PWm, to fajna, ekonomiczna metoda regulacji m.in obrotów silnika elektrycznego. Możesz uzyskać nawet płynną regulację obrotów.
http://obrazki.elektroda.pl/1895370900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1895370900_1...
A czemu benzynowy silnik? Jest tyla fajnych starszych wysokoprężnych wolnossących i doładowanych które z elektryki mają zasilany tylko wyłącznik w pompie "stop". Jeśli napęd będzie przekazywane przez dwie skrzynie to masz biegów masę, wykorzystujesz najbardziej ekonomiczne obroty silnika a prędkość w czasie pracy zmieniasz tylko biegami. Pompy wtryskowe...
Popieram wypowiedż kolegi. Stag 300 jest w porządku, założyłem taki ponad rok temu klientowi do Lanci Dedra. Pomimo że trzeba było budować mapy wtrysków na "czuja" bo nie wyszła autokalibracja to wszystko pracuje bez najmniejszego zarzutu. Nie ma problemu z jakąś nieustającą regulacją, takie rzeczy to może w jakichś KME. Do takiego Punciaka wystarczą...
Jazda na wyczucie jest miernie opłacalna. Nawet ze sporym doświadczeniem. Dlatego obrotek jest konieczny do ekonomicznej jazdy.
Właśnie nie chciałby żądny przeróbek jedynie kondensatory tylko czy 950 cz 1450 To są obroty dla tych silników nominalne i zakładam że będę musiał przekroczyć te obroty a silnik spalinowy najlepiej aby pracował na 1200. Przy 1500 ma 55Nm i ekonomiczne spalanie.
Dostępna moc nie ma wpływu na spalanie, sprawność silnika, a co za tym idzie spalanie przy danej mocy chwilowej, wynika z jego konstrukcji. Możesz po prostu świadomie nie wykorzystywać pełnych możliwości silnika, co wpłynie na mniejsze spalanie i dłuższą żywotność. Silnik uzyskuje optymalną sprawność tylko w pewnym zakresie obrotów i obciążenia. Nieobciążony...
Sprawność alternatora jest ok. 50%, zatem "produkcja" ciepła jest znaczna ( http://www.auto-swiat.pl/alternator/95h9... ). Szczytowa moc alternatora wynika z możliwości oddawania ciepła: ze wzrostem obrotów zwiększa się przepływ powietrza chłodzącego (zasługa wentylatora), co na wykresach widać jako większą wydajność prądową (napięcie jest stałe, bo o...
Takie proste czujniki były w np. ładach mierzyły one podcisnienie w kolektorze przy zbyt mocnym wcisnieciu gazu wytwarzało sie duże podcisninie i wskazówka wskaźnika wskakiwała na czerwone pole. Odwrotnie, przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu podciśnienie w kolektorze ssącym spada i tedy wskazówka dawała po za żółte pole, oznaczające ekonomiczną jazdę,...
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
Ja widzę dwa problemy 1. straty w przekłądni multiplikującej silnik wymaga dosyć wysokich obrotów a więc i przełożenia. 2. zmiany napięcia w zależności od obrotów - zwykła przetwornica 12V/230V może nie być do tego przystosowana. P.S. Oczywiście sensu ekonomicznego to nie ma, ale takich projektów nie robi się dla "taniego" prądu.
Jak jeździć? Normalnie jak benzyna używając całego zakresu obrotomierza. W żadnym wypadku nie mulić silnika na wysokim biegu i niskich obrotach bo uszkodzisz silnik i zablokujesz kierownice w turbo nagarem. Jedynie z tym się nie zgodzę. Diesel nie lubi wysokich obrotów. Najekonomiczniejszy jest do 3500obr/min. Najlepiej jeździć dociskając go do tej...
Ktoś tu tego szukał i chciał kupić: Sygnalizacja obrotów diodowa co tysiąc Co 500...
Witam ponownie... Sprawę astrolota załatwiło słońce, po wysuszeniu auto odpaliło "od pierwszego". Pod tym kątem temat można zamknąc. Jednakże zastanawia mnie przy jakich obrotach silnika jazda jest najbardziej ekonomiczna. Słyszałe mwersje że jest to ok. 3000 obrotów... U mnie jest to 140km/h... Pozdrawiam.
W sprawności silnika spalinowego przy określonej mocy obrotach. Dla turbo diesla np do rozpedzania najlepszy jest zakres obrotów 2000-2500 po uzyskaniu zadanej prędkości dobrze jest jak jest taka możliwość wbić bieg wyzej i trzymać obroty 1500-2000. Dla elektryka gwałtowne przyspieszanie nie jest ekonomiczne bo straty w silniku i sterowniku rosną wraz...
Rozwiazań jest cała masa proste układy z generatorkami PWM są ekonomiczne i się nie grzeją przynajmniej ni epowinny bo taka jest idea sterowania PWMem. UKład z LM317 jest układem ciagłym więc będzie się grzał dla małych predkości i duzych pradów ale zdaje się że pomyślane jest tam jakieś ograniczenie prądowe. Co może być przydatne.
Dawno temu montowało się mechaniczny ogranicznik pod pedał gazu (nie można było wcisnąć gazu do dechy). Ale to tylko na czas docierania silnika. Teraz takich "wynalazków" juz się nie stosuje. A jazda na bardzo niskich obrotach, szczególnie w silniku benzynowym, wcale nie jest ekonomiczna
W przypadku OPTICRUISE split L/H są to tryby pracy skrzyni biegów. Dokładniej chodzi o to kiedy w trybie automatycznej zmiany biegów ma nastąpić zmiana biegu. I tak dla ustawienia SPLIT L (czyli low) zmiana biegów następuje w ten sposób aby utrzymać obroty silnika w zielonym polu (zmian przełożenia przy 1400 obr.). W trybie split H (czyli high) zmian...
Witam. Stałem się niedawno posiadaczem Audi A4 B5 1.9TDI 110km. Mam pytanie dotyczące ekonomicznej jazdy z tym silnikiem, przy jakich obrotach lub prędkościach najlepiej zmieniać biegi tak aby jak najmniej palił i aby nie szkodzić dla silnika i turbiny? Proszę o dopowiedz normalnych kierowców a nie takich, którzy tylko cisną gaz do podłogi. :D
Do pompy najbardziej ekonomiczny będzie duży stacjonarny wolnoobrotowy, coś jak na okręcie. Do napędu pojazdu będzie potrzebny lekki z dużym zakresem obrotów. Kto wolałby ten ekonomiczniejszy wariant? Przypomina mi się Wołga z silnikiem Multicara, taka fuzja technologii i papractwa. Miałem okazję jechać kiedyś takim monstrum. Bardzo ekonomiczne urządzenie.
Hybryda nie ma tak ciężkiego akumulatora jak auto elektryczne. To kilkukrotna różnica. Silnik elektryczny podobnie jak generator może spokojnie podnieść dorosły mężczyzna. W hybrydzie za przeniesienie napędu nie odpowiada skrzynia biegów bo jej nie ma. Silnik pracuje na optymalnych obrotach przez cały czas gdy jest włączony. Hybryda szczególnie w ruchu...
Cześć wszystkim, mam takie pytanie. Czy długotrwała jazda z wysokimi obrotami np 4000 obr po autostradzie przez 3-4 godz jest szkodliwa dla silnika? Mój silnik to 1.4 16v wolnossacy i przy 120km/h ma ok 3800 obr. A przy 100km/h ok 3000 obr. Jaka najbardziej ekonomiczna dla silnika jest prędkość obrotowa?
Poprostu samochód bedzie mial inna charakterystykę trakcji.Inne prędkości na poszczególnych biegach inna dynamikę, inne spalanie w zakresie tzw. ekonomicznych prędkości (bo przykładowo przy 90 km/h silnik bedzie kręcił 3400 obr/min zamiast 3000 obr/min).Przelożenie przekładni w 1.3-4,16 w 1.6-3,83 czyli jest wieksze i silnik bedzie kręcil wyższe obroty...
Kiedy silnik jest najbardziej ekonomiczny ? Przy 100% otwarciu przepustnicy przy ~ obrotach maksymalnego momentu.
Domel_gl napisał: poszukuje ekonomicznego silnika, najlepiej malutkiego (taki ładny klocek by za dużo nie odstawało i dało sie połączyć ze skrzynią od jakiegoś ciężkiego ruska- skrzynia automatyczna samochodowa odpada bo za duża). Motocykl w założeniu ma być: 1. ekonomiczny (max 5L/100km), 2. silnik na tyle mocny by sprawnie poruszać konstrukcja ważącą...
Marcinie Jestem bardzo sceptycznie nastawiony do "czarodziejów", którzy jedyni mają eliksir na tą chorobę. W branży motoryzacyjnej jestem 43 lata i widziałem już wiele, ale najwięcej usterek wywołują użytkownicy ( niewłaściwa eksploatacja i interwały obsługi, oraz jej zakres), oraz "mechanicy" tzw złote rączki, którzy szukają rozwiązań na forach, a...
Jeżeli nie załączasz tego silnika w zerze sieci, to nie jest to ekonomiczne, kilkanaście takich załączeń w szczycie sinusoidy to masz niezłe uderzenia prądowe na uzwojenia, spore napięcia się indukują i kondensator rozruchowy może tobie eksplodować, a jak masz jeszcze zębatki tekstolitowe - tak jak ja miałem w swoich silnikach, to dość szybko od tych...
Do wiekszosci aut wystarczylo by dolozyc choc jeden wiecej bieg i przy takich szybkosciach silnik nie musial by pracowac na malo ekonomicznych wysokich obrotach.
Mi Felicja 1.3 paliła do tej pory 7l na trasie, ale miałem zepsuty termostat o czym nie wiedziałem. Zobaczymy jak będzie teraz. Jeśli chodzi o ekonomiczną jazdę to uczono mnie, że silnik nie powinien przede wszystkim przekraczać 2tyś obrotów, tj. na5 biegu 70km/h w mojej Feli. Przy 90km/h jest już 2,7tyś. Niestety małe silniki nie są ekonomiczne przy...
W ten sposób spowodujesz pracę pompy na maksymalnym obciążeniu, zwiększysz zużycie paliwa, przyspieszysz zgon pompy. Ciśnienie nie jest tu problemem, tylko wydajność, metoda regulacji strumienia traconego, czyli przez zawór upuszczasz nadmiar wody, jest do przyjęcia, Niestety niezbyt ekonomiczna.
mniejszy silnik wygeneruje ta moc powiedzmy przy 4500 obr/min co przy zastosowaniu przekladni o odpowiednim przelozeniu (tu 3:1) pozwoli na otrzymanie tej samej mocy na wale przy wymaganych obrotach. mniejszy silnik bedzie przy tym ekonomiczniejszy niz tak duzy pracujacy w niekorzystnym zakresie charakterystyki
(at)rapper3d moim zdaniem strata pieniędzy na dodatkowy akumulator. Ile taki silnik bierze na obrotach jałowych? Litr na godzinę? Moim zdaniem z ekonomicznego punktu widzenia się po prostu nie opłaca. A jak masz silnik odpalony to i klima chodzi w lato, a w zimę grzanie.
Średnio widzę sens takiej operacji, bo 45 koni to około 33 kW, więc stosowanie tego do generatora 2 kW nie będzie zbytnio ekonomiczne, szczególnie, że pełną moc prądnica uzyska dopiero przy określonych obrotach silnika, przy których ten będzie zużywał stosunkowo dużo paliwa.
odpalał silnik na postoju po to by ugotować obiad. Dlatego pisałem o agregacie, bo szkoda męczyć silnik pojazdu, bo alternator na jałowym ma 50% wydajności więc musiał by podwyszac obroty a to nie ekonomiczne. A agregat jak znalazł..
Głównym problemem jest głębokość maszyny. Nie mam miejsca i muszę tą głębokość zredukować rezygnując z pośredniego koła pasowego. Silnik, który jest w urządzeniu był dobrany do napędu z kołem pośrednim, więc zakładam, że będzie za słaby kiedy połączę go jednym paskiem do koła napędzającego uchwyt. Muszę zatem kupić nowy silnik i jeszcze falownik, którego...
Witam. Taki silnik powinien dać radę . Nie podane jest ciśnienie dla wskazanej mocy , ale pewnie sprzedający dysponuje takimi danymi. Co do zaworów to z racji tego , że urządzenie ma być trzymane podczas pracy w rękach istnieje zagrożenie że w momencie kiedy wiertło trafi na większy opór wiertnica zacznie obracać operatorem , w związku z czym moc układu...
Cześć. A nie prościej kupić układ do wiertarki (płynna regulacja obrotów) za jakieś 10pln badz ..... NIE silnik od pralki jest bardziej ekonomiczny i ma tachometr, gdzie jest odczyt obrotów i można bardzo dokładnie regulować obroty, i są stabilne w zależności od obciążenia.
Na początek odkręć antenę i upewnij się, zę wchodza od strony zasilania. To napisz nam jakiego typu są te zakłócenia. To wbrew pozorom jest Ważne. Zakłócenia wydobywają się najprawdopodobniej z alternatora (pomimo wymiany szczotek i kondensatora). Gdy się przygazuje to słychać obroty silnika w radiu. Najczęsciej piszczy. Dodam, że słychać również wycieraczki,...
Kolega zapomniał o najważniejszym aspekcie - ekonomicznym! Producent większość swoich zysków czerpie ze sprzedaży części zamiennych xD Zgadzam się i popieram. Wiem jak działa biznes. W tym przypadku jednak zadziałali zupełnie odwrotnie- cena samej części o wartości połowy pralki, do tego wymiana i przekraczamy 75% wartości nowej- w życiu nie zdecydowałbym...
witam silnik 3-fazowy nie jest przystosowany do pracy w sieci 1-faz. rozkład pola elektromagnetycznego jest nie symetryczny. wielkość kondensatora uzależniona jest wielkością prądu pobieranego przez cewkę włączoną przeż kondensator. oczywiście możemy podłączyć mniejszy kondzior ,ale skutek będzie taki że wzrośnie nam prąd w pozostałych dwóch uzwojeniach...
Hejka. Czytałem trochę ten temat ale nie znalazłem odpowiedzi. Potrzebuje rady ponieważ od początku zimy mój 12-letni synek napalony jest na taki rower. Jaki polecacie silnik żeby chłopaczyna się po prostu na takim czymś nie rozwalił?Jutro lub wieczorem mogę podać zdjęcia roweru i potrzebne parametry Witamy na Forum, myślę że na sam początek możesz...
Od strony elektrycznej nic ekonomicznego się nie wymyśli. Falownik dla tej mocy kosztowałby więcej niż przecinarka. Można by dokupić taki sam silnik tylko o innych obrotach, ale niestety trzeba by było go za każdym razem przekładać.
To kompresor o wydajności 2m/min, obroty śruby maximum 3000/min Zaczynam rozumieć Twoją ekonomię , niestety racji bytu to nie ma. Należało by tu wspomnieć że taka śrubówka wymaga ciągłej pracy. Odpalasz rano, kończysz dzień pracy, wyłączasz kompresor. W momencie gdy nie ma zapotrzebowania na powietrze kompresor pracuje na "biegu jałowym" ma zamknięty...
Ja to mogę sie tylko wypowiedzieć w kwestii spalania benzyny (w trochę starszym silniku ale też mpi od vw) bo lpg nie mam zamontowanego. Powiem tak, jadąc 100km/h autostradą spalanie około 5.8l/100km, ale 120-140 to spalanie wzrasta do 8 l więc sie nie opłaca. Tutaj jest kwestia tego ze te silniki są stworzone do miasta, na krótkie dystanse, 5 biegów...
O ja Cię.... A wiesz, że to zależy od obciążenia auta np? Pod wiatr jest inaczej, z teściową wewnątrz jeszcze inaczej.... Oj nieszczęśniku ja swoją teściową pochowałem. ::D A teraz poważnie najniższe spalanie silnik ma przy takich obrotach gdzie moment obrotowy jest najwyższy ( wykres charakterystyki zewnętrznej silnika się kłania ). Co do ekonomicznej...
To podłącz jakąś grzałkę. Silnik nie powinien falować, nawet nieobciążony. Masz możliwość to wymień go na inny. Ten model posiada chyba tryb pracy "ekonomiczny" co oznacza, że beż obciążenia obniża swoje obroty, ale i tak nie powinien falować.
Ecodriving to jakiś wymysł nawiedzonej grupy ludzi ,wiele grup ludzi ma w tym interes by do tego przekonywać Pare zasad które tam jest jest dobre, ale reszta to porażka. Katowanie 4 czy 5 biegiem po mieście, gdzie powinien być wtedy 3-ci, zmiana biegów na co drugi (jedynka, potem trójka i piątka) gaszenie przy postoju na światła itd. Chociaż dobrze,...
Tylko że jak cześć świeżego ładunku mieszanki przedostanie się do układu wydechowego to ani ekologiczne ani ekonomiczne a nie da się chyba komory rezonansowej zestroić na całym zakresie pracy silnika i co znowu nas czeka skracanie dolotu albo skracanie wydechu? owszem można jak w drugim prototypie dać wtrysk bezpośredni do komory do fazy sprężania ale...
Nie mam pojęcia Silnik stanął i z punktu ekonomicznego się nie opłaca dalej robić VW ma tak dziwnie że zaczyna mierzyć ciśnienie od 2000 obrotów
Silniki spalinowe pracujące w takich napędach dobiera się zwykle większe żeby mogły pracować w w ekonomicznym zakresie obrotów. Druga sprawa to żywotność pompy. Jak pogoni ją szybciej to i szybciej się zużyje. Śr tłoka 50 mm pompa nsz 10 bezpośrednio na silniku Średnica tłoczyska 50 mm pomyłka Średnica tłoczyska nic nam nie mówi o powierzchni tłoka...
A po co ci sterowanie? Platforma obracana z prędkością 1 obrotu na 23 h 56 min 4,091 s. Przelicz sobie zębatki. Panele zawsze będą zwrócone w stronę słońca cały rok, nawet w nocy... Co do kąta, tak samo. prosty mechanizm wychylny o kącie wychyłu 35 do 40 stopni, napędzany kołem z prędkością jeden obrót na 525 960 minut. Jedyne co musisz zrobić, to 21...
Znaczny moment obrotowy tego diessla sugeruje możliwość użycia prądnicy 30 - 35 KW Bzdury, przy 1500rpm z tego silnika na wale jest do dyspozycji 50kW. I przy takich obrotach ten silnik powinien pracować jeżeli to ma być ekonomiczne w użytkowaniu. Ale i tak lepszy był by silnik z bezpośrednim wtryskiem. Po za tym trzeba wykonać regulator prędkości...
Kocur - to jest OK - 300V DC idzie na falownik.Zastanawia tylko strona ekonomiczna: jeżeli miałbym robić falownik i kupować do jego obsługi komputer to chyba lepiej kupić gotowy falownik.
Obroty silnika, przy których najlepiej zmieniać biegi, należy dostosować indywidualnie do każdego samochodu. Mam samochód, który maksymalny moment ma przy 4000 a moc przy 6000 obr/min. Jak było ślisko, jeździłem tak jak w pkt. 1 - zużycie paliwa po mieście ponad 12l. Przy normalnej jeździe codziennej 2500-4000 obr/min, zużycie paliwa tylko po mieście...
Gdyby Twoje twierdzenie o 95% było prawdziwe, to logiczną konsekwencją byłoby znaczne zbliżenie się do teoretycznego COP maksymalnego. Ale nie jest, bo po prostu piszesz bzdury. Dlatego rzeczywista sprawność jest znacznie niższa. Obniżenie obrotów sprężarki zwiększa sprawność w pewnym zakresie. Producenci niestety nie przeprowadzili lub nie upublicznili...
Tak sterowanie ma być proste. Zmiana kierunku i regulacja obrotów. Klient nie ukrywał, że mu zależy na kosztach. Tak, że prosiłbym o polecenie ekonomicznego wariantu.
dużo waży .... 3,8 KM i 1200-7000 Piętro wyżej masz odpowiedź na pytanie, którego nie zadałeś 4KM to ok. 3kW, co przy oporach ruchu poldka pozwoli Ci wycisnąć coś poniżej 30km/h (a może nawet 20???). Opory ruchu to jedna sprawa i pojazd cięższy wcale nie musi mieć ich większych od małego, natomiast z pewnością przy trzykrotnym podbiciu masy trzykrotnie...
Jakikolwiek CHIP TUNING silników wolnossących to nieporozumienie, ale jeszcze ktoś się daje naciągać. Ten temat moderator przeniósł z działu "diesle", praktycznie wszystkie mają turbiny. I też rozumiem, że mogą być liczne argumenty przeciwko podnoszeniu mocy. W pytaniu chodziło mi o zmniejszenie spalania i że chyba po prostu nie da się tego zrobić...
Hamowanie silnikiem pozwala zaoszczędzić nam paliwo.Ad rem. Poruszamy się z jakąś tam prędkością zdejmujemy nogę z gazu komputer ma informację o tym albo z potencjometru albo z wyłącznika biegu jałowego i odcina nam paliwo na wtryskiwacze/wtryskiwacz/.W benzynie i dieslu tak samo. Jeżeli teraz podczas hamowania silnikiem obroty silnika wyniosą około...
Przecież nawet przy kosiarce rotacyjnej należy zachować odległość co najmniej 50 metrów od działającego urządzenia, poza tym nie mam żadnej kosiarki aby to wykosić ,a koszenie kosą czy kosiarką żyłkową to koszmar jak ktoś ma większy kawałek pola. Z pierwszych prób jakie przeprowadziłem to urządzenie kosi dość nieźle ale silnik ciągnika musi pracować...
A z jakich prędkości przyśpieszasz bo jeśli twoja jazda jest "niby ekonomiczna" to zwyczajnie silnik się dusi , daj mu nieco pary. No jeśli to się dzieje na wyższych obrotach to może jest zawalony filtr paliwa .
Naped pompy musisz dobrac sprawdzajac wykresy mocy i spalania silnika przy roznych obrotach i na podstawie tego ustalic na jakich obrotaqch silnik ma odpowiednia moc, aby zasilac pompe i wtedy dobrac odpowiednie przelozenie, aby pompa miala odpowiednie obroty. Naped hydrauliczny jest mniej ekonomiczny energetycznie, ale przy tym jest duzo wygodniejszy...
Ja wolałbym nie stosować źródła pradowego, tylko najprostszy generator PWM na 555 i tranzystor MOSFET jako element wykonawczy. Oczywiście zastosowanie PIC-a, jest też fajnym rozwiązaniem, ale nie ekonomicznym. Chyba, że chcesz poeksperymentować. Zdażyło mi się robił sterownik silnika DC na PIC, ale opróc zwykłej regulacji obrotów była tez stabilizacja...
Na trzech przekaźnikach jest sens ekonomiczny (3x30A - 3x3zł, 1x90A nieznalazłem, ale 1x80A - 1x20zł). I mogę załączać też dowolną ilość jeżeli będę chciał. Lokalizacja grzałki jest już przeze mnie przemyślana przez parownikiem LPG i zamontuje go jak najniżej (oczywiście jest to mały obieg. A apropo opłacalności to mnie ona nie interesuje. Ma się szybciej...
W dieslu to biegi zmieniam około 2 do 2,5 tys. obr/min nie ma sensu auta katować. A spalanie będziesz miał około 5litrów. Nie ciśnij go na zimnym silniku i za wysoko go nie kręć bo silniki diesla za tym nie przepadają. Gratuluje pierwszego diesla;)
No logiczne. Niestety wpajana forma eko-jazdy chyba nie jest odpowiednia. Wszędzie mówi się tylko o małych obrotach silnika i nie dociskaniu gazu. Zapomina się o tym, że dużo ważniejsze jest utrzymywanie optymalnych dla pracy silnika obrotów. A właśnie chodzi o to, aby silnik nie był wysilony. Wiadomo, że dobrze zagrzany silnik i pracujący na równych...
OK, tyle spokojnie wystraczy, by wysterować NPN. Schematu nie ma co rysować. Potrzebny jest jakiś dowolny mały NPN - najlepiej z dużą β, literka C, np. BC547C ( B też może być ). Oporek ok. 100Ω i jakiś kondziorek 1 do 10µF ( 100 też może być ). Gdzie trzeba wpiąć kolektor już wiesz. Emiter trzeba wpiąć w (-) accu - poprowadzić bezpośrednio...
Kolego niewiem w co mierzysz ale przemyśl to co napisałeś w kontekście moich argumentów: - zazwyczaj pierwsze co pada we wkrętarce to akumulator, czy warto kupić drugi czy raczej następną maszynę? - nawet w marketowym sprzęcie przekładnia i silnik przeżywa wielokrotnie akumulator - sterowanie silnika komutatorowego jest bardzo proste i raczej niezawodne...
Witam! Posiadam agregat s324 20 kVa .Kilka dni temu zepsuł się przy nim silnik z powodów ekonomicznych uznałem, że tańszym rozwiązaniem będzie odmontowanie silnika i podłączenie prądnicy pod ciągnik rolniczy.I tu pojawia się problem otóż na etykiecie na prądnicy jest strzałka w którą ma się obracać wałek by zaczęła pracować.Wcześniej gdy działał jeszcze...
2. Dodatkowo zastanawiam się nad mocą samochodów. Przykładowo jeżeli wg producenta wynosi ona 100 KM co to tak właściwie oznacza? Czy jest to moc całkowita czyli tyle zostanie zamienionej energii w proporcjach 40% kinetyczna 60% cieplna. Czy może oznacza to że te 100 KM tylko energia kinetyczna a pozostałe 60% czyli 150 KM to energia cieplna. Na koniach...
Właśnie chodzi o pracę na zimnym silniku. :) Wtedy auto zużywa najwięcej paliwa. Tak, kiedyś była dźwignia od "ssania". Dzisiaj, aktualnie, wszystkim steruje komputer w aucie. Ale nadal jest to zwiększona dawka paliwa do dawki powietrza, aż do czasu osiągnięcia optymalnej temperatury jego pracy... Czyli = wyższe spalanie... Z tym szybkim nagrzewaniem...
Jeśli były błędy to jakie? Samo skasowanie błędów nie usunie usterki. Błędy to wszystko, ważne są też parametry bieżące, tyle że trzeba umieć zinterpretować. Do diagnostyki wystarczy FIAT ECU Scan (pełna wersja) i... wiedza jak zinterpretować to co pokazuje się na ekranie. Punto 2FL z tym silnikiem to generalnie jest straszny muł... ale bardzo ekonomiczny.
Witam. Pomimo, ze wydaje mi sie, że znam odpowiedź na to pytanie, nurtuje mnie ono od dłuższego czasu a zdania sa bardzo podzielone. Pytanie dotyczy samochodu Ford Mondeo mk1 94r. 1.8TD pompa Lucasa (żadnego komputera). Czy w tym wozie na pewno ekonomiczniejsza jest jazda na biegu z górki od jazdy na luzie? Pomińmy prosze zasady bezpieczeństwa. Tego...
Invertery dają bardzo dobrej jakości prąd, są mniejsze, bardziej ekonomiczne, gdy nie są obciazone to silnik zmniejsza obroty i mniej pali, ale takie agregaty są bardzo skomplikowane i duzo bardziej awaryjne, jesli juz taki padnie to jest praktycznie nie do naprawienia, a najczesciej w nich pada elektronika, ktora jest zalana i jest to praktycznie nie...
W silnikach krokowych stosuje się 5-fazowe Możesz taki wskazać - 5 przewodów to nie 5 faz - jeden jest wspólny tak jak przy trójfazowym połączeniu w gwiazdę. Taka anegdota szkolna z dawnych lat: Nauczyciel: Dlaczego w instalacji trójfazowej nN na słupie są 4 przewody? Uczeń: Jednym płyną wolty, drugim ampery, trzecim waty.... N: A czwartym? U: Czwartym...
O ile dobrze pamiętam ze szkoły sprzed prawie już ćwierć wieku to silnik spalinowy jest najbardziej ekonomiczny w pobliżu obrotów max. momentu obrotowego. W moim CRD 2,5 firmy VM maksimum momentu jest przy 2 tys. obr/min i w "pobliżu" tych obr. się trzymam (wiadomo, że przy przyspieszaniu dochodzi się do np. 2,7 tys. po to aby po zmianie biegu było...
Zdania na temat magnetyzerów są podzielone. Decyzja należy do ciebie. Co do szczędnej jazdy: -delikatnie operować pedałem gazu -przy silniku gaźnikowym wcześniej wrzucać na luz -unikać gwałtownych przyspiueszeń przewidywac miejsca hamowań i dotaczać się tam na luzie -biegi zmieniać na wyższe w dolnym zakresie optymalnych obrotów (to nie jest takie proste,...
Mam oba silniki w accordach , i tak 2,2 litra zrywny ale na wysokich obrotach dopiero czuć te konie f20z1 jest dynamiczniejszy na wolnych obrotach i bardziej ekonomiczny. 2.2 litra potrafi spalić trochę paliwa. Jeśli chodzi o niezawodność to jeden jak i drugi sprawuje się ok. wybór na leży do ciebie z tym że szukałbym z1 jest ich więcej jest w czym...
Witam. Kiedy kupowałem swojego MAN-a 19.464 był w nim zamontowany most na zwolnicach. Poprzedni właściciel zamontował go bo oryginalny już nie nadawał się do naprawy. Ze względów ekonomicznych chciałbym założyć zpowrotem taki jaki powinien być w standardzie. Jestem przekonany ze ma mniejsze opory przekazania mocy na koła. Problem pojawia się z wyborem...
Czas wtrysku = czas otwarcia wtryskiwaczy (sumaryczny) jest jak najbardziej wprost proporcjonalny do ilości paliwa jakie przez nie przeszło. Nie miałem na myśli średniego czasu wtrysku tylko zliczanie rzeczywistego czasu otwarcia wtryskiwaczy i sumowanie go. Przy instalacji gaźnikowej (2 generacji) nie ma wtrysku, ale nadal można bazować na impulsach...
Witam serdecznie! Jako, że temat się nie przyjął dalej pociągnąłem projekt sam. Postanowiłem wyprostować napięcie z trzech faz za pomocą mostka prostowniczego (trójfazowego) i sprawdzaniu poszczególnych odbiorników. Silnik ustawiłem na najniższych możliwych obrotach przy których stabilnie pracuje regulator obrotów a napięcie na 210V. Można uznać pełen...
Normalne obroty dla tego kompresora to 1450rpm. W ciągnikach typu UC380, 902 etc. WOM ma 1000rpm przy pełnych obrotach silnika, więc wydajność kompresora spadnie do 206m3/h, a silnik będzie pracował w mało ekonomicznym zakresie - wniosek nie obędzie się bez przekładni. Najlepiej szukać WD53 (silnik SW400) i zrzucić tą budę, a zostawić tylko ramę, żeby...
Silnik od Syreny warto zastąpić czymś nowszym. I gorszym jakościowo. Tamte produkty, z przed lat, są niezniszczalne i wykonane według norm przypisanych, a nie rachunku marketingowo-ekonomicznego. [url=https://www.google.com/search?q=reg...
szukałem już informacji o zdalnym sterowaniu potencjometrem, ale znalazłem tylko metody z silnikiem potencjometru itd. głównie stosowane we wzmacniaczach etc. Ja potrzebuję czegoś, czym mógłbym sterować potencjometrem od regulatora obrotów silnika prądu stałego. Czy można zastąpić ten potek np. jakimś potencjomtrem elektronicznym i sterować nim za pomocą...
Natomiast mój kolega, to wyśmiał i powiedział, że tyło moment daje kopa nie zależnie od obrotów a moc prędkość max. Kolega ma sporo racji, ale też nie do końca, natomiast no momentem auto się napędza bo to jest ta "siła" która go pcha a nie moc. Poza tym moc max to masz przy wysokich obrotach to z tego normalnie nie korzystasz. Przykładowo.... VAG...
Butla lpg typowa walcowa od samochodu. Agregat na przyczepce samochodowej wiec tankowanie nie jest problemem Dodano po 9 Głównie zastanawia mnie realny sens ekonomiczny. Czy będzie taki jak w przypadku samochodu rzędu 50% czy ze względu na stałe obroty diesel będzie palił na tyle mało ze się to poprpstu nie opłaca ze względu na większe kombinacje.
czy wytrzyma ? Silnik S18 ma o ile dobrze pamiętam 18KM przy obrotach max pewnie coś około 2000 na min a silnik 4C90 ma 70KM przy 4200obr/min więc teoretycznie prawie 4-ro krotnie wyższa moc przy dwukrotnie wyższych obrotach. Jeśli uda się wstawić go do istniejącej ramy (4c90 dłuższy) i dopasować obroty to powinien być, ktoś może powiedzieć że przerost...
wpływ jest znakomicie znikomy aby brać go pod uwagę ...jak mawiał mój profesor... :lol: mam takie ruskie ustroistwo, pokazuje cyfrowo: 1. napięcie (zmiany napięcia akumulatora) w czasie jazdy i na postoju. 2. kąt wyprzedzenia zapłonu z możliwym sprawdzeniem każdego z cylindrów !!! 3. obroty silnika z możliwą pikaczką w momencie przekraczania ekonomicznej-dopuszczalnej...
tak,ale po czyszczeniu trzeba zrobić nastawy posdstawowe,bo inaczej pomarańczowa lampka,i błąd P0505 :) oczywiscie po takim czyszczeniu trzeba odlaczyc aku, (reset kompa) pozniej przepustnica sie "uczy" nowych ustawien No i co ma brudna przepustnica do szarpania na wyższych obrotach? :) hmm to jest dobre pytanie, ale x10xe to taki wynalazek, ze trudno...
Posiadam dwie kompletne krótkofalówki Raczej to nie możliwe do zastosowania jako aparatura do sterowania łódką czy modelem samochodu ze względów ekonomicznych i praktycznych, poszukaj prostego sterowania od modelu samochodu regulator obrotów dwukierunkowy na 2 silniki lub 1 silnik, aparatura wystarczy 2 kanałowa z odbiornikiem i serwo do steru kierunku....
Witam. Jestem pod głębokim wrażeniem, jak projekt się rozrasta. Mobilna pompa 5,5kW, do tego sterownik i operator, RCD, konsola jak w odrzutowcu, że też nikt jeszcze nie pomyślał o lodówce z chłodnymi napojami, bo taki sprzęt to pewnie na specjalne zamówienie do Dubaju pojedzie.. ;) A może kolega zacząć od dokładniejszego opisu co, gdzie, jak skutecznie...
No i przypuszczam, że właśnie o to tu chodzi - aby płynnie sterować obrotami silnika w okolicy zadanej temperatury. Wyobraź sobie, że taki sterownik steruje silnikiem dmuchawy w piecu CO. Jeśli temperatura niewiele odbiega od zadanej silnik załącza się i pracuje na wolnych obrotach. To może wystarczyć do tego żeby podnieść temperaturę i jednocześnie...
Pewnie się zgodzę z kolegą manio123 bo argumentacja logiczna ale mam pytanie czy aby mapa nie pokazuje czasy tak ok. 1,8 ms to chyba jeszcze mieści się w parametrach magików? I jeszcze jedno, jak interpretować czas 6 ms, który wyswietla Stag dla magiców? Jeśli uzytkownik auta nie męczy zbytnio silnika na wysokich obrotach to regulując instalację z zamiarem...
Przy tak malej srednicy tloka robi sie dokladniejsze pasowanie, lub wystarczy zrobic na tloku rowki, podobnie jak pod pierscienie , tylko wezsze. Olej zbierajac sie w nich uszczelnia tlok. Do tego tez, ustalajac minimalne obroty na wyzszym poziomie zmniejszasz mozliwosc przedmuchu. Ogolnie, to przy malych srednicach opory pierscieni sa dosc duze w stosunku...
Tak, to prawda. Gdy dom zasilam z agregatu i lodówka lub zamrażarka jest w fazie pracy sprężarki, agregat potrafi mocno zwolnić obroty, czasem nawet zgasnąć, podczas przełączania zasilana dom -> agregat. EU20i oraz EU10i mają dwa tryby pracy: - moc maksymalna - moc dostosowana do obciążenia W tym drugim trybie agregat zwiększa obroty przy zwiększonym...
Który silnik lub jaki silnik bierze najmniej prądu w amperach niezależnie od napięcia zasilania? DC lub AC bez różnicy... Topologia silników bez znaczenia... Szeregowy typ silnika jak z pralki, kocham takie silniki. Szukam jak największej mocy lub największej średnicy wirnika, najlepiej małej mocy, a dużej średnicy wirnika o zbyt dużym momencie obrotowym...
Warto się zastanowić co to są obroty momentu maksymalnego - otóż jest to punkt równowagi, pomiędzy oddawaną mocą, a stratami wynikającym z tarcia. Silnik uzyskuje tym większą sprawność im większą moc się z niego odbiera, zaś moc można odebrać tym większą im wyższe są obroty silnika. Niestety wraz ze wzrostem prędkości obrotowej rosną straty wewnętrzne...
jeśli chodzi o ekonomię to fakt czym mniejsze obroty i najwyższy bieg na zdrowy rozum ale pomyślcie co przyżywa turbina jak się auto muli do obrotów zaczym ona zaczyna prawidlowo pracować do ~2k rpm, przez silnik jest niedostateczny przepływ powietrza, spaliny przez to mają o wiele większą temperature a turbina się gotuje, silnik turbodiesla powinien...
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
Jak dolny wąż masz gorący a górny nie, to górny zapewne jest prawie pusty - zobacz czy nie jest miękki. Jeszcze jedno - gdzie sprawdzałeś to spalanie, bo w zimie w cyklu miejskim, na krótkich odcinkach to jest ono spore ale przy "ciężkiej nodze" realne. Aha - ten silnik nie lubi duszenia na niskich obrotach - wtedy dużo pali, ekonomiczna jazda to 2000-3000..3500...
silnik ekonomiczny ekonomiczny silnik technikum ekonomiczny
volvo silnika ochronnik przeciwprzepięciowy silnik trójfazowy wyłącza włącznik
helios tc500 wkrętak dynamometryczny
Błąd E24 w pompie ciepła Nulite 12.5 - jak naprawić? Moc radia Intek M-120 Plus po odblokowaniu