No, to najlepsza opcja, ale nie jest głupie również danie zaślepki z kilkoma otworami. Dzięki temu mniej syfu pójdzie do silnika, a jednak obejdzie się bez wyprogramowania.
Standardowo gruszka- czy nie ma dziury, wężyki - pęknięcia ewentualnie czy nie puchną i na końcu elektrozawór N75. Do sprawdzenia możesz użyć strzykawki 100ml.
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Dokładnie jak kolega wyżej - następuje przeładowanie mimo próby zbicia podciśnienia przez elektrozawór N75, wskazania MAF w logu statycznym wskazują na zaślepiony EGR, wskazania przepływomierza są OK. Sprawdź jak pracuje dźwignia zmiennej geometrii na turbosprężarce. Poza tym postaraj się robić logi ww. grup osobno i kręć do 4200 RPM lub do osiągnięcia...
nie czujnik tylko elektrozawór N75 i wygląda on tak (ma biały łepek ) : http://www.206club.net/ext/pass/n75_2.jp... tak wygląda elektrozawór sterujący EGR czyli N18 (jest prawie identyczny jak N75 tylko ma czarny łepek) : http://sklep.intercars.com.pl/pics/005/7... a tak wygląda zawór EGR, z którego pewnie masz wyciek oleju : http://forum.vwgolf.pl/files/dsc00201_31...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Sterownik silnika o podanym przez Ciebie numerze przynależy do silnika AHH, który jako jedyny różni się od pozostałych silników o mocy 90 KM między innymi turbosprężarką i sposobem jest sterowania (podciśnieniowe) więc teraz musisz sam sprawdzić czy faktycznie masz silnik o symbolu AHH (najlepiej jego oznaczenie odczytaj z bloku silnika pod króćcem...
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Turbo na gruszkę. Trochę czasu już z tym walczę, dlatego map sensor nowy plus wsadzony drugi kolektor ssący bo stary był zabity nagarem, elektrozawór n75 nowy oryginał 170zł dałem nie pomogło niestety, wężyki podciśnieniowe też ogarnięte i sprawdzona pompa wakum wakuometrem, sprawdzona gruszka pod kątem dziur i trzyma podciśnienie. Na śrubkach przy...
witam sprawdż czy ramie zaworu w turbinie nie jest zablokowane jeżeli chodzi to sprawdż elektrozawór N75
Z pewnością przyczyną tykania będzie pracujący elektrozawór N75 regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Jest w komorze silnika a znajdziesz go idąc po wężyku podciśnienia wychodzącym z siłownika podciśnienia zamontowanego przy turbosprężarce, którego drugi koniec wchodzi na króciec w głowce N75. Elektrozawór N75 jest czarny i ma biały łepek...
Masz dwa przewody, na jednym względem masy ( na przykład klemy akumulatora) ma być napięcie zbliżone do napięcia akumulatora czyli 13,5 do 14,4 wolt na pracującym silniku. Na drugim jest masa o zmiennym wspóczynniku wypełnienia, jak pisał kolega T5 wyżej. Powinno się zmieniać przy mocniejszym przegazowaniu. Podaj numer błędu bo piszesz o błędzie czujnika...
To jest właśnie elektrozawór N75 ograniczenia ciśnienia doładowania sterujący ciśnieniem, za jego pośrednictwem siłownik ciśnieniowy przy turbosprężarce uchyla zawór upustowy spalin w części gorącej turbosprężarki więc nie pomyliłeś się tylko zapomniałeś dodać, że chodzi o upust spalin poprzez wastegate.
Silniki AGR montowane były do września 2002 roku, same silniki nie różnią się niczym - są to bliźniaki a jedyne różnice je dzielące to osprzęt : wtryskiwacze, sterownik silnika, instalacja sterowania ciśnieniem turbodoładowania, turbosprężarka. ALH ma turbosprężarkę za zmienną geometrią kierownic spalin i akumulator podciśnienia a AGR zwykłą turbosprężarkę...
I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest. jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej : pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej...
Podłącz vag-a i popatrz w parametry bieżące, przepływomierz z zamkniętym egr powinien wskazywać na wolnych obrotach przepływ ok 450mg/r, z otwartym egr 270mg/r Ten silnik nie ma zmiennej geometrii turbo, tylko zawór upustowy, elektrozawór n75 działa dopiero przy przekroczeniu max ciśnienia doładowania
Elektrozawór N75 w jednej pozycji podaje podciśnienie a w drugiej ciśnienie atmosferyczne dla wyrównania. Praca jego polega na impulsowym podawaniu jednego i drugiego co powoduje płynną pracę sztangi. Po odpaleniu ma wciągać sztangę a po mocnym naciśnięciu gazu ma trochę odpuścić. Tak jest 110KM w 90KM jest inaczej.
Tam w turbo jest zawór upustowy wasteagte, dopiero po przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia doładowania sterownik otwiera ten elektrozawór aby zadziałał siłownik
Omiń elektrozawór sterowania turbiny - podaj podciśnienie z ominięciem turbiny. Jeżeli poczujesz wtedy że pompuje to wina elektrozaworu lub jego sterowania. Jeżeli nie to turbina lub dziurawa grucha. Dziurę w dolocie raczej byś słyszał. Czy po odpaleniu widać że gruszka pociągnęła sztangę? Bez komputera będzie ciężko, z komputerem zrobisz loga i będzie...
mam silnik AGR 110 KM na pierwszej stronie tego tematu wkleiłem fotki gdzie szukać oznaczenia silnika, sprawdź te miejsca i odczytaj symbol, silnik AGR ma 90 KM i turbosprężarkę z zaworem upustowym oraz elektrozawór N75, który steruje ciśnieniem by ograniczyć ciśnienie doładowania turbo, jeśli masz silnik o mocy 110 KM to z pewnością nie masz silnika...
poszukałem troche i wchodzą w rachube 3 warianty usterk : przepływka, elektrozawór n75, kierownica turbiny . , aha zapomniałem dodać ze kolega zrobił mi test vag-com który nie wykazał żadnych błędów . najpierw podmieniłem przepływke- brak różnicy(z drugiego dobrze jeżdzącego auta tezsharan) następnie z tego auta elektozawór n75-brak różnicy, jeżeli...
wymieniłeś zawór N109 na pompie wtryskowej i piszesz, że znowu pojawia się błąd sporadyczny ale czy 1237 czy już tylko 575 bo jeśli ten drugi to turbina przeładowuje i silnik (za sprawą sterownika) pracuje w trybie awaryjnym i dlatego jest taki muł aż do wyłączenia silnika i ponownego jego uruchomienia. Nie napisałeś jaki masz silnik więc nie wiem jakie...
Witam Potrzebuje schemat do edc16c34 a dokładnie które piny odpowiadają za elektrozawór od turbo (n75) sterujący podciśnieniem
Są trzy możliwości : - nieszczelność dolotu (byłby słyszalny świst powietrza doładowanego), - niedomykający się zawór wastegate w części gorącej turbosprężarki, - uszkodzony mechanicznie elektrozawór N75, pierwsza i trzecia przyczyna jest najbardziej realna. Wjedź nim na kanał, zdejmij dolną osłonę silnika i sprawdź węże idące od turbo do kolektora...
Skąd jesteś koleżanko ? Turbo albo źle zregenerowane albo uszkodzony jest czujnik ciśnienia doładowania bądź elektrozawór N75. Gaszenie i odpalanie silnika zawsze pomaga a przynajmniej na chwilę bo resetuje się w ten sposób tryb awaryjny. Podpowiedź jest taka : wykonać należy logi dynamiczne po dwie grupy łącznie czyli 003 z 011 i 008 z 010 a następnie...
Przecież to nie jest żaden czujnik ! To elektrozawór :D
Witam.Temat w połowie rozwiązany,okazało się że nowy elektrozawór N75 był niesprawny więc jest drugi dobry,ale zachowanie auta podczas testu drogowego było dla mnie dziwne bo 1,2,i 3 bieg rwie do przodu natomiast 4-ty i 5-ty do 120k/h ciągnie potem ma chwilę przydławienia(silnik ma dziwną prace taką jakby wytłumioną jak by nie dozowało wystarczającej...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Patryk Jak już pisałem wcześniej "Pierwsza moja myśl to że turbina nie ma sterowania łopatkami, ale sprawdziłem i podczas odpalania jak i wciskania gazu dźwignia od sterowania łopatek turbiny porusza się. Na wszelki wypadek podmieniłem również elektrozawór N75 z N18 ale to nie przyniosło żadnego efektu." Więc z tego wynika że zawór N75 jak i gruszka...
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Najbardziej prawdopodobnym jest, że źle zostały założone wężyki podciśnienia i turbo ciągle wysterowane jest na maksymalne doładowanie. Już wielokrotnie zamieszczałem schemat podciśnień więc znajdziesz go na necie bez problemu i sobie porównasz. Zwróć też uwagę czy nie jest zaślepiony/zatkany wężyk idący od obudowy filtra powietrza do trójnika i dalej...
sam zaworek n75 (czarna główka) małe sprostowanie : elektrozawór N75 ma białą główkę, czarną ma N18 od sterowania zaworem EGR, piszecie o kierownicach zmiennej geometrii a nawet nie wiemy czy ta Skoda takowe ma gdyż w modelu z 1998 roku montowano do niej dwa rodzaje silników 1.9 TDI - 90-cio konny silnik o oznaczeniu AGR - zwykła turbina z zaworem...
Zatem trafiło na sterowanie chłodzeniem spalin, które jest realizowane poprzez siłownik otwierający/zamykający przepływ spalin przez ich chłodnicę. Normalnie ten siłownik powinien otwierać przepływ spalin przez chłodnicę jak temperatura płynu chłodzącego osiągnie 50*C. Tu masz na schemacie widoczny siłowniczek, do którego dochodzi wężyk nr 8. http://obrazki.elektroda.pl/2853402100_1...
17964 / P1556 - Charge Pressure Control: ujemne odchylenie Ewentualne objawy Zmniejszona moc Tryb Limp Możliwe przyczyny Zbyt niskiego ciśnienia doładowania Węże / Rury niepoprawna podłączony, odłączony lub wyciek Ładowarka kontroli ciśnienia uszkodzony VNT (zmienna końcówka turbo): Dysze zatrzymany Elektrozawór ciśnienia doładowania Kontroli (N75)...
U mnie właśnie często ta wartość jest najniższa ale przepływomierz podstawiłem inny i nic konkretnego się nie zmieniło, na innym przepływomierzu auto jeździ bardzo podobnie. Dobrze to interpretujesz ale jest jeszcze jedno ale, którego nie wziłąłeś pod uwagę. U Ciebie ta niska wartość dawki paliwa jest spowodowana tym, że turbo z początku sporo niedoładowuje....
Dawka paliwa zbyt duża - masz w granicach 2,2 a powinna oscylować od 3,5 do 4,0 i możesz lekko przyspieszyć kąt wtrysku bo przy mrozach będzie gorzej odpalał, logi dynamicznie - grupy 003, 008 i 011 ale przede wszystkim sprawdzić wtyczkę i kable od elektrozaworu N75 oraz zacisk kabelka na elektrozaworze N109 na pompie wtryskowej (oczyścić), skasować...
Diagnosta zaślepił wężyk idący do zaworu egr ale błąd nadal wyskakiwał. Żałosny ten diagnosta. Nawet biedak nie ma pojęcia, że układ EGR jest sterowny podciśnieniem i nie ma nic wspólnego z układem sterowania ciśnieniem doładowania. Jeśli zostały sprawdzone trzy wężyki wychodzące z elektrozaworu N75 na ich drożność (ten wychodzący do rury dolotu powietrza...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
N75 - elektrozawór sterownia turbo, N18 - elektrozawór sterowania EGR, oba zaworki sterują podciśnieniowo, jeżeli są takie same, nic nie zaszkodzi zamienić je miejscami - będziesz miał pewność 100%.
15darekvw - wartość ciśnienia zadanego ma wynosić 1948 mbar (przy pedale wciśniętym całkowicie do podłogi, podczas dynamicznego rozpędzania samochodu np. na 3 biegu w zakresie obrotów od 1500 do 4200 RPM) a wartość rzeczywista ciśnienia ma oscylować w granicy tej ww. wartości czyli 1948 mbar. Podczas rozpędzania wartość rzeczywista będzie mniejsza,...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Witam. Skoro nikt nie podpowiedział to znalazłem usterke sam, Przyczyna to elektrozawór EGR N75. To on tak czkał, że było takie cykanie obrotami. Odłączyłem to. Auto dostało trochę mocy, ale dalej nie jest tak jak było. Słabo się zbiera do jazdy i kopci na czarno pod obciążeniem, co mnie bardzo niepokoi, Zmierzone parametry na biegu jałowym można powiedzieć...
WITAM POSIADAM VW SHARAN 2001 1,9 TDI 115 km Poszukuję schematu połączenia przewodów które wychodzą z elektrozaworów n75 n18 co na co i w którą nóżkę który przewód powinien być osadzony
Cześć, Mam pewien problem z moją Astrą G 1.7 y17DT 2003 rok i za chiny nie mogę go rozwiązać. Przejąłem auto po nieżyjącym już członku rodziny 3 miesiące temu, autko służy mi na co dzień do jazdy. Od momentu przejęcia auta, mam problem. Odnoszę wrażenie, jakby turbo nie pracowało w tym aucie. Rozpędza się dość w porządku, do setki idzie, powyżej setki...
W BLS EGR jest "elektroniczny" więc nie ma tu elektrozaworu N18 co wyglada jak N75. To nie są czujniki tylko elektrozawory - to są elementy wykonawcze a nie pomiarowe.
Czy ktoś mógłby jasno powiedź bo ja już się pogubiłem. Który to zawór N75?? Jedni mówią N75 na elektrozawór a inni na zawór odpowiedzialnuy za spaliny. Ostatnio też się spotkałem na forum z czym takim "witam !! wymienilem zawor egr n75 i jest super pozdrawiam i dzikei za pomoc " Niech ktoś mi to wytłumaczy jak małemu dziecku :-)
Więc sprawdź czy jest przed elektrozaworem N75. Jeżeli jest a wężyki całe to raczej uszkodzony N75. Gdyby N75 był odpięty od instalacji elektrycznej to byłby odpowiedni błąd od tego.
Przecież tutaj chodzi o elektrozawór sterowania turbiny, tzw N75. Tutaj on jest chyba w jednej obudowie z innymi ekektrozaworami. Sprawdzić czy dociera do niego plus po stacyjce, sprawdzić czy drugi pin ma połączenie ze sterownikiem silnika, sprawdzić elektrozawór. Żadnej magii tutaj nie ma chyba że te magiczny kabelek plecie głupoty. Wystarczy miernik,...
Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy...
Więc tak : czujnik ciśnienia doładowania G71 jak i czujnik barometryczny F96 są sprawne. Ktoś grzebał w sofcie i podniósł wartość ciśnienia doładowania ale chyba zapomniał przy tym, że powinno się również podnieść dawkę paliwa - na samym powietrzu silnik nie pojedzie. Standardowo dla Twojego silnika wartość zadana ciśnienia doładowania czyli "specified...
P0299 Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Do sprawdzenia Elektrozawór obejścia turbosprężarki Czujnik ciśnienia doładowania to ten zawór n75?
Owszem, jeśli podmianka elektrozaworów N75 i N18 miejscami nic nie pomoże to turbo trzeba czyścić. Nieszczelności w dolocie nie ma.
Opisz skąd i do którego króćca elektrozaworu N75 biegną wężyki ciśnieniowe bo coś mi się zdaje, że są pozakładane nie tak jak powinny być.
Może problem z elektrozaworem N75... Przydała by się jakaś diagnoza komputerowa. Auto z jakiegoś powodu przechodzi w tryb awaryjny.
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
Pabloo23 nie napisałeś jakie masz oznaczenie silnika ale jeśli masz taki sam elektrozawór N75 jaki zapodał na fotkach (at)marcom to masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek i Twój problem jest natury czysto elektrycznej a naprawa polega na sprawdzeniu gniazdka oraz wtyczki przy tym elektrozaworze oraz wiązki przewodów elektrycznych idącej od niego...
N75 to nie czujnik, tylko elektrozawór sterowania turbiną. Ciebie interesuje czujnik różnicowy ciśnienia spalin. Idą do niego dwa wężyki/rurki od filtra DPF.
Ten N75 to elektrozawór ograniczający ciśnienie doładowania a więc łączy sie z turbiną , po otrzymaniu napięcia musi zadziałać a ty sprawdzisz to przykładając dłoń do niego i wyczujesz czy tzw. "pstryka" ot i tyle. Zobacz też czy ma zasilanie z ecu. A ogólnie użyj opcji szukaj jest tam pełno na ten temat na pewno znajdziesz odpowiedz.
Błąd dokładnie brzmi: 17965 ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji. Zostawiłem na razie turbo w spokoju i zajmę się sprawdzeniem elektrozaworów N75, N239 i N18 - z sieci wyczytałem, że one mogą być odpowiedzialne za ten błąd, tym bardziej, że dawniej miałem już problemy z wieszającym się turbo. Pytanie jak przetestować w/w elementy czy...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
Witaj W tym silniku niema ECU przecież to miernota 68 konna ABL i tam turbina ma tylko zawór upustowy który i tak się nigdy nie otwiera ,a elektrozawór steruje egr z którego możesz ściągnąć wężyk i go zatkać jakąś śrubeczką Jeśli auto totalnie osłabło to klęknęła turbina .
Może było s l albo podrobione że nie robiło do 2300. Sam miałem 307 i 407 w 2.0 dni rhr i sam je czipowalem więc na 100 procent powinno dmuchać do 1.3 Bara. Polecam sprawdzić wszystkie elektrozawory n75 1 szt turbo i 2 szt od sterowania klasami w dolocie - najlepiej manometr z pod ciśnieniem i obserwować jak opuszczają ciśnienie.
Chodzi o elektrozawór na pompie wtryskowej ?? Jak go ewentualnie sprawdzidz ??
podpięcie pod interfejs diagnostyczny rozjaśni sprawę - w pierwszej kolejności odczyt błędów jakie zapisał sterownik silnika np. otwarty obwód lub zwarcie elektrozaworu N75, przepływomierza itp. a potem na podstawie tych błędów dalsze postępowanie - usunięcie usterki elektrycznej lub dalsza diagnoza dynamiczna.
Nie wiem co oznacza ten błąd,ale jeśli to jest powiązane z ciśnieniem doładowania to podejrzewał bym elektrozawór sterujący turbiną.
Dwa pierwsze błędy (z małą korektą pierwszego - pewnie się pomyliłeś z ostatnią cyferką zamiast wpisać kod 17562) dotyczą zaworu N18, który steruje uchylaniem zaworu EGR, najpierw proponuję sprawdzić stan złącz przy wtyczce oraz izolację przewodów a jeśli nic się nie zmieni to możesz na chwilę podmienić N18 z elektrozaworem N75 - tym od ograniczania...
czyli tak jak MLRwin pisze podciagnac sztange od turba i ma byc, wiec rozumiem ze te 140km to mialy byc bajki i mity a gosc zrobil tylko 120km? co do wypowiedzi tzok to chodzi Ci ze mozliwe ze mam uszkodzony elektrozawor n75 sterujacy turbem? i druga sprawa mialem niedawno okazje podmienic sterownik na czysty bez przerobionych map i auto na nim jechalo...
Utrata mocy wiąże sie z przeładowaniem. Jeśli masz możliwość to podmień elektrozawór odcięcia doładowania turbiny n75 i sie prze jedź. Sprawdź też sam element wykonawczy podając mu ciśnienie i patrząc czy porusza się siłownik na turbinie. Przeładowanie wiąże się tylko z tym elektro zaworem i jego częścią wykonawczą!! co do czujnika temperatury to na...
Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku kolego *Brutal123* to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC; jeśli podasz 12 V na N75 to przy zasysaniu...
To zależy, jeśli za zaworem N75 jest w tej sytuacji podciśnienie (sztanga zaciągnęta) to winny jest elektrozawór.Najczęściej jednak turbo. Jeśli za zaworem mamy ciśnienie atmosferyczne to zacina się turbina. Najlepiej byłoby zweryfikować wakuometrem. Można też spróbować podmienić elektrozawór turbo z elektrozaworem EGR, akurat nie kojarzę czy są podobne...
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Silnik ACV, przy montażu pewnie majster pomylił miejscami wężyki ciśnieniowe w układzie sterowania turbodoładowaniem do elektrozaworu N75 i nie ma mocy. Sprawdź jak to u Ciebie wygląda. Dla porównania wklejam rysunek poglądowy z zaznaczonymi czerwonymi okręgami końcami wężyków przy turbo i odpowiadające im wyjścia z N75 : http://obrazki.elektroda.net/43_12841236...
Elektrozawór nowy, działa, po zdjęciu wtyczki zamyka podciśnienie na turbinę zamyka go również jak komp. wejdzie w tryb awaryjny.
Pomijając już fakt, że za pseudonaprawę zabrał się pseudomacher to przy tym silniku nie ma turbosprężarki z zaworem upustowym Wastegate - to po pierwsze a po drugie to nie szukaj w komorze silnika elektrozaworu N75 bo go nie znajdziesz, to nie stary kibel, w którym kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii turbiny regulował sterownik silnika za pomocą...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Witam. Problem dotyczy N75 w MK3 z silnikiem 1Z ( taki jak na foto ). Otóż, po podaniu zasilania - włączenie zapłonu ( na wtyczce zaworu jest takie samo U jak na akumulatorze) elektrozawór nie reaguje, jest cisza, żadnych dźwięków. A jak dostanie zasilanie bezpośrednio z akumulatora to wtedy słychać klepnięcie i otwiera się przelot między króćcami z...
DjExit - ten silnik nie posiada VNT.Turbina posiada zawór upustowy. SiLeNt_hUnTeR - odpinając wtyczkę z przepływomierza silnik powinien zachowywać się jak zwykły diesel a nie doładowany,czuć ewidentny spadek mocy. Warcając do N75,jego cykanie nie zawsze świadczy o prawidłowym działaniu.Pozwolę sobie zacytować Kolegę Sztomela o sprawdzeniu N75 " Bez...
OK, już nie ma takiej potrzeby; chodzi o to, że teraz trzeba zastosować się do tego co podał Ci kolega (at)mimisio w pierwszym poście pod Twoim (błąd jak widzę został już odczytany ale nie zrobiono logów dynamicznych) więc skoro wystąpiła różnica ciśnień w rurze dolotowej to trzeba sprawdzić przede wszystkim szczelność węży począwszy od wylotu z turbiny...
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
błąd o nr-ku 17964 ''regulacja ciśnienia doładowania" w opisie czytamy iż mamy problem z elektrozaworem sterującym N75(regulującym):zamienione przewody podciśnieniowe,uszkodzony sam zawór....lub turbiną :uszkodzona turbina lub/i nieszczelny układ dolotowy
Witam Potrzebuje schematu opisu pinów do sterownika bosch ms6.3 mam problem bo instalacje 'fachowcy' rozgrzebali a mianowicie niema sterowania zaworkiem n75 czyli elektrozaworem ciśnienia turbiny i potrzebuje schemat które piny wchodzą do ecu i co oznaczają te błądy w iveco P1231 , P1631
To miał być log 11 w ustawieniach podstawowych czyli basic settings. Skoro po zatkaniu tego wężyka auto jeździ a wężyki założone są poprawnie to masz uszkodzony elektrozawór. Podmień go dla testu z elektrozaworem od EGR. Strzykawkę podpinasz bezpośrednio pod gruszkę a Ty jakieś dziwne testy robisz. Odpinasz wężyk idący z N75 do gruszki (odpinasz przy...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Zawsze możesz wyjść z samochodu po wcześniejszym otwarciu pokry.wy komory silnika i ręcznie nacisnąć dźwignię klapy gaszącej - litości. damiann21 czy ten elektrozawór jest dla Ciebie zbyt drogi ? Nie kupuj w ASO tylko poszukaj na szrotach. Tych elektrozaworów będzie pełno bo nie są aż tak "popularne" jak słynne N75.
sprawdzić wtyczkę i przewody dochodzące do elektrozaworu N18 od sterowania zaworem EGR czyli recyrkulacją spalin, identycznie z elektrozaworem N75 regulacji ciśnienia doładowania - sprawdzić kostkę i przewody bo albo jest przerwa w dopływie prądu albo zwarcie na przewodzie masowym, tak wygląda N18 http://images23.fotosik.pl/195/cb2ccbcb0...
Być może że nie ma zasilania na BCM ale co by do tego miała temperatura otoczenia?? bo kłopot wystąpił dopiero jak temp spadła w okolicy 1=2 stC.Wcześniej odpalał. Na raqzie obszedłem to w ten sposób,że zapodałem mu stały prąd po zapłonie z oryginalnego kabla który w VW T3 idzie na elektrozawór.Teraz odpala, ale nie mam pewności czy nie pracuje czasami...
Złożyłem i sztanga pracowała płynnie, nic się nie przycinało przed montażem. jeśli za prawidłową pracę zmiennej geometrii jesteś pewien po jej czyszczeniu to pozostają jeszcze dwie inne możliwości - zardzewiała wewnątrz grucha blokuje sztangę i sprężyna nie jest jej w stanie wypchnąć z gruchy w pozycję mniejszego doładowania albo będzie niedrożny wężyk...
rano odpala normalnie ale jakoś nie wkręca się na obroty jak kiedyś i nie czuje takiego przyrostu mocy po przekroczeniu 2 tys obrotów wiem ze to tylko 90ps ale auto powinno sie wyrywac do przodu a on powoli jakby to było SDI bierze mi troche oleju ale tak od wymiany do wymiany zejdzie do minimum wiec nawet wcale nie dolewam robi sie troche tłusto od...
,są jakieś przeciwwskazania żeby go zamontować zamiast n18 ? Nie, to są konstrukcyjnie takie same elektrozawory, n18 steruje gruchą egr, n75 gruchą turbiny
Za nim wymieniłem zawór N75 byłem na komputerze i wyszło że jest różnica regulacji cisnienia w rurze dolotowej i elektrozawór turbiny zwarcie lub przerwa przypuszczałem że moze jest zepsuty przepływomierz ale mechanik mi powiedział że jest napewno sprawny,i kazał mi sie przejechac dałem mu troszke po garach i jak znowu mnie podłączył to juz tych tych...
Oznaczony jest cyferką 12 na poniższym foto, oczywiście znajduje się w plastikowej rurze idącej od intercoolera : http://da3s3.w.interia.pl/silnik.JPG i nie masz dwóch EGR-ów tylko dwa elektrozawory tj. N75 i N18.
Panowie, mam problem z VW AFN em 110 KM. Zaczyna ruszać i nagle przestaje ciągnąć. Po dodaniu więcej gazu szarpnie i zaczyna ciągnąć do 1800 obr i tyle. Obroty nie wzrastają, nawet jak wciskam do podłogi gaz. Na wolnych obrotach na 1. biegu bez dodawania gazu capkowanie. Turbina cała regenerowana na Corasie, przewody dolotowe posprawdzane, zero nieszczelności....
Ciężko sprawdzić N75, musiałbyś podpiąć wakuometr i porównywać jego odczyt z wysterowaniem elektrozaworu. Najlepiej podmienić na inny. Widać że przeładowuje i EDC obniża wysterowanie elektrozaworu ale ciśnienie i tak nie spada wiec jak po podmianie będzie nadal tak samo to sprawdzić geometrie turbiny bo pewnie się zacina.
N75 to się ten zawór nazywał w jakimś Golfie chyba :/ (do tego tam, jego działanie było odwrotne). Zdejmij wężyk z "gruszki" turbiny i ręką spróbuj przestawić "kierownicę" turbiny - sprawdź czy chodzi płynnie i bez zbytniego oporu (pomijając opór sprężyny zwrotnej). Upewnij się też że pompa podciśnienia daje właściwe podciśnienie, a przewód podciśnieniowy...
Czytaj ze zrozumieniem. Im bardziej wysterowany N75 to większe wypełnienie PWM ale mniejsza wartość procentowa w bloku 11 dotycząca wysterowania tego elektrozaworu.
problem w TDI stary jak świat, w granicach 3200 obrotów zwłaszcza na najwyższym biegu następuje przeładowanie lub niedoładowanie turbo i sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej powodując efekt braku turbodoładowania, który ustępuje po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika bo sterownik pracuje znowu w normalnym trybie aż do ponownego przekroczenia...
zawor ktory wskazujesz na zdjeciu to jest egr.. czasami sie psuje i czasami wymaga tylko wyczyszczenia i przeprowadzenia nastaw.. mialem sporo do czynienia z nissanem kubistar i tam jest ten silnik,turbine(sztange) masz sterowana cisnieniem z samej turbiny,i nie ma elektrozaworu regulujacego cisnienie typu n75.. na zdjeciu zaznaczylem ci polaczenie...
elektrozawór gaszenia elektrozawór tefal elektrozawór ducato
membrana pompa paliwo serwis amica zmywarka avensis funkcja radio
obrotomierz cinquecento sporting politechnika gdańska
Zamiennik pompy obiegowej do kotła Junkers Eurostar ZSE 24-4 MFK Aktualizacja BIOS w Lenovo ThinkPad T410 - krok po kroku