Kabelkologię, czy nie ma niekontaktujących połączeń sprawdziłeś ? Czujnik może być i niewłaściwy, ale chyba powinien pokazywać złą, lecz stałą temperaturę. Ile koni na ten silnik ? Jeden reduktor mu wystarcza ? Jakby nie, to nie będzie mocy i temperatury mogą spadać. Jakby tak, to czy nie jesteś na skraju możliwości parownika, i robi się mało wydolny...
Ten wykres dotyczy Lpg wtedy jest zygzak gdy przyłączę na lpg jest prosto. Instalacja i sterownik elpigaz Stella. Temperatura cieczy 76st C.
Zadziała ,są identyczne i wszystkie produkcji AEB , podobnie jak mapsensory czy czujniki temperatury.
nie chodzi o wtryski, tylko czasy wtrysku, sprawdz jeszcze wszystkie odczyty, czyli temperatury, ciśnienia i daj znac
no to zostało już tylko podwyższenie temperatury przełączania lub odczekania , aż przyjdzie wiosna i będzie cieplej :D
Dzięki za odpowiedź. Ale właśnie największy problem polega na tym, że po zmianach silnik traci moc na benzynie, kiedy wcześniej pracował na gazie, a po krótkim postoju jak spadnie temperatura , musi popracować na benzynie zanim się znowu na gaz przełączy.
Zewrzyj kable od czujnika temperatury gazu i powinno być dobrze, Robiłem tak w instalacji ISU w Fiacie Siena i poszło bez problemu.
Co proponujesz? Pozmniejszac wartości dawki gazu? Na takich ustawieniach i tak auto jest lekko zamulone. Druga sprawa to nie wiem dlaczego parownik ma niższą temperaturę niż temp. gazu. Od czego to moze byc? Ktoś pomoże?
problemy na zimnym nie wynikają z doboru dysz, ale ze zbyt małej wydajności termicznej reduktora. Zavoli S nie jest wcale takim tytanem mocy jak podaje producent i radzi sobie z silnikami do 150 KM, jesteś więc na styk. Autokalibrację robi się przy rozgrzanym silniku i tak został skonstruowany algorytm pracy sterownika, korekcje od temperatury, ciśnienia...
Witam Mam instalację sekwencyjną Elpigaz (elektronika: Elpigaz Stella Nord; wtryskiwacz: Matrix HD.344). W związku z narastającymi problemami z tą instalacją chciałbym ją na stałe wyłączyć na okres wakacji i jeździć tylko na benzynie. Głównym problemem są wybuchy pod maską i rozwalanie rur dolotowych kolektora ssącego, inny problem to zamulanie przy...
Co do krokowego to fakt przy hamowaniu silnika jest wylaczony ale przy pewnych obrotach zaczyna automatycznie pracowac,zeby silnik nie zgasl,moze gasnie na wolnych z powodu jakiejs nieszczelnosci ktoras opaska moze nie siadla jak nalezy.Przy zbyt ubogiej mieszance wystepuje spalanie stukowe i wtedy silnik sie tucze,wystepuje wtedy zbyt wysoka temperatura...
zostaje zbiornik , wielozawór , reduktor i wtryskiwacze. Do wymiany cała wiązka elektryczna, mapsensor, czujniki temperatury , chyba że zechcesz bawić się w przelutowywanie wiązki na wtyczki od staga. Elpigaz to bardzo dobry sterownik i nie uzyskasz jakiejś nowej jakości tylko z tytułu jego wymiany . Chyba że uszkodzony nieodwracalnie ale tu też lepiej...
Informacja o spadkach ciśnienia na biegu jałowym nieprzydatna , napisz ile spada przy maksymalnym obciążeniu np. w warunkach wyprzedzania, albo lepiej dłuższej jeździe na maksa i do tego jaka jest wtedy temperatura gazu :) . Czasy wtrysku długie , więc jeśli wtryski sprawne nie są one przyczyną checka. Możesz spróbować korekty mapy, ale robisz to nie...
W instalacjach sekwencyjnych do przełączenia na gaz muszą być spełnione 2. warunki 1. osiągnięcie przez silnik zadanej temperatury 2. czas po odpaleniu przeważnie minimum 25 sekund W INSTALACJI SEKWENCYJNYCH ELPIGAZU STELLA LUB ELIZA MOŻNA USTAWIĆ TEN CZAS TYLKO NA CZAS ROZRUCHU PRAWIE ZERO (oczywiście nie standardowym oprogramowaniem :D potrzeba specjalnego...
Sprawdzenie tego w trzech zakresach obciążeń to sprawdzenie instalacji. To że gazownik grzebał w mapach jak piszesz , świadczy o nim jak najgorzej i ja bym mu nie dał roweru do napompowania :D Ustawiało kiedyś mi dwóch gazowników, tym jeden z "sieci Elpigazu" .. Oboje ustawiali na postoju i grzebali w mapach , bez żadnych "dodatkowych" urządzeń ......
Witam!!! Na początek przedstawiam moją konfigurację LPG a późnij ponudzę z pytaniami :-O . Jeżdżę Skodą Octavia 1.8 20V - 92kW = 125KM . Silnik koncernu VW bez Turbo czy innych ulepszaczy, instalacja LPG zamontowana przy 97 kkm, obecnie auto ma ponad 160 kkm ( 60kkm na gazie zrobione , bez serwisów innych niż filtry i drobne poprawki jak ciśnienie na...
Witam! Chodzi mi po głowie wymiana listwy wtryskowej bo na starej przejechałem już ponad 50tys. km. Auto to Ibiza 1.6 75kM. Rodzajów wtryskiwaczy jest tyle że aż głowa boli a nie wiem czy mogę założyć jaki chcę bo nie wiem czy da się dla każdego rodzaju skalibrować mapę. Więc do wyboru: - IG3 Horizon formy Rail - najlepiej pojedyncze ale nie wiem czy...
Ford Focus II FL 2009 1,6 74KW DURATEC 16V Przy przebiegu około 105 000 założono instalację LPG ( jakieś 4 lata temu), obecnie przebieg około 185 000 km. Podczas montażu LPG, zakład instalujący miał dobrać optymalną instalację do tego auta ( marka nie miała znaczenia, auto kobiety ( instalacja miała być bezproblemowa )). Zakład zaoferował instalację...
W instalacjach sekwencyjnych oprócz temperatury jest jeszcze czas pracy na benzynie niezależnie od temperatury przeważnie minimum 25 sekund W INSTALACJI ELPIGAZU STELLA LUB ELIZA MOŻNA USTAWIĆ TEN CZAS 0 (oczywiście nie standardowym oprogramowaniem :D) obroty ustawia się wtedy na 700-900(zależnie od auta) i efekt jest taki że auto tylko odpala na benzynie...
Też próbuję regulować taką samą instalację w Passacie 1.8. Mam te same wątpliwości odnośnie poszczególnych parametrów, jak ktoś ma doświadczenie, co one znaczą to proszę o podzielenie się wiedzą. Wiem, np. że w serwisie ustawili mi tak, że zaraz po zapaleniu przełącza się układ na gaz niezależnie od obrotów i temperatury, ja natomiast nie potrafię wrócić...
Witam, auto jak w temacie z sekwencyjną instalacją Elpigazu, centralka stella nord, reduktor alaska, wtryskiwacze matrix. Przy przełączaniu na gaz szarpało samochodem, falowały obroty na biegu jałowym (gdy silnik się rozgrzał przestawały), a ostatnio często gasł silnik na lpg podczas przełączania. Instalacja ma już ze 100 tys. km. za sobą, jakieś 3...
Witam, skończyły mi się pomysły, więc postanowiłem wreszcie napisać post. Mam od 6 m-cy Xsarę Picasso z 2000 roku z silnikiem benzynowym 1,8 16v EW7J4. Auto ma od 4 m-cy instalację LPG Elpigazu Stella Nord, od 3 tygodni walczę z następującym problemem, kiedy silnik wystygnie, auto po odpaleniu ma przez jakieś 3 sekundy podwyższone obroty jak na ssaniu,...
stella elpigaz elpigaz stella elpigaz eliza stella
instrukcja serwisowa ariston power acoustik siemens micromaster
oscyloskop hantek oscyloskop hantek
Awaria wentylatora w piecu gazowym - zagrożenia Zanik zasilania 10000 w drukarkach Posnet i inne przypadki