http://www.audi-portal.com/en/diagnostic... spróbuj to kanał 033 ale wątpie ,Po wymianie turbocharger control unit potrzebujesz vas 6395:
Mówiąc nastawnik masz na myśli elektroniczny nastawnik turbiny Mówiąc popychacz masz na myśli, cięgiełko/ramie miedzy nastawnikiem a turbiną? Mówiąc odbojnik, masz na myśli ogranicznik czyli śrubę która ogranicza wychylenie sie zmiennej geometri?? Tak. Chociaż z tym określeniem "elektroniczny nastawnik" to może trochę przesada... :)
Mowa o sterowniku elektronicznym turbiny? Jezeli tak to sa takie sterowniki tylko ze sa drogie. Nawiasem zaprowadz to auto tam gdzie trzeba i po zawodach.Trzeba podiagnozowac i postawic poprawnie diagnoze,usunac usterke i po wszystkim.
Niestety, praca EGR przy usuniętym katalizatorze oznacza jeszcze większą emisję (sadza) niż przy zaślepionym lub wyprogramowanym EGR. Proponuję sprawdzenie działania czujnika pedału sprzęgła oraz układu ABS/ESP (czy nie załącza się ASR). Ale zaraz, 2.2 to silnik Forda. Nie masz tam czasami elektronicznego nastawnika turbiny? Czy to pomyłka, silnik 2.3...
Wielkie dzięki, kolego deniro18 za zdjęcia. U mnie wygląda to nieco inaczej. Ale wydaje mi się, że ten problem już rozwiązałem. Robiłeś może elektroniczny ustawnik/sterownik turbiny w takim modelu? Dzięki
To są turbiny do odkurzacza. Bedzie pracowało.
Witam wszystkich, Na podstawie Państwa sugestii postanowiłem zakupić oddzielnie elektroniczny sterownik turbiny. Wszystko działa aż miło. Problemy znikły. Jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
Jaki odległości wchodzą w grę? Do ok 7 metrów w poziomie powinno dać radę nawet bez żadnego wspomagania - grawitacyjnie. Co prawda to rozwiązanie nie elektroniczne/elektryczne.
(cokolwiek to jest) Zawór tzw. wastegate jest częścią turbiny, albo stoi, albo kończy się nastawnik elektroniczny.
Hm...... wykożystanie waku nie bedzie dobrym rozwiązaniem bo nie bedzie miało to odzwierciedlenia w rzeczywistym obciążeniu silnika. Co do tego że turbina by sie dostosowywała do wyższego ciśnienia to z tym sie zgodze fakt, ale można to rozwiązać regulując odpowiednio ciśnienie idące na siłownik sterujący łopatkami, można by było albo zastosować regulatory...
U ciebie mają być dwa zaworki sterujące podciśnieniami jeden od turbiny i drugi od klap. W starszych modelach był trzeci od EGRu ale u ciebie go nie ma bo jest elektroniczny EGR i to właśnie jego by najpierw sprawdził.
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
To może założyć na wał tarczę aluminiową, miedzianą i hamować magnesami. Całość zawiesić obrotowo i mierzyć moment za pomocą nawet wagi elektronicznej?
Witam Pacjent jak w temacie silnik LF80 2020r, turbina elektroniczna. Błąd EDC 4591 -02 (za niskie) występuje czasami raz na kilka godzin, zazwyczaj podczas długiej górki, podczas obserwacji ciśnienia w trakcie jazdy komputerem pięknie dobija do 2,5 i zmienia biegi, ale w momencie kiedy ten błąd wystąpił długa górka i ciśnienie ok 2,3 i nie rosło, nawet...
Czyli SDi to zwykły diesel wolnossący bez żadnych dodatków? To jest to samo co TDI tyle że bez turbiny. Bezpośredni wtrysk, pompa sterowana elektronicznie, pali w każde mrozy nawet bez grzania świec (dopóki nie zajechany oczywiście). jest idealnym pojazdem w miasto Zgadza się, do jazdy w "koło komina" SDI się sprawdza, ale już jazda w trasie to męczarnia,...
Jeżeli uszkodzeniu uległ elektroniczny nastawnik geometrii łopat turbosprężarki to z naprawą nie ma problemu.
W silniku sterowanym elektroniczne nie można sobie ot tak wsadzić większej turbiny, musi być część o odpowiednich parametrach przewidzianych dla danej wersji silnika.
Jak byś miał mieć stary typ na podciśnienie nie było by wtyczki na nastawniku turbiny w instalacji.
Auto poza krajem tu mieszkam i pracuje , zgubilem kluczyki kupilem caly set tzn ecu zegary blokade stacyjke zamek jednak bez pompy abs , co sie okazalo abs nie dziala ale z tym juz moge zyc o ile nie mozna to pominac wgrywajac inny wsad do ecu ,bo jest info ze soft z abs jest starszy od ecu ,mam sd c3 ale bez developera .Nie wiem jaki jest pinout do...
MadPan Oczywiście pomysł jak najbardziej trafiony. Ostateczny skutek będzie identyczny. Swego czasu chodził mi po głowie właśnie taki pomysł jako zabezpieczenie burzowe. po przekroczeniu pewnych obrotów ramie z magnesami w wyniku działania siły odśrodkowej nasuwało by się nad pierścień aluminiowy Rzuuf a regulacja całej instalacji jest iluzoryczna...
Zdaje się, że pod tą plastikową osłoną jest nie tylko zawór cut-off ale też jakaś elektronika od immobilizera. Chyba najprościej będzie jak napisał andrzej20001, wywal to i zastąp zwykłym zaworem, na niego dajesz 12V po zapłonie. A ten stycznik możesz zostawić niepodłączony. Tą drugą pompę na twoim miejscu zostawiłbym w spokoju, bo rozumiem że chodzi...
Nie pierwszy raz pomagam tam gdzie ktoś z wizją mechaniczną potrzebuje pomocy bo coś naprawdę będzie lepiej działac jak dostanie jeszcze sterowanie elektroniczne. [EDIT] Do jutra rozwazyłbym też zamiast solenoidu użycie serwa modelarskiego. Mozna nim ustalać więcej niż dwa położenia "ogona".
Dolot jestem pewny, że jest szczelny sprawdzałem go kilkukrotnie niedawno wszystkie uszczelki zostały wymienione na nowe. Nastawnik turbiny był ewidentnie przestawiany ramie od niego ma ślady przespawania w inna pozycje. Jest możliwość regulacji nastawnika elektronicznie ? Czy zostaje tylko opcja mechaniczna czyli zmiana pozycji ramienia ?
Kluczem do powodzenia realizacji MEW jest prędkość wiatru. Błąd: 10 czy 11m/sek? - to tylko 30% mocy, ale oszacowanie, czy mamy 10m/sek, czy tylko 5m/sek oznacza, że wyniki uzyskanej mocy różnią się o 800%. W tym miejscu pozwalam sobie jeszcze raz przypomnieć Kolegom, że zanim przystapi się do planowania MEW, warto pomyśleć o możliwości zrobienia prostego...
Jedno oznacza na pewno - usterkę układów sterowania silnikiem. Sądząc po opisanych objawach to może być układ sterowania turbiny, aczkolwiek nie tylko . Diagnostyka prawdę powie.
Pytanie do znawców jakie sterowanie turbiny daje się lepiej wysterować i dlaczego : elektroniczne czy podciśnieniowe ??????? i jakby ktoś miał ori wsad do e90 2,0d 163 KM ..... i ori wsad do e46 320 d 150 KM ze sterowaniem podciśnieniowym
Da się przełożyć niewielkie problemy z immo( trzeba będzie ściągnąć lub przełożyć deche) ściągnięcie tańsze, Problemem będzie sterowanie turbiny tdi elektronicznie w td nie. Trzeba będzie na to uważać.
Czyli upewniając się, to rozumiem z tego co przeczytałem, że mogę podłączyć sterownik MPPT z paneli PV i sterownik turbiny (lub prostownik) RÓWNOLEGLE z moimi dwoma aku i nie wystąpi ich np. przeładowanie? Mam jeszcze kupiony na allegro układ elektroniczny, który pilnuje zadanego napięcia pracy dla aku AGM tj. np. ustawiony od 11.0V do 13.5V, a jego...
Kupiłem Volvo V50 Więc zapewne bardzo okazyjny zakup. Nadal będę się upierał aby skorzystać z pomocy kogoś z komputerem do sprawdzenia błędów. V50 nie jest polonez ani duży fiat że naprawisz go miernikiem elektronicznym(elektrykę) .
Witam! Jeśli to jest silnik 136KM to pewnie uwalony jest czujnik na turbinie (czujnik położenia ssawki turbiny), na początek to do sprawdzenie, lub zawór ERG jest elektroniczny, lubi sie zacinać lub uszkadzać. Pozdrawiam.
1.9 SDI to też bardzo dobre silniki, występują często w Octaviach, sama Octavia to też bardzo fajny samochód i mało gnijący jeśli nie powypadkowy no i jeśli ktoś jakkolwiek dbał 1.9 TDI dobry ale tylko w wersji bez zmiennej geometrii turbiny, bo to się zawsze zacina Pamiętaj, że silniki DI mają elektronicznie sterowaną pompę wtryskową (na szczęście...
Odepnij gruszkę sterującą i zobacz czy cięgno bez żadnych problemów chodzi. Czy geometria nie przycina się. Potem sprawdź szczelność membrany w gruszce. Zaciągnij cięgno zatkaj palcem: http://obrazki.elektroda.pl/2482368600_1... po chwili puść jak będzie słychać "psit" i cięgno wróci na swoje miejsce to znaczy ze jest ok. I trzeba szukać przyczyny...
Drugą śmieszną sprawą jest to ściganie kręcących liczniki. Na razie łapią takich co albo licznik miał awarię albo ciężarówki w których się przekręcił. Sam miałem Cordobe w której licznik elektroniczny po 400 000 km pięknie się wyzerował i poszła na złom ze stanem coś 15 000 km.
Takie wystrojenie do innej turbiny to sporo roboty. Nie ma możliwości zrobienia bez kilku, albo kilkunastu prób drogowych. W dodatku czasami brakuje zakresu sztangi i trzeba przeprogramować nastawnik elektroniczny. Ogólnie temat rzeka.
Tam nie ma intercoolera, więc kawałek turbiny mógł wpaść do cylindra i narobić niezłego bałaganu
W tym wyborze są aż cztery rozgałęzienia. Zaczynając od najprostszego rozwiązania czyli wentylatora w rękojeści jak w stacjach xxxx858x, to rozwiązanie ma kilka zalet ale trwałość i wygoda użytkowania do nich nie należą. Stacja z kompresorem membranowym np. Pt803 ma trzy zalety względem poprzedniej grupy, kompresor membranowy jest trwalszy, rękojeść...
Instrukcję już mam więc znam i kody błędów, jednak potrzebuję pomocy z bardziej "fizycznej" strony problemu. Podmieniałem już kompletne zawory gazowe, automaty zapalające, turbiny gazowe, czujniki płomienia, obie płyty elektroniczne, założyłem też większe dysze gazowe na próbę i zero efektu Przycisku samego resetu w tym piecu nie ma. Resetuje się go...
Witam Mercedes vito 2008 rok 3.0d W aucie wymieniony przeplywomierz + turbina razem z nowym elektronicznym silownikiem. Poprzez Star Diagnoze mozemy sterowac silownikiem na turbinie lecz podczas jazdy silownik od turbiny caly czas pokazuje 0% co skutkuje zerowym doladowaniem. Do silownika na turbo ida 3 kable czy ktos moglby mi podpowiedziec jak sprawdzic...
Może i takie instalacje nie mają uzasadnienia ekonomicznego, ale w w razie awarii prądu zawsze pozwolą oświetlić dom i naładować sobie telefon, co daje komfort psychiczny. Ja mieszkam w bloku i mam mały panel w oknie, który na co dzień zasila mi zegar elektroniczny LED i ładuje zieloną energią telefon. W razie braku napięcia mogę oświetlić także pokój.
Fachowcy stwierdzili ze to problem ze sterowaniem turbiny. Wyjeli ją. Dałem do sprawdzenie do euroklimy. Od strony mechanicznej podobno jest sprawna i powinna dziełać. Nie wiem tylko gdzie moge ją sprawdzic od strony elektronicznej. Bo jak kupie nowy sterownik to nikt mi nie daje gwarancji ze zacznie dziełac. Normalnie lipa
zobaczcie na date postu... na odpowiedź każdy czas jest dobry :D Nie wiem czy akurat w tym przypadku (link), ale w tego typu elementach (centrale wentylacyjne) stosuje się silniki na prąd stały m.in ze względu na łatwość sterowania wydajnością urządzenia. Miałem kiedyś "w ręce" taki silnik nap 30-60V, komutator elektroniczny, turbina o nieco specyficznym...
A skąd , westgate sterowany ciśnieniem turbiny. Racja! Tylko w wersji z turbiną o zmiennej geometrii siłownik "kierownicy" jest sterowany z ECU, w Pandzie jest zwykła turbina i nie ma żadnego sterowania elektronicznego.
Najprościej, rurka z kolektora ssącego i do wskaźnika. Jako wskaźnik manometr podciśnieniowy. Bardziej rozwinięty schemat, to auto złom, czujnik podciśnieniowy i elektroniczny wskaźnik, np toyota corolla lub starsze bmw lub peugeot, citroen
Prawdopodobnie zapchał się włącznik c.w. .Trzeba rozebrać: oczyścić, przedmuchać, sprawdzić czy działa i złożyć ponownie. Część w rodzaju turbiny. Operacja trochę niebezpieczna bo można łatwo zalać płytę elektroniczną kotła. Robota dla instalatora albo serwisanta.
15 na rękę ale pracuje na b2b, czyli kontrakcie? Bo z czego sie orientuję, to chlopaki do 14 tys dochodza na b2b ( przed opodatkowaniem). Jeszcze jest ryan we wroclawiu gdzie mozna nawet 25 wyciągnac. Dodano po 7 Mam na myśli usługę, gdzie zajmuję się typowo elektryką/elektroniką. Czyli wszelaka diagnostyka, wymiana skomplikowanych elementow jak czujniki,...
A po co siedzieć minutę i czekać z włączonym silnikiem ? Przecież nawet jeśli ktoś ostro jeździ, to nie parkuje samochodu z prędkością 160 km/h, tylko powolutku, na niskich obrotach, ten czas, kilku chwil potrzebnych na zaparkowanie jest wystarczający dla obniżenia temperatury turbiny. Sugestie o kilkuminutowym postoju na wolnych obrotach dla wystudzenia...
Większość tych turbin ma wbudowany układ elektroniczny, który nie pozwala pracować turbinie bez akumulatora. EW można porównać do piec węglowego, PV do pieca gazowego. Jeśli nie potrzeba energii odłączamy gaz lub PV i nic się nie dzieje. Przy rozpalonym piecu węglowym nie można ot tak przestać odbierać energii podobnie przy EW. Oczywiście duże elektrownie...
Wiązka komputera do założenia, pedał gazu elektroniczny, sterowanie turbiną, podłączenie do zegarów kontrolki świec żarowych i obrotomierza, czujnika prędkości pojazdu.
Ma być na tym cylindrze na którym producent przewidział że ma być ;) Na innym prawdopodobnie nie będzie działać elektroniczna regulacja kąta początku tłoczenia (zwanego popularnie kątem wtrysku)
Witam, prawdopodobnie załącza się tryb awaryjny z powodu usterki elektrycznej lub elektronicznej, możliwe, że nie kontaktuje czujnik turbiny (na pompie) lub jest jakiś problem z przełącznikiem wielofunkcyjnym. Ale to tylko przypuszczenia, trzeba zrobić badanie komputerowe i wszystko będzie wiadomo. Co do oleju to ważne aby również poziom jego był prawidłowy,...
Nie przejmuj się. Chętnie pomogę Ci w elektronicznej części urządzenia.
Witam. Posiadam golfaII z silnikiem 16.TD i mamtakie pytanko czy mozna... wlasciwie to chyba napewno mozna zmiezyc cisnienie:) tylko niewiem dokldnie gdzie by sie podlaczyc. wydaje mi sie ze miedzy turbina a silnikiem gdzies na tym odcinku. i sie tak zastanawiam czy mozna zrobic rozgaleznik w wezyku ktury jest podlaczony do kolektora sacege pompy wtryskowej...
Wszyscy piszą jak rozwiązać problem. A może można zmniejszyć problem. Tradycyjna pompa obiegowa to silnik asynchroniczny z kondensatorową fazą rozruchową, gdzie wirnik jest zanurzony w pompowanej cieczy i oddzielony od stojana metalowym płaszczem, ten płaszcz wprowadza duże straty przez co pobór mocy przez taką pompkę jest dosyć duży ( 40-100W na najwyższym...
Witam, dziękuję za odpowiedzi. Luzu nadmiernego na zebatkach nie ma ponad normę-tak określi fachowiec od turbosprezarek. Samochod ma 200tys km przebiegu. Została wymieniona część elektroniczna nastawnika, wiem ze nastawnik jest kalibrowany do turbiny dla tego zostały odczytane nastawy i skopiowane do (nowej)elektroniki dostarczonej przez firme od turbin(...
1.7 Dti to nie żaden common rail. Pompa elektronicznie sterowana. Żeby zwiększyć ciśnienie doładowania musisz znaleźć koło turbiny taką puszkę podciśnieniową, z niej wychodzi takie cięgło do turbiny i to cięgło ma na końcu gwint zabezpieczony nakrętką. Musisz poluzować tą nakrętkę, zdjąć koniec cięgła z dźwigni i o ile pamiętam skrócić cięgło, czyli...
Panowie proszę o pomoc w następującym temacie: Miałem wrażenia że moje auto, na niższych biegach do 2,5 tyś obr. jest trochę mułowate (czasem jest lepiej, czasem gorzej). W między czasie byłem na hamowni by sprawdzić moc auta i tu zaskoczenie wyszła typowa seria (może trafiłem na lepszy dzień; mam też takie wrażenie, że auto słabnie po dłużej jeździe),...
Turbina jest ze zmienną geometrią czy stałą? Dodano po 3 Sterowana elektronicznie czy podciśnieniowo?
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Tak mi wpadło do głowy ,ze kolega ma moc podniesioną elektronicznie. Tak jak pisałem zrób logi kolegi i swoje.
no nie bardzo,bo silnik jest gaszony mechanicznie[pneumatyka] a nie elektronicznie i pracuje nawet po odpięciu akumulatora.
Samochód fiat punto 1.9 d bez turbiny ale z elektronicznym sterowaniem pompy. Przejrzałem posty ale nie znalazłem nic podobnego. Stało się nagle, silnik osłabł, zaczął kopcić w czasie przyspieszania , również na luzie po wciśnięciu gazu, co ciekawe również po odjęciu gazu bucha dymem. Fachowcy znaleźli usterkę "na wałku pompy" skasowali, znaleźli też...
Z drugiej strony zastanawia mnie, że pionowe turbiny to raczej zabawki, a taka "HERA 7 KW ‘Elegancki’ Pionowa turbina wiatrowa" niby 7kW. Jak zerknąć na specyfikacje to niby ładnie się rozkręca. Zatem specyfikacja to kłamstwo?? i można tak się pod tym podpisać?? Różnie to bywa, ale w znakomitej większości przypadków to własna niewiedza firm produkujących,...
Kolego. Wydaje mi sie że można by sprawdzić ten zawór "wastegate". Nie wiem dokładnie jak ten zawór jest podłączony w tym fordowski silniku, ale wydaje mi sie ze ten zawór powinien być podłączony poprzez jakąś dżwignią z kierownicą łoptatek turbiny. Dajesz gazu zawór działa i przekazuje siłe za pomocą tej dżwigni na kierownicę turbiny. (lub jest sterowany...
Witam, Jestem po 1 roku technikum elektronicznego. Chciałem spytać jak działa ta turbina wodna, napięcie jest wytwarzane przez kręcenie się tej turbiny i gdzie ono idzie ? dokładnie chodzi mi o tą płytkę z 5:36 min, rozumiem że idzie na prostownik, widzę tam jakiś kondensator czy baterie, ale jak to dokładnie działa ? PS. Mój angielski jest bardzo słaby,...
Tak taki jak w rowerze (wszyscy mówią silnik na prąd stały) co wymaga przekształtnika prądu stałego na trójfazowy. Taki klasyczny z tą samą liczbą biegunów na wirniku i stojanie też. Może mieć na wirniku lub stojanie więcej biegunów ale muszą być synchronicznie dopasowane i mieć wspólny mianownik wielokrotność dwóch. Komutator klasyczny lub elektroniczny.
Do ja_genius - Kiedyś przed laty miałem taką dwustopiową przekładnię http://obrazki.elektroda.net/43_12006694... I stopień 1 ÷ 12 i II stopień 1 ÷ 7 Razem jednoczesne przełożenie 12×7= 72 Wystarczyło, że turbina miała 140 obr/min i już było kilkanaście tys. na alternatorze.Rekordowo z obciążeniem alternatora na maksa odnotowałem dla turbiny 270...
Co do filtrów to wszystkie wymieniłem co do turbiny to 1200 i trochę mojej roboty a tamta puszczała przy regulatorze była z lekka zmęczona Dodano po 8 Turbina 1200 i trochę mojej pracy więc dramatu nie ma. (Ma elektroniczny regulator nie gruszkę podciśnienia)I i tak wymagała by ingerencji w niedalekiej przyszłości co do odcinania to jest dość upierdliwe...
Nie jestem pewien ale chyba masz za niskie napięcie na cewce zapłonowej.Ale u mnie gdy miałem zamoczony (przypadkiem) czujnik smarowania turbiny i czujnik od dolotu z intercoolera w vw vento 1.9 TDI silnik wchodził na obroty jakie tylko chciał bo miałem pompę sterowaną elektronicznie
Witam.Ok ,rzeczywiście .to się nazywa zawór podciśnienia turbiny (sory za pomyłkę). jest sterowany elektronicznie wtyczka ma dwa bolce (piny). Znajduje się gdzieś pod pompą paliwa.Nieduży walcowaty z dwoma króćcami skierowanymi pod kątem prostym do osi całego zaworu,na które są nałożone dwa niegrube przewody do powietrza( coś o przekroju około 0.5 cm...
Jeżeli nie masz pod ręką podstawowego zapasu części elektronicznych (nawet z demontażu) i wiedzę elektroniczną na początku początkowej, to jedynie pozostaje zakup szybkościomierza rowerowego (10-15PLN) i skupić się na porządnie wykonanej mechanice. Poczytaj na temat turbiny savoniusa (odpowiedni kształt skrzydła i wzajemne ustawienie pozwoli na uzyskanie...
nie wkładałem kucizny ,włozyłem odpręzajace do 7,9:1 wieksze tłoki z innego silnika. zrobiłem jeszcze nie kompletny remont z rozwierceniem , zmianą skoku , planowaniem bloku , poprawą wydajności smarowania , mocniejsze panewki , kompletny remont głowicy , mocniejsze pierscienie wyważone statycznie korby i tłoki itd. w planach jeszcze śruby arp do korbowodów...
Dokładnie wiem o czym pisze jest to euro 5 canter. Turbina jest 100 % sprawna przewody wydaje się szczelne.Chodzi tylko o to dlaczego gdy wcisnę pedał gazu na maksa to cięgno nastawnika nie wysuwa się( nie zmienia geometrii turbiny. tylko podczas odpalenia cięgno pójdzie do dołu, wyjdzie dopiero przy zgaszeniu. Doładowanie cały czas jest na maksa, jest...
Ok, przepływka, a właściwie nie turbina tylko ten element elektroniczny, czujnik Halla chyba tak ? Można gdzieś taki kupić ?
Ogólnie akumulatory chcę wsadzić w ten zestaw z myślą o dołożeniu paneli fotowoltaicznych o mocy 200 lub 300W. Ale chcesz z tego zestawu czerpać energię do zasilania urządzeń elektronicznych czy tylko grzać wodę w CWU? Jeśli chcesz tylko grzać wodę to akumulatory sa niepotrzebne, nieważne czy będzie tylko wiatrak czy wiatrak + PV. Natomiast jeśli chcesz...
Sam układ do sterowania jako tako jest w fazie testowania i jest jakaś szansa, że prędzej czy później będzie działał, więc zaczynam się powoli zastanawiać, jak to docelowo uruchomić i też jak zaimplementować "hamulec" turbiny. Wiem, że zwarcie faz powoduje zatrzymanie turbiny, ale wolałbym nie korzystać z takich szokowych rozwiązań. Tu i ówdzie czytałem,...
Witam serdecznie. Na początek proszę mnie nie odsyłać na forum w poszukiwaniu odpowiedzi bo już chyba wszystko przejrzałem i nie mogę nic znaleźć. Problem mój to głośny klekot przy obrotach równo 1500,na każdym biegu,czasem nawet przy ruszaniu z jedynki. Jadę np 80 km/h zdejmę nogę z pedału gazu obroty 1500 i kiedy lekko nacisnę gaz słychać ten klekot...
Zegarów nie chce zmieniać. Będę wstawiał kilka dodatkowych zegarów w miejsce środkowego nawiewu, gdyż będę delikatnie bawił się że zmiana pompy i podkręceniem turbiny, dlatego pomyślałem też o jakimś klasycznym obrotomierzu. Web69 mam na myśli, że nie jestem laikiem kompletnym w kwestii mechaniki itp. Akurat na kwestiach technicznych budowy obrotomierza...
A co mowi katalizator nie przytkany ??? Patrz post pierwszy. Temat nadal w toku. Wysłałem komputer wtrysku wraz z czujnikiem doładowania i przepływomierzem do specjalistycznej pracowni elektronicznej w celu sprawdzenia. Niestety według nich wszystko sprawne. Udało mi się namówić właściciela na nową turbinę ( nie regenerowaną), i na razie czekam aż...
Miałem alternator 24 V z Jelcza - Zauważyłem wzbudzenie z magnetyzmu szczątkowego - też hamował - wyrzuciłem regulator - zrobił się jak dynamo.Miał ponad 60 V po trójfazowym prostowniku. Jak zmieniłem wirnik na neodymowy to osiągał ponad 150 V i mocy turbiny starczało na 1.5 kW.(tylko 10 A) mogło być więcej ale nie było czym kręcić.12 V osiągał przy...
Jesli chcesz skutecznej pomocy podaj błędy z pamieci komputera to zawsze podstawowa sprawa w diagnostyce diesla ze sterowaniem elektronicznym a póżniej jeśli możesz parametry które pokazuje komputer podczas diagnostyki tzn.temp silnika,ciśnienie doładowania itp. Im więcej tym lepiej to naprowadza na usterkę, ponieważ każdy chce ci pomóc na podstawie...
Jestem już bliżej rozwiązania. http://obrazki.elektroda.pl/2739340000_1... Zamienione były przewody od podciśnień (podejrzewam mechanika, który wymieniał skrzynię i opuszczał silnik, po czym niewłaściwie podłączył przewody prądowe, bo auto nie chciało odpalić), tj. przewód "A" był podłączony do króćca "B". Nie działała przez to klapa...
Opel Zafira B (Z19DT) - tryb awaryjny Już 3 lub 4 raz mam tak, że po dłuższym postoju po odpaleniu jest brak mocy i nie mogę włączyć tempomatu, obroty maksymalnie osiągają 3500. 1 raz samo przeszło, trochę go po katowałem i miałem z pół roku spokój. Ostatnio 2, 3 i 4 raz to zwiększenie częstotliwości problemu, zwłaszcza w ostatnim miesiącu. Jak szukałem,...
Witam. Poszukuję człowieka(elektronika) który chciał by się zając naprawą podzespołów do urządzeń gastronomicznych. Do naprawy są głównie: falowniki silników do piecy konwekcyjno-parowych Automaty zapalające do gazowych piecy konwekcyjno-parowych Turbiny powietrzne do piecy j.w. Płyty główne do piecy konw.-par. A także i inne podzespoły elektroniczne...
Witam Na zegarach w a4 jest takie miejsce gdzie widzę wskażnik doładowania a go nie ma.... Po ostatnim wydatku (1500pln) za regeneracje turbiny doszedłem do wniosku że taki wskażnik jest wskazany... Jak wykonać taki elektroniczny wskażnik ? Zależy mi aby był dość dokładny (ale bez przesady) i przede wszystkim mieścił się w zegarach : http://www.allegro.pl/item527620023_a4_b...
Regulator ciśnienia paliwa jest uaktywniany przez sterownik,aby regulować ciśnienie paliwa.A ciśnienie paliwa jest ustawiane w taki sposób,by by osiągnąć żądany stosunek powietrze i paliwo.Bo do odpalenia starczy i 200 atm na listwie bo wtryski są otwierane elektronicznie a nie ciśnieniem,a ciśnienie może sięgać nawet do 2000 atm.I w tym przypadku trzeba...
Dołożyć turbo można,ale: -inna pompa z regulacją ciśnieniową lub elektroniczną -inne końcówki wtrysku -inny kolektor dolotowy/wydechowy Może spróbuj w inny sposób,jeśli silniczek masz w bardzo dobrym stanie to poszukaj uszkodzonego uturbionego od którego przełożysz cały osprzęt,pewnie nie obędzie się bez regeneracji turbiny ew pompy. Przelicz koszty...
Kupiłem elektroniczny regulator obrotów i temperatury RTS-1-400 http://went-ar.pl/sklep/index.php?route=... z zamiarem zastosowania do regulacji siły nadmuchu turbiny kominkowej DKOM http://www.sklep.slomczewska.com.pl/?p=p... Okazuje się, że są podzielone zdania czy to będzie działać gdyż regulator jest...
To nie jest projekt ukladu kilku KW, tylko ladowanie aku. 20Ah. Krzywe mocy dla turbiny kilkadziesiat W ?. A nawet MPPT dla panela nie jet tu potrzebne. Ma byc prosto tanio. PV 50 - 100W / 17V, Turbina fi 1m / 200W / 12V, zasilacz od laptopa 80/120W / 16V,alternator. Wszystkie zrodla separowane dioda i wpiete pod jeden regulator ladowania. U siebie...
Post był raportowany. Przeniosłem z: Zasilanie układów elektronicznych
Witam, niedawno nabyłem mikro turbinkę wiatrową 500W (z chin) średnica śmigieł 120 cm, napięcie znamionowe 48v, do tego nabyłem (po poradach na yout..com) trójfazowy mostek prostowniczy oraz regulator ładowania 2215BN 20A MPPT PV 150V 12/24V (dedykowany do paneli fotowoltaicznych) wszystko mam podłączone do połączonych szeregowo 2 akumulatorów 12v 100ah....
Witam kolegów. Mam problem ze swoim mondeo jak w temacie 2002 rok MK3, silnik TDCI 2,0 litra oczywiście CR. Czytałem dużo o tym problemie tu na forach ale podobnego opisu nie znalazłem. Od początku, jakieś 2 tygodnie temu podczas wyprzedzania zgasł mi silnik, oczywiście mrugała sprężynka. Po ponownym odpaleniu dalsza jazda bez jakichkolwiek kłopotów....
Na ten defekt trzeba zabrać ze sobą czujnik c.w.u, turbinę i płytę elektroniczną. Do sprawdzenia wymiennik płytowy, siłownik zaworu 3D i ustawienie pompy. Tak się zastanawiam, czy ten hydrofor nie robi ten "bałagan" podczas grzania cw.
Za wszelkie porady dziękuje. 85 KM to nie jest dużo na taką budę... Tym nie mniej powinien iść nieco więcej - jednak nie napisałeś jaką wersję auta masz i z jakim przełożeniem dyfra (łatwo sprawdzisz po VIN-ie). Z najwyższą budą i z wolnym mostem szybciej nie będzie szedł... Osobowy, niski, krótki z tym silnikiem to góra 150 km/godz. Najszybszy niski,...
Kolego zdecydowanie 79KM i 216 NM Dodano po 3 na 6 biegu minimum do 5500 obr. Dodano po 1 a pewnie ze powinien !! przecie to tdi http://obrazki.elektroda.pl/6248881500_1... Tez takie coś wyciągnąłem z tourana, też BLS i tylko 140 Kkm, auto odpalało dopiero po zdjęciu korka wlewu oleju, gdzie mogły uciec spaliny bo wirnik wytarł się...
Przykro mi ale nie mam bladego pojęcia. Wyciągnąłem calutki silnik, bo miałem wkładać od astry 2, ale tam ten wąż od turbiny szedł całkiem inaczej i nie spasował mi do mojej Vectry B, więc włożyłem ten z powrotem i wszystko wróciło do normy. Wg mnie mogło to być spowodowane jakimś błędem elektronicznym, bo podczas wyciągania silnika musiałem odłączyć...
Dzięki munniorr za wskazówki. Podłączyłem tak jak pisałeś i nie odpalił,lukłem pod spód a tam jak by bzzzzzz- pszczoły ,ale tak cicho że nie wiem ,czy to mnie w uszach ,czy rzeczywiście słychać było delikatne (bzzzzzzz---). Jest na stole zaczołem go rozbierać ,jedną śrubę to myślałem ,że nie odkręcę od strony turbiny tą na inbus. Jdę dalej się męczyć...
2wyjalem waleczki z glowicy i zapomnialem ktory jest do wlotu aktory do wylotu czy da się to sprawdzic(nie odkrecilem zeń kol zebatych)no i oczywiscie walki mi na nastepny dzien pordzewialy,czy papier2000 i przechowywanie ich potem w oleju opalowym zalatwi sprawe? Zalac olejem. Polecam tanszy olej mineralny i po pewnym czasie "rdza" sama zejdzie. Olej...
Witam kolegów. Mam problem ze swoim mondeo jak w temacie 2002 rok MK3, silnik TDCI 2,0 litra oczywiście CR. Czytałem dużo o tym problemie tu na forach ale podobnego opisu nie znalazłem. Od początku, jakieś 2 tygodnie temu podczas wyprzedzania zgasł mi silnik, oczywiście mrugała sprężynka. Po ponownym odpaleniu dalsza jazda bez jakichkolwiek kłopotów....
Do 06061947 A regulacja obrotów to może byc dwojakiego rodzaju. 1.Przez regulacje obciążenia generatora (duże straty mocy)powyżej odbieranej mocy nominalnej 2.Przez regulacje turbiny na wiatr Znajomy miał układ z komparatorami napięcia w których sterował ustawieniem turbiny na wiatr zależnie od napięcia wyjściowego.Jeżeli napięcie na wyjściu przekraczało...
sitko turbiny wysterowanie turbiny geometria turbiny
wymiana wsadu eeprom drżenie wskazówki obrotomierza warsztat pomysły
płyta indukcyjna płyta indukcyjna
Brak oświetlenia wnętrza w Golf 6 2009 - przyczyny i rozwiązania Brak oświetlenia drzwi i bagażnika w Golf 6 2009