Tam powinna być zwykła mechaniczna pompa wtryskowa. Jeżeli tak to wystarczy podać 12v na elektrozawór stopu.
Musisz odwiercić 2 śrubki w tej czarnej skrzynce i ją wyjąć. Ukaże Ci się zwykły elektrozawór do gaszenia, podłączasz kabelek po stacyjce i silnik działa. Elektrozawór, który nazywasz "gaszeniem" służy do przyśpieszenia kąta wtrysku. Jeżeli jest sprawny do zadziała dopiero po kręceniu silnikiem.
https://obrazki.elektroda.pl/3573355200_... Kilka razy już spotkałem się z tym, że w fiatowskich silnikach 2,5 i 2,8 przeskakuje rozrząd o 3 zęby tylko na pompie wtryskowe. Kolega ma Ducato 2,5 D to jeżdzi bez osłony rozrządu i co jakiś czas na drodze ustawią rozrząd na pompie zdejmując tylko górne kółko prowadzące pasek.
Pytanie jak go wyjąć? Udało mi się rozwiercić dwie zrywane śruby mocujące na głębokość około 1cm. Całość rusza się na boki ale wyjść nie chce. Czy trzeba głębiej wiercić? Jak wyglądają te śruby mocujące przed zerwaniem? http://obrazki.elektroda.pl/2692237100_1...
napiecie na elektrozawor podawane jest ze sterownika i musza byc spelnione pewne warunki tj. niska temp. silnika ok.5 st celsj. i elektrozawor otwiera sie dopiero jak krecisz rozrusznikiem sygnal jest brany z przekaznika sterujacego rozrusznikiem i bywaly z tym klopoty nawet Fiat wydal stosowne pismo jak to naprawic ale papiery mam w domu a jestem poza...
pojazd: Fiat Ducato 2,8JTD, 2003r. usterka: nie dochodzi napięcie na świecę płomieniową. Dokładniej mówiąc brak napięcia załączającego przekaźnik tej świecy. Świeca jest zasilana poprzez przekaźnik. Do przekaźnika napięcie dochodzi, ale nie ma napiecia sterującego przekaźnikiem. Po podaniu masy na sterowanie tego przekaźnika przekaźnik załapuje. Wygląda...
tak elektrozawór na pompie dostaje plus po stacyjce , a elektrozawór do świecy rózowym ze sterownika świecy
Przekaźnik świecy jest pod "pudełkiem" na środku u góry tuż pod podszybiem. jednak F11 zasila tylko cewkę tego przekaźnika, prąd brany jest z osobnego bezpiecznika. Na tym F11 wisi poza tym dezaktywator trzeciego tłoczka pompy, czujnik prędkości pojazdu na wyjściu z dyfra i elektrozawór świecy płomieniowej (ten ostatni załączany przekaźnikiem R6/T20,...
Turbiny były montowane dwie inne. Mam na stanie zawsze 2-3 turbiny po regeneracji. Siłownik jest pneumatyczny z czujnikiem tzn wchodzi do „gruszki” przewód pneumatyczny a nad nim jest kostka 3 pin. Zaznaczę od razu ze elektrozawór sterujący turbo jest nowy oryginalny. Podciśnienie jest, przewody tez są nowe. Ominąłem serwo hamulcowe nic...
Elektrozawór na przewodzie paliwowym z ukrytym włącznikiem . Omijasz praktycznie całą instalację i jest niezależny . Jedynie przy próbie odpalenia z zamkniętym zaworem może wyskoczyć błąd niskiego ciśnienia paliwa
Czy masz na pompie jeszcze elektrozawór z immo (z kostką chyba na 3 lub 4 pin), czy już zostało wyrzucone i przerobione na zwykły elektrozawór? Jeśli masz immo to mogło się zepsuć. Jeśli masz przerobione na zwykłe gaszenie i elektrozawór działa poprawnie, to pozostaje gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym. W skrajnych przypadkach mogło coś się uszkodzić...
tak EGR , weżyki, elektrozawór ,sprawdzone
Jeżeli Czujnika na turbinie to pewnie pozycji turbo. Stawiam ze padł czujnik, ale nim steruje elektrozawór podciśnieniowy trzeba by sprawdzić czy działa i czy sama geometria turbiny pracuje prawidłowo.
U mnie nie idzię prąd na elektrozawór pompy wtryskowej. Rozrusznik jest ok
Hasła klucze: podciśnienia oraz elektrozawór EGR - do sprawdzenia
A może elektrozawór na pompie? Choć przyznam, że nie wiem co tam siedzi...
Wszystkie pompy wysyłałem do naprawy. Jej naprawa bez specjalistycznego sprzętu nie przyniesie żadnych efektów. W tej pompie wskutek dużych ciśnień zachodzi plimeryzacja wszelkich dodatków do paliwa, a w szczególności jeśli chodzi na rzepaku :!: To nie jest zwykła pompa jak np. w ducato czy ciągniku rolniczym w którym takie biopaliwo nie zrobi nic szczególnego....
Jeżeli odpala na samostarcie to raczej mało watpliwa usterka świec żarowych, najprawdopodobniej albo immobilizer wykazuje dysfunkcje albo elektrozawór pompy wtryskowej odmówił posłuszeństwa
Wiązkę sprawdziłem powiedzmy że pod mikroskopem, sterownik dość drogi jak na razie wymieniłem elektrozawór egru i myślę że zrobiłem slusznie.
Witam wszystkich, pacjent to Ducato 2.3 EURO 4, 120 KM. Auto jechało normalnie, po zatrzymaniu obroty silnika utrzymywały się na 1200, żadna kontrolka się nie świeciła. Po zgaszeniu auta i próbie ponownego uruchomienia brak reakcji, rozrusznik nie kręci, mruga kontrolka świec żarowych/ Błędy odczytane, komunikacja z ECU jest, błąd jaki się pojawił,...
Witam Proszę o wyjaśnienie do czego służy zaznaczona cześć na pompie . Jest urwany przewód po przekręceniu stacyjki na chwile pojawia się +12 Po podaniu na styk napięcia zero reakcji http://obrazki.elektroda.pl/4408085100_1...
Fiat Ducato 2.5 TDI Cat, 1996 r. prod, 116 koni. Koledzy bardzo proszę o pomoc, bo już nie mam pomysłu, co może być przyczyną. Zimny odpala bez problemów nawet przy - 20 st. natomiast jak tylko osiągnie maksymalną temperaturę płynu chłodzącego zaczyna przerywać, takie bardzo krótkie, pojedyncze przerwy w pracy silnika, połączone z wyrzutem czarnego...
Kolego tam częstym problemem jest sam elektrozawór albo brak drożności na przewodzie podciśnienia miedzy vacuum pompa a serwer warto to sprawdzić przed całkowitym wyłączeniem.
Kolego możliwe przyczyny to wtryskiwacz,czujnik ciśnienia listwy paliwowej lub sam układ paliwowy ewentualnie elektrozawór pompy wysokiego ciśnienia, w razie pytań pisz na PW Pozdrawiam
Koledzy. Dźwignia która steruje ten element wkręcony w obudowę termostatu (o który pytam) nie przestawia kata wtrysku, a jedynie zwiększa dawkę. Do przyśpieszenia kata wtrysku służy zawór elektromagnetyczny poniżej tej dźwigni. Podobnie jest np w oplu Astrze z motorem 1.7DR - elektrozawór sterowany jest sygnałem z alternatora.
Witam, mam problem z Ducatem 2.8. Ostatni raz był odpalany przed ciężkimi mrozami czyli jakieś 3 miesiące temu. Wtedy odpalał normalnie. Kilka dni temu naładowałem akumulator i chciałem odpalić, ale nic nie zdziałałem. Kręcił jakby nie dostawał paliwa. Poluzowałem rurki od wtryskiwaczy i paliwo leje. Paliwo w zbiorniku również jest. Świeca płomieniowa...
Wymieniłem już dwie świece płomieniowe w Ducato -jedna po drugiej. Za każdym razem te same objawy:jakiś tydzień normalna praca,następnie pali się bezpiecznik 30A od świecy płomienowej.Po wymontowaniu świecy okazuje się że jej trzpień jest na tyle zdeformowany-popalony że robi mostek z zewnętrzną obudową prowadząc do zwarcia. Elektrozawór sprawdziłem-podaje...
Da radę zrobić na silniku.
W roczniku 2010 zaślepiałem, i auto jechało ok, tylko świecił się check. Jeździł 2 dni i zrobił z 700km, bo nie było od ręki elektrozaworu sterującego, a auto było potrzebne. Wersja bez DPF.
Panowie problem rozwiązany wadliwy był elektrozawór, Nie dawał takiego podciśnienia jak powinien.
Nie wiem czy pompka jest potrzebna, ale raczej na pewno jakiś elektrozawór, a nie próbowałeś poruszać wątku na forum fiata?
Auto robię autcom-em,pokazuje że przepustnica ma położenie prawidłowe i faktycznie działa bez problemu sprawdzone dodatkowo wzrokowo[pracuje w pełnym zakresie},na wolnych obrotach pokazuje że zawór egr otwarty w 78% a fizycznie jest zamknięty(brak podcisnienia podawanego przez elektrozawór).po dodaniu gazu pokazuje ze zawór jest zamknięty 0%...i faktycznie...
Witam, mam problem z ciśnieniem doładowania w moim Ducato 2007 130 KM 2,3. Otóż wartość ciśnienia zadanego na wolnych obrotach jest 285, a wartość faktyczna jest 530. Dodam, że przepływomierz sprawdzony, jest dobry, wykonana została szczelność układu i jest ok. Proszę o pomoc. AI: Czy był sprawdzany zawór sterujący turbiną (np. elektrozawór, gruszka,...
Kiedyś miałem podobny problem tylko w Fiacie Ducato.Tam na pompie wtryskowej na elektrozaworze było założone elektroniczne ustrojstwo (numer Boscha 0 281 005 046) do ktorego dochodziły trzy przewody i do pompy było przykręcone dwoma śrubkami.Żeby dostarczyć prąd na elektrozawor znaleźliśmy jego wyjście pod plastikową osłoną na ktorej są napisy.Wyjście...
okzało się że po wcześniejszym myciu silnika dostała się woda do sterownika. Po wysuszeniu są błędy: P0200 przetwornica napięcia zawrcie do + P0251- elektrozawór regulacji przepływu paliwa napięcie za wysokie P062B-obwód sterowania wtryskiwaczy zwarcie do + lub przerwa przy próbie rozruchu pompuje 1500bar na listwę CR po rozłączeniu czujnika ciśnienia...
Kolego nie wiem co chcesz pokazać tymi linkami- to że ktoś coś wymyślił a inni, włącznie z Tobą powielają błędną nazwę? Powtarzam, czujnika Halla nie zmierzysz byle miernikiem sprawdzając jego oporności bo go uszkodzisz(aby zakończy dyskusje proszę o zabranie głosu osoby posiadające wiedzę w temacie czujników Halla) A tak na marginesie W internecie...
podłącze się do tematu,mam ten sam problem z iveco daily 2.3 hpi 2007r identyczny błąd,przepustnica wymieniona i nadal jest problem. Posiada ktoś może schemat sterownika silnika? w celu sprawdzenia okablowania, autodata,tolerance data nie posiadają schematu w bazie a idc4 ma schemat ale nie pasuje co do sterowania przepustnicy i egr bo są na elektrozaworach...
rozwal puszke na pompie i podaj na elektrozawor bezposrednio napiecie z jednego z tych przewodów na którym masz plus po stacyjce
Mamy we firmie trzy Boxery, w sumie to to samo auto. Silnik 3,0 , silniki ok, padły tylko elektrozawory sterowania EGRem w dwóch, mamy rocznik 2011, jeszcze bez DPFa. W robocie tylko łożyska MacPersonów i czasem przednie zawieszenie. Głównie trasy, po Polsce,czasem Włochy.
EDIT: Mała poprawka, po wymianie bezpiecznika F11 z 15 na 20 i tak go przepaliło - także jest gdzieś zwarcie. Zanim ktoś pomoże spróbuje znaleźć coś o F11 i Ducato w internecie Wg opisu znalezionego na pewnym forum: "...Przekaźnik J131 steruje zasilaniem grzałki termorozrusznika O004. Zasilanie przekaźnika doprowadzane jest z obwodu zabezpieczonego...
1. świeca płomieniowa z kawałkiem dolotu powietrza i elektrozaworem paliwa 2. króciec wodny, termostat wraz z obudową i czujniki temp cieczy 3. pompa wspomagania ukł. kierowniczego 4. patrz fot 2 To są szpeja z Fiata ducato
Witam Chciałbym opisać przygodę (aby przestrzec innych przed tą awarią) z autem wyposażonym w silnik Iveco 3.0 180KM montowany we Fiacie Ducato, Citroenie Jumper, Peugeot Boxer. Problem pojawił się nagle podczas jazdy (transport międzynarodowym) w czasie ulewnych deszczy w europie (padało i padało z dwa tygodnie), silnik wyświetlił "check" i przeszedł...
Witam, wszystkich skorych do pomocy. Posiadam Fiata Ducato 94 rok wersja 2,5 tdi max czyli 116KM. Silniczek ten wyposazony jest w swiece płomieniową na kolektorze ssącym. Pozatym jest moduł IVECO dosc sporych rozmiarów z duzą okrąglła wtyczką. Moze mi ktos wyjasnic działanie tej swiecy? Tzn wiem ze jest tam zwykła swieca zarowa która się rozgrzewa i...
Szarpie na tych samych obrotach. Dokładnie tak w 1/4 i 1/2 sprawdzane. Pompa oryginał BOSHA, na niej zamontowana puszka ze sterownikiem, w okrągłej wtyczce jak dobrze pamiętam 8 pinów + masa. Ale z tego co w serwisie powiedzieli to pompa w ogóle nie reagowała na zmiany w tym elektrozaworze, czy tam nastawniku. Napiszcie co mogę jeszcze sam sprawdzić....
Stary,robiłem tak w masterach,robiłem w ducato,jak i movano i nikt nie płakał,a nawet byli zachwyceni. Oczywiście proponuję przywrócenie stanu oryginalnego,ale jakoś nikt się nie decydował,po usłyszeniu kosztów,notabene znacznie niższych niż w ASO Fiat,Renault,czy Opel,więc o czym tu gadamy. Dwa,a co zrobi jeżeli jest uszkodzony sam elektrozawór?Musi...
Witam wszystkich Forumowiczow, po krotce chcialbym opisac swoj problem bo walka trwa 2 miesiace i kazdy rozklada rece i pomyslow juz brak. Otorz autko wpada w tryb awaryjny tak jak w tytule po podpieciu kompa blad P2563 wspomne ze, autko jedzie max 90km/h po wylaczeniu stacyjki i ponownym uruchomienie jedzie normalnie jezeli trzymam powyzej 2000 obr/min...
witam odkręcilem elektrozawór, i faktycznie na pierwszy rzut oka widać jakby bylo zapchane,więc dałem do sprawdzenia i powiedzieli mi że zawór jest w 100% sprawny, więc jestem w kropce. jak go samemu wyczyścić aby mieć czyste sumienie bo znów kupywać nowy(porażka) chyba że używke. i mam pytanie nr. katalogowy orginału tego zaworu to 0281002295 a w serwisie...
Witam wszystkich.od tygodnia może lepiej walczę z Hyundai sonata 2.0 crdi silnik kia.klient przyprowadził że silnik nie ma mocy i nie wchodzi na obroty.a mieli wyjęte turbo ale wszystko ok.myslalem że to tylko to bo źle podłączyli podciśnienia kierownicy turba,na komp.blad ciśnienia doładowania i błąd p0489 egr za niskie napięcie -staly.zrobilem porządek...
Czy mógłby ktoś kto ma ten samochód przysłać mi kilka zdjęć silnika. A w szczególności chodzi mi zdjęcia pompy wtryskowej oraz prawej strony komory silnika. Otóż kilka dni temu odebrałem samochód po naprawie z warsztatu i okazało się, że są niepodłączone wężyki od podciśnienia. A jest ich kilka i nie wiem gdzie który wsunąć. Zauważyłem także, że w okolicach...
Witam! Zwracam sie do Was z prośbą o rade przy pewnym problemie,może ktoś już spotkał sie z czymś takim. Posiadam Fiata Ducato Panorama 1,9TD r prod.1998 a w nim dodatkową nagrzewnice umieszczoną pod ostatnim rzędem foteli. Sprawa wyglada tak że woda dochodzi do niej normalnie ale z powrotem jest już kłopot.Moze ktoś wie czy znajduje sie tam jakiś elektrozawór...
ducato elektrozawór ducato ducato przełącznik ducato ducato przełączniki
hasło interia chrome flash potencjometr dzielnik napięcia
brotje programy amica falownik
Oznaczenie pinów w kostce lampy Volvo XC60 2016 bez ksenonów Pioneer SX-720: Działanie bez Sound Image Control