Ciekawa sprawa, gdyby każdy elektronik sprawdzał diodę żarówką.... Od tego ma miernik. A w nim opcja sprawdzania półprzewodników (nie mylić z omomierzem).
chyba nie złamę regulaminu (ostatnio mam przez to kłopoty) jeżeli podam namiary na człowieka który może w tej sprawie pomóc. 603 747 125 p. Krzysztof Majda. Elektronik z pewnego ASO renault w łodzi. Tylko nie jestem pewien czy jeszcze nr aktualny. Ale warto spróbować.
Sam tego nie ogarniesz. Dobry elektronik , albo asso. Więc wydatki jak widzisz nieuniknione.
Bardzo proste, elektronik Wam tak zrobi, że tamten klucz ani nie odpali ani nie otworzy.
Jeśli masz błąd np: Błąd wewnętrzny sterownika, to trzeba zacząć od wymiany sterownika lub elektronik musi usunąć crasha, a jeśli masz inne błędy a podejrzewam że masz, np: napinacze, poduszki to poprostu te części do wymiany lub zasymulowania opornikiem 2,2ohm lub też wyprogramowanie błędów przy użyciu clipa. Takich porad tutaj nie tolerujemy - bezpieczeństwo,...
Witam, znajomy ma Renault Clio II w którym mechanik zdiagnozował uszkodzony pin ECU (jeden pin skorodował i odłamał się przy czyszczeniu). Sterownik to IAW 5NR.C2 i znajomy poprosił mnie żebym jako elektronik amator rzucił okiem co da się z tym zrobić. Dolutowanie oderwanej części pinu wydaje się ultra trudne, wymiana całego pinu wydaje się możliwa...
Witam mam ten sam problem wtryski grają jak by były nie zakodowane. Prowadzę warsztat i naprawiam Masterki ale z jednym autem nie mogę sobie poradzić założone zostały nowe wtryski dalej grają mam jeszcze używki z 7 kompletów podmieniałem zaznaczę wszystkie sprawdzone. Podmieniona pompa wtryskowa podmieniony regulator na pompie, czujnik na listwie, listwa...
Witam. Po dłuższych bataliach z wrocławskimi mechanikami, szukam kogoś kto zajął by się skrzynią dp0 w Espace III 2.0 16v. '01. Obecny elektronik stwierdził uszkodzenie sterownika silnika, przez co skrzynia nie może wrzucić pierwszego biegu, załącza i rozłącza szarpiąc przy tym. Skrzynia była rozbierana, wymieniono hamulce 1 i 2 biegu, nowe elektrozawory...
No jakiś tam elektronik przerobił go z ELMa na taki co będzie pasował do renault. Tak zapewnił mnie sprzedawca. Ja już nie wiem w czym szukać błędu. Program instaluje wg wszelkich wskazówek, wszystko jest niby ok, ale jak uruchomię program to pojawia się ten żółty kwadrat z białym X na czerwonym tle na tym w pasku z zegarem.... W ogóle to jak uruchomię...
Co do tych elektroników, którzy potrafią tylko zaproponować używany moduł - to pójście na łatwiznę, bo po co się bawić, lepiej kupić gotowe i tylko przełożyć immo lub tacy z nich "elektronicy" Bo naprawa UCH , w porównaniu do kupna używki i "przepisaniu ", jest ekonomicznie nieuzasadniona . A tak elektronik ma więcej czas na inne rzeczy a klient jest...
Elektronik to jest dobra myśl. WYdrukuj porady z forum na pewno będą mu pomocne. Ja swojego grzałem HOT AIRem ale pomógł tylko na 2 dni. Dopiero przygrzanie wszystkich lutów pomogło - pomimo że sprawdzałem je pod dobrą lupą to jednak na oko nie udało mi się dojrzeć tego jednego-jedynego.
Nie da rady z tymi chwilowymi przerwami na wtyczce. Ruszam macham i bez zmian. W obu autach to samo...? Na dwóch róznych ladowarkach...? Czy jest ktos na forum z duża wiedza aby przeanalizowac dane z rejestartora pqm? Mam odczyt bezposrednio z kabla pomiedzy ladowarką a autem. Jedyne co zauważyłem na ekranie w czasie wystepowania to gwałtowna zmiana...
Pacjent Renault Clio 3, 2006, 1.2 beznyna - po wielkim deszczu zaistniał problem ze światłami oraz wycieraczkami. Na ten moment, zweryfikowałem poprawność działania przełącznika zespolonego kierunkowskazów (wymieniłem na nowy), odepchałem odpływy z podszybia (stała woda), sprawdziłem mechanizm i silnik wycieraczek (sprawne). Inne fakty - światła zapalają...
Nawiązując do wcześniej opisanego przeze mnie wątku. Opiszę co mi się przydarzyło jako jego następstwo. Postaram się tutaj być jak najbardziej obiektywny i wyrozumiały, ponieważ z natury jestem osobą cierpliwą. Będę miał również kilka pytań do użytkowników portalu, które pozostawię mniej lub bardziej na koniec. 25.07.2023 zlawetowałem po raz pierwszy...
Witam wszystkich. Ja przerabiałem temat z blokadą w moim Espace iv. Standardowy komunikat o zablokowanej kierownicy,itd. Więc trzeba zrzucić deskę,górną część. Trzeba ściągnąć przy tym kierownicę. Cała operacja zajęła mi ok.30 min. Po prawej strony kolumny jest to dziadostwo. Manetki z czujnikiem skrętu trzeba zdemontować. Śruba ukryta jest pod białym,ruchomym...
Skończyło sie na montażu drugiej centralki koszt 100zl w pl elektronik
witam ponownie jeżeli chodzi o ten czujnik już go naprawiłem i jest spokój,zobaczymy na jaki czas :)) i zregenerowałem to u elektronika,samemu jednak nie chciałem się za to brać.Kosztowało mnie to 150 zł a nie jak w ASO 3500tyś zł. z gwarancją 12 miesięczna po za tym mam zapewnienie że nic już nie powinno się z tym dziać.Jestem z Łodzi i elektronik...
Najprościej założyć sterowanie zdalne centralnego zamka na pilot.Najprostsze urzadzenie kosztuje ok.50zł.Gwarancja na rok i spokój;podłaczajac cztery przewody. Może i najprościej... Ale po co zakładać zdalne sterowanie jak ten samochodzik i tak niepojedzie.Koledze przyda sie dobry Elektronik lub wizyta w ASO. Pozdr.
Zrób sobie immo off to będzie rozwiązanie na zawsze . Takie prace tylko elektronik samochodowy .
Jak już napisano zerwać ręczny między fotelami i auto do dobrego elektronika ze sprzętem. Gdyby była ori karta byłoby sporo łatwiej a jaki tu wymyślny specjalistyczny sprzęt jest potrzebny , którego nie ma średniej klasy elektronik ?
Witam, Mam problem z Renault Scenic 1 1,9Dci . Auto po nocy przestalo odpalać, dioda Immo w ogole nie swieciła. Elektronik usunął immo, włożyłem ECU, samochod zapalił. Działał przez jakieś 10 min a przy próbie kolejnego uruchomienia rozrusznik kreci i sinik nie odpala. Proszę o jakieś wskazówki.
Witam szanowne grono :) Problem podobny do innych w tym temacie, rozkodował sie kluczyk(?), nie działa otwieranie z pilota, mruga dioda, auta nie da sie uruchomić a na domiar złego jestem w Grecji :/ Renault Megane 1999r VIN: VF1LA0E0518018074 Kluczyk: 98086 S1461 fotki poniżej Byłbym mega wdzięczny za pomoc bo laweta i elektronik nawet nie chce wiedzieć...
Wytargaj to jeszcze raz, otwórz, wyczyść wszystko, przemyj kontaktem, piny wszystkie dokładnie wyczyść oraz kostki dokładnie wymyj, jeśli nie pomoże może jakiś elektronik to ogarnie.
W Białej wtyczce w UCH są dwie szuflady . Jedna jest 6 pinowa - bodajże czarna. W tej szufladzie na 5 pinie jest cienki czerwony przewód - to zasilanie do lampek sufitowych. Układ działa tak że chyba 15 minut ( dokładnie nie jestem pewny) po wyłączeniu zapłonu to napięcie się wyłącza - takie zabezpieczenie przed rozładowaniem aku. A w białej na 7 pinie...
luke1 Są firmy, które się tym "zawodowo" zajmują. Niestety, pieniądze nie są "rozsądne". Bez urazy ale jakoś nigdy nie widziałem "zawodowca" w temacie zakłóceń Radiotechnicznych. Każdy elektryk rozkładał tzw. "ręce" i nie był w stanie naprawić (czytaj : od kłócić) żadnego wirnika czy rotora. :D Pozdrawiam. Cześć! Firma (firmy) o której myślę, odkłócenia...
Wszystko jest orginalne renault - nikt nie grzebał i nie podmienial na inny wyświetlacz itd. Działało bez problemu aż do przedwczoraj. Radio gra - kodu nie ma , ponieważ jest zdjęty przez Renaulta. A wyswietlacz i pilot przestały dzialać same. Wyjmowałem radio i wyświetlacz- wtyki były wsadzone - elektronikiem nie jestem i nie miałem jak sprawdzic....
Z mojego doświadczenia to Renault ma coś w rodzaju auto-detekcji i po każdym przekręcaniu kluczyka sprawdza system po czym wyświetla błędy lub tez je kasuje. co do Opli to mimo ,że korzystali z silników Isuzu i Renault maja własna elektronikę i niestety bez kompa nie przejdzie ten numer. Proponuję pomierzyć ciśnienia doładowania oraz różnice in/out....
Problem się powiększył. Rozebrałem deskę rozdzielczą aby sprawdzić kable. Następnie tablicę bezpieczników. Coś zaśmierdziało i zegary przestały reagować. Słychać aby tykanie z głośniczka i wskazówki podrygują. Na tablicy od bezpieczników jedna ścieżka jest przepalona i ma mi ją elektronik naprawić na jutro.
Każdy dobry elektronik samochodowy Ci to ogarnie. Ty faktycznie będziesz miał problem.
Witam. Bez testera i pinu nie da rady wylogować zgubionego kluczyka. Serwis albo elektronik samochodowy. pozdrawiam.
Jak ktoś nie ma wyobraźni, to wszystko uszkodzi. ...I wtedy będzie drogo :D Szewc naprawia buty , piekarz piecze chleb Zniszczy kartę i kogo poprosi o zwrot kosztów bo ...laweta , elektronik , przyuczenie?
Co tu jest niezrozumiałe??? Pilot który jest w kluczyku działa w ten sposób,że po naciśnięciu świeci się na pilocie dioda,a nie reaguje na samochód.Kodowałem kluczyk za pomocą centralnego zamka od wewnątrz.Był już elektronik samochodowy i rozłożył ręce.
Jeśli zapalił się życząc na desce - pomarańczowa kontrolka "respiratora" to na początku należy podłączyć auto pod komputer. I przeprowadzić pełną diagnostykę. I nie ma tłumaczenia ze się nie połączy. Dobry sprzęt i elektronik da rade
Rozumiem że nie da się samemu zresetować, potrzebny magik elektronik :/
Jeśli zmieniarka była wyciągnięta z oryginalnego samochodu to spróbuj generatorów z Play Store na androida, w moim przypadku zadziałało, w przeciwnym przypadku tylko elektronik i wyciągnięcie kodu z pamięci.
(at)JM Elektronik dzięki za szybką odpowiedż! niestety muszę się przyznać że nie wiem z której pamięci mam zczytać wsad , jak jest ona oznaczona i gdzie się znajduje :oops: jak możesz - proszę pomóż (nie należę do ekspertów)
(at)Anulka14027 Nie wiem jak to w Polsce wygląda, ale tutaj w Trzecim Świecie, u Murzynków, mój Kolega, mechanik - elektronik samochodowy, w takich przypadkach podłącza tzw. ,,data logger" pod OBD2 i każe klientowi jeździć. Po paru dniach zczytuje się błędy i coś troche jasniej się robi. :D
Witam. Mam Renault Kangoo 1.9 D 99' i zaciąłem się na samodzielne rozpracowanie mojego problemu bo myślę że 600 stów za plipy to rozbój... Autko nie zapala - nie rozbraja się immobilizer. Obydwa kluczyki otwierają centralny ( raczej sterowany radiem bo łapie nawet zza samochodu ) natomiast nie rozbrajają immobilizera fabrycznego. Baterie wymieniłem...
To jest ten moment kiedy należy spisać z których sterowników nie da się zczytać błędów z wyświetlacza pokładowego. Jeżeli nie pali wówczas immobiliser nie ma połączenia i będzie brak komunikacji z modułami. Diagnoza przez OBD nie działa. Obcykany elektronik obejdzie się bez komputera. Obecnie pogoda jest deszczowa. Idealna żeby zadziałać.
Taaa druciarstwo górą, potem elektronik z prawdziwego zdarzenia będzie takie pajeczarstwo usuwał.
sa to nazwy firm. wlasnie w tym problem że w sklepach normalnie tego nie dostaniesz www.wurth.pl kurde chyba wczesniej zrobilem literówke.
Renault Megane II z 2004 roku. Uprzejmie dziękuje za schematy ale elektronik ze mnie żaden. Po chłopskiemu jak moglibyście powiedzieć tzn.napisać gdzie szukać.
u mnie immo ciachnięte i problem się narodził ....z mocą i następnymi błędami:( ja nie robiłem tego osobiście i stąd pytanie moje czy w trakcie "usuwania" immo mogło coś takiego nastąpić jak opisałem wyżej?? dodam jeszcze ze po usunięciu immo nie widać tez kontrolki od świec żarowych. proszę o pomoc i podpowiedzi co ten elektronik mógł spier.....
Teraz wyślij resztę auta. Życzliwie Ci podpowiadałem. Dobry elektronik samochodowy Ci ogarnie. To proste auto.
Dobry elektronik ogarnie wsze usterki w godzinę. Zaczynają pojawiać się masowo więc będzie wiedział co i jak. Niestety nie ma tu jednej odpowiedzi. Przyczyny mogą tkwić w trzech a nawet czterech miejscach.
A naprawi mi to elektryk samochodowy czy elektronik taki ogolny??
tak naprawione , uszkodzony był sterownik dokładniej płytka która zrobił mi znajomy elektronik
Sprawdź najpierw dokręcenie . Uwaga. Śruba od blokady ma lewy gwint. Jeśli śruba się poluzowała to blokada nie ruszy. Wystarczy dokręcić z czuciem ( śruba zrywalna) i wszystko działa jak ta, nomen omen Lala :D Blokadę kupujesz używaną , dajesz do wyczyszczenia do lokalnego warsztatu zajmującego się elektronika samochodowa , podpinasz , samo się doucza...
Zobaczysz w końcu tą płytkę odbiorczą? Jesteś elektronik to dasz radę.
Cześć! Jestem załamana.Od dwóch dni próbuję rozgryźć immo w moim renault Megane Scenic r.1998.Otóż nie działa automatyczne otwieranie drzwi.Otwieram kluczykiem ręcznie,ale...nie odpalę auta,bo immo blokuje mi wtrysk-czyli dioda na pulpicie mruga.Próbowałam odblokować wprowadzając kod z wnętrza kluczyka kilka razy,po każdym razie odczekałam 10-15min...
renault elektronik renault naprawa elektronik elektronik renault master
podłączenie wzmacniacza smartfona vectra przekaznik pompy paliwa gazowy podgrzewacz
Radio Trubadur - brak dźwięku na UKF PR Master nie wykrywa portu COM - rozwiązania i diagnostyka