Właśnie dolałem do tego plastiku i weszło mi litr, więc jak wytłumaczyć, że napięcie jest wyższe o 0,8 V niż było przy poprzednim stanie? Bo istotna jest gęstość elektrolitu a nie jego ilość , na pojemność akumulatora ma bezpośredni wpływ czynna powierzchnia płyt. Dolewając wody "rozrzedziłeś" elektrolit , zmieniłeś oporność wewnętrzną akumulatora,...
No właśnie siarczan ołowiu który powstaje w uszkodzonym ogniwie które się nie ładuje albo w całym akumulatorze który stoi długo nienaładowany.
Uzupełniać można tylko te które mają korki, natomiast jeżeli rzeczywiście nie masz elektrolitu tzn że ładowanie jest zbyt wysokie i raczej nie ma możliwości jego uratowania.P A kto tobie mówił że ta centra nie ma korków i jest bezobsługowa. Jeśli oczko jest białe to dolej wody destylowanej. w centrach zamiast korków (nakrętek ) jest cała listwa którą...
Zniszczyleś pojemność akumulatora. Wylej elektrolit , nalej wody destylowanej , przeładuj akumulator prostownikiem Następnie wylej zawartość i wlej elektrolit po czym naładuj ponownie. Powinien wtedy działać dlugo i poprawnie
jesli jest ciemny to juz mu nic nie pomoze -opadla masa czynna z plyt
Nie mówię ,że jestem expertem i nie wiem jak we wszystkich innych akumulatorach ale w motorcraftach na pewno nie ma białego koloru i dlatego pewnie się koledze przemkrzych nigdy ono nie zapaliło. Kolor czerwony sygnalizuje właśnie częściowe, ale dość mocne wyładowanie. 1-zielony OK 2-czerwony -do naładowania 3-czarny- akumulator całkowicie wyładowany...
Alternator jest jak najbardziej w porządku. A gotowanie aku świadczy w tym przypadku o jego niesprawności - jest już po prostu wyeksploatowany.
Na wszystkich tych stronkach byłem i jednak dobrze myślałem że rail gun'a chcesz zrobić i raczej ci to sie nie uda na kondach z butelek. np kondy w rail gun'ie Sam'a Barros'a gromadzą 16000J a jedna butelka 0,33l gromadzi około 0,3J!!! jest chyba różnica :D więc życze powodzenia ewentualnie możesz sie bawić może ci sie uda zrobić jakiś mini rail gun,...
Elektrolitu powinno wystarczyć. Trzeba go tylko równomiernie rozdzielić do poszczególnych cel. Przed nalewaniem elektrolitu zdejm czerwoną zaślepkę z króćca rurki odgazującej. Potem załóż wężyk i wypuść jego koniec w bezpieczne miejsce. Aku NIE może pracować w innej pozycji niż taka jak na zdjęciu!!!
Jaki tam masz alternator? To raczej w nim siedzi usterka. Regulator wymieniony to przyjrzał bym się wirnikowi ale usterka może być trudna do jednoznacznego zdiagnozowania. Może się pojawiać na obrotach po osiągnięciu temperatury. Łatwiej czasami wirnik podmienić. Oczywiście to tylko sugestia.
. A akumulator powinien mięć odpowiednią gęstość elektrolitu. A dokładnie 1,28 g/cm³ z tego co pamiętam.
Akumulator się psuje głównie wtedy, jak jest rozładowany. Płukanie wodą to bardziej przy zasiarczeniu. Jeżeli nie dopuściłeś do głębokiego rozładowania na dłuższy czas, to nie jest zasiarczony. Pamiętaj o naładowaniu przed zlaniem elektrolitu.
Będzie OK, tylko nie zostawiaj do wyschnięcia i od razu zalej elektrolitem.
Z którego roku ten akumulator? Od kilku lat Futury mają pokrywy zgrzewane z resztą obudowy i nie dadzą się otworzyć bez uszkodzenia. napięcie spoczynkowe po nocy wynosi 12.1 V Trochę mało, sprawdź ile wynosi 1h po zgaszeniu silnika. jak długo go ładować bez otwierania zwykłym prostownikiem (zdjęcie poniżej). Tego nie da się określić bo nie wiemy jaka...
Zakupiem akumulator Banner z serii Starting Bull...obsługowy-pod naklejką są korki do kontroli elektrolitu.
aby wielkogabarytowe pojemniki wypełnione wodą z solą nawet do kilku m3 magazynowałyby energię elektryczną Z zasady m3 elektrolitu nie gromadzą ładunku akumulatora, elektrolit to tylko medium pośrednie.
Wylej tą wodę i zalej elektrolitem, następnie naładuj. Jest szansa, że trochę podziała. https://www.google.com/search?rlz=1C1GCE...
Witam. Może jest zbyt wysoki poziom elektrolitu? Pozdrowienia.
nic nie zrobisz.po pewnym czasie w tym miejscu będzie dziura.
O sprawdzeniu diody jest na forum wsio opisane kolego
Przypuszczalnie w tej wadliwej celi doszło do wykruszenia masy czynnej płyt i w efekcie zwarcie wewnątrz ogniwa, wymiana elektrolitu nic nie pomoże. Jest szansa że po opróżnieniu akumulatora z elektrolitu i kilkukrotnym płukaniu celi wodą destylowaną uda się "wypłukać" zalegający w celi szlam i trochę to pomoże w odzyskaniu sprawności akumulatora. Nie...
I tu się mylisz. Lepiej jest odpalić auto raz na dwa dni, niż zostawić je na 5 dni w bezruchu. Akumulator naładuje się, pobudzisz elektrolit, popracuje silnik. Zacznij od sprawdzenia stanu akumulatora (elektrolitu) i jego wydolności przy obciążeniu. To wiele Tobie powie. Ale dla silnika nie jest to dobre bo tylko wilgoci nałapie, jak już odpalać to...
Ja kiedyś używałem. Akumulator stał na balkonie, żeby nie wdychać wyziewów elektrolitu. M
z podpiętym akumulatorem 12V było napięcie ok.15-16V Ładowanie takim prostownikiem akumulatorów bez kontroli napięcia (nie dopuszczenie do przekroczenia 15V), bardzo szybko wyprawi akumulator na drugi świat, szczególnie taki bez możliwości uzupełniania ubytków wody w elektrolicie (akumulator bezobsługowy).
Ja pod pojęciem nie ruszał rozumiem to że bym nie ingerował we "wnętrze". Podłączył bym obciążenie znamionowe tzn 0,1 pojemności i kontrolując napięcie na zaciskach -doprowadził bym do napięcia ok 10,5V a następnie rozpoczął ładowanie prądem np 0,05G aż do osiągnięcia napięcia 13,8-14V i to wszystko. Można w ten sposób zorientować się w przybliżeniu...
W tych akumulatorach są korki i bez problemu można kontrolować i uzupełniać poziom elektrolitu.
Kwas siarkowy H2SO4 - Do kupienia na stacjach benzynowych i w sklepach z częściami jako elektrolit do akumulatorów.
No jasne, umyj dokładnie. Poza tym sprawdź jk wyglądają styki baterii czy nie skorodowane.
1. Przelałeś akumulator. 2. Przelanie doprowadziło do tego, że elektrolit znalazł się aż w kanałach odpowietrzających i jest przez nie wypychany. 3. Rozrzedziłeś elektrolit. 4. Po tym, jak elektrolit osiągnie już swój nominalny poziom, zmierz jego gęstość i dopiero wtedy się przejmuj. 5. Okazuje się, że nawet do tak banalnej czynności, jaką jest dolanie...
Elektrolit gotowy kupisz w kazdej hurtowni,sklepie. Dolej i tyle.
Prawdopodobnie to ogniwo które nie gazuje jest uszkodzone. W czasie ładowania grzeje się i dlatego woda szybciej ubywa. Zmierz gęstość elektrolitu.
10,5V i zachowanie akumulatora sugeruje, że masz już zwarcie w co najmniej jednej celi. To nie do odratowania, choć z drugiej strony, czy próbowałeś mierzyć gęstość elektrolitu?
Teoretycznie naładujesz ale: 1. Producent prostownika pisze że tylko do akumulatorów otwartych( z dostępem do elektrolitu) 2. Akumulator jest AGM(żelowy), niewłaściwe ładowanie może go uszkodzić(przeładowanie), zwłaszcza takim prymitywnym prostownikiem.
Tyle, żeby płyty zakryte były (trochę ponad płyty). Nie stresuj się też tym 1,28, to nie jest wyrocznia. Nawet jeżeli spadnie do 1,26 po dolaniu wody to nic się nie stanie i wyrówna się, gdy będzie naładowany.
Przecież masz korki jak w zwykłym akumulatorze... zresztą jest to zwykły akumulator, tylko elektrolit uwięziony we włóknie szklanym.
czy nastąpiło wygotowanie z wypływem na zewnątrz lub poprzez pęknięcia obudowy To już są spekulacje. Nie spotkałem się z wygotowaniem połączonym z wyrzucaniem elektrolitu. Taka temperatura zabiłaby akumulator. Podobnie z pęknięciem obudowy - to byłby wrak do utylizacji. W obu przypadkach otoczenie akumulatora gniłoby pod działaniem elektrolitu - a...
To nie żelowy, przecież wystarczą google: Akumulator YTX7A-BS / 6Ah, prąd rozruchowy 80A, wyprodukowany w technologii AGM (absorbent glass mat) z elektrolitem uwięzionym w separatorze z włókna szklannego. Wymiary: dł. 151 mm X szer. 88 mm X wys. 94 mm. Oznaczenie artykułu wg VARTA 506 015 005 A514 Dla zapewnienia świeżości akumulatorów Varta, producent...
Jednak sprawdź to ładowanie i jeśli masz możliwość, to również ilość elektrolitu w akumulatorze (obsługowym). Miałem podobny przypadek podczas jazdy na wczasy, ale mnie padł regulator i wygotowało elektrolit. W aucie było czuć smród. Po zatrzymaniu się na odpoczynek i podniesieniu maski widziałem "gotowanie" się resztek elektrolitu w akumulatorze (w...
Ale akumulator nie chce się ładować Sądząc po wypowiedzi nie będę opisywał metod sprawdzenia sprawności akumulatora choćby poprzez pomiar Rw, więc zastosuj się do rady kolegi (at)Wawrzyniec i udaj się do sklepu w celu zakupu nowego akumulatora.
Nie opowiadaj głupot. Mętny kolor elektrolitu jest spowodowany spłynięciem masy czynnej z płyt jak i drobinami z pokruszonych separatorów. Akumulator do wymiany po uprzednim usunięciu przyczyny. Tą może być i przeładowanie, jak i niedoładowanie-po prostu elektrolit o mniejszej gęstości zamarza w mroźne dni. Masz rację. Używając pojęcia "zasiarczenie...
J/w wymian elektrolitu
W akumulatorze fabrycznie zalewany jest elektrolit w którym stężenie kwasu siarkowego wynosi ok.20% (występuje wtedy najwyższa przewodność elektryczna). Natomiast w elektrolicie uzupełniającym stężenie kwasu siarkowego wynosi 37,5%. Natomiast jeśli w trakcie eksploatacji dojdzie do obniżenia poziomu elektrolitu to uzupełniamy ten ubytek wodą destylowaną...
Ciekawe jak wylejesz elektrolit z żelowego akumulatora?
Można, czemu nie. To stara metoda "naprawy".
Tak, były takie, suchoładowane. Kupowałeś pusty i wlewałeś elektrolit. Jeżeli był opróżniony to już z niego nic nie będzie, a juz napewno z Varty.
witam podczas rozładowania akumulatora powstaje siarczan ołowiawy oraz ma miejsce wydzielanie sie wody - dlatego stężenie elektrolitu maleje -czyli zmniejsza sie jego gęstość , podczas gdy ładujemy akumulator wydziela sie kwas siarkowy ,czyli wzrasta gęstość elektrolitu jak i siła elektromotoryczna akum. w akum. siarkowych za prawidłowe stężenie kwasu...
jak odczytać datę produkcji tych akumulatorów Data produkcji nie wiele da. Musiałbyś wiedzieć kiedy akumulator zalano elektrolitem.
Pod naklejkami powinne być widoczne 6 wkręcanych korków, jeden może być przezroczysty. Do uzupełnienia poziomu elektrolitu wodą destylowaną demontujesz korki i dolewasz wody by płyty były zanurzone na ok 10 mm. we wszyskich 6 ogniwach poziom ma być taki sam.
Jeżeli ładowałeś go prostownikiem i są takie same objawy to już masz pewne że akumulator do wymiany. Dla pewności możesz zmierzyć gęstość elektrolitu.
Ale po zalaniu akumulatora elektrolitem trzeba odczekać kilka godzin aby on dobrze wsiąknął w płytki i dopiero ładować
Zepsuty akumulator lub brak elektrolitu.
Ja swojego czasu też chciałem ratować akumulator, wylałem stary elektrolit (kolor szary) zalałem wodą destylowaną, dałem do ładowania, potem znowu wypłukałem wodą destylowaną, następnie zalałem świeżutkim elektrolitem i ładowałem małym prądem nie pamiętam jaką miał wartość, ale dałem opornik następnie rozładowałem go żarówką i chyba tak ze trzy razy.Po...
Wg mnie pobory w normie (przyjmuje się górną granicę normy 0,1 A). Taki mały pobór prądu w tak krótkim czasie nie jest w stanie rozładować w pelni sprawnego akumulatora. Sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze, sprawdź aku na testerze pod obciążeniem 150 lub 300 A w zależności od pojemności.
Mam pytanko kupiłem KOH 1 kilogram i chciałbym zrobic elektrolit. W jakich proporcjach dobrać do 1 litra wody destylowanej.
Ale jak się domyślam ,ten akumulator ładujesz z prostownika ,bo wiadomo zasilacz z U.P.S-a za słaby.Jeszcze pytanie ,oryginalny akumulator masz też w nim ,i czy U.P.S masz podpięty tylko do akumulatora ,czy też do sieci.
Kolega sprawdza cały czas napięcie na słupkach. A nie wspomniał nawet jaka gęstość ma elektrolit w poszczególnych celach. Poszukaj na forum było kiedyś temat odnośnie akumulatora i dolania do niego elektrolitu z innego akumulatora żeby wyrównać gęstość. Ale nie wiem jak się to zakończyło. Chociaż raczej z niego już nie będzie za wiele.
(at)Wlodek22 Tak, ale czy zamarznie, gdy pomiar refraktometrem wskazuje prawidłową gęstość elektrolitu?
Akumulator jest w 100% rozbieralny i bez problemu mogę elektrolitu dolać :) No to dolej, jak trzeba. Niczego innego jak poziom i gęstość elektrolitu nie sprawdzisz.
W takim wypadku wystarczy dioda Schottkyego- ma ona spadek napięcia ok. 0,4V więc będzie akurat pasować. A jaki to akumulator? Z elektrolitem ciekłym, AGM czy żelowym? Bo jeśli to akumulator z elektrolitem ciekłym to te 0,4V nie zrobi mu zbytniej krzywdy-wystarczy pamiętać by nie przebywał pod takim napięciem zbyt długo. Ale jeśli to aku żelowy to napięcie...
Najlepiej wylej te bzdety co tam jeszcze pływają, przepłucz i zalej nowym elektrolitem.
Podłączając się do tematu zapytam przez przypadek czy ktoś nie orientuje się czy akumulator Varta Asia Dynamic można otworzyć by dolać elektrolitu?
Akumulator do utylizacji. Nawet jak uzupełnisz elektrolit, jest ryzyko jego wypłynięcia, a to jest substancja żrąca. Poza tym, istnieje ryzyko gazowania elektrolitu co może spowodować wybuch.
Podniesiesz tym stężenie elektrolitu w akumulatorze tym samym cześć siarki się wytrąci powodując: Zasiarczysz cele
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora podczas rozruchu, jeśli spadnie poniżej 9 V akumulator albo naładować albo wymienić. Naładuj akumulator i zmierz gęstość elektrolitu.
Tak, do akumulatora wlewalem elektrolit No to konieczna pozycja pracy jest pionowa . :|
Te oczka to czasami można sobie w .... znaczy nie działają czasami Święta prawda, zwłaszcza,że nawet mały ubytek elektrolitu w akumulatorze(swoją drogą ciekawe jak ubywa, pewnie trochę odparowywuje z czasem przez odpowietrznik) powoduje,że oczko...j/w
Już masz po kurtce i spodniach.Akumulator zalany jest elektrolitem.
Uzupełnij wodą destylowaną do minimum, potem naładuj (jeśli był rozładowany to po naładowaniu poziom nieznacznie wzrośnie) i sprawdź oraz ewentualnie dolej jeszcze raz.
W akumulatorze jest elektrolit, a nie woda. Co było przyczyną ubytku - parowanie czy wyciek? Jeśli parowanie, to dolej wody destylowanej (demineralizowanej) do poziomu tych "L".
Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny...
I tak ci będzie ciekło,a prąd cię nie porazi przecież to 12V. Lepiej dla auta wymienić akumulator , cieknący elektrolit = korozja level master 100
Brązowy elektrolit Akumulator ma już 5 lat. Elektrolit zrobił się brązowy. Używam go w samochodzie Ford Fiesta 1.8 Diesel. Bez obciążenia napięcie ładowania wynosi 14.1 V, na światłach spada do około 13.8 V. Czy brązowy elektrolit jest oznaką zużycia akumulatora oraz czy powoduje on jakieś zwarcie w akumulatorze?. Czy napięcie ładowania jest prawidłowe...
To nie jest światełko, a zatopiony pływaczek pod przeźroczystym przeziernikiem. Taki spławiczek dwukolorowy. Z chwilą manipulacji akumulatorem zakołysał elektrolit, a wraz z nim ów pływaczek.
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Dwusekundowe zwarcie raczej nie powoduje głębokich skutków, ale dla bezpieczeństwa pamiętaj o kolejności mocowania klem. Co do "wygotowania" elektrolitu - sprawdź regulator alternatora.
Witaj, możesz spróbować ale z tego co piszesz akumulator nie przyjmuje ładunku i jeszcze ten brak elektrolitu sugeruje śmierć akumulatora
Ja mam koło mieszkania sklep z odczynnikami, poszukaj może u ciebie też jest niedaleko. Za takie rzeczy nie liczą sobie dużo. A kwas nie w iem czy taki się nada ale jest dostępny np na stacji paliw jako elektrolit to akumulatorów. Ma chyba coś około 60% - proszę mnie poprawić jak się mylę.
Ok, masz wiedzę o napięciu w stanie spoczynkowym. Dobrze naładowana bateria akumulatorów będzie miała 12,8V - 12,9V. Na tym koniec. Teraz napięcie w czasie ładowania - żeby wymusić prąd w obwodzie musi być różnica napięć. Ładowarka ładując akumulator prądem Q/10 wymusza na nim podwyższone napięcie w stosunku do stanu spoczynkowego. Napięcie 14,4V w...
Akumulator 80Ah ma pojemność 80Ah a nie 1kWh, choć obie jednostki wskazują na energię - przez 80 godzin można ciągnąć prąd 1A aby dopiero go rozładować - różnie to wygląda. Ilość elektrolitu w aku jest zależna od konstrukcji. To o co pytasz to gęstość i jest wskaźnikiem stanu aku. Z resztą zobacz: http://chudzikj.republika.pl/Technika/Ba...
Że można sobie przynajmniej sprawdzić i ewentualnie uzupełnić poziom elektrolitu.
Dobrze kojarzę to kolega miał wymieniać elektrolit w akumulatorze? Jak rezultaty?
wygląda jakby z akumulatora wydostawał się elektrolit a postaci "pary" ładowanie nie jest podwyższone :?:
Po naładowaniu gęstość elektrolitu w akumulatorze powinna wykazywać 1,28 Na klemach winno być 12V-14 Radzę zareklamować akumulator i sprawdzić go pod obciążeniem jaka jest jego wydajność. Takiego sprawdzenia dokonuje się przed kupnem akumulatora w sklepie. Dokonuje tego sprzedawca. pozdrawiam Jerzy
Zmierzyć gęstości elektrolitu akumulatora.
Typowe zachowanie dla wykrycia niskiego stanu naładowania baterii (niskie napięcie zasilania) . Takie zachowanie może powodować też kiepskie połącznie/kontakt akumulatora lub niski stan elektrolitu czy też krytyczne zużycie akumulatora (napięcie siada pod obciążeniem). W tych wózkach lubią korodować mostki między sekcjami baterii czy samo połączenie...
Wymien elektrolit.
Powszechnie wiadomo, ze jesli akumulator przetrzyma zime to wystarczy do kolejnej. Jesli to mozliwe to chcialbym jeszcze przedłuzyc jego żywotność, zwłaszcza ze autko pali na dotyk. Czyli mozna próbować dolewania wody?
(to taki odpowiedznik gestosciomierza (to sie chyba tak fachowo nazywa taka "szczykawa" z plywakiem w srodku)) Ten gęstościomierz fachowo nazywa sie AREOMETR . Mierzy gęstość elektrolitu. Pański akumulator ma wbudowany taki miniaturowy areometr. Jest to kulka znajdująca sie w cylindrze zanurzona w elektrolicie. Gdy gęstość elektrolitu sie zwiększa...
Wygląda na ten tańszy z koreczkami gumowymi (bez katalizatora), na takich rozmiarów akumulator możesz spokojnie dolać po 5-7ml wody na celę. *destylowanej. Zakładając że ma kilka lat oczywiście. Po dolaniu podładować 1-2h, ładowanie powoduje migrację elektrolitu.
A sprawdzałeś czy elektrolit jest w akumulatorze ? Wygląd jak by coś z ładowaniem było jakby regulator ale trudno jednoznacznie określić. Ciekawe jest to ze samochód zgasł ci podczas jazdy.Nawet jak akumulator jest słaby to nie powinien zgasnąłeś
Akumulator nawet po naładowaniu przez całą noc ma gęstość elektrolitu ok 1,2 g/cm3 a powinien mieć z tego co ja wiem ok 1,26g/cm3. Oznacza to mniej więcej, że już jest na wykończeniu - słabo trzyma, muszę go co chwilę doładowywać. W związku z powyższym mam pytanie - czy nie można by wylać stary elektrolit a zalać go nowym i następnie naładować ? Czy...
Zmierzyłem napięcie akumulatora i ...10V. Czy próbować go dalej ładować, czy raczej akumulator uszkodzony? Zmierzę w najbliższym czasie stan elektrolitu. Akumulator jest uszkodzony, ma zwarte cele przez dendryty soli. Akumulatory, które długo leżakowały nie należy ładować dużym prądem 0,1Qn , na początku prądem poniżej 0,05 Qn.
Rozwarstwienie elektrolitu występuje tylko w akumulatorach które stoją stacjonarnie. W samochodzie nie powinno być problemu z rozwarstwieniem elektrolitu, bo elektrolit miesza się w czasie jazdy.
(...) że przed samym badaniem zostały naładowane przy użyciu ładowarki do akumulatorów AGM. Jak mogę zbadać takie akumulatory? Czy wystarczy do tego woltomierz, amperomierz z mostkiem 50 A? Takie mam mierniki. Czy inaczej należy podejść do tego typu problemów? Dziękuję za wskazówki i pomocną radę. Cześć, Podstawowe testy stanu akumulatorów AGM, które...
1-a w jaki sposób sprawdza się gęstość elektrolitu w akumulatorze żelowanym? 2- czy w wyniku odsiarczania gęstość elektrolitu w akumulatorze wzrasta czy też maleje ? 3-co powstaje w wyniku "odsiarczania" akumulatora? 4-czy woda może być przewodnikiem prądu?
Tak Aku nie Ali 😜. Ten załącznik to normalna exploatacja w samochodzie. Ten akumulator ma bardzo dużą rezystancję wewnętrzną. Dlatego trzeba mu wymieszać elektrolit napięciem. Takim jak pisałem.
Ten zapach to może być elektrolit akumulatora. Jeśli masz przebity akumulator, to masz większe szanse na jego zapalenie niż przed perforacją.
W instrukcji jasno jest napisane, żeby nie uruchamiać jej podczas ładowania. Ktoś nieroztropny jednak uruchomił i mi ją popsuł. To wtopione w konstrukcję, wręcz zaplanowane przez producenta uszkodzenie w ramach planowego postarzania. Trzeba tu oddać ukłon chińczykom. 90% tych latarek tak kończy. I nie załączanie podczas ładowania jest tu powodem. Problem...
Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu i wepnij szeregowo amperomierz i sprawdź jaki prąd płynie w tym stanie. często przyczyną rozładowywania akumulatora bywa zepsuty regulator napięcia przy alternatorze oraz alternator jak siądą w nim łożyska . Przy okazji sprawdź ilość elektrolitu w akumulatorze w przypadku niskiego stanu uzupełnij wodą destylowaną ....
Witajcie. Chcę za pomocą aerometru zmierzyć gęstość elektrolitu w akumulatorze YB4L-B. Nie mam tego przyrządu i właśnie chcę go zakupić... Obawiam się jednak, że mój akumulator, nawet uzupełniony do poziomu MAX, może mieć zbyt mało elektrolitu w sobie, by uzupełnić szklaną rurkę tego przyrządu do tego stopnia, by pływak jakkolwiek się uniósł. Czy ktoś...
wyciek elektrolitu akumulatora gęstość elektrolitu akumulatora gęstośc elektrolitu
nierówne obroty silnika astra silnik pompy hydroforowej baterie rowerowe połączenie
vestel 17mb130p firmware pomiar konduktancja
Odliczenie składek zdrowotnych w PIT-37 dla rodziców osób niepełnosprawnych 2024 Komunikat "Close drawer" w Bosch VeroBar 100 - przyczyny i rozwiązania