Może prościej będzie kupić gotowa ramę z włókna węglowego? Moim zdaniem przerabianie szczotkowego drona na bez szczotkowe silniki jest bezsensu tak funkcjonalnie jak i ekonomicznie. Taniej wyjdzie kupno jakiegoś kontrolera lotu obsługującego bezpośrednio silniki BLDC (bezpośrednio w sensie z wyjściami...
Witam, o łożyska bym się nie martwił. O wentylację również. Falownik ma możliwość zablokowania regulacji w dół poniżej określonej wartości częstotliwości np. 20Hz. Praca w przedziale 20-50Hz i więcej nie wymaga osobno napędzanego wentylatora. Jeśli ten silnik nie współpracuje w chwili obecnej z falownikiem...
Jeżeli chodzi o temperaturę silnika to są to objawy uszkodzenia termostatu, koszt 20zł i 10min. roboty. Zalecam jego wymianę ponieważ niedogrzany silnik jest nieekonomiczny,nieekologiczny i przedwcześnie się zużywa. Jeżeli chodzi o kontrolkę "przyczepki" to zwróć uwagę na włącznik tej funkcji, znajduje...
Jeżeli nie załączasz tego silnika w zerze sieci, to nie jest to ekonomiczne, kilkanaście takich załączeń w szczycie sinusoidy to masz niezłe uderzenia prądowe na uzwojenia, spore napięcia się indukują i kondensator rozruchowy może tobie eksplodować, a jak masz jeszcze zębatki tekstolitowe - tak jak ja...
Za niskie obroty nie są wcale ekonomiczne. I nie 15 tys. tylko 1500. Dodano po 2 Im niższe obroty, tym większe wibracje. Prędzej się wszystko rozklekocze. Dodano po 27 No i panewki na wale obrywają.
Przypuszczam że te atmegi były wtedy nowinką na rynku, stąd wysokie początkowe ceny, w latach 80/90 powszechnie stosowano '51 i kosztowały podobnie "drogo" jak wspomniane MOSFETy - 80C51 - 4zł oczywiście trzeba było doliczyć więcej zewnętrznych peryferiów. A teraz 80C51 kosztują 6zł, podrożały?...
W silniku asynchronicznym w bardzo małym zakresie, ale można. Przez zmiane poślizgu - realizuje się to przez zmiane napięcia zasilania. Ale jest to zupełnie nieekonomiczne. W bardzo małych mocach stosuje się jeszcze tyrystorową regulacje fazową, ale to w bardzo małej mocy.
W tym typie silnika problem ekonomicznie i praktycznie mało opłacalny
Rozwiazań jest cała masa proste układy z generatorkami PWM są ekonomiczne i się nie grzeją przynajmniej ni epowinny bo taka jest idea sterowania PWMem. UKład z LM317 jest układem ciagłym więc będzie się grzał dla małych predkości i duzych pradów ale zdaje się że pomyślane jest tam jakieś ograniczenie...
:arrow: Urządzenie to pic na wodę, bo jedyne co naprawdę mierzy to napięcie i obroty, nie ma informacji o podciśnieniu w kolektorze (podstawa działania ekonomizera) czy załączonym biegu.
Sprawność alternatora jest ok. 50%, zatem "produkcja" ciepła jest znaczna ( ). Szczytowa moc alternatora wynika z możliwości oddawania ciepła: ze wzrostem obrotów zwiększa się przepływ powietrza chłodzącego (zasługa wentylatora), co na wykresach widać jako większą wydajność prądową (napięcie jest stałe,...
Witam co do silnika od 126p totroszkę mocno skacze , ale można go zawiesić elastycznie i mogło by być . Przeniesienie napędu zrobić poprzez wał przegubowy i niech sobie skacze , skrzynia biegów i most jezdny od "Żuka" tylko treba jeszcze przełożenie około 4 razy pomiędzy skrynią a tylnym mostem jezdnym...
No ale też popatrz jaki samochód. Ciężarowy. Do dziś w ciężarowych stosuje się silniki które mają max 3000 obrotów. Tyle że kiedyś poruszały się max 80 km/h a dziś lecą szybciej i więcej wożą. To wymusiło stosowanie skrzyń biegów o większej ilości przełożeń.To samo maszyny samobieżne, ciągniki, koparki....
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem citroena bx 1987r 1.4 benz(gaźnik) + gaz. Gaz jest w aucie od 4 lat nie ma z nim raczej żadnych problemów oprócz jednego który jest od zawsze a z którym nie mógł sie uporac mój brat który był poprzednim właścicielem. Gdy dodam gazu i zatrzymam się na pewnych obrotach...
Jak to mówią każdy kij ma dwa końce i nie ma rozwiązań złych. Każde rozwiązanie ma plusy i minusy jest po prostu inne. Czyli są plusy dodatnie i plusy ujemne. Więc zacznijmy od początku bo widzę że niektórzy przespali szkoła podstawowa. I nie mogę zrozumieć że stary silnik mniejszej mocy spalał tyle...
Witam wszystkich czy moce silników tego typu sprzętu mają 723W? Bo mam silnik kupiłem specjalnie bo mam sentyment do techniki i to jest Mrt36 606/2 nie mogę znaleźć moce. A jakie moce tego typu pralki mają największe silniki? Szukam do 5kW szeregowy szczotkowy silnik elektryczny na 230V jak te pralki....
Witam. Taki silnik powinien dać radę . Nie podane jest ciśnienie dla wskazanej mocy , ale pewnie sprzedający dysponuje takimi danymi. Co do zaworów to z racji tego , że urządzenie ma być trzymane podczas pracy w rękach istnieje zagrożenie że w momencie kiedy wiertło trafi na większy opór wiertnica...
Witam. Golfik z silnikiem 1.9 TDI AFN (110km) ze zmienioną turbosprężarką (od 130 konnej) miał następujące objawy: Był kłopot z doładowaniem silnika, sterowaniem turbo, blokującymi się łopatkami turbosprężarki, dziurawym intercoolerem - ale już naprawione :D Wtryski założone od Octavii z silnika AGR...
Cze wam prosze was o pomoc mam problemik z moim lanosem.Kupiłem go miesiąc tem facet mówił ze jest w super stanie ale jak zacząłem sie przyglądać to zobaczyłem silikon pod pokrywą zaworów itd.Ale do rzeczy lanos jedzie ok ale gdy podczas jazdy puszczam go na luz obroty albo skaczą od 1100 do 1500 albo...
Witam wszystkich serdecznie i proszęo pomoc w nastepującej sprawie. Posiadam a właściwie odziedziczyłem samochodzik marki Tico. Pojazd jest w stanie fabrycznym ma przejechane 6143km. wygląd i jezdzi jakby był dopiero wyprowadzony z salonu. Postanowiłem, że będę nim dojeżdżał do pracy 30km w jedną stronę...
MERCEDES A Klasa - A 140 Poszukuję następujących informacji: 1. Jaki jest kierunek obrotów silnika w najmniejszej jednostce (1,4cc ?). 2. Jaka jest średnica koła zamachowego (wieńca) w najmniejszym silniku (1,4cc?) 3. Ile waży skrzynia biegów manualna od najmniejszej jednostki..? 4....
Cześć wszystkim, mam takie pytanie. Czy długotrwała jazda z wysokimi obrotami np 4000 obr po autostradzie przez 3-4 godz jest szkodliwa dla silnika? Mój silnik to 1.4 16v wolnossacy i przy 120km/h ma ok 3800 obr. A przy 100km/h ok 3000 obr. Jaka najbardziej ekonomiczna dla silnika jest prędkość obrotowa?
znajduje się urządzenie regulujące dawkę wtrysku, a także ograniczające prędkość obrotową biegu jałowego i maksymalną silnika. Najistotniejsza funkcję pełni przesuwny zawór umieszczony na tłoczysku głównym pompy wysokiego ciśnienia (1 fot. 3) sterowany dźwigniami bądź cięgnami połączonymi z pedałem...
Hamowanie silnikiem pozwala zaoszczędzić nam paliwo.Ad rem. Poruszamy się z jakąś tam prędkością zdejmujemy nogę z gazu komputer ma informację o tym albo z potencjometru albo z wyłącznika biegu jałowego i odcina nam paliwo na wtryskiwacze/wtryskiwacz/.W benzynie i dieslu tak samo. Jeżeli teraz podczas...
Tak, wiem że koszt nie wróci się (chyba po całym czasie życia tego pieca), ale nie chodzi mi o sens ekonomiczny tego zastosowania, tylko o uniezależnienie się od energii elektrycznej z sieci. Myślę, że nawet akumulator jest zbędny, bo w czasie rozpalania nie używamy (w zwykłych piecach bez podajnika)...
W pierwszym poście piszesz, że pompa ma wydajność 60 l/min, a później, że 45l/min. Przy 45l/min, czyli maksymalnych obrotach pompa nie pożyje zbyt długo. Rozumiem, że masz zamiar zastosować dzielnik strumienia, bo inaczej przy uruchomieniu dowolnego siłownika silnik hydrauliczny co najmniej zwolni. Poza...
Mógłby kolega pokazać, w którym poście pisał że jest to projekt do pracy inżynierskiej, bo to dużo zmienia, a ja nie mogę znaleźć takiej informacji. Owszem nigdzie taka informacja się nie pojawiła. Myślałem, że ta informacja nie jest istotna by otrzymać pomoc na tym forum. Co do schematu to tak....
witam panowie mam problem z zakłóceniami w radiu CB w transporterze t4 -gdy jadę delikatnie ledwo naciskając gaz (bardzo ekonomicznie (bardziej się nieda)) jest ok ,ale gdy tylko trochę ciężej lub pod górkę i muszę nawet delikatnie nacisnąć czy nawet mocno bez znaczenia to od razu strasznie...
Jakikolwiek CHIP TUNING silników wolnossących to nieporozumienie, ale jeszcze ktoś się daje naciągać. Ten temat moderator przeniósł z działu "diesle", praktycznie wszystkie mają turbiny. I też rozumiem, że mogą być liczne argumenty przeciwko podnoszeniu mocy. W pytaniu chodziło mi o zmniejszenie...
Może pomyliłeś modele i miałeś na mysli A3 od 03- gdzie były silniki FSI i TFSI Niczego nie pomyliłem, do tych (FSI, TFSI) silników rozsądnie patrząc można założyć tylko V generację Vialle LPdi. Ale juz zwykły silnik z pośrednim wtryskiem i turbo podnosi wymagania jeśli chodzi o reduktor i wtryskiwacze,...
Witam Mam pytanie głównie do użytkowników Megane właśnie z silnikiem 1,6 8v. Jest to silnik wysokoobrotowy (4000-max moment; 5000- max moc). Może ma ktoś komputer pokładowy, albo z doświadczenia wie przy jakich obrotach ten silnik ma najniższe spalanie, tzn w jakim zakresie obrotów da się normalnie...
Wiatm! Chciałbym użyć sondy Lambda do pomiaru tlenu zawartego w spalinach w kotle na miał z podajnikiem i na tej podstawie sterować obrotami dmuchawy za pomocą np. falownika. Ilość podawanego powietrza ma ogromne znaczenie dla czystości a zatem i ekonomii spalania. Teoretycznie zastosowanie sondy...
Jak lubisz sobie "pobrykać" to trzeba było benzynkę kupić. Diesel z natury nie jest wyścigówką ale odwdzięcza się ekonomiczną jazdą. Na kilka dizelków jakimi jeździłem, zawsze sprawdzał się ten sam system jazdy: wcześnie zmieniać biegi (ok 2 tyś. obrotów), łagodnie przyśpieszać (nie wgniatać, dodawać...
Witam wszystkich ponownie. Jakiś czas temu pytałem na forum o łożyska i simering w pralce Privileg 6080, ale niestety nikt nie wiedział, więc po wypraniu "wszystkiego, co się da" rozebrałem pralkę, aby zakupić brakujące części po ich wyciągnięciu i sprawdzeniu numerów. Po ściągnięciu tylnej obudowy i...
Na trzech przekaźnikach jest sens ekonomiczny (3x30A - 3x3zł, 1x90A nieznalazłem, ale 1x80A - 1x20zł). I mogę załączać też dowolną ilość jeżeli będę chciał. Lokalizacja grzałki jest już przeze mnie przemyślana przez parownikiem LPG i zamontuje go jak najniżej (oczywiście jest to mały obieg. A apropo...
Po kolei: Pierdzielenie to można usłyszeć od niektórych userów ! 50km/h z silnikiem tego typu czy bez to dla hamulców wszystko jedno , jak wspomniałem silnik ten razem z zast. przekładnią będzie ważył 5-6kg, normalne silniki rowerowe rozpędzają rower do 40km/h wiec te dodatkowe 10km/h to nie problem.Poza...
Witam, jestem początkującym kierowcą i doświadczenia mi nieco brakuje. Los skazał mnie na ww Citroena. Z jednej strony auto okropnie wolne ale z drugiej przynajmniej nie kusi żeby wciskać grubo ponad limity. Silnik 1.0 50 KM przy wadze 825 kg może i wystarczy ale nie mam pojęcia jak tym jeździć. Obecie...
Jak jeszcze raz przecztasz, to zobaczysz, że nie było mowy o porównywaniu 2,5 do 1,6, więc nie wymyślaj. Ponadto mowa tu o autach conajmniej klasy średniej wyższej i jak sie okazuje tendencja jest taka , że w tych klasach (z małymi wyjątkami) w ogóle nie wystepują małe silniki jak 1,6, czy 1,8 z powodów...
Witam, Wiem, że temat wałkowany był mnóstwo razy, ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwości mojego samochodu a być może komuś z użytkowników po tylu latach udało się problem rozwiązać. Astra F, 1.6 8V, 1993 r B+G. Mianowicie, Astra gaśnie na wolnych obrotach, dzieje się tak tylko wtedy,...
czy wytrzyma ? Silnik S18 ma o ile dobrze pamiętam 18KM przy obrotach max pewnie coś około 2000 na min a silnik 4C90 ma 70KM przy 4200obr/min więc teoretycznie prawie 4-ro krotnie wyższa moc przy dwukrotnie wyższych obrotach. Jeśli uda się wstawić go do istniejącej ramy (4c90 dłuższy) i dopasować obroty...
hmm. rano, przy tempereraturach ok 2-5 C silnik startuje z problemami (długie kręcenie rozrusznika), odpala i... pracuje nierówno, zdaży mu się nawet zgasnąć. w miarę nagrzewania silnika zaczyna pracować nierówno po czym zaczyna się nierówna praca i falowanie obrotów. w ostatnich dniach silnik pracuje...
Do jazdy w górach wszelkie samochody z silnikami poniżej 1,4 moim zdaniem się nie nadają, dodatkowo w połączeniu z LPG. Silnik o mniejszej pojemności w górach zużyje więcej paliwa, bo trzeba będzie go trzymać na wysokich obrotach, żeby pod górkę podjechać. Nissan Micra k11. Dużo rdzy, za słabe silniki,...
Witam mam taki dylemat, mam Galaxy 2.0 automat, z gazem, po przekładce na silnik 2.3 z 96r. Przekładki osobiście nie robiłem, więc nie wiem na chwilę obecna co się tam może konkretnie kryć. Wcześniej podobno było dobrze. Problem jest tego typu, że przełącza biegi tak przy ok. 3000-3500 obr/min, nawet...
Podejście dobrego silnikowca (silniki z pod jego ręki przeżywały resztę samochodu): Olej może być ciut wyższej lepkości niż zalecany - daje mocniejszy film olejowy (większe opory ale też i lepsza ochrona dopasowujących się dopiero do siebie powierzchni, szczególnie jak będzie generowana wysoka temperatura)....
Jaka jest istotna różnica pomiędzy prądem płynącym z silnika przez prądnice a generatorem prądu Wydajności prądowej oraz strat energii? Już tutaj był temat zakładany gdzie autor chciał zasilać narzędzia na ogródku poprzez przetwornicę 12V/230V 1000W. Na wolnych obrotach rozładowywało mu akumulator...
Witam, (no cóż jak ktoś bardzo chce to morze podpisać umowe z energetyką o zmianę czestotliwości w sieci przesyłowej :not: ). Tego akurat nie może. Ale może sobie zmienić częstotliwość lokalnie, stosując falownik... Tyle, że stosowanie fabrycznego falownika do silnika 18W jest rozwiązaniem ekonomicznie...
Mam problem z obrotami w Audi 100 2.3 92' z inst. LPG Lovato. Miałem awarię - padł czujnik Halla. Wymieniłem cały aparat zapłonowy. Po wymianie aparatu silnik miał mniejszą moc niż przed wymianą. Mechanik ustawił mi zapłon na lampie stroboskopowej, ustawił na wcześniejszy zapłon, silnik odzyskał moc...
Tipo 1.4 i.e- Problemy z odpaleniem, za niskie wolne obroty, gaśnie!! Witam mam Fiata Tipo 1.4 i.e 1994r i od pewnego czasu dzieją się z nim dziwne rzeczy, objawy opisałem poniżej, jeśli ktoś z was wie co jest tego przyczyna, to będę bardzo wdzięczny za poradę. 1. Odpalanie samochodu jest...
Naprawiam ten temat. Niestety żadna naprawa pompy czy też rozrusznika i innych składników TDI nie daje zadowalających efektów Ponieważ nie w tym leży problem . Silnik się starzeje i komputer nie ma możliwości samoadaptacji i nie przystosowuje się do nowych warunków Tak jak w AFN . Problem w zasadzie...
Witam! Posiadam agregat s324 20 kVa .Kilka dni temu zepsuł się przy nim silnik z powodów ekonomicznych uznałem, że tańszym rozwiązaniem będzie odmontowanie silnika i podłączenie prądnicy pod ciągnik rolniczy.I tu pojawia się problem otóż na etykiecie na prądnicy jest strzałka w którą ma się obracać...
Wiec przyjzyj sie jeszcze raz moim postom i zwroc uwage na caly proces energetyczny silnika w, podkreslam, W czasie, zauwazysz wtedy ze w ZPZ (ja to nazywam zewnetrzny punkt zwrotny, bo to jest prawidlowe okreslenie), szybkosc tloka jest mala w stosunku do szybkosci walu, w zakresie wystepujacym w kacie...
Witam wszystkich, Projektuje i chcę wykonać prototyp wyciągarki bębnowej na kabel. Utknąłem na doborze elementów napędu. Będę wdzięczny za wszelką pomoc i uwagi. Opis poniżej. Warunki pracy (parametry na wyjściu przekładni. Wymagana moc silnika odpowiednio większa aby skompensować straty na przekładni): -...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem BMW 320D 136KM 1999r. Auto dość często podczas przyspieszania po wciśnięciu gazu do spodu bardzo wolno reaguje i praktycznie nie przyspiesza najczęśniej dzieje się to poniżej 2.5tyś obr. jest to bardzo odczuwalne bo dość często da się odczuć 70% lepsze przyspiesznie...
Witam zanim kupię wolę zapytać mam 2 silniki do wyboru : Maszyna to łódka (makieta RC) a raczej pseudo makieta Jeden ma 820 Kv podłączony pod 12 v daje 9840 obrotów drugi ma 1400 kv podłączony pod 12v daje 16800 obrotów I moje pytanie zauważyłem że mając silnik 820KV pod 12v wystarczy...
A jest w ogóle jakiś inny czujnik temperatury w tym unie oprócz tego od wskazówki ?? Obecnie silnik na paliwie silnik jako tako te wolne obroty ma, na gazie nie bardzo, pewnie możeto być wina sztywnej przepony w reduktorze tak jak pisał "Doktorr" Ale jest problem jeśli chodzi o zużycie gazu (paliwa...
Miałem problem z foką 1.8TDDi Problem: Spadek mocy, v-max 140 km/h (z górki i przy dobrym wietrze od tylu samochodu), kopcenie na czarno w pelnym zakresie obrotomierza. sprawdzone: egr, turbina, wtryski, czujniki dolotu, podcisnienia - wszystko w porzadku przebieg diagnozowania: uszkodzony...
Silnik zdolny wygenerować 300KM będzie to ro bił z największą sprawnością tylko w okolicach 100% otwarcia przepustnicy. Otwarcie przepustnicy to nie wszystko, "cywilne" silniki uzyskują optymalną sprawność znacznie poniżej mocy maksymalnej, później ta sprawność spada. Jednak ze względu na specyfikę...
Kolego zilnik nie bardzo rozumiem pierwszą część wypowiedzi. Testy jakie robiłem odbyły się na silniku tico, i silniku z c360 3p. Na ich podstawie doszedłem do obliczeń o których pisałem. Nie dawno kupiłem silnik 4p z wojskowego agregatu. Kompletuję koła pasowe 1.5:1 by zrobić test przełożenia. Liczę...
Witam, moje już nie nowe auto zaczęło mi definitywnie więcej spalać przy obrotach ~4-6 tys. Silnik to konstrukcja Mitsubishi 4G92 1.6 16 V 97 rok. Auto nie raportuje błędu check engine. Mam prawie nowy filtr powietrza, paliwa, świece, kable. Silnik chodzi równo choc po uruchomieniu czuć trochę jakby...
Jeśli coś by było niezrozumiałe to spróbuję to jeszcze raz jakoś opisać. Już lepiej tego nie rób....bo :cry: :cry: ... czy te rezystor regulują tylko prędkość czy też regulują móc ? Za pomocą rezystorów w silniku pierścieniowym regulujesz natężenie prądu przepływającego przez uzwojenia...
Zdaje się że różnimy się tym że ja to auto użytkowałem a Ty nie i stąd ten problem Dokładnie to problem jest stąd, że użytkując jeden samochód, nagle wszystkie rozumy na jego temat pozjadałeś - zrobiłeś się - przynajmniej we własnym mniemaniu - mądrzejszy od inżyniera który je zaprojektował. Praca...
Dzekuje za wasze opowiedzi , zalozylem zwykly tyrystorowy regulator predkosci. Efekt: pobor pradu przy zmniejszonej predkosci (poziom szumu ktory moge zaakceptowac) wzrosl z 6,9A do 7,8A.Regulator gzeje sie nieznacznie(jest rated 15A). Niestety nie jest to Ekonomiczne rozwiazanie. Wszystke propozycje...
Witam. Miałem kiedyś golfa z 1.8 na gazniku 2E. Jak go kupiłem miałem podobne problemy do wyżej przez Państwa opisanych. Dodatkowo palił mi z 15l/100km. Oddałem auto do jednego mechanika... Dzięki Bogu w ostatniej chwili sprzątnełem gaznik ze stołu tego "świetnego mechanika", który chciał go potraktowac...
Układ wtryskowy BOSCH Mono-Motronic... fiat Uno. Zespół wtryskowy zamontowany jest na kolektorze dolotowym. . W górnej części zespołu wtryskowego znajdują się: wtryskiwacz, czujnik temperatury zasysanego powietrza(jeżeli padnie Ci ten czujnik to układ przechodzi na optymalną tem. 20 stopni) i regulator...
Witam, widziałem u kumpla w Toyocie Carinie taki wskaźnik który zapala się przy nie ekonomicznej jeździe. Podejrzewałem że zapala się przy określonych obrotach silnika, lecz zapala się różnie i nie jest zbytnio uzależniony od obrotów. Czy wiecie może na jakiej zasadzie on działa i czy łatwo takie coś...
Bo mój znajomy ma Astre z takim silnikiem ale zamulone to jakieś, na obroty słabo wchodzi a zbiera się jak maluch. Zastanawiałem się kiedyś nad kupnem tego ale ogólnie to nie spotkałem nigdzie takiej, widocznie mało ich jest. I obawiałem się że może być awaryjna bo taki wyżyłowany silnik. A bierze ojej?...
W LeMans od kilku lat wygrywają diesle. Audi i Peugeot. Dieslem można szybko jeździć, ale trzeba umieć. Wygrywają bo dostają niezłe "fory" - większa pojemność i turbo... Co do skrzyni 6'ki to nie wpadałbym w zbytni zachwyt, w mieście to zmora, zwłaszcza w dieslu - bardzo krótkie biegi i ciągle trzeba...
Masternaut to czarne pudełeczko kryjące w sobie odbiornik GPS, żyroskop i układ bezwładnościowy wykrywający skręty i przyspieszenia pojazdu. Pobiera też z komputera pokładowego dane obrotach i wykorzystaniu silnika. Wszystko po to, by ocenić jak dobrze kierowca prowadzi samochód, zarówno w kategoriach...
Naped pompy musisz dobrac sprawdzajac wykresy mocy i spalania silnika przy roznych obrotach i na podstawie tego ustalic na jakich obrotaqch silnik ma odpowiednia moc, aby zasilac pompe i wtedy dobrac odpowiednie przelozenie, aby pompa miala odpowiednie obroty. Naped hydrauliczny jest mniej ekonomiczny...
Co do gazu się wypowiem. Mazda MX-5 1993. Spala benzyny w trasie około 9 litrów. Gazu 10,5. Przy 2750zł za instalację koszta zwróciły mi się w pierwszym roku od instalacji (benzyna 5.20 gaz 2.10) po około 12-13k kilometrów. Latem na PB jedzie 500m. Zimą do 2km. Faktem natomiast jest to, że przy spalaniu...
Dzięki za wszystkie komentarze! Twój pomysł nie jest nowy. W ten sposób konstruowane są praktycznie wszystkie zasilania serwerowni. UPS potrzebny jest do podtrzymania zasilania urządzeń na czas potrzebny do rozruchu agregatu i osiągnięciu przez niego parametrów pracy(...). adikbo Wiem, że...
1.4TSI to 6 bieg włączam przy 60 km/h ale na jakimś rozsądnym odcinku Też tak moge zrobić, ale szkoda.mi silnika na pseudo eco -driving. Nie jeżdże tym silnikiem ponizej 1800 obrotów na wyzszych biegach choć sie da, ale to jednostka sprzed ponad 20 lat i nie byla optymalizowaa pod tym kątem. Mozna...
Witam! Chcę wykorzystać uC jako emulator uszkodzonego czujnika przepustnicy w samochodzie. Myślę, że atmega8 wystarczy. Układ ma mierzyć kąt obrotu i wystawiać odpowiednie napięcie od 0-5V (liniowo w funkcji kąta). Pytanie brzmi jak mierzyć kąt 0-90stopni. Enkoderem, potencjometrem obrotowym?...
Jak osiągniesz obroty w granicach od 1200 do 2000obr/min to już będzie dobrze, są wolnoobrotowe a do regulacji napięcia przy rosnących obrotach mają regulatory napięcia, zazwyczaj w obudowie. Do wzbudzenia musisz użyć akumulatora i żarówki, samo "zakręcenie" nic nie da. 1kW przy napięciu 12V to dokładnie...
Zamiast skupiać się na obrotach radziłbym cześciej wymieniać olej w silniku niż zaleca producent, bo malutki silnik w turbo nie należy do trwałych i jak byś nie jeździł to nie wiele pomoże - 300 tys na nim nie zrobisz. Jak się spieszę to wiadomo, ze trzeba pogonić, a jak można wolniej to jedziemy...
Ja wolałbym nie stosować źródła pradowego, tylko najprostszy generator PWM na 555 i tranzystor MOSFET jako element wykonawczy. Oczywiście zastosowanie PIC-a, jest też fajnym rozwiązaniem, ale nie ekonomicznym. Chyba, że chcesz poeksperymentować. Zdażyło mi się robił sterownik silnika DC na PIC, ale...
Śledzę waszą dyskusję i chciałbym dodać że w tym przypadku silnik z magnesami trwałymi odpada gdyż nie mamy wpływu na prąd wzbudzenia. Jest możliwe rozwiązanie tego typu, ale prądnica powstała w ten sposób mósiałaby "dawać " 14,4 V już od obrotów biegu jałowego. A przy wyższych obrotach konieczne byłoby...
Mam oba silniki w accordach , i tak 2,2 litra zrywny ale na wysokich obrotach dopiero czuć te konie f20z1 jest dynamiczniejszy na wolnych obrotach i bardziej ekonomiczny. 2.2 litra potrafi spalić trochę paliwa. Jeśli chodzi o niezawodność to jeden jak i drugi sprawuje się ok. wybór na leży do ciebie...
Nie ufaj kolego zbytnio tym mikroprocesorom, w pogoni za ekonomicznym spalaniem, skraca się właśnie żywotność. Oglądałem różne silniki, różnie jeżdżących ludzi, bardzo łatwo przypasowałem te zanagarzone pierścienie, zakoksowane EGR, zużyte panewki w jednym tylko miejscu itd. grupie myślącej i twierdzącej...
Co do łożyska, w żaden sposób nie bronię swojej decyzji względami innymi niż ekonomiczne. Z innych opcji budżetowych: 5208 jeszcze gorsze, brak naprężenia wstępnego i jeszcze mniejsza sztywność, brak zintegrowanych uszczelnień. Zwykłe łożyska kulkowe całkowicie nieprzydatne do tego zastosowania. Zostaje...
Tak, technicznie najkorzystniejszy jest falownik, ale ekonomicznie jest nie do przyjęcia. Zatem włączamy opcję: KOMPROMIS=ON. Z tych dwóch - który lepszy? Czy to jest silnik indukcyjny klatkowy? Nie ma tam kondensatora.
Poziom szumu w silniku zależy od typu silnika, warunków otoczenia i konkretnej aplikacji. Silniki z magnesami trwałymi i hybrydowe silniki krokowe są generalnie „cichsze”, ponieważ mają bardziej równomierny obrót. I odwrotnie, silniki krokowe o zmiennej reluktancji generują najwyższy poziom...
Dzięki pomocy kolegi Witgol który zaprojektował układ spełniający wszystkie wymogi zabawka-motor pracuje jak należy, jest bezpieczna i ekonomiczna. Gratuluje wiedzy, fachowego podejścia i przy okazji jeszcze raz dziękuję za pomoc. Temat uważam za zamkniety. Pozdrawiam.
Panie magir ja niejeden wirnik przezwoiłem i praktykuję ten zawód od 1969 roku.Wytłumaczyłem pytającemu najprościej ,a Pan Twierdzi iż nie możliwe jest przezwajanie ,obecnie jest to nieekonomiczne ale gdy maszyna jest "okazem"to przezwaja się chyba że jest zniszczony komutator i niema czym...
Popieram wypowiedż kolegi. Stag 300 jest w porządku, założyłem taki ponad rok temu klientowi do Lanci Dedra. Pomimo że trzeba było budować mapy wtrysków na "czuja" bo nie wyszła autokalibracja to wszystko pracuje bez najmniejszego zarzutu. Nie ma problemu z jakąś nieustającą regulacją, takie rzeczy...
Miałem dwa Polonezy gaźnikowe. Na obrotomierzu są zaznaczone najekonomiczniejsze obroty 2000- 3500 i w zakresie tych obrotów było faktycznie najmniejsze zużycie paliwa. Miasto ok 10-11 l/100km. Na trasie przy prędkościach 110-120 km/h, przy ok 3700 obr/min, czyli przy największym momencie obrotowym zużycie...
Jeśli były błędy to jakie? Samo skasowanie błędów nie usunie usterki. Błędy to wszystko, ważne są też parametry bieżące, tyle że trzeba umieć zinterpretować. Do diagnostyki wystarczy FIAT ECU Scan (pełna wersja) i... wiedza jak zinterpretować to co pokazuje się na ekranie. Punto 2FL z tym silnikiem...
W ten sposób spowodujesz pracę pompy na maksymalnym obciążeniu, zwiększysz zużycie paliwa, przyspieszysz zgon pompy. Ciśnienie nie jest tu problemem, tylko wydajność, metoda regulacji strumienia traconego, czyli przez zawór upuszczasz nadmiar wody, jest do przyjęcia, Niestety niezbyt ekonomiczna.
one w zasadzie też są stałe (t DZ i GZ), ma określoną przepustowość. Od tej przepustowości zależy moc urządzenia i ta przepustowość jest ściśle związana z mocą, wydajnością masową sprężarki w danych warunkach No to prostujemy: Warunki pracy klimatyzatora zmieniają się, jak na chłodnictwo, w bardzo...
Musiałbyś zbudować "kawałek układu", na przykład na jakimś µC i dołożyć pomiar obrotów - enkoder albo prądnicę tachometryczną. Ten układ musiałby "przechwycić" przełącznik kierunku jazdy, po stwierdzeniu zmiany kierunku wymuszałby "0" do sterownika do czasu zatrzymania (pomiar obrotów kół), dopiero...
Marcinie Jestem bardzo sceptycznie nastawiony do "czarodziejów", którzy jedyni mają eliksir na tą chorobę. W branży motoryzacyjnej jestem 43 lata i widziałem już wiele, ale najwięcej usterek wywołują użytkownicy ( niewłaściwa eksploatacja i interwały obsługi, oraz jej zakres), oraz "mechanicy" tzw złote...
Mostek H nie w każdym przypadku umożliwia pracę nawrotną silnika. W przypadku silnika szeregowego nawrót jest możliwy tylko przy przełączeniu uzwojeń stojana lub twornika w przeciwnym kierunku (realizacja najczęściej stycznikami w pojazdach trakcyjnych). Silnik szeregowy będzie też pracował na prądzie...
Nie wiedziałem o tym wiem że do moich wentylatorów można zastosować falowniki jednofazowe i że w ogóle takie istnieją. Wiem natomiast że działa to z takim czymś jak na fotce regulator na triaku i garścią elementów. (taki bardziej rozbudowany ściemniacz oświetlenia) Jakie jest zużycie...
Witam. Mahoń to tylko przykład i kość się obrabia , heban ,palisander , itp . Obroty 1400 wystarczają - kwestia papieru i średnicy tarczy . Przy większych to i owo może palić . Ale to już tak jest że każdy ma jakieś tam wypraktykowane metody . Nie mam gdzie znaleźć fotki silnika z frani - to tylko...
1. Moc pobierana z zasilacza: P=U*I. Mierzyć watomierzem, lub najlepiej dwoma miernikami jednocześnie. Moc na wale: P=M*ω które oznaczają odpowiednio: moment na wale silnika i prędkość kątową. 2. Brak jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba sprawdzać jak się nagrzewa silnik (chwilowo można podłączyć nawet...
Kolego, Ty masz jakiś problem z logicznym myśleniem, wyciąganiem wniosków i potrzebujesz mieć wszystko podane jak krowa na rowie? Co za bzdury wypisujesz? Dla silnika elektrycznego w samochodzie sprawność jest na poziomie 80-90% w całym zakresie charakterystyki. Dla silnika spalinowego wynosi 35-35...
To podłącz jakąś grzałkę. Silnik nie powinien falować, nawet nieobciążony. Masz możliwość to wymień go na inny. Ten model posiada chyba tryb pracy "ekonomiczny" co oznacza, że beż obciążenia obniża swoje obroty, ale i tak nie powinien falować.
Cześć, Kupiłem wentylator, karta produktu i dane odpowiednio w plikach Katalog.pdf i dtr_cookvent-2.pdf Wersja to 355/5800, silnik jednofazowy. Nie sądziłem jednak, że nie będzie przy nim możliwości regulacji obrotów - na tem moment albo idzie na maxa, albo w ogóle. Takie rozwiązanie średnio...
Panowie dziękuję za wszelkie informacje. Kolego Krzysztofie akurat nie mam fotek przy sobie ale jak będę w domu to zgram z aparatu na komputer i wstawię. Myślę, że jest to ciekawa konstrukcja gdyż na pewno ma więcej niz 40 lat. Mógłbym kupić jak mówisz prądnicę wojskową tylko jakoś ciągle nie mogę...
Witam Mam takowy silnik z pralki - jest uszkodzony ale nie problem kupić drugi działający (przepraszam za jakoś zdjęć robiłem u znajomego moim leciwym telefonem) Czy taki silnik nadałby się do napędu małego pojazdu elektrycznego chociażby takiego jak robiłem kiedyś. Jak ułożone...
Widzę kilka problemów: - Ten silnik nie posiada automatycznej przepustnicy dostosowującej się do obciążenia silnika jak większość silników 4T do takich zastosowań. - Silniki 2T nie bardzo lubią być utrzymywane długi czas na stałych obrotach - rezonans i ryzyko zatarcia. - Chcąc dodatkowo schłodzić...
Blokujesz numer telefonu z których do ciebie dzwonią i po temacie. Próba wyłudzenia i tyle. Być może przegrzali silnik lub nawet zdążyli go z tego niesprawnego Fiata przełożyć i teraz chcą zarobić dwa razy. Niech straszą sądem... Nic z tego nie wyniknie, koszty sądowe przekroczą wartość auta. Zastanawia...
A moment to czym rozwiniesz? Widziałeś wogóle silnik synchroniczny i dostrzegłęś czym sie różni od indukcyjnego i po co sie je stosuje? Ja nie sądzę, żeby kol. romoo wiedział. Bo pytania świadczą o głebokiej nieznajomości tematyki. Otóż wyższe napięcia w silnikach prądu przemiennego nie służą...
. Nie wiem czy żartowniś, dla mnie wybór miernego silnika 1,6 przy dużo lepszym który również można zagazować czyli 1,8T (wg mnie jeden z najlepszych motorów VW z tamtych czasów obok 1,9 tdi) jest dziwne... Dziwne, to jest pojmowanie świata przez co niektórych. Poszukaj nie zaoranego 1.8T i zobacz...
Żeby to działało zupełnie dobrze, trzeba byłoby mieć jakieś sprzężenie zwrotne pomiędzy prądnicą, a silnikiem - czyli właśnie regulator obrotów. :) Agregat bez regulatora (jak ten na filmie z silnikiem od podkaszarki) nie ma sensu, gdyż podłączenie obciążenia o znacznej wartości spowoduje po prostu...
Potrzebuje co najmniej 10-ciu sterownikow do silnikow szeregowych z cewka tachometryczna od pralek automatycznych. Koniecznie z uzyciem cewki tacho, by silnik sie nie rozbiegal i nie tracil zbytnio mocy na malych obrotach. Jak juz mnie poinstruowano, nie da sie wyizolowac samego sterowania silnika z...
witam silnik 3-fazowy nie jest przystosowany do pracy w sieci 1-faz. rozkład pola elektromagnetycznego jest nie symetryczny. wielkość kondensatora uzależniona jest wielkością prądu pobieranego przez cewkę włączoną przeż kondensator. oczywiście możemy podłączyć mniejszy kondzior ,ale skutek będzie...
Skoro przemiennik po naprawie kręci silnikiem z duża prędkością i brak jest regulacji, to przyczyny szukałbym w zewnętrznych obwodach sterowania przemiennika. Jeżeli do regulacji obrotów służy potencjometr, to sprawdź czy na wejściu analogowym napięcie zmienia się tak samo, jak w układzie pracującym...
Ja może trochę powieję starością... A mianowicie: Przez trzy lata jeździłem Golfem II 1.8 RP(90PS)[przebieg 210000km] Teraz posiadam Passata B4 kombi 1.9 TDI(90PS).[przebieg 278000km] Sporadycznie jeżdżę też Golfem III kombi 1.9TDI(90PS)[230000km] oraz Peugeot 406 kombi 2.2 HDI( ≈135PS).[210000km] Zima:...
Witam! Silnik o mocy 5,5 kW współpracuje z falownikiem Omron V1000. Falownik umożliwia mi elastyczne regulowanie obrotami wentylatora wyciągowego w zakresie 25-50Hz. Moje pytanie jest następujące z jaką mocą pracuje silnik przy częstotliwości 32Hz. Z menu falownika można odczytać pobór prądu rzędu...
Pisał ktoś o wycieraniu się wałków w 2.5TDI a jednocześnie chwalił się, że jeździ na niskich obrotach "oszczędnie". Czy to nie jest przypadkiem jedna z przyczyn wcześniejszego zużycia tych wałków i reszty osprzętu? Mam właśnie taki silnik 2.5TDI (180KM) w A4 z 2002 ze skrzynią tiptronic, która nie...
Witajcie. Jestem tu nowy więc się przedstawię. Mam na imię Bartek. Ślinie się na widok maszyn maszynowych, im mniej cyferek uczestniczy w działaniu maszyny tym dla mnie lepiej, kręcą mnie obroty, posuwy, stuki i para. W parowozie pod parą, mógłbym mieszkać. Stare zrembowskie windy śnią mi się po nocach,...
Zawory już oglądałem Ale zbytnio niema tam co regulować bo są tam hydropopychacze... świeca wygląda na wilgotną.. . Jest też wypalone wzorowo... nie na czarno ani nic... czytałem coś ze w tych silnikach jest niby jakiś czujnik na 3 biegu do ekonomicznej jazdy... Ale jakoś dziwne mi to... myślałem już...
Jeśli to silnik pierścieniowy (zdarzają się) to w obwód wirnika włączasz rezystory i możesz regulować obroty. Niestety troszkę nieekonomiczne - z rezystorów będziesz miał niezły grzejnik. Przychylam się do falownika, choć to znowu drogi interes.
Witam Dodanie oporów do wirnika jest metodą regulacji prędkości i nie służą one tylko do rozruchu ale pod warunkiem że nie są to rezystory rozruchowe a rezystory do pracy w takim układzie. Natomiast inna sprawą jest to, że ta metoda jest niepolecana i nieekonomiczna i raczej stosuje sie ja w silnikach...
A ja się nieśmiało zapytam czemu to udziwnianie ma służyć? Czy quad bierze 100l oleju, żeby to miało jakieś ekonomiczne uzasadnienie? Nie prościej przyjąć, że olej wymieniamy np. na początku sezonu i po kłopocie? Chyba, że wprowadzanie tej motogodziny ma jeszcze jakiś inny sens? Wtedy tak jak atom pisze,...
Dawno temu montowało się mechaniczny ogranicznik pod pedał gazu (nie można było wcisnąć gazu do dechy). Ale to tylko na czas docierania silnika. Teraz takich "wynalazków" juz się nie stosuje. A jazda na bardzo niskich obrotach, szczególnie w silniku benzynowym, wcale nie jest ekonomiczna
Witam Mam podobny problem. Skoda Fabia 1,4 MPI 2002 r (bez gazu). Troche już leciwa, bo ma najechane 260 tys. Rozrzad wymieniany, swiece olej jakies 6 tys temu. Od tametego momentu sie tak zachowuje, nie wiem jak wczesniej bo nie ja bylem uzytkowniekiem tego auta. Dodatkowo auto dzuo pali bo w cyklu...
Witam Pisałem o tym problemie już dawno temu i niestety nie dostałem odpowiedzi jedynie upomnienie od moderatora za powielanie wątku. Mam problem powracający i znikający auto szarpie od 2 do 4 tysięcy obrotów na min. ,samochód był już u 4 mechaników i 2 elektryków podłączenie do komputera - brak...
Jest coś takiego jak charakterystyka mocy i momentu obrotowego. O ekonomice bardziej decyduje charakterystyka momentu. Im wyższe obroty silnika tym szybsze zużycie gładzi cylindra i większe straty tarcia. Nie powinno się natomiast przekraczać obrotów mocy maksymalnej. 1500rpm na I biegu to zdecydowanie...
Rozkręciłem dziś asynchrona na tokarce drugą tokarką, podpiąłem do sieci, załączyłem, wyfrunęło zabezpieczenie. Zgodnie z oczekiwaniami prąd nie pasował do sieci. Nie pasował, bo nie miał prawa pasować, Silnik musi przejść do pracy prądnicowej z charakterystyki silnikowej. Najpierw musi być...
Czyli można powiedzieć - remont silnika. Grubo. Nie wiem czy jest to ekonomicznie uzasadnione? Chociaż z drugiej strony mam ten samochód tyle lat, że chyba się zdecyduję. Lubię swoją Lalkę .
Witam ponownie... Sprawę astrolota załatwiło słońce, po wysuszeniu auto odpaliło "od pierwszego". Pod tym kątem temat można zamknąc. Jednakże zastanawia mnie przy jakich obrotach silnika jazda jest najbardziej ekonomiczna. Słyszałe mwersje że jest to ok. 3000 obrotów... U mnie jest to 140km/h... Pozdrawiam.
Iskra juz jest, w odpowiednim miejscu. Trochę to musi wyschnąć jeszcze, co do bezpieczeństwa to zastosowałem specjalną obejmę metalową na magnesy która jest przykręcona do koła zamachowego. Całość dla solidności wykonania jest zatopiona w kleju epoksydowym. Nie powinno się nic stać. Wieczorem chyba spróbuję...
Znaczny moment obrotowy tego diessla sugeruje możliwość użycia prądnicy 30 - 35 KW Bzdury, przy 1500rpm z tego silnika na wale jest do dyspozycji 50kW. I przy takich obrotach ten silnik powinien pracować jeżeli to ma być ekonomiczne w użytkowaniu. Ale i tak lepszy był by silnik z bezpośrednim wtryskiem....
To właśnie nie można "dawać popalić" tylko trzeba normalnie jechać, ani nie cisnąć ani nie zamulać. Raczej na wyższych obrotach ale i ekonomicznie.
Posiadam M54B30 2002r. Też odczuwam małe opóźnienie przy dodaniu gazu. Obroty falują na zimnym, ale nie gaśnie przy ruszaniu. INPA pokazuje błędy na sondach gdyż są problemy ze składem paliwa i LLFS Error... . Jak jeżdżę ekonomicznie to zapala się EML (engine torque not adjustable)
Aby jeździć bardziej ekonomicznie. Ciekawi mnie to w jakich warunkach i jakim momencie tj. jaki bieg, obroty, predkość, spalanie wyniesie 0.
Małe obroty wymuszają stosowanie sprzęgła i skrzyni biegów, żeby dorównać osiągami benzyniakowi. Czas rozruchu trwa dosyć długo. Też wytwarza spaliny. No i pewnie jeszcze wiele innych. Czy dałoby się zrobić mały samochodzik (np. 126p) na parę? Co z rozpalonym ogniskiem, gdy zaparkujemy w garażu? Pewnie...
W przypadku lokomotyw SU45/SU46/SM31/SM42 zastosowano regulator obrotów silnika typu PGEV firmy Woodward. Regulator ten posiada odległościowy serwomotor do regulacji opornika wzbudzenia obcego prądnicy głównej. Nastawnik jazdy jest podłączony : a) do regulatora PGEV b) do dodatkowych rezystorów w obwodzie...
Witam i pozdrawiam. Właśnie czytam wasze posty i pękam ze śmiechu.... proszę spójrzcie na ten projekt z innej strony otóż jak wyżej wspomnieliście nie nadaje sie on do kontroli przekroczenia prędkości bo jest podpięty pod silnik a to oznacza że kontroluje obroty silnika które są zawsze różne w zależności...
Zlecę napisanie programu (zaprogramowanie) sterownika Siemens S7-200 + ewentualny moduł wejść wyjść no i moduł GSM. Czekam na oferty. Opis ogólny co to ma być i jak pracować, pewnie i tak będzie trzeba obgadać ale interesuje mnie zakres cen. Skrzynka to nie problem raczej chodzi o samo zaprogramowanie...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co...
Zdania na temat magnetyzerów są podzielone. Decyzja należy do ciebie. Co do szczędnej jazdy: -delikatnie operować pedałem gazu -przy silniku gaźnikowym wcześniej wrzucać na luz -unikać gwałtownych przyspiueszeń przewidywac miejsca hamowań i dotaczać się tam na luzie -biegi zmieniać na wyższe w...
Witam wszystkich, mamproblem z intalacją LPG na sterowniku autronic al-700, z reduktorem lovtec identycznym jak lovato RGE92, mikser mam umieszczony w gumowym kolanku zaraz za obudową filtra powietrza, ma od dwie rurki, jedną do reduktora a drugą do silnika krokowego regulującego wolne obroty, problem...
Chodzi mi o potencjometr do regulatora silnika PWM, który miałby sterować prędkością i chciałbym z arduino sterować. Nie ma jakiś już gotowych przejściówek, który mógłbym bezposrednio podłączyć pod kontroler i się nie bawić ? Otrzymałeś odpowiedź stosowną do zadanego pytania! Okazuje się jednak,...
No logiczne. Niestety wpajana forma eko-jazdy chyba nie jest odpowiednia. Wszędzie mówi się tylko o małych obrotach silnika i nie dociskaniu gazu. Zapomina się o tym, że dużo ważniejsze jest utrzymywanie optymalnych dla pracy silnika obrotów. A właśnie chodzi o to, aby silnik nie był wysilony. Wiadomo,...
Witam. Mam problem z vectra B, każdy mechanik mówi co innego i chce wymieniać kolejne części aż samochód zacznie jeździć. Wszystkie problemy występują zarówno na PB i LPG -Spalanie Samochód spala 15-17l w miescie i 13-15l na trasie przy ekonomicznej jeździe, nie czuć z wydechu nieprzepalonego...
Szukałem tego samego na temat regulacji tej centralki ale nic nie znalazłem więc kombinowałem sam. Po połączeniu z centralka i uruchomieniu programu mamy do wyboru trzy ekrany - uwidocznienie parametrów, konfigurację parametrów i to co dotyczy plików czyli zapis i odczyt ustawien z centralki np z dysku...
No i przypuszczam, że właśnie o to tu chodzi - aby płynnie sterować obrotami silnika w okolicy zadanej temperatury. Wyobraź sobie, że taki sterownik steruje silnikiem dmuchawy w piecu CO. Jeśli temperatura niewiele odbiega od zadanej silnik załącza się i pracuje na wolnych obrotach. To może wystarczyć...
silnik spalinowy ma swoją najwyższą sprawność przy określonych, stałych obrotach. W przypadku, gdy silnik ten służy jedynie do napędzania prądnicy, mamy możliwość pracy przy takich obrotach, przy których sprawność jest najwyższa. Dzięki temu można uzyskać najniższe możliwe spalanie. Zresztą od dawna...
Żarówek LED 6V na trzonki Ba15s i Ba9s w Polsce nie znalazłem. Są pojedyncze oferty na 6V i trzonek R2 (P45t). Znalazłem na stronie pierścień redukcyjny umożliwiający włożenie żarówki LED typu H4 (ich jest b.dużo). Ale nie za bardzo wiem i nie mam odwagi kupować za granicą korzystajac z translate do...
Właściwie wszystko jest proste. Obroty WOM znane. Mocy jest na tyle to silnik może chodzić w zakresie 1200 obr. Ekonomicznie i co ważne cicho. Same obroty na wałku łatwe do wyliczenia- obroty na wałku podają do określonych obrotów silnika. W stronę niższych obrotów nie ma co iść- Perkins nie lubi za...
dobrze ci radzą 1kW mocy na 500kg masy pojazdu z kieroewcą to MINIMUM !! Witam i dziękuję za wsparcie. Wydaje mi się że rzeczywiście źle się do tego zabrałem używając tak małego silniczka, trochę go przeceniłem :) Przekładnia w elektrycznym ????? A od czego jest elektronika ? Wydaje...
Mógłbym sobie taki alternator zasilać mniejszym silnikiem elektrycznym, bardziej ekonomicznym. Kiedyś robiłem testy i silnik 2kW nie dawał rady. Dopiero jak podłączyłem silnik 5.5kW zaczęło się w miarę dobrze spawać. Silnik spalinowy również musi być odpowiedniej mocy. Prądorzerności spawarek...
Np dobra, ale sterowniki i czujniki da się ustawić, nie grzać w lipcu jak masz własny dom i budżet. To jak to jest??? Ale weź też przykład samochodu i ekonomiczną jazdę lepiej jeździć wolniej nie dynamicznie, utrzymywać stałą w miarę prędkość, niż jeździć dynamicznie i co chwile gaz/hamulec......
Normalne obroty dla tego kompresora to 1450rpm. W ciągnikach typu UC380, 902 etc. WOM ma 1000rpm przy pełnych obrotach silnika, więc wydajność kompresora spadnie do 206m3/h, a silnik będzie pracował w mało ekonomicznym zakresie - wniosek nie obędzie się bez przekładni. Najlepiej szukać WD53 (silnik...
Witam serdecznie posiadam Iveco Stralis 450 E5 2011 rok . przebieg wg licznika ok 350 tyś km. Automat. Auto jest stosunkowo świeżo kupione, była to wersja standard na oponach 315/70 , kupione w Estoni, w PL założone opony 295/60 (przeróbka pod naczepę Mega). Pierwszy wyjazd ok 30l/100km (ładunek...
Witam! Autko jak wyżej. 250.000 km przebiegu, co 10.000 wymiana oleju, bez widocznych ubytków na bagnecie, prawidłowa eksploatacja, spalanie 6-8 litrów / 100 km. itd.. Problem powstał nagle! Spalanie zwiększyło się niemalże dwukrotnie! Jazda: 3-4 bieg (ekonomiczna prędkość (70-90 km/h...
Jazda na wyczucie jest miernie opłacalna. Nawet ze sporym doświadczeniem. Dlatego obrotek jest konieczny do ekonomicznej jazdy. Hmm ciekawe stwierdzenie. Kiedyś nie było tak powszechne wyposażanie pojzdów w obrotomierze a jednak dało sie ekonomicznie jeździć. Osobiście mogę mieć 5 obrotek a mimo...