Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Niczego nie musisz. Ale możesz jeżeli nie chcesz co jakiś czas wymieniać cewek zapłonowych. Albo wymienić aparat zapłonowy na elektroniczny i zapomnieć o problemie.
Swego czasu sprzedawali takie zestawy do trabanta: aparat z przesłoną na 2 transoptorach szczelinowych i moduł zapłonowy
Można zamienić aprat zapłonowy elektroniczny na aparat z podciśnieniem? Mój się uszkodzilł, a znajomy ma za grosze podciśnieniowy.
Autko śmiga ; szkoda że nikt nie pomógł. Przyczyna: jest to zapłon elektroniczny - jeżeli aparat zapłonowy nie zostanie ustawiony poprawnie względem czujnika położenia wału (czyli na znaki) to - brak iskry. Usterka prozaiczna .
Jeszcze by wypadało podregulować zawory i sprawdzić kompresję. Zapłon elektroniczny to trzy rzeczy: bezstykowy aparat zapłonowy, moduł zapłonowy i wysokoprądowa cewka zapłonowa. Cewka zapłonowa do „platynek” powinna mieć ok 3-4 omy na uzwojeniu niskonapięciowym, wysokoprądowa ok 0.9 oma. Założenie cewki wysokoprądowej do platynek spowoduje...
Troche nie rozumiem bo to nie u mnie chce zrobic i nie mam fiata 126p. Mam zastosowac jednoczesnie cewke i moduł zapłonowy. Tam jest instalacja od zwykłego fiata 126p i mam tam jeszcze zastosować gdzies moduł. Nie można po prostu podpiąc kabli na cewki z rozdzielacza ze starej instalacji. Prosze o dokładne wytłumaczenie jak to popodłączać. Dodano po...
Witam. Mam problem. Nie jestem elektronikiem, ale potrafię polutować układy. Potrzebuję zrobić, kupić, dopasować elek. reg. nap. do prądnicy. Prądnica jest przezwajana z 6v na 12v . Nie zmieniając gabarytów prądnicy, ale potrzebuję do tego regulator. Aparat zapłonowy też będzie elektroniczny. Pomóżcie, poradźcie, z góry dzięki.
Aparat zapłonowy jest mechaniczny, tutaj jest rozdzielacz elektroniczny ? A to że wtryski stukają, to jaka może być tego przyczyna ? Co tam we wtryskach może stukać ?
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
to że elektroniczny nic nie znaczy, kazdy wie że dzisiaj sa elektroniczne. Zeby iskra przeskoczyła musi być zamknięcie i otwarcie obwodu pierwotnego cewki. Czy przez klucz mechaniczny czy elektroniczny nie ma znaczenia. Kwestia kiedy aparat zapłonowy zaczyna to robić i kiedy kończy. W klasycznym przerywaczowym zamknięty był przez przez większość cyklu,...
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
W silniku z 1996 roku może być uszkodzona końcówka mocy (pod cewką), ale raczej częściej sam aparat zapłonowy (czujnik Halla). Przy uszkodzeniu tych podzespołów usterka stale będzie powtarzać się tak samo. Element elektroniczny się nagrzeje - stoisz, ostygnie - jedziesz.
Prosto bez mikroprocesorów - można przyspawać do korbowodu klasyczny aparat zapłonowy ;] Poważnie to nie da się tego zrobić ot tak bez wysiłku i zaawansowanej elektroniki. Kiedyś ktoś robił zapłon "analogowy" na przetworniku f/u i szeregu transoptorów. Moj znajomy zastosował coś takiego w malaczu - efekt - transoptory wymiękają od temperatur jakie panują...
W bisie jest tradycyjny aparat zapłonowy i z tego co pamiętam to na krawędzi koła pasowego jest ryska. Nadlewy występują wtedy gry zastosowany jest zapłon elektroniczny z czujnikiem położenia wału np Cinqecento. Przy pomocy lampy stroboskopowej nigdy nie miałem problemu z ustawieniem zapłonu w bisie
Ok masz rację. W kaszdej grupie ludzi są ludzie i ludziska! Zrobię tak: Odczytam kod błędu (znalazłem opisy jak odczytać i co oznaczają z podziałem na różne układy zasilania). Może usterka będzie określona, a przynajmniej za jaką grupę podzespołów się zabrać. Biorę pod uwagę aparat zapłonowy i umieszczony w nim modół. Mam podejrzenie, że może się on...
Jeśli masz aparat zapłonowy w bloku to tak samo jak w tym z 1983 - co najwyżej aparat jest bez kopułki wersja bezrozdzielaczowa (97 to nie 83 technika poszła do przodu ;) ). Jak to jest już zapłon elektroniczny z czujnikiem przy kole pasowym to nie masz co ustawiać.
Seat Ibiza '89 1200 System Porsche, silnik na gaźniku (benzyna i LPG), aparat zapłonowy mechaniczny, przebieg 175K. Walczę z nim od kilku dni, początkowo silnik gasł losowo bez specjalnej przyczyny, ale udawało się go uruchomić. Następnie odpalał tylko na benzynie, ale nie utrzymywał wolnych obrotów, po przełączeniu na gaz pracował równo lecz tylko...
cewkę lepiej sprawdź multimetrem jeśli posiadasz bo jeśli jest sprawna to cie popieści a co do tego to on tam ma czujnik położenia wału korbowego czy aparat zapłonowy? możliwości jest kilka bezpiecznik od zapłonu przewód zasilający ( ten od stacyjki ) no chyba ze on ma tam moduł zapłonowy tak jak w moim AXie jest komputer bo to jest na wtrysku to mam...
No to sie wszystko zgadza. W CC700 jest taki sam silnik, tylko że ma elektroniczny zapłon (brak przerywacza) Bis ma przerywacz, i w dodatku inny niż zwykły maluch. Kiedyś brachol pytał się w sklepie ile taki kosztuje. Powiedzieli mu że muszą zamówić i koszt wyniesie 700zł. Zgroza. Za aparat zapłonowy tyle kasy, a kaszel wart 1000.
Witam, Posiadam mitsubishi galanta z silnikiem z 2,5V6 2001 roku. Silnik dość udany, ale Japończycy zastosowali w nim "analogowy" rozdzielacz zapłonu wysokiego napięcia. Ostatnio pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonów w okolicach 3-4k podczas jednostajnej jazdy- generalnie dla danego kąta wyprzedzenia zapłonu. Podejrzewam wypalenie palca rozdzielacza...
Moj silnik wyposażony jest w układ elektroniczny GM, niewiele o nim mozna gdziekolwiek poczytać. Miałem wcześniej pęknięty przewód ciśnieniowy dochodzący do kolektora ssącego lecz wtedy dławił mi się na zimnym silniku przy zasilaniu gazem. Przewód wymieniłem i przestało. Aparat zapłonowy nie ma nawet możliwości obrócenia. Sprawdzałem wszystkie przewody,...
Przejście na zapłon elektroniczny ma same zalety. Silnik jest bardziej elastyczny i dynamiczny bo dokładnie spala mieszankę(eliminuje wypadanie zapłonów).Pracuje równiej na wolnych obrotach.Łatwiej startuje zimny silnik nawet przy bardzo wolnym kręceniu rozrusznika zimą(iskra jest taka sama jak przy wysokich obrotach) Jeżeli zastosujesz do istniejącego...
Witam, Posiadam starą Zastavke 1100 i planuję zamontowac elektroniczny aparat zapłonowy. Pomyslalem sobie że w sumie zasada działania takiego aparatu nie jest aż tak bardzo skomplikowana i stąd pytanie: Czy bardzo skomplikowane będzie użycie malinki z dotykowym ekranem do kontroli pracy takiego modułu (hallotron plus 4 otwory /wypusty na kole pasowym...
U mie wi instrukcji jest 14-7 ĆSN 304141 ( czeski błąd kolegi marcina288 ;) ) ja używam świecy od żuka ISKRA F75, taką polecił mi poprzedni właściciel. Jakich wy używacie ? może ktoś wie czy można dopasować jakiś inny aparat zapłonowy, może elektroniczny bez przerywacza ??
Witam I co poradziłeś sobie z tą usterką?Przeczytałem waszą dyskusję i tak troszkę mi to wniosków nasunęło. A jaki aparat zapłonowy tam masz? Elektroniczny?Bo ta usterka wygląda troche jakgdyby coś z zapłonem coś nie tak było.Ale jeśli pali dobrze jak jest zimny to troche dziwne.A myślałeśmoże o silniczku krokowym? Być może to on wprowadza jakieś zamieszanie?...
Niebieski przewód na 16 zacisk cewki biegnie on z stacyjki z pinu 15 stacyjki , na innych cewkach jest też B+ oznaczenie . są też cewki z oznakowaniem 15 i obok B+ to nowsze cewki stosowane z zapłonem elektronicznym .
Jaki rodzaj zapłonu ma ten maluch - elektroniczny, czy aparat zapłonowy (taki cylinder obok tłumika)
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
Devcrk - Ustawienie aparatem zapłonowym /czytaj gołym rozdzielaczem zapłonu/ przyśpiesznie lub opóżnienie zapłonu , to jakieś miraże. Motronic masz racje - ma być EZL / elektroniczny zapłon znajdujacy sie na lewym nadkolu/ 4 Zyl , ale myślę ,że kolega nie miał innego pod ręką. W 1992 r już nie było wyłącznika tremiczno czasowego wtrysku rozruchowego.
Miałem bardzo podobne zjawisko, musiałem wymienić moduł elektroniczny w aparacie zapłonowym.
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
a weź pod uwagę że w elektronicznym aparacie zapłonowym, iskra powstaje dwa razy na jeden cykl. Po raz pierwszy kiedy jest praca (tłok u góry) i drugi raz kiedy jest ssanie (tłok na dole). Kiedy tłok jest na dole, mieszanka nie zostaje zapalona pomimo iskry. I teraz jaki obrotomierz? co on liczy? w brew pozorom jest to temat dosyć ciekawy... pozdrawiam
Bo taki podzespół powinien być zamontowany nieruchomo, Niby tak, ale były też konstrukcje zrobione bezawaryjnie - wszystkie gaźnikowce chociażby, z tzw. elektronicznym (bezstykowym) zapłonem.
Witam, kup używany aparat zapłonowy (ja kupiłem za 70 PLN gdy mi w drodze padł moduł elektroniczny). A o schemat możesz się zapytać na http://www.vectra-unlimited.pl/ Pozdrawiam Marek PS. Pamiętaj o ustawieniu zapłonu na gorącym silniku po zwarciu zacisków A i B w złączu diagnostycznym. PS1. Stary aparat napraw i woź w bagażniku, bo to jest jeden z...
Jeszcze nie sprawdzałem listwy wtryskowej . A jakie powinna dawać pompa paliwa cisnienie ? Mam okopcone świece jak mam wyjęte wszystkie świece i kręce rozrusznikiem to z poczatku są mocne iskry na wszystkich a po chwili trochę słabną i na 2 jak by jeszcze bardziej słabną. Zamieniałem cewki czy może być to przyczyna elektronicznego aparatu zapłonowego...
Mimo wszystko upieram się przy module elektronicznym w aparacie zapłonowym. Mam espero, a aparat jest ten sam, po wymianie modułu wszystko ustało,a obrotomierz bierze impulsy właśnie z modułu, nie z cewki jsk w atarszych modelach. Spróbuj, powinno gadać.
Tam jest tyle syfu, że nie ma prawa działać. Trzeba zrobić układ formujący impulsy. Popatrz na schematy elektronicznych układów zapłonowych do klasycznego aparatu i coś wymodź. Jest tu, na Elektrodzie dość duży temat o układach zapłonowych, poszukaj.
Czyli moment, zapłon przerywaczowy to jaki zapłon? klasyczny czy elektroniczny? Dodam że aparat zapłonowy w moim silniku to kopułka, palec itp..
Poszukuję schematu elektronicznego aparatu zapłonowego do motocykla Junak.Chodzi o układ z elektronicznym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu.Mile widziany rysunek druku płytki.
Co ty piszesz ? .Z jakim iskrownikiem?. Może być aparat zapłonowy tzw. stykowy , czyli mechaniczny mający styki przerywacza zapłonu. Drugi typ który może występować w związku z modernizacją auta to po prostu aparat zapłonowy bezstykowy , elektroniczny. Oprócz tego każdy z tych aparatów zapłonowych współpracuje z cewkami wysokiego napięcia które również...
Ten model jest na gazniku, bez wtrysku. Przełączanie gaz/benzyna to prosty przełącznik. Auto długi czas działało bez żadnych problemów na gazie i benzynie. Wczoraj jechałem i nagle odcieło zapłon. Było już ciemno to ruszanie wtykami czy kablami nic nie pomogło. Przełączanie na gaz i benzynę silnk działa identycznie, czyli równo ale tylko do tych obrotów....
Fiat Tipo na gażniku ma aparat elektroniczny.W aparacie jest czujnik indukcyjny a moduł zapłonowy na zewnatrz aparatu.Jestem właścicielem rocznika 1991.
Trudno doradzać jak niewiem z czym mam do czynienia. Jeżeli jest to konwencjonalny zapłon to sprawa raczej prost. Cewka zapłonowa, przerywacz w aparacie zapłonowym. kondensator. Myślę jednak że w twoim przypadku jest już elektroniczny moduł zapłonowy.Sprawdził bym narpiew czy cewka ma odpowiednie opornosci. Nastepnie czy z modułu ma zasilanie, (o ile...
Nawet nie wiemy Jaki masz typ zapłonu, były trzy. Z kopułką, z podwójną cewką i przerywaczem, elektroniczny, bez aparatu zapłonowego... jeszcze one różniły się szczegółami, np, zastosowaniem przewodu oporowego lub diody... Iskra nie może być anemiczna. Nic nie piszesz o kompresji, czy auto stało, czy zgasiłeś i nie pali... Ciężko pomagać na odległość....
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
A jakiej mocy ten opornik? Pomyślałem jeszcze by podlaczyć na powrót ten kondensator co jest przy aparacie zapłonowym, przy przerywaczu elektronicznym nie wymagany, ale za tym przerywaczem czyli przy cewce a nie przy aparacie. 🤔
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Jak na samochód tej wielkości to bardzo dobry wynik. Proponuję Ci jeszcze zainstalować elektroniczny moduł zapłonowy pośredniczacy między aparatem a cewką, to poprawi elastyczność pracy silnika.
elektroniczny zapłonowy ustawic aparat zapłonowy aparat zapłonowy honda
łączyć szeregowy równoległa przestrajanie unitra at9100 dobór agregat chłodniczy
modus wspomaganie zmywarka niedomywa
Dociąganie głowicy Mitsubishi 4M42 Canter - momenty i sekwencja Opel Astra 1.0 - Radio wyłącza się, Android Auto nie działa