Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
masz małą energię iskry po prostu.
W większości urządzeń odstęp na elektrodach musi mieścić się w granicach 3 - 4 mm Chodzi tutaj o możliwość przeskoczenia iskry i jej energii. Zbyt duża odległość spowoduje, że iskra nie przeskoczy. Zbyt małą odległość spowoduje, że energia iskry nie będzie w stanie dokonać zapłonu mieszanki. Elektrody nie mogą być luźne.
trafa z układu podświetlania tv LCD Byłoby dziwne, gdyby takie trafo (podświetlanie LCD nie wymaga dużego napięcia) + układ podwajania napięcia z małym kondensatorem dały solidną iskrę. Dodanie kondensatora o większej pojemności na wyjściu układu zwiększy jej energię (za to iskra będzie rzadziej); nie zwiększy długości. Kondensator powinien być na...
Cewka WN raczej jest poza wpływem regulatora napięcia,czarny nalot może być spowodowany małą energią iskry na świecy[przez te przebicie na kablu WN]lub zbyt bogatą mieszankę.Trzeba pamiętać że-iskra to nie jest pojedyncze wyładowanie,tylko seria coraz słabszych.Czas trwania tych wyładowań i ich energia ma duże znaczenie dla poprawnej pracy silnika.
Powinieneś otrzymać kopię protokołu z montażu z takim stanem liczydeł, jeśli nie masz, to rachunek zaboli. Jeśli nie masz to szybko kontaktuj się z monterem o ile masz numer lub z dostawcą prądu i zgłoś, że stan liczydeł nie jest zerowy. Ciężko w jeden dzień zużyć 46 MWh prądu...jak poczekasz to się nie wybronisz i Tobie przypiszą to zużycie. 1 MWh...
W pierwotnym schemacie należy wymienić neonówkę na diak np. DB3. Szeroko dostępny, również z demontażu, praktycznie w każdej świetlówce kompaktowej. Może zajść konieczność zmiany wartości kondensatra (wzrostu pojemności) by tym samym zwiększyć energię iskry ale wtedy spadnie ilość wyładowań w jednostce czasu, większa stała czasowa RC.
ale nie odpala mieszanki ktora zapala sie od zapalniczki Za mała energia iskry, proste.
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Jest mała, żeby w ogóle coś przeskoczyło, muszę praktycznie dotykać masy. Czasem większą widać na platynach niż na kablu. Wymień cewkę WN; może mieć 'przebicie' do pierwotnego uzwojenia, dlatego obserwuje się 'przeskoki 'iskry na układzie dźwigni z platynkami . Z tego też powodu brak dostatecznej energii dla iskry na świecy. e marcus
Zamiast wymieniać w ciemno to proponowałbym najpierw wyczyścić całą elektrodę iskrownika razem z kablem który biegnie z modułu oraz czy nie jest pęknięta gdzieś porcelana elektrody. Tu zepsuć się nie bardzo ma co. Jeśli to nie pomoże to ja bardziej byłbym skłonny twierdzić że bardziej coś nie tak jest z generatorem iskry w module i przez to energia...
Czy jest możliwy samodzielny odczyt zużytej energii elektrycznej np z data z przed miesiąca. czy może to wykonać jedynie przedstawiciel zakładu energetycznego?. A jeżeli istnieje taka możliwość to jak to zrobić.
Czy po kodzie F.F.0 pokazuje się inny kod (symbol) lub znaki?
Radzę poszukać na www.motelek.net - na pewno coś się znajdzie. Co do modułu, pewnie ciężko będzie go rozebrać. Przyczyna pewnie tkwi w uszkodzeniu tyrystora, kondensatora lub diody (choć jest wbudowana w stator - tzw. motoplat). Jest możliwe zastosowanie innego modułu, chociaż będzie pewnie problem z wyregulowaniem progu wysterowania tyrystora (inny...
Dobra, panowie, bo na dobrą sprawę to się do HP nadaje. W silnikach benzynowych ograniczeniem prędkości zajmowała się albo przepustowość gaźnika plus spadek energii iskry klasycznego układu, plus do tego jeszcze bezwładność rozrządu (stąd powstał rozrząd desmodromiczny), ew. w nowszych limiter elektroniczny, blokujący sterowanie wtryskiwaczy przy osiągnięciu...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Skoro zapala od zapałki to sterownik działa poprawnie . Problem tkwi w składzie mieszanki ,ciągu kominowym lub energii iskry zapłonowj. Regulacja geometrii elementów odpowiedzialnych za zapłon powinna wg mnie uzdrowić piecyk,
Osobiście, na infolinię, telefonicznie, e- mail, do wyboru!
Zobacz czy iskra jest na świecy tej w cylindrze. A jest jakaś inna ? Może w Kosciele? :D skutery trzeba mierzyć kŕótka sztycą. To prawda, samochody dłuższa, a traktory najdłuższą. Znowu zaczynasz? Co jest z toba do KN ? :cry: Ciekaw jestem tylko sprawdzenia punktu występowania iskry. Można to zrobić dowolna neonówką, zresztą trzeba ocenić wysokość...
Nie miałem żadnych problemów przy uruchamianiu jonizatora. Wyjście prostownika zabezpieczają varystor, kondensator i rezystor. Jedyne problemy są z ze zwykłym gniazdem - przebija, trzeba zastosować dodatkowe podkładki. Energia iskry jest mała i nie może uszkodzić elementów mocy zabezpieczonych elementami wymienionymi wcześniej. Mirek
A nie prościej kupić na szrocie lub alledrogo cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem zapłonowym np. od VW. Ja robiłem stopnie mocy na IRF740 i przy dobrym wysterowaniu bramki (min. 12V) moc tracona na tranzystorze była nie wielka, jako element zabezpieczający stosowałem diodę sieciową 1N4007. Oczywiście bez kondensatora, który poza tym, że niweczy większość...
Na początek sprawdź długość iskry z przewodu WN. Niestety obecnie w chińczykach objaw utraty energii iskry to bardzo częsty problem.
W podobnym MT174 i MT172 czerwona dioda świeci jak nie ma zużycia energii.
moduły firmy MSD są o wiele mocniejsze ale stosuje się je w silnikach stworzonych do sportu
Świeca zapłonowa Champion RCJ7Y, z wbudowanym rezystorem przeciwzakłóceniowym. Do pilarek i kos spalinowych. Champion CJ7Y nie posiada rezystora przeciwzakłóceniowego, natomiast Champion CJ7 to jest typ klasyczny bez projekcji (pozostałe wymienione mają projekcję izolatora — przesunięcie przerwy iskrowej wgłąb komory spalania). W zasadzie do każdego...
Myślę, że problemem może być zbyt słaba energia iskry, aczkolwiek gaźnik może przylewać silnikowi. Radzę zacząć od sprawdzenia długości iskry.
Powinna być w okolicach 0.60–0.70 mm. Masz zapewne uszkodzoną cewkę WN przez co spadła energia iskry, dlatego silnik nie chce pracować poprawnie i odpalać. Sprawdź jaką długą iskrę może wytworzyć zapłon, z samego przewodu WN. W skuterach iskra ma długość zazwyczaj 15 mm.
Guzik to może co najwyżej uszkodzić "współczesny" układ zapłonowy. Energia iskry bezstykowych układów zapłonowych, a takie już były stosowane dawno temu jest wysoka i wystarczająca w każdym przypadku. Nic tutaj się nie poprawi, a można jeszcze pogorszyć sytuację stosując wieloelektrodowe świece. Niektórzy producenci wręcz zakazują ich stosowania w swoich...
Niestety równie częstym problemem jest utrata energii iskry, co wywołuje problemy z odpalaniem silnika. Sprawdź na ile mm daje iskra z samego przewodu WN. Powinno być co najmniej 5–7 mm.
W normalnych warunkach ryzyko wybuchu jest praktycznie zerowe. Ale sytuacja zmienia się w przypadku zaistnienia jakiegoś zdarzenia losowego np.: samochód wjeżdża w plot, skrzynka z gazomierzem się przesuwa, połączenie się rozczelnia, przewód do czujnika się przecina i wywołuje iskrzenie. Teraz jeśli ten obwod jest iskrobezpieczny masz gwarancję że energia...
Wymiana świecy zapłonowej nie rozwiąże problemów których przyczyną jest słaba energia iskry układu zapłonowego.
Jak nie reaguje na plaka, to wiadomo że nie jest to wina gaźnika, tylko trzeba zajrzeć do silnika. Do sprawdzenia układ zapłonowy, czy daje energię o wystarczającej energii (długość iskry z samego przewodu WN) oraz we właściwym momencie (choć w skuterach nie jest łatwo ściąć wpust). Jeśli świeca pozostawała sucha przy próbach odpalenia na benzynie,...
Bez oględzin stanu świecy zapłonowej nie ma co gdybać o przypuszczalnej przyczynie problemów ze świecą zapłonową i o jej jakości. W życiu spotkałem się tylko z jedną świecą wadliwą, tj. taką która teoretycznie dawała iskrę, ale nie chciała pracować w żadnym silniku. Było to bardzo dawno temu i nawet nie pamiętam co to za świeca była. We wuesce i innych...
Witam, jestem początkujący. Czy ktoś może zrobić schemat i wytłumaczyć, jak zrobić powielacz napięcia, by zrobić iskrę i nie używać transformatora, ale baterię LiPo 3,7 V/1800 mAh oraz moduł z układem NE555 do generowania częstotliwości? AI: Jakie napięcie i energia iskry są Ci potrzebne? Chodzi o konkretną wartość napięcia lub długość/skuteczność iskry?...
(at) jack63 kąt otwarcia styków przerywacza jest zależny od profilu krzywki. Na to użytkownik wpływu nie ma, ale nieosiowy montaż krzywki, bądź w skutek uszkodzenia gniazda, wirnika, lub czopa wału zmienia tą wartość w różny sposób, powodując czasami problemy mimo prawidłowego wyprzedzenia zapłonu jak i przerwy styków. W CZ350 krzywka ma jeden garb...
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
Generalnie wybuchowe zapalanie jest spowodowane zbyt późnym zapaleniem mieszanki już wypełniającej komorę spalania. Sprawdzić też trzeba czy wentylator startuje prawidłowo, czy nic nie blokuje dopływu powietrza i w końcu czy iskra jest właściwa, a tutaj mogą być różne problemy z elektrodą. Spotkałem się też z przypadkiem, że generator iskry wytwarzał...
O energii iskry decyduje sam moduł zapłonowy, O energii iskry decyduje CAŁY układ zapłonowy. Z resztą, to co autor tematu nazywa cewką, prawdopodobnie jest połączeniem modułu i samej cewki.
Gaźnik G20 nie ma regulacji poziomu paliwa. Może być wyrobiona iglica pływaka i jej gniazdo. Za bogatą mieszankę odpowiada też zbyt wysoko podniesiona iglica na zamkach i filtr powietrza. Na nagrzanym próbuj odpalić bez filtra. Do kontroli styki przerywacza. Wyczyścić, wyregulować. Przerwa 0,4mm, mają zaczynać się otwoierać 3 mm przed GMP tłoka. Sprawdź...
Nie tak do końca obojętne. Przy niewłaściwym podłączeniu energia iskry spadnie o kilkanaście procent. Przy cewkach ołówkowych z diodą w uzwojeniu wtórnym odwrócenie polaryzacji jest niedopuszczalne.
Bez ciężkiego koła zamachowego lepiej się wkręca na obroty - pewnie dużo większa energia iskry też ma znaczenie.
Witaj. Nie sądzę aby to była wina CDI — bardziej bym tu obstawiał gaźnik. Jeśli nie gaźnik to pozostaje błąd w silniku — złe kąty otwarcia okien (tłok od innego modelu), kolanko/tłumik od innego modelu, tzw. „dziura” w charakterystyce mocy. Zapłon sprawdzałeś stroboskopem — to nie to. Można by sprawdzić czy przypadkiem energia iskry nie jest zbyt niska...
Zapłon jest bateryjny z mechanicznym przerywaczem. Energia iskry na wysokich obrotach zależy od czasu (a więc i kąta obrotu wału) zwarcia styków przerywacza- im mniejsza przerwa tym dłuższy czas zwarcia i energia iskry większa. Jednocześnie ze zmniejszaniem przerwy maleje prędkość rozwierania styków i rośnie ryzyko iskrzenia styków na wolnych obrotach....
Dla zwiększenia energii iskry wystarczy dołożyć do przerywacza układ tranzystorowy (schemat jest na elektrodzie), sam tak zrobiłem i chodzi fajnie.
Oj ciężko, ciężko. Nie odrobiłeś lekcji z teorii. Poruszasz się po omacku. Moje rady zakładają pewien poziom wiedzy i doświadczenia potrzebny w tej prostej, a jednak nietypowej sytuacji. Jak nie przekroczysz "bariery dźwięku", to nie ma możliwości ci pomóc. Nie mogę pisać elaboratów o każdym najbardziej oczywistym kroku! Robisz wszystko źle. Nie czytasz...
Niektóre źródła (Autokult) podają, że w takich układach energia iskry dla suwu pracy i wydechu (ta sama cewka) jest inna. W jaki sposób miałoby być to realizowane? Przecież to dwie świece podpięte do tego samego uzwojenia i wydaje mi się, że żadna modulacja sygnału tu nie wchodzi w grę. Każdy sygnał wysłany na cewkę ze sterownika wiąże się (w 50%)...
To ciekawe. Wątpię abyś miał zapłon DC-CDI, czy też rozwiązanie takie że jest moduł zapłonowy wewnątrz centralki/przekaźnika rozrusznika. Upewnij się czy rzeczywiście odłączenie przewodu od gaszenia powoduje brak iskry. Może przewody miałeś podłączone odwrotnie? Bo może być tak, że w wyniku naprężeń termicznych cewkomoduł wrócił do działania, może podczas...
Ale mój pomysł najlepszy bo tylko wtedy można rzeczywiście sprawdzić jakim ma wpływ kąt rozwarcia styków przerywacza na jakość i energię iskry... ha....a o to tu chodzi...ha...
Zapewni to samo co rezystor, a dodatkowo odciąży styki przerywacza i trochę zwiększy energię iskry i pozwoli na wyeliminowanie kondensatora. Widocznie konstruktorzy nie wiedzieli o tym i zrobili taki prymityw. No i pozbycie się kodensatora w układzie ze stykami, toż to rewela na skalę światową. A wiesz chociaż do czego służy ten kondensator ? On spełnia...
Ciepły silnik potrzebuje mniejszej energii iskry do zapłonu mieszanki.
Nie gniewaj się, ale czy TY w ogóle rozumiesz ideę działania klasycznego i elektronicznego układu zapłonowego? Nie wiem, jakie są Twoje pobudki, ale na prawdę zabierasz się do tego jak pies do jeża. Układ zapłonowy musi dysponować odpowiednią energią do wytworzenia iskry. Tą energię kumuluje się w indukcyjności (klasyczny układ zapłonowy) bądź w pojemności...
Tam nie ma możliwości regulacji zapłonu. Trzeba sprawdzić kilka rzeczy. 1. Czy fajka nie ma przebicia do metalowego ekranu. Spróbuj na innej fajce lub połączeniu bezpośrednim przewodu z końcówką świecy. 2. Czy cewkomoduł nie ma problemu z energią iskry — sprawdzić na ile mm daje iskra z samego przewodu WN. W tych silnikach jest dosyć słaby zapłon, powinien...
Panowie nic bardziej błędnego. Generatorem nie sprawdzi sie konwencjonalnej cewki zapłonowej. Najlepszym sposobem jest ręczny styk z równolegle podłączonym kondensatoram KONIECZNIE!!! To właśnie podczas rozłączania napięcia gdy kondensator w ultra szybkim czasi pochłania energię, cewka tworzy iskrę. Wystarczy zrobić taką próbę z kondensatorem i bez...
Prawdopodobnie uszkodzona cewka WN. Sprawdź długość iskry z samego przewodu WN. Powinna przeskakiwać na odległość 10-15 mm. Podstaw inną cewkę WN na próbę. Zła świeca raz miałem tak przy złym doborze świecy do kosy 2t słaba iskra paliwo się lało z tłumnika kupiłem jeszcze inną świecę iskra wróciła kosa zaczęła palić jak nowa Nie ma prawa tak się zachowywać....
Po wymianie cewki na 4 Ohm A po co wymieniłeś przecież to nie zapewni odpowiedniej energii iskry.
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Zwykle to silnik 1E40F, czyli od kosy spalinowej GC430. Mogło dojść do ścięcia wpustu na wale korbowym, w skutek dokręcenia z niedostateczną siłą. W ekstremalnych przypadkach skręcony czop wału korbowego. W chińskich silnikach problemem jest zjawisko utraty energii iskry — sprawdzasz (na świecy) że jest iskra, ale maksymalna długość na poziomie 2–3...
Świeca zapłonowa może dostawać przebicia. Podobnie przewód wysokiego napięcia i fajka świecy jeżeli jest wykonana jako ekranowana (guma przewodząca). Do sprawdzenia także długość iskry, gdyż po nagrzaniu zazwyczaj energia iskry spada. Gdyby był z tym problem, to na wstępie należy sprawdzić szczelinę (air gap) pomiędzy cewkomodułem a magnesami w kole...
Posłuchaj kolegi elektrita. Gaz ma to do siebie że jest bardziej czuły niż benzyna na słabą energię iskry.
A niby dlaczego szeregowo połączone cewki miałyby zwiększyć energię iskry? Teoretycznie cewki winny być połączone równolegle ale w związku z licznymi niedoskonałościami układu też efektów nie będzie a zawodność murowana. Jakość iskry możesz poprawić jedynie stosując elektroniczne układy (różne). Jednak warto wiedzieć, że energia iskry nie bierze się...
Założyłem dzisiaj moduł PROGCDI 3.2 PLUS zamiast modułu jaki jest tam zamontowany. Sytuacja znacznie się poprawiła, a więc być może źródłem problemów jest (był) np. stały kąt wyprzedzenia (dla małych obrotów za duży) plus np. mała energia iskry przy niskich obrotach... może tak być?
Nie jest on bocznikowany przy rozruchu, jak pisze safran, lecz sluzy do wyrownania energii iskry na niskich i wysokich obrotach Przez kilka lat był przewód oporowy i nie był bocznikowany. Póżniej wprowadzili bocznikowanie przez szeregowo połączone diody zasilane w momencie rozruchu.
UWAGA - należy pamiętać o tym co w baku jest. Nie można zapominać o właściwościach wybuchowych paliw a jeszcze większej wybuchowości oparów Najlepiej jak będzie to układ pomiarowy iskrobezpieczny. Jeśli nie miałeś do czynienia z iskrobezpieczeństwem to podpowiem że jest to ograniczanie energii iskry do wartości znacznie niższej niż energia potrzebna...
Własnie odkryłem jak mogę spowodować chwilowe lub całkowite wyłączenie mojego monitora. Wystarczy, że odłączę kabel zasilający od zasilacza laptopa i za chwilę go podłączę. W zależności od energii iskry przy podłączaniu kabla monitor albo wyłączy się na chwilę albo wyłączy zupełnie przechodząc w tryb uśpienia. Co ciekawe po odłączeniu monitora od laptopa...
Wiele domowych urządzeń może pobierać pewną moc bierną w tym np. piec, lodówka, czy odkurzacz. Jeżeli jesteś odbiorcą indywidualnym, to nie jest to problem. W przypadku odbiorcy przemysłowego otrzymasz opłatę na rachunku za energię bierną.
Jak najbardziej pod warunkiem że nie przekroczysz zbytnio napięcia dopuszczalnego. Jednak proponował bym na początek jeden elektrolit. Podłączenie kilku równolegle da duży ładunek a co za tym idzie i dużą energię iskry co może być czasem nie bardzo przyjemne. pozdrawiam
Próbowałeś wkręcić śrubę L o 1/4 obrotu? Trzyma obroty po rozgrzaniu? Może być jeszcze problem z zapłonem, energia iskry jest za mała i silnik gaśnie podczas pracy, a następnie nie sposób go uruchomić. Sprawdź na jaką długość wali iskrę, powinno być min. 5 mm. Jeśli jest krótsza to sprawdź szczelinę pomiędzy cewką a kołem magnesowym, jeśli jest prawidłowa...
A prosze bardzo - sporo o tym jest. Ma to jeszcze tę zaletę, ze energia iskry na świecy w układzie CDI jest wielokrotnie większa niż w ,,klasyku". Co za tym idzie silnik lepiej pracuje i łatwiej go uruchomić.
Chwilę podziała i gaśnie.. Po czym daje się uruchomić czy jest z tym ogromny problem? W ostatnich latach to jest największy problem z cewkomodułami zapłonowymi — po chwili od uruchomienia tracą iskrę, albo spada jej energia (sprawdzając na świecy widać że jest, ale w rzeczywistości pod ciśnieniem sprężania już jej nie ma, trzeba sprawdzać na maksymalną...
TNo dobnra ale ten bux pewnier przełącza w czasie ok. 500ns a polowe w ok.20ns co ma znaczny wpływ na energię iskry... Może ktoś ma taki schemat o jaki proszę...
ELM ci pokażą na którym zapłonu wypadają. oczywiście nie sam tylko z programem który go obsłuży. Cewki padają w różny sposób. Albo całkowicie, albo nadpalają się uzwojenia i zmniejsza się energią iskry.
2. Cewka jest "klasyczna" stosowana przy przerywaczach mechanicznych, więc nie można liczyć na powiększenie energii iskry. . Bzdura. Jest większa. I nie będę ci tłumaczył dlaczego.
Wiem. ale rzecz leży po innej stronie. Mianowicie szalenie ważną rzeczą jest energia iskry. Zapłon iskrownik-platynka ma małą energię iskry, natomiast elektroniczny z wzmacniaczem o wiele większą. Słaba energia, daje w rezultacie, przy zabrudzonej świecy, słabą, zanikającą iskrę, nierówną pracę, słabe dopalanie mieszanki. Od kiedy mam moduł GL100 w...
kod 1.8.0 - całkowite zużycie To nie jest całkowite zużycie, tylko energia pobrana z sieci.
Od czasu włączenia tranzystora zależy ile energii zmagazynuje się w cewce, a więc i energia iskry. Jeśli ma być ona stała, to i czas włączenia powinien być stały. Trzeba go dość starannie dobrać do parametrów cewki - zbyt duży powoduje straty, zbyt mały zmniejsza energię iskry. Standardowy układ z NE555 daje na wyjściu stan niski ('0') krócej niż wysoki...
"Zapłon.jpg" jest dobry. Poprawia energię iskry ale, ponieważ przerywacz zostaje, wymaga okresowej regulacji. Ze względu na wyeliminowanie iskrzenia na przerywaczu, zużywanie się jego styków jest bardzo wolne.
Cewka jest prawidłowa. Sprawdź ustawienie przerwy przerywacza (0.3 mm +0.1 mm). Kąt zwarcia styków przerywacza powinien wynosić ok. 135°. Luz łożysk wału korbowego, rozcentrowanie wału lub bicie krzywki przerywacza będzie miało wpływ na kąt wyprzedzenia i zwarcia styków przerywacza. Pamiętaj jednak że przy zapłonie bateryjnym cewka zawsze będzie się...
Transformatory produkowane przez Feryster są przystosowane do użycia w układach z kontrolą prądu - czyli z UC3843. Symbol Ferystera: TI-EF25-400V-64Wp - to transformator flyback o mocy szczytowej 64W, przeznaczony dla max 4-cylindrowego, 4-suwowego silnika i obrotów rzędu 6500rpm, przy energii iskry 80mJ (1uF/400V). Dla silnika jednocylindrowego i energii...
Wartość pojemności decyduje o energii iskry więc chyba warto będzie wykonać próby a D1= BY229 a nie jako 255/bez radiatora mniejsze Jmax i gorsze dJ/dt/. Nie mam neta bo pomachaliśmy sobie z TP.
Ostrożnie przy rozładowywaniu takiego kondensatora: 11 000 µF naładowany do 60V ma energię 20J - to już może dać konkretną iskrę, od której odparuje z kilka mm końcówki przewodu, i pryśnie naokoło stopiony metal - oby nie do oka, radzę założyć okulary.
Przegrzana i gorąca świeca może mieć już mniejszą oporność izolatora między elektrodami i w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie) przy małych obrotach wału (jak przy odpalaniu) napięcie wytworzone na cewce może być zbyt niskie do wytworzenia iskry o wystarczającej energii powodującej zapalenie mieszanki.
To są problemy z zapłonem, może dochodzić do przebicia. Na początek sprawdź świecę zapłonową i ew. wymień ją z chińskiej pochodni na markową. W niektórych sprzętach sprzedawanych na rynek zachodni występuje układ zapłonowy ekranowany (fajka z gumą przewodzącą i przewód WN w oplocie) który lubi dostawać przebicia, ale w Demonie importowanym w Polsce...
Rezystor to strata na jakości iskry. Ehhhh...... Nie jakości tyko energii i to nie dużo. Po prostu rezystor wygładza impulsy. A skoro silnik działa to iskra jest. Więc ma wystarczająco energii by przeskoczyć pomiędzy elektrodami i zapalić mieszankę.
Według mnie mogą być dwie przyczyny: - za mało lotne paliwo, - za mała energia iskry i przez to jej brak w warunkach panujących w cylindrze przy sprężonej mieszance. Dla sprawdzenia (będą gromy) zmniejsz przerwy na świecach, jak to pomoże to masz diagnozę.
Robokop, można by polemizować. W elektonicznych zapłonach tranzystor otwiera obwód, przeskakuje iskra. Jeden strzał, jedna iskra. Dzięki kondensatorowi łuk na stykach gasi się szybciej - szybciej zanika prąd w uzwojeniu pierwotnym, a szybsze zmiany prądu, to większe napięcie samoindukcji po stronie wtórnej - większa energia iskry.
Czy ktoś kiedyś zmierzył, nie obliczył teoretycznie, tylko zmierzył i to dokładnie ile energii powstaje w takiej iskrze po rozwarciu cewki? I jak się ona ma w stosunku do energii potrzebnej na wytworzenie tej iskry? Bo skoro można ją wytworzyć przez jednostajny ruch magnesu, który nie wymaga praktycznie wiele energii i potem trik - szybkie zwarcie i...
Ale dlaczego nie jakiś IGBT? Czytałem kiedyś, że znacznie zwiększają energię iskry bo coś tam znacznie szybciej przełączają... Ale tez może byc problem bo te Darlingtony w razie awarii nie spowodują stałego zwarcia(i cewka nie ulegnie spaleniu) a właśnie nie wiem jak jest z IGBT?
jak masz na wyświetlaczu "energia oddana" "energia pobrana". to jest dwukierunkowy, i energia oddana to 2.8.0 a energia pobrana 1.8.0
Jeżeli masz układ zapłonowy stałoenergetyczny, to energia iskry jest stała w szerokim zakresie napięć zasilających. Działanie takiego układu polega na tym, że cewka zapłonowa ma niską rezystancję uzwojenia pierwotnego i stabilizowany jest prąd przepływający przez owo uzwojenie.
Przerwa na świecy 1 mm przyniesie efekt przeciwny do oczekiwanego! Problem gaśnięcia po włączeniu świateł wynika ze zbyt małej energii iskry, która praktycznie zanika po obciążeniu iskrownika światłami. Ustaw prawidłowo zapłon. Przerwa na świecy ma wynosić 0.4-0.6 mm. Przerwa na stykach przerywacza ma wynosić 0.3-0.4 mm.
Jakie mogę wystąpić "uboczne" skutki Minimalnie mniejsza energia iskry. W razie problemów poszukaj kabli WN o mniejszym oporze. I sprawdź zeby odległość elektrod świec była w raczej dolnym zakresie.
no na takich ustawieniach nie chodzi :( To ustaw poprawnie zapłon. Szczelina na przerywaczu na 0,3-0,4mm i dopiero wtedy ustawiasz wyprzedzenie. Przerywacz ma się zacząć otwierać 2-3mm przed GPZ. Stwierdzenie że "ma moc" nie świadczy o dobrym ustawieniu. Jak mu zmniejszysz szczelinę to podstawa musi być przekręcona do przodu (w prawo) żeby iskra była...
To schemat pastucha elektrycznego, który daje impuls wysokiego napięcia o bardzo małej energii. Normalny układ zapłonowy ma cewkę z jednej strony na stałe podpięta do +, a przerywacz podpięty do drugiego końca uzwojenia pierwotnego cewki i do masy. Iskra generowana jest w momencie przerwania obwodu pierwotnego cewki przerywaczem. Kondensator wpięty...
Witam. Nie znam tego pieca, ale wybuchowe zapalanie może być spowodowane tym, że: 1. strumień mieszanki gazowo-powietrznej nie wpływa należycie w przestrzeń zapłonową (pilot, iskrownik), np., gdy są znaczne zanieczyszczenia palnika, 2. czynnik zapłonowy ma za małą energię: np. słaba iskra, niewłaściwy odstęp elektrod, mały płomień pilota, 3. mieszanka...
Witam Wymieniono mi licznik energii elektrycznej na ISKRA AM550. W liczniku zainstalowany jest moduł z portem P1. Mogę pod port P1 podłączyć jakiś interfejs do odczytu danych i gromadzić dzięki niemu statystyki zużycia i produkcji energii ? Bo nigdzie nie mogę doszukać się dokładnych informacji co dokładnie umożliwia ten port. Słyszałem tez o OneMeter...
Witam, mam b.podobny problem. Iskrownik "cyka", ale energia iskry jest za mała do zapłonu gazu. Odsunąłem elektrody od palnika (wiszą w powietrzu) i w momencie, gdy iskra się pojawia (otwiera się przepływ gazu (mały wydatek)) mogę go zapalić płomieniem z zapałki - ten sposób działa w 100%, nawet gdy zapałka jest 10cm ponad palnikiem. Natomiast przy...
Spraktykowałem, nie przekręcisz obrotomierza, układ zapłonu blokuje dodatkowo, poprzez spadek energii iskry. A skąd, wszelkie elektroniczne układy zapłonowe sa układami stałoenergetycznymi. Limiter zas tnie wtryski, pomijając cienkiego na gaźnku malucha.
Na pewnym portalu aukcyjnym jak i bazarach można kupić zapalarki do gazu na paluszki (2 sztuki). Być może działają one poprawnie przy 1.5V z tym, że nie mam pewności czy energia iskry będzie wtedy wystarczająca do zapalenia gazu. Zresztą czy to w ogóle będzie bezpieczne rozwiązanie to głowy też nie daje za to.
W podstawie przerywacza jest jedna śrubka,luzujesz ją i przesuwasz podstawę w/w.Przerwę ustawiasz na 0,4 mm przy otwartych stykach.Kondensator nie zawsze musi być dobry-nowy.Czasami też może być przebicie na izolatorze młoteczka przerywacza co obniża energię iskry,bądż daje zwarcie przerywacza.
Zapłon w nim to ducati energia a klakson działka
pomiar energia iskra licznik energia iskra licznik energia iskra am550
wytrzyma kondensator gniazdo zapalniczki mondeo volvo silnika
Wymiana żarówki w lodówce Sharp - krok po kroku Odzyskiwanie danych z dyskietki 3,5 cala - metody i narzędzia