Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
Proszę o pomoc. Maluch ELX ma zapłon elektroniczny. Czasami przy zimnym silniku mocno strzeli przy zapalaniu. Strzela chyba w tłumik. Jak zapali pracuje prawidłowo z małym wyjątkiem. Sporadycznie jak jadę na wysokich obrotach i zdejmę nogę z gazu a potem dodam gazu to strzela w tłumik. Jaka diagnoza? Myślę że trzeba skorygować zapłon gdyż coś się rozstroiło....
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
a tam jest wtrysk czy gaźnik? jak gaźnik to sam zapłon to np nanoplex od malucha/cc 700 jest bardzo prostym zapłonem elektronicznym https://obrazki.elektroda.pl/34_12635615... tylko trzeba by koło pasowe maluchowe/cieniasowe przykręcić jakoś na wał silnika
Witam wszystkich (proszę o pomoc) Na czym polega odcięcie zapłonu w maluchu (elegant,elektroniczny zapłon) Nie mam pojecia jak to zrobic nie znam sie na tym, moze mi to ktos troszke oposze jak to zrobić, jakie stosuje sie przelaczniki i gdzie mozna je kupic i gdzie sie to montuje? I ile to moze kosztować? Prosze o pomoc Pozdrowienia dla wszystkich!
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Tak właśnie jest zapłon z rozdzielaczem (rocznik 1982). Konkretnie mi chodzi aby zamontować zapłon elektroniczny. Może szybciej gobędzie wykonać samemu. Ma ktoś może jakieś schematy i doświadczenia z użutkowaniem zapłonów elektronicznych?
Mam malucha z 91 (fl) i chce sobie zmontować niedrogi elektroniczny zapłon czy ten który jest w załączniku spełni swoje zadanie i jakie mogą być koszty jego budowy, jeśli nie ten to prosiłbym o jakiś sprawdzony i wmiare tani układ (schemat itp.)
wymień Kondensatory ja założyłem 2 od malucha wywaliłem ja na wierzch i chodzi
Były maluchy w wersji el które miały elektroniczny zapłon na mikroprocesorze.Polonezy tez mają w pełni elektroniczne zpłony od roku 1997.
Nie przesadzaj chłopie! Nawet do malucha wstawili bezstykowy zapłon elektroniczny. Więc da się... Pierwszy seat, to jeszcze fiatowska produkcja, więc porozglądaj się, może dopasujesz od tego producenta ze starszych aut.
Swego czasu były układy do modyfikacji zapłonu w "Maluchach" z mechanicznego na bardziej elektroniczny w którym była możliwość przesunięcia zapłonu, może by podeszło chociaż nie wiem czy da rade bez akumulatora [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Ja go. Nie regenerowałem wysłałem go do pana Wiesława z Oświęcimia .Ale to jest maluch Elx to on ma elektroniczny zapłon . Dodano po 56 A dawke to na słuch
Ćwiczyłem także elektroniczny zapłon. Mianowicie przy odkręcaniu rozrządu ukruszył mi się jeden z "dzyndzelków" znajdujących się na kole pasowym od strony rozrządu i za colere nie miałem iskry!!!! W elegantach muszą być 3!!! To do nich jest ten plastikowy czujnik. W starszych maluchach był tylko jeden!!!
I tu pies pogrzebany, musisz mieć 3 inaczej nie zapali. Częsta usterka.Pozdr.
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
rezystor podciągający . Konserwujący. Przez przerywacz musi płynąć prąd, nawet niewielki, powoduje on samoczyszczanie się styków. Ale cała idea jak dla mnie jest bez sensu, wracać do układu rozdzielaczowego, z jego niedoskonałościami? Chce mieć fajnie? To niech przerobi na zapłon w pełni elektroniczny, jak to miały maluchy po ostatniej modyfikacji.
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Napisz który to rocznik - czy masz rozdzielacz zapłonu czy elektroniczny zapłon, nie pamiętam jak to w maluchach było..., ale także stawiam na cewkę.Poza tym : po czym poznajesz , że olej się gotuje? Jeśli po dymie spod korka, to zapomnij, - te typy tak mają, to normalne, a tak poważnie to podmień cewke.
Do 126p przeguby regenerowali kumple z fabryki obuwia. Po takiej naprawie już nie trzeba było poprawiać. Ten "elektroniczny" zapłon był także do "malucha". Bonusem był przełącznik, który przywracał oryginalne połączenie... Z racji, mówiąc oględnie oszczędnych wskaźników, można było dokupić taki dwa w jednym. Na jednym ustroju pokazywał napięcie w instalacji,...
Skoro zapłon elektroniczny, to masz odpowiedź. Zmieniłeś polaryzację - coś upaliłeś. To nie jest maluch z prądnicą, żeby mu nic nie było..
Kopci na niebiesko czy na czarno? Zapłon regulowany z aparatu czy elektroniczny?
Witam Gdyby nie był konieczny czujnik podciśnienia to by go nie montowano.Na pewno zmienia się kąt zapłonu co można sprawdzić lampą stroboskopową.Miałem ( moje początki motoryzacji zaczynały się od Malucha)i przerabiałem w swoim Maluchu zapłon tradycyjny na elektroniczny z Eleganta,i sprawował się bardzo dobrze.Uszkodzeniu ulegał jedynie przewód zasilający...
Filter paliwa wymieniony bo był urwany. Auto zapala chodzi chwilę i gaśnie. Proszę o konstruktywne wypowiedzi co się mogło zepsuć:) Dodam tylko że Zapłon elektroniczny. Co sprawdziłem: przewody od gaźnika i od filtra, podaje paliwo.
Mam problem z wężykiem podciśnienia który idzie od aparatu do ... .Poprostu brak go.Czy te silniki tak mają?Moim zadaniem powinien być ten wężyk ale nie wiem gdzie on powinien być podłączony.Niedziwiłbym się jak byłby to zapłon elektroniczny ale w klasycznym aparacie brak podciśnienia?Tak to chyba maluchy miały.
12 lat jeżdziłem zaraz po tym jak wyszła mi gwarancja na malucha na zapłonie elektronicznym. styki były przez tyle lat jak nowe, prąd sterowania niewielki.Przetwornica sasilana z aku podawała napięcie stałe około 320V ładując kondesator 1 uf 600v gdzie napięcie pojawiało się na uzwojeniu wtórnym cewki poprzez tyrystor którego bramka była sterowana tradycyjnym...
Witam mam malucha z 1987r i jest on na kopułce niedawno kupiłem silnik z elektronicznym zapłonem i mam zamiar tuningowac go. 1. Pytanie jakie przeróbki musze w prowadzic w elektryce samochodu aby wstawic ten silnik z elktronicznym zaplonem? 2. Pytanie Chce założyc wałek swiątka 385 i potrzeba przestawic zapłon i kilka stopni. Jak to zrobic w elektronicznym...
No to sie wszystko zgadza. W CC700 jest taki sam silnik, tylko że ma elektroniczny zapłon (brak przerywacza) Bis ma przerywacz, i w dodatku inny niż zwykły maluch. Kiedyś brachol pytał się w sklepie ile taki kosztuje. Powiedzieli mu że muszą zamówić i koszt wyniesie 700zł. Zgroza. Za aparat zapłonowy tyle kasy, a kaszel wart 1000.
Bardzo ciekawie ta metoda musi się sprawdzać w samochodach z elektronicznym zapłonem. Wiesz, czasy maluchów, skód 105, kanciatych ład odeszły w niepamięć.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Tuning samochody i CarAudio temat>Zapłon elektroniczny Witam Ja montowalem GL200 ,najpierw wersje na tranzystorach , potem na MC3334 - chodzily OK
Chłopie! Radzę dobrze: zostaw to elektroniczne badziewie - narobisz się jak dziki koń by to uruchomić a w razie awarii kompletnie nie będzie wiadomo gdzie szukać; i nikt Ci nie pomoże inną radą jak "podmieniaj wszystkie, po jednym, elementy zapłonu". No wiesz Ty co? Elektroniczny zapłon, to jedyne co się udało w tym czterokołowym odkurzaczu. A co to...
Do czego jest ten zapłon? Jak do malucha to są gotowe moduły elektroniczne. Żeby uzyskać 2 impulsy na jeden obrót można zrobić 2 przerwy na tarczy :) Pozbądź się JK, jest zbędny a to następny element który może zawieść. Jeśli mówisz że na wyjściu transoptora masz w wysokim 4.4 a w niskim kolo 1.2 to albo masz uszkodzoną bramkę albo coś żle podączyłeś...
Witam Zabieram się do zrobienia elektronicznego zapłonu w CZ 350 i mam kilka pytań. Czy można zastosować moduł od malucha Magneti Marelli 213? Czy trzeba podłączać czujnik podciśnienia? Czy na wale musi znajdować się 3 magnesy? Jeśli tak to prosił bym o wyjaśnienie dlaczego? Z góry dziękuje za odpowiedź.
Witam mam problem z tym typem malucha. Jest to samochód z pełnym elektronicznym zapłonem. Otóż usterka polega na tym, że podczas dłuższej jazdy, lub gdy silnik sie już nagrzeje to samochód sam gaśnie. Jedzie, jedzie i nagle gaśnie, nie a możliwości odpalenia z biegu, trzeba sie zatrzymać i odpalić ze stacyjki. I jeszcze pytanie, jak w tym samochodzie...
W komorze silnika oczywiście szedł po ścianie grodziowej, ale przewód ten służył jako zasilanie aparatu zapłonowego po stacyjce i bezpieczniku i z tego co pamiętam był poprowadzony pod podłogą, na zewnątrz. Wtedy zakodowałem, że prawdopodobnie chodziło o to, że może się nagrzewać to jest umieszczony pod podłogą, aby miał dobre chłodzenie, a nie wraz...
Moduł CDI nie nadaje się pod koło WSK ani koło Rometa Charta . Taki moduł działa poprawnie tylko z dwoma magnesami ustawionymi względem niego w momencie zapłonu, lub przed zapłonem, w zależności od skoku tłoka, pojemności, oraz obrotów maszyny. Coś mi się wydaję że takiego przerywacza nie wymyślisz. A przynajmniej ja sensu nie widzę. Osobiście założyłem...
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto). Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika. Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto -...
WSK 175 często łapie lewe obroty jak ma za wczesny zapłon i przy okazji nieźle odbila lewarkiem zapalania. W 2 suwach to możliwe. Gorzej jak ma elektroniczny zapłon A w maluchu to ja nawet słyszałem że UFO go testuje jako nowy napęd :) .
Witam. W maluchu z elektronicznym zapłonem jak kręce rozrusznikiem ikra nie jest regularna tylko skoczy raz na jakiś czas. Wzrokowo przewody są w dobrym stanie gdzie i jak szukać usterki? Z góry dzięki za pomoc.
Witam mam malucha z 1987r i jest on na kopułce niedawno kupiłem silnik z elektronicznym zapłonem i mam zamiar tuningowac go. 1. Pytanie jakie przeróbki musze w prowadzic w elektryce samochodu aby wstawic ten silnik z elktronicznym zaplonem? 2. Pytanie Chce założyc wałek swiątka 385 i potrzeba przestawic zapłon i kilka stopni. Jak to zrobic w elektronicznym...
Nie ma takiej potrzeby to nie jest dobry pomysł! 125cc to mała pojemność i moc a czy zapłon będzie typu przerywacz mechaniczny przy zasilaniu z oryginalnej cewki, czy elektroniczny zasilany z akumulatora to oryginalna prądnica jest wystarczajaca. Można zainstalować halotron i układ zapłonowy od np Poloneza z lat przed 1990 i też będzie działał. (p.s....
* Doskonale naładuj akumulator: benzyna wyparowała z przewodów i będzie trzeba sporo pokręcać, by zapalił. * Są dwie dobre metody podłączania lampki ustawiania zapłonu. Pierwszy sposób to podpięcie się do przewodu na cewce zapłonowej, idącego do aparatu zapłonowego. Drugi przewód żarówki do masy . Żarówka zaświeca się w momencie zapłonu czyli w chwili...
https://youtu.be/od66Cj0z6zs To na temat cięcia by nie było piłowania. To że ktoś coś wydał w tym czy tamtym wydawnictwie to bez znaczenia. Dostają zlecenie i drukują. Wszystko w temacie. Równie dobrze można wydrukować w wytwórni papierów wartościowych. To tylko kwestia pieniędzy gdzie i co. Chociaż jak mnie się zdaje to tak nakładka językowa. Piłowanie...
Witam W Radioelektronikach było sporo o takich układach. Oczywiście sporo o układach elektronicznych i praktycznych rozwiązaniach, ale zdarzały się artykuły, w których poruszane były zagadnienia teoretyczne. Zdaje się, że w artykule o bezstykowym układzie zapłonowym do malucha było takie coś. Spis artykułów z lat ubiegłych znajduje się na stronie domowej...
Ostatnimi czasy postanowiłem zaprojektować sobie elektroniczny zapłon do JAWY. W związku z tym natrafiłem na dwa problemy... Krótki opis działania. Wszystkie części poza tranzystorami Q1 i Q2 i kondensatorami C3,C4pochodzą z demobilu. Jako czujniki zapłonu wykorzystałem transoptory szczelinowe firmy SHARP o oznaczeniu GP1A34LC, w swojej strukturze zawierają...
Nie jestem pewien czy podejdzie ten temat Tobie, ale zaryzykuje. Zobacz dowiedz sie jak dziala modol zaplonowy od malucha. lub poloneza. Oczywiscie elektroniczny. Coprawda maja 4 lub 2 wyjscia na swiece, ale tu bardziej chodzi o zasade wyzwalania wysokiego napiecia. Jezeli potrzebny jest tylko impuls na wyzwolenie iskry to masz problem rozwiazany. Twoim...
Kontaktron się nie nadaje, najlepiej zastosuj czujnik fabryczny. Chyba w "radioelektroniku", dawno temu był opis wykonania czujnika do malucha.
Bosko, nie poczytałbyś wpierw sobie, raz o działaniu silnika spalinowego, a dwa o elektronicznych systemach wtrysku i zapłonu ?. Bo to co napisałeś do tej pory nie rokuje najmniejszych szans powodzenia tego projektu.
NO tylko że w tym maluchu zapłon jest elektroniczny i nie reguluje się go. Jak zrobić mieszankę uboższą? Wkręcić śrubę składu mieszanki czy wykrecić?
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Po co sie męczysz. Masz Bisa więc ciesz się jak jeżdzi. Mechaniczny jest łatwy w obsłudze i naprawie. Możesz zastosować elektroniczny od 126FLX ale to duzo zabawy.
Kolesie na giełdzie samochodowej mają takie cuda do maluchów starego typu zrobione na wzór aparatu z 126el
Z tą cewką to jest tak: Przerywacz zwarty jest zawsze na określony kąt, jak silnik przyśpiesza to jest zwarty coraz krócej. Żeby uzyskać dobrą iskrę przy wysokich obrotach, trzeba by dać cewkę o małej indukcyjności, żeby prąd w niej szybciej narastał i zdążył osiągnąć założoną wartość zanim styki się rozewrą. Ale jest jedno "ale" - przy niskich obrotach...
Więc tak, mam w swoim Maluchu silnik z EL na elektronicznym zapłonie. Ostatnio przymierzałem się do gaźnika z Cinquecento 700(FOS 30S2Hx ze specjalną podstawką) Na jedno-gardzielowym 28IMB jest wszystko w normie, nic nie strzela, chodzi równo i kręci do odcięcia(6900n/min według cyfrowego obrotomierza) Na tym dwu-gardzielowym z CC przy przyspieszaniu...
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
Jaki rodzaj zapłonu ma ten maluch - elektroniczny, czy aparat zapłonowy (taki cylinder obok tłumika)
Witam, Mam problem z nagrzewnicą olejową. jakiś czas temu spalił się cały uklad elektroniczny i musze nagrzewnicę odpalać" na krótko". chciałem zrobic jakiś zapłon iskrowy , który byłby połączony z elektrodami zapłonowymi ze zdjęcia . http://obrazki.elektroda.net/34_12641984... czy ktoś mi może podpowiedzieć jak to zrobić prostym sposobem- chodzi...
BANANvanDYK - zrobiłem, jak radziłeś i poszukałem mechanika posiadającego lampę stroboskopową. Okazało się, że nie jest to przyrząd powszechnie używany i dopiero trzeci takową miał (nawet ASO Renault nie posiadał ;) ). Nie wiem, jakiej firmy ale była podłączana pod akumulator a przewód sygnałowy był zakończony klipsem zamykanym na kablu WN. "Niestety"...
A moze by zastapic kondensator modulem elektronicznym tak jak robilo sie w maluchu ??
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
w cc 700 niema aparatu ani urzadzen z nim zwiazanzch zaplon jest na module elektronicznym i moim zdaniem to jego sprawka taki jak w maluchach elegantach
na bemzynie to samo??? ale czy można jakoś sprawdzić te świece i kable???? W maluchu to sprawdzałem wyciagajac i kladac na silnik, potem ruszalem kolem pasowym i patrzylem na iskre. Jak byla niebiesko-fioletowa i przeskakiwala miedzy elektrodami to w porzadku, a jak po izolatorze to ma przebicie. Jak iskra pomaranczowo-czerwona to za niskie napiecie...
W nowoczesnych silnikach zazwyczaj turbinka jest w standardzie (tzn tak konstruuje się kolektor, komorę i przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej by przepływ był turbulentny co sprzyja jednorodnemu wypełnieniu cylindra). Dokładnie tak jest. Do tego nawet tłok już nie ma płaskiej powierzchni tylko takie zagłębienie, aby w cylindrze jeszcze tworzyło...
Co prawda niewiele nowego wniosę ale: -cykl artykułów p. Stefana Roguskiego w "RE" i "EDW" na ten temat, - do Jawy ładowało się z powodzeniem osprzęt z 12V trabanta - już samo zwiększenie energii iskry dawało się odczuć na manetce. Zmiana krzywej zapłonu ? A gdyby pójść na skróty i spróbować z Nanoplexem z np. Malucha, bądź podciśnieniowo regulowanym...
Ja bym koledzy tak tego tematu nie trywializował. To nie jest tylko podniesienie napięcia przy rozruchu, bo mamy tu do czynienia z układem RLC i teoretycznych zawiłości jest tu znacznie więcej, niż się wydaje. Coś mi się kołacze, że w takim połączeniu dochodzi do wydłużenia czasu trwania iskry, ale łeba za to nie dam sobie uciąć. Tematy w internecie...
Witam. posiadam silnik od "malucha" jednego z ostatniej wersji silników. Chce go wykorzystać jako silnik do traktorka własnej roboty. Zamontowałem do niego elektroniczną instalacje zapłonową która nie była przy tym silniku od początku. Po odpalenia silnik pracuje, ale w nieregularnych odstępach czasu coś przerywa. Zauważyłem ze spaliny w momencie tego...
Ja robilem cos takiego ( z qmplem), tylko ze byl to kompletny modul samochodowy. A dokladniej sterowanie zaplonem i wtryskiem w silniku z.... Malucha!! Zdjecia sa na www.kubagert.prv.pl. Narazie jeszcze nie testowałem tego na prawdziwym silniku ale mam zrobiony model takiego silnika z kołem impulsowym (silnik elektryczny plus tarcza z nacięciami i transoptor...
Chciałbym się dowiedzieć, ile osób byłoby zainteresowanych opublikowaniem mojej i mojego kolegi pracy dyplomowej pt: "Mikroprocesorowy moduł samochodowy oparty na mikrokontrolerze PIC16F877". Jest to jak sama nazwa wskazuje moduł samochodowy sterujący zapłonem i wtryskiem paliwa silnika....uwaga...... z malucha. (nie mylić z elektronicznym zapłonem!!!!)...
Pompę paliwa wymieniłem jako pierwszą na inną(nic to nie zmieniło). Co do wody w paliwie to nie ma takiej możliwości bo benzyna jest prosto ze stacji wczoraj tankowana a paliwo idzie prosto z kanistra. Pływak sprawdzałem podczas czyszczenia gaźnika, nie jest dziurawy. Aparatu zapłonowego nie ma bo to jest silnik z eleganta(zapłon elektroniczny). Luzy...
Wiem ze ludzie wkladaja tez inne silniki do malucha,a szczytem dla mnie jest wlasciciel takiego samochodu na wegrzech albo w czechach ktoey wlozyl silnik od vw 1.9 TDI. Ja kiedyś w TV widziałem z silnikem od alfy. Może zapłon elektroniczny. Planownie głowicy. Ogólnie to bym się za to nie zabierał, ale jeśli kolega chce. (Lepsze to niż tuning polegający...
Nie bede się kłucił to zależy od konstrukcji...nie mówie tu o kadecie tylko o ogólnie o MULTEC'u. Znam go z poloneza a tam był czujnik połozenia wału. Nie można mylić tutaj czujnika połozenia wału od impulsatora halla w aparacie zapłonowym. Bo ten pierwszy jest po to by komputer wiedzial czy sie silnik kręci i jak szybko, a impulasator halla działa...
Maluch jest wyjątkowo odporny i nawet przy zużytym rozrządzie tnącym obudowę powinien działać w miarę poprawnie. Będzie słychać wyraźny hałas ocierania łańcuszka rozrządu o obudowę (taki wyraźny chrobot). Tak,wszyscy o tym wiemy,a przynajmniej "starsza generacja".Jednak przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Odpalisz i będzie chodził,ale przy odpalaniu...
Swego czasu ( lata 80-te)przerabiałem uszkodzone moduły od poloneza ( padała elektronika sterująca a tranzystor przeżywał, był też spory kawałek radiatora) na zapłony elektroniczne do malucha. Styk przeżywał o wiele dłużej bo płyneło przez niego tylko ok 15mA, kondensator się wyrzucało,chodziło bezawaryjnie. Układ wziąlem z radioelektronika tylko pomysł...
Maluchy tak mają, choć w różnym stopniu: czasem faktycznie przy niskiej temperaturze ciężko ruszyć. Warto sprawdzić czy jednak ssanie całkowicie się otwiera, czy linka ssania jest prawidłowo umocowana w dźwigni na gaźniku. Jeśli to wersja bez aparatu zapłonowego, z zapłonem elektronicznym - zapłonu się nie ustawi. Jeśli wersja z aparatem zapłonowym...
Jestem elektronikiem konstruktorem i widzę marne szanse żeby to miało działać, za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak. Aprila na pewno miała zapłon elektroniczny nie wiemy czy IDI czy CDI, cewki do CDI nie nadają sie do IDI, piszesz że zapłon był bezstykowy, a przestarzałe układy jak GL-100 A maja wejście do przerywacza, może dadzą się wyzwolić...
narazie efekty są słabe bo nie moze osiagnać obrotów...... ;( próbuje własnie zrobic to na regulatorze od malucha... ale strasznie cieżko bedzie to ustawic .... elektroniczny było by łatwiej .....
Ten pomysł z 220 V jest do bani bo jest dosyc niebezpieczny. Przerabiałem niejednokrotnie spalone pastuch czesto pada tam trafo WN wstawiam zwykłą cewkę od maluch ( zapłon na platynki) i jest nie do zaaabania. Natomiast jak przegnije trafo ferrytowe przetwornicy to jest praktycznie nie do przewinięcia w tym kubku bo jest nawiniete baaardzo cienkim drucikiem,...
mam silnik ok hondy xl 125 4suw z oryginalnym elektronicznym zaplonem jednak nie mam pojecia jak go sprawdzic i zamątowac bo wszystko jest osobno.. modul na 7 kabli .. impulsator na dwa kable a ze silnika wychodzi 5 kabli...kolory sie nie zgadzają.. myslalem o zastosowaniu zaplonu od malucha albo cc .. co wy na to.. albo przerobieniu na platynki (chociaz...
Dawno temu byłem posiadaczem Malucha Właściewie żeby pojechać z dziewczyną ( obeną żoną ) musiałem zakasać rękawy i niczym Adam Słodowy zrobić sobie samochód. Ale nie czas na przechwałki. 1. Zapłon tradycyjny czyli z przerywaczem czy elektroniczny ( nowsze wersje ) 2. Ustawienie wyprzedzenia zapłonu na kole zamchowym wg GMP ( górny martwy punkt ) dotyczy...
Silnik najprawdopodobniej bedzie uzyty do poduszkowca Zapłon chce zastosowac tylko i wyłącznie od malucha Chce sie dowiedziec jak podłączyc cewke czujnik i zasilanie do modułu elektronicznego. A oto zdjęcia silnika: http://img205.imageshack.us/img205/9513/... Uploaded with http://img11.imageshack.us/img11/6158/20... Uploaded...
Miałem kiedyś "malucha"rok 1985 " z prądnicą sam w domu po wymontowaniu regulatora wyregulowałem go,ustawiając trochę wyższe napiecie,a układ zapłonowy elektroniczny robiłem samodzielnie na tranzystorze TIP 162 jak się nie mylę i działał super zamontowałem go patrząc od tyłu po prawej stronie w komorze silnika,oczywiście tranzystor miał odpowiedni radiator,a...
Czy nadaje się na pracę magisterską - zapewne tak, choć raczej na automatyce i robotyce albo budowie silników spalinowych... niemniej najbardziej kompetentną osobą która może udzielić Ci odpowiedzi na to pytanie to kierownik zakładu na którym będziesz się bronił, możesz też porozmawiać z potencjalnym promotorem, poza tym to bardziej praca na poziomie...
Dodatkową zaletą tego motoroweru jest to, że po złożeniu ramy zmieści się w bagażniku malucha. :D Pełen bajer. Można pomyśleć o elektronicznym zapłonie! Będzie lepiej hulać. Być może nawet jeździć na jednym kole.
Nie jestem ekspertem od maluchów, ale tam, gdzie jest elektroniczny zapłon, nie ma regulator odśrodkowego, bo korekta KWZ po obrotach może być robiona programowo. W "normalnych samochodach", ale bez elektroniki, były i ciężarki i regulator podciśnieniowy. Korekta po obciążeniu jest zawsze na podstawie podciśnienia. Nanoplex istotnie ma ją tylko 2-punktową....
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
czy mozliwe jest stworzenie zalonu elektronicznego do motoru bez akumulatora, ale z przerywaczem. Mam do dyspozycji standardowy zaplon jak w wsk3. Czytalem na forum ze taki zaplon poprawia osiagi silnika, na allegro sa dostepne takie uklady ale po bardzo wygorowanych cenach. Prosze o wskazowki, schematy. Ewentualnie jak przerobic zaplon (jak w maluchu)...
Kolego mechanik jak z jesteś mechanikiem to wiesz że nie ma szczelnych obudów w silniku, Kiedyś co prawda rozebrałem aparat zapłonowy w Nisanie I byłem zszokowany jego czystością w środku, a i tak był hallotron. Radzę zmienic założenie start układu magnesem z cewką i dalej elektronika. Parę problemów jeszcze przed tobą- długość impulsu, jego kształt,...
nie nie nie, chodzi o STATYCZNE POCZATKOWE wyprzedzenie, takie ktore ustawia sie ruszajac czujnikien / calym aparatem w samochodzie gdy silnik wylaczony. W ten sposob caly wykres przesuwa sie gora/dol. Mape zaplonu i tak ma modul zaplonowy, a regulujac kat poczatkowy wyprzedzenia zmieniam tylko jego polozenie /gora/dol/ w moim a-grupowym maluchu zaplon...
Witam mam takie problem: Wczoraj jak odpalielm a było max -5'C to wszystko chodziło normalnie. Natomiast kiedy wyszedlem z rpacy o 23:00 i odpalielm na podciagnietym ssaniu to odplalil bez problemu tak jak zawsze natomiast wtedy bylo -15'C noi wyjechalem dalej na ssaniu i jade ledwo jedzie nie chce sie wkrecac na obr to normalka pojezdzielm tak z 30...
Nie widziałem jeszcze cewki bezrozdzielaczowej w innym samochodzie niż maluch,ale kiedys dawno temu kiedy miałem maluch z zapłonem elektronicznym to obrotomież podłączałem w ten sposób,że na przewodzie wysokiego napięcia z cewki do rozdzielacz nawinąłem parenascie zwojów drutu (ilosc musisz dobrac doswiadzczalnie) jeden koniec podłączłem do obrotomierza...
ja bym to poczucie humoru nazwał pasją, ale da się w tym dostrzec ukryte dobro- gdyby nie ciągłe usterki komara, to nic bym nie umiał, poza tym komar znakomicie ćwiczy kondycję i siłę (próby odpalania na popych). z każdym dniem potrafiłem go pchać dalej, wszystko popsuł zapłon elektroniczny :) Też miałem taki pojazd w wieku 16 late (było to wieki temu)....
http://obrazki.elektroda.net/23_11907365... Przedstawiam tutorial jak zrobic elektroniczny obrotomierz do motocykli z instalacja 12v (platynki/elektronik), ogolnie wszystkich silnikow 2 suwowych 1 cylidrowych, 4 suwowych 2 cylindrowych, zatem do Malucha oraz Fiata CC rowniez bedzie pasowal. Jestem autorem tego opisu oraz obrotomierza. Krotki opis:...
W samochodowym układzie zapłonowym (sterującym pracą świec zapłonowych) stosuje się między innymi cewkę wysokiego napięcia, kondensator i przerywacz (przynajmniej tak jest w maluchu, jak w innych samochodach - nie wiem). W układzie rozwarcie (lub zwarcie - nie pamiętam) przerywacza powoduje wyzwolenie iskry na świecy. Gdyby kupić cewkę zapłonową (zwaną...
no to nie ma problemu: - jeden to + - drugi kabel to - - a trzeci kable dołącz do kabla wychodzącego z pod kopółki (chyba tak to się zwie) - tam masz przerywacz tzw. platynki i przyłączanego do cefki zapłonowej wszystko powinno działać. Nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia jak to się ma w nowszym układzie zapłonowym :-(
W maluchu był regulowany czujnik podciśnienia na zasadzie styku. W maluchu, ale tylko z elektronicznym zapłonem, czyli w wersjach el i elx. Ten układ był adaptowany z cc700. Tam faktycznie był przełącznik podciśnieniowy. Co do przepustnicy w układzie wylotowym, to jeszcze raz NIE. Widziałeś kiedykolwiek zawory z układów wydechowych? Takie znajdziesz...
Witam. Mam problem z maluchem. Dziś go kupiłem i gdy silnik jest na ssaniu, wszystko jest ok, ale gdy puszczę ssanie to silnik nie trzyma obrotów. Gość, od którego kupiłem malucha mówił, że po czyszczeniu gaźnika właśnie się to stało. Jaka moze być przyczyna? Śruba od regulacji obrotów wkręcona jest na maxa. Poza tym silnik pali na 'strzała'. Maluch...
Nie uda się zrobić stabilizatora z instalacji samochodu na 12V . W najlepszym razie dla stabilizatora LDO różnica napięć na wejściu i wyjściu stabilizatora powinna wynosić ponad 1V . W maluchu czasami może tej różnicy zabraknąć. Można spróbować innej sztuczki: między zacisk + i masę obrotomierza podłączyć kondensator elektrolityczny 470uF/25V i między...
Witam. Odświeżam temat bowiem znalazłem na stronie http://marcek20.ovh.org/ schemat elektronicznego układu zapłonowego do Komara. Czy Waszym zdaniem jest to poprawna konstrukcja? http://obrazki.elektroda.net/72_11932241... Cewka z lewej na schemacie to oryginalna, ta po prawej to dodatkowa np. z malucha
Witam, Idzie zima mam troszkę wolego czasu i wpadł mi do głowy pomysł "maluch i turbo=??" myślałem szukałem i na dzień dzisiejszy mam 2 koncepcje: 1. elektrycznie napędzana sprężarka z układem który zraz ze wzrostem obrotów wału będzie zwiększał obroty silnika sprężarki( zadanie ułatwione posiadam eleganta ELX z elektronicznym modułem zapłonowym można...
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
zapłon elektroniczny maluch maluch zapłon zapłon maluch
wieczna bateria peugeot boxer kluczyk pomiar rezystancji wtrysku
Philips VR6349/67S Service Manual – schematy, naprawa, typowe usterki magnetowidu VHS Ford Galaxy 2.3 – demontaż alternatora Bosch, Valeo: kolejność odkręcania, dostęp, narzędzia