A może tak czujnik położenia przepustnicy do bani i nie pokazuje tego co powinien na wolnych co owocuje uchylonym EGR ?
Testuj z odpiętą wtyczką egr. Jak będzie dobrze to mam rozwiazanie.
No to chyba już prawie wszystko jasne jest - oprócz okablowania EGR-a.
Zgłaszam się na ochotnika. EGR poproszę. 1,6 tdci EDC16c3.
Obiaw zawieszającego sie zaworu Egr.
W tym silniku przepływomierz nie kontroluje EGR. Sterownik wywala ten błąd gdy otrzymuje za niski sygnał napieciowy z egr. Sprawdziłes wiązkę? Czy błąd wywala zaraz po przekręceniu kluczyka na II?
Chłodnica EGR do sprawdzenia. No i który to Focus ?
Zawory EGR wTransitach tddi i tdci Duratorq już mam czwarty ruchomy staw w prawej ręce (trzeci pojawił się przy wymianie filtra oleju w Grand Vitarach DDIS), alternator w XC90 widlasta benzyna, likwidowanie wycieku oleju spod pokrywy zaworów w Golfie Mk IV 1.4 16V, łańcuchy rozrządu w Saabie 95 benzyna. Jak na razie na szybkiego to pierwsze skojarzenia.
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
EGR. Poczytaj dlaczego ludzie zaślepiają.
Dzięki za odpowiedz. Załączam zdjecia z forscana którym to diagnozuję. Sprawa wygląda tak. Egr i dolot oraz DPF wyczyszczone, Wymienione: świece , czujnik różnicy ciśnień dpf , przeplywomierz. Po wykianie czujnika dpf odczyty wyraźnie lepsze OK. 0.3kpa ale tylko wtedy gdy egr jest otwarty tyle ile sterownik zadaje, jeśli jest odchyłki to i czujnik różnicowy...
Oczywiście. adaptacja EGR zrobiona, w parametrach widać, że EGR pracuje.
Spróbuj zrobić adaptację zaworu EGR.
Może spróbuje ;) 1 i 2 zawory podciśnienia, 3? 4 przepływomierz powietrza (czujnik masy powietrza) 5 EGR
Nie masz czasem zaślepionego EGR
W mojej fieście zapalił się check-engine. Po podłączeniu forscana pokazuje błąd P0489 Niska wartość sygnału w obwodzie sterującym EGR. Co może być powodem ?
Oczyść to, i jeździj, kontroluj. Z tego co widzę to jest obejma zaciskowa,bez śruby
Czujnik w kolektorze, przepływka, egr i w ...uj innych możliwości. Najpierw diagnoza
Urywa się kawałek wzmocnienia kolektora wydechowego a nie chłodnicy EGR.
Błąd pojawił się po wymianie egr i przed wymianą przepływomierza.
Spadki związane z otwarciem egr.
a co to jest to EGR ?
Wymiana EGR na nowy
W moim przypadku był zawór EGR
Na plaku odpala bez problemu
usterka dpf i usterka egr Jakie kody?
Zużycie oleju 1l na 10000km.Mam mondeo mk3 2.0 tdci 150000 tys. przebiegu i nie bierze oleju.
użyj klucza do szlifierki kątowej
Jak jest dpf to można wpiąć manometr zamiast czujnika różnicy ciśnień.Albo jak w parametrach pokaże też obserwować różnice za i przed.Wtedy byś coś wiedział czy zapchany wydech/dpf.Jeszcze do kontroli egr i MAF ogólnie parametry na kompie.
Zablokowany egr, wyciągnij wyczyść z nagaru może jeszcze działa. Możesz też zaspawać z obu stron, wyjście z wydechu i wejście w dolot i resztę zostawić jak jest. Możesz też podpiąć elm i odczytać błędy żeby potwierdzić egr
Witam, potrzebuje wyczyścić EGR w Fordzie S-Max 2.0 TDCI 2013. Czy ktoś z Was może poradzić jak się do niego dobrać? Gdzie on jest?
A jak zaślepił EGR?
Przecież wypluło Ci błąd sterowania turbiną.
P1412 Exhaust gas recirculation (EGR) valve - seized nie wiem czy dobrze przetłumaczę ale chyba chodzi o to że EGR się zacina mówie nie jestem pewien tłumaczenia biegle angielskim nie władam. Pozdrawiam.
Ford S-Max 1.8 TDCi 2008 r. Po skasowaniu ustawień adaptacyjnych EGR na wyświetlaczu pokazuje się awaria silnika. Interfejs błąd 1335. Po skasowaniu pracuje normalnie. Przy każdym zgaszeniu i ponownym odpaleniu wyświetla to samo.
błedy? diagnostyka? logi? Zawór egr sprawdzany?
Jak sobie poradziłeś z uszczelnieniem? Dziś mam ten sam problem w 2,0 TDCi DW10C, w ASO i Intercars EGR występuje w całości z chłodnicą, samej uszczelki nie ma też w necie...
Po usunięciu sterowania EGR-a odpalał czy już nie?
To jest twój EGR Dodano po 44 Ups zdjecia mi nie dodało
tym napięciem jest sterowany zawór regulacji ciśnienia paliwa.. Zaślepianie egr w tdci też nie jest dobrym pomysłem... Spora szansa na zawieszone wtryski (jeśli delphi) odwróć je rozpylaczami do góry i zakręć rozrusznikiem pewnie połowa z nich nie będzie podawać paliwa... a tak na prawdę porządniejszy tester by się przydał...
sprawdz szczelnosc od turbo do kolektora ssacego i egr
byłem , nic oprocz zamrozony egr - p1412
Nie kupisz tego osobno.
Instalacja i wtyczka w porządku blada da się skasować, ale powraca po odpaleniu na zimnym silniku miał ktoś podobny przypadek EGR?
wiesz. Jak chcesz podziękować to masz od tego przycisk :) Tak na do tematu żeby było ciekawiej to dodam że egr z czujnikiem wzniosu jest tańszy niż bez, mimo że ma bardziej złożoną konstrukcję. :)
Spokojnie to tylko awaria :D jakie ciśnienie doładowania. Może rozerwana jest rura od egru do intercoolera?
P042F - to powoduje kontrolkę silnika na desce i oznaczać może zablokowany zawór EGR w pozycji zamkniętej. U0418 - układ hamulcowy, komunikacja z nim kuleje, albo sam sterownik, albo wiązka A jak nie wiesz czy to było przed wymianą rozrządu to teraz nie ma co zgadywać. Przy wymianie rozrządu ciężko tu coś uszkodzić z układem hamulcowym. EGR też jest...
Czy aby na pewno EGR jest sterowany podciśnieniowo ? przecież to ten sam silnik co w fordach 2.0 TDCI (PSA), i tam EGR jest elektroniczny ! przerabiałem ten temat w C_MAX.
egr, turbina, waz turbiny?
Czy to forum wróżbitów?A niech ci będzie.Wymień zawór egr.
a czy po wyczyszczeniu dpf-u wyczyściłeś zawór egr?
Może była próba wykonania dpf i egr off ???
A jak to jeździło wcześniej?
Dzięki. Co do ASO to wiadomo ze ludzie mają tam kompetencje, tylko wiesz wiadomoz ze luiczy sie przychud, a nie wszystkich stać na wymianę kolejnych podzespołów na oryginały, wiadomo efekty to musi przynieść w końcu. No ale wracając do mojego sadzowoza:-) Kopcnie sie zmiejsza sukcesywnie jak przegonilam go dzis 250 km. Czyli wyciagam szybki wniosek...
Ja na twoim miejscu dokładnie przyjrzał bym się przepływomierzowi powietrza, one mają tak czasami, że przekłamują tylko w pewnym przedziale obciążenia silnika. Albo jazda z testerem i obserwowanie jak wzrasta masa powietrza albo zamiana przepływomierza z innego auta na próbę. Komputer rejestruje błąd na przepływomierz przeważnie jak jest przerwany obwód...
Znalazł ktoś przyczynę tego szarpania? Mam to samo w zakresie obrotów 1600 a 1800. Transit 2.2 TDCi 2008r.
Już temat z filtrem załatwiony, pomogła gruszka, dzięki za pomoc😉 Teraz zamówiony EGR i wymiana, stary wyjęty już.
ale robił to profesionalny warsztat. Nie no proszę przestań. Piszesz profesjonalny - to zapytaj ich jaki stosują zmienny algorytm przy "wycięciu egr", wszak wtedy zasysanie idzie tylko od strony kolektora ssącego. Przecież egr nie jest tylko "sam sobie" ale ma wpływ na wiele innych elementów i pracę silnika. Oj cusik mi się zdaje że wycięli tylko z...
Zapomniałem o tym napisać. Autko nie ma katalizatora. Została tylko pusta puszka... Poza tym jeszcze EGR jest zaślepiony.
To nie chodzi nawet o błędy, a o parametry, dane rzeczywiste. Błędy to zupełnie coś innego. Objawy które odpisujesz pasują na przepływomierz lub EGR. A czyszczenie przepływomierza to jak liczenie na to, że sam wyciągniesz się z bagna ciągnąc się za włosy. Czyścić można EGR a i to nie zawsze ma sens.
Normalne. Egr się uchyla i turbo zwalnia.
Przepraszam, że tak późno ale temat został wyjaśniony. Przyczyną falowania obrotów był alternator. Naprawiony i problem znikł. Wtryski i czujniki nie miały na to wpływu.
Egr z tyłu mają mondeo mk4 lub te nowsze 2.0 tdci ty masz tego straszego Dodano po 1 Tak i to jest twój egr. możesz wpierw odkręcisz te 2 nakrętki od tej rury co idzie w prawo i podłożyć blaszkę aby to zaślepić i zobaczysz czy pomoże
Tak, jak kolega wyżej napisał- czujnik położenia wałka rozrządu, lub złe połączenie wtyczki- czasami kabelki zaśniedziałe, lub- zawór EGR się zablokował w pozycji otwartej- również nie odpali. Tak czy inaczej najlepiej zacząć od sprawdzenia błędów- szybciej i czasami taniej:)
Witam. Podepnę się pod temat. W moim mondku MK3 najprawdopodobniej siadł EGR. Kupiłem nowy nie wymontowując starego podpiąłem nowy pod rurkę z podciśnieniem odpaliłem samochód i co się okzało? Zawór EGR działa na odwrót. Po odpaleniu samochodu zawór nie otwiera się. Otwiera sie natomiast po przygazowaniu. Co może być przyczyną?
Dobrze by było podać dokładnie jaki kod tego błędu. Informacja o silniku też by się przydała, bo zgadują że wersja 115KM. Czasami błąd przepływomierza jest powiązany z problemami na zaworze EGR.
Jednak wina była po stronie zaworu egr nastawiał się w pozycji otwartej max przy odpalaniu auto paliło od strzała i gasł dusił się sam swoimi spalinami.Zaślepienie egr i problem z głowy i moc lepsza.
byłem sprawdziłem zgadza sie ten fordzik nie ma ani sondy ani przepływomierza. Co do sondy w dieslu jak najbardziej są stosowane. Auto nad którym dzisiaj sie meczyłem jest w nia wyposażone BMW 520 06 rok. A wracając do tematu. W focusach 1.6 tdci zasyfiony EGR dawał bardzo podobne efekty
ok dzięki sprawdze
Pęknięta rura intercoolera. Idzie od egru od intercoolera.
Nie można go zaślepić-masz na nim pomiar zakresu otwarcia. Nie wszystkie tdci mają EGR z czujnikiem położenia - niektóre 2,0 tdci od 2000 do 20006 nie ma takiego czujnika. Natomiast wszystkie tddi mają taki czujnik. Czyli ten mały króciec, który idzie do zaworka sterującego zaślepić, tak? Od elektrozaworu sterującego EGR-em idzie rurka gumowa i nasadzona...
Witam, mam mały problem z Fordem Mondeo MK4 2.0 TDCi. Auto odpalało i zaraz gasło. Wymieniłem EGR na nowy, przeczyściłem przepustnice kolektora i rurę doprowadzającą do EGR. Teraz auto nie odpala i pojawia się błąd P0406.
Sam EGR nie będzie mocno brudził dolotu, dopiero w połączeniu ze zbyt dużą ilością oleju z odmy powstaje taki czarny kit... Zajmij się może odmą i jej odolejeniem, sprawdź przedmuchy silnika. Podam może linka do problemu odmy w silnikach tdci: http://forum.fordclubpolska.org/showthre...
Odepnij np zawór egr i sprawdź.
Wróciłem właśnie z dokładnego badania diagnostycznego. Wyskoczył błąd zaworu recylkulacji spalin EGR. Wymienie w poniedzialek EGR to zobaczymy.
EGR razem z odmą i turbina gubiącą olej w nieco skatowanym silniku powodują kitowanie się dolotu - zwłaszcza kolektora - czarną masą zmniejszającą przekrój kanałów. Ale to po przebiegach rzędu 200kkm... Są różne szkoły: jedni mówią zaślepiać, inni nie. Wiele zależy od rodzaju osprzętu silnika. Poczytaj sobie o EGR, napisano miliony stron... U mnie w...
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 140 KM, 2010. Nie wypala DPF. Czyszczony już dwa razy. Nowe czujniki temperatury spalin i ciśnienia, nowa świeca. Wyskakuje błąd o niskiej temperaturze spalin. Może EGR, może wtryski, może mapa. Od lutego walczę. Miał ktoś coś podobnego?
Problemem okazał się zapchany filtr dpf, oraz uszkodzony egr. Po regeneracji filtra i wymianie egr wszystko wróciło do normy.
Powinno być w parametrach procentowe zapełnienia dpf. Rozumiem że po wymianie dpfa, robiono reset w sterowniki. Gdyby egr się wieszał, miałbyś błąd.
Jakie jest ciśnienie powietrza? Otwarcie EGR? Zmienia się? Jak kolega napisał - diagnostyka.
I jak, znalazłeś winowajcę? bo mam dokładnie to samo tylko, że silnik 2.0 TDCI. Dodam, że jak zrobię długą trasę, to ten błąd nie wyskakuje, tylko jak robi krótkie trasy, to po jakimś czasie wywali te błędy. Myślę czy to zawór EGR się nie zapycha, bo słyszałem, że jak EGR się zapcha to potrafi pokazywać różne błędy.
Uszkodzony zawór EGR
jak nie ma mocy a strzelił map (a mógł) to sterownik nie widzi jakie jest ciśnienie w ssącym i nie da paliwa. EGR zaślepiałeś?
Świeżo z dzisiaj : profesjonalna zaślepka zaworu EGR :D Mondeo mk3 2.0 TDCI O dziwo sam zawór czysty i pracuje poprawnie http://obrazki.elektroda.pl/7057825200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2957907900_1...
sugerujące usterkę mechaniczną A zawór egr jest sprawny?
Na początek trzeba sprawdzić szczelność układu powietrza (dolot). Później zastanowił bym się na EGR, ale na próbę na początek zaślepienie.
EGR nie do czyszczenia tylko do wymiany na 90%
a filtry kiedy wymieniane?turbira i egr sprawne?może słąba kompresja?
Sprawdź wydech czy czasem nie zapchany. Spalanie w normie. Założony chip. Może zapiekł się EGR i jest stale otwarty.
Czy możesz kolego podesłać zdjęcie / schemat w którym znajduje się By Pass EGR? W moich zmaganiach z EGR w 1.6HDI / TDCI rozbierałem ten układ kilkukrotnie wraz z chłodniczką spalin i nie namierzyłem żadnego układu który omijałby zawór EGR. Zarówno w Fordzie jak i C4 Picasso układ wyglądał jak poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/4439020400_...
Jak dla mnie to masz zawalony EGR. Sorry, że po takim czasie, ale teraz dopiero to czytałem. Wyczyść, albo chociaż kompem podejrzyj jego działanie.
245 Tyś to sporo.. :D zawór EGR to na początek
Panowie C-Max 1.6 TDCI, brak fapa, prosta turbina bez geometrii. 220 000km przebiegu. Auto zaraz po wymianie oleju ( taka ciekawostka). Zatankowany na Crabie z 300km wcześniej do pelna. W czasie wyprzedzania na autostradzie auto straciło połowę koni. Max. Prędkość spadła do 120km/h. Przyspieszenie porównywalne z tankowcem- konieczna redukcja do 3ki...
I udało Ci się rozwiązać problem, bo mam podobne objawy w tym aucie: nowy silnik, nowe wtryski, nowy EGR, nowe turbo, wymieniłem czujnik różnicowy, wyprany DPF i dalej się zapycha w ciągu 20–30 km.
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Diagnostyka była by tańsza niż EGR i filtry. No ale trzeba próbować az do skutku,w końcu trafisz na wadliwy element.
wtryski , krzywe korby, egr ciśnienie na cylindrach jest jakie są wartosci cisnienia na poszczególnych cylindrach?
Miałem takiego focusa w zeszłym tygodniu tylko 90ps, szarpał i dymił w tym przedziale około 3000 obrotów, egr był w agonalnym stanie, nówka załatwiła temat. Po wymianie wkręca się dobrze na obroty i nie poddymia na siwo. jak pisałem EGR podmieniony ze sprawnego auta
To wyjście na chłodnicę EGR - tak naprawdę to ogrzewacz płynu, ale dość słabo działa.
NIE DAWNO KUPIŁEM FOCUSA C-MAX 2.0 TDCI GHIA Z KILKOMA TYPOWYMI WADAMI TJ. SPRZĘGLO SIADNIETE, ELEKTRYCZNY RĘCZNY, ŁOŻYSKO NA MC PERSONIE (KIETOWNICA SIĘ PRZYCINA) I DYMIL SYRASZNIE I CZASEM NIE CHCIALA ZAPALIĆ. WYMIENILEM FILTR POWIETRZA- NIE POMOGLO I PEWNEGO RZAU NIE ZAPALIŁ. SCIĄGNĄLEM KABEL OD EGR I ZAPALIL OD RAZU PRAWIE NIE DYMI I NIE LAPIE MUŁA,...
prowadnice piekarnika vaillant elektroda aktywacja usługa netia
Wybuchowe włączanie piecyka gazowego Termet Mini Max - przyczyny i rozwiązania Jak wysterować przekaźnik napięciem z kierunkowskazu?