witam, próbuję uruchomić silnik FG-14B i szukam sposobu podłączenia rozrusznika (prawdopodobnie w dokumentacji (ogólnodostępnej) jest błąd w przewodach rozrusznika - zamienione są miejscami przewody czujnika i zasilania), ale: problem mój sprowadza się do niemożności znalezienia opisu i sposobu sterowania przewodem 'zasilającym'; w 99%: -przewód czarny...
Abada37 a kolega to - przepraszam za moją postawę - ale chyba nie koniecznie kojarzy temacik rozruchu lub braku możliwości uruchomienia rozrusznika w tym samochodzie. Kolego rozumiem dobrą wolę i chęć pomocy, ale najpierw może przeczytaj od początku ten temacik, i jeśli niekoniecznie jesteś pewien słuszności swojego pomysłu, który wrzucasz na forum...
Dzięki za radę,przyczyną problemów był słaby akumulator,wymieniłem na nowy i po wszystkim. To system elektroniczny wyłącza rozrusznik gdy napięcie podczas rozruchu spadnie poniżej 10v
Mam taki ciekawy problem z autem. Vw Polo 1.4 16v z elektroniczną przepustnicą. Rozrusznik kręci, ale auto nie odpala. Załapuje, czasem chwilę pochodzi na niskich obrotach (400-600)ale za chwilę zdycha. Co zrobione: -czujniki wałka i wału sprawdzone -sterownik i wiązka sprawdzona (sterownik z drugiego auta) -cisnienie paliwa 3 bary -wtryskiwacze chodzą...
Rozrusznik, bez styku elektrycznego, uruchamiającego silnik rozrusznika. Moduł elektroniczny, zalany w plastiku (element łączący cewkę luzownika i silnik z zaciskiem plusowym, bez elektromechanicznych gadżetów. Tajemnica łączenia, ukryta jest w plastiku, którego z ciekawości, nie śmiałem rozbierać. Przyczyną przerwania pracy, był destylat wody, ok....
Witam wszystkich, Temat może trochę humorystyczny, ale trafny i sprawa dość poważna. W ciągu ostatniego miesiąca spaliły mi się 2 rozruszniki. Autko mam od nowości i nigdy nie było problemow. Rozrusznik oryginalny rozpadł sie, wiec trzeba bylo wymienic i wtedy sie zaczęło. Wymiany dokonywał warsztat samochodowy, czesci nowe, zamienniki, cena ok 450zł...
Witam! Posiadam Astrę Classic 1.6 z zamontowaną instalacją gazową. Opiszę jaki mam problem. Otórz w bliżej niezdefiniowanych warunkach samochód nie chce zapaliś za pomocą rozrusznika. Dzieje się tak naprawdę losowo. Nieraz 2 tygodznie mogę go zapalać bez problemów a nieraz jak mu się odwidzi, to przez dwa dni ani razu nie zapali. Gdy trafię na pecha...
Mercedes c-class(202) 2,5D skrzynia manualna nie załącza rozrusznika.Kluczyk elektroniczny wkładam do stacyjki daje się załączyć zapłon grzeją świece a trzecia pozycja rozrusznika daje się obrócić lecz nie odzywa się rozrusznik.Napięcia na pinach komputera są zgodne z Auto datą wieloprzekaźnik jest sprawny bo podpinając do niego masę przez kontrolkę...
Witam. Bardzo często, w pojazdach wyposażonych w moduł PSF (skrzynka bezpieczników w komorze silnika), dochodzi do uszkodzenia wewnętrznego przekaźnika odpowiadającego za przesyłanie napięcia na solenoid rozrusznika. W momencie kiedy rozrusznik nie kręci, wystarczy podać "na krótko" napięcie na przewód wychodzący ze wspomnianego PSFa do solenoidu rozrusznika....
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z odpalaniem accenta 1,5 crdi. Autko kilkanaście razy odpala, aż w końcu zamiga kontrolka immo i koniec- rozrusznik kręci ale auto nie odpali. Byłem na kompie i pokazało elektroniczna blokada odjazdu. Fachowiec stwierdził, że do wymiany jest rozrusznik, który za słabo kręci ( błąd wykasował). Rozrusznik wymieniłem...
Nasze ciała są żywicielami dla wielu różnych mikroorganizmów, takich jak bakterie, wirusy, grzyby i inne obce komórki. Badania nad drobnoustrojami eksplodowały dzięki niedawnym postępom w systemach mikroelektromechanicznych (MEMS), a zwłaszcza w mikroelektronice. W poniższym artykule przyjrzymy się bliżej implantowanym systemom MEMS i ich aplikacjom...
Wina takiego dzialania moze tkwic tez w rozruszniku. Najczesciej powodem sa pozwierane styki komutatora. Powoduja one zwacie a co za tym idzie za maly prad na cewke zaplonowa. Jezeli w dodatku jest to zaplon elektroniczny to na pewno bedzie mial problem.
Witam serdecznie! Sprawa nie dotyczy mojego sprzętu a kolegi. Postaram się opowiedzieć całą sytuacje jak najlepiej mogę. Otóż kolega rozebrał swoją TZR'ke (wyjął silnik, odpiął zegary, lagi przednie) w celu wymiany uszczelek w silniku. Zdjął boczne dekielki i zmienił owe uszczelki. Wszystko do tej pory ok. Kolega wykazał się wiedzą elektroniczną od...
Witam, mam problem ze skodą fabia 2001 hatchback mianowicie nie mogę jej odpalić. Problem polega na tym, że wszystko(elektroniczne) działa oprócz świateł awaryjnych oraz zapłonu. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się ikony po czym zostaje tylko EPC i podczas próby odpalenia nic się nie dzieje. Dodam, że alarm sam się aktywuje.(jest fabryczny). Podejrzewam...
Przed tymi problemami świece się grzały jak był ciepły to tylko migła dioda od świec a teraz zimny i nic nie podgrzewa .Dodam że silnik po wymianie i instalacje ktoś przerabiał pod zawór pompy elektroniczny bez immobilizera.
Na zajęciach z elektroniki na studiach łączyliśmy masy ze sobą bezoporowym kablem. Oczywiście w myślach łączyliście, bo w praktyce bezoporowe przewody nie istnieją ;) Nie rozumiem w takim razie, jak to się ma do tej karoserii auta. Według takiego zdefiniowania masa to może być nawet powiedzmy kawałek blaszki. Karoseria auta to jest właśnie kawałek...
No właśnie! Nareszcie jesteśmy tego samego zdania. (Zawsze byliśmy) Dlatego moim spiskowym wymysłem, było, iść na Strażacką (Schrott) i kupić używany rozrusznik i dokonać na nim, aktu gwałtu. A to wszystko, dla przekonania pewnego inż. , który nijak nie może zrozumieć, że era wolnych, (no, może jeszcze satelitarnych), rozruszników, minęła. Dla tego...
myśle że lepiej żebyś zostawił oryginalny przerywacz! nie opłaca się przerabiać motoroweru na elektroniczny zapłon! to tak jakbyś do piły motorowej dorobił skrzynkę na akumulator żeby mieć rozrusznik na stacyjke!!
Decydującym czynnikiem jest rachunek ekonomiczny.Obecnie dzięki ogromnemu postępowi, jaki dokonał się w technologii tranzystorów, bardzo niskim kosztom produkcji oraz nowym alternatywom dla elektronicznych modułów sterujących, idea masowego stosowania bezszczotkowych napędów prądu stałego wydaje się być warta ponownego rozważenia. Obecnie istnieją też...
zawór na butli ma być odkręcony jak to napisałeś "na chama". Instalację regulujesz za pomocą registra na grubym wężu od parownika lub za pomocą laptopa sterując nastawami silnika krokowego od gazu. Spuszczanie frakcji olejowej z reduktora powinno się odbywać na rozgrzanym silniku by cały osad był bardziej płynny. Proponuję Ci sprawdzić jeszcze jakie...
Urządzenia służące człowiekowi do rażenia prądem znane były już od jakiegoś czasu. Paralizator jest to urządzenie które ma służyć do bezpiecznego obezwładnienia przeciwnika nie sprawiając zagrożenia życia zarówno dla operatora jak i przeciwnika. Wytwarza ono napięcie o wysokiej wartości rzędu 20 000V – 500 000V o bardzo małym natężeniu. Taki impuls...
Średnio widzę ten pomysł. Nie ze względów elektryczno - elektronicznych, ale z mechanicznych. Urwiesz w ten sposób linkę lub rozwalisz ręczny rozrusznik. Można pokombinować tak, by wolne koło znajdowało się pod ręcznym rozrusznikiem lub go trochę podnieść, by zmieściły się oba.
To chyba stacyjka nie puszcza napięcia na rozrusznik To jest elektroniczna stacyjka - prąd na rozrusznik idzie z modułu SAM. po przekręceniu kluczyka klika przekaźnik i cisza Mam nadzieję, że chodzi o przekręcenie kluczyka w pozycję Start (rozrusznik) Stacyjka ma różne pozycje i w każdą z nich można przekręcić kluczyk... Zlokalizuj przekaźnik rozrusznika...
No to po kolei; Pojazd elektryczny, hmm, tzw dicykl - modernizacja (podobny do tego studentów z Adelaide). Silniki i tak będą słabsze niż te 2kW. Pojazd nie ma rozwijać wysokich prędkości ;) Tradycyjne przekaźniki odpadają, długo szukałem i nie znalazłem żadnego, który by tu pasował (wysoki prąd oraz porządne połączenia - samochodowe niby do 80A są...
Witam, Ostatnio czytając książkę "Elektryczne i elektroniczne wyposażenie pojazdów samochodowych" natknąłem się na przykład obliczania mocy rozrusznika. W ksiązce tej wykorzystano wzór: PR = (M * n)/9550, gdzie PR to moc rozusznika (kW), M moment obrotowy (Nm) silnika spalinowego, n minimalne obroty do jego odpalenia (obr/min) Zaintrygował mnie ten...
Po pierwsze należało przeczytać dokładnie warunki gwarancji. Może na akumulator nie dają gwarancji, lub jest ona ograniczona czasowo. Zawsze jest opcja zwrócenia się do producenta akumulatora - zazwyczaj powinieneś od niego otrzymać roczną gwarancję, lecz mogą się wywinąć tym że produkt jest OEM i obowiązuje gwarancja producenta motocykla. Po drugie...
wielkie dzięki za Wasze odpowiedzi. Tez brałem pod uwage CDI. Lecz ma rozrusznik. Czyli jest uruchamiany przyciskiem, nie szarpanką. Oczywiście uruchamia się też poprzez obrót śmigłem. No musze jeszcze pogrzebać w tym napędzie, jesli trzeba to wszystko wywalić. On musi byc bezawaryjny - nie może być mowy, żeby zgasł podczas lotu. O swoich dokonaniach...
masz to samo co u mnie, tez dzialalo na niskich obr na wyzszych przerywalo ..... itd powodem bylo niezestrojenie cewki z kondem, po dobraniu kondensatora zaczelo dzialac wmiare ok, ale okazal osie ze cewka z MZ jest za duza potrzebuje za duzo energii, po podlaczeniu konda 4,7uF i cewki z TV oraz dobraniu 2 zwojów na uzwojeniu pierwotnym silnik chodzil...
Na początku upewnij się, że kable w/n są dobrze załozone. Potem sprawdź akumulator. Może rozrusznik przymarzł? Sprawdź czy ma iskrę. A kręci normalnie silnikiem? Może bendiks rozrusznika i kręci zam rozrusznik a nie silnik. Nie jestem jasnowidzem. Opisz więcej szczegółów i dokładnie sprawdź przewody - poprawność (kolejność) założenia. ps. a przed wymianą...
Takie typowe to konektor "50" na rozruszniku. Czytałes tylko silnik? A co z UCH?
Witam grala1 napisał: Tak kolego napisałeś że nie wiadomo czy elektromagnes nie wyrzuca czy w wyrzuca a nie kręci rozrusznik bo to dużo mówi. Tam rozrusznikiem steruje UPC. Właśnie tego nie jestem pewien i dlatego wrzuciłem do samchodu miernik żeby sprawdzić jak wystąpi problem. Z wnętrza samochodu nie słychać żadnego stuknięcia elektromagnesu. wiesiekba...
W szczególności układ prawdopodobnie nie pozwoli włączyć świateł, dopóki działa rozrusznik - ma to sens, rozrusznik bierze duży prąd, nie warto jeszcze obciążać akumulatora światłami.
Witam pytanie techniczne do posiadaczy Skoda Octavia I combi (2006r.) 1.8T AUM z elektryką na Can-ie 2x zdarzyło mi się już ze auto nie che odpalić. 1x raz problem z aku wymieniłem na nowy w diagnostyce wykasowałem błędy i hulał 2x raz podobna sytuacja. Musze sprawdzić czy nie bierze na postoju za dużo jak osprzęt elektroniczny się uśpi, i czy nie trafiłem...
Możesz polecić jakąś ładowarkę prostownik zatem? To zbiera dobre opinie. Ogólnie mam jeszcze jedną kwestię ale muszę założyć jeden temat bo jest rozbudowany. Zapytam tu krótko bo miniładowarka nie chce zapalać (jakby był aku rozładowany albo uszkodzony rozrusznik) 1. Czy ładowanie prądem 14,6 v mogło uszkodzić akumulator?przeładować go?(tyle pokazywał...
Jak widać z postu poprzedniego zdania o używaniu alternatora do wspomagania rozruchu są podzielone.Prąd rozruchu 100 do300 A jest dla układu pracującego alternatora +rozrusznik pradem bardzo max. coś mi się wydaje, że prąd popłynie "najpierw" z alternatora ( wyższe napięcie) a gdy zabezpieczenie przeciwzwarciowe( jeśli jest w regulatorze napiecia) go...
Witam potrzebuję pomocy w prawdopodobnie sprawie elektronicznej a mianowicie po przekręceniu kluczyka nie zaświecają się kontrolki ani jedna, rozrusznik kręci ale nie odpali ,działają światła długie, krótkie, postojowe, awaryjne, działa radio, podświetlanie licznika. Nie ma dojścia prądu na świece żarowe, na pompę. Auto posiada alarm i niby działa prawidłowo....
Witam. Jeśli chodzi o chińszczyznę to jedno co mają dobre to elektronikę do alternatorów (mostki prostownicze i regulatory napięcia). Stosuje te części bo są dużo tańsze niż oryginalne (zwłaszcza do nowszych modeli) a jakość jest na prawdę niezła. Zresztą tak na marginesie na większości podzespołów elektronicznych nie tylko w motoryzacji widać dumnie...
Witam, mam problem z przekaźnikiem rozrusznika w swoim suzuki, jak widać na załączonym zdjęciu ten styk gdzie się przykręca kabel "+" od akumulatora jest cały zardzewiały i słabo przewodzi prąd. Wyczyściłem to papierem ściernym ale nadal jak chce odpalić to robi tylko "pyk" i nie kręci, dopiero jak kilka razy popróbuję to załapie. Wcześniej była tam...
Problem pojawił się po wymianie koła dwu-masowego w niezależnym serwisie Volvo. Zanim samochód trafi do mnie, mechanicy z poprzedniego warsztatu sprawdzili wszystko co może mieć wpływ na trudny rozruch. Świece, wtryski, ciśnienie paliwa w listwie, wtryskiwacze, pompę wysokiego ciśnienia. Założyli też stare koło zamachowe, dalej ciężko palił. Poddali...
Witam. Od niedawno mój router nie chce odpalać z elektronicznego startera , odpala tylko "z kopa" . Akumulator już ładowałem i nic. Po wciśnięciu startera słychać pukanie obok akumulatora (puka ta część która jest na zdjęciu) Czy to przez uszkodzenie przekaźnika rozrusznika? Wymiana na nowy pomoże ? Szukałem już i znalazłem EDIT. ........... !!! Po...
witam kolego doszedłem do wniosku że chyba imo blokuje musze odczytać kod błedu zastanawia mnie jedno dlaczego niby blokuje ? (kontrolka od imo szybko miga) po przykreceniu kluczykiem , silnik komputer stacyjka czytnik imo z jednego zestawu a tutaj klops rozrusznik nie kreci nie grzeją sie nawet świece żarowe dup.... po całości Dodano po 2 rocznik silnika...
Naukowcy z Uniwersytetu stanu Illinois w Urbana-Champaign oraz Uniwersytetu Waszyngtona w St. Louis stworzyli nowatorski rozrusznik serca w postaci rozciągliwej membrany dopasowanej do niego niczym uszyta na miarę rękawiczka. Co więcej, nie jest to jedynie rozrusznik — membrana zawiera matrycę wielofunkcyjnych czujników elektronicznych oraz optoelektronicznych....
Witam, sprzedam nowy rozrusznik do Fiata 126p sterowany elektrycznie, cewkę zapłonową używaną ale całkowicie sprawną (do wersji z modułem elektronicznym), czujnik położenia wału korbowego. Cena rozrusznika: 100 zł, cena cewki wraz z czujnikiem i nowymi przewodami zapłonowymi: 30 zł. Rozrusznik nie był montowany w samochodzie, był montowany tylko do...
Chciałbym sterować obrotami tego rozrusznika Tylko mechanicznie poprzez przekładnię.....elektrycznie/elektronicz... raczej niemożliwe (czyt. nieopłacalne)
czy można odciąć rozrusznik Proximą zero ? Ta blokada nie spełni swojej funkcji przy takim odcięciu. (...) Po wejściu do pojazdu i włączeniu stacyjki centrala IMMOBILISERa ZERO_GHz podejmuje próbę nawiązania dwustronnej łączności radiowej z Bezprzewodowym Kluczem Elektronicznym – BKE w którego posiadaniu powinien być kierowca. Potwierdzeniem...
W scanii, prąd idzie z ecu do cewki ( jak wspomniałem przez element bts141 35A 62V, co jest elektronicznym przekaźnikiem (solid state). Widze ze kolega nie wie że EMS mierzy prąd przepływający przez cewkę i potrafi stwierdzić uszkodzenie rozrusznika!
Jestem posiadaczem corsy c 1.7 Di (y17dt) 2002r. Dojechałem nią do pracy, a wróciłem na holu. Po prostu przestala odpalać, miałem już tak kiedyś ale po przestanej nocy lub po godzinie czasu (jak już pomoc nadjechala) odpalała, ale nie tym razem. podejrzewałem że immobiliser ale mam tylko jeden kluczyk bez pilota i nie ma nim baterii tylko taka mała...
Witam Od jakiegoś czasu mam problem z moją astrą a mianowicie przy odpalaniu rozrusznik obróci raz i wyskakują mi takie błędy: P0201- usterka cylindra 1 P0202-usterka cylindra 2 P0203- usterka cylindra 3 P0204- usterka cylindra 4 P2030-za niskie napięcie obwodu pierwszej pompy paliwowej P0650(70) Komunikacja IPC poza wymaganym zakresem P1550(5A) elektroniczne...
Mam: Renault Espace 3, rocznik 2000, silnik 2.0 benzyna + LPG Problem: Rozrusznik nie kręci; gdy przekręcam (pierwszy stopień przekręcenia) kluczyk elektryka działa (szyby się opuszczają, radio działa, deska rozdzielcza się podświetla) ale gdy przekręcam dalej żeby odpalić to nie kręci - słychać tylko cyknięcie gdzieś w silniku, deska rozdzielcza na...
Pewne rzeczy minęły w tym rozrusznik oporowy , tyrystor lub triak 400A + elektroniczny sterownik i po kłopocie mniejsze zagrożenie pożarowe , mniejsze gabaryty , elastyczniejszy rozruch , możliwość zdalnego sterowania lub automatyczny rozruch , mniejsze straty chyba że urządzenie podlega UDT to zawsze przeróbki trzeba uzgodnić i otrzymać pisemne potwierdzeni
Te experymenty raczej nic dobrego nie dadzą, szkoda twojego czasu. Jak już chcesz się bawić, to spojrzyj w stronę> przekazników elektronicznych, tylko tu trzeba pamiętać o parametrze >prąd początkowy/ udarowy/. Zanim rozrusznik wejdzie w obroty, to na nim go masz. Może być nawet10 x większy, od nominalnego pobieranego.
Witam. Posiadam Kie Stinger GT ze Stanów, auto lekko uszkodzone w przednia belke, wystrzeliła poduszka kierowcy. Problem taki że silnik jest martwy. Kluczyk widzi normalnie, przy próbie odpalenia zapalają się wszystkie kontrolki ale rozrusznik nie chodzi, interfejs diagnostyczny widzi normalnie procedurę startu. Przekazniki, bezpieczniki wszystkie dobre,...
Trendy w branży PCB mogą być trudne do przewidzenia. Na przestrzeni lat widoczna jest ciągła ewolucja technologii projektowania i produkcji płytek drukowanych. W przyszłości prawdopodobnie pojawi się jeszcze więcej nowych trendów i pomysłów. Niemniej jednak osoby z jasno sprecyzowaną wizją mogą znacząco wpłynąć na następną generację elektroniki, o ile...
Witam, nie odpala ani na rozrusznik, ani na kopkę. Wcześniej normalnie jeździłem. Co to może być? Najprawdopodobniej akumulator do wymiany. W tych pędzidełkach wszystko jest elektroniczne i na prąd.
Witam mam zakładf blacharski i robiłem ostatnio poloneza nowego i gdy zostawiłem go na noc dzwi były otwarte i świeciła się lampka rano akumulator był rozładowany więc go odłączyłem i naładowałem teraz po podłączeniu świeci się czerwona kłudka i samochód nie zapala popimo kręcenia rozrusznikiem prosze o szybkie odpowiedz
witam wiadziałem juz cos takiego styłu ma tak jakby radiator a to było zakładane w simsonach skuterach tez z rozrusznikiem wiem bo miałem takiego fajny motorek.Mam pytanie rozbierałes tamten stary regulator w nim przewaznie rozsadza kondensator rezystor i takie cos niepamientam jak sie to nazywa wiem ze jest to przynitowane do tej duzej metalowej blaszki...
Elektroniczna stacyjka. Witam, Przedstawiam układ, który za pomocą wybranego kodu włącza zapłon i pozwala uruchomić samochód. Projekt został wykonany na zlecenie mojej ulubionej Kasieńki :). W skutek wieloletniego korzystania ze zwykłej stacyjki, mechanizm który tam funkcjonuje został tak wyrobiony, że jedynym sposobem na naprawę była wymiana całego...
W niektórych skuterach rozrusznik jest tak podłączony że trzeba nacisnąć dźwignię hamulca żeby się włączył. W takim modelu do przekaźnika są podłączone dwa grube przewody (jeden do rozrusznika a drugi do akumulatora) oraz dwa cienkie ( jeden do wyłącznika rozrusznika a drugi do światła stop w lampie)
w itam zeby to srobic musis miec kawałek wiązki od eleganta a dokładnie wiązki od silnika razem z modułem . W instalacji samochodu poszukaj przewód ktury idzie do cewki zapłonowej i wyciągni go zeby znajdował się po drugej stronie (jak będziesz wyciągał ten przewód to zaraz koło cewki jest łączenie poprzez diode do rozrusznika to słuzy do podniesienia...
Postanowiłem jednak złożyć wszystko i zacząć od nowa dokładnie odpowietrzyć układ paliwowy. Lecz tutaj pojawia się problem poprzednia osoba - mechanik - serwis lub pseudo serwis wymieniał pompę wodną (widać sylikon na który została przyklejona i widać że jest nowa) przypuszczam że był wymieniany rozrząd. I tu ciekawostka w Niemczech też rozrząd składają-ustawiają...
W sumie jak dasz ten czujnik 30 czy 40 stopni wcześniej to też źle nie będzie. Nie powinno być źle tak jest to rozwiązane fabrycznie w wielu silnikach. Jeden czujnik (najczęściej Halla) w aparacie zapłonowym ustawiony na maksymalny kąt wyprzedzenia i regulacja punktu zapłonu ze sterownika. I z rozruchem też nie ma problemów. Więc jest to jak najbardziej...
Proszę o poradę czy mogę zastąpić aparat zapłonowy Delco z modułem w środku na jakiś mechaniczny z powodu notorycznych kłopotów z modułem (dodam że jest to układ z gażnikiem i komputerem sterującym mapą zapłonu na ścianie grodziowej silnika koło serwa hamulca) znajdującym się w aparacie, "często się psują" u mnie objawia się to podczas odpalania, iskra...
Witam Was koledzy. Posiadam Aprilię Rx 80/50. Aprilka jest odpalana z kopa i tyle wiem o jej zaplonie :D i pytanie do Was czy przez ten modul motor będzie zapalal bez kopania czy poprostu wspomaga iskrę by moto lepiej się wkręcalo na obroty?? Kolego to nie jest rozrusznik! Tylko moduł zapłonowy i przy zapłonie stykowym wspomaga iskrę pozdrawiam
Wow! Cóż za szybka odpowiedź! Za co już z góry dziękuję! Sprawdziłem w jakimś słowniku: EEC - elektroniczne sterowanie silnikiem PATS - Passive Anti-Theft System Jak to w takim razie naprawić i gdzie lub kto mógłby to naprawić (jaki specjalista).
Miałem podobny problem w V50. Zazwyczaj padają elektroniczne stacyjki, czasami blokady kierownicy. Natomiast w moim przypadku wypięła się kostka elektryczna z Cem-u Tej "skrzynki bezpieczników" nad nogami pasażera. Po Jej podpięciu wszystko ruszyło.
Czy przed wyłączeniem się prostownika włączą się kontrolka 'zmniejszyć prąd ładowania'? Przelutuj na płytce elektronicznej wszystkie punkty, po tylu latach pracy cyna już jest w opłakanym stanie. Sprawdź potencjometry. Spróbuj czy to samo dzieje się podczas ładowania na 24V.
Problem rozwiazany. Powodem bylo przepaleniue bezpiecznika od sterowania elektronicznego Pozdrawiam i dzieki za pomoc
Ależ kolego Bronek22 wcale nie jestem w błędzie na transformatorach podaje się parametry znamionowe sposób pomiaru precyzują normy. Najprostszy przykład idziesz do sklepu kupujesz akumulator samochodowy 12V a teraz weź miernik i zmierz, jakie ma napięcie, następnie włóż go do samochodu pokręć rozrusznikiem mierząc cały czas napięcie. Jak samochód zapali...
Po kabelkach dojdziesz, to elektroniczna puszka wpięta w obwód wtryskiwaczy. Coś np. takiego:
Konektor oznaczony cyfrą 1 - przyłączyć do instalacji samochodu biegun plus ( + ) za włącznikiem zapłonu ( stacyjka ) Konektor oznaczony cyfrą 2 - połączyć z biegunem minus ( - ) Konektor oznaczony cyfrą 3 - połączyć z zaciskiem zasilającym cewki WN przez przekaźnik sterujący W samochodach z silnikiem wysokoprężnym konektor ten połączyć należy z cewką...
Ikonka akumulatora na desce wskazuje, że pojazd znajduje się w tzw. "trybie ekonomicznym", kiedy to pewne układy elektroniczne są odłączone w celu oszczędzania energii. Zgaśnie po odpaleniu silnika.
Moduł nie ma nic wspólnego ze starterem, należy sprawdzić przekaźnik rozrusznika i czujniki stopu
Szukam urządzenia do rozruchu silnika indukcyjnego. Zadania to łagodny start, zatrzymanie i monitorowanie aktualnego stanu pracy. Chodzi mi o cos podobnego do rozrusznika LUCD z Schneider Electric, ale innego producenta. Znacie coś takiego? Bo szukam w necie, ale ciężko cokolwiek znaleźć
To początek i koniec cewki elektromagnesu. Oporność znikoma dla miernika elektronicznego. Odlutowane od wyprowadzeń nie mają prawa mieć zwarcia do obudowy. Więc wskazuje to na uszkodzenie. Więc rada endriu 233 jak najbardziej słuszna. Ekhm.... Tam są dwa uzwojenia. Jedno cieńszym drutem wciągające - jeden odlutowany koniec, początek zgrzany do obudowy....
Mam takie pytanie (od razu mówię, nie jestem kierowcą więc nie do końca się na tym znam). Otóż - przy starcie rozrusznika pobierany jest prą rzędu 100-150A i na pewno ma to negatywny wpływ na inne układy. Czy układy elektroniczne w samochodzie (np. ECU, elektronika deski rozdzielczej, radio itp.) są zabezpieczone lub jakoś odseparowane od rozrusznika,...
A czy były takie prostowniki bez elektronicznych układów? Tej samej konstrukcji?
Witajcie. W moim samochodzie polakierowania wymagał przedni lewy błotnik i fragment fartucha. Lakiernik rozłączył masy wokół skrzynki przekaźników i po podłaczeniu samochód włacza się stacyjka ale nie kręci tylko miga kontrolka kluczyka i pisze komunikat o sprawdzeniu elektronicznego kluczyka. Pomóżcie co może być przyczyną.....
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Przerywacz najlepiej zalożyć elektroniczny (ma 3 wyprowadzenia), wygląda jak przekaźnik. Nawet ze zlomu za pare PLN. 49 - +12V 49a - Wyjście do przelącznika kierunków 31 - Masa
Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie i nowocześniejsze z wykorzystaniem czujnika Halla. Poprzedni...
Czyli rozumiem ten mój regulator który mam będzie się nadawał. A teraz które kable mam połączyć? Przepraszam ale ja o o elektryce wiem że ma plus i minus i bez masy nieda rady. A może jakiś regulator już elektroniczny a nie mechaniczny? Mam zdjęcie regulatora które kable zamienić?
grala1, nie wiesz może gdzie znajduje się K44 Elektroniczny przekaźnik systemowy.
Taki rozbudowany? 8-O P.S. przesyłam wyraźniejszą z fotkę z Alledrogo, na której zaznaczyłem tajemniczy moduł do niewiadomo czego, ze wskazaniem kol.(at) abart64 na sterownik elektrozaworu w gaźniku. P.S.2:ten niebieski moduł po prawej stronie otrzymuje sygnał z czujnika haltronowego przy kole pasowym i czujnika podciśnienia w gaźniku, a zwiera pierwotne...
Nie jest rozcięty do końca. Jak kręciłem rozrusznikiem to kontrolka gasła więc przez rozrusznik ciśnienie powstawało. Klej dwu składnikowi czy zmiana obudowy ?
W BCM wygląda na to że ma problem z pętlą od immo ale pewności nie mam. W liczniku wewnętrzne błędy elektroniczne. Próbowałeś kasować te błędy?
Witam trzeba sprawdzić czy alternator jest 6 d czy 9d czyli ile ma diód wewnątrz i wtedy potrzebny jest regulator napięcia 6 d czy 9 d najlepszy elektroniczny i do tego kontrolka .Bez regulatora będzie ful ładowanie około 17 v a powinno 14,4.
Witam ponownie, Z kluczykiem wszystko ok. A co z tym błędem B3977 ? Wyświetla się; -Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika -otrzymany błędny identyfikator środowiska -stałe
Usterki szukałbym na dojściu paliwa, filtry, potem na wysokim ciśnieniu, pompa, wtryskiwacze. Trzeba najpierw sprawdzić czy nie zapowietrzona pompa wtryskowa . Co do alternatora - wygada na polski 9 diodowy i tak jakby do niego podłączono regulator od starszego typu na 6 diod. Jest wolny pin od diod wzbudzenia, gdzie zwykle podłączony jest regulator...
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
przede wszystkim jaki tam jest zapłon?? jest przerywacz? czy elektroniczny? jakieś zdjęcia? model motoru? Kreidler to bardzo dobre motory (te stare), mam taki motorower i to ile by nie stało to zapala od razu, nie to co te wszystkie nasze beznadziejne romety
Wczoraj troszeczkę pogrzebałem przy X6J, i poczyniłem pewne postępy (zaraz po utworzeniu tego posta). 1. Sprawdzałem wszystkie przekaźniki pod maską i przeczyściłem zaśniedziałe styki. Jednego przekaźnika brakowało, w drugim ułamała się nóżka, ale tyczą się one teraz nieistotnych rzeczy, bo przełożyłem je tak, że nie będzie działało sprzęgło od kompresora...
Akumulator do wymiany, można spróbować go reanimować. Podaj model akumulatora. Czy posiadasz tradycyjny prostownik, nie jakąś elektroniczną ładowarkę z lidla itp? Na zimę najlepszym rozwiązaniem będzie zakup nowego żeby mieć święty spokój, następnie sprawdzenie ładowania w samochodzie i pobór prądu w spoczynku. Jaki to samochód? Prostownik elektroniczny...
Cześć! Dzięki za odpowiedź i zainteresowanie tematem. Tak jak pisałem, iskrę sprawdzałem, na każdej ze świec była. O powietrzu natomiast nie pomyślałem - chyba przyzwyczajenie z aut z linką, zamiast elektronicznego sterowania. Jedyny pomysł na jaki wpadłem, to dym z papierosa. Przystawiony do przepustnicy. Próba rozruchu - nie zaciąga dymu - dopiero...
Ja też prowadzę od chyba 15 lat warsztat. Roboty jest tyle że nie przerobisz. Warunek jest jeden, musisz dobrze robić lub wcale. Konkurencja ? To Ciebie mają się bać a nie Ty ich. U mnie w pobliżu jest 5 (pięć) warsztatów elektroniki pojazdowej. Ale to są zakłady tupu - my tylko alternatory i rozruszniki, my tylko montujemy c.z. , nabijamy klimatyzację...
Ursus c330 zostawiony na deszczu Cześć, Rozumiem, że Twojego Ursusa C330 może dotknąć deszcz. Jest kilka kwestii, na które powinieneś zwrócić uwagę. Pierwszą rzeczą, o której musisz pomyśleć, jest ochrona silnika. Deszcz i wilgoć mogą powodować korozję metalu, co może prowadzić do poważnych problemów, takich jak zużycie tłoków, cylindrów oraz uszkodzenie...
Jak zazwyczaj nie ma informacji co to za auto. Mamy już co najmniej trzecią generację CLS-a. Ale to oczywiście mało ważne - nawet roku nie warto podać. Otóż jest to skrzynia ze sterowaniem elektronicznym i żadnego „wybieraka” tam nie ma.
Super dzięki. Piszesz o tym co napisałem czy tym co za foto? Chyba podjadę do sklepu elektronicznego i dokupić te elementy, może się uda to reaktywować.
czy posiada ktoś w wersji elektronicznej katalog Boscha z rozrusznikami. chodzi mi o taki w którym znajduje się wykaz występujących części w poszczególnych typach rozruszników.
Cześć, szukam informacji na kilka tematów Jak działa falownik PWM, schemat blokowy, przebiegi napięć Układ 6T, schemat, przebiegi dla 0, 30 i 60 stopni kąta przesunięcia Rozrusznik elektroniczny, schemat zasada działania i zastosowanie. Jeśli ktoś byłby w stanie rozpisać te informacje, lub podesłać jakieś artykuły w internecie będę bardzo wdzięczny.
Znalazłem wywiad z jakimś elektrykiem, który mówi że jednak alternator cierpi... Ludzie, gdy tylko trochę źle się poczują pędzą do lekarza, tymczasem o samochody zupełnie nie dbają. Przypominają sobie o pewnych mechanizmach dopiero, kiedy nadejdą mrozy. Moim zdaniem to tak samo jakbyśmy chodzili w dziurawych kozakach, w których jest przyjemnie dopóki...