To elektronik, czy na przerywaczu?
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
wytoczyłem w miejsce krzywki walec aluminiowy z wkręconą śrubą M5 jako sygnał dla impulsatora Myślę, ze tu jest pies pogrzebany, za mała średnica (prędkość liniowa) i za mały element stalowy. Nie ma tam miejsca aby zamontować impulsator na zewnątrz koła magnesowego ?
A może świeca No faktycznie :D Od tego trzeba zacząć. Ale to taki banał, że aż nie chce się o tym pisać. I liczę, ze chociaż takie podstawy autor zweryfikował. Skoro jak ciepły, to odpali i zgaśnie, to NIE JEST to problem z zapłonem, a z paliwem. Zalej mu do gardzieli paliwa i sprawdź, czy pracuje. Pewnie będzie.
Od cewki ładowania daj plus na czujnik i od czujnika na lampę, masę daj na czujniku i po problemie ja tak robiłem stop od postaw i działa. :) Pozdrawiam.
Więc pierwszy do odstrzału zostaje ci moduł zapłonowy oraz cewka WN. Jeśli masz opcję, pożycz od kolegi na testy. Jeśli nawet po podmianie nie zapali, to już zostają tylko 2 rzeczy, albo cewka zasilająca w statorze ostro zdycha, albo impulsator. Raczej bym stawiał na cewkę. Ewentualnie, może gdzieś po drodze masz jakieś skorodowane przewody lub złączki.
Z iskrownika mają oryg. wychodzić kable: niebieski, czerwony, czerwono-biały, szaro-czerwony, czerwono-żółty. Potrzebne Ci niebieski i czerwony. Niebieski do 3 na module zapłonowym, czerwony na 14 modułu. 31 z modułu na masę, 15 z modułu na 15 cewki butelkowej WN. 1 z cewki butelkowej na masę. Fajka wiadomo. 2 na module jest potrzebna do gaszenia motoru...
http://obrazki.elektroda.pl/7212286600_1... http://obrazki.elektroda.pl/1325041200_1... Tu masz schematy. A to BT150 to tyrystor, ale odpowiedzialny on jest za ładowanie, a nie za kierunki.
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Jeśli twoja instalacja jest sparciała rozwalona zbutwiała, to może warto pokusić się o zmianę instalacji masz na allegro całe kompletne instalacje, i nie są jakieś specjalnie drogie. Następny problem może być zamiennik stacyjki bez opisów co dużo utrudnia odpowiednie podłączenie stacyjki. W Simsonie akurat jest trochę tych kabli idących do stacyjki....
Katalog części i było zaznaczone na rysunku. Problem rozwiązany.
Witam! Słuchaj czy,jak wymieniłeś cewkę WN.? to czy też,wymieniłeś przewód WN.? Bo tak powinieneś zrobić razem z czapeczką. Czapeczki,sa teraz z opornikiem przeciwzakłóceniowym więc ja osobiście! kupiłbym bez,jak były kiedyś. Moim zdaniem co do iskry,to ma być,błękitna,niebieska.Widocznie masz jakieś przebicie,miedzy cewką WN,a świecą. Swieca do simsonka...
Siema nie wiem czy dużo pomogę ale spróbuj kupić Wzmacniany moduł ja mam taki i mi się nic nie dzieje w przeciwienistwie do innych znajdziesz taki moduł na Jackmotors pod nazwą "MODUŁ ZAPŁONOWY SIMSON ROCZNA GWARANCJA PL" a i ten moduł od razu ma rok gwarancji
O te cewki ci chodzi? http://obrazki.elektroda.pl/2096558300_1... Dodano po 3 Czy tą . http://obrazki.elektroda.pl/7936695500_1... Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/5739038900_1...
Mogę przypuścić uszkodzenie impulsatora, to częsty problem. Objawia się to tym, że iskra powyżej pewnych obrotów ginie. Możesz to sprawdzić używając wiertarki do napędu wału korbowego przez nakrętkę koła magnesowego, obserwując czy iskra nie ginie. Do bardziej zaawansowanych testów przydałaby się lampa stroboskopowa aby sprawdzić czy nie wariuje kąt...
jak Ci się tak stanie odepnij kabel z nr 2 z modułu, idzie on do stacyjki do gaszenia, może on oszukuje;) a jak nie to trzeba przepatrzeć wiązkę do zapłonu...
Ja hciał bym sie zapytac czy czujnik impulsów tyrystora moze byc 12v i 6v bo w czoraj kupilem czujnik do simsona s51 i nie ma iskry a wczesniej była
Mistrz BANANvanDYK :-) kojarzę jeszcze z ely fourm ;-) to tak na marginesie . Diagnoza trafna podwójnie bo zjarał się mostek i ścieżka . Mostek się praktycznie sam wylutował , musiała być tam niezła zwara . Po wymianie napięcie na 59ab jest ale ładowania nadal brak . Czy bez aku powinno pojawić się napięcie na wyjściach od aku ? Może tyrystor ( BT151-800R)...
Problemem było odwrotne podłączenie kabli od cewek zamiast od ladownai to była od switatel a do światlo tylne szło z cewki do ładowania zmieniłem kable i wszytko jest ok
Proszę użyć wyszukiwarki, problem braku iskry w Simsonie był już opisywany wielokrotnie. Forum zawiera opisy, wszystkich możliwych usterek występujące w Simsonach.
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Witam, mam Sim s ona S51 elektronik, po zamontowaniu nowego gaźnika Sim s on jeździ dużo wolniej niż na gaźniku Amal, ale również przerywa. A jak dokręcę śrubę to jedzie na 4 bo jak jest odkręcona 2 obroty od mieszanki to 1 2 jest dobrze a na 3 jedzie ale słabo, nie ma siły a po wrzuceniu czwórki nie chce jechać. Co robić, z góry dzięki za pomoc
Czy posiada Pan długo ten motorek? Zepsuł się po wymianie czegoś? Po zatankowaniu paliwa? Kupił Pan już takiego? Po ostatnim sezonie problem?
Witam jestem posiadaczem Simsona s51 elektronik z 89r i chciałbym podłączyć obrotomierz może wytłumaczycie jak to zrobić instalacja jest 12v
Witam. Ostatnio grzebałem w elektronice w Simsonie i po tym grzebaniu nie chciał już odpalać więc wymieniłem impulsator i moduł. Następnie Simson miał tylko wolne obroty, dając gazu robił bububu ;/ i nie dostaje żadnych obrotów są tylko małe gdy dodaję gaz bądź go ujmuję. Sprawdzone zostały gaźniki i na każdym zachowywał się tak samo. Proszę pomóżcie...
to moze byc pewnie wina przewodu i fajki;]
Usterka ustalona magneto do wymiany było
U mnie podobne objawy dawał uszkodzony impulsator (jak pisał BANANvanDYK). Musisz zmierzyć go omomierzem - biały ok. 30ohm, czerwony 15 ohm. Są tam dwie cewki. Jeśli masz ten biały oryginalny to się go naprawić -są dwie cewki. Jak dobrze pamiętam to były pod zalewą zimne luty. PS. Jeśli masz fajkę z metalową osłoną to podmień ją. Ja wymieniłem na piękny...
Niestety nie posiadam oscyloskopu.
Simson S51 elektronik 12v. Poszukuje rozwiązania (schemat) na usunięcie EWR oraz Elba i zastąpienia ich bardziej niezawodnymi elementami np.ze skutera. Poniżej zamieszam schemat instalacji elektrycznej z mojego motoru.
Witam. Mam problem z moim Simsonem tego typu iż po rozgrzaniu silnika (jeździe min. 15 minutowej), gdy go zgaszę postoi chwilkę, to traci iskrę na kilka godzin. Podczas jazdy wszystko jest ok. Wystarczy, że go zgaszę i koniec nie ma iskry. Jest to Simson Elektronik.
Spróbuj tam http://simaki.webpark.pl/
Panowie, ja przy magnecie nic nie robiłem od kiedy go mam z wyjątkiem zmiany klina. Wszystko było ok do ostatniego czasu kiedy właśnie to się stało :(
do czego służy ta skrzyneczka z prawej strony pod deklem czy to jest ten modu.ł zapłonowy i do czego to służy i jak bedzie popsute to moze nie byc iskry????????? :?:
Gaźnik wyregulowany, a zapłon raczej też ustawiony... przynajmniej od ostatniego razu, gdy wrócił z naprawy nie był ruszany. Więc to może być wina zapłonu?
A regulowałeś gaźnik ?
tak chociażby sprawdzając czy jest przejście miedzy kablami a masą silnika
mam problem... próbuje ustawić go ale nie potrafię nie można nim jechać na jednym gazie bo go szarpie na obrotach jest tylko chwilę a zaraz jak dodam gazu gaśnie... a jeśli jadę na ssaniu jest wszystko ok... czym to jest spowodowane?? za odpowiedź bardzo dziękuję
A kompresję ma? Wydech nie zapchany?
Witam. Simson SR 50 Elektronik 12V zrobiony kapitalny remont. Simson nie wchodzi na obroty i co jakiś czas strzela w tłumik. Wymieniony moduł, gaźnik wyczyszczony, paliwo leci prawidłowo. Z góry dziękuję za pomoc.
Instalacja 6V a cewkę zapłonową ktoś wsadził 12V. Prawidłowo. Platyniarz ma zawsze cewkę WN 12V, a elektronik ma zawsze cewkę WN 6V. W dodatku platyniarz a elektronik inaczej podłączone zaciski 1 i 15. Ważne jest oznaczenie cewki WN, bo różnią się parametrami. ELBA 6V była stosowana wyłącznie w SR50 B3/B4.
Witam, mam Simson S51 6V Elektronik, jak jest wyjęty bezpiecznik od akmulatora ( nie sprawdzałem co się dzieję gdy sie wyjmie od ładowania) to światlo tylne świeci na wolnych obrotach slabiej a na wysokich jaśniej świeci ( jak jest wyjęty bezpiecznik) A jak wloże bezpiecznik to do momentu świeci dobrze a później przygasa czym wyższe obroty tym słabiej....
Witam. Simson sr50c elektronik 12v. Jaki przekrój kabla w mm2 będzie wystarczający żeby zrobić nowa instalacje ? Pozdrawiam
Witam mam problem z podłączeniem elektryki w simsonie sr50 6v posiada elbe oraz regulator diodowy zapłon elektronik nie mogę znaleźć nigdzie schematu z góry dziękuje
Kolego ja już przeglądałem te schematy, ale nadal nie wiem jak rozwiązać ten problem z podłączeniem do stacyjki, bo na stacyjce nie ma żadnych oznaczeń, patrzyłem u kolegi ale jego stacyjka też nie ma żadnych oznaczeń, ściągnął bym oznaczenie z jego Simsona ale ma instalacje 6V ELEKTRONIK
zapłon to elektronik
Witam, mam problem gdyż kupilem zapłon elektronik do simsona. Simson bez świateł jeździ znakomicie, ale gdy włącze światła to przerywa mi na nagrzanym silniku, a czasem nawet gaśnie. Na zimnym silniku na światłach chodzi dobrze. Co mam w końcu zrobić?
Oryginalnie 12V było w modelach S51/1 i SR50/1 od 1989 roku. Platyniarz współpracujący z lampą Bilux, elektronik z lampą halogen HS1. Halogen ciut lepszy + światło asymetryczne. Zapomniałem dodać jeszcze, że jakość kół magnesowych też pozostawia dużo do życzenia. Były czasy, kiedy po wymianie koła magnesowego zaczęły się problemy z przepalaniem żarówek...
Witam kupiłem niedawno Simsona s51 6v z zepsutym układem elektrycznym chce go przerobić na 12v.mam kupiony akumulator,cewkę butelkową,iskrownik,moduł ładowania kierunkowskazów,nowy moduł zapłonowy.Nie wiem jeszcze czy jest potrzebny ten prostownik co był przy instancji 6v. Dodano po 57 Dodam jeszcze że jest to elektronik
simson elektronik simson zapłon elektronik simson elektronik iskra
prąd jałowy transformator elektryczny paralizator schemat ściągacz łożysko odkurzacz
Udostępnianie plików Windows 8 LAN – SMB, uprawnienia, konfiguracja sieci lokalnej Płukanie silnika naftą - czy to bezpieczne?