EGR jest włączony, DTC od EGR również są aktywne.
Jakim interface to odczytałeś? Sprawdź EGR, na początek.
kto wie jak ominąć egr w clio II 1.9 d 2000r?
Ten czujnik w termostacie? Ta gruszka zasysa ,ale tak leciutko nie ma takiego mocnego jak kilka dni temu. Od tej gruszki idzie do takiego czarnego zaworka i on ma wtyczkę od dołu i dalej od niego do trójnika na vacum i chyba EGR?
Ok, dzięki - sprawdzę. a czy podobne objawy może dawać niesprawny EGR ?
Z tym EGR też coś może być na rzeczy. Jest specjalny płyn do czyszczenia EGR.
Ja używam gutmana i jak odpalę silnik to wchodzę w parametry silnika i tam mam między innymi egr
Przez ostatnie trzy dni zrobiłam jakieś 1000km i nic mi się nie zaświeciło, ale pojadę do mechanika żeby mi to EGR sprawdził.
df127 napięcie zasilania czujników df023 obwód czujnika sygnału koła zamachowego df071 obwód czujnika pedału - ścieżka pierwsza df084 obwód czujnika pozycji zaworu egr
Założony nowy zaworek, przelewy ok. Dalej to samo. Zauważyłem w delphi, że nie działa egr. Stoi w miejscu na -4%.Czujnik egr również stoi na tym samym napięciu. Egr wcześniej działał, ale nie jeździłem autem tylko był odpalany. Egr sprawny na 100%. Co może blokować działanie egr'a? Czy przez nie działający egr auto może się tak zachowywać? Delphi nie...
a odłącz zawór egr i spróbuj wtedy czy będzie ci się to działo i daj znac co i jak
A poczytaj sobie o EGR i działaniu...bedziesz wiedział...pełno na forum.
Możesz zdjąć przewody z chłodnicy EGR i je połączyć ze sobą i zrobić test. Ale w większości przypadków jest uszkodzona upg.
sprawdzić wszystkie połączenia podciśnieniowe (nieszczelności) sterowania turbiną, sprawdzić czy cięgno turbiny pracuje prawidłowo w całym zakresie, sprawdzić czy na dolocie poczynając od turbiny nie ma nieszczelności. Co z elastycznością silnika, pracuje jak powinien czy jest wyczuwalnie słabszy? Dodano po 2 egr chwilowo zaślepić
Okazało się że egr
nie sprawdzić parametry pedału gazu i odpiąć np egr , i patrzyć kiedy wróci napięcie referencyjne jeśli go brak . Może robić zwarcie inny czujnik i żaden nie ma napięcia referencyjnego więc jest bład ...
A jak tam ciśnienie sprężania?? Warto by zobaczyć w jakim stanie jest EGR.
Obudowa egr powiadasz?pojechal ten zlom bo bym fote wstawil.Wez pod uwage ze od 2007 szedl inny system sterowania silnikiem.gaznika nie bedziemy szukac.Za to ostatnio w naj clio widzialem dwa egr-y.bez jaj.
w dislu nie ma takiego pojecia za duzo powietrza :)
Sprawdź ustawienie rozrządu i ciśnienie sprężania. Czarny dym to za dużo paliwa albo za mało powietrza, jesteś pewny że egr jest sprawny? Po wymianie rozrządu pompa epic powinna być ustawiona statycznie, tester pokaże ci parametry w normie po mimo złego ustawienia pompy.
Jak nie masz zakodowanych wtryskow to nie pokaże ci tego w błędach a na dodatek mogą nie być widoczne inne błędy. Zakoduj wtryski oraz skasuj zmienne egr i zaprogramuj go na nowo bo to jest czynność która powinno się wykonać po wyjęciu i czyszczeniu egr a tym bardziej po zmianie silnika, bo jestem pewny ze komputer w tym momencie widzi egr otwarty 5%...
Egr wymieniony w sensie, że razem z chlodniczka ?
Winowajcą całego zamieszania okazał się zawór EGR, a w zasadzie jego cewka. Doraźną poprawę zapewniło odłączenie jego kostki i późniejsza wymiana zaworu EGR. Dziękuję za pomysły i dyskusję.
jaka była przyczyna mam ten sam problem gruszka wymieniona i zawór egr też i dalej słaby nie załańcza turbiny
Tak Clio III 1.5DCI 78kW, tym programem co odczytywałem parametry można też kasować błędy , no ale nie wywala żadnych błędów więc nie ma co kasować. Dziś wykręcę EGR żeby dokopać się do turbiny i poszukam tych węży na gruszce ;-))
Sprawdź czy we wtyczce która steruje EGR-em nie są zasniedziale piny lub przerwany kabel
Tu myśle ze zaworek EGR masz zanieczyszczony zdemontuj go wyczysc i po problemie pozdrawiam
Potencjometr w zaworze EGR zasilany jest z tego samego źródła co czujnik wałka. Częsta przypadłość w renault clio 1,5 dCi
Zakres prac rozległy, brak możliwości przybliżenia. Czarny dym i brak mocy to często nieszczelność dolotu pomiędzy turbo i kolektorem, czyli dziury w rurach, intercoolerze, niedomknięty EGR itp. Jakaś diagnoza była robiona? Kompresja, odczyt błędów, parametry, przepływomierz, MAP, dawka.
Trochę podobny do tego z 2,5 DCI Zwracam honor akurat z 1,3 nie wyjmowałem ale jak na jtd robiłem termostat nawiasem mówiąc Na takie przebiegi raczej benzyna Też walczę w pracy z clio II 1,5Dci która robi 2 km dziennie czyszczenie egr co chwile, turbina już zrobiona wtryski w trakcie wymiany zobaczymy co dalej Właścicielka też wcześniej jeździła fiatem...
[quote="wbrzuska"]Witam !!1 oto błędy , które odczytałem w moim Clio 1,5 z 2001r Injection - DDCR - BE7A a BE7F et BEB0 et BEB1 - v3.1 Failures detected * circuit capteur position vanne EGR-obwób czujnika położenia zaworu EGR * circuit capteur température carburant - obwód czujnika temperatury paliwa * circuit commande cylindre 4 - prawdopodobnie obwód...
Ok miałem tez brak mocy zsunął sie wąż od turbiny .Partactwo mechanika .Poprawiłem i jest ok.Jak wyjmiesz EGRa to widać w jakim jest stanie.
Taa tani egr do 1.0 12v. 😊😊😊
Witam, jestem posiadaczem Renault Clio 1.5 dCi i w czasie jazdy na autostradzie przy mocniejszym dodaniu gazu i rozpędzaniu auta lubi zaświecić się kontrolka świec żarowych, gdy obroty spadną i prędkość się ustabilizuje to kontrolka gaśnie, zauważyłem, że samochód dość mocno dymił na czarno. Czytając różne sugestie doszedłem do wniosku, że może to być...
Teraz nie pokazuje żadnych błędów. Początkowo był błąd P0670 i P2413. Po wymianie świec zniknął błąd dot. świec ale nie zgasła lampka ,po wymianie EGR zniknął drugi. Szybciej udaje się odpalić auto ale dymi i drży póki się nie rozgrzeje
Zrzucaj dekiel i sprawdź luz zaworowy, EGR tam nie ma
Koledzy a może to trzeba by zaglądnąć na EGR już takie cos przerabiałem nie zamykał sie i spalinki leciały sobie dowolnie. Jest to tylko sugestia.
Masakra no pomoże ktoś ?? Czytałem na innych forum i nic nie pomaga :( Znalazłem temat o zdemontowaniu zaworu EGR i zrobiłem wszystko jak pisało a zakończyło się to tym ze nie moge odpalić silnika :( POMOCY
Podkładki na wtryskach dobre,bo nowe oryginalne,narazie został zamówiony zawór egr,jego właśnie usterkę wykazała diagnostyka komputerowa,Mam takie pytanie jak ustawia się zapłon w tym aucie?
Witam, Zawór EGR wyczyszczony, świece się nie palą, ale pali się kontrolka silnika i stopu przy redukcji z 5 na 4 bieg. Czeka mnie badanie...
Spróbuj odpiąć EGR i zobacz jak się wtedy zachowuje. Nawet jeśli odepniesz EGR i będzie poprawa to nie oznacza to ,że EGR jest walnięty. Miałem podobny przypadek w 206 i tu winowajcą był soft sterownika, który miał źle skalibrowany EGR(miał drgawki przy 1800obr./min). Wgranie nowszego softu załatwiło sprawę. Dziwne jest to ,że w serwisie nic nie znaleźli...
Witam. Moje Clio z 2000 roku 1.6 8V 90 KM Automat. Auto nie wchodzi na obroty. Przy bardzo delikatnym stopniowym gazowaniu zbiera sie nawet ponad 5000 ale przy normalnym wciśnięciu pedału zgaśnie lub dławi się i strzela. Czuć paliwem na zewnątrz. Ewidentnie jest problem z elektryką lewym powietrzem lub paliwem. Błedy z kompa to: 0405 02 Sygnał czujnika(to...
Może wydać się to dziwne ale niemalże napewno odpowiada za to zawór EGR (dopalanie spalin). Miałem to samo w Masterze 2.2 dCi nie miał mocy i dymił na czarno, kolega z serwisu podpowiedział, że trzeba wyczyścić zawór EGR i bingo po wyjęciu okazało się, że jest na nim pełno sadzy i nie domyka się. Po dokładnym wyczyszczeniu nie mogłem poznać auta, to...
Witam. Udało się rozkminić. Okazało się, że na żółtym przewodzie idącym spod bezpiecznika 15A, a rodzielającym się na plus do ECU na PIN81, na plus dla przekaźnika świec żarowych, plus EGR-a i jeszcze gdzieś tam była przerwa (ogólnie w miejscu łączenia tych 3-ch kabli wszystko "wygniło"). Po naprawie auto "jak nowe". Dzięki za sugestie!
No odma jest swoją drogą. A przy okazji pytanie - czy podciekanie spod EGR-a powinno zniknąć po wymianie uszczelki czy jeszcze tam czymś "kitować"? Bo zmieniłem uszczelkę przy okazji jego zaślepiania i widzę, że krople oleju się tam zbierają ...
Witam. Kolejne aspekty dziwnej usterki. Dziś był robiony test przelewowy(najlepsza metoda na sprawdzenie wtryskiwaczy) i wszystko jest w jak najlepszym porządku..czyli wtryski odpadają.... Czyszczony był EGR i po czyszczeniu brak zmian....natomiast pojawiła sie kontrolka (check engine) i pokazywany jest błąd P2413 i nie można go wykasowac pojawia sie...
Potrzebuje schemat wraz z połozeniem bezpieczników i przekaźników, wywala mi stado błędów informacja ze przerwa albo zwarcie do masy , błędy EGR,nastawnik pompy, świece żarowe i jakieś inne których nie zapisałem.Wygląda to na brak zasilania w jakiejś gałęzi Sterownik Bosch 0 281 010 788, Jak na razie ustaliłem ze to bedzie w skrzynce bezpieczników pod...
Witam, pisałem już temat odnośnie wzroście ciśnienia w układzie chłodzenia. Na chwilę obecną jest mi potrzebny samochód i nie mam czasu na diagnozę czy to UPG czy może chłodniczka EGR oraz bawić się w zaślepianie ze względu na słaby dostęp. Wiem, że w wielu samochodach szczególnie starszych były dziurki w termostatach, często też w traktorach w celu...
Witam. Moje Clio 2002 r strasznie dymi na biało/niebiesko- biało. Pokazuje mi się napis OIL na desce. Muszę dolewać tygodniowo ok 1l oleju, ale nie ma żadnych wycieków. Czytałem już wcześniejsze posty, ale nie wszystko pasuje do objawów mojego auta. Nie ma wycieków oleju, żadnych plam pod autem. Na turbinę jest jeszcze gwarancja, była remontowana......
Witam. Trafiła się zakała która nie daje więcej pomysłów. Mianowicie pacjent clio ii 1.5 dci Delphi nie pali za każdym razem a z plaka idealnie i później już sam sobie dawkuje paliwo aby na rozruch potrzebny. Co 2 lub 3 raz zapali sama. Pod kompem błąd DF 116 - obwód czujnika oznaczenia Def 01 Wymienione 3 czujniki. Kable z wtyczka zmienione do samych...
Witam. Mógłby ktoś mi pomóc w znalezieniu jednej mapy w moim pliku? Jest to Renault Clio 1,5dCi 65KM '03, sterownik Delphi, plik 40kB. Rozpoznałem chyba już większość map (w niektórych jeszcze nie dopracowane osie) ale nie mogę znaleźć drugiego limitera dawki (10x1). Dodaje oryginalny plik (tylko EGR wyłączony) oraz wykonaną przeze mnie paczkę map....
Witam, mam problem z moja Renówką. A mianowicie po dłuższej jeździe na biegu jałowym silnik zaczyna szarpać. Kontrolka temperatury jest w normie, obrotomierz nie skacze obroty są mniej więcej gdzieś 650/700 czyli tak jak były zawsze. Dodam że silnik ma pompe Lucas. Wymieniłem EGR oraz świece i wszystkie filtry. Dodam jeszcze że rano po dopaleniu silnik...
Witam, posiadam Clio II z 2001 r. problem był poruszany już kilka razy, ale nie znalazłem takich samych objawów jak moje. A więc na zimnym silniku (zwykle gdy odpalam go rano) po jakiś 2-3 minutach jazdy (najczęściej na postoju na skrzyżowaniu) obroty zaczynają spadać i wtedy w ogóle nie reaguje na gaz. Pofalują przez kilka sekund i później wracają...
Nie rozumiem jak lanie oleju może się przekładać na lepszą pracę silnika. Ja też nie rozumiem, ale nie drążę. Takie są po prostu fakty, które potwierdzi każdy kto na oleju 2T jeździł. Natomiast fakt, że ON jest obecnie pozbawiany do bólu siarki, która zwiększała jego właściwości smarujące, w imię oczywiście ekologii, raczej nie jest pomocny. ON premium...
Witam Od jakiegoś czasu męczy mnie problem w moim clio. Problem polega na chwilowym braku reakcji na pedał gazu na ciepłym silniku jak i słabym przyspieszeniu w górnych granicach obrotów.Problem pojawia się po odpaleniu na ciepłym silniku, gdy odpalam auto silnik łapie niskie obroty, tzn obrotomierz pokazuje obroty na tej kropce pomiędzy 5 a 10, i ewidentnie...
Aby mieć 100% pewność muszę jutro sprawdzić, ale na 95% nigdzie ... a w szczególności wogóle ten wężyk nie jest podłączony. Skoro to jest kompensacja do turbo z dolotu, to jeśli u mnie nie ma turbiny to i ten wężyk nei ma racji bytu. Coraz bardziej krystalizuje mi się wizja wymontowania tej pompy i zainstalowania "prostackiego" Boscha, ustawienia kąta...
Witam Pacjent to Renault Clio 1,5 DCi 2010r. Gdy go kupiłem nie odpalał, oddałem wtryski i pompę do sprawdzenia i pompa została uszczelniona, wtryski zostały rozruszane bo żaden nie pracował, dodatkowo jeden zaworek został wymieniony. Samochód odpala, jeździ aczkolwiek w mojej ocenie brakuje mu mocy, po dłuższym postoju trzeba go kręcić ok 5-6 sekund...
Witam. problem polega na tym, że autko przy odpalaniu trzeba długo kręcic rozrusznikiem, gdy odpali pracuje na bardzo wolnych obrotach i nie reaguje na pedał gazu. po kilku chwilach wszystko jest ok. Objaw jest duzo intensywniejszy na zimnym silniku (12h na podworku przy temp ok 5st) Gdy ciepły trzeba kręcic krócej niz na zimnym lecz tez nie jest to...
Witam, posiadam Renault Clio 1.9 Dti z 2002 roku. Od jakiegoś krótkiego czasu zapala mi się podczas jazdy kontrolka od świec żarowych i usterek elektrycznych/elektronicznych. Gdy się zapali, auto kompletnie nie reaguje na pedał gazu, traci moc, lecz jak zgaśnie wszystko wraca do normy. Rozumiem że to musi być jakaś usterka elektroniki lub elektryki,...
Zakupiłem nowke silnik k9k6770 z osprzętem (wtryski, pompa, turbo, egr, wszystkie sensory itd). Będę wymieniac silnik który ma 300 Tys km (nic specjalnego się nie dzieje ale nigdy nie wiadomo). Pytanie, mam clip i instrukcje do systemu Delphi, co po kolei programować? Przy wymianie każdego komponentu z osobna instrukcja podaje, ale nie przy wymianie...
Proszę o pomoc, może ktoś podpowie co można jeszcze sprawdzić. Oto co zostało zrobione: 1) sprawdzone przelewy wtryskiwaczy - każdy lał w bardzo delikatnym stopniu, właściwie lał to zbyt duże słowo (sprawdzane przy niskich jak i wysokich obrotach) 2) wtryski wymontowane i zawiezione na maszynę w celu sprawdzenia. Jeden z nich trochę odstaje od reszty,...
Panowie. Odgrzewam temat, ponieważ mam identyczne auto i identyczny problem z którym nie mogę sobie poradzić. Oto co zostało zrobione: 1) sprawdzone przelewy wtryskiwaczy - każdy lał w bardzo delikatnym stopniu, właściwie lał to zbyt duże słowo (sprawdzane przy niskich jak i wysokich obrotach) 2) wtryski wymontowane i zawiezione na maszynę w celu sprawdzenia....
podziele sie moim przypadkiem i jak go rozwiazałem. to samo jak opisał gran76 moj lanos 1.6 16V LPG przebieg jak go kupiłem 140tkm. kupiłem tanio w stanie "podziadku" od goscia który chyba miał go dość , ja orazu wiedzialem ze to musi być cos prostego ;) poszarpywał miedzy 2-3 tys. niewazne czy bezyna czy gaz. czasem poniżej 1000 obrotów zadławiał się...
Witam. Wielkimi krokami zbliża się wymiana auta na coś nowego. W tej chwili jestem posiadaczem clio 2 1.2 '99. Jako że rodzina się powiększyła szukam auta w miarę komfortowego, rodzinnego, oszczędnego, taniego w eksploatacji. W tej chwili stoję przed wyborem: Octavia 2 vs opel vectra C. Na samochód przeznaczę ~ 30k zł. Z tego co wyczytałem, obydwa auta...
Nie wiem już za co dalej się zabrać Postaraj się oddać samochód w ręce kogoś kto się zna na Renówkach. Porządna diagnostyka i kontrola instalacji . Dla kogoś kto pracuje z renówkami to 1 dzień roboty i masz samochód znowu sprawny. Ostatnimi masterek przysparza bardzo dużo problemów, wymienione mnóstwo częśći na nowe, alternator, rozrusznik, pompa wspomagania,...
A może nie trzeba go wyciągać Tak, komputerem można zregenerować szczotki itp. jak go stamtąd wydostać Może ta metoda będzie skuteczna :D [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Problem wygląda następująco 1. W lipcu miałem wymieniane łożyska i uzwojenie w alternatorze (bo spuchło i przycierało wirnik) 2. Po około 170 km spokojnej, nieprzerwanej jazdy dojechałem autem do świateł, chwilę przed złapałem niezłą dziurę w drodze. (przejechałem około 500 km od odebrania od mechanika) 3. Ruszyłem ze skrzyżowania i usłyszałem, że coś...
ostatnio zapalił się check,nie miał mocy itd. Odczytaj błędy.
Witam, zakładając ten temat proszę o pomoc - wskazówkę w wyborze auta. Roczne przebiegi minimum 7-10 tyś km do 25 tyś km- będzie oszczędnie mogą się zwiększyć. Są minimum 3 kryteria wyboru 1. silnik pojemność od 1.4 do max 1.8 l. p.s. proszę polecać w tych widełkach. 2. chętnie kombi - wygoda, a między 5 drzwi a kombi spalanie może nawet nie 1 litr...
długość przewodu zasilania płyta grzejna amica pcmcia telewizor
szukam kupie hasło nazwa użytkownika router
Jak odłączyć słuchawki od telewizora - przewodowe i Bluetooth Podłączenie dwóch czujników ciśnienia do pompy głębinowej