Wyczyszczenie egr
P0401 jest to bład egr lub jego obwodu lub jego przeplywu.
Czy w tych silnikach jest chłodnica EGR?
Hej, udało się rozwiązać problem? Mam rocznik 2014, 2.2 i to samo. EGR wymieniony.
Raczej zbyt mało powietrza , czyli niskie doładowanie lub uchylony EGR.
Będzie się przelewać, ponieważ ma pompę elektryczna w baku. Na takie problemy w silniku n2.0 crdi najczęściej uszkodzony wtrysk, łuszcząca się farba, czujnik wału zawór EGR.
Sprawdź doładowanie map ile pokazuje bo może ciśnienie za małe i widzi otwarty egr taka sugestia
kodowanie wtrysków nie ma znaczenia zrób pomiar wtrysków na powrotach, powiedz co masz? sprawdż szczelnosc egr
Witam czy ktoś pomógłby mi wywalić EGR z Tuscon JM 2.0 CRDI 2009 Edc16c39? Chyba coś źle robię bo znalazłem 3 mapy egr, w pliku są dwa te same pliki odczytany raz i dla pewności drugi raz MPPSem
Nie każde wyprogramowane EGR dopuszcza odłączenie zaworu, wiele crdi przestaje sterować turbina po odłączeniu zaworu EGR mimo spłaszczenia histerezy.
Witam, W takim wypadku pozostaje tylko wziąć oscyloskop w rękę i sprawdzić czy czujnik daje prawidłowy sygnał. Filtr powietrza jest czysty i drożny? Zawór egr sprawdzony?
Tą metodą już sprawdzałem a także jazda z odpiętą przepływką niestety brak pozytywnych rezultatów Egr na podciśnienie
mam pytanie jeszcze a santa fe 3 .2.2 crdi 197km ma 2 egr bo wymieniłem ten u góry ale pod dolotem jest chłodniczka egr ???może to też być przyczyną kopcenie???
Po pierwsze, odpalasz na gazie czy na benzynie ? Sprawdzałeś EGR, cewkę zapłonową ?
Witam. Za regeneracje turbiny ponoć 800.Tyle mi powiedział. jak zerkałem na ceny regeneracji turbo to tak od 700 do 900. O resztę się nie pytałem najważniejsze że autko chodzi. Wiem że w bonusie wyczyścili mi EGR. Pozdrawiam
Układ EGR i DPF sprawny :?: :?: :?: :?:
Sprawdzic wtryskiwacze i egr to chyba nie trudno?
A czy to ma jakieś znaczenie? Ściągnąłem wsad, wyprogramowałem dpf i egr przy okazji uszkadzając kondensator. :(
sam sobie odpowiedziałeś na pytanie turbina goni olej najpierw ją zrób potem kup zawór egr bo inaczej go uszkodzisz
Ewidentnie zapchany EGR - wyczyść.
Alarm fabryczny czy dokładany? Czasem nie zamieniłes klem? ten duzy bezpiecznik jest ok? Po zapłonie masz zasilanie na zaworze egr lub przepływce?
Odpali bez intercolera. Czasem blokuje się zawór EGR i silnik się dusi. Sprawdź
nie wystarczy wyczyścić,zawór egr trzeba rozruszać i przesmarować
W tych Crdi częste problemy sprawia elektryczny EGR. Jak cewka nie umarła to można próbować czyścić.
Mimo przeczytania wszystkich tematów na forum związanych ze sprawą, mam problem z Santa Fe 2002r 2.0CRDi Samochód gaśnie po około 30 km. Po odczekaniu kilku minut odpala i przejeżdża tak po kilka kilometrów. Regeneracja pompy CR nie przyniosła efektu. Wymiana czujnika na listwie nie pomogła, oczywiście wymiana czujnika na wałku (pierwszy błąd) Przedmuchanie...
Witam Mam podobny problem kia sportage 2.0 crdi 2007r Mianowicie po nocy ciężko odpala i gaśnie po paru uruchomieniach zaczyna pracować. Ale nie ma reakcji na gaz .brak mocy nie jest w stanie ruszyć pod mała gureczke . Po nagrzaniu w miarę jedzie sprawdzone świece turbo zregenerowane egr wyczyszczony zaślepiony pompa paliwa w baku
Witam mam identyczny problem. Czy udało się naprawić? Witam, po kilku miesiącach tułania się po mechanikach, okazało się, że NIE DOMYKA SIĘ EGR. Po usunięciu usterki auto śmiga ;)
Cóż Hyundai i Kia to jedyne marki które były cały czas dostępne w okresie pandemii. Całe stodoły tym zabite, połowa nawet odpala i jedzie. Ale o koreańcach można pisać albo dobrze albo wcale więc nie napiszę ... No dobra, a nie zassało mu katalizatora przez EGR ? Ale jak to sprawdzić to nie wiem, do dziś dnia nie ma dostępnego jakiegoś chińczyka którym...
Witam kolegów czy ktoś orientuje się gdzie w Hyundai sonata 2.5 V6 znajduje się nieszczęsny zawór egr w którym dokładnie miejscu jest bo nie moge go zlokalizować numer silnika to G6BV
Jeśli to silnik G3EH to nie ma... http://obrazki.elektroda.pl/4614954100_1...
Może też EGR już być zawalony sadzą a one potrafią różne objawy dawać.
Naprawiłem zawór EGR stał na Dębowo i przewody od ciśnieniowe były po zginane teraz śmiga aż miło
Jeżeli nie odpala to nie sprawdzisz sygnału
TSI/TFSI to są silniki 4-cylindrowe. No, z 1.0 TSI na czele, tylko gdzieś po drodze jeden cylinder zgubił Dodano po 6 zawór EGR który w EU był obowiązkowy w każdym samochodzie już od 1998 roku. Skąd ty te bajki wynajdujesz, francuskie benzynki z tamtego okresu jakoś przeczą twoim wywodom
Nie znam konstrukcji rozwiązań z zaworem EGR ale zaślepianie dawało efekty w starszych dieslach gdzie było mechaniczne natomiast w nowszych np citroen zaślepianie nic nie dawało bo tam jest elektronika i ona odpowiada ECU a potem dobiera skład i steruje turbiną , musiasz to wybebeszyć spróbować wyczyścić
Sprawdź przepustnice lub ten egr się kończy odepnij wtyczkę od przepustnicy i się przejedź bo to cykanie to ona może robić
o ile dobrze wiem żaden hyundai w tych latach nie był dieslem... jestes pewien? Sprawdź egr, przepływke, cisnienie paliwa. Tam się nie ma czego bac, to wszystko jest na Boschu.
Witam. Już po naprawie, był to zawór egr, po przeczyszczeniu jest ok. koszt naprawy 280 zł .Dzieki za podpowiedź.pozdrawiam
Sprawdź EGR,trzeba zobaczyć do baku bo Hyundai/Kia miały wadliwe baki gdzie odklejała się farba w zbiorniku i zatykało sitko pompki w baku. Może być też uszkodzony czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej lub regulator ciśnienia. Dodano po 10 Tutaj masz film co się w tych zbiornikach dzieje https://youtu.be/b5CrqNJndRE
Dpf zaślepiony, (...) EGR wymieniony, (...) Mechanik łapie się za głowę Nie dziwię się ... . Może jednak "odwrotnie", czyli DPF - wymieniony a EGR zaślepiony ? Doprecyzuj co zostało zrobione w tym samochodzie. Czy "zmiany" zostały również "poparte" zmianami w oprogramowaniu ECU ?
kulbin Sporo autoryzowanych serwisów poprawia soft. Skoro brak usterek mechanicznych w tym Tucsonie takich jak EGR, dwu masa, wtryski, to ja radze sprawdzic soft. Jest sporo poprawek, które sam robilem pracujac w Hyundaiu.
Czujnik wymienili w ASO Hyundaia. Rok prod. samochodu 2001, przebieg 171 000, bezwypadkowy, przed pojawieniem się problemu nic nie było robione przy samochodzie, wymiana rozrządu dopiero przy 180 000, ostatnia rzecz jaka było wymienia to EGR ale było to ok. 6 m-cy temu.
Ja mam Hyundai/a Tucsonie 2.0 crdi i mam taką chłodnice spalin EGR. Wiem, że jak ludzie zaslepiali w tym silniku EGR to właśnie pisali, że samochód dłużej łapie temperaturę. Ja mam nie zaślepiony i faktycznie bardzo szybko łapie temperaturę i szybko wieje w kabinie ciepłym powietrzem. Coś musi być na rzeczy.
Z tego co pamiętam to to ten silnik nie będzie normalnie pracował bez programowego usunięcia egr po jego zaślepieniu. Co do błędu to jak najbardziej tryb awaryjny. Czym to diagnozowałeś autko ?
wałki ze staej glowicy wraz z kołoami ,Auto odpala natychmiastowo tylko nie wkreca sie na obroty .Własnie odebrałem wtryski byly testowane na maszynie wszystko wporzadku sa sprawne dzialaja prawidłowo ,Czy moze zbieg okolicznosci i potencjometr padł ? Jeszcze tez stawiaja na przeplywke egr sprawdzony ok ? co jeszcze radzicie moze ktos miał podobny problem...
Najczestrza przypadłos Hyundaia Sanata Fe to odpadajaca farba w zbiorniku i zatykajaca sie pompa podajaca paliwo. A poza tym zawór EGR i dwu masa. jest pare błędów w sofcie, ale poza tym autka smigaja jak ta lala. Zmierz cisnienie paliwa po stronie niskiej. Powinno byc min 2 bary.
W 2.0crdi zwykle blokuje się lub nie domyka zawór EGR w pozycji otwartej lub zapycha się sitko pompy paliwa w baku (wtedy w filtrze paliwa jest szary osad). Pozdrawiam
Miałem kiedyś podobne objawy w excelu 1,5 na wielopunkcie, skrzynia automatyczna. Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia bo były popękane i ciągnęło lewe powietrze. Zaślepiłem też przewód regulatora ciśnienia paliwa ( podciśnieniowy) i pomogło. Sprzedałem go 3 lata temu i o ile wiem na razie jest ok. Aha, jeszcze wyczyściłem zawór EGR, prawie się...
Skoda Fabia 1.0 110KM (2022) Silnik 1.0 TSI (turbodoładowany) - zgłaszane problemy z układem wtryskowym i turbosprężarką po 60-80 tys. km Zdarzają się usterki cewek zapłonowych oraz zaworów EGR Problemy z łańcuchem rozrządu - zgłaszane przypadki rozciągnięcia łańcucha Elektronika - występują usterki czujników, szczególnie czujników parkowania i tempomatu...
ja myslę, że to sprawa brudnego krokowca i niezaślepionego EGR. Zrobił bym też reset kompa na czas wypalenia jednego fajurka. Reset w ten sposób, że zewrę ze sobą dwie klemy zdjęte z akumulatora. T5 teraz dobrze? Wqrwiłeś mnie, a ja wqrwiony jestem straszny: -żadne immo nie blokuje przekaźnika pompy. Żadne immo nie blokuje iskry. Jak nie chce zapalić...
Osobiście czepiam się tu zaworu EGR. Lecz bez diagnozy to są tylko domysły. Pytanie czy chcesz zdiagnozować auto i naprawić sam z naszą pomocą czy chcesz postawić auto do kogoś kto naprawi je za Ciebie.
Miałem kilka przypadków gdzie tak jak u kolegi wyżej winny okazywał zacinający się EGR. Po wyczyszczeniu wszystko wracało do normy.
okazało się że była niewielka nieszczelność w chłodnicy EGR i puszczał spaliny do układu chłodzenia. Nie wiem tylko dlaczego za pierwszym razem test nie wykazał spalin w układzie chłodzenia (podejrzewam że się uszczelniło chwilowo jakimś syfem którego ogólnie było sporo w układzie bo przewody wodne aż się pozatykały)
Witam. Mam takie auto i podobne objawy pojawiły sie po dłuższym postoju - około roku. Auto bardzo kopciło i miało objawy spalania stukowego - coś trzaskało w zaworach,nie chciał sie wkręcać na wyższe obroty no i nieprzyzwoicie czymś kopcił. Problem zniknął po zdjęciu wężyka podciśnienia z zaworu EGR i pojawia się nadal po jego założeniu. Nie wiem co...
OK czyli silnik tylko czasami nie zapala? Tak jak pisałem wczesniej. Jezeli jakis pseudo mechanik nie nagrzebał to z tym modelem nie było wiekszych problemów. Najczestrze to immo i tylko petla. Zasilanie na ster z puszki pod maska. Lejace wtryski i otwarty egr. Farba ochodziła w zbiorniku i blokowała pompe podajaca i filtr. Wiecej grzechów nie pamietam....
I znowu cała pisanina na nic. Jedynie Strumień świadomości pojął w czym rzecz. Nigdzie nie twierdzę że diesel jest OK, tylko stwierdzam że jak ktoś dużo jeździ i chce tanio (a tanio to nie tylko paliwo ale i naprawy i cała ich otoczka - hotele, stracony czas itd) to niech kupi diesla. Ale diesel nie jest tanio....Raz że przejazd 100km wychodzi drożej...
Ciśnienie podczas rozruchu jak nie chce odpalić jest na kompie 120 bar obroty silnika ok240 regulator ciśnienia 40 % zawór EGR 5% Dodano po 51 Sprawdzam to diagunem. A check się nie zapala
Elektrit, masz sporo racji. Wyciekanie elektrolitów jest typowe dla tych ECU, chociaż występuje głównie w Misiach z lat 89 - 92, w Hyundai'u zdarza się podobno rzadziej. Podobno, ponieważ u mnie były wylane i musiałem trochę ścieżek odrestaurować :). Najbardziej zdradliwe są połączenia na granicy lutów smd - mikroskopijnąprzerwę na granicy cyny widać...
Tylko jedno pytanie - czy jazda samochodem to tylko oszczędności, a gdzie przyjemność z jazdy i pewność jazdy ? Nie widze żadnej różnicy w przyjemności jazdy autem z LPG lub bez niego.Ale znam przyjemnoś cjazdy autem prawie 300KM w cenie diesla z silnikiem 1,6-2,0 bez DPF-ów, EGR-ów , zablokowaniajazdy bez ostrzerzenia z powodu Ad blue , lęku o jakośc...
Witam Jestem posiadaczką auta Hyundai 2,0 CRDi Mam problem: zapaliła mi sie kontrolka "check". Udałam się do serwisu , gdzie poinformowano mnie , że wykasowano mi błedy związane z recyklingiem spalin , ze nalezy obserwować co sie będzie dalej działo. Niestety po około 2 tygodniach kontrolka ponownie sie zapaliła. Znajomy mechanik podłączył auto mi pod...
Hyundai i30 1.0 T-GDI 2019 ( PDE ) Ostatnio jadąc ekspresówką poczułem utratę mocy. Nie wyświetlały się żadne błędy a silnik pracował normalnie. Zjechałem na parking. Zgasiłem auto i od razu jeszcze raz odpaliłem. Auto jechało już normalnie. Po przyjeździe do domu odczytałem czytnikiem. Wyświetliło mi dwa błędy wskazujące na turbosprężarkę: -P0299-...
W tym silniku nie było DPF. To jest najprostszy silnik bez DPF, EGR mechaniczny na podciśnienie,zwykle turbo bez zmiennej geometrii, jak skrzynia manualna to chyba nie było nawet dwumasy. Mam taki sam samochód tylko w automacie. Jedź na komputer zobacz wtryski. Możesz też zrobić próbę przelewowa.
Informacja serwisowa mówi wprost, że błąd P2096 oznacza zużycie katalizatora. Błąd ten jest określany na podstawie czasu reakcji sondy pierwszej (regulacyjnej) względem sondy drugiej (kontrolnej), przy określonych warunkach pracy silnika, co ważne kontrolka MIL zaświeca się po dwóch cyklach jazdy. Ramka zamrożona u autora tematu wskazuje dużą korektę...
Czy wyżej wymienionym testerem do ciężarowych można coś zdziałać? Dokładnie chodzi mi o taki tester Launch X431 HD 3.0 DIAGNOSTYCZNY CIĘŻAROWE MASZYNY. Tak, tester Launch X431 HD 3.0 jest kompatybilny z ciężarówkami i maszynami budowlanymi, co sprawia, że jest to bardzo przydatne narzędzie diagnostyczne dla tych pojazdów. Urządzenie to oferuje różne...
ak szukasz czegoś wartego mało awaryjnego to obecnie tylko KIA albo hyundai. Cała, reszta to koszty i awarie. Bzdura do kwadratu. Sportage genV od 2022 to Tiguan gen1 2012 Jak doszło tylko odrobina elektroniki to wszystko zwariowało. Wymusili na nich dostosowanie do norm EU i to nie ta KIA co kiedyś, bez EGR w 2020 kiedy Niemiec nie wypuścił ani jednego...
Twoja diagnoza jest mocno prawdopodobna. Niestety o dobrych mechanikow coraz trudniej. Mnie "odtluscili portfel", a zrobic do konca musialem sam. Wyczyscilem zawor EGR i silnik chodzi jak nowy. Dymil i wyraznie mniejsza moc. Przejechalem juz 3tys km i wszystko w porzadku. Napisz jak u Ciebie zakonczyla sie przygoda z fachowcami? moj mail j_ws(at)o2.pl...
Witam serdecznie Ostatnio mam problem z Tucson-em, po uruchomieniu silnika nie wchodzi na obroty, dusi się i dymi, jakby brakowało paliwa. Czy miał już ktoś podobny problem? Ja myślę, że padła pompa paliwa w zbiorniku lub EGR. Proszę o pomoc, każda z sugestii jest dla mnie istotna.
Witam. Kia Ceed 1.6 crdi - taki sam silnik jak w Hyundai i30. Po rozgrzaniu auto dymi - czuć nieprzepalone paliwo . Po jeździe jak autem stanę to dymi z 5-10 minut. Potem przestaje i już nie dymi. Jadąc znowu rozgrzewając silnik a raczej wydech - znowu dymi. Wymieniono czujniki temperatury spalin 2 sztuki - bo wskazywały błędnie. Po tej operacji bez...
Witam, jako że to jest moj pierwszy post na tym forum chcialem przywitać sie ze wszystkimi. Moj problem to Hyundai Terracan 2.9 Crdi. Po wymianie uszczelki pod głowicą i dwoch wtrysków Delphi. Auto chodzi jak zegarek ale sa dwa mankamenty. Przy dodawaniu gazu na wyższych obrotach piszczy (gwiżdze) w okolicach turbiny. sprawdzone zostaly ponownie, intercooler...
Witam, mam problem z wibracjami w swoim Santa fe, wibracje są odczuwalne jak auto stoi na neutralu jak i w pozycji D na hamulcu. Gdy auto rusza problem znika, wibracje sa dosyć odczuwalne, widać na to na kierownicy i w lusterku. Do tej pory w tym kierunku zrobiłem : - wymieniałem poduszki i łapy pod silnikiem na NOWE oryginalne - sprawdziłem wtryski...
Dzien dobry wszystkim Przepraszam z gory za brak polskich znakow. Mam problem z silnikiem w samochodzie Hyundai Santa Fe, silnik Diesel Common Rail, pojemnosc 2.2. Rok budowy 2011, automat. Lany olej jest Castrol 5w30 Magnatec jak zalecany przez producenta. Problem wystapil ok 2 miesiecy temu po dluzszej trasie i zaczyna sie nasilac. Silnik zaczal nagle...
Nie podłączałem jeszcze samochodu pod komputer. Dopiero przyszły tydzień. Ale zauważyłem inną nieprawidłowość. W silniku mam chyba zawór EGR zawracający spaliny do kolektora (zdjęcie). Jest w nim jakiś czujnik. Raczej pracuje prawidłowo, gdyż dotykając palcem od spodu czuję się jak podciśnienie nim porusza. Odkręciłem, sprawdziłem, dmuchnąłem sprawdzając...
gdybym miał rzecha, nie zawracał bym d.... .Przebieg 150 000 , Silnik jak najbardziej sprawny, praktycznie bez zużycia oleju. Sonda wymieniona, zapłon ustawiony,kable WN nowe, świece nowe, czujnik temp. nowy, EGR sprawdzony, PCV sprawdzony, podciśnienia wg. schematu fabrycznego, TPS zgodnie z tabelką (Autodata 2004), spaliny w normie, wtryski sprawdzone,czujnik...
witam, oto problem : czy silnik jest zimny czy ciepły ciężko go zapalić. Po zakręceniu rozrusznikiem na zimno - odpala ale obroty spadają do 200-400 i gaśnie - jak go przetrzymam przez ok. 15s na 1500obr, stabilizuje się na ok. 800. Jak jest ciepły - po odpaleniu obroty spadają do 500-800 i po ok. 15-s stabilizują się na właściwym poziomie. Po odpięciu...
Witam. Też walczę z takim wyciekiem nie wiadomo skąd. Ten sam model silnika co u kolegi. Cały tył silnika zachlapany od oleju spadającego na napęd. Z lewej i prawej strony. Po wielu niekorzystnie wydanych pieniądzach począwszy od uszczelnienia chłodniczki oleju po przez wymianę zaworu separatora oleju, turbosprężarki, uszczelnienie pokrywy zaworu, uszczelnienie...
Nie mam do czynienia z Daewoo ale mogę napisac jakie są objawy w Hyundaiu z silnikiem diesela H-100,H-1,Galloper. Jest tam 1 zawor wykonawczy i 2 sterujące. Wykonawczy praktycznie sie nie psuje (miałem 1 usterkę w ciągu 3 lat ). Jeden ze sterujących służy do doprowadzenia podcisnienia do wykonawczego, uszkadza sie zawsze w ten sam sposob (pozostaje...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
Bezum1 Problem dotyczył pierwszych wersji Santa Fe. Odpadała farba w zbiorniku i zatykała wszystko począwszy od sitka w zbiorniku, na filtrze, pompie i wtryskach koncząc. Problem był głownie z Santa Fe, ale sprawdzałem w podobnych przypadkach inne Hyundaie tez. Zdazały sie przypadki z czujnikami wału lub wałka. Nagminne sa EGRy, petla immo i elektryka...
... Co koledzy by zaproponowali na zakup interfejsu diagnostycznego do kwoty 7-8 tys nowego lub uzywanego? Ja mam na testach Gscana i na 99% go biorę. Za około 9 tysiaków go można kupić. Do azji wymiata. Zresztą wrzucę w końcu więcej info na temat jego mozliwości jak obiecałem bo w święta było nieco więcej wolnego od roboty. Jak szukasz tańszego interfejsu...
witam, miałem podobny problem w Hyundaiu Lantra 1600 16V. Palił też około 15 litrów w mieście. Po sprawdzeniu, wymianach i regulacji : 1.Sonda została wymieniona na nową 2.Regulacja TPS 3.Czyszczenie przepustnicy,krokowego,PCV,EGR,wtryskiwa... 4.Sprawdzenie wszystkich wężyków od podciśnień i układu ich połączń 5.Wymiana kabli i świec 6.Sprawdzeniu działania...
Witam wszytkich. Awaria Ģłowicy silnika KIA Sorento 2.5 CRDI 140 KM 2004r. 1. objawy - na zimnym silniku biały dym z wydechu o charakterystycznym lekkim zapachu glikolu ustępujący po nagrzaniu silnika. - Ubytek płynu chłodniczego - Pojawienie się płynu w układzie chłodniczki EGR oraz co za tym idzie w kolektorze dolotowym. - Pojawienie się płynu...
Używam telewizora Sony EX720, który jeśli czyta jakiś format to jest super - jakość, wygoda i prostota :-) Jeśli nie - używam Hyundai-a R-boxa R600 Fajna zabawka, jest OK ale strasznie wolna ! Poza tym odtwarzanie filmów SD to jedna wielka porażka w porównaniu ze wspomnianym wyżej telewizorem. Sterowanie tym urządzeniem to również porażka. Zastanawiam...
bezpiecznik świateł hyundai hyundai hyundai oświetlenie hyundai cisnienie
czujnik obrotow vectra wymiana grzałki polar alarm toyota corolla zamykanie
silnik bocznikowy prądu stałego silnik bocznikowy prądu stałego
Pomiar elektryczny w sklepie z zabezpieczeniami topikowymi bez RCD Lokalizacja superkondensatora w Harman Kardon AVR 660