Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Witam, Posiadam starą Zastavke 1100 i planuję zamontowac elektroniczny aparat zapłonowy. Pomyslalem sobie że w sumie zasada działania takiego aparatu nie jest aż tak bardzo skomplikowana i stąd pytanie: Czy bardzo skomplikowane będzie użycie malinki z dotykowym ekranem do kontroli pracy takiego modułu (hallotron plus 4 otwory /wypusty na kole pasowym...
Niczego nie musisz. Ale możesz jeżeli nie chcesz co jakiś czas wymieniać cewek zapłonowych. Albo wymienić aparat zapłonowy na elektroniczny i zapomnieć o problemie.
Witam I co poradziłeś sobie z tą usterką?Przeczytałem waszą dyskusję i tak troszkę mi to wniosków nasunęło. A jaki aparat zapłonowy tam masz? Elektroniczny?Bo ta usterka wygląda troche jakgdyby coś z zapłonem coś nie tak było.Ale jeśli pali dobrze jak jest zimny to troche dziwne.A myślałeśmoże o silniczku krokowym? Być może to on wprowadza jakieś zamieszanie?...
U mie wi instrukcji jest 14-7 ĆSN 304141 ( czeski błąd kolegi marcina288 ;) ) ja używam świecy od żuka ISKRA F75, taką polecił mi poprzedni właściciel. Jakich wy używacie ? może ktoś wie czy można dopasować jakiś inny aparat zapłonowy, może elektroniczny bez przerywacza ??
Niebieski przewód na 16 zacisk cewki biegnie on z stacyjki z pinu 15 stacyjki , na innych cewkach jest też B+ oznaczenie . są też cewki z oznakowaniem 15 i obok B+ to nowsze cewki stosowane z zapłonem elektronicznym .
a weź pod uwagę że w elektronicznym aparacie zapłonowym, iskra powstaje dwa razy na jeden cykl. Po raz pierwszy kiedy jest praca (tłok u góry) i drugi raz kiedy jest ssanie (tłok na dole). Kiedy tłok jest na dole, mieszanka nie zostaje zapalona pomimo iskry. I teraz jaki obrotomierz? co on liczy? w brew pozorom jest to temat dosyć ciekawy... pozdrawiam
Jaki rodzaj zapłonu ma ten maluch - elektroniczny, czy aparat zapłonowy (taki cylinder obok tłumika)
Miałem bardzo podobne zjawisko, musiałem wymienić moduł elektroniczny w aparacie zapłonowym.
Jeszcze nie sprawdzałem listwy wtryskowej . A jakie powinna dawać pompa paliwa cisnienie ? Mam okopcone świece jak mam wyjęte wszystkie świece i kręce rozrusznikiem to z poczatku są mocne iskry na wszystkich a po chwili trochę słabną i na 2 jak by jeszcze bardziej słabną. Zamieniałem cewki czy może być to przyczyna elektronicznego aparatu zapłonowego...
Poszukuję schematu elektronicznego aparatu zapłonowego do motocykla Junak.Chodzi o układ z elektronicznym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu.Mile widziany rysunek druku płytki.
Ten model jest na gazniku, bez wtrysku. Przełączanie gaz/benzyna to prosty przełącznik. Auto długi czas działało bez żadnych problemów na gazie i benzynie. Wczoraj jechałem i nagle odcieło zapłon. Było już ciemno to ruszanie wtykami czy kablami nic nie pomogło. Przełączanie na gaz i benzynę silnk działa identycznie, czyli równo ale tylko do tych obrotów....
Autko śmiga ; szkoda że nikt nie pomógł. Przyczyna: jest to zapłon elektroniczny - jeżeli aparat zapłonowy nie zostanie ustawiony poprawnie względem czujnika położenia wału (czyli na znaki) to - brak iskry. Usterka prozaiczna .
Mimo wszystko upieram się przy module elektronicznym w aparacie zapłonowym. Mam espero, a aparat jest ten sam, po wymianie modułu wszystko ustało,a obrotomierz bierze impulsy właśnie z modułu, nie z cewki jsk w atarszych modelach. Spróbuj, powinno gadać.
Nawet nie wiemy Jaki masz typ zapłonu, były trzy. Z kopułką, z podwójną cewką i przerywaczem, elektroniczny, bez aparatu zapłonowego... jeszcze one różniły się szczegółami, np, zastosowaniem przewodu oporowego lub diody... Iskra nie może być anemiczna. Nic nie piszesz o kompresji, czy auto stało, czy zgasiłeś i nie pali... Ciężko pomagać na odległość....
Można zamienić aprat zapłonowy elektroniczny na aparat z podciśnieniem? Mój się uszkodzilł, a znajomy ma za grosze podciśnieniowy.
Czyli moment, zapłon przerywaczowy to jaki zapłon? klasyczny czy elektroniczny? Dodam że aparat zapłonowy w moim silniku to kopułka, palec itp..
Jest to schemat elektronicznego aparatu zapłonowego do radzieckiego silnika zaburtowego Wicher. Są do kupienie takie aparaty, ale problemem w nich była... elektronika. Zastosowane zostały fatalnej jakości podzespoły, które szwankowały, szczególnie po nagrzaniu. Problem rozwiązuje się poprzez zmianę elektroniki na współczesną. Cewek nie muszę nawijać,...
Bo taki podzespół powinien być zamontowany nieruchomo, Niby tak, ale były też konstrukcje zrobione bezawaryjnie - wszystkie gaźnikowce chociażby, z tzw. elektronicznym (bezstykowym) zapłonem.
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
Zapłon jest Elektroniczny. Na aparacie zapłonowym jest (Impulsator - mała czarna kostka co odczytuje obroty) i podaje je do modułu. tam niema platyn acha i mam jeszcze 1 pytanie w Obrotku są 3 kable Czerwony Zielony i biały. który do czego bo o ile wiem to tam było to strasznie pogwatmane.
Co ty piszesz ? .Z jakim iskrownikiem?. Może być aparat zapłonowy tzw. stykowy , czyli mechaniczny mający styki przerywacza zapłonu. Drugi typ który może występować w związku z modernizacją auta to po prostu aparat zapłonowy bezstykowy , elektroniczny. Oprócz tego każdy z tych aparatów zapłonowych współpracuje z cewkami wysokiego napięcia które również...
O, to cięzko to widzę. Cewkami steruje sterownik, ma w sobie trzy drivery (u ciebie jeden, u aparacie). Steruje nimi uC. Owszem, było by możliwe dobudowanie takiego układu aby wykorzystywał aktalnie istniejące czujniki w aparacie zapłonowym, ale jak pisałem-zadanie to trudne.
A jakiej mocy ten opornik? Pomyślałem jeszcze by podlaczyć na powrót ten kondensator co jest przy aparacie zapłonowym, przy przerywaczu elektronicznym nie wymagany, ale za tym przerywaczem czyli przy cewce a nie przy aparacie. 🤔
Uszkodzona cewka, albo ktoś założył model od elektronicznego zapłonu
Tam jest tyle syfu, że nie ma prawa działać. Trzeba zrobić układ formujący impulsy. Popatrz na schematy elektronicznych układów zapłonowych do klasycznego aparatu i coś wymodź. Jest tu, na Elektrodzie dość duży temat o układach zapłonowych, poszukaj.
Temat rozwiązany: obie cewki jakie miałem były sprawne ale moduły elektroniczne w aparatach zapłonowych już nie... elektryk się namęczył , podmienił z renault 19 stojącego na parkingu i działa.... zatem mam nową cewkę z aparatem i sprawny samochodzik Smile Dziękuję za pomoc! Muszę jeszcze tylko odblokować iglicę od elektrozaworu na parowniku Lovato...
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
Witam, kup używany aparat zapłonowy (ja kupiłem za 70 PLN gdy mi w drodze padł moduł elektroniczny). A o schemat możesz się zapytać na http://www.vectra-unlimited.pl/ Pozdrawiam Marek PS. Pamiętaj o ustawieniu zapłonu na gorącym silniku po zwarciu zacisków A i B w złączu diagnostycznym. PS1. Stary aparat napraw i woź w bagażniku, bo to jest jeden z...
Ja miałem kiedyś podobnie w Fiacie Uno 1.0. Też mi gasł na biegu jałowym i tylko na rozgrzanym silniku. I również za diabła nie chciał wtedy odpalić. Przyczyną był moduł elektroniczny przykręcony do aparatu zapłonowego. Moduł był sprawny ale po rozgrzaniu tracił masę.
Jak na samochód tej wielkości to bardzo dobry wynik. Proponuję Ci jeszcze zainstalować elektroniczny moduł zapłonowy pośredniczacy między aparatem a cewką, to poprawi elastyczność pracy silnika.
Devcrk - Ustawienie aparatem zapłonowym /czytaj gołym rozdzielaczem zapłonu/ przyśpiesznie lub opóżnienie zapłonu , to jakieś miraże. Motronic masz racje - ma być EZL / elektroniczny zapłon znajdujacy sie na lewym nadkolu/ 4 Zyl , ale myślę ,że kolega nie miał innego pod ręką. W 1992 r już nie było wyłącznika tremiczno czasowego wtrysku rozruchowego.
Maluchy tak mają, choć w różnym stopniu: czasem faktycznie przy niskiej temperaturze ciężko ruszyć. Warto sprawdzić czy jednak ssanie całkowicie się otwiera, czy linka ssania jest prawidłowo umocowana w dźwigni na gaźniku. Jeśli to wersja bez aparatu zapłonowego, z zapłonem elektronicznym - zapłonu się nie ustawi. Jeśli wersja z aparatem zapłonowym...
W załączniku plik o usprawnieniach. Na jego podstawie robiłem zmiany w sprzęcie znajomego, oprócz tego jest zastosowany zapłon elektroniczny(przerobiony aparat zapłonowy i moduł) Podobno mieści się w 7 litrach po mieście a nogę ma ciężką i sprzęt też staruszek.Życzę powodzenia w przeróbkach :arrow: mpio :!: :!: Nie wiem co za plik chciałeś załączyć...
Pozostaje jeszcze szrot :)
Lampki neonowej?. Czy ksenonowej?. Jeśli ksenonowej to zasilanie standardowo masa , + z zacisku alternatora, klips na przewód zapłonowy 1 cylindra, czyli tego bliższego stojąc z tyłu za samochodem. Ponadto to nie pamiętam ale w 126p z elektronicznym modułem , tzn bez aparatu zapłonowego to się wyprzedzenia kąta zapłonu nie ustawia, jest ustawiony fabrycznie
no to faktycznie nie da się z tym nic zrobić ale i tak bym nie rezygnował z elektronicznego zapłonu na rzecz mechanicznego
Może swiece. Jeśli masz zapłon elektroniczny to przewodu dochodzace do aparatu zapłonowego lubią pękać, w wyniku poruszania sie przyspieszacza. Znam to z autopsji.
Zawory wyregulowane. Ssące 0.20mm, wydechowe 0,25mm. Jest to Fiacik z zapłonem elektronicznym (rok produkcji 1998) więc aparatu zapłonowego nie posiada... :(
http://obrazki.elektroda.pl/8007032500_1... To jest k4m 1.6 16V. Na zdjęciu po prawej stronie pomiędzy czterema śrubami od pokrywy jest duży otwór na czujnik położenia wałka. Nie chce się spierać z innymi ale jestem prawie pewny ze w k4j tez jest tam czujnik. Jest bardzo ciężko go wymienić jak jest kolektor, ale musi tam być i nic tu...
Układ zapłonowy widlaka Caterpillar. W aparacie zapłonowym był przerywacz elektroniczny, czyli czujnik, który znajdował się przy obracającym się ponacinanym trzpieniu. Gdy "zobaczył" metal, przerywał obwód. W układzie nie ma żadnego modułu, tylko ten czujnik, cewka, palec i kopułka. Niestety czujnik padł i jest nie do zdobycia, bo to stara maszyna....
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Swego czasu sprzedawali takie zestawy do trabanta: aparat z przesłoną na 2 transoptorach szczelinowych i moduł zapłonowy
Jeżeli jest tam rozdzielacz na kopułce sprawdź jak wygląda kopułka i palec często jest to przyczyną takich niedomagań. mógł się już zeszlifować węgielek w kopułce. Jeżeli to nie to to jeszcze w niektórych wersjach opla w aparacie zapłonowym był elektroniczny moduł sprawdź czy jest dobrze przykręcony, i wogóle jak wzrokowo wygląda
Trudno doradzać jak niewiem z czym mam do czynienia. Jeżeli jest to konwencjonalny zapłon to sprawa raczej prost. Cewka zapłonowa, przerywacz w aparacie zapłonowym. kondensator. Myślę jednak że w twoim przypadku jest już elektroniczny moduł zapłonowy.Sprawdził bym narpiew czy cewka ma odpowiednie opornosci. Nastepnie czy z modułu ma zasilanie, (o ile...
daj z digiplexem, to aby pare kabli, nikt nie pozna, ten aparat zapłonowy to beznadzieja jest Cienias nawet na gaźniku chodzi przyzwoicie z tym zapłonem elektronicznym a na aparacie to ciągle wypadanie zapłonów i wogóle tak beznadziejna kultura (a w zasadzie brak kultury) pracy że daj spokój, wiem, bo miałem taką "Mirabelkę" na aparacie zapłonowym,...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Przestały działać światła mijania postojowe i awaryjne . Działają migacze i radio. Aha nie wiem czy to ważne ale od początku to tico tak ma że kluczyk w stacyjce przy kręceniu rozrusznikiem nie wraca sam w pozycję bezpieczną po odpaleniu.Światła naprawione . Przewód się upalił plusowy 10 cm od akumulatora. Sygnał dźwiękowy też ożył :D Iskra jest tylko...
Widać że robocop nie spał w szkole. Teoretycznie trzeba tak dobrać C do L jak na rysunku poniżej. Można jeszcze dodać że prąd w cewce opisany jest wzorem u=Ldi/dt, a czas rozwarcia styków jest dość długi, dlatego wprowadzono aparaty elektroniczne (krótszy czas - większy prąd - większa energia).
Luzy w aparacie zapłonowym , słaba masa w module elektronicznym od zapłonu . W moim polonezie miałem takie usterki .
Witam. Mam problem. Nie jestem elektronikiem, ale potrafię polutować układy. Potrzebuję zrobić, kupić, dopasować elek. reg. nap. do prądnicy. Prądnica jest przezwajana z 6v na 12v . Nie zmieniając gabarytów prądnicy, ale potrzebuję do tego regulator. Aparat zapłonowy też będzie elektroniczny. Pomóżcie, poradźcie, z góry dzięki.
W tym silniku nie mam aparatu zapłonowego to wersia z zapłonem elektronicznym Auto jezdzi na benzynie
Aparat zapłonowy jest mechaniczny, tutaj jest rozdzielacz elektroniczny ? A to że wtryski stukają, to jaka może być tego przyczyna ? Co tam we wtryskach może stukać ?
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Witam. Mam pytanie czy ktoś poradzi mi jak ustawić zapłon w Quadzie bashan z silnikiem Loncina 150. czasem strzeli sobie w wydech wiem, że to za wczesny zapłon korygowałem na słuch ale bez większej różnicy. Są jakieś znaki do ustawienia? Ustawić iskrę w górnym maxymalnym położeniu tłoka? Dodam, że układ zapłonowy elektroniczny, cewka zapłonowa nie znam...
405 1,6 93r gaznikowy zapalał bez problemu na gazie i benzynie aż pewnego razu jak chciałem zaparkować to strzelił w gaznik i od tej pory nie zapala z rozrusznika mimo że kręci silnikiem dobrze, pali bez problemu przy wyższych obrotach silnika na popych, jak zapali to obroty są trochę wyższe niż poprzednio nie zauważyłem spadku mocy, czy możliwe że...
to że elektroniczny nic nie znaczy, kazdy wie że dzisiaj sa elektroniczne. Zeby iskra przeskoczyła musi być zamknięcie i otwarcie obwodu pierwotnego cewki. Czy przez klucz mechaniczny czy elektroniczny nie ma znaczenia. Kwestia kiedy aparat zapłonowy zaczyna to robić i kiedy kończy. W klasycznym przerywaczowym zamknięty był przez przez większość cyklu,...
Witam. Dołączam się do pytania. Mam problem z moją Micrą K10, o którym jeszcze nikt nie pisał. Kupiłem ją i od samego początku paliła 15/100. Okazało się, że poziom paliwa w komorze pływakowej był dwukrotnie wyższy niż trzeba. Całe szklane oczko było zanurzone w benzynie a nie do połowy jak wynika to ze znaków. Dodatkowo ktoś zaślepił podciśnienie od...
Witam, mam pytanie do znawców, mechaników motorowerów Simson.W jaki sposób można sprawdzić w aparacie zapłonowym elektronicznym niesprawność impulsatora.Nie wiem czy to jest tylko cewka czy coś jeszcze jest z nią zalane w"obudowie". Jeśli była by to sama cewka (uzwojenie),to jak najprościej i najpewniej oraz czym można ją sprawdzić, zdiagnozować czy...
Fiat 126 nie posiadał - cytat:"modułu elektronicznego czujnika podciśnienia i położenia wału". Ostatnio był stosowany aparat zapłonowy z regulatorem odśrodkowym bez rozdzielacza wn i dwu sekcyjna cewka zapłonowa.
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Od momentu kiedy na Ukrainie wycofano paliwa niskooktanowe borykam się z tym samym problemem jak kolega ,wcześniej tam się zaopatrywałem i nie miałem problemów z eksploatacją silnika dolno zaworowego w Fordzie GP 1941r. Z moich obserwacji i regulacji wynika że jak przyśpieszę zapłon na 4mm przed GMP to lepiej ciągnie ale strasznie się grzeje i chłodnica...
witam otóż mam zamiar zmontowac sobie ten układ ale zastanawia mnie czy poniższy oferta nie byłaby dobrą alternatywą http://www.allegro.pl/show_item.php?item... na jakiej zasadzie może dzialać taki układ??? czy konieczne jest zachowanie starego aparatu zapłonowego?? jak wyglada układ zapłonowy w elegancie???
Tak to elegant lecz on nie ma zapłonu elektronicznego ma normalny aparat zapłonowy i kondensator tak jak te starsze Fiaty!!!! A co do odkręcania tej śruby zardzewiałej to wiadomo że taką odkręcałem i to nieraz ale jak widzisz ta świeca nie ma nagaru na gwincie tak jak zardzewiała śruba ma rdze na gwincie tylko ma na elektrodzie bocznej i środkowej i...
Jakby co, ja mam w.w. numery czasopisma. Aktualnie nie mam aparatu aby je "zeskanować". PS. Niezbyt powalające parametry, dwa pierwsze tyrystorowe, trzeci tranzystorowy optyczny.
1.6 były na "elektronicznym" gaźniku 2EE. Może to 1.8. Zobacz jeszcze ustawienie wałka pośredniego i aparatu zapłonowego czy palec odpowiednio trafia.
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
No nie, ten kondensator to zwykły kondensator przewizakłóceniowy, ta toyota ma zapłon elektroniczny ( magnetoindukcyjny) widać wyraźnie reluktory. Ten kondensator nie ma nic do poszarpywań, należy sprawdzić górę układu zapłonowego, i czy nie przedziurawiona membrama. Coś mam problemy ze zdjęciami :cry: Skoro ma zapłon elektroniczny to jakąś elektronike...
Czy nie lepiej zastosować aparat zapłonowy z cewką impulsową?Jaki to samochód i jaki silnik?
Może trochę dokładniej,rozrusznik na linkę czy z elektromagnesem,prądnica czy alternator,jaka cewka,aparat zapłonowy z palcem czy bez,dysza wolnych obrotów elektroniczna czy zwykła i na koniec czujnik położenia wału.
Troche nie rozumiem bo to nie u mnie chce zrobic i nie mam fiata 126p. Mam zastosowac jednoczesnie cewke i moduł zapłonowy. Tam jest instalacja od zwykłego fiata 126p i mam tam jeszcze zastosować gdzies moduł. Nie można po prostu podpiąc kabli na cewki z rozdzielacza ze starej instalacji. Prosze o dokładne wytłumaczenie jak to popodłączać. Dodano po...
Włóż tam palec i zakręć , to poczujesz. A tak poważnie. Z całym szacunkiem, chęci to masz duże , ale z wiedzą nie bardzo , a tu potrzebna jest też wiedza podstawowa o elektryczności. Ten kabel co idzie z cewki na kopułkę , to jest wysokie napięcie /WN/. W aparacie zapłonowym w jego podstawie jest elektroniczny przerywacz tz. czujnik halla. O tym napisał...
Sprawdź czy w aparacie zapłonowym nie są kable poprzepalane. Pozdrawiam
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
Czujnik Hall reaguje na pole magnetyczne i żeby działał jako czujnik położenia musi współpracować z magnesem.Takie czujniki są stosowane jako przerywacze w aparatach zapłonowych ,czujniki położenia wału korbowego w silnikach spalinowych itp.W tej bramie musi być magnesik który przesuwa się koło tego czujnika.Może być to czujnik położenia bramy albo...
witam! jesli to krutkie szarpania to problem w układzie zajłonowym.Jeżeli jest układ elektroniczny 1.zacznij od cewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym(przeciera się izolacja wew. cewki, połączenie kabel.ziel.biał. z cewką)2.moduł zapłonowy (bez oscyloskopu będzie ciężko).Powodzenia! Dodano po 4 to jeszcze ja, zapomniałem o kablach zapłonowych sprawdz...
Jeszcze by wypadało podregulować zawory i sprawdzić kompresję. Zapłon elektroniczny to trzy rzeczy: bezstykowy aparat zapłonowy, moduł zapłonowy i wysokoprądowa cewka zapłonowa. Cewka zapłonowa do „platynek” powinna mieć ok 3-4 omy na uzwojeniu niskonapięciowym, wysokoprądowa ok 0.9 oma. Założenie cewki wysokoprądowej do platynek spowoduje...
Mam podobny problem jak kolega saly , gdzie mogę dostać taką diodę ? Szukałem po wszystkich elektronicznych sklepach w moim mieście(Lublin) i nie mogłem nigdzie takiej znaleść .
Sprawdzić kopułkę aparatu zapłonowego pod względem pęknięć i skroplonej wilgoci wewnątrz. Pomysł ze spryskiwaniem przewodów WN też dobry, ale jak są stare, zakurzone, przetarte to wymieniłbym w ciemno. Kontrola przerwy na świecach zapłonowych też by nie zaszkodziła. Przy zapłonie elektronicznym ma być 1 mm, wg. instrukcji.
zapłon ustawiasz za pomocą specjanej lampy stroboskopowej iregulacją aparatu zapłonowego albo w nowszych modelach z zapłonem elektronicznym przez podpięcie się do interfejsu komputera i zmianie odpowiedniej opcji. njlepiej jedź do jakiegoś elektromechanika poj. samochodowych może ci ustawi albo do jakiegoś elektryka od skuterków. Pozdrawiam
Mogę naprawić stary komputer ale wątpię czy to jest to uszkodzenie. Brak wtrysków w tym modelu to z reguły problem w dłubanym aparacie zapłonowym. Odpowiada on zarówno za iskrę jak i wtrysk. Nie założył ktoś odwrotnie tarczki? Albo uszkodzenie elektroniczne. Rozumiem, że zasilania, oraz przejście aparat - ecu sprawdzone?
Pewnie kolega cursor obawia się błędów łapanych przez ECU podczas jazdy na LPG. Układ sterujący cewką może dało by się zaadoptować z jakiegoś innego wozu. Było kilka samochodów, które miały oddzielne moduły elektroniczne sterujące zapłonem, chociaż zazwyczaj był jeszcze ,,na pokładzie" aparat zapłonowy. Inna opcja - zaadoptować aparat zapłonowy z jakiegoś...
Kolego może nie na temat, ale np. w crosowcu licznik motogodzin podłączony jest do kabla WN (ileś zwojów na kablu). A może wykorzystać wynalazek NRD-ców zastosowany w Wartburgach i Trabantach - wskazywał bodajże w 3 kolorach "ekonomiczną" jazdę. Zastosowanie tego patentu zależy od rodzaju aparatu zapłonowego jaki posiadasz, bo jeśli elektroniczny, to...
Nie, ale dzięki. Spróbuję. Ale jest pewne, że to aparat zapłonowy. Wersja aparatu zapłonowego Delco z modułem w środku najczęściej pada. To jest dziadostwo. Kto montuje moduł (układ elektroniczny) wzmacniacza sygnału wzbudzającego iskrę w uzwojeniu pierwotnym cewki wysokiego napięcia na radiatorze połączonym z obudową silnika? Sam moduł się grzeje i...
Jeżeli to nie jest klasyczny aparat zapłonowy tylko jest czujnik położenia i jakiś sterownik (gaźnik, wtrysk ?) to taka przeróbka jest niby wykonalna, ale wyeliminuje regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.
A jak mam ogarnac zaplon i zawory zeby zobaczyc czy to moze byc przyczyna? Najlepiej lampą stroboskopową, wtedy będzie widać, czy na obrotach aparat zapłonowy nie głupieje. Na przykład z powodu luźnej ośki albo regulatora obrotów. Zapłon przerywaczowy czy elektroniczny.
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
Stosowanie elektronicznych modułów zapłonowym ma na celu wyeliminowanie kłopotliwego, niedoskonałego i awaryjnego przerywacza zastępując go elementem bezstykowym (czujnikiem indukcyjnym lub hallotronem). Chyba modułu do przerywacza nie znajdziesz, jak ktoś się bardzo uprze można modul przystosować do pracy z przerywaczem, tylko po co?
Poczytaj dokładnie wcześniejsze posty. ponieważ jest tego dużo, podam swoje uwagi: - zostawiając przerywacz zyskasz niewiele, zaoszczędzisz na wypalaniu się styków, ale mogą być problemy z ich utlenianiem się - aby uzyskać widoczną poprawę iskry należałoby dobrać inną cewkę - pozostanie wada aparatu zapłonowego 126p - samoczynne zmniejszanie się przerwy...
Natomiast 2 był naciskany przez dźwignię w gaźniku przy pełnym otwarciu przepustnicy,ale do czego był podłączony to już uleciało z pamięci. Czytając różnego rodzaju budowy gaźników w podobnym gaźniku stosowanym w nowszych(lub starszych) polonezach taki tłoczek był na gaźniku i służył do (jak się doczytałem) odpowietrzania skrzyni korbowej lecz tutaj...
Znaki są na kołach pasowych rozrządu i wału,a wałek rozdzielacza inaczej nie wejdzie jak tylko poprawnie bo jest wycięcie.Oczywiście ustawienie jest na znaki bo samo wyprzedzenie zapłonu regulowane jest elektronicznie.
Ten przewód oporowy ratował życie cewce przy pozostawieniu sztrucla z włączonym zapłonem i oszczędzał platynki, zastępczo kilka zwojów spiralki z żelazka. Te cewki są bezproblemowo dostępne i w sklepach i na złomowiskach. Z Fiata CC nie będzie działać - i sama umrze i platynki wytopi. Chyba żeby przerobić zapłon na elektroniczny z tranzystorem/tyrystorem,...
W silniku z 1996 roku może być uszkodzona końcówka mocy (pod cewką), ale raczej częściej sam aparat zapłonowy (czujnik Halla). Przy uszkodzeniu tych podzespołów usterka stale będzie powtarzać się tak samo. Element elektroniczny się nagrzeje - stoisz, ostygnie - jedziesz.
Kąt wyprzedzenia przede wszystkim jest zależny od prędkości obrotowej silnika - kiedyś stosowano i jeszcze się stosuje regulatory odśrodkowe przeważnie w aparatach zapłonowych, obecnie jest to realizowane elektronicznie. Ponadto w Fiatach 125 stosowano jeszcze dodatkowo regulację w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym.
Najprościej założyć monowtrysk MULTEC z pierwszych opli kadetów, bezawaryjny. Bez czujnika położenia wału, prosty MAP sensor, sonda lambda, aparat zapłonowy i czujniki temp. Dobrać dawkę paliwa do większego silnika przypuszczam, że można podnosząc ciśnienie paliwa.
Włąśnie chodzi mi to ten elektrozawór na przewodzie podciśnieniowym do "elektronicznej" zmiany kąta, w inny sposób jeszcze jak może być realizowana regulacja kąta wyprzedzenia przez komputer. Czy w trybie serwisowym tylko można zmieniać kąt wyprzedzenia, przez pokręcenie aparatu zapłonowego?
Nie jest podawane napięcie na aparat zapłonowy, uszkodzenie w komputerze pokładowym. Jeśli byłaby taka możliwość to potrzebowałbym schematu elektronicznego takowego komputera lub też pomocy w naprawieniu tej usterki, ewentualnie sposobu podłaczenia do zewnetrznego komputera i zdiagnozowania usterki. rok produkcji 95 pojemość 4.0 Możliwość zapłaty dla...
Zmieniłem tylko silnik cały osprzęt jest nadal z RP, poza aparatem zapłonowym. W ABS jest bez podciśnienia. Aparat i sterownik zapłonu są parą, kąt wyprzedzenia zapłonu jest regulowany albo mechanicznie (podciśnieniowo) albo elektronicznie (przez sterownik).
Nie ma otworu w bloku na aparat zapłonowy oraz nie jest nacięta zebatka na wałku rozrządu. Prościej już chyba wozić ze sobą zapasowy moduł, czujnik i cewkę jak by co ;)
elektroniczny zapłonowy ustawic aparat zapłonowy aparat zapłonowy honda
schemat sterownik dmuchawa wygłuszanie pomieszczeń rozszerzyć wolumin
polonez abimex parkside robot koszący
Korekta wtryskiwacza 1,5 mg na ms - jak przeliczyć? Bosch KGN39LB35/10 - Migoczący wyświetlacz i blokada