Do grala1 i Johnny833, witam panów ponownie z góry BARDZO DZIĘKUJĘ za wskazówki, ale może opiszę swój problem od początku: Mój 1.6 HDI puszcza dużą siwą chmurę gryzącego dymu i trzęsie silnikiem przy porannym rozruchu. Po kilkunastu sekundach wszystko wraca do normy, silnik się stabilizuje i nie dymi. Ale check engine się świecił. Po sprawdzeniu błędów...
Kliknij na ten opis 1.def a pokaże Ci szerszy opis błędu. Tutaj raczej chodzi o błąd w obwodzie czyli brak sygnału z EGR, przerwa w cewce zaworu itp. Pomierzyć instalacje pomiędzy zaworem a sterownikiem silnika. Zmierzyć rezystancje potencjometru i cewki zaworu.
Jakiś opornik 70 Ω załatwiłby sprawę? Weź omomierz - zmierz rezystancję tej cewki. Następnie policz moc traconą na tej rezystancji przy 12V i będziesz wiedział jaki opornik zastosować.
EGR ponownie daje o sobie znać dlatego otwieram wątek aby opisać dalsze boje z EGR, pomiary jakie wykonałem - może przydadzą się komuś informacje. Dodatkowo prośba o kliknięcie "Pomógł" przy moim poście jesli informacje były pomocne. Do rzeczy: Po trzech latach jazdy i 40kkm ponownie pojawił się błąd EGR. Tym razem: P0403: Exhaust Gas Recirculation...
Witam. Potrzebuję zrobić przetwornik napięcie rezystancja. Otóż mam uszkodzony zawór recyrkulacji spalin i świeci mi się kontrolka awarii silnika. Chcę oszukać komputer sterujący pracą silnika. Ten zawór składa się z cewki, trzpienia (podnoszonego przez pole elektromagnetyczne cewki i potencjometru. Ruch trzpienia powoduje zmianę rezystancji (komputer...
Witam, W tym przypadku problem leży prawdowpodobnie w samym zaworze EGR. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem ale posiada czujnik położenia. Minimalna zmiana rezystancji w jednym z położeń powoduje momentalnie pojawienie się kodu błędu. Zatem należy oczywiście przed wymianą sprawdzić stan instalacji elektrycznej a w drugiej kolejności wymienić zawór...
Bezpiecznik ten podaje napięcie bezpośrednio na zawór EGR. Sprawdź zawór (rezystancja ok 30 Ohm.) oraz wiązkę przewodów do niego.
Nie wiem jak w op.com zrobic zrzut logów zeby tu wrzucić... Ciśnienie atmosferyczne 97Mpa w chwili błędu skacze 96/97 zadane doładowanie na wolnych 104 a mam 98/99 Przy daniu w palnik w miarę na bieżąco sie wyrównuje z tym ze wczoraj p podmiance przeplywki miałem dziwna sytuacje zadane 440 a ja miałem prawie 300 chwilę przed wykończeniem błędu i odcinki...
Trzeba by znaleźć rozpiskę pinów EGR. Podłączyć omomierz do wyjść potencjometru pozycji i wciskając zawór sprawdzać jak zmienia się rezystancja powinna liniowo bez nagłych skoków i spadków. EGR jest sterowany sygnałem PWM czyli sygnał prostokątny ze zmiennym wypełnieniem czyli szybkie zmiany 0- 12V.
Świeci sie check. Tani skaner fiatowski mówi że brak sygnału z EGR, nie pokazuje numeru błędu. Błąd nie chce sie kasować. Pytanie: skąd ecu bierze sygnał o stanie EGR jedynie przy włączonym zapłonie? Sam EGR jest podcisnieniowy, bez czujnika połozenia zaworu. Pomyslałem sobie że jedyna usterka egr jaka moze widziec ecu tylko po zapłonie jest nieodpowiednia...
Nie nie, nieszczelności nie. Ale nie wiadome co to za usterka, gdyż należy ją rozpatrywać dwutorowo. Może ona się tyczyć obiegu prądowego potencjometru, i to sie też rozdziela na sam potencjometr ( przerwa, wytarcie) lub brak zmian rezystancji ( np zakleszczony tłoczek). Tą drugą ewentualnością jest obieg prądowy elektromagnesu.
Możesz np rezystancje pomierzyć, na pinach A i E ma być 7-10Ω a na pinach B i D 3-7kΩ.
Podaj napiecie na zewnetrzne piny EGR i bedziesz slyszal czy pracuje. Piny wewnetrzne to kontrola polozenia zaworu. Zmienia sie na nich rezystancja ,przez co sterownik silnika widzi czy zawor jest otwarty czy zamkniety.
Raczej jak wyżej kabelki albo wadliwy nowy zawór co się zdarza. Miernik w dłoń sprawdzenie czy przewody mają ciągłość (niska rezystancja poniżej 3 ohm) oraz czy nie ma zwarć i do +12V i masy. Pomiary oczywiście na odpiętych wtyczkach ECU i przy zaworze EGR.
"ten kapturek" to potencjometr zmierz rezystancję z starego uszkodzonego EGR pomiędzy pinem 1 a 2, kup w elektroniku o podobnych wartościach i podepnij go w miejsce starego. Kolor przewodu biało/niebieskiego pin 3 to sygnał zbierający z potencjometra a pin 1 kolor żółto/biały i 2 brązowo/czerwony to rezystancja potencjometra.Niewiem jak się będzie zachowywał...
Dziś zabrałem się do sprawdzenia tego EGR i jego elektrozaworu.Oto co ustaliłem:1.cewka ma rezystancje na poziomie 30 ohm,do elektrozaworu podłączona kość z dwoma przewodami-żółto-czarny(masa)i fioletowy który po zapaleniu zegarów daje około 2volt.Co dalej z tym zrobić aby pozbyć się tego błędu?Czekam na jakieś propozycje.Załączam zdjęcie tego zaworu...
POMOCY Tiguan 2.0 TDI CFFB EGR z chłodnicą już 3 egr przebieg auta 120 tyś (nie ważne bo jeździ po mieście) Zawór N18 - 34 rezystancja a N75 - 15 rezystancja wydaje mi się ze powietrze z N75 idzie do N18 N75 nie ma za niskiej ? Komputer pokazuje błąd 403
Sprawny zawór powinien mieć rezystancję 30 do 40 omów. Jeśli znacząco się różni to jest uszkodzony.
Akumulator był ładowany całą noc i jest dobry. Sprawdziłeś parametry akumulatora? Czu poprostu zakładasz że jak go długo będziesz ładował to będzie miał wystarczająco energii ? Proponuję zacząć od sprawdzenia akumulatora (rezystancja wewnętrzna, prąd rozruchowy, napięcie), sprawdzić klemy akumulatora, sprawdzić czy EGR się nie zacina i nie dusi silnika...
Wiec byc moze masz starszy system z zaworem w samym silowniku EGR . Lecz napisales ze go wymieniles :/ . Badz pewien przewodow do niego , pomiar rezystancji oraz przeciekow pomiedzy przewodami .
Czujnik temperatury możesz wykręcić i przebadać na stole, całą pracę temperatura/rezystancja - znajdziesz dane bez problemu, jeżeli sonda jedno-przewodowa to pracuje w zakresach 0-1V tak mniej więcej, nie powinna schodzić na jakieś ujemne wartości - najlepiej podłącz drugą używkę. Sprawdź drożność wydechu!!! bo często przytyka katalizator lub jeden...
Ja bym sprawdził czujnik cieczy sprawdzić jedo rezystancje czy jest prawidłowa - potem czy czasem EGR zawór recyrkulacji spalin czasem się nie przyciął i spaliny trafiają w kolektor dolotowy jak coś to mam trochę schematów do opla przypuszczam że masz silnik x14sz.
NIe mam pod ręką schematu ale tam chyba było zasilanie 5v,masa, a trzeci to sygnał. I to na nim mierzysz zakres napięć podając zasilanie PWM na solenoid. I tylko tak a nie jakieś pomiary rezystancji . Tak mie się wydaje.
Witam, O ile pamietam, sa tam dwa czujniki temperatury powietrza. Jeden na wyjsciu z filtra powietrza, drugi za turbo na kolektorze EGR. Wskazanie -40°C to wartosc graniczna, odpowiadajaca rezystancji 50kohm. Taki odczyt parametrow moze wskazywac po prostu na przerwe w obwodzie. Pozdrawiam, Georges
Zdejmij tylne nadkole od strony wlewu. Przy wlewie jest czujnik hallotronowy/kontaktron. Przewód idzie w okolice zbiornika koło kosza z czujnikiem poziomu (pod tylnym fotelem w okolicy pasażera). I tam łączy się z wiązka. Któryś z dwóch przewodów jest złamany. Rezystancja czujnika bez magnesu ma mieć około 14 ohm a przy przyłożonym magnesem około 150kohm....
Mógłbym mi ktoś napisać jaka powinna być rezystancja na pinach wtyczki?? Dodano po 34 jakbyś potrzebował , mam schemat do tego autka Chętnie przyjmę:)
Nie wiesz jakiego maksymalnego prądu możesz się spodziewasz to mierzysz prądy poszczególnych zaworów i je sumujesz. Wystarczy zmierzyć rezystancje cewek zaworów i prądy obliczyć. Chcesz przełączać elektrozawory z częstotliwością do 500Hz Chyba chodzi o to aby dzięki PWM i bezwładności mechanicznej oraz elektrycznej (indukcyjność) osiągnąć częściowe...
witam, mam problem z peugeotem 206 1.9d 2001 r,pompa lucasa, kopci na siwo jak kamaz,kopci i trzęsie silnikiem cały czas czy zimny czy ciepły, pali na dotyk, rozrząd sprawdzony jest ok,oleju ani płynu nie ubywa,w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze,EGR zaślepiony nic to nie dało,rezystancja wtrysku sterującego 102 ohm, cewki korektora kąta wtrysku...
A czy znasz rezystancje cewki w tym zaworze i na których pinach dokonać pomiaru. Czy możesz powiedzieć coś więcej o tym emulatorze? Dzięki z odpowiedź.
Ostatecznw wnioski : uszkodzony był kabel (-), gdzieś w wiązce - być może przegryziony przez szkodnika, od dolnego czujnika (boost pressure), ale (!!!) wymiana przewodu powodowała nowy "fault code" - awaria EGR - EGR wymieniono - problem EGR zniknął, doładowania dalej brak, błąd korelacji. Podstawiłem 3 nowe czujniki z róznych żródeł - bez zmian. Założyłem...
Brak zasilania ecu, brak komunikacji z abs, w silniku błędy egr, czujnik ciśnienia oleju itp, zasilanie do bsm dochodzi. Jak dam masę na pin 9 sterownika pojawia się napięcie na sterowniku, ale nadal nie pali nie kręci itp. cany z abs do stewrownika mają przejście.
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
Sprawdź instalację elektryczną od wtryskiwaczy do samego sterownika sinika. EMS 4445 Bloki: 2098547, 2098546, 2098545, 2096902, 2096901, 9000000, 2089202, 2089201, 2089200 Tytuł: Grupa cylindrów A Błąd: Trwała usterka elektryczna między grupą cylindrów A a inną grupą. Powody: Wadliwy wtryskiwacz lub przewody elektryczne wtryskiwacza. Być może usterką...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Problem jak w temacie. Gdy silnik trochę ostygnie można go uruchomić (choć zdarza się, że jest czasami problem). Usterka pojawiła się ok. dwóch miesięcy wcześniej. Początkowo silnik po samoczynnym wyłączeniu można było uruchomi po kilku przekręceniach kluczyka. Z czasem problem narastał. Obecnie gdy uruchomię...
Po odpaleniu auta, załącza się układ recyrkulacji spalin EGR - steruje nim zaworek N18. N18 wyłącza się po dłuższym czasie na jałowym biegu. Przy zwiększeniu obrotów lub ponownym odpaleniu znów się załączy - podejrzyj na vagu kanał 003 BS, jak się przesterowuje. Może N18 jest winny zmierz na nim rezystancje i podaj.
Witam, EGR 7.00907.03.0 Może ktoś doradzi jak przetestować zawór EGR poza silnikiem. Według informacji z komputera uległ on uszkodzeniu, ale muszę mieć pewność przed zakupem nowego czy to faktycznie usterka zaworu, czy może np. jakieś przetarcie przewodów bo już różne usterki wyczytałem w tym temacie. Co już przetestowałem: Poziomy napięć na wtyczce...
Problem rozwiązany. Okazuje się że wbrew zapisom w programach do ODB2, błędy P1405 i P1406 nie dotyczą ani ciśnienia różnicowego, ani EGR-a. Po wymianie czujnika temperatury spalin 3922027450, skasowaniu błędów i przejechaniu 5 km po mieście pojawił się tylko błąd P1405. Po przejechaniu 20km autostradą błąd P1405 zniknął sam. Wnioski: P1406 oznacza...
Witam. Ostatnio mam problem ze Scania R420 HPI. Na wyświetlaczu jest komunikat dotyczący wysokiej emisji spalin. Auto nie kopci. Może trochę przy dodaniu gazu z okolic EGR. Uszczelniłem to. Po odczytaniu kodów błędów: 1) dotyczył EGR 2) kalibracja przepływomierza wyłączona 3) czujnik ciśnienia atmosferycznego Niestety nie spisałem dokładnych kodów błędów-zapomniałem....
Ford focus 1.8TDCI nie chce odpalić, dołączam krótki filmik, miga kontrolka sprężynka. Po zrobieniu diagnostyki wyskoczyły błędy P1 631 i P22 91 . Wtryski zregenerowane, pompa też. W wybranych modelach silników tdci występowała wada materiałowa pomp wysokociśnieniowych łuszczył się materiał wewnątrz a opiłki metalu wpadały do wtrysków. Przyczyną może...
wg dokumentacji Hondy przy 4500 obrotów na rozgrzanym silniku przeplyw powietrza powinien byc 14-20 gm/s. U mnie jest 10gm/s i przy tych obrotach pojawia się wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylinderze. Cewki, świece - wykluczone wtryskiwacze - przekładane miejscami i sprawdzana rezystancja i rozpylanie. Problem nadal występuje na 2 i 3 cylindrze. Zamowilem...
wszyscy pisza a nikt nei poda ze czujnik uniesienia iglicy na wtryskiwaczu ma miec ok 100om, jesli brak rezystancji , tak jak pisaleś, jest on do wymiany, ok 900zł, czesto pada w mb. zmień go i wszystko bedzie ok a i odpuśc sobei ten egr, to nie jego przyczyna, za duzo tu teoretyków :|
Witam Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem w Astrze. Przewertowałem chyba wszystkie tematy jakie podsuwa Google, ale nic nie pasuje do mojego przypadku. Po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu i ponownym odpaleniu jeszcze ciepłego silnika (nie od razu, ale po kilkudziesięciu minutach) pojawia się chmura siwego gryzącego dymu, kompletna niechęć do wkręcania...
To trzeba spróbować sprawdzić samą instalację do EGR. Tak jak pisałeś masz +12V , masa , 5V 5V. 12 i masa jest do sterowania samym zaworem, bo potrzeba "dużej siły" aby go otworzyć. Sygnał 5V wolt jest do potencjometru. Jedna 5V jest stałe a drugie 5V pojawia się na wtyczce bo nic nie jest podłączone ale jest to sygnał zwrotny do ECU. Jak masz jakiś...
Astra G 2.2 dti Bertone. Mam taki sam problem . KTS wykazuje błąd w układzie recyrkulacji spalin . Czyszczenie EGR nie pomogło. Naprawiłem sterownik świec ( padły dwa tranzystory buk 7507 55a cena 12 zl). Zaraz sprawdzę rezystancję świec i sam jestem ciekaw czy po ewentualnej wymianie będzie ok. dzięki za podpowiedz . Pozdrawiam.
A może masz tzw. boxa. Jest to stała rezystancja wpięta zamiast czujnika temperatury paliwa. Daje to tyle, że oszukuje komputer i ten daje więcej paliwa na wtryski co powoduje zwiększenie mocy ale może też spowodować kopcenie. Ale bez VAGA to się nie obejdzie.
Kod błędu DF054 Teraz przynajmniej z grubsza wiemy, na czym stoimy. Bład przepływomierza i EGR jest prawdopodobnie nie istotny - zaślepiony EGR, bez modyfikacji programowej powoduje że nie zgadza się zmierzona ilość powietrza w systemie - EGR jest bez zwrotnego czujnika położenia, jego przepływ jest ustalany na podstawie wskazań MAF. Do ogarnięcia...
niestety na biegu jałowym nie mogę sprawdzić napięcia, bo silnik od tygodnia nie chce zapalić. Jutro wkładam przepływkę do corsy b x10xe kumpla i zobacze jak się będzie zachowywać auto. Co do synchronizacji to nie mam pojecia. Od czasu kiedy kupiłem nic przy aucie nie grzebałem. Jeździł, jeździł i nagle umarł. Jestem w trakcie szukania kogoś kto mi...
Dzięki MAN za odpowiedź. A może ona jest uszkodzona? Mam takie parametry odczytane Delphi: Opis 3929 Odchyłka sterowania lambda - za wysoki - Staly Różnica ogranicznika w filtrze cząstek stałych: 3 mbar Wskaźnik zawartości sadzy (wartość/100): 98 Ustawione położenie zaworu EGR: -159% Recyrkulacja spalin (tryb): Adaptacja wartości lambda Liczba udanych...
Wyskakuje taki błąd, raz widzi go jako błąd stały, raz przerywany. Jednak po tym co dziś robiłem zgasła kontrolka silnika (mimo że błąd jest aktywny). - Sam zawór jest sprawny, działa w teście, grzybek się porusza. - Napięcie na zaciskach potencjometru ok. 5V na skraju, odczep ma przy zamknięciu nieco ponad 1V, otwarcie to niecałe 4V. Sygnał na oscyloskopie...
Tak,ale komputer tam jest bardzo mądry,i nie da się oszukać opornikiem.Zapytasz"czemu"? A no dlatego,że niby widzi rezystancję w obwodzie,ale jakos nie widzi poprzez wskazania przepływomierza pulsacji w kanale powietrznym,jakie się pojawiają podczas działania sprawnego układu oczyszczania spalin. Pomijam fakt że na samym siłowniku EGR jest pootencjometr,który...
Witam, Szukałem wszędzie schematu EMULATORA dla tego właśnie elektrozaworu (EVR). W sieci są dostępne schematy emulatorów dla zaworów na 4 lub 5 pinów, opierają się one o diody zenera z określonym napięciem przebicia oraz rezystory. Jednak w tym przypadku jak wiadomo elektrozaworem jest zwykły solenoid z dwoma tylko zaciskami. Coś w rodzaju: http://obrazki.elektroda.pl/6197391900_1...
Kidu22 Zrobiłem w exelu analizę wysterowania EGR(procent wysterowania) i EGR - kopia położenia (sygnał z potencjometru) w funkcji czasu. Przebieg z potencjometru przemnożyłem razy 10 żeby było lepiej widać na drugim przebiegu. W miejscu blokady widać syf z potencjometru i to jest chyba winowajca. Sprawdzając egra zwracałem uwagę na ewentualne zacinanie...
Witam. Już wcześniej miałem ten problem ale po wymianie filtru paliwa uspokoiło się i odpuściłem (jakieś 5kkm temu). Niestety problem wrócił. Auto od czasu do czasu ciężko odpala. Muszę kręcić rozrusznikiem nawet kilka razy po 5 - 10s. Często się zdarza, że załapie jak odpuszczam kręcenie rozrusznikiem. Po około 8 godzinach stania odpala po 5s kręcenia...
:!:Witam wszystkich na forum.Problem jest dość dziwny bo od niedawna.Samochód :arrow:Astra F 95r.Objawy następujące : przekręcenie kluczyka w stacyjce ..zapalają się lampki i ta "check" normalnie, po uruchomieniu silnika gasną tak jak powinny.Jazda samochodem normalna i spokojna , po przejechanie gdzie około 3km zapala sie ponownie lampka "check" moc...
Zacznij od sprawdzenia sondy lambda, obstawiam że spalanie to może być jej sprawka, lub przepływomierza Albo silniczka krokowego. Takie gdybanie, "a może to, a może tamto". Oprócz czujn ików regulacyjnych jest jeszcze coś takiego, jak zużycie samego silnika. Przy spadku sprężania, spada sprawność procesu spalania. Oczywiście wtryskiwacz może "lać",...
Ok to juz mogę coś więcej powiedzieć. Wymieniłem N75 na nowy, sprawdziłem 3 wtrysk ma rezystancję 102Ohmy. Niestety nic to nie dało cały czas ta sama utrata mocy. Opisze ją jeszce raz. Jak samochód nie jest jescze bardzo rozgrzany to dojeżdżam do 160km/h i dopiero jest utrata - zerwanie mocy (kontroler wyrzuca błąd 575 i wchodzi w tryb awaryjny - turbina...
Witam Posiadam samochód renault master z 2008 roku silnik 2,5dci 150km początkowo samochód gasnął zapalała się kontrolka servis i stop przy większym obciążeniu mechanicy wymienili pół auta pewnie nie potrzebnie m.in 2 wtryski pompę czujniki na pompie okazało się że uszkodzony był komputer silnika po wymianie niby wszystko ok ale podczas jazdy zapala...
na biegu jałowym zawór EGR nie otwiera się samoczynnie (ECU nie żąda otwarcia, dopiero po dodaniu gazu lub jego puszczeniu), ciekawe jaką temperaturę widzi ECU, miałem taki przypadek że po nagrzaniu silnika termistor wariował (przerwa, albo wysoka rezystancja) wzbogacało mieszankę i szarpało nim, na wysokich w miarę dobrze się zachowywał.
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Najpierw odpisze ogólnie. Świece są dość nowe, platynowe, na bank orginalne, producent.. BERU , nie ma na nich śladów oleju, brudu itp. Moduł zapłonowy... nie mam możliwości założenia na chwile czyjegoś. Zrobilem dzisiaj mały test, zamienilem miejscami świece. Nie wiem, czy to zbieg okoliczności czy po prostu samochod...
Możesz jak masz dostęp do jakiegoś diagnoskopu sprawdzić działanie egr i parametry jego pracy, ewentualnie wyjąć i spróbować wyczyścić jego część mechaniczną. Pisałeś że jak poruszałeś kostkami to było lepiej może skup się na tej lokalizacji i posprawdzaj połączenia lub sprawdź przejście na kablach od sterownika do tych złączek oraz rezystancję na przewodach.
Odkręciłem tą sondę w kolektorze przy silniku (5 przewodów). Teraz okazało się że wyskoczyły mi błąd 16555 - System zbyt ubogi - czyli podobny błąd do tego 17559 (a tego nie ma). Wyskoczył też 16786 - Uszkodzenie przepływu recylkulacji spalin zbyt duzy przepływ - Kurcze a egr wymieniałem 1,5 roku temu. Musze go dzisiaj przeczyścić chyba. Co do vaga...
Witam, borykam się ostatnio z problemem w moim V50 2.0 d. Autko śmigało bez problemu zadbane, zawsze serwisowane i na dobrym paliwie. Od tygodnia przy odpalaniu jakby nie chodzi na 1 cylinder przez pierwszą minutę a potem już wszystko gra i tak do następnego ranka.. auto ma moc itd, wszystko już sprawdzone brak błędów, egr, dolot świece czujniki .......
A teraz MAF.Zrobiłem pomiary rezystancji względem masy i napieć.Co ciekawe to na 1 pin zmienia się napięcie jakby nie pod wpływem ilości powietrza a nagrzania silnika?Zimny silnik 3v i spada do 2v nagrzany silnik.Czy ktoś mógłby zweryfikować te pomiary na zdjęciu.
Daro sprawdziłem ten przepływomierz i ten czujnik. Co do czujnika to nie wygląda to dobrze. Jak go wyjąłem to był katastrofalnie pokryty sadzą, nie miał prawa działać. Wyczyściełem go najpierw śrubokrętem, a potem środkami do czyszczenia styków. Teraz jak podepnę zawór i ten czujnik to mam świecącą kontrolkę "kontrola emisji spalin" i cały czas migającą...
gdzie jest bezpiecznik 80 A i 70 A Od spodu BSM, pod maską. https://obrazki.elektroda.pl/4755645100_... skrzynka bezpieczników w komorze silnika (PSF1) bezpieczniki A przypisanie F1 20A kalkulator wtrysku (TU1A - TU3A - TU3JP - TU5JP4 - ET3J4 - DV4TD Siemens) - pompa wtryskowa diesla (DV4TD Bosch - DV6TED4 - DV6ATED4) - czujnik obecnosci...
EGR wygląda u mnie tak: https://obrazki.elektroda.pl/7397668800_... Zawór EGR jest czysto elektryczny, trzpień elektromagnesu naciska bezpośrednio na grzybek zaworu, nie widzę też żadnego "oczujnikowania" przy nim. To miałem na myśli pisząc o przepustnicy powietrza: https://obrazki.elektroda.pl/9488269600_... Z nazewnictwem...
Witam. Stałem sie posiadaczem laguny 2 1,9 dci z 2000r (tak pisze w dow. rej.). Auto miało zrobiony rozrząd, zregenerowaną turbinę, wymieniony 1 wtrysk. Stało około roku. Ciężko odpalało, nie miało mocy na niskich obrotach, lekko kopciło na niebiesko. Zgasło i nie chce odpalić, rozrusznik zaczyna kręcić, silnik zaskakuje i koniec, rozrusznik dalej kreci,...
No właśnie ze względu na permanentny brak czasu, zasugerowałem się dość pochopnie różnymi wypowiedziami na różnych forach gdzie zdecydowanie dominuje rada wymiany modułu cewek. Chcąc mieć problem szybko z głowy zakupiłem moduł NGK za 300 zł i niestety nie pomogło. A więc mam do sprzedania sprawny moduł DELPHI jakby coś :) Udało mi się jeszcze dziś wygospodarować...
Witajcie! Auto: Astra G 1.8 X18XE1 '99 Benzyna + LPG sekwencja Objawy poniżej identyczne dla benzyny jak i lpg. Auto falowało mocno na wolnych obrotach, obroty po zapaleniu (należało trzymać gaz) zatrzymywały się na ok 500rpm. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty zatrzymują się w okolicy 1100rpm (czasem trochę więcej). Kolektor dolotowy szczelny, króćce...
Kiedyś kolega prosił mnie o zmontowanie tego lub podobnego schematu. Nie myśląc wiele zmontowałem i przekazałem koledze- niestety układ ponoć nie podjął współpracy z centralką. Emulator EGRu mówiąc prosto powinien zamienić sygnał PWM sterujący zaworem (o amplitudzie zazwyczaj 12V) na napięcie stałe które odpowiada napięciu zwrotnemu (zazwyczaj w granicy...
Zwracam się z prośbą o pomoc i radę. Mam problem z silnikiem 2.0 TDI BMN o mocy 170 km. Auto ciężko pali, a po odpaleniu rzuca silnikiem. Wyraźnie nie pracuje na wszystkie cylindry. Kopci gęstym dymem na biało. W aucie była ściągana głowica (olej mieszał się z płynem chłodniczym). Głowica została sprawdzona, zrobiona, auto złożone. Pompowtryski Siemens'a...
Moim zdaniem, jeżeli nie ma żadnej rezystancji na cewce to jest ewidentnie do wymiany. Nieważne od czego się uszkodził . Być może od gazu, być może wada fabryczna albo jeszcze coś innego. Moje doświadczenia z wtryskami i gazem to takie, że zbiera się na nich nagar od EGRu, kiedy są odcięte podczas pracy na gazie. Druga sprawa to taka, że jeżeli jest...
Witam. Problem z autem jak w temacie. Wczoraj podczas jazdy zgasł, nie kręci nie odpala, w sterowniku silnika błąd "napięcie zasilania czujników" Bezpieczniki sprawdzone, okablowanie sprawdzone, zasilania sterownika sprawdzone, są trzy + i trzy masy również są. Napięcia zasilania czujników są 5V, masy na czujnikach pomierzone również są. Ciśnienie paliwa...
Sprawa wygląda tak, że nie mierzy się napięcia pomiędzy pinami wtyczki tylko pomiędzy pinem nr 1 tej wtyczki a masą silnika i wtedy napięcie ma wynosić tyle samo ile napięcie akumulatora. Na pin 1 wtyczki jest stale podawane napięcie. Na pin nr 2 wtyczki sterownik silnika podaje masę sterując elektrozaworem N345 ale tylko wtedy jeśli temperatura płynu...
Witam. Problem wygląda następująco. Auto przy zimnym silniku słabo wkręcało się na obroty ale nie wyskakiwał "check". Po osiągnięciu temperatury samochód przy niskich obrotach zapalała się kontrolka silnika (żółta (check)). Co ciekawsze po dodaniu gazu kontrolka gasła, a silnik " w miarę" wchodził na obroty, lecz to nie było to. Wyczyściłem układ podciśnienia,...
Jesteś na ://forum.renaultespace.pl ? - dodatkowo do wymiany poszedł przepływomierz mimo, że poprzedni mechanik go czyścił (usłyszałem, że to się wymienia bo czyszczenie nic nie daje) Ja ciagle walcze z tematem. Samochod niby jezdzi i jadac bardzo spokojnie po plaskiej drodze wrecz trudno sie polapac, ze cos jest nie tak. Ale z garazu podziemnego nie...
Problem polega na tym że jeśli przekręcam stacyjkę normalne tj. najpierw zapłon następnie po 1-2 sek start to rozrusznik kręci wałem ale silnik nie uruchamia się. Jeśli przekręcę stacyjkę bez zatrzymywania się w pozycji zapłon silnik za każdym razem można uruchomić - zapala na dotyk. Co zrobiono: podstawiono inny sterownik silnika, testowo wyłaczono...
Za odpowiedzi dziękuję wam. Ale z tym zwarciem to bez przesadyzmu, multimetr może coś ''popsuć'' kiedy mierzy się rezystancję a takowej na złączach nie mierzyłem tylko na samym zaworku. Ale wiem o co wam chodzi, myślicie że piszę ktoś bez żadnego pojęcia i zaraz wszystko sknoci. Ale tak już w tym fachu jest. Non stop trzeba się szkolić. Dobrze. A więc...
A sprawdziłeś czy klapa gasząca się zamyka w trakcie gaszenia silnika na 3 sekundy ? Jeśli z jakichś powodów się nie zamyka to owszem telepnie nieprzyjemnie ale tylko silnikiem a nie całą budą. W każdym razie przyczyny braku działania klapy gaszącej mogą być dwie : 1. Elektryczna : - spalona cewka elektrozaworu N239 (sprawna powinna mieć rezystancję...
Witam Opel Corsa B 1,7d 4EE1 1997 (w/g. danych -inny typ silnika) Odświeżę i dołożę do tematu. Mianowicie poprzedni układ mi nie bardzo odpowiadał, ponieważ żona czasem korzysta z auta , a trzeba pamiętać o przycisku, kołyskowy "na stałe połączenie" różnie reaguje. Po czterech latach używania zmieniłem to całkowicie. Za działanie częściowo odpowiada...
Ta odpowiedź była raczej do mnie. Mam pytanie o rezystancje tego czujnika w temp ok 30 stopni albo tabelę w całym zakresie. Czy ten czujnik jest po prawej stronie głowicy stojąc przed silnikiem? Jak sprawdzałem, to wartość się zmieniała, ale cały czas była bardzo wysoka. turbo pracuje, ponieważ w momencie jego włączenia czuć przyrost mocy, ale ruszając...
Oczywiście błędy skasowane :) zostaje tylko jeden z dpf http://obrazki.elektroda.pl/8348719100_1... Check znikł, po ruszeniu z miejsca czasami wyskakuje błąd z pompki drugiego cylindra lub 3 z 4 tez się zdarzył :/ nawet na tym pojedynczym błędzie ciężko ma z paleniem gdy jest wpięty czujnik temperatury paliwa. Po odłączeniu tego czujnika...
Witam! vectra b. 2.0 dth wchodzi w tryb awaryjny i zaświeca sie CHECK, który po zgaszeniu silnika sam sie resetuje, i tak w kolo. po przejechaniu ok. 2 km odcina turbo, po podpięciu OP-COM-a wykazuje błąd p0190 a czasami p0400. Korzystając z wskazówek forum wyczyściłem EGR na którym było dużo nagaru, po założeniu turbo wogole nie chodzi. Na zimnym silniku...
Jeśli chodzi o świece pierwsza moja relacja z tym samochodem ktory jakimś cudem dało się zapalic to byla właśnie kontrola świec, kontrola zasilania z kompa nawet rezystancji, sprawdzenie ich poprawności co do modelu i sprawności. 3byly spalone. Zakupiłem 4 nowe. Świece rozgrzewają się w chwili gdy świeci się kontrolka czyli ok 10 sekund od przekręcenia...
Witam, Mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej do silnika X10XE. Ogólnie rozpiska pinów wtyczki wygląda tak: Pin 1- Masa Pin 2 - zasilanie Pin 3 - uzwojenie 1 Pin 4 - uzwojenie 2 Pin 5 - uzwojenie 3 Jest to oryginalna cewka Bosch. Rezystancje między pinami 2-3: 0,4-0,5oma 2-4: 0,5oma 2-5: 0,5oma 3-4: 0,9oma 4-5: 0,9oma 3-5: 0,9oma Między pinami 1 a pozostałymi...
... co pomogło???? 1. Szarpanie na benzynie (w różnych zakresach) wyraźnie się zmniejszyło, jak zaślepiłem zawór od EGR. Nowy jest drogi (oryginalny), zamiennik -> patrz pkt. 2 postu. Jeśli Kolega jest mniej zorientowany w temacie (ja już się ze swoim koreańskim szczęściem zaprzyjaźniłem i poznałem go bardziej niż wieloletnich sąsiadów) to jest to...
mail4skwarka Silnik ładuje do tego "wehikułu" co jest w avatarze. Masa auta ponad 1,5t tutaj niecałe 0,7t... po co dla sportu- inaczej mówiąc - lepiej się wyżyć na bezdrożach i jeździć spokojnie autem po drodze...- Ci co nie zrozumieją- mają problem... wywaliłem pompe klimy, wspomaganie, EGR, EVAP, Poładowanie powietrzem wtórnym, żeliwne kolektory wydechowe...
kolego sprawdź jeszcze przepływkę między stykami 2 a 3 ma być napięcie do 4v Witam, zrobiłem jak mówiłeś no i 0V (mierzyłem tylko przy włączonym zapłonie) ale przepływka działa ponieważ oglądałem parametry czujnika w op-comie i reagowała na zmiany obciążenia silnika, napięcie zdaje się, że też tam było rejestrowane ale już nie pamiętam. Co do EGR-u...
Odpiąłem czujnik położenia wału i jeździłem w trybie awaryjnym 1000 do 3000 obr, niestety nadal gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, lub gaśnie na jałowych obrotach. Co najgorsze to coraz gorzej go odpalić czasami trzeba kręcić troszkę dłużej 3-4 razy, a zdarza się pchanie na pobocze i odpala dopiero np: po 1-2 minutach i jazda dalej. Nie wiadomo...
Witam serdecznie W odpowiedzi na posty to sonda lambda(1) przed katalizatorem ma na przewodach grzałki rezystancji 8Ω, a z pomiarów miernikiem przy pracującym silniku rozgrzanym do 85°C na przewodach grzałki jest pulsujące napięcie stale .- 0,0V - 5,3V – 7,6V – 11,8V – 7,5V – 5,1V – 0,0V -. cykl ten trwa około 1s...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
Testy zrobione jest ok. OP-COM pokazał 2 błędy - odnośnie EGR i elektrycznej pompy ciśnienia oleju.Takowej nie posiadam-pewnie chodzi o pompę paliwa. Czyli muszę przenieść zasilanie za przekaźnik. Dziś chciałem zrobić mały eksperyment z termistorem Bingo M. Temperaturę przełączania na LPG mam ustawione na 10 stopni C. Zachciało mi się zbocznikować termistor...
Podmieniłem przepływkę na Magneti Marelli ,pomiar napięcia na niej zgodny ze specyfikacją.Wymieniłem sondę lambda na NGK,oscyluje w zakresie 0.1-0.9 na wolnych obrotach i na podniesionych do 3000.Zrobiony reset O2 bloków BLM. Ciśnienie na listwie sprawdzone (z odpiętym podciśnieniem ma wartość 3.0 Bar)Wtryski wyciągane ,wyczyściłem i sprawdziłem (drugi...
Witam, jestem posiadaczem Opla Vectry 1.6 8v silnik X16SZR instalacja LPG II generacji. Otóż mam problem ponieważ na ciepłym silniku, gdy wskazówka temperatury wejdzie powyżej jednej kreski na desce rozdzielczej, zapala mi się check. Sczytałem błędy metodą zworki i wyskakuje błąd 1602, czyli uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego. Przy zapaleniu...
Witam serdecznie forumowiczów. Problem jest złożony, dlatego zacznę od początku. Wyciągnąłem kilka dni temu silnik ze swojego stilo, żeby zdjąć i wyczyścić kolektor dolotowy, wymienić uszczelki pod obydwa kolektory, zaślepić EGR, wymienić rozrząd i uszczelnić wszelkie wycieki. Jako, że do zdjęcia kolektora dolotowego trzeba zdjąć pompę CR, to wykręciłem...
Witam Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy : P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji P1635 Przekaźnik...
(...) sekund po wciśnięciu pedału przyspieszania. Turbo nie zalacza się. Sterownik się zgrywa i wgrywa po obd Doszedłem do tego że nie ma 5v na czujnikach - co to może być? Gdzie jest zwarcie?, mieliście taki przypadek? Błąd dtc 0641 https://obrazki.elektroda.pl/8413375000_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na podstawie...
Witaj widze, ze mamy ten sam problem z tym ze ja mam nissana primere P11 (silnik GA 16 DE) oraz inst. gazowa wtrysk BRC (sequent) Objaw jest taki ze slychac "pykanie " na wolnych obrotach zarowno na gazie i na benzynie. Po wczorajszych "przegladach" okazalo sie ze nie dziala zawor EGR a nie dziala bo posypal sie tranzystor w sterowniku , po wstawieniu...
Po pierwsze 60st na wydechu to nie jest kosmiczna tem. biorąc pod uwagę że katalizator zaczyna pracować dopiero w temp 400st. i jest to jego dolny zakres a odległość wydechu od katalizatora to około 1 m więć czas na słodzenie -itd. EGR to taki układ który jest zamontowany na mieszalniku przy przepustnicy i ma za zadanie redukcję tlenków azotu przez...
a ja mam problem z renault captur zapala mi sie kontrolka check engine i poduszki macie jakis pomysł (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Jednoczesne zapalenie się kontrolki „CHECK ENGINE” i kontrolki AIRBAG (SRS) w Renault Captur najczęściej oznacza: 1. awarię zasilania lub masy, która zakłóca pracę kilku sterowników naraz, 2....
rezystancja rezystancja uziemić nieskończoność rezystancja eberspacher rezystancja
zerowa licznik licznik drukarka online wymiana bezpiecznika automatycznego
Zamienniki diody 1.5KE350A: Przykłady i parametry Jak pobrać sygnał z diody LED 1.8V? Metody i techniki