Sprawdż zawór recyrkulacji spalin EGR oraz katalizator czy jest drożny.
Dzien dobry, planuje cos pozmieniac w swoim aucie (e46 320d 150km 2004r) w celu podniesienia mocy, myslalem nad sama mapa ale co gdyby wywalic egr, usunac katy/dpf, zmienic ic? Co da najlepszy efekt tanim kosztem (tanim bo np caly wydech moge sam wyspawac) ? Niechce tez zeby wydech zrobil sie za glosny i za autem nic nie bylo widac w czarnej chmurze...
Nie pamiętam czy tam się robi jakieś adaptacje, a jak się robi to sprawdź 074. Po prostu przełączasz na nastawy podstawowe.
katalizator ? Dodano po 1 katalizator ? egr ?
Jak raz chodzi dobrze, raz źle - może być EGR, ale ja bym zerknął też do katalizatora.
(at)balonika3 dobra, nie ma problemu. Wyjałem, wybebeszyłem, zespawałem. 3 godziny i po krzyku. Jakby ktoś szukał info na temat wydłubania chociażby wtrysku adblue to mam nadzieję, że trafi na ten post. Pozdrawiam
Oczywiście, że możliwe i niestety wcale nie rzadki przypadek. Niektóre silniki Nissana uwielbiają zaciągać pył z katalizatora przez EGR, i to wcale nie takie małe ilości.
Panowie, gdzie wy macie zawór EGR w tym silniku? Tam nie ma EGR. Ten zawór podciśnieniowy podaje powietrze z pompy do kolektora wydechowego by szybciej zaczął pracować katalizator. EGR służy do czego innego. Czy błąd bogatej mieszanki zawsze występował na zimnym silniku? I czy powrócić do poprzednich ustawień bez zaślepki skoro i tak to nie wyeliminowało...
Jak wymieniales EGR i jak zakładałes nowe turbo, to trzeba je przyuczyc, w clipie jest taka opcja, poza tym, jak miałeś rozwalone turbo, ze olej Ci wywalało, to sprawdź intercooler, bo może być zalepiony olejem, powinno się to wyczyścić. A sprawdzić można odkrecajac dolna rurę i zobaczysz, czy są ślady oleju, jak są, to zdejmujesz chłodnice i kąpiesz...
Zgadza się. Odpadają prace przy olejach, filtrach, sprzęgłach, rozrządach, zaworach, EGR, tłumikach, katalizatorach itd. Zostaje zawieszenie i hamulce. Ależ oleje i smary są. Filtr też. Płyn chłodniczy też coraz częściej występuje. Jak konwersja to i sprzęgło. Pozostałych rzeczy brak, za to dochodzą tylko inne. Trochę wiecej elektroniki i elektryki.
Cóż Hyundai i Kia to jedyne marki które były cały czas dostępne w okresie pandemii. Całe stodoły tym zabite, połowa nawet odpala i jedzie. Ale o koreańcach można pisać albo dobrze albo wcale więc nie napiszę ... No dobra, a nie zassało mu katalizatora przez EGR ? Ale jak to sprawdzić to nie wiem, do dziś dnia nie ma dostępnego jakiegoś chińczyka którym...
Cześć, mój Avensis 2ad-ftv 2005/06 ma ten sam problem z płynem chłodzącym. Jeszcze nie naprawiony, ale pracuje nad tym. (Cały przód=egr, chłodnica oleju, węże, dolot, chłodnice zostały wyczyszczone i sprawdzone) Wkrótce przejdę na tył, gdzie znajduje się również wspomniana chłodnica EGR!!! Turbo, katalizator.... Jeśli nic się nie znajdzie, będzie to...
egr zaślepiałem,katalizatora i dpf-a brak
Pierwsze co to skasuj te błędy bo nie wiadomo czy stałe czy śmieci.Egr nie powoduje wszystkich tych błędów.Masz problem z katalizatorem albo sondą 2.Dalej to egr, i do sprawdzenia szczelność węży jak i zaworu evap.A do tego wszystkie podciśnienia.Na podstawie tych obrazków nie da się zdiagnozować problemu.Trzeba odczytać parametry.Korekty,sondy,maf,map,egr...
wyczyszczenie EGR, usunięcie katalizatora i wymiana czujnika połozenia wałka korbowego pomogły.
Jak tak będziesz podgrzewał świece to możesz je przepalić.One po zgaśnięciu lampki jeszcze kilka sekund grzeją pełną mocą i po chwili przechodzą na ok.50%.Gdy dostarczasz im następny cykl pracy pełną mocą może dojść do ich przepalenia.Taki przebieg nie powinien jeszcze dawać takich objawów,mój ma 360tyś i śmiga jak prawie nówka.Ja przejrzał bym EGR...
Posiadam movano 2.2 dti 2005r 90km.Problem jak w temacie-nie ma mocy iczym wyższy bieg tym gorzej. Wymienione wtryski, sprawdzona turbina (działa poprawnie),podciśnienie prawidłowe ,wymieniony czujnik ciśnienia powietrza,wymieniona listwa paliwowa z czujnikami, zaślepioony EGR , katalizator wydmuchany :) i dalej to samo. Komputer pokazuje tylko błąd...
hmmm a patrzałes może na zawór EGR i katalizator ? u mnie nagle 2 na raz siadły i skonczyło się holowaniem bo obroty miałem a kopcił jak dziki i nie jechał:]
Może ten zamiennik katalizatora jest przyczyną niedomagań? Spróbowałbym założyć używkę oryginalną Sonda zamiennik? Przepustnica czysta? W niektórych wersjach były EGR Może gdzieś jest nieszczelność na wydechu? Na pewno sprawdzilbym szczelność dolotu i wyczyścił przepustnicę Jeśli to nie pomoże to wystawiłbym używany katalizator,ale oryginalnym z sondą
Isuzu D-Max 3.0 automat problemy i mocą na biegu. Pokazuje błąd zaworu doładowania turbiny - wymieniłem na drugi i wciąż (niekiedy rzadziej) traci moc po wrzuceniu biegu. EGR zamknięty, katalizator i tłumik sprawdzone. AI: W jakich warunkach jazdy najczęściej występuje problem z utratą mocy? Czy dzieje się to przy określonych prędkościach lub obciążeniu...
Czy ja wiem czy EGR potrzebuje katalizatora... oczywiście katalizator ogranicza przepływ spalin i tym samym zwiększa ciśnienie w kolektorze wydechowym, a zatem więcej spalin może pójść do kolektora ssącego. Ale to jest turbodiesel, a nie wolnossąca benzyna, więc jest tam turbina i ona powinna stawiać wystarczający opór.
Witam Chłopaki 1: Poci mi się EGR zauważyłem ze jest od spodu zaolejony, wtyczka jest odpięta, czy może być wina tez ze mógł się przyciąć i był nie domknięty. 2: Po raz kolejny mam nieszczelny katalizator, był już spawany 2 razy, czy można czymś go zastąpić, obecnie jest tam sama puszka pusta.
dlaczego na allegro pisza że to EGR? Bo handlarze to w większości matoły. To jest zawór "wtrysku" dodatkowego powietrza do wydechu, żeby zimny katalizator miał czym "oddychać".
co jeszcze moze byc przyczyna? Pompa lub jej ustawienie, wtryski, turbo, egr, zapchany katalizator, brudny filtr paliwa.... Trzeba zrobić diagnostykę, może coś wyjdzie.
Witam. Panowie mam problem z vectra c 1.8, chodzi nierówno, błędów brak,spaliny śmierdza i są gryzace tak jakby go zalewalo. Co zostało stwierdzone : Brak łapania lewego powietrza Egr Katalizator Świece są okopcone, jakby była za bogata mieszanka Czujnik temperatury Kompresja, wszędzie po 12 Jutro podmienie cewke chociaż wątpię żeby to pomogło. Proszę...
Czyli chcesz skierować spaliny z wydechu do wydechu? Poza tym w tej puszce chyba jest katalizator?
Wiec twoje auto jest dosc stare. Byl XUD9 bez i XUD9 z EGR i katalizatorem.
Witaj Sprawdz zawór EGR - odpowiedzialny za recerkulizacje spalin i jak to nie to to sprawdz katalizator.
Takie usterki są na piśmie Mnie intryguje nieco ten ostatni punkt o braku/złym działaniu urządzenia do kontroli spalin itd. Jeżeli auto było fabrycznie wyposażone w FAP/EGR/katalizator, a obecnie stwierdzono jego brak (np.), to kogo należy brać za tyłek? Teoretycznie sprzedający mógł o tym nie wiedzieć, na przeglądach nikt mu tego nie wytknął bo nikt...
Niestety, praca EGR przy usuniętym katalizatorze oznacza jeszcze większą emisję (sadza) niż przy zaślepionym lub wyprogramowanym EGR. Proponuję sprawdzenie działania czujnika pedału sprzęgła oraz układu ABS/ESP (czy nie załącza się ASR). Ale zaraz, 2.2 to silnik Forda. Nie masz tam czasami elektronicznego nastawnika turbiny? Czy to pomyłka, silnik 2.3...
Jeśli masz tyle przejechane, to może katalizator jest już zapchany i wciska ci większą ilość spalin z powrotem przez EGR.
Wyciąć EGR Wyciąć Katalizator Wyciąć FAP Odma na zewnątrz Wstawić rezystory do AIRBAGu Niektórym przeszkadza ABS Itp. itd. Dokąd zmierzamy?
Sprawdź zaworek sterujący siłownikiem turbiny (podmień na chwile z zaworkiem od EGR) i katalizator, najlepiej przejedź sie z zapiętym testerem i odczytaj parametry cisnienie doładowania wsp wypełnienia zaworu turbiny i przepływkę wartości wymagane i rzeczywiste.
Samochód jak na swój silnik oraz 125 km ogólnie ma słabą moc, myślę, że powinien być bardziej czuły na pedał gazu. Jakiś czas temu zrobiłem w weekend ponad 800 kilometrów autostradą jadąc ze średnią prędkością 140 km/h. Pewnego momentu wyskoczył check engine ale nie zauważyłem zmiany pracy auta. Od nie dawna borykam się z problemem, że auto znacznie...
Sprawdzić skład spalin analizatorem. To wcale nie musi oznaczać awarii katalizatora czy DPF. Problemem może być nawet nie domknięty egr czy uszkodzona lambda.
Witam, czy jak miałem zasyfiony kolektor dolotowy sadzą to i katalizator tez tak wygląda? Bo sądzę, że te sadze wzięły sie z zaworu erg. Może go zablokować? Pozdrawiam
Może działa, ale tylko w ten sposób że samodiagnostyka nie wyrzuca błędu przerwy w obwodzie EGR. ECU powinien wykrywać brak przepływu przez EGR — brak obniżenia ilości zasysanego powietrza, pomiędzy wartością zadaną a wysterowaniem zaworu EGR w % (błąd P0400). Prawdziwy emulator powinien obniżać pomiar z przepływomierza, tylko po co. To dalej doprowadza...
Witam Mam problem z toyota rav4 z 2003 roku silnik 2.0 d4d 150tys km. Problem polega na tym, ze samochod jedzie jak zwykly wolnossacy diesel, kopmletnie brak mocy!!! Przy podlaczeniu komputera brak jakichkolwiek bledow! W aucie zostaly wymienione zawory SCV (1000zl!!!), sprawdzona i przeczyszczona turbina, zawor EGR, katalizator pusty, cisnienie na...
układ wydechowy zapchany,jak jest katalizator,egr tez do wyczysczenia nie zaszkodzi
A co tu zmieni olej. Silnik 20 letni z nalotem ponad 200 000km. Pierścienie olejowe są pewnie skończone. Jak nie ma wycieku to typowa usterka opli z takim silnikiem ,przebiegiem i rocznikiem. Nisko kosztowo można zajrzeć endoskopem to silnika i obejrzeć który tłok najbardziej usyfiony w spalonym oleju (choć jak napradę dużo oleju pije przez pierścienie...
Został w obrotach, i nie przyśpiesza, puszczam gaz i dalej to samo.... dopiero po zgaszeniu auta i zapaleniu szystko oki. dodam że egr zaślepiony i katalizator usunięty. program oryginalny.
Dzięki bardzo za odpowiedź, w końcu jakieś konkrety. Silnik mam oplowski. Postaram się zrobić tak jak pisałeś czyli egr i katalizator. Pogadam też z mechanikiem może ma manometr i by sprawdził czy jest ok z tym doładowaniem.
Wydaje się, że przepływka tnie dawkę. Jak masz możliwość, to podmień ją tylko nie na jakiś tani zamiennik (można też spróbować wyczyścić, ale według mnie rzadko jest znacząca poprawa). Jeśli nie będzie poprawy, ogólnie sprawdziłbym też katalizator oraz dolot, szczególnie od filtra do turbo. EGR zaślepiłeś, ale czy on sam i kolektor ssący są czyste?
Komunikat Antipollution Fault informuje że układ EGR, filtr paliwa lub FAP bądź katalizator mogą być niesprawne.
Wymieniłem sondę druga i pomiar jest w granicach 0.10-0.80V więc sonda nowa działa, ale check engine nadal występuje, ale rzadziej. Gdy błąd wyskoczy to sonda jest na 1.28V i niby nie pracuje skasuje błąd i sonda zaczyna pracować. Błąd który nadal występuje to P2097. Mechanik powiedział że problem z tym błędem to może być wszystko, katalizator, zawór...
Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest...
Witam. Mam problem z Daf 106 460 wyświetla takie błędy jak P1496 EGR wyłącznie P3865 czujnik NOx przed katalizatorem zwarcie P3869 czujnik NOx przed katalizatorem zwarcie P3877 czujnik NOx przed katalizatorem ciągły. Jest ktoś w stanie mi pomóc. Z góry dziękuję.
Nad Katem pomyślę jeśli nie uda się zmniejszyć stopnia zadymienia. Natomiast EGR wymusza użycie katalizatora. niektóre mają pozdejmowane bo czasami się zacierały. Dlatego pytam, czy prowadnice nie powinny być wykonane z innego materiału lub gatunku, czy też może na odwrót – to kwestia materiału trzonka zaworu?
Witam. Wymieniłem turbinę w Primierze 1.9dCi, wyczyściłem EGR, wyczyściłem katalizator i nadal nie ma mocy. Błędów również nie ma. Autko zaczyna chodzić normalnie jak przekroczy 3tyś obrotów. Co to za przyczyna.?
Wyjąłem od góry urywając trzy śruby 5.8 za katalizatorem, są nie do odkręcenia, u góry obudowa filtra trzeba wyjąć i zrobić miejsca, większość nakrętek jest niestety do zerwania tak są zapieczone, zwłaszcza dwie od EGR szkoda urywać więc lepiej ukręcić za katem i wyjąć bez rury.
Zawór EGR należy wykręcić,zobaczyć w jakim stanie jest grzybek(czy nie powypalany oraz czy nagar pozwala mu się zamykać).Prawdą jest,że te pompy lubią sprawiać problemy(najczęściej trudne odpalanie na ciepłym silniku).W twoim przypadku nie sądzę by to była pompa.Podjedź do kogoś niech sprawdzi wtryskiwacze i czy katalizator nie wycięty.Zaznaczyłem Ci...
Witam wszystkich forumowiczów mam problem a mianowicie jestem posiadaczem Audi a4 b5 1.9TDI 110KM AFN 1996r. autko nie sprawia mi większych kłopotów poza dziwnym zachowaniem które ostatnio zaobserwowałem a mianowicie przy ok. 2800 na 3 biegu samochód nie przyspiesz przez ok.4 sekundy po czym zaczyna jechać dalej .Przebieg to 285tys.spalanie jest w normie...
Nie kodowałem. Auto zapaliłem na plaku, trzymałem długo gaz i zaczelo odpalać samo. pali od strzału. Tylko wolno wchodzi na obroty. Nie ma żadnych błędów. Zmieniłem egr, odkręciłem katalizator i nic. Co może być???
EGR Wymieniony,przepływomierz wymieniony,katalizator wycięty.Nie ma poprawy nadal wydmuchuje powietrze przy 2000 obrotów.Przewody sprawdzone wszystko szczelne.
Poszukuje opisu wyprowadzen sterownika do tego autka Nie napisales jaki rocznik - jak wersja z katalizatorem i z sonda lambda to sciagnij z ponizszego linka Nissana Sunny - http://www.nissanclub.cz/manuals.php?&la... Jedna wersja Sunnego jest gaznikowa - EGR + katalizator nie liczac jednego czujnika jest identyko jak w k10. Oprocz opisu podlaczenia...
Sprawdź przesłonę egr-u , czy nie jest luźna w stosunku do dźwigni . To samo sprawdź z klapą hamulca silnikowego . Odepnij siłownik egr-u z dźwigni i zabezpiecz ją drutem w pozycji zamkniętej . Sprawdź czy dymi . Przesłona EGRu może otwierać się przy zblokowanym wydechu , np hamulca silnikowego lub zapchanego katalizatora/tłumika .
Nie bierze litr na 500 od minimum do maxa wchodzi 300 ml a gdzies ktoś pisał że przy tym silniku 0,5 na 1000 to norma i nie ma się czego obawiać, Raczej 0 zgubił 0,5 litra ale 8000-10000 km czyli od wymiany do wymiany lekka dolewka i to przy srogim łututu. 0,5 litra na 1000 km to już poziom dwusuwów silnik do naprawy. Zresztą to proszenie się o kłopoty...
Tylko że przeważnie EGR jest zasyfiany przez spalany olej albo rozwalony katalizator go zapycha czy powoduje nadmierny przepływ przez egr.
Renault Master 2.5 dCi 115 km, brak mocy, max prędkość 100 km, nowe wtryski, pompa wtryskowa, regulator paliwa, map sensor, czujnik ciśnienia paliwa, zawór na szynie, czujnik położenia wału i wałka, nowy rozrząd zrobiony na blokadach, parametry podczas jazdy to paliwo 1340 bar, turbo 2.3 bar, żadnych błędów, brak kagańca, brak białego i czarnego dymu,...
podjedzie to się jejto zrobi .. i to co dalej... w rękach kobiety...itp... Qrde. ... wiesz co... forum to chyba służy innym celom niż Twoje ! Powiem Ci tak - też mam kumpli, którzy robią w róznych serwisach w tym autoryzowanych... Postanowiłem sobie, że poradzę sobie bez wycieczki do Brzeska... nie wnosisz nic konstruktywnego do dyskusji!!! Tu się pisze...
Sugerujesz się tylko błędami ?. Może warto by było zanim wymontujesz katalizator zrobić diagnostykę silnika , jak pracują sondy, wtryski ,korekty paliwowe jakie są, egr, szczelność dolotu, wydechu. Silnik pracuje poprawnie, równo ma moc? Nie twierdze że nie masz racji ale nie napisałeś czy cokolwiek sprawdziłeś.
Oczywiście miałem to na myśli, to samo jest ze wszystkimi filtrami cząstek stałych , idą na Brezylie i ani w MB ani w VW może ich nie być , lub druga opcja silnik jest z przeznaczeniem do maszyny i tam nie są montowane sądy, katalizatory , egr i mają pracować 30 tyś motogodzin i pracują , w autach dzięki wymogą jakości spalin jest co naprawiać.
No więc tak panowie. Silnik jest całkowicie sprawny w co szczerze mówiąc podświadomie wierzyłem. Żadne tam sondy, egr-y, katalizatory czy inne paskudztwa nie były winne spadkowi mocy po rozgrzaniu. Winowajcą okazał się...... termostat powietrza znad kolektora. Cały czas dawał gorące powietrze do dolotu. Sam termostat jest właściwie sprawny tylko zawór...
Witam jaki model? Żaluzje Wentylator Katalizator i ograniczenia mocy EGR, retarder, niedobrana moc (lub jej brak) do warunków eksploatacji
Witam, ten sam samochód inny problem. Auto od czasu do czasu nie ma mocy w okolicach 3000 obr/min. Turbina po regeneracji, nowy zawór EGR. Dolot szczelny na kompie brak błędów, drożny katalizator. EGR ma 6 pinów. Po założeniu było gorzej niż na starym (zaślepionym). Nowy zawór częściowo otwarty (pytanie czemu?). Czy podlega on adaptacji ? Do momentu...
chyba że katalizator się zapadł od gazu... i przez EGR wali więcej spalin do ssącego, nie pamiętam tylko czy tam jest przepływomierz czy czujnik podciśnienia, ale i tak w EGRze jest potencjometr , więc raczej blokuje się EGR, szczególnie na gorącym. Mimo wszystko katalizator można sprawdzić ale na siłę go nie psuć. Nie raz spotkałem się z opiniami że...
napięcie do niego nie dochodzi Dodano po 2 Czy to moze być zawór EGR ? lub zapchany katalizator ?
Sprawdź przewody podciśnieniowe, zawór n75, egr, drożnosć wydechu(katalizator) wymień filtr paliwa. Bo następne pomysły to turbina i pompa.
Nastawnika turbo. To Ducato model 250? Teraz se w program patrze i widzę że one nie miały jeszcze czujnika pozycji turbo, ani wartości wysterowania zaworu. I nie jest sterowana przez ECU. Wywaliłeś cały dolot? Zacięta przepustnica mogła by dawać podobne objawy. Ew uszkodzony/zapchany katalizator. Skoro dolot nie pomógł to zluzuj wydech, np wykręć sondę...
Sterownik wykryje zaburzenie przepływu po całkowitym zaślepieniu EGRa... no niestety - odpalać diesla, żeby przejechać 700m to nie jest trudna jazda, to jest wyrok śmierci dla tego silnika. Przy takiej eksploatacji to wydaje mi się, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest sprzedać to auto i kupić wersję benzynową, bo to nie będzie koniec problemów, po...
Potrzebna jest diagnoza. Zaczął bym od szczelności dolotu ,egr, ciśnienia paliwa,parametry itd/ itp. inaczej wróżby. Błąd katalizatora nie ma wpływu.
2.0TDI niby fajnie chodzi, no ale tam już niestety DPF i EGR trochę droższy niż w starych PD, Zrób jak ja, i kup z silnikiem wolnossącym. Brak EGRu, delikatnej turbosprężarki, jakieś proste katalizatory, silnikowi od razu się bez doładowania lżej pracuje, może pracować na byle czym. Polecam :)
Witam! Iveco 3510 2,5tdi z 96rwywrotka. Zrobiona pompa, turbina, wtryski idealne, zaślepiony EGR, wycięty katalizator i to wszystko nic nie dało... auto pali 21litrów na pusto jak również pod obciążeniem, przy jeździe na niskich obrotach jak również przy dynamicznej jeździe, nie ma różnicy. Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów co dalej naprawiać żeby...
kolego moze to byc zawieszajacy sie zawor EGR lub oberwany katalizator i wtedy jak odejmiesz gaz to porcelana sie uklada inaczej i wydech jest drozny
Pomogę 10 pierwszym forumowiczom w wyłączeniu dpf egr adblue -- profesjonalnie . Robię to aby rozhulać dział tuningu na elektrodzie. To jest forum więc zrobię to w wolnych chwilach. Czy wyłączenie diagnostyki katalizatora w tfsi też wchodzi w gre ? ;D
Czy to cofanie się powietrza powoduje taki charakterystyczny odgłos "tu-tu-tu-tu" (https://m.youtube.com/shorts/ggTEtjTzJQ... czy może być też bezobjawowe? Bo nic takiego nie słyszę. Klapa gasząca jest otwarta w pełni, jak nawet zdejmę z niej wężyk podciśnieniowy nic się nie zmienia. Kolektor rzeczywiście był zawalony nagarem po dach (zostało może 1/3...
A moim zdaniem w EGR trzeba patrzeć.
Całkiem możliwe że masz wypalone gniazda zaworowe lub pęknięty zawór. Zrób pomiar kompresji na zimnym silniku, następnie rozgrzej go aż włączą się wentylatory i powtórz pomiar kompresji. Kolejną sprawą jest konkretna diagnostyka komputerowa z wglądem w parametry pracy silnika, to może wiele wyjaśnić. Sprawa EGR i katalizatora, który może być przypchany,...
Witam. Potrzebny schemat obwodów sond lambda (grzałek) w Seat Leon 1M1 2003 1,6 105kM silnik BCB. Na 1-szej (przed kat.) brak zasilania (+) grzałki. Dodatkowo obwód EGR. (błąd "zwarcie z masą")
Podmieniali już pół silnika EGR, Turbo, Katalizator wykręcili bo może zatkany, elektro zaworek, położenie walu, układ walków rozrządu, różne czujniki, Na kompie nic nie pokazuje, był też robiony test turbiny na jakis wykresach i też jest ok, Wczoraj jak byłem w serwisie to stało przy aucie 5 osób i drapali sie po głowie, dzisiaj słyszę że może wtryski...
EGR mogę kupić używkę, katalizator drogi strasznie, więc ewentualnie strumiennica, przepływomierz też używka na Allegro... Dużo tego, boję się, że jak zaczną mi wymieniać jedno za drugim, to zaraz okaże się, że nie mam co jeść :(
A nie masz zaślepionego EGR bo domniemam że to AG. Katalizator nie zapchany? Teraz z LPG będzie trudno to wykryć, ja zresztą bym to olał bo skoro tyle przejezdziłęś to szkoda wydawać setki PLN na diagnozę, lepiej to wydać na serwis i benzynkę.
Trzeba sprawdzić sondę lambda musi płynnie pracować, moaże stać w granicach 0,5V i sterownik tego nie wyłapie.Ewentualnie zacinający sie zawór EGR lub przytkany katalizator w tym ostatnim przypadku auto jest słabsze i grzeje się szybciej niż normalnie.
W tym modelu były trzy rodzaje silników silników 3,0Hpi ten który jest tutaj nie posiada EGR ani też katalizatora a turbina sterowana jest podciśnieniem bez elektrozaworów sterujących ,myślałem szczerze o tym czujniku ciśnienia w kolektorze ssącym i jutro porównam te ciśnienia Dziękuję za podpowiedzi i sugestie oraz oczekuję na kolejne podpowiedzi....
Podaj kod motoru, bo albo maski nie otwierałeś, albo coś chyba na wyrost piszesz z tym egr I przepływką... generalnie te motory miały problemy z katalizatorami, przepustnicami i jak jakiś Baran zabrał się za rozrząd bez blokad.
Polo 6n2, 2001.03, 181kkm, tylko PB, nigdy LPG, 1.4 16V 1390cm3 55kW/75KM, FL, wspomaganie, ABS, klima. Usterka: Biały dym na zimnym silniku, spaliny bardzo ładnie pachną (jakby odświeżaczem do powietrza) Trochę mniej dymu w zimne dni gdy silnik rozgrzany Prawie wcale dymu gdy silnik pracuje w temp. otoczenia pow.15C Co sprawdzono: - kompresja (ok)...
Mam rozumieć, że to będzie delikatne zasysanie, podobne do tego, po odłączeniu wężyka przy EGR. A jeżeli chodzi o katalizator to nie wycinałem go i wciąż jest na swoim miejscu.
To coś wam nie wyszło to sprawdzanie tego egr. Jak szarpie na niskich to raczej z nim problem. Parametr który cię interesuje to wartość MAP i pozycja EGR. Wszystko widać jak na dłoni podczas usterki.
A może by tak diagnostyke zrobić pewnie by pomogło w zlokalizowaniu usterki grundol na początek wymień filtry a potem diagnostyka bo przyczyn może być wiele: katalizator, egr, przepływka, ciśnienie paliwa dziura w dolocie, turbina itd
Kodu błędu mi nie podał. Ale rzekomo wyskoczyło cytuję mechanika,, za duża emisja spalin,, jako przyczyną po wymianie lambda i egr stwierdził że do wyczyszczenia katalizator. A kontrolka dalej się pojawia. Dodano po 2 Kodu błędu mi nie podał. Ale rzekomo wyskoczyło cytuję mechanika,, za duża emisja spalin,, jako przyczyną po wymianie lambda i egr stwierdził...
Żaden EGR. To jest zawór "wtrysku" powietrza wtórnego (dodatkowego). Służy do dopalenia węglowodorów i przyśpieszenia rozpoczęcia pracy katalizatora. W skuterach 4T nie ma czym się martwić. W skuterach 2T jeśli jest zamontowany w identyczny sposób do kolanka wydechowego, to te zawory ulegają szybkiemu uszkodzeniu (membrana ulega złamaniu i spaliny są...
Wlasnie dzieki egr chlodnicy spalin i katalizatorze scania hpi euro 3 spelnia norme euro 4 Dodano po 1 A propo co jest do wykrycia podczas kontroli to okaze sie co powie kierowca podczas kontroli albo kiedy bedzie konczyl wspolprace nie koniecznie w dobrym humorze
Kolego, czy Scania jest z EGR i turbo z zmienną geometrią, czy Scania pali olej.
Z tego co piszesz wysokie napięcie jest ok,pozostało sprawdzić EGR Sądę Lambda i Katalizator może być zapchany.Wtryski nie mają nic wspólnego z jazdą na LPG,z tego co napisałeś ze przewód podciśnienia nie jest podłączony to oznacza że EGR nie działa i będzie palić się kontrolka od spalin,jeśli EGR jest w pozycji zamkniętej to pól biedy ale jak jest...
Witam ostatnio odczuwalny jest brak mocy w mojej foczce TDDI. Sprawdzałem przewody wszystkie szczelne, oleju nie ubywa, słyszalny jest taki głuchy delikatny stukot w komorze silnika. Czy miał ktos juz takie objawy, co to może być - katalizator, egr, turbo czy może cos innego???
Był podłączony pod komputer . Druga sonda zawiesiła się , przestawiony lekko zapłon Egr i przepustnica do czyszczenia oraz katalizator do sprawdzenia oraz zmierzenie ciśnienia na wtryskach.
Witam.Jakieś kody błędów są?Trzeba zacząć od podłączenia komputera bo przyczyn może być bardzo wiele turbina i jej sterowanie,zapchany katalizator(można sprawdzić w przypadku braku błędów),EGR,uszkodzenie sterownika,nieszczelność od turbiny do kolektora i parę innych rzeczy,ale nikt nie ma szklanej kuli że zerknie i będzie wiedział.
Błąd nie występuje, ale było przejechane jedynie z 30 - 40km. Wycieków żadnych nie ma. W trakcie wizyty został wymieniony także tłumik środkowy i z otrzymanych informacji katalizator jest sprawny. Postaram się ewentualnie podmienić zawór EGR.
Zatkany katalizator ewentualnie zacinający się zawór EGR... Jedż do kogoś innego, aby to sprawdzić....
witam sinik 1,8 16vx18xe1 eco 85kw błędy pokazywało z tym zaworem EGR i jeszcze z katalizatorem kupiłem ją z przerobionym wydechem przepraszam za błędy ale jestem laikiem w tych sprawach. Pozdrawiam
katalizator objaw katalizator błąd katalizator pusty katalizator
awaria switch kierownica krzywy mondeo otwieranie pilota
radio internetowe esp32 pompa awaryjnego kierowania
Marantz UD5005 - Jak usunąć komunikat "tray lock"? Czujniki siedzenia w maszynach myjących - bezpieczeństwo i funkcje