jakie pomiary Egr u? Kompem czy wyciągnąć bo i na krótko?
EGR ponownie daje o sobie znać dlatego otwieram wątek aby opisać dalsze boje z EGR, pomiary jakie wykonałem - może przydadzą się komuś informacje. Dodatkowo prośba o kliknięcie "Pomógł" przy moim poście jesli informacje były pomocne. Do rzeczy: Po trzech latach jazdy i 40kkm ponownie pojawił się błąd EGR. Tym razem: P0403: Exhaust Gas Recirculation...
jacek074 zmienić filtr paliwa na początek? Zrobić ponownie pomiary z odpiętą kostką EGR?
Problem rozwiązany: - Egr założony nowy, - wymieniona cewka zapłonowa i juz nie szarpie. - pali 7-8,pierwsze pomiary były błędnie zrobione.
Raczej jak wyżej kabelki albo wadliwy nowy zawór co się zdarza. Miernik w dłoń sprawdzenie czy przewody mają ciągłość (niska rezystancja poniżej 3 ohm) oraz czy nie ma zwarć i do +12V i masy. Pomiary oczywiście na odpiętych wtyczkach ECU i przy zaworze EGR.
Pomiary rób na podpiętych wtyczkach a nie odpiętych. Na schemacie widać że EGR ma raczej 2 pinową wtyczkę czyli raczej EGR podciśnieniowy ale coś tutaj nie pasuje bo pisałeś coś o elektromagnesie. Przy podciśnieniowym EGR nie ma zazwyczaj sygnału zwrotnego a na schemacie go nie widać. W jaki sposób sterownik silnika miałby regulować doładowanie jeżeli...
:!:Witam wszystkich na forum.Problem jest dość dziwny bo od niedawna.Samochód :arrow:Astra F 95r.Objawy następujące : przekręcenie kluczyka w stacyjce ..zapalają się lampki i ta "check" normalnie, po uruchomieniu silnika gasną tak jak powinny.Jazda samochodem normalna i spokojna , po przejechanie gdzie około 3km zapala sie ponownie lampka "check" moc...
To może jest dławik, a nie rezystor. Podłącz może głośnik pod wyjście (przed dławikiem) przez rezystor 500Ohm. Jeśli to PWM, to usłyszysz. Jeśli to nie PWM, to powinieneś być w stanie uzyskać pomiary zwykłym woltomierzem.
https://www.youtube.com/watch?v=Spld0P1l... to jeszcze sprawdż tą przepustnice czy działa a EGR nie kazałem ci wymieniać wystarczyło zrobić pomiary zasilania oczywiście błedy masz czym odczytać i skasować
egr miałby inny błąd a nie zwiększenie recyrkulacji spalin faktycznie Spec od samochodów P: Jakie pomiary powinienem przeprowadzić? otwarcie zaworu EGR żądane i rzeczywiste
Na 3 biegu sprawdza się tak bujasz go do 3 tyś obrotów na 3 a jak je osiągnie to gaz do dechy i robisz pomiary. kierownica jest przy turbo i widać ją (jej mechanizm napędowy) od góry. jak obepniesz dźwigienkę kierownicy od siłownika to powinieneś nią swobodnie ruszać bez jakiś zacięć i skoków.
Teraz podaj w jakiej kolejności wykonywałeś powyższe czynności. Bo ja przyjmuję, że po wymianie silnika nie reaguje na gaz. Egr iDpf wyasowane, w sensie usunięte programowo? Może ktoś nieumiejętnie wyłączył i teraz błędów nie pokaże. Co pokazują pomiary przy pedale gazu a co widać w parametrach? No i czym diagnozowane, testerem OBDII, czy oprogramowaniem...
Temat zakończony sukcesem . Mapa z egr off została i w niczym nie przeszkadza. Egr zaślepiony . Powodem takiego zachowania był błąd mechanika który demontował dpf do prania . Nie były poskręcane węże . Na pomiarach niby wszystko dobrze było a jednak . Rozbiórka filtra powietrza i ponowne skręcenie węży rozwiązało temat . Może ktoś kiedyś będzie miał...
Walczyłem jakiś czas temu z 407 2.0hdi RHR identyczne objawy i też EGR odłączony i spokój. Po wszystkich możliwych pomiarach podmieniłem SID-a na innego tylko nie miałem z końcówką A i dałem sid 803 i pomogło tylko wentylator chłodnicy cały czas pracował. Z końcówką A drogie jak diabli klient nie chciał. Wróciłem do oryginału i zabrał auto.
No od tego zacząłem 😜 sprawdzanie . Tylko nie mogę nigdzie znaleźć jakie powinny być odpowiednie wartości pomiaru ?
To co pokazałeś to AUTOCOM w innej obudowie. Widać że Twoja wiedza jest zerowa w temacie. Nie da się na tym pisać żadnych programów ani ich zmieniać, nie wyłączysz tym DPFu czy EGRa. Takie sprzętu służą do odczytu błędów, wysterowania podzespołów silnika (to na co pozwolił producent auta), odczytu parametrów widzianych przez czujniki w aucie, czasem...
NIe mam pod ręką schematu ale tam chyba było zasilanie 5v,masa, a trzeci to sygnał. I to na nim mierzysz zakres napięć podając zasilanie PWM na solenoid. I tylko tak a nie jakieś pomiary rezystancji . Tak mie się wydaje.
Pierw ogarnij ten przekaźnik by nie było potrzeby dawania 12V na 3 pin przepływomierza i by normalnie odpalał. Później pomiary czy jest 12V i czy jest przejście do ECU na tych czujnikach które wywala błędy. Trzeba stopniowo likwidować usterki aż auto będzie sprawne w 100%. Co do braku mocy trzeba sprawdzić EGR.
Jak to sobie wyobrazić te pomiary elektryczne. Zobrazuj jak mam postępować gdzie wsadzić palce
Tak podobno sprawdzili jeszcze do tego mówili, że silnik jak nowy pracuje i żeby nie grzebać przy nim niepotrzebnie. A pomiary były na 100 procent dobrze zrobione.
Witam. Mam problem z moją Vectrą (2006 rok, silnik 1.9 CDTI 150 KM), którą mam 3 miesiące. Całą historię opiszę chronologocznie w punktach: 1. Zauważam jednego dnia, że samochód stracił moc na niskich obrotach, do ok 2 tys obrotów rozpędza się koszmarnie wolno, powyżej 2 tys odzyskuje moc. 2. Następnego dnia zapala mi sie kontrolka "samochód z kluczykiem"...
Jaki masz tam zawór EGR - podciśnieniowy, elektryczny? Raczej elektryczny bo tak wynikało by z błędu. Zbyt duży przepływ to stale zamknięty EGR. Sterownik sprawdza przepływ za pomocą przepływomierza - jeżeli EGR jest zamknięty to przez przepływomierz zaciągane jest więcej powietrza. Jeżeli EGR zostanie otwarty to zmniejsza się przepływ powietrza przez...
korekty sa niewielkie max 0,20 na cieplym przebieg 173 tys wymieniony lancuch dzisiaj robilem pomiary jak silnik pracowal gorzej i uwage moja zrocil EGR blokujacy sie na 2%, jesli na jalowych jest otwarty 30-45% jest ok,
Nie potrafię niestety zgadywać co sprawdziłeś, EGR jednak zostawił bym na sam koniec. Zacznij od sprawdzenia filtra powietrza, czujnika MAF, nieszczelności w dolocie czy pomiarach sondy. Dobra diagnostyka i wszystko będzie wiadomo bo przyczyn tego błędu może być kilka jak nie kilkanaście.
Do grala1 i Johnny833, witam panów ponownie z góry BARDZO DZIĘKUJĘ za wskazówki, ale może opiszę swój problem od początku: Mój 1.6 HDI puszcza dużą siwą chmurę gryzącego dymu i trzęsie silnikiem przy porannym rozruchu. Po kilkunastu sekundach wszystko wraca do normy, silnik się stabilizuje i nie dymi. Ale check engine się świecił. Po sprawdzeniu błędów...
Trzeba zrobić ale to nie pilna sprawa. Hmm chyba już rozwiązałem sprawę. Poczytałem trochę o pomiarach itp i wychodzi na to, że winny wszystkiemu jest zawór EGR.
A teraz MAF.Zrobiłem pomiary rezystancji względem masy i napieć.Co ciekawe to na 1 pin zmienia się napięcie jakby nie pod wpływem ilości powietrza a nagrzania silnika?Zimny silnik 3v i spada do 2v nagrzany silnik.Czy ktoś mógłby zweryfikować te pomiary na zdjęciu.
Błąd P0400 musisz szukać w podciśnieniach lub zaworkach podciśnień bo nie działa zawór EGR Sprawdź też jakie wartości pokazuje przepływka.
Czy temperatura silnika i temperatura otoczenia przy twoich pomiarach była taka sama w każdym przypadku, czy takie samo było wypełnienie zaworu EGR czy może EGR zaślepiony. Zrób logi dynamiczne. Jeżeli numer na "lizaku" jest taki sam to nie szukaj dziury w całym :)
Skoro nie ma AdBlue, to za redukcję NoX odpowiedzialny jest EGR - zwróciłbym na niego uwagę. Zdarzało się, że EGR zostawał "tradycyjnie" zaślepiany, lecz z czujnikiem spalin na wydechu... Błąd zawsze będzie się wyświetlał. Wszelkie nieszczelności wydechu też mogą zakłócać pomiary czujnika.
Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy....
Kolego (at)bartez844, Nie zawężaj zagadnienia kodu P0400 do "egr", temat jest szerszy. Wciśnij szybko kilkuktotnie pedał h-ca na biegu jałowym silnika w "podmęczonej" np. vectrze, zapali lampkę i zapisze P0400. I co , EGR ? Do autora wątku. W pierwszej kolejności sprawdź poprawność podłączeń rurek podciśnienia. mogą być pomylone. Dalej wakuometr i pomiary.
Test plakiem nic nie dał. Nie wiało jakoś bardzo by mi go zdmuchnąć, wypsikałem c tylko się dało. Teraz będę sprawdzał ciśnienie paliwa na listwie, jeżeli będzie coś nie tak z ciśnieniem to może tylko filtr niedawno wymieniany jest felerny. Zastanawiam się jeszcze nad EVAP'em, mógłby dawać zbliżone objawy. Czy on ma określone warunki pracy zależne od...
Witam, pytanie brzmi następująco: jak powinien pracować zawór egr w tym silniku benzynowym (1.2 AZQ)? Pytanie to nasunęło mi się gdy podpiąłem VAGa i na kanale 074 bloków pomiarowych chciałem obserwować prace zaworu EGR. Kolega w tym temacie [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... przedstawił screen z manula gdzie na pozycji 3 w...
Samochód ma fabryczną mapę i moc? Jeśli chodzi o moje pomiary, wiem, że moje urządzenie nie jest najlepsze do pomiarów, ale jest to jedyne, co miałem dotychczas dostępne. W weekend będę mieć Launcha do dyspozycji. Przed ostatnią wymianą turbosprężarki miałem maksymalne ciśnienie 1.55 bar, a teraz jest 1.45 bar. Wiem, że można więcej, bo wczoraj robiłem...
Diagnostyka systemu sterowania silnikiem polega na ocenie parametrów. Dzielimy ją na równoległą i szeregową. Szeregowa czyli odczyt wartości widzianych przez sterownik. Skoro występuje błąd zbyt małego ciśnienia doładowania, to może warto podejrzeć jakie są wielkości na czujniku ciśnienia, na przepływomierzu, bo może uszkodzony czujnik doładowania,...
Witam. Mam opla astre H 2004 1.6 benzyna. Mam instalacje gazowa. Mój problem polega na tym że auto na zimnym silniku jak odpalam rano i tylko na pierwszym biegu przez pierwsze 5 minut przy ruszaniu dławi się. Dzieję się tak na benzynę i na gazie. Mam wymienione świece, sprawdzone cewki , wymieniony olej, filtr oleju. Miałem sprwdzany silnik były robione...
Dzieki. Bede szukal kogos z VCDS u siebie w okolicy, kolo Czestochowy. Dam znac po pomiarach. Dodano po 6 Jeden gosc mowil zeby zrobic adaptacje egr. Jesli sie da to okej bedzie git. Jesli nie to dalej sprawdzac, kable czy okej podpiete, impuls podac czy egr sie otwiera i dalej idac mechanicznie juz sprawdzic. Mowil ze prawie nikt nie ma dostepu do...
Raz piszesz, że nie trzeba nic robić, a na ostatek piszesz mi, czy zrobiłem wyzerowanie wartości ECU? Ja Ci nie zadałem pytania, czytaj ze zrozumieniem. Ja wiem jakie powinny być wartości tylko jak przewiniesz rozmowę wcześniej to jak Ci mam odpowiedzieć czy są poprawne skoro nie podałeś jednostek w których robisz pomiary. Może to nie Twoja wina że...
Po drugie szczelność egr i ciśnienie doładowania do pomiaru.
Witam mam pytanie gdzie szukać przyczyny wywala mi kontrolkę mil czasami i błąd 15536 czujnik temp w układzie spalin G98 P0405 00 https://obrazki.elektroda.pl/2379907300_... a jak wywali błąd to mam takie wskazania https://obrazki.elektroda.pl/1040993500_... Co może być przyczyna zawiesza się zawór czy coś może nie...
Zawór EGR, posiada potencjometr położenia grzybka. Z tąd ECU zna położenie EGR-u. A błędy czasem pojawiają si ępo zaślepieniu EGR-a. Chyba Ci się auta pomyliły. W tym aucie DITD ma zwykły mechaniczny podciśnieniowy egr bez pomiaru jego położenia.
pomiary robiłem na podłaczonym zaworku,wysterowuje z kompa generalnie ok- w momencie kiedy pokazuje otwarcie zaworu na zero to znika napięcie,sprawdzałem tez przejście od 60 pina kostkaA ze sterownika do zaworka i tez było ok.A powiedzcie mi czy to normalne ze zaworek jest sterowany dwoma plusami bo tego nie rozumiem.W momencie kiedy recznie otworze...
Nawet gdyby błąd przepustnicy spowodował tryb awaryjny, to raczej nie ma to nic do drgań silnika czy nie równej pracy? Załóżmy że jest to wypadanie zapłonu/nierówna praca, przez uszkodzone inne rzeczy jak np wtryski? Trzeba wykonać pomiary. Sprawdź wiązkę i zasilanie na przepustnicy , pokaż "korekty" wtrysków na ciepłym jak i MAF . Dodano po 1 A,i jeszcze...
Hejka, wiem, ze post jest stary jak swiat, ale chcialbym troszke go odswiezyc, a mianowicie od dluzszego czasu borykam sie z falowaniem obrotow silnika po dluzszym postoju. Robilem test z odpinaniem przeplywki i byla znaczna poprawa, silnik pracowal rowno do momentu ponownego wpiecia. Wiec wszystkie gwiazdy na niebie wskazuja na uszkodzenie przeplywki,...
Wyślij list polecony za poświadczeniem odbioru tekst z ogarniętym prawnikiem od tego momentu ubezpieczyciel , sąd, kolegium czy na co tam trafisz wiedzą, że muszą zareagować nic tym nie stracisz. Nie czekaj. 1 miałeś Info że masz sprawdzić coolery? Kto płaci za podkładki czas rozbiórki złożenia? Kto płaci za wyciągnięcie wtrysków w celu weryfikacji...
Ostatnio pojawił mi się błąd EGR. Zrobiłem ponowna adaptację. Trochę poprawiło to pracę silnika. Jednak obecnie czekam na odmę. Używanej szukałem ale większość nie do mojego modelu. Okazuje się bowiem że to Audi A3 z silnikiem AVU. Zamówiłem nowa. Resztę będę sprawdzał jak będę wiedział że nie ciągnie lewego powietrza z odmy. Sprawdzałem lambdę pracuję...
skąd sterownik silnika może wiedzieć ze EGR został zaślepiony. Po pomiarze powietrza z przepływomierza.
Witam. Jak w temacie, czyli nierówna praca silnika na biegu jałowym w Passat 130km AVF. Obroty wahają się od 819 do 840. Komputer nie pokazuję żadnych błędów, wyczyściłem zawór EGR i N18 - nie ma poprawy. Stawiam na pompowtrysk, teraz pytanie który i czy wogóle dobrze obstawiam. Zrobiłem pomiary (dane rzeczywiste) ale nie zbyt wiem jak teraz to zdiagnozować....
podłączona żarówka 5W ledwo się żarzy - to raczej dobra oznaka, gdyż te zawory są sterowane sygnałem PWM i żeby go prawidłowo sprawdzić to potrzeba zapiąć oscyloskop, inaczej się nie da. Dodatkowo są sterowane masą więc skoro świeci jak należy po podaniu drugiej to znaczy że zasilanie też dostają prawidłowe. Oscyloskop w rękę i ponowne pomiary z zapiętym...
Dziękuje koledzy za szybkie włączenie się do tematu. Z racji iż ja się na tym nie znam nie wiem jaka to hamownia. Pomiary są dwa, jeden PRZED (z lewej) drugi PO modzie i wycięciu DPF. Całość wyniosła mnie 1300zł. W tym było wycięcie DPF/EGR/no i ten niby chip tuning. Gdzie nie spojrzę to większość po takich zabiegach miała ok. 175km a ja....mniej niż...
Odnoszę wrażenie że tu nikt i nic nie wie , wszyscy tylko zgadują . Po pierwsze to trzeba zrobić porządną diagnozę . Potem trzeba sprawdzić to co wynika z błędów . Przyczyną może być rozrząd , ale również uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia , A na taką wskazuje np. brak mocy , nie wkręcanie się na obroty czy odpalanie tylko na plaku . Podobnie będzie...
Wyślij błędy jakie są zapisane w sterowniku silnika. Odczyt wartości pomiaru z EGR (przed odpaleniem po odpaleniu) EGR który był wymiany niecały rok temu ( jakieś 10tyś km temu) Komputer pokazuje zresztą, że EGR chodzi sprawnie. Z jakiego powodu był wymieniany?
Wprowadź w tryb awaryjny i wtedy zeczywiscie będzie chodził dobrze na mapie trybu awaryjnego bez krzyżowego pomiaru mocy, super, ten EGR trzeba wyprogramowac zbyt go odłączyć.
Odłóż ten badziew i zrób diagnozę dedykowanym sprzętem. Diagnoza: 1 odczyt błędów 2 odczyt parametrów i stanów 3 pomiary i sprawdzenie instalacji , sprawdzenie działania i oczyszczenie elementów mechanicznych współdziałających. 4 Wykonanie czynności po naprawie, procedury adaptacyjne (tam gdzie wymaga tego producent), test drogowy. 5 Umycie rączek.
Temat z przedwczoraj.... kolega po modzie BMW E60 pojechał na hamownie. Wyszło 360KM . Zadowolony chciał iść o krok dalej i mocy zostało dołożone jeszcze trochę. Auto wyraźnie lepiej jeździ, wręcz zamiata asfalt. Drugi pomiar na innej hamowni ( ta pierwsza była nieczynna ) wykazął 320.... wnioski ? Rozumiem.. powiem szczerze że zabiłeś mi klina teraz...
Proszę, to już się męczące staje, ile można tłumaczyć jak chłop krowie na miedzy, po jakiego grzyba się bawić z jakimiś diodami, czy pomiarami n75 woltomierzem Bierzesz vag-a włazisz w 003, wprowadzasz sterownik w bs i wiesz wszystko o przepływomierzu, egr i n18, potem robisz to samo w 011 i oglądasz efekty (lub ich brak) działania n75
dlaczego nie mogę wejśćw bloki pomiarowe czy to wina kabla czy coś w aucie ?? Tam są już pomiary (bloki) rozszerzone. (Adv.Meas. Values) po otwarciu plastikowej pokrywy w środku była woda Może być woda skondensowana, za szczelna obudowa :)
to gdybanie bo wiadomo jak nie ma pomiarów to ciężko stwierdzić ale czarne dymienie powoduje też uchylony EGR
Nie sprawdzalem w obd2.Zdjalem ta gruba rure z egr i sprawdzilem podczas pracy silnika.Przy gaszeniu zamyka i po chwili wraca do pozycji otwartej.Jezelj chodzi o sprawdzenie napiecia to gdzies czytalem ,ze sprawdza sie 2 i 4 pin ale jeszcze tego nie robilem.Jak sprawdzisz to daj znac co tam odczytales za pomiary.
Witam, Szukałem wszędzie schematu EMULATORA dla tego właśnie elektrozaworu (EVR). W sieci są dostępne schematy emulatorów dla zaworów na 4 lub 5 pinów, opierają się one o diody zenera z określonym napięciem przebicia oraz rezystory. Jednak w tym przypadku jak wiadomo elektrozaworem jest zwykły solenoid z dwoma tylko zaciskami. Coś w rodzaju: http://obrazki.elektroda.pl/6197391900_1...
Tak,masa też OK.Chodzi o to jakie parametry wysyłają do sterownika gdy są podłączone? Te czujniki o których pisałem że sprawdzałem,to sprawdzałem je wg opisu jednego z programów serwisowych,wszystkie pomiary wyszły dobrze. Edit: Boje się, że ktoś wcześniej mógł się bawić neonówką 12V-24V (taka z przewodem) i mógł chcieć coś sprawdzać i podpiął sie nie...
to na warsztacie sprawdzali ja nie mam sprzetu mowili cos ze nowa ma kolo 1.15 a u mnie zgubilem 0 jest 1.05 sorry dziecko mam na rekach i zlle wpisalem pomiary robili na warsztacie ja tylko podmienialem czujniki jak i przeplywke czy map na 3 rozne sztuki w tym z jezdzacej dobrze renowki
(...) dni ,nie ma na to reguły po przejechaniu kilku lub więcej kilometrów po wyłączeniu silnika po kilkunastu minutach kręci a nie można go odpalić ,na następny dzień odpala na dotyk. Sytuacja powtarza się od około 2 m-cy. Komputer nie wykazał żadnych błędów.Może ktoś mi podpowie gdzie szukać przyczyny Darek Cześć Darek, Twoje zjawisko, kiedy silnik...
Nie ma tam standardowych grup. Ile razy trzeba powtarzać, żeby sobie wybrać parametr, który was interesuje. Ale czekacie na gotowca (grupa nr x ma być x i wtedy źle). To nie jest diagnostyka, tylko podstawianie do wzorów. Jak chce się coś zdiagnozować, to trzeba rozumieć jak to działa i jakie parametry mogą mieć na co wpływ. Dla silników bez CR, logowanie...
Dzis mialem troche czasu i sprawdzilem uklad paliwowy, wszystko wczelne, brak wyciekow i nieszczelnosci... Wyczyscilem EGR byl zasyfiony ale grzybek sie poruszal... Sprawdzilem wszystkie mozliwe kostki, przeczyscilem. Czujnik temperatury silnika po pomiarach opornosci ok. Jedyna rzecz ktora mnie zdziwila to zaraz po czyszczeniu odpalilem, silnik mial...
Witam. Poniżej zamieszczam zrzuty z Clipa. Co może być przyczyną wzrostu wydatku powietrza (widoczne na dolnym wykresie) ? Zwiększa się samoczynnie po około 30 sek. pracy na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu spada do wartości zadanej i ponownie rośnie. Pomiary robione przy temperaturze płynu 85 C. Druga sprawa to offset zaworu EGR. Cały czas stoi w...
Witam. Mam takie pytanie czy sygnał dochodzący do zaworu sterującego podciśnieniem EGR(ten do którego idą gumowe wężyk) da się sprawdzić multimetrem, bądź kontrolką? Czy oscyloskop jest tu już narzędziem niezbędnym. Pytam ponieważ w dwu pinowej kostce pomiar na multimetrze wynosi 14,50V kiedy jest ona odłączona. Natomiast kiedy ją podłączyłem do zaworka...
Co do pomiarow to nie bardzo wiedzialem co sprawdzic. Jedynie predkosci kol i wyszly wszytskie takie same. W silniku pojawia sie blad "przekroczenie regulacji doladowania" czy jakos tak. W kazdym razie tradycyjny notlauf. Patrzac na logi to przeplywka lezy, bo turbo pompuje ladnie, pomiary 003 sa bardzo niskie (max w granicach 400) i dawka paliwa mocno...
Hejka. Problemow z falowaniem obrotow do tej pory nikt nie jest wstanie wyeliminowac. Postanowilem zakupic interfejs i porobilem pomiary na zimnym silniku. Na wykresie znajduje sie praca mpp, egr. Czy jest ktos wstanie dostrzec cos niepokojacego, czy waszym zdaniem jest wszystko w porzadku? No bo niby po odpieciu przeplywki silnik pracuje rowno co wskazywaloby...
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
Jak mamy Ci powiedzieć co trzeba zrobić, skoro nie przedstawiłeś raportu z diagnostyki? To forum jest forum technicznym, nie pomagamy na zasadzie "bo ktoś już tak miał" tylko opieramy się na pomiarach. W innych wypadkach możesz zwrócić się do jasnowidzów, i będzie to taka sama porada, jak ta, którą możemy napisać tutaj, nie znając stanu auta.
Dobra słuchajcie. Wtryskiwacze przyszły dzisiaj od serwisu BOSHa w zdjęciach macie wydruki z pomiarów. Według wszystkich jest z wtryskami okej, są dobrze zregenerowane. Mechanik powiedział, że lepiej się już nie da. Jutro mają je montować i się okaże, czy będzie chodził czy nie... BOSH w nich nic nie robił, tylko sprawdził i przeczyścił i "przelał"...
Poszukuje schematu elektryki do ECU, do poduszek powietrznych i do modułu komfortu oraz do wspomagania. 1. Masowy przepływomierz powietrza zawyża prawie 2-krotnie wskazanie względem wartości zadanej przez ECU; 2. Pojawia mi się i sam ginie błąd poduszki przedniej prawej; 3. Podczas jazdy szczególnie przy parkowaniu dochodzi do drgań w układzie hydraulicznym...
Pomiary na wolnych obrotach, tylko jeden pomiar na luzie przy 3000rpm. Na razie nie miałem jak zrobić pomiarów na drodze, bo pierwszy śnieg spadł i nie było nawet co wyjeżdżać, bo wszystko zakorkowane... Ja się na tym nie znam, mechanicy u których ojciec był, chcieli by wymienić pół auta (i się zobaczy czy pomoże), albo wręcz przeciwnie, niczego nie...
Odświeżę temat, problem mam podobny a szukajka i wujek w okularach nie wyświetlili nic konkretnego... Może ktoś coś podpowie ;) Mam podobny problem z ciśnieniem paliwa w Mondeo MK3 2.0 TDCI, otóż przy rozruchu jest <200 bar, ok. 160-170 bar chwilowe i spada, wiadomo auto nie odpala, natomiast przy wymuszonym odpaleniu na jałowym biegu ciśnienie jest...
Witam moim problem jest teraz ze moje auto na zimnym silniku jest bardzo mułowate i tak skacze(szarpie) na 1 i 2 biegu nie wiem co jest grane wymieniłem zawór EGR i tez elektrozawór sterujący wymieniony i teraz już kontrolka czeku się nie zaświeca ale teraz mam inne objawy co tez już były wcześniej ale myślałem ze to wina tego czeku jak się załączał...
Witam moim problem jest teraz ze moje auto na zimnym silniku jest bardzo mułowate i tak skacze(szarpie) na 1 i 2 biegu nie wiem co jest grane wymieniłem zawór EGR i tez elektrozawór sterujący wymieniony i teraz już kontrolka czeku się nie zaświeca ale teraz mam inne objawy co tez już były wcześniej ale myślałem ze to wina tego czeku jak się załączał...
Egr też sprawdzałem. Dokonałem pomiaru oporności i podpinałem go na krótko i działa płynnie i nic nie wskazuje na jego uszkodzenie, poza tym zaślepiałem specjalną zaślepką z allegro i to też nic nie zmieniło, ba nawet silnik był bardziej mulasty, więc kupiłem oryginalną oplowską i poskładałem do kupy. Walka z kablem opel tech2 USB dzień 3 :)
To że AFR się nie zgadza to też podejrzenie i częściowo zweryfikowane na nie ( tak jak pisałem stacjonarnie na małym obciążeniu). Pomiary z sond zgadzały się z tym co analizator spalin wypluwał (odchyłek było brak). Uznaję więc że kontrola AFR przez sondy działa i jest w normie ( tu były testy drogowe) jedyna opcja ,aby sondy miały prawidłowe odczyty...
Musze to przyobserwowac i znalesc parametr pozycji gruszki bonta jest z pomiarem pozycji czy sie w tym momencie zmienia czy jednak ktorys egr cos szwankuje
Witajcie, Na warsztacie znów Vectra. Objawy są następujące: po rozgrzaniu silnika zapala się check i samochód zbiera się jak taczka z pełnym załadunkiem. Po przekroczeniu 2000 RPM check gaśnie i samochód daję radę - czuć wyraźny przyrost mocy. Moje wstępne przypuszczenia padły na pompę vacum. Zrobiłem pomiary vacumetrem: - na króćcu od serwa (serwo...
Peugeot 407 2.0HDi RHR Siemens brak mocy i pomysłów ;) Dolot szczelny, przepustnice ciepłe/zimne niepoobrywane, chodzą ok, EGR zaślepiony, wydech drożny (screen z pomiaru ciśnienia różnicowego), podciśnienie sprawdzone i szczelne, wartość wymagana i rzeczywista położenia sztangi pokrywa się niemal idealnie. Turbo późno wstaje (wykres), auto jest mułowate....
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
Witam, Ostatnio mam trochę kłopotów z silnikiem m. in.: - spadek mocy -przy gwałtownym naciśnięciu gazu silnik najpierw się dusi a potem dopiero wchodzi na obroty -falujące obroty przy stałym nacisku pedału gazu, no i od czasu do czasu zapalający się check Sprawdziłem kody i wyświetlił mi 0170 i 1405 czyli zły skład mieszanki i uszkodzenie egr. Jak...
Czy jest jakiś dokładniejszy opis błędu, który oczytałeś po pierwszym porannym świeceniu Checka?. Przykładowo "czujnik map-zbyt wysokie napięcie-ciśnienie". Wszystkie 7pkt-ow napisanych przez Ciebie to normalne reakcje(to samo się dzieje w moim oplu). 8 pkt. to już nie:D. Wartałoby zmierzyć miernikiem napięcie między środkowym kablem mapsensora a masą...
No no Całkiem nieźle biorąc pod uwagę że "zasilanie" parą wodną podłączone zamiast EGR włącza się tylko przy przyspieszaniu;/ Muszę troszkę przerobić zawór EGR żeby otwierał się stopniowo w zależności od wciśniętego pedału gazu Im więcej wciśnięty tym zawór EGR więcej tworzony a tym samym więcej gazu geet zasysanego do cylindrów I ta moja instalacja...
Ja na twoim miejscu dokładnie przyjrzał bym się przepływomierzowi powietrza, one mają tak czasami, że przekłamują tylko w pewnym przedziale obciążenia silnika. Albo jazda z testerem i obserwowanie jak wzrasta masa powietrza albo zamiana przepływomierza z innego auta na próbę. Komputer rejestruje błąd na przepływomierz przeważnie jak jest przerwany obwód...
Niestety katalizator układu scr może zatkać się jeszcze skrystalizowanym mocznikiem. Należy sprawdzić przeciwciśnienie , Podłączyć tester diagnostyczny i porobić podstawowe pomiary. Kolego Patafian. Daj spokój z sondą Lambda, Ta sonda mierzy zawartość tlenu w spalinach, natomiast tu występuje czujnk NOX czyli tlenków azotu. Dodano po 1 jaki powód może...
W silniku JTD FIATA nie gaśnie,można jeżdzic bez . Dodano po 51 Widac ze pomiary się troche róznią . Potem są różnice w zużyciu paliwa ,osiągach. Moj chyba pali troche dużo(do 7l/100km teraz zimą),może wyższe napięcie na wyjsciu jest tego powodem. Dzięki za pomiar ,dalej będe jeżdzic i czasami myślec o przepływomierzu. Myśle że pomiar na takim samym...
Jesteś na ://forum.renaultespace.pl ? - dodatkowo do wymiany poszedł przepływomierz mimo, że poprzedni mechanik go czyścił (usłyszałem, że to się wymienia bo czyszczenie nic nie daje) Ja ciagle walcze z tematem. Samochod niby jezdzi i jadac bardzo spokojnie po plaskiej drodze wrecz trudno sie polapac, ze cos jest nie tak. Ale z garazu podziemnego nie...
Cześć, mam następujący problem z autem VW Polo 1.9 TDI 101 km z 2007 roku: Auto stało kilka miesięcy na parkingu pod chmurką. Ostatnio odpaliłem auto i po przejechaniu kawałka zaczęła błykać kontrolka świec żarowych. Podłączyłem prosty interfejs i był błąd P0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance. Nie zauważyłem jakiegoś znaczącego...
O wynikach pomiaru powietrza decyduje: czujnik temperatury powietrza, przepływomierz, EGR, odma, intercooler. Często w ciemno wymienia się przepływomierz powietrza, co gorsze ,bywa że na tandetny zamiennik. Warto najpierw sprawdzić cały uklad
Panowie dzisiaj po przeczytaniu prawie całego internetu, sprawdzeniu całej instalacji itp. wykonałem pomiary miernikiem cyfrowym(takim z marketu za 60zł) i oto wyniki: Przepływka REC Germany pomiary: a) Silnik wyłączony(przekręcony kluczyk): 1. 3,41V (czujnik zassanego powietrza?) 2. 12,51V (zasilanie) 3. 0,00V (masa) 4. 5,00V (nie wiem co to) 5. 0,97V...
Wykręciłem EGR - był czyściutki, spód był błyszczący, iglica troszkę zakopcona, żadnych naleciałości i spieków z sadzy - znaczy się, że przebieg samochodu faktycznie jest zgodny z licznikowym. Mimo wszystko zaślepiłem zawór tzn.nadal jest podłączony tyle, że zaślepiony na dole. Pomiary gazowe - no cóż dalej uboga mieszanka ale niżej 1800-2000 obr. Cały...
Dobrze żebyś jeszcze napisał jaki silnik, czy nie masz czasem LPG (czasem ludzie zapominają o tym wspomnieć) oraz ewentualnie jak na obu paliwach pracuje. Napisz też w jakich okolicznościach objawy występują (temperatura, obroty) i czy kontrolka check-engine się nie wyświetla. Stare świece trzeba było obejrzeć i porównać, może byłaby wskazówka o niewłaściwej...
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ze złożoności tematu oraz ilości obliczeń jakie musi wykonać taki sterownik . Nie chcę być pesymistą ale o kilku rzeczach możesz zapomnieć pierwsza to lepsze parametry , druga współdziałanie z resztą auta , trzecia zgodność z jakąkolwiek normą spalin . Obsługa wtrysków , pomiary , komunikacja can , diagnostyka , immobilizer...
Witam wszystkich povagowanych. Z góry sorki że się tak podpinam pod temat , ale jestem nowy . Ten jeden raz myślę że mi wybaczycie :) OK przejdzmy do meritum . Od paru miesięcy jestem posiadaczem audi a4b5 afn 1999r .Powiem wam że co do silnika chodzi ładnie ale ma (nie wiem jak to nazwać) muła. Zbiera się opornie troche ,a co Mnie martwi najbardziej...
Na biegu jałowym około 10 mbar(jeśli filtr jest drożny to około 3-5mbar) to górna granica przy około 2500 obr/min 40-50 mbar, Różnica temperatur przed i za filtrem powinna być jak najniższa(reguła jest taka że im większy przepływ spalin tym straty temperatur są niższe), jeśli filtr jest niedrożny różnica temperatur może sięgać kilkudziesięciu stopni....
mam a raczej moja koleżanka taki problem Fabia 2011 1.6 tryb awaryjny nie wkręca się powyżej 2,5/obrotów. Podpiołem delphi (tylko takim interfejsem dysponuje) błedy P040200 - Za duzy przeplyw spalin w ukladzie recyrkulacji EGR P029900 -Regulacja ciśnienia doładowania: wartość poniżej limitu P256400 -Obwód czujnika położenia elementu sterującego doładowaniem...
pomiary przepisy pomiary suwnic pomiary hałasu
spalać touran kabel zasilający grubość kabla eagle microsd
Regulacja gaźnika w pilarce Faworyt RG 5300 18 Błąd silnika nr 21 w Mitsubishi L200 2005 - Czujnik ECT