żarząca się kontrolka wspomagania non-stop. Audi A3 8p 2.0tdi cffb z 2010r. Kontrolka pojawiła się po demontażu belki przedniego zawieszenia i przekładni kierowniczej. Oczyszczony został EGR, DPF i kolektor ssący. Przy okazji zmieniłem drążki kierownicze i końcówki. Nie ma błędów w zegarach i wspomaganiu, wspomaganie działa normalnie....
Witam, borykam się z problemem w Passacie, mianowicie nawymieniałem się już klap gaszących, auto ma nonstop tendencję do spalenia elektroniki a jeśli ona wytrzyma to do silniczka dostaje się olej i należy go wyjąć wyczyścić itp. Chciałbym wyprogramować klapę gaszącą aby nie palił mi się błąd silnika, gdyż i tak przyzwyczaiłem się do szarpnięcia po zgaszeniu...
Witam, mam problem z Audi A4 B7 2.0TDI BPW automatyczna skrzynia biegów, który szarpie podczas dodawania gazu przy prędkości obrotowej powyżej 2000obr/min. Szarpanie występuje na postoju i podczas jazdy. Po przejechaniu kilku km objaw ustaje, problem pojawia się tylko bliżej 3000 i mocnym dodaniu gazu, aż w ogóle ustępuje. W sterowniku silnika brak...
Witam, Pacjent VW Passat B5FL 2.0TDI BGW 136KM 2004 Auto na zimnym silniku pracuje prawidłowo, dynamika jest, odpala ciepły czy zimny jednakowo. Auto jak się rozgrzeje do 90 stopni to na biegu jałowym faluje, schodzą obroty i podnoszą się, Po dodaniu gazu do 3tys lub więcej falowanie zanika na jakiś czas FILMIK : https://www.youtube.com/watch?v=5sQ9bKp7...
Witam kolego.Mam ten sam problem z silnikiem BKD.2 miesiace temu wymienilem przepustnice egr poniewaz w starej polamaly sie zabki.Zalozylem od silnika 1.9 tdi konkretnie model przepustnicy 03G128063C. Robilem juz to kiedys w silniku BSY 2.0Tdi i problem z przepustnica nigdy juz sie nie pojawil.Od dwoch tygodni wywala mi blad p2100 i zapala sie check.Po...
Witam. Auto jak w tytule Passat b6 2.0tdi BMP rok 2005 październik. Problem wystąpił nagle i jednocześnie. Chwile po odpaleniu pokazuje się kontrolka migająca świec żarowych z błędem P0404 czyli EGR (błąd recyrkulacji spalin). EGR jest elektryczny, został wymieniony na nowy, potem na używany sprawny i dalej to samo. Z tym objawem zanikło zasilanie podgrzewania...
Witam temat dyskusji dotyczy tak jak w tytule podcisnienia wakuometr wskazał od pomy vacum 0.8bara i na akumulatorze podcisnienia też (czarna kulą nad alternatorem ) lecz na Egr z chlodniczka , Turbine , egr przy klapie gaszenia pomiar wykazał 0 nic null. Zakupiłem 2 uzywany akumulator ponieważ stary był klejony oraz 2 zawór elektro magnetyczny aby...
Witam Mam problem z Touranem 2.0tdi AZV 136KM.Auto straciło moc w czasie jazdy i zaczęło strasznie kopcić,okazało się ze uszkodzony zawór egr, Dzisiaj wymieniłem kupiłem oryginał kopcenie ustało ale pojawił się problem silnik wyrzuca olej spod uszczelki blok silnika- obudowa filtra oleju,nie wiem co jest przyczyną?? turbina sucha, czysta ,bez luzów,pali...
Witam! W aucie miesiąc temu flashowaliśmy sterownik ori softem po ingerencji innego serwisu. 3tysiące km jeździło dobrze, zapaliła się informacja aby dolać Adblue. Klient dolał, komunikat pozostał. Był w kilku warsztatach i ponownie u nas. Próbowaliśmy wszelkie opcje adaptacji SCR przy pomocy VCDS oraz KTS. Czujnik poziomu widzi 97% napełnienia. Spuściliśmy...
Czy błąd nie wrócił? Jak auto jeździ? Czy rzeczywiście nie da się wyzerować licznika nieskutecznych wypaleń dpfa? Po 3-ch razach pojawia się P2002. I nie można wypalić serwisowo, bo temperatura spalin nie przekracza 540°C. Zobaczę, czy powyższa porada zadziała. Czujnik już zmieniłem i zaadaptowałem i nic. A biuletynu VW/Audi w tej sprawie nie ma na...
Witam. Jak w temacie borykam się z problemem braku mocy na niskich obrotach. Mianowicie wszystko było ok do momentu wymiany uszczelki pod głowicą (CO2 w układzie chłodzącym). Wymianie uszczelki towarzyszyło planowanie głowicy i sprawdzanie szczelności. Wymieniany były szklanki i popychacze wtrysków a jakiś miesiąc wcześniej kompletny rozrząd(wszystko...
Witam Serdecznie Wszystkich użytkowników Wpadłem na pomysł usunięcia u siebie w samochodzie DPF oraz EGR , że lubię zrobić coś samemu i mieć z tego radość więc zabrałem się do pracy . Posiadam interfejs Galletto v54 i stół do EDC , pacjentem jest EDC16CP34 z Audi 3.0TDI 233 km 2005 r. Jak na razie EDC zostało rozbebeszone i z czytane zostały pliki 4...
Wstawiłem jakiś nowy zamiennik ponoć sprawdzony, nie firma krzak Czyli jaki ?? wykonałem testy wszystkich elementów wykonawczych EGR'a test polega na wachlowaniu przepustnicą w zakresie 5-29% test wykonywałeś na biegu jałowym czy na włączonym zapłonie ? Jadąc autostradą w miarę jednostajnie nagle czuć jakby utratę ciągu. Samochód delikatnie wytraca...
No nie bardzo mogę uwierzyć w te 500 000 km bez wymiany wałka i szklanek w TDI PD. Przy 300 000 nieraz to już dziury w szklankach były że ciśnienia oleju nie był wstanie utrzymać. Przy 150 000 tyś już widać przeważnie zjechanie krzywek (fazka znika i z nią warstwa utwardzona) a szklanki są porysowane i zaczynają się łuszczyć). Na tym można jeszcze...
Witam Jeśli ma ktoś możliwość i zna się na tym to prosiłbym o ocenę programu jaki siedzi w sterowniku. Auto zakupione już z czip tuningiem. Z tego co mi wiadomo silnik ma wyłączony DPF i EGR i do tego korekta mocy. Odczytane sprzętem Kess v2. Mapę załączam w linku: https://megawrzuta.pl/download/278362c14...
Witam, mam problem z passatem b6 2.0tdi 16v 170km BMR dsg, auto po małym dzwonku z drzewem :D na początku byl problem z odpaleniem, pracował na 3 cylindry i byl w trybie awaryjnym... temat opisywałem na forum w innym wątku, problemy udało się rozwiązać- wymiana 2 pompowtryskiwaczy i usunięcie dpf :) auto aktualnie zapala i jeździ... alee brakuje mu...
parkside wiertarka regeneracja głośników lexmark czarny wydruk
honda kierunkowskazy honda kierunkowskazy
Technics 2x80W: Problem z niskotonowym głośnikiem Termet Ecocondens Crystal nie odpala - przyczyny i diagnostyka