Jeżeli koniecznie chcemy usuwać znaki z tablicy, załączam kod pozwalający usunąć dowolnie wybrane znaki. Jeżeli chcemy usuwać tylko cyfry lub litery, kod znaczne się upraszcza. Niewątpliwie można to napisać prościej, za uwagi będę wdzięczny. Znaki do usunięcia wprowadzam do kontenera, bo nie znam z góry ich ilości. #include <iostream> #include...
Wróćmy może do teorii... for(exp_1;cond;exp_2) Kolejnością wykonywania jest: exp_1 cond exp_2 cond ... Tak więc przed wystąpieniem warunku zakazującego wykonania pętli (czy bardziej właściwie: przed niespełnieniem warunku wykonania pętli) następuje przesunięcie wskaźnika poza tablicę (10 element). Tak więc, aby powrócić na właściwy w kolejnej pętli...
Witam. if a() = b() then jakieś tam instrukcje end if Taki warunek porówna tylko pierwsze elementy tablicy.
Chyba znalazlam w czym problem - a przynajmniej u mnie zaczelo dzialac. Pracowalam na pierwszej wersji kodu wiec wkleje to na czym pracowalam. Sprawdz u siebie czy jest ok. [syntax=c]#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <string.h> typedef struct PUDELKO { char identyfikator[256]; double x; double y; double z; struct PUDELKO...
Zamiast std::list lepiej std::vector tak btw ;)
Na drugi rzut to chyba nie chciałem zamykać tej wewnętrznej pętli po dwóch linijkach. Popraw trochę [url=http://www.dzyszla.aplus.pl/porada-... to od razu łatwiej bedzie zauważyć, gdzie się powinny zaczynać i kończyć poszczególne bloki.
i<=255 daje zawsze true bo po 255 jest 0, czyli masz pętlę nieskończoną.
d to tablica liczb, a do wyświetlenia potrzebny jest tekst. Błąd polega na niezgodności typów - musisz dokonać konwersji liczby na tekst (inttostr).
Bo rzutujesz całość a nie jedno z wyrażeń (dwa). Robi ci się int/int i to jest rzutowane na float dopiero (bezsens). Możesz sobie z castem zrobić ale tak jak kolega wyżej napisał.
W indeksie tablicy pomyliłeś kolumny z wierszami. Zdefiniowałeś tablicę zawierającą 20 wierszy, po 5 znaków każdy, co oczywiście nie wystarcza do przechowywania tekstu zgodnie z określonym formatem.
Tak w sumie powinno byc...sorki ze tez zmieniłem i z int na float ale u mnie nie działało na int tylko jak bylo i float :D... takie dziwne :P
zielon_y -> Pamiętaj, że pracujesz z obiektami referencyjnymi. get zwraca referencję na tablicę i tej referencji zmienić nie możesz, bo nie masz set. Natomiast masz normalny dostęp do tablicy. Jeśli chcesz to uniemożliwić, zwracaj kopię tablicy (czyli zmiany nie będą wpływać na stan tablicy wewnętrznej) albo zwracaj [url=http://msdn.microsoft.com/en-us/lib...
Witam! mam Takie zadanie."Napisz funkcję dokonującą zamian miejscami elementów o indeksach parzystych z elementami o indeksach nieparzystych(przykładowo:element 0 z 1, 1 z 2 , 2 z 3 , 4 z 5 itd) UWAGA Tablica powinna byc tworzona dynamicznie i nei moze byc deklarowana jako zmienna tylko jaka Wskaźnik." Przejrzałem instrukcje c++ i nigdzie nie znalazłem...
Przejście z C++ na C jest proste i pozostawiam Tobie. cout pisze na ekran, cin do zmiennej.
Podejrzewam, że wyświetla się wszystko, tylko w terminalu mieści Ci się tylko 300 ostatnich wierszy. Zwiększ rozmiar bufora ekranu(Prawym na belkę terminala, właściwości i tam znajdziesz).
Jeżeli chodziło o wypisanie losowego stringa z tablicy to spróbuj jakoś w ten deseń: writeln(sentencje[random(96&...
' Na początku kodu Index_tab=0 ...... ...... If Licznik = 1200 Then IF Index_tab=3 Then ' przesuniecie w tył jeżeli pozyskano co najmniej 3 pomiary Pomiar(1)=Pomiar(2) Pomiar(2)=Pomiar(3) Else ' Fragment kodu wykonywany dla Index_tab=0,1 i 2 Incr Index_tab IF Index_tab>3 Then Index_tab=3 End If Pomiar(index_tab)...
Witam, char tekst1[10] = "cos"; char tekst2[4] = "kkk"; //pamiętaj, że ten łańcuch musi być o 1 dłuższy strcat(tekst1, tekst2); Tekst_T6963C(0, tekst1); Wszystko powinno działać.
Wskaźnik OPN 10 (numer tablicy) L MW10 <-- nr pozycji (od 0 do 69) SLD 3 <-- stworzenie wskaznika 32bitowego. (3 jeżeli masz dane w DB zapisane co Bajty, 4 co word, 5 co dword) LAR1 L DBD (AR1, P#0.0) (DBD <- 4bajty, DBW 2<-bajty, dbb <-1bajt) T #pozycja napędu Napisz ile używasz bajtów na 1 element tablicy
float oblicz (float liczby[N]) { int licz; float suma,srednia; for(licz=0;licz<=N;licz++) suma+=liczby[licz]; srednia=suma/N; printf("Srednia= %.2f\n",srednia); } Zajęło mi to niecałe 5 minut, więc wolałem to napisać sam niż tłumaczyć jak to napisać, program jest prosty, przeanalizuj go krok po kroku i powinieneś zrozumieć, bo moim zdaniem trudniejsze...
Błąd wynikł z niezgodności użycia elementów tablic z ich wcześniejszą deklaracją. Na początku tablice zostały zadeklarowane jako tablice z jednym wierszem; np Int16 tabX[1][6]; więc kompilator przygotował dla tych tablic określoną pamięć, a w potem w programie wywołuje się drugi wiersz tablicy tabX [1] [j], gdyż jak wiadomo elementy tablicy zaczynają...
Jedno z możliwych rozwiązań. W całym ciągu może znajdować się X produktów jednocześnie. Utwórz tablicę o X elementach. Ładując produkt zapisujesz informacje o nim do 1 elementu tablicy (zwykle o indeksie 0). Przenosząc produkt między stacjami kopiujesz elementy tablicy "o jedną pozycję dalej". Na końcu ciągu usuwając produkt z maszyny używasz danych...
Kiedy alokujesz dynamicznie pamięć funkcja alokuje trochę więcej niż potrzeba i "chowa" tam informacje o wielkości zaalokowanej pamięci, niestety nie istnieje funkcja w C która pozwoliła by ci dostać sie do tych extra-danych, oczywiście można by przeanalizować jak dana implementacja *alloc/free przechowuje meta-dane o rozmiarze bloku ale to traci trochę...
Spróbuj w ten sposób: [syntax=pascal]program zliczanie; const NUM = 100; {Rozmiar tablicy z liczbami} var tablica: array[1..NUM] of integer; {Tablica z liczbami} licz: array[0..9] of integer; {Tablica licznikow} i, n: integer; begin randomize; for n:=1 to NUM do begin tablica[n]:=random(10); end; for i:=0 to 9 do licz[i] := 0; {Zerowanie licznikow}...
Niby dobrze jest zrobione tylko: (kopiowanie tych tablic) jest to sensowne czy może jest jakiś lepszy sposób na zrobienie tego Hm... Może i gdzieś jest sensowne ale masz fajny szablon klasy vector z biblioteki STL. Można to nazwać inteligentną tablicą, rozszerzasz tablicę wtedy kiedy chcesz na przykład: [syntax=cpp]#include <iostream> #include...
"PODAJ.POZYCJĘ(MAX(J4:J20);J4:J20)"? Nie wiem dlaczego nie szukamy wartości MAX, tam gdzie faktycznie sie znajduje:D Szukamy pozycji dowolnej (w tym przypadku jedynej) liczby w tablicy. Możliwości jest kilka. MAX (lub MIN), jak już pisałem, zastosować najprościej...
Powinno być: [syntax=basic4gl]Printbin Send(1) ; 3 ' wyślij 3 elementy tablicy Send(), zaczynając od pierwszego elementu tablicy.[/syntax]
jak to zrobić ale z wnętrza jakiejś funkcji np: char tab1 Możesz sobie zrobić makro: #define TA(x) (sizeof(x)/sizeof(char*&... Chyba, że nie zrozumiałem, o co chodzi...
Sprawa jest dość prosta. Ustalasz sobie jakaś zmienną, nazwijmy ją NAJ . 1. Przypisujesz do zmiennej NAJ pierwszy element tablicy. 2. Przechodzisz do kolejnego elementu tablicy. 3. Sprawdzasz, czy obecny element tablicy jest większy od zawartości NAJ , jeżeli tak, to zapisujesz go do zmiennej NAJ . 4. Jeżeli osiągnąłeś koniec tablicy, zmienna NAJ zawiera...
Trochę inaczej. Wszystko co dodajesz do wskaźnika zwiększy jego wartość - czyli zmieni miejsce w które on wskazuje. Zapisujesz dane do wskaźnika tylko z pomocą * Czyli Wsk++ powoduje, że wskaźnik wskazuje na kolejny element, natomiast *Wsk= powoduje przypisanie elementowi na który wskazuje wskaźnik nowej wartości Tak więc: 1.linijka tak jak mówisz 2.Wsk...
Wielkie dzięki e marcus, naprawdę mi pomogłeś. Mój program jest już niemalże na ukończeniu jednakże mam jeszcze jeden kłopot... Trudno tu "zgadnąc" przyczynę nie widząc całego programu. Wielokrotne zaliczenie akcji przycisku może byc w pierwszym rzędzie spowodowane fenomenem "Switch bounce". Zapobieganie temu zjawisku zwane jest 'DEBOUNCE'. Patrz odpowiednia...
Nie próbowałeś wszystkich, bo jedna na pewno działa :) Z tego co zrozumiałem chodzi o wycięcie środka i przesunięcie końca tam gdzie środek się zaczynał tablica o dowolnym rozmiarze p poczatek obszaru do wyciecia k koniec obszaru int i; for (i=p ; i < k-p ; i++) { tablica[i] = tablica[k+i-p]; } tablica zmniejsza...
http://pl.scribd.com/doc/12466351/montag...
Jak widać źródłem indeksu w drugim programie jest rejestr r2, a on nigdzie nie jest ustawiany.
Skoro ma być wylosowana liczba z tablicy, to losujesz indeks i zwracasz wartość która znajduje się w tablicy od tym indeksem.
wykorzystaj rejestr DPTR MOV DPTR,#tablica mov b,#5 MOV A,B MOVC A,(at)A+DPTR tablica: DB 41,42,43,44,45,46,47 mov b,#5 wybiera 5 element tablicy czyli 46. numerowanie jest od 0. wartosc wybranego elementu tablicy jest w A
A tablicy z kolejnymi cyframi nie możesz zrobić? Potem bierzesz adres pierwszego elementu tablicy (adres tablicy) i dodajesz cyfrę. Edit: Kurcze, znowu za późno ;)
v5 wygląda na wskaźnik na tablicę bajtowych elementów, które są indeksami dla tablicy dword_40F458 po wykonaniu operacji xor z bajtową zmienną i. Po każdym obrocie pętli wskaźnik ten jest przesuwany na następny element tablicy (v5++).
Zasada dynamicznej tablicy jest następująca. Wiesz że masz tablice, ale nie wiesz ile będzie elementowa i ile będzie zajmowała miejsca ( to wynika jedno z drugiego.) Zliczając wiesze w pliku tekstowym do jakiejś zmiennej np rozmiar_tablicy policzysz ile ma mieć elementów tablica. Potem zarezerwujesz sobie ilość miejsca jaką trzeba na tablicę (typ*rozmiar_tablicy)...
Znajdziesz to w każdym podręczniku C, leniuszku. const <typ elementu> tablica[] = {1, 2, 3};
[syntax=java]public class Test { public static class WierszTrojkataPascala{ public int[] Wiersz; public WierszTrojkataPascala(int n){ Wiersz = new int[n+1]; Wiersz[0] = Wiersz[n] = 1; for(int i=1, k=n-1; i<=k; ++i, --k) { Wiersz[i] = Wiersz[k] = Wiersz[i-1]*(k+1)/i; } } } public static void main(String args[]){ int n=Integer.parseInt(args[0]); WierszTrojkataPascala...
Niestety nie załatwi, co wynika z pewnych założeń języka. Tablice są elementami przekazywanymi przez wskazanie, musi więc istnieć możliwość pobrania adresu elementu tablicy. A jak wiesz, nie da się pobrać adresu pola bitowego... no i mamy klops.
Nie można było tak od razu? Teraz przynajmniej mogę Ci powiedzieć dlaczego działa. Deklarując te 8 tablic i wkładając je do tablicy liczb całkowitych, dokonujesz niejawnego rzutowania z wskaźnika na tablicę (którym jest nazwa tablicy) na liczbę całkowitą. Potem jak wkładasz kolejne elementy tablicy tab do funkcji rejestr to dokonujesz znowu konwersji...
Wrzucić do tablicy choćby intów zamiast wyrzucać na ekran, następnie po pętli (tej dzielącej) wypisać elementy tablicy od n do 1.
Przepisujesz do FRAM od drugiego elementu tablic wilgotnosc oraz temp ( a - indeks startuje od 1). To jest celowe zamierzenie?
Troszkę już zmęczony jestem, ale na szybko naskrobałem coś takiego: [syntax=cpp]void parzyste(int t[],int wielkosc) { int l_parzyste=0; int l_nieparzyste=0; for(int i=0;i<wielkosc;i++) { if (t[i]%2 ==0) { l_parzyste++; } else { l_nieparzyste++; } } cout<<"Parzystych: "<<l_parzyste<<endl; cout<<"Nieparzystych: "<<l_nieparzyste<<endl;;...
Ins0maniaC: W pierwszej pętli nie wypełniasz tablicy losowymi liczbami. Ustawiasz za-ostatni element tablicy na losową wartość, n razy. Program równie dobrze może się czasami wykrzaczyć. ;-)
ad.1 Aby zrozumieć co się dzieje w tej linijce musisz dowiedzieć się co to są wskaźniki i rzutowanie typów. Jeżeli restart to tablica, to: [syntax=c]x=restart[0];[/syntax] przepisze pierwszy element z tablicy do zmiennej x. Nazwa tablicy to jednocześnie wskaźnik (adres w pamięci) do tej tablicy. I na przykład: [syntax=c]x=restart[1];[/syntax] zadziała...
unsigned char (*tablica) Źle używasz wskaźnika, ot co jest nie tak. Zauważ, że wskaźnik jak nazwa zobowiązuje wskazuje adres pierwszego elementu tablicy cyfry. Inkrementując wskaźnik przesuwasz się po kolejnych adresach, kolejnych elementach tej tablicy. (at)excray, ekspertem nie jestem, ale sama nazwa tablicy jest wskaźnikiem iirc więc jednakowy jest...
Witam, Masz zdefiniowaną jedną tablicę o n-elementach, więc chcesz usunąć z niej element, a nie całą tablice chyba, dobrze zrozumiałem? I teraz do usunięcia jakiegoś elementu, można stworzyć drugą tablicę, o elementach n-1 i przepisać do niej wszystkie elementy oprócz wcześniej wybranego. To jest jeden ze sposobów. Pozdrawiam
Powiem, że dalej z opisu nie rozumiem idei... Masz tablicę ilości wystąpień freq... Freq[i] = x oznacza, że element o wartości i występuje x razy, tak? Więc teraz: 1. Zerujesz wszystkie elementy tablicy freq (to można zrobić przy deklarowaniu już, jak jeden z kolegów podał) 2. Odczytujesz kolejną wartość z wejścia (liczba i) 3. Zwiększasz ten element...
Żeby działało, ten warunek musi być chociaż raz spełniony, więc trzeci parametr konstruktora musi się równać jakiemuś elementowi tablicy z pierwszego parametru... Pozdrawiam, Krzysztof.
Tu jest tak dużo błędów, że nawet nie wiem jak zacząć. Podpowiedzi: - po pierwsze musisz indeksować swoją "bazę", a nie jej elementy tj: [syntax=cpp]bazaa[iks][/syntax] - funkcja do usuwania musi mieć dostęp do " całej bazy", żeby z niej usunąć, bo skąd ta biedna funkcja ma wiedzieć z jakiej tablicy usunąć - hint: usuwanie elementu tablicy najprościej...
Bo tab jest adresem tablicy, operator indeksu [] wyłuskuje element (to co jest pod adresem), więc jaki sens miało by dołożenie operatora * wyłuskującego element spod adresu skoro po prawej stronie masz już po prostu int'a? Jeśli chcesz się dobrać do adresu elementu tab[n] nalezy użyć &. Wtedy np. taka bezsensowna konstrukcja jak [syntax=c]cout <<...
Owszem, można do wskaźników w C przypisywać arbitralne wartości: const unsigned char tablica = { 0x86, 0x88, 0x90 }; int i = 2; *((char *) tablica[i]) = 10; /* przypisanie wartości 10 pod adres z i-tego elementu tablicy */ char *ptr = (char *) tablica[1];
Opis bardzo nieprecyzyjny, brak przykładu. Nie wiadomo skąd bierze się w tablicy ta wartość, która jest niepotrzebna. Jeśli z góry wiadomo, że niepotrzebna, to po co ją wprowadzać? Chyba, że dopiero po wypełnieniu tablicy wiadomo jaką wartość należy usunąć. Ale tego nie wiem, bo nie zostało to wyraźnie powiedziane. Do usuwania elementów tablicy można...
Wynikiem powinna być tablica z elementami maksymalnymi A jakie dla ciebie są maksymalne elementy ? same 7 ?
Przed pętlą stwórz zmienne min i max oraz przypisz im wartość z pierwszego elementu tablicy, a potem w pętli zrób sprawdzenia warunku < lub > i w zależności od wyniku przypisz do min i do max. Dodano po 4 http://www.algorytm.org/dla-poczatkujacy...
Read from user, read from file, write to file ?
Myślę że tak zmienna=*((uint16_t*)&buf ... Oczywiście wskaźnik wykonujesz na pierwszy element tablicy, czyli pierwszy bajt informacji, którą chcesz wydobyć. Pozdrawiam
Ogólnie od BASCOMa trzymam się z daleka(piszę w C) ale wygląda na to, iż ten program to przykład generacji sumy CRC 8 bitowej z trzech elementów tablicy "ar" począwszy od elementu o indeksie 1. Oczywiście uprzednio tę tablicę zadeklarowano i wypełniono trzy komórki danymi. Myślę, iż tego typu sposób liczenia mógł by być wykorzystany do Twoich celów.
_pieczas zauważ iż modyfikujesz tylko 1 element tablicy, liczenie za każdym razem sumy z całej tablicy nie jest potrzebne. Pseudokod: [syntax=text]previous = tab[idx]; suma -= previous * previous; current = 256*b+c; tab[idx] = current; suma += current * current; idx++;[/syntax] Przy czym suma musi być zmienną statyczną i dobrze gdyby to nie był float...
Jaka to różnica czy będę to wpisywać do tablicy zdeklarowanej jako 8 czy 16bit. Utwórz więc unię o dwóch polach: jedno to będzie tablica elementów uint8_t, a drugie to tablica elementów uint16_t. Pierwsza tablica dwa razy dłuższa niż druga. W ten sposób będziesz mógł wpisywać do pierwszej z tablic dane 8-bitowe, a odczytywać jako 16-bitowe z drugiej...
Chyba, że jest jakaś komenda, która potrafi wpisać takie same wartości w całą tablicę. Tak, pod warunkiem, że operujesz na tablicy liczb 8-bitowych, czyli typu int8_t, uint8_t, byte. Wtedy: [syntax=c] uint8_t tablica[rozmiar]; // przypisanie każdemu elementowi tablicy tej samej wartości: memset(tablica, wartość, rozmiar); [/syntax] https://en.cppreference.com/w/c/string/b...
To nic nie daje. Fakt, zapomniałem " & ". Powinno być:[syntax=c](PGM_P)pgm_read_word(&cmds... Działanie dla dwóch elementów tablicy to rzeczywiście bardzo ciekawy przypadek.
Przy przepisywaniu danych masz jeden błąd, pierwsza dana z linii DATA nie zostanie przepisana do tablicy. Numeracja elementów w tablicy DIM zaczyna się od 1, a numeracja elementów danych pobieranych przez Lookup zaczyna się od 0 :) . W BASCOMIE od wersji 2.0.0.0 można zmienić w jaki sposób będą numerowane elementy w tablicy DIM: A gdybym chciał przechowywać...
Kopiujesz nazwisko zawsze do zerowego elementu tablicy zamiast do i-tego: strcpy(tablica[0].nazwisko, nazw); W tej sytuacji zapamiętywane jest tylko ostatnie nazwisko, przy czym może dojść do przekroczenia bufora przydzielonego przez malloc() jeśli jakieś nazwisko jest dłuższe od pierwszego. Wszystkie następne bufory zawierają śmieci, co pewnie jest...
Pisałem, że wartość wskaźnika; rtrans to liczba elementów tablicy, a nie rozmiar. Czyli: fwrite( trans, sizeof(ramkaCAN), rtrans, CANFile);
Tablica ma właściwość Length. Za jej pomocą dowiesz się, ile masz elementów w tablicy.
Wskaźnik wskazuje miejsce w pamięci, a co pod nim jest wie tylko ten co tam coś wpisał. Preinkrementując go przesuwasz go w następne miejsce następnej wartości zgodnie z typem jaki przyjmujesz. Więc będziesz miał np drugi element tablicy (o ile typy się zgadzają) (o ile przekroczysz granic w których się ona znajduje, dlatego masz tam te ify)
Co istotne, jeśli ilość elementów tablicy menu nie przekracza 28 znaków, śmieci te się nie pojawiają. Proponuję więc sprawdzić jak _MUSI_ się kończyć (w "ogólnym przypadku") łańcuch znakowy w języku C. 4\/3!!
Do powyższego dodałbym zamiast Twoich UInt'ów, tablicę np.: Alarmy [1..100] of bool. Od V14 można wpisywać komentarz do każdego elementu tablicy, więc zachowasz przejrzystość. Tak, jak napisał Rariusz, zwróć uwagę na Trigger bit i Trigger address, bo występuje zamiana bajtów w słowie.
Edit:Down: Kolego Moderatorze. Użycie słowa functions było celowe, chodziło mi o podkreślenie że chodzi o funkcje pisane a nie funkcje zaimplementowane w C, takie jak printf. Błędu ortograficznego nie było żadnego, chyba że Kolega Moderator uważa za błąd ortograficzny brak polskich znaków, w takim razie Kolega wybaczy. Jeżeli ktoś żyje poza granicami...
Musisz jeszcze zrobić wyjątek co zrobić, gdy chcesz wywoływać elementy tablicy, która nie została w ogóle zapełniona. Prościej nie wybierając żadnego pliku .txt, a wywołując [syntax=cpp]MessageBox::Show(names[1,2])... [/syntax], aplikacja się wysypie.
Stos mi się nie przepełnia - jestem o tym przekonany. Jesteś tylko przekonany, czy pewien? ;-) Właśnie analizuję wygenerowany kod asemblera (plik *.lss) i chyba jestem na tropie... points[67].x=16+CHAR12_X_OFFSET;... 1afc:88 e8 ldir24, 0x88; 136 1afe:90 e0 ldir25, 0x00; 0 1b00:90 93 40 04 sts0x0440,...
1. Tak, jak przypiszesz null, lub nic ne przypiszesz do wskaźnika w trakcie jego życia to if nie przejdzie. 2. Tak, wynikiem będzie 33. Chociaż przekazanie powinno być inne, w przeciwnym wypadku dostaniesz warningi: [syntax=c] //1. Funkcja( &tablica[0] ); //2. Funkcja(tablica ); [/syntax] Może się to na pierwszy rzut oka wydawać dziwne, ale jeżeli się...
Zdaje się, że pominąłeś deklarację typu elementu tablicy jako char, czyli są inty. Więc ten napis chyba tam jest, tylko litery będą oddzielone zerami. Spróbuj dodać tam char, np. static const char test[] = {...} Nie było żadnych ostrzeżeń kompilatora w tej linijce? Druga opcja jest taka, że linker wyrzuca tą tablicę ze względu na brak odwołań, ale wtedy...
Czyli że chodzi o algorytm jeśli chodzi o 1 zadanie to jest ono proste Należy zainicjować zmienną licząco liczby oraz sumującą a następnie dodawać kolejne wartości z tablicy i inkrementować zmienną liczącą kiedy nie będzie już więcej liczb dzielisz sumę przez liczbę elementów. Jeśli chodzi o 2 zadanie to odczytujesz elementy z tablicy i zapisujesz je...
A może po prostu wczytać cały plik, każdą linijkę jako osobną komórkę tablicy stringów. Zmienić pierwszy element tablicy i zapisać ponownie wszystko do pliku. Nie trzeba nawet używać Memo. Polecam TStringList: http://www.delphibasics.co.uk/RTL.asp?Na...
Wróć do unii na pewno. Dynamiczne tablice nie są ci potrzebne. Z wyliczaniem tak średniej nie widzę problemu. Zbierasz 20 wyników. Sortujesz np bąbelkowi. Sumujesz 10 elementów tablicy licząc od 5. dzielisz przez 10. Struktura jest ci potrzebna bo gdy operujesz operacji na bajtach popełniasz błąd w przypadku przepełnień. Tak samo w przypadku dodawania...
Jeżeli tablica jest dwuwymiarowa, musisz używać dwóch indeksów do zaadresowania jej elementu, np. : Serial.prinln(tablica[0][0]); Pozdr
czy można usunąć przykładowo ostatni element tablicy, robiąc następującą pętle: for(i=1;i<k-1;i++) { Tablica[i]=Tablica[i]; } ,gdzie k jest liczba elementów tablicy, usunięty ma być k-ty element, a jeśli nie to może ma ktoś pomysł jak to zrobić? zaznaczam, że nie chciałbym tworzyć, nowej tablicy do której przepisane...
(at)zumek Dzięki za kod, ale nie do końca wiem jak on działa. Szkoda :( W1 to tablica wskaźników na W, przesunięta o dwa miejsca? Mylisz się :( W1 , to jakby wskaźnik na W powiększony o 1 element tablicy W , czyli 2 bajty . Natomiast tablica wskaźników , to ... nie z tej bajki ;) A dokładnie rzecz ujmując , to Bascom definiuje tablicę W1 , w obszarze...
Witam. Mam problem z wykonaniem ćwiczenia poniższej treści: Zapisz algorytm wyznaczania najmniejszego elementu w n-elementowym zbiorze liczb całkowitych w wersji rekurencyjnej. [syntax=pascal]uses crt; var x,i,n,min:integer; tab:array[1..200] of integer; begin readln(n); for i:=1 to n do begin readln(x); tab[i]:=x; end; min:=tab[i]; for i:=2 to n do...
Znalazłem ten program zagrzebany na dysku, całość działała jak generator i oscyloskop w jednym przy użyciu karty akwizycyjnej Advantech'a, tutaj jest fragment dotyczący rysowania przybiegu. Na samym początku plików jest deklaracja i definicja klasy CDrawStatic dziedzicząca po CStatic. Do rysowania trzeba nadpisać metodę OnPaint (wcześniej pomyłkowo...
Witam Powinno być Koniec[licznik]=Tablica2[Dlu... ponieważ DlugoscTablicy-licznik wskazuje na element zerowy kończący łańcuch, który był podstawiony pod zmienną w momencie jej deklaracji. W związku z tym pierwszym elementem tablicy Koniec był znak końca łańcucha i dlatego MessageBox nic nie wyświetlił. Dodano po 17...
256*(uint16)characteristic.value[2]+(uin...
Też kiedyś o tym myślałem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Ja bym umieszczał CRC gdzieś na początku programu (w temacie wyżej było na końcu bo był z góry znany rozmiar pamięci FLASH). Rozwiązanie z umieszczaniem tego w tablicy wektorów albo tuż za ostatnim elementem tablicy wektorów jakoś najbardziej mi się podoba.
ale jak już przy tym jesteśmy to rozumiem że ta operacja *(struktura.wsk) = ... zadziała tak jak chciałem? czyli podstawi wartość do zmiennej wskazywanej przez ten wskaźnik ??? tak a jeszcze przy okazji, gdyby ten wskaźnik był wskaźnikiem na jakąś tablicę i chciałbym go zwiększyć o N żeby wskazywał N-ty element tablicy, to hmmm mam to tak zapisać???...
Domyślam się, że wyświetlasz tekst funkcją przerwania 21h, która służy do wyświetlania ciągów tekstowych. Jeśli wczytać się w opis tej funkcji, to znajdziesz, że wyświetla ona tekst od wskazanego w rejestrze DX adresu aż do najbliższego wystąpienia znaku '$'. Jeśli robisz mov tab , to wpisałeś wartość 1 a nie znak '1', więc wątpię, abyś tak robił ;)
C# posiada sporo metod przydatnych przy sortowaniu. Na upartego możesz też zrobić w pętli for porównywanie elementów z maxem tak: [syntax=csharp]max = t [0]; // Pierwszy element tablicy for (int i = 0; i < t.Length; i++) { if (t[i] > max) max = t[i]; } Console.WriteLine("MAX: " + max); [/syntax] Ale tak to się robiło np. w Pascalu tu możesz bezpośrednio...
Witam! Hmm... Na początku to trochę rozwlekłeś strukturę. Niepotrzebnie pola: imię, nazwisko, dzień, miesiąc, rok zdefiniowałeś jako tablice dwuwymiarowe a konkretnie niepotrzebnie dodałeś indeks 1 czyli tam, gdzie masz po 10. Powinieneś zadeklarować zgodnie z sugestią Kolegi krru czyli: [syntax=c]struct dane { char imie[30]; char nazwisko[30]; int...
Jak chcesz gotowca, to wykorzystałem takie coś w projekcie LED Cube ( to co ciebie interesuje jest w 16 minucie ): Czyli wpisując znak "C" komputer robi takie obliczenie (67-65)*5 = 10, czyli automatycznie przesuwa wskaźnik tablicy na 10 miejsce, czyli na pierwszą kolumnę litery C. Następnie zmienna "i" wyświetla następne kolumny. Jakbyś miał jakieś...
Problem jest tutaj: [syntax=c]void RunNeuralNet_Classification () { ComputeFeedForwardSignals((double*)input... 100,0); ComputeFeedForwardSignals((double*)hidde... 23,1); } [/syntax] W wywołaniu funkcji masz konwersję tablicy dwuwymiarowej na jednowymiarową (rzutowanie...
Problemem jest char *cmd[]; - to oznacza tablicę wskaźników na char, a nie wskaźnik na char. A skoro tablica o nieznanej liczbie elementów to wszystko co masz po przecinku to kolejne elementy tej tablicy. Czyli usuwasz [] lub nazywasz pola, np. .ptrF=.
Tzw [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Sortow... bąbelkowe polega na tym, że przegląda się tablicę z danymi i porównuje się dwa kolejne elementy tablicy i gdy ich kolejność jest nieprawidłowa zamienia się je miejscami. Przegląd całej tablicy należy powtarzać do skutku. Ponieważ za jednym przebiegiem jeden element trafia na...
Witam, mam takie ciekawe zagadnienie, które może się okazać banalne, lub skomplikowane, sam nie wiem. Otóż mam taką sytuację, że są parametry umieszczone w tablicy w eepromie , natomiast później chce się do nich odnosić bez użycia indeksu tablicy, lecz wczesniej w jakiś sposób definiując każdy z elementów i tutaj właśnie brak wiedzy jak podefiniować...
Tutaj masz tablicę n*n, następuje przejście po każdym elemencie, czyli złożoność kwadratowa O(N^2). BTW. Tamto wypisywanie na ekran można by robić jednocześnie przy wstawianiu elementów do tablicy (za if-else-if).
Witam, jakim sposobem najlepiej przekonwertować znaki w tablicy char w której sa zakodowane liczby dwucyfrowe na tablicę z wartościami uint8_t? A nie lepiej zostawić taką tablicę i rzutować wartość wybranego pola na uint8_t bezpośrednio podczas żądanej operacji? [syntax=c] uint8_t i; char tablica[n]; i=(uint8_t)tablica[n]; [/syntax]
Tablice numeruje sie od 0 (w funkcji loop): 0-1przycisk, 1-2przycisk, 2-3przycisk itd. NP: Int tab[3] - tablica składająca się z 3 elementów. A odwołując sie do elementów liczymy od zera: tab[0]-pierwszy element,tab[1]-drugi element,tab[2]-trzeci element.
zapis element tablica usuwa element tablica usuwać element tablica
charakterystyka wyłączników indeksowanie dysku serwis amica zmywarka
zmywarkach amica kosiarki spalinowe
Brak połączenia z Integra 64 i rejestratorem kamer przez TP-Link i DDNS PTA9B01 PT100 RS485: Protokół i Konfiguracja