Mam problem. Linde H16 automat. Co jakiś czas (raz na tydzień) zauważyłem że przy odpalaniu nie reaguje elektromagnes napędu przepustnicy gazu, Oczywiście wózek wówczas nie odpala, przepustnica chodzi lekko, ale jak ręcznie dodam gazu to odpala i jak przez chwilę (20 sek ) posteruję ręcznie to silnik dalej działa normalnie. Świeci się wówczas czerwona...
Witam. Od kilku dni przeszukuję internet i forum Elektroda w w celu ustalenia który elektrozawór w silniku 2.2hdi 128 km, oznaczony jest litera B. Od miesiąca mam problem z tym elektrozaworem w moim samochodzie Lancia Phedra 2.2 hdi z 2004 r. Podczas jazdy na dłuższych trasach zapala się check engine i samochód traci moc. Po mieście mogę jeździć miesiąc...
Akumulator nie zrobi różnicy, musisz brać taki regulator który obsługuje 10 celi akumulatorów NiCD/NiMH, lub 3S LiPo - to mniej więcej 12V. Regulator musi posiadać tzw. BEC (zdecydowana większość posiada) Jest to układ który z napięcia dla silnika organizuje 5V dla odbiornika i zasila go przez kabel sterujący "przepustnicą" silnika. Dalej odbiornik...
Dzięki za info, a niema innego sposobu? W moim przypadku akumulator był dobrze naładowany, wszystkie zbędne odbiorniki prądu były wyłączone, przepustnica wymyta, skasowane błędy. Zdarzyło mi się to pierwszy raz i nie wiem jak się za to zabrać. A na nową przepustnice raczej się klient nie namówi. Obroty biegu jałowego w normie nie falują, auto nie szarpie....
a może są takie zawory przesterowania pod 12VDC? Orientuje się ktoś? Takie cudeńko było by idealne. Ma służyć do automatycznego ssania do baaardzo starego samochodu. Ma delikatnie pociągać za przepustnice i jak silnik nabierze temperatury to ma się cofnąć i nie ciągnąć ;)
Jeśli chodzi o CDP czyli "ten" sprzęt" to wystarczy do laguny aż zanadto. Możesz przepustnicę rozebrać, odkręcić 2 duże torxy pod spodem i wyjąć elektromagnes, bo siedzi na wsuwkach, a następnie jak jeden z kolegów wspomniał wyczyścić ścieżki jakimś kontaktem. One będą od spodu ale myślę że sobie poradzisz jakoś bez wyciągania płytki. Jeśli będziesz...
może ktos mi przyblizyc dzialanie "wylacznika przepsutnicy" ? i "regulatora podgrzewacza" ? czy jest tam jakis zawor na elektromagnes ktory dziala na 12V czy jest cos innego ? prosze o pomoc.... pozdrawiam
no to możesz zastosować elektromagnes :)
Witam. Elektromagnes na prą stały jest jednak nieco inny niż na zmienny . Gongi tego typu mają znikomą " moc " - mają tylko puknąć w blaszkę ( czy co tam daje dźwięk ) . Pompa może się spalić przy prądzie stałym . Trzeba ny zrobić odpowiedni elektromagnes . Mama trochę elektromagnesów z różnych złomowań - jak wrócę z roboty to posprawdzam jak to działa...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
W Internecie panuje zwyczaj określania mianem "silnika krokowego" każdego elementu nastawczego, a szczególnie elementu wykonawczego elektrycznego układu regulacji wolnych obrotów, ogólnie zwanego nastawnikiem/aktuatorem/regulatorem wolnych obrotów (IAV/IACV). Jest to błędne i należy tego unikać. Silnik krokowy jest jednym (ale nie jedynym) z rodzajów...
P0244 "Elektromagnes A przepustnicy spalin turbospreżarki - sygnał poza zakresem/wydajnosc P0087 Błąd czujnika ciśnienia paliwa. Moim zdaniem jakiś problem z ciśnieniem paliwa(pomijając pierwszy error). Sprawdzenie wartości rzeczywistych ciśnień paliwa.Może to coś pomoże.
Witam .Wyświetla błąd jak w temacie wiem że to oznacza " Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - niski sygnał " - czyli chodzi o elektrozawór sterujący turbo , tylko co z nim jest nie tak ? do wymiany czy raczej szukać problemu w połączeniach a może filterek się w nim przytkał ? Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję.
Pomogła wymiana zaworu EGR na inny (używany) egzemplarz, w moim nie działał elektromagnes i przepustnica była cały czas w jednej pozycji.
Witam Mam założony wątek na forum saaba lecz tam nie ma tylu Panów elektryków i maniaków elektroniki. Mam problem ze swoją sabinką, a polega on na tym iz świeci mi się chesk engine i po diagnozie podaje błąd P1251 czyli spadek napięcia na przepustnicy. Nie wiem czym jest to związane, ale jak odpalę samochód to obroty są nieraz w normie i wystarczy lekko...
Czujnik nad kołem wieńcowym rozrusznika,zlicza impulsy i przyrównuje do wzorca.Prosty układ,albo na uP,albo na wzmacniaczach operacyjnych.Pozostaje kwestia mechaniczna oddziaływania na wzrost prędkości.Można to osiągnąć poprzez -regulację kąta wyprzedzenia zapłonu -napełnienia cylindrów mieszanką (lepiej) Sterowanie napełnieniem realizujemy przepustnicą...
Witajcie! Po zakupie Forda Mondeo Mk3 z 2006 roku borykałem się z problemem podnoszenia się obrotów o 200-300 przy zmianie biegów oraz ich powolne opadanie, przy okazji hamowanie silnikiem sprawiało problemy, tzn było strasznie słabe, a czasem podczas hamowania było czuć jakby samochód sam lekko dodał gazu na chwilkę. Znajomy mechanik sprawdził kolektor,...
Witam Usiłuję zbudować (jak w temacie) do silnika od Skody (1,4 MPI), Silnik ten zastosowałem do własnej konstrukcji maszyny ogrodniczej. Problem wynikł podczas pierwszych prób, gdy się okazało, iż maszyna podczas pracy generuje losowo zmienne obciążenie dla silnika. Można powiedzieć - chciała by aby dodać gazu. Ustawienie stałych obrotów np. śrubką...
Witam. Potrzebuje układu który będzie realizował następujące zadanie. Mamy dwa silniki np. spalinowe. Generalnie chodzi o jakiś układ gdzie w przypadku różnicy prędkości obrotowej jednego silnika względem drugiego nastąpi odjęcie obrotów z silnika który obraca się szybciej aż do momentu wyrównania prędkości. Przykładowo ... jeśli nastąpi wzrost obrotów...
Witam, jestem nowy na tym forum i sporo wiem, to nie znaczy "mamo chwalą nas wy mnie a ja was". Vectra 1,9 cdti 150KM, FIAT M-jet, SAAB 9-3 te same silniki i bolączki. Nie wliczając okresu w których w/w auta nie posiadały DPF i klap zawirowania. Dzięki tej pseudo ekologii bez przerwy auta się psują, przełączając się w tryb awaryjny no i zatruwają zamiast...
Całe urządzenie to nic innego jak zawór elektromagnetyczny z obrotową przepustnicą wewnątrz. Przepustnica ta steruje przepływem powietrza w maszynie na zasadzie zwiększenia lub zmniejszenia podmuchu. Na osi przepustnicy jest umieszczony potencjometr, który daje informacje dla sterownika w jakim położeniu znajduje się przepustnica. Jeśli następują odchyłki...
Robiłem to wszystko z tydzień temu w moim escorcie. Objawy to wariacja silnika po odpuszczeniu gazu i na wolnych obrotach. Zaczynasz od zdjęcia dolotu i zdemontowania tego co pod nim jest czyli przepustnicy (gardziel z otwarciem sterowanym linką gazu). W zetecu są to 4 śruby. Od razu odłacz sobie złączke przy potencjometrze przepustnicy (u mnie prawdę...
Chodzi oto. Ze benzyna podawana jest do zbiorniczka który umieszczony jest na kolektorze wydechowym , i natychmiast zamienia sie w parę przegrzaną. Nawet ciężki olej, też zamienia się w tę parę. A para przegrzana ma to do siebie, że nie skrapla się tak szybko. Gdy zostanie zmieszana w kolektorze ssacym.Z powietrzem. Zrozum nawet najlepsze wtryskiwacze...
Witam, posiadam instalację 1 generacji na reduktorze Lovato RGE92. Ostatnio samochód słabł i miał wyższe spalanie, okazało się że zsunęła się rura od filtra idąco do przepustnicy. Po zamocowaniu chciałem podregulować gaz, ale nie działa regulacja ani na wężu ani przy reduktorze, skręcenie na maksa nic nie powoduje silnik pracuje bez zmian. Obroty ma...
Witam Przekaźnik ma być wykorzystany do unoszenia klapki przepustnicy powietrza, regulując w ten sposób temperaturę w piecu.Klapka musi być lekka, aby można było ją podnieś ramieniem sprężonym z kotwicą przekaźnika.Dlatego taka kombinacja, triak a potem przekaźnik z którego będzie wykorzystany tylko elektromagnes. Sterownik ma jeszcze gwarancje, dlatego...
Kolego nie napisałeś nic pożytecznego. Jaki błąd EGR? Nigdy samego takiego nie wyświetli, zawsze będzie np 'pozycja zaworu EGR" lub "obieg prądowy zaworu EGR" To istotne, nie widome czego się łapać, czy potencjometru zabudowanego na zaworze, czy obiegu elektromagnesu. W tej chwili to jest stawianie kabały. Naprawę widze tak-odczyt parametrów zmierzonych...
Witam Jeżeli zaślepisz ten zawór to ECU nie pokaże żadnego błędu bo ty zmienisz w ten sposób mechaniczną część a nie elektryczną.Ja tak zrobiłem i efekt jest taki że samochód lepiej się zbiera z niskich obrotów ponieważ ten zawór jest otwierany przy niedużym otwarciu przepustnicy a to zubaża mieszankę przy więkrzym obciążeniu silnika jest przymykany.Ujemnym...
wilczek91 , no właśnie u mnie jest trochę inna zabawa, układ chłodzący mam odpowietrzony, a w mojej HR-V zamiast silnika krokowego mam zawór powietrza biegu jałowego elektromagnes z zaworem dawkującym powietrze przez obejście przepustnicy. Fajnie, że rozwiązałeś swój problem dzięki temu tematowi.. A co do przydławienia proponuję umyć i dokładnie wyczyścić...
r.boscha mam jednak wyrobiona opinie. na pohybel. Z ciekawości zapytam ( nie, żebym bronił r.boscha), czy to tylko ta usterka powoduje tą opinię? Czy też sa inne przyczyny? ta usterka glownie, jako ze widnieje w samym archiwum elektrody od kilku lat i nikt nie znalazl na nia sposobu. pytanie gdzie jest serwis? przeciez wiekszosc z piszacych tutaj osob...
nastawnik składa się z silnych elektromagnesów i potencjometru tz czujnika położenia przepustnicy.Nastawnik po czasie eksploatacji wyciera się i trzeba go dokładnie rozlutować i poczyścic.Na Forum BMW TDS jest opis dokladnie krok po kroku jak zrobić.Poszukaj:www.bmw-tds.pl
Poznałem kilka lat temu człowieka który zajmował się tym tematem , w schowku swojej praktyki pochwalił się dość ciekawym i nowatorskim jak na obecne czasy projektem systemu rozrzadu , otóż w projekcie nie byly umiejscowione paski , spreżynki czy walki ! a naped dla zmodyfikowanej glowicy . i jak kolega -Moulder- słusznie wskazal ze dla kazdej predkosci...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Boże chroń przed wymieniaczami silników krokowych !!!!!!!!!!!!! X20XEV ma elektrozawór dodatkowego powietrza z boku przepustnicy - wtyczka na 2 przewody ( - dla fanów krokowych) 1. Demontujesz całą przepustnice i szorujesz z nagaru (idealnie brzegi przepustnicy) 2. odkrecasz 2 imbusy rozbierasz i czyścisz zawór - szczególnie kikukrotnie nalewasz WD...
Miałem podobny problem, a przyczyną było zacinanie się obrotowej przepustnicy urządzenia biegu jałowego (z brudu) . Przepustnica jest napędzana elektromagnesem obrotowym (a nie silnikiem krokowym), a cofa się pod wpływem sprężyny. Urządzenie to jest z przodu silnika, łatwo dostępne. Należy je wymontować, jeden otwór zatkać palcem, a przez drugi wlać...
Witam! problem pojawił się dwa miesiące temu zapalił się check auto straciło moc, na początku wystarczyło zdjęcie klemy i był spokój. Komputer wykazał czujnik położenia przepustnicy, rozkręciłem wyczyściłem, no i na tydzień był spokój teraz nie pomaga nawet zdjęcie klemy, pojechałem do innego mechanika, ten sprawdził błędy no i wyszło że to przepływomierz,...
Witam. Przedstawiam sterownik pieca CO (węglowego). Sterownik zbudowany na Atmega8. Jest to podwójny regulator PI i PID. Temperatura mierzona jest co 1s za pomocą DS18b20. W roli układu regulującego ciąg pracuje przepustnica od silnika 2,5l z BMW E46. Ma ona potencjometr z którego napięcie podawane jest na przetwornik ADC Atmegi, oraz mocny elektromagnes....
co do układu kierowniczego, trzeba by go wymienić na ten z modelu BIS 700 jest tam listwa i o wiele lżej się kreci. silnik od wycieraczek powinien dać sobie świetnie rade bezpośrednio kręcąc wałkiem napędowym od listwy. zmiana biegów: tu bym proponował zdemontować cały układ przełączający i zastosować elektromagnes z rozrusznika.skupić się tylko na...
No niestety minęła zima i znowu zaczyna się nam lato, a ja do tej pory nie znalazłem rozwiązania swojego problemu. O ile z VAGiem udało mi się podłączyć, sprawdzić wszystkie błędy, wykonać test klimatyzacji, to niestety układ nie generuje żadnych błędów. Jedyne co zauważyłem podczas wykonywania testu wyjść klimatyzacji, to że w drugim kroku, kiedy ma...
Witam, panowie mam problem z obrotami w hondzie civic 1,5ILS VTEC 1996r. Problem wygląda tak: motor zimny ssanie działa prawidłowo, silnik ciepły w trakcie jazdy wyrzucamy na luz i obroty spadają do 1000 następnie rosną do 1500 i spadają do 1100 a po zatrzymaniu pojazdu powracają do wartości prawidłowych. Dokonałem następujących zabiegów – wyczyściłem...
Koloego tzok zaraz na kolektorze dolotowym jest umieszczony zawór biegu jałowego, przez wielu nazywany silnikiem krokowym i taka też nazwa widnieje na różnych portalach aukcyjnych. Inna nazwa to zawór IACV - zwykły elektromagnes z zaworem odpowiedzialnym za dawkowanie powietrza bocznym obiegiem na obrotach jałowych... Dodano po 3 Może wiesz jeszcze...
Tak jak w temacie. Bez dodania gazu silnik nie odpali. Nie ma wolnych obrotów. Wszystko na zimnym. Po rozgrzaniu pracuje normalnie. Co zauważyłem. Z przepustnicy idzie wężyk do Dodano po 5 Poprawię, że chodzi o Cordobę, nie Toledo.
Silnik musiałby chodzic prawo lewo żeby sterować przepustnicą. Tutaj raczej jest elektromagnes. W niektórych autach wentylator chłodnicy jest sterowany płynnie przez zewnętrzny moduł, może taki by się tu nadal.
Witam Mam problem z żony Kijanką. Od strony mechanicznej wygląda to tak, że podczas próby ostrzejszego przyspieszania powyżej 2000 obr/min samochód mułowacieje i przestaje przyspieszać, jakaś reakcja jest dopiero, gdy się ujmie i delikatnie doda gazu. Nie zgłasza żadnych błędów, przynajmniej takich, które mogę odczytać prostym ELM i SdProg. Na pierwszy...
U mnie też było przesunięte trochę, ale po ustawieniu na 100%, dalej było niedobrze. W czasie jazdy po wrzuceniu na luz gasł zawsze, a na postoju prawie zawsze. Po dwóch dniach aż mi się odechciało jeździć i wieczorem zacząłem zdejmować różne rurki i przewody, aż zdjąłem rurkę którajest podłączona jednym końcem do takiego małego jakby filterka przy...
Odpowiedź kolegi Leina jest właściwa ponieważ :niepełne dane jakie podałeś na wstępie (moderatorzy takie tematy z marszu wyrzucają do kosza) wskazują że prawdopodobnie posiadasz silnik 1.4 i ośmiozaworowy z wtryskiem jednopunktowym. Gdzie obok przepustnicy przykręcony jest silnik krokowy służący do uchylania przepustnicy (raczej nie masz możliwości...
WITAM! Sprawa wygląda ns. w starym silniku jtd korbowód rozwalił mi blok silnika.Nie opłacało się tego remontować więc okazyjnie kupiłem drugą rozwaloną bravkę, silnik chodzi igiełka. Zdemontowałem silniki i okazuje się żę są drobne różnice otóż wtyczki od komputera są troche inne, w kupionym silniku zawór EGR jest sterowany elektrycznie/elektromagnesem...
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
objawy są takie, że niby działa normalnie ale jak się jedzie np. na 3 biegu około 3000 obr/min i puści się gaz to ten silnik otwiera przepustnicę na jakieś 2 sekundy. Sam sobie dodaje gazu poprostu. Po różnych wymianach i zakupach innych używanych silniczków postanowiłem że w końcu go sam naprawie. Jesteś pewien ze za ten objaw są odpowiedzialny sterownik...
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
Podaję opis błędów: P0230 PRZEKAŻNIK POMPY PALIWA - USZKODZENIE P0135 OBIEG CZUJNIKA NAGRZEWNICY TLENU 1 BLOK 1 P2100 OBIEG SILNIKA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY OTWARTY P2584 POLECENIE OŚWIETLENIA MIL PRZEZ MODUŁ STEROWANIA DODATKU PALIWA P2102 OBIEG SILNIKA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY - NISKI SYGNAŁ P0245 ELEKTROMAGNES WYLOTOWY TURBOSPRĘŻARKI A - NISKI SYGNAŁ...
No więc tak na ośce aparatu nie ma luzu sprawdzałem na boki tylko góra i dół ale tak chyba ma być, rozebrałem część gaźnika i tam wygląda czysto, dysze mam jakąś elektromagnetyczną, która się włącza po przekręceniu zapłonu i tak jest przez cały czas, czy tak powinno być?? pozatym jak jest na ssaniu to odłączenie elektromagnesu powoduje spadek obrotów,...
chyba znalazłem coś, co mogłoby być użyteczne i bezpieczne... Mechanizmy sterowania przepustnicą w samochodowych układach cruise-control dawniej były podciśnieniowe (siłownik, elektrozawór ster. PWM itd.) a od pewnego czasu są czysto elektromechaniczne - silnik, przekładnia, linka) i mają wbudowane zabezpieczenie - połączenie linki z mechanizmem jest...
Pytanie jest nieścisłe,bo urządzenie wystepuje jako Tech 1 i Tech 2.Pierwszy obsługuje modele od 1987 do 1997,drugi od 1997. Tech 1 jest urządzeniem przypominającym roztyły kalkulator,tech 2 wygląda poważniej.Co te urządzenia potrafią?To co przewidział producent oprogramowania sterownika .Oczywiście takie cechy jak "odczytaj kody,skasuj kody" pomijam...
Pamiętaj o kole zamachowym do silnika od kosiarki! Normalnie jego rolę przejmuje wirujący nóż. Do sterowania prędkością musisz mieć jakis serwomechanizm przy przepustnicy w gaźniku. Może silnik od motocykla? Jeszcze problem ze sprzęgłem, jak tym sterować... Może elektromagnes jak w hamulcach. Do tego wszystkiego dość duży akumulator potrzebny. Dowiedz...
Witam . Silnik ma problemy ze stabilizacja obrotów trzyma raz 1000 raz 1500 . Co jakiś czas zapala sie kontrolka Check . Zczytałem błędy i wyszedł jeden kod 1 1 0 0 . Z tego co wyczytałem leganza 2.0 powinna mieć 2 cyfrowe kody . Jak to jest ?? W daewoo matiz kod ten oznacza uszkodzenie układu paliwowo powietrznego . I nic wiecej nie piszą w tabeli...
Dzięki za zainteresowanie ;) Hm wiec tak jest to część ze sterownika obrotów biegu jałowego silnika vw-golf. To jest ostatni wzmacniacz operacyjny przed tranzystorem wykonawczym. Tranzystor steruje zaworem(przepustnica)(elektromagnesem nie krokowym).Dlatego potrzebne sa impulsy o różnym wypełnieniu. Tak podejrzewam ponieważ sterownik nie działa. Wykonałem...
Może warto zostawić gaźnik i na czas rozruchu zamknąć mu przepustnicę? :D A może napędzać poprzez sprzęgło sterowane elektromagnesem i gdy silnik zastartuje to powoli zasprzęglać tak jak przy ruszaniu samochodem? A może na wyjściu dać zaworek zwrotny, a przed nim "odprężnik" sterowany elektrycznie i upuszczać powietrze przy rozruchu "w powietrze"? System...
Witam Samochód to Opel Astra G 1,6 8v z 2001 roku. Problem jest taki że podczas jazdy auto szarpie. Wcześniej problem tej objawiał się tylko na niskich obrotach na 2biegu, samochód został podpięty pod komputer ale nie wykryło żadnego błędu. Mechanicy doszli do wniosku że może został uszkodzony elektromagnes recylkulacji spalin,element wymieniony i...
Doszła jeszcze jedna przypadłość. Mianowice zapala się check, mam odczucie jakby wyłączyła się turbina, dzieje się tak przy prędkości powyżej 110km/h (ale nie za każdym razem, po pewnym czasie - dłuższej jeździe - kontrolka sama gaśnie), odczyty z zegarów wszystkie są. Kody błędów: P0243- Elektromagnes zaworu A upustowego spalin turbosprężarki (ogranicznik...
Witam, Posiadam Alfę 166 3.0V6 z zamontowaną instalką BRC Sequent 56, wtryski BRC i reduktor Genius Max. Problem polega na tym, że silnik tragicznie chodzi na jałowych obrotach, poza tym do 4 tys. ma kiepskiego kopa (w porównaniu z benzyną), oraz czasem zaśmierdzi gazem. Kupiłem interefejs, mam soft do Sequenta 56 i z ustawień wynika: - TPS nie jest...
Witam. Trafił do mnie golf 3 2.0 ABA 97r. sprowadzony z Kanady w automacie który w czasie jazdy zgasł i po 10min zapalił przejechał 500m i znów zgasł. Podłączyłem vscan vag i pojawił mi się błąd o czujniku na wale korbowym. Podpiąłem Texę i to samo a w pomiarach parametrów bieżących sterownik widzi obroty silnika, sprawdziłem oporność czujnika ma 850ohm...
Przepustnica nadaje się, spokojnie sobie poradzi. Do otwierania możesz wykorzystać elektromagnes rozrusznika/mały silnik wycieraczek z krańcówkami/dowolny silnik krokowy/siłownik pneumatyczny. Nawet aluminiowa ? Nie rozpłynie się jak dostanie ~900*C gdzie stal świeci :lol: No chyba że mowa o popyrkotaniu przez chwilę na pół gazie to i wystarczy na...
Witam ponownie. Turbina wróciła z naprawy, wymieniono wirnik, łożyskowanie, wszystko wyważono. ale auto nadal nie wkręca się na obroty. Temat już nie jest śmieszny, w zasadzie nigdy nie był, ale już dochodzę do kresu swoich umiejętności i możliwości. Dziś zmierzyłem kompresję: Jest ok na poziomie 28-30, więc równo. Rozebrałem EGR, Elektromagnes czysty,...
Tempomat samochodowy jest zaprogramowany do pracy z dużą bezwładnością pojazdu, gdzie otwarcie przepustnicy np. w 100% na typowym biegu podczas jazdy zajmie silnikowi dobre kilkadziesiąt sekund zanim zwiększy prędkość do maksimum i odwrotnie. W ciągniku przy prędkościach roboczych <20km/h otwarcie dźwigni zadającej dawkę wtryskową = wzrost prędkości...
Witam Mój problem polega na wysokich obrotach w Avensis t22 2.0 16V 128 km 3s-fe 2000 rok. Od pewnego czasu po przejechaniu dość dłuższych odcinków ok 100 i więcej km, obroty wzrastały do ok 1600 na jałowym biegu, parę razy przegazowka i obroty wracały do normy. Po odpaleniu na zimnym po nocy na ssaniu obroty sięgały 2 tys. teraz problem się z potęgował,...
Problem rozwiązany nie tanio, bo za 800zł z wymianą tylko pytanie na jak długo a przyczyną okazał się mechanizm gazowy. Ten ze zdjęcia został wymontowany z kotła i w wolnej chwili sprawdzę gdzie w nim tkwi problem. Zatarcie, silnik krokowy a może jakiś bardziej prozaiczny powód jak elektromagnes, co sugerował serwisant? A tak swoją drogą to nie rozumiem...
Witam. Obiecałem się odezwać więc piszę. Problem rozwiązałem sam i pewnie kolega też da radę. Moja usterka była dokładnie taka sama jak Twoja jedynie co to ja nie sprawdzałem samochodu na SD, ale objawy te same. Robisz tak: odkręcasz pod maską po lewej stronie puszkę z elektroniką, i wyciągasz sterownik silnika (taki metalowy firmy Bosh). Rozkręcasz...
A jeżeli zaślepię to nie będzie generowało błędu? Myślę o blaszce między przepustnicą mechaniczną a częścią elektromagnesu. Wchodzi w grę programowe wyłączenie EGR, ale najpierw muszę to wydobyć i sprawdzić klapy samego zaworu czy są mechaniczne zamknięte. Jutro walczę z powrotem.
Nie wiem jaki masz tam sterownik, ale powinieneś móc się do niego podłączyć i zobaczyć jak on chce tym silniczkiem sterować. Z tego co pamiętam mojego starego Passata, ważne było żeby przypustnica była do końca puszczona (było to wykrywane stykami lub TPSem) i dopiero wtedy była stabilizacja, więc to też sprawdź. Uniesiona przepustnica może tłumaczyć...
Zaprezentuj kilka zdań elektronicznego bełkotu. Oczywiście, jako asystent AI służę do pomocy i zawsze staram się wyjaśnić wszystkie zagadnienia w klarowny sposób. Jednak w dziedzinie elektroniki czasem można spotkać bełkot, w którym ciężko się połapać. Oto kilka przykładów: - "Przepustnica bezszczotkowa sterowana fochowym elektromagnesem"...