Tesla nie ma magnesów neodymowych. By było taniej. A i tak bardzo efektownie zużywamy energię.
W jednym z poprzednich artykułów opowiadałem o wyścigach pojazdów zasilanych energią słoneczną. Jeżeli czytelnicy pamiętają, dane wydarzenie odbywało się na terenie Kazachstanu. Latem w tym miejscu ww. energii nie brakuje. Chociaż zmiany klimatyczne nie zawsze pozytywnie odbijają się na pogodzie tego regionu. Kolejny śmiałek, Aleksander, mieszkaniec...
Sprawdż, nie wierz na słowo
Podjedz do serwisu.Serwis podłączy Ci ten akumulator do urządzenia na którym ustawia się prąd rozruchowy Twojego akumulatora i akumulator jest odpowiednio obciążony i wynik po kilkunastu sekundach otrzymujesz na wydruku wychodzącym z urządzenia w postaci wykresu.Jak będzie sprawny technicznie to nawet na końcu wydruku urządzenie drukuje napis .Szerokiej...
wytwarzanie energii do samochodów EV również wymaga spalania paliwa i szkodzi środowisku. Odpowiedź jest taka, że niecała światowa produkcja energii elektrycznej pochodzi z tego źródła. Biorąc pod uwagę fakt, że samochody ładuje się w nocy to jednak cała pochodzi z węgla.
Tarcze zawsze są ciepłe i gorące, bo przecież działa na nie duża siła nacisku gdy hamujemy. Zadanie hamulców to zamiana energii kinetycznej samochodu na ciepło... Po dobrej jeździe, macając tarcze przez otwory w nowo nabytych lśniących aluskach można sobie paluszka przysmażyć więc ostrożnie.
Nie bardzo. Akurat te ogniwa to Li-ion od Nissana Leaf 2x 3,6V razem 7,2V. Dwa zestawy połączone w szereg dadzą 14,4V nominalnie 16,8V max to za dużo dla ładowarki i przetwornic.
Czy w wirtualnym nie trzeba być na nowych zasadach rozliczenia? A kolega jak ma już dłużej instalacje PV może jest na starych? Może mobilny magazyn energii na samochodzie?Ładujesz go w dzień na farmie a wieczorem wracasz i zasilacz swoją instalacje.
Zlecę wykonanie instalacji fotowoltaicznej około 4 kw na budynku gospodarczym. Potrzebuję wykorzystać akumulatory z samochodu elektrycznego Audi ( zostały mi po naprawie samochodu). Zrobienie całej instalacji z montażem i wykonaniem magazynu energii. Została mi bateria Li-ion Battery E19 Pouch 14.4kWh 4K0915100J i chcę ją wykorzystać. Budżet do ustalenia...
Czy przetwornica również pobiera energię Oczywiście, że tak. Przetwornica odda energię do nagrzewnicy i niby z czego ta energia powstanie?
składanie, lutowanie i pomiary to także zabawa i frajda To prawda, ale trzeba pamiętać, że masz tu do czynienia bardzo wysokimi prądami, a z nimi już nie ma zabawy, jak coś niechcący się zewrze i zacznie palić. Tak samo baterie potrzebne do zasilenia superkondensatorów. Warto też zastanowić się nad sensem urządzenia, które potrafi wypchnąć 2000 A (wg...
Najlepszym magazynem jest sieć 1KW do 0,8KW ,czyli strata 20% i odbierasz prąd kiedy potrzebujesz .Z 10KWp to jaki ty byś musiał mieć magazyn ?
No dobra. Zakładamy, że ta bateria 8kWh o napięciu 29.6V jest naładowana i teraz jak chcesz przekazać tę energię do samochodu?
Dziecko waży 15 kg, wg. opisu przedział 10-30kg Próbowałeś zwiększyć masę samochodu? Większa energia kinetyczna wydłuży drogę hamowania.
Przyszłość bilansowania sieci chyba leży w wykorzystaniu baterii samochodów elektrycznych. W UK był pilotażowy program gdzie operator mógł sterować przepływem energii z/do samochodów w zależności od obciążenia sieci. Może rozliczenia przez net-billing w drugą stronę?
czyli rozumiem, że część energii w baterii samochodu będzie przeznaczona na targanie 90 kg dodatkowego balastu, a tę stratę ma uzupełnić energia, która jest w tym balascie targana ;) Myślę, że sprzedawcy energii będą wniebowzięci ;) Tak na oko będziesz mógł przejechać więcej o 100 km przy płaceniu za energię pozwalającą pokonać 110 km
Panie, lokalna infrastruktura sieciowa 230V nie jest w stanie odebrać produkcji z PV. A gdzie to przetransformować i przesłać dalej niż 5 km. Może się wpierw doucz co to jest transformator i jak działa a później się udzielaj :) Pamiętaj że w Polsce prawa polityki rządzą prawami fizyki. Polityk ma moc zmienić prawa fizyki. To jest proste, żeby transformator...
Napisz konkretnie o jaki licznik ci chodzi, to prędzej uzyskasz odpowiedź od kogoś. Czy o licznik energii elektrycznej, szybkości w samochodzie, licznik impulsów itp. liczników jest cała masa.
Alternatory w samochodzie mają prąd nawet 75A tak aby wystarczyło energii do wszystkiego, nawet gdy silnik chodzi na wolnych obrotach.
Mnie zfascynowala idea oraz dokladność wykonanych urządzeń. Teoretycznie powinno "to" dzialać. Teraz poszukuję praktyków z naszej ziemi..
http://youtu.be/COmX3JdlMBo Witam serdecznie cewki w gwiazdę kondensatory w trójką na 1,5kW po 30uf pozdrawiam
tylko nikt mnie nie sponsorował... To tak jak z tym fotografem i dziewczyną kandydatką na modelkę. -Kiedy będziemy robili fotki ? -Najpierw to ja cię muszę wylansować. Telefony też już ładuje się bezprzewodowo, straty są i to duże ale przy nadmiarze energii w samochodzie to staje się to mało znaczące.
Rozdawana woda jest po drugiej stronie rzeki, więc niedostępna. 112 odpowiada? Może jakiś transport odpowiednim sprzętem uda się zorganizować? Gdy sytuacja się ustabilizuje, to pewnie straż ułatwi wypompowanie wody z piwnic. Co później, usuwanie mułu, osuszanie elewacji? BTS-y muszą być w miejscu, gdzie nadal jest energia elektryczna https://beta.btsearch.pl/...
Znalazłem w necie materiały na temat wykorzystania wody jako źródło energii do zasilania ( wspomagania ) silnika spalinowego w samochodzie. Jeżeli ktokolwiek miał do czynienia z tym tematem i potrafi wytłumaczyć zasadę działania tego urzadzenia to zapraszam do dyskusji : czy możliwe jest zrobienie tego w warunkach domowych i jakie może to dać oszczędności...
kiedy pojawią się samochody elektryczne, które będą napędzane własnym wyprodukowanym prądem bez żadnej akcyzy? Jak będzie odprowadzana opłata paliwowa? Gdy aut elektrycznych będzie już miliony to ustawodawca nakaże montaż trzeciego licznika energii w samochodzie, nieważne skąd weźmiesz energię, podatek zapłacisz.
Nie 99% ludzi nie pracuje ze sprężonym wodorem i nie bedzie chyba, że lekko sprężonym co można sobie zrobić w 10 min. mając parę składników pod ręką .. Taki jest temat: Awaryjny generator wodorowy domowej produkcji - koncept jest to tylko koncepcja - mnie obchodzi tylko realnosc zrobienia takiego czegosc czy jest w ogólne .... a nie aby na sile robić...
Jeszcze nie było i mam nadzieje że nie bedzie potrzeby brania na pych. To troche zmienia moje przekonanie, ale jaka jest praktyczna różnica dla silnika czy jest uruchamiany do pracy przez rozrusznik, czy przez energię samochodu?
Przy dobrej sprawności hamowanie samochodu z 60km/h do 0 powinno wyprodukować 1g wodoru... dobrze policzyłem? (energia samochodu o wadze 1.08 tony jadącego z prędkością 50/3 m/s = 150kJ, to może nawet wyjdzie 1.1g wodoru)
Nie jestem pewien, ale LiFePo4 nie można ładować z alternatora w aucie - choć z tym się mogę mylić
Jak na razie to autorzy takich pomysłow energii z niczego, samochodów na wodę, wszelkiej wolnej energii ( z wyjątkiem energii z "punktu zerowego" która napędza gwazdoloty w Gwiednych wrotach) maja korbę z osią w czole. I jak widać energicznie nią kręcą.
Jeszcze zalezy jakie ładowanie. Moje auto akceptuje w trybie normalnym akceptuje 16A. To jest tyle ile obecnie czajniki mają. Ciągnie tak sobie z półtorej - dwie godziy (timer mam nastawiony na dziesięć minut po północy), potem prąd łądowania spada i z reguły koło 4-5 jest gotowy do jazdy. Mam takie ustrojstwo do "smart meter" i tam widzę pobór energii.
Głupoty z tą jazdą pod wiat i uzyskiwaniem enegii więcej niż na pokonanie tegi wiatru. Zasada zachowania energitkłania się. Energia pozyskana po odjęciu strat daje energię do wykorzystania, która jest zawsze mniejsza (ta do wykorzystania) od energii pozyskanej. Koniec kropka. Energia potrzebna na ruch samochodu jest zawsze większa od uzyskanej z tego...
Witam, w związku ze zbliżającym się latem i problemami z nieoddaną energią do sieci, coraz chętniej podchodzę do zbudowania magazynu energii nie oddanej do sieci. Chodzi mi o tą energię, która się marnuje, gdy falownik się wyłącza z powodu przekroczenia napięcia w sieci. Myślę że większa połowa użytkowników paneli słonecznych ma ten problem i jak wiadomo...
Witam. Kolego Picia kłania się w pas i pozdrawia Cię ZASADA ZACHOWANIA ENERGII.
Dziękuję za odpowiedzi. Więcej odbiorników w samochodzie, jak i energochłonna klimatyzacja to większy pobór prądu, dlatego potrzebny jest większy zapas energii w samochodzie mimo wydajnych alternatorów.
Przecież alternator zasila całą elektrykę i elektronikę w samochodzie, więc do akumulatora idzie jakaś część energii. Natomiast prostownikiem zasilasz (ładujesz) tylko i wyłącznie akumulator, czyli cała energia z prostownika idzie do akumulatora. Pomijam straty na łączach kablach itp.
Tesla opublikowała wykres zasięgu Modelu S w funkcji prędkości Dwie najważniejsze osoby w firmie Tesla Motors - CEO Elon Musk i CTO JB Straubel - opublikowały wczoraj niezwykle interesujący wpis na temat zasięgu i zużycia energii samochodu elektrycznego Tesla Model S http://www.samochodyelektryczne.org/tesl...
Witam Tu jest troszkę info o oleju rzepakowym jako paliwie i przeróbce samochodu : http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/... Pozdrawiam
W cuda nie wierzę, samo się dokona. Ale w pseudo ekologiczna i darmowa energię trudno uwierzyć, i w dodatku by zaspokoić całe zapotrzebowanie na energię obecnie. Jeśli ktoś nie dokona jakiegoś odkrycia to cóż tu pisać , jesteśmy w d...ie. proszę sobie zrobić eksperyment , postawić wiatrak pv i co tam jeszcze i zaspokoić zapotrzebowanie na energię domu...
Ja bym zimą ogrzewał dom energią z takiego samochodu.
Podczas zderzenia trzeba odebrać energię nie tylko z samochodu, ale z pasażera. Człowieka nie zabija ilość energii kinetycznej, którą posiada, ale szybkość jej wytracenia. No chyba, że w tym zderzaku chodzi o to, żeby auto się nie zgniotło.
Nadal źle piszesz jednostki, a dane z linka są naprawdę rewelacyjne. 1500W przez czas świecenia 20 godzin, to jest potrzebna energia zgromadzona w akumulatorze rzędu 30kWh, czyli dość spory akumulator z samochodu elektrycznego, a nie w obudowie lampy, czyli totalna bzdura.
A może baterie paliwowe będą żródłem energii dla samochodów z silnikiem elektrycznym!? Pozdrawiam. bol
Dopóki ktoś nie znajdzie rewolucyjnego sposobu na magazynowanie energii w samochodzie to nie mamy co marzyć o samochodach elektrycznych w każdym domu ;) Pozdrawiam
Wystarczy policzyć zapotrzebowanie samochodu na energię i dobrać alternator. Nie wiem co tu wyjaśniać.
Nie głównie, ale tylko. W ogóle nie interesuje mnie energia bierna.Możesz wyjaśnić co to jest "sprzęgło" indukcyjne lub pojemnościowe? Jedyne sprzęgło jakie posiadam znajduje się w samochodzie. Czy podczas ruszania samochodem, czyli zwalniając pedał sprzęgła, redukuję moc bierną? Zaznaczam, że samochód jest wyposażony w napęd spalinowy. Przepraszam...
Zawsze jeszcze mamy niewyczerpalne źródło energii...
Nie bardzo rozumiem jak Kolega chce uruchomić repeater na antenach Yagi. One mają duże skupienie wiązki. Odebrać sygnał Kolega odbierze a przy nadawaniu odeśle go skąd pobrał i nic nie zobaczy tego sygnału w samochodzie, który na dokładkę będąc metalowy skutecznie osłoni wnętrze przed falami radiowymi lub przynajmniej sporo wygłuszy. W moim przekonaniu...
pomysł na układ przetwarzania energii drgań samochodu na elektryczną tak, by mogło to być ekonomicznie opłacalne Taki sposób zastosowano już w koncepcie TESLI. Energia jest generowana z amortyzatorów zawieszenia . No ale to oftop, wracamy do tematu. :D
Jesli dobrze zrozumialem ostatnia informacje, to rejestrator ma pracowac w ciagu dnia pracy (z przerwami w pracy silnika), a nie na 8 godzinnym postoju, jak to zrozumialem na poczatku. W takim razie nic nie potrzeba. Postoje 2 - 3 godzinne z zatrzymanym silnikiem nie rozladuja sprawnego akumulatora. Nawet polgodzinna jazda miedzy postojami wystarczy...
W naszym klimacie zimą problemem jest też brak ogrzewania i parujące zamarzające szyby. Taki silnik pneumatyczny na pewno się w czasie pracy nagrzewa, ale tego ciepła jest dużo mniej niż w tradycyjnym silniku. Silnik mógłby napędzać dodatkowy alternator wytwarzający energię elektryczną do podgrzewania, ale wówczas zasięg takiego samochodu może znacznie...
Z magazynowaniem energii w samochodzie jest jeden malusieńki problem: przeważnie właściciel takiego samochodu w czasie gdy jego panele mają najwyższą produkcję jest w pracy. Razem z samochodem. Gdybyśmy w dzień odpoczywali a wieczorem jeździli do pracy na noc to miało by to zdecydowanie więcej sensu. Moim zdaniem dla domu jednorodzinnego (bez samochodu...
Silniki trójfazowe asynchroniczne są także wykorzystywane do napędu i odzysku energii w samochodach elektrycznych, oczywiście muszą współpracować ze sterownikiem generującym odpowiednie przebiegi sinusoidalne. Z tego co się oczytałem to w moim wózku inwerter potrafi generować przebiegi płynnie w granicach 0-700 Hz.
Prawie tak ekologiczny jak samochody elektryczne, bo jego generowanie nie pochłania energii...
Sprawność sprężarek powietrznych waha się w granicach 50..75 %, więc aż tak dużo energii nie potrzeba.
Mało ciekawe. Nie bardzo jestem przekonany do takiego rozwiązania. To po prostu magazynowanie energii w samochodzie(jeśli dobrze zrozumiałem). Jak by nie można było jej gromadzić normalnie w budynku, elektrowni czy mieszkaniu.
Pojazdy EV są bez wątpienia przyszłością. Ale najpierw musi wydarzyć się rewolucja w dziedzinie magazynowania energii. Wtedy samochody elektryczne staną się faktem i zachwieje się cała gospodarka światowa gdy jednocześnie przemysł naftowy upadnie...
Jakieś źródło tych rewelacji? Sami Niemcy twierdzą, że to składowisko w Assen to niewypał i jest teraz opróżniane, bo stanowi zagrożenie dla środowiska. Nowe składowisko w Salzgitter wystarczy najwyżej na kilkadziesiąt lat, zakładając że nie będzie wzrostu zapotrzebowania na energię.
A ja zapytam: gdzież ta ekologia? Przecież wyprodukowanie bardziej skomplikowanej rzeczy jak dwumas wymaga znacznie więcej energii niż zwykłe sprzęgło. A do tego częściej się psuje, więc więcej ich trzeba natłuc. Taka kwadratura koła. A tu tylko mowa o dwumasie. A gdzie są całe samochody? Co z nimi potem? Wszystkiego recyklingowi nie da się poddać....
sąd też raczej uzna że pobieranie oznacza również zużywanie na danej posesji. A jak to jest dla samochodu elektrycznego. Pobieram energię elektryczną u siebie a zużywam w całym kraju.
Jaka jest Waszym zdaniem wartość SEM w pełni naladowanego akumulatora żelowego? Nie interesuje mnie SEM w pełni naładowanego akumulatora bo i tak spadnie po pobraniu niewielkiej ilości energii. Akumulator w samochodzie po dobie postoju jest mniej naładowany niż minutę po wyłączeniu stacyjki
Ale auto musi wspierać V2H czy V2G Trzeba dobrze uważać przy wyborze auta bo niektóre marki mwymagają dodatkowego sprzętu albo mają ograniczenia ilości odebranej energii. https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/v... No i jak auto będzie oddawało energie...
Takie rozwiązanie nie jest do końca głupie. Wszytko zależy gdzie się je umieści. Np. progi zwalniające, strome zjazdy, miejsca gdzie trzeba wytracać prędkość. W innych miejscach to jedynie okradanie kierowców i zanieczyszczanie środowiska(bardzo mało ekonomiczna forma zamiany energii ze spalania paliwa samochodów na energię elektryczną).
Ja jestem ciekaw kiedy ktoś wpadnie na pomysł zrobienia samochodu napędzanego energią z maleńkiej elektrowni amotomej zintegrowanej w samochodzie:) Wiem ze to by było bardzo niebezpieczne. Ale z ciekawości, czy jest to wykonalne?
Chodzi o to, że dostaniesz dofinansowanie jak np. zakupisz PV + PC, co samo w sobie powoduje autokonsumpcję. Jest jeszcze kilka innych rozwiązań, chodzi o to, że dotacja będzie przysługiwała na inwestycję łączoną, np. PV + magazyn energii, PV + ładowarka samochodu elektrycznego itp. Ale wszystkiego się wkrótce zapewne dowiemy. Pozdr
Bo jak hamujesz silnikiem to energię kinetyczną samochodu zamieniasz na sprężanie powietrza w cylindrach. A jak jedziesz na luzie to jedyne co cię hamuje to opory powietrza i tarcie kół. Więc będziesz wolniej wytracał prędkość, może i dalej zajedziesz, ale tylko od momentu wrzucenia luzu. Gdybyś miał przejechać 100km stylem że rozpedzasz się do 100km/h...
Chyba tylko hamowaniem, wszystko inne będzie powodowało straty energii akumulatorów.
No nie możesz budować baterii o różnych ilościach ogniw, bo będą miały różne napięcia i nie połączysz ich równolegle. Szeregowo nie możesz łączyć akumulatorów o różnej pojemności. Baterie szeregowe o różnych pojemnościach możesz połączyć równolegle. Pozostaje odrzucić dwie pary najgorszych akumulatorów i z pozostałych zbudować baterię 12V (10 szt. 60Ah...
Od projektów jest energetyka a nie odbiorca. Póki co to ZE żadnych harmonogramów korzystania z odbiorników o większej mocy odbiorcom nie wręcza, czyli o każdej porze dnia i nocy sieć parametry ma trzymać. Tu tego nie ma, więc błąd leży ewdentnie po stronie dostawcy energii. I żadne porównania z samochodami tego nie zmienią.
PRAWDZIWE zużycie energii w samochodzie Nissan Leaf Accenta (24kWh) na oponach Michelin Crossclimate + to 14kWh na 100 km latem i 16kWh zimą. Wartości uśrednione podawane przez komputer. Koszt (dla mnie) przejazdu 100km to odpowiednio GBP2.80 i GBP 3.20, ale faktycznie ceny są x2 (po mam jeszcze starą umowę na prąd). Dla porównania podobnie ważąca Honda...
Witam Nie spotkałem się żeby energia hamowania lokomotyw elektrycznych była oddawana do baterii akumulatorów, zazwyczaj jeżeli jest zwracana to na sieć, lub tracona na oporach, bo ilość energi jaka jest zwracana jest dość duża , nawet kilka MW. Akumulatory w pociągach raczej używane są do zasilania automatyki, np opuszczanie podnoszenie pantografu,...
Kondensator miałby robić za akumulator energii do podtrzymania cewki. Oczywiście przed kondensatorem i przekaźnikiem musiałbyś wtedy dać jeszcze diodę prostowniczą, by energia z kondensatora "nie cofała się" na instalację samochodu podczas takiego spadku napięcia. Choć uważam, że stosowanie dodatkowego przekaźnika dla żaróweczki, czy diody w wyłączniku,...
Acha, zaczyna się. A skąd to, szanowny Kolego zasilane są WSZYSTKIE odbiorniki energii elektrycznej w samochodzie ? Z akumulatora, czy też alternatora ?
W obwodach elektrycznych zasilanych sinusoidalnie można stosować prawo Ohma w przypadku stosowania liczb zespolonych. Schemat zastępczy transformatora masz poniżej, wartości z (') są przeliczone na stronę pierwotną z wykorzystaniem przekładni. A w samochodach jest wykorzystywane zjawisko gromadzenia energii w cewce, w momencie przerwania obwodu niskiego...
Mam jeszcze jeden pomysł. Albo coś dostaje się po linii zasilania albo drogą radiową z Twojego samochodu. Jak byś podłączył się do drugiego zupełnie innego akumulatora i masą nie był połączony z masą samochodu ( czyli samo radio podłączone do innego źródła energii, do tego odseparowanego) to można stwierdzić czy to jest przesyłane droga radiową.
Kupowałem niedawno liczniki elektroniczne z F&F i były wyzerowane, ale przekładnię przekładników można wprowadzić tylko raz, i licznika wyzerować się nie da. Chyba że tą samą metodą co w samochodach.
gdyby tak wyłączyć elektrownię szczytowo-pompową w Żarnowcu to moglibyśmy ładować 200 000 takich samochodów nocą co byłoby korzystne zarówno dla ich właścicieli jak i KSE. Widzisz sam ile takich samochodów potrzebujesz. Dodatkowo interesująca jest ilość energii gromadzonej a nie sama moc - ilość MWh czy GWh gromadzonych przez Żarnowiec i inne elektrownie...
Jakoś energię trzeba dostarczyć do samochodu. Możesz ją nosić w baterii albo w baterii z dodatkami - banku mocy. Co za głupia nazwa. Mierzyłeś prąd pobierany przez rejestrator?
Nigdy ich nie kupowałem tylko dorabiałem z puszek :-) Ale po wpisaniu do wujka hasła - i nie chce tu nikogo reklamować - wyskoczyła mi taka oferta http://automatyka.elstat.com.pl/k830,zro...
Szkoda tylko, że brak jakichkolwiek konkretów, typu pojemność czy choćby napięcie pracy kondensatora. Poza tym kondensator jako magazyn energii dla samochodów hybrydowych czy elektrycznych? Wszystko fajnie, tylko jak to szybko naładować? Tesla ze swoją "podwójną" ładowarką potrzebuje 240V(at)40A, a co dopiero jeszcze szybsze ładowanie. Już nie wspominając...
Ciekawe byłoby opracowanie systemu, który preferowałby energię dostarczaną lokalnie z systemów fotowoltaicznych od osób prywatnych do ładowania samochodów. Gdyby opracować system rozliczeń, byłby to być może ciekawy sposób na sprzedaż energii z fotowoltaiki w okresach, kiedy jest produkowany jej nadmiar. Co ciekawe mogłoby się to odbywać na poziomie...
To kolega wyrzuci akumulator z samochodu przecież nie produkuje prądu i jest be bo ołów (AGM też). Wracając do tematu, żeby uniknąć wyłączeń trzeba mieć magazyn energii. Samochodem spalinowym można jeździć bez akumulatora. Jak już to pisz "naładowany/pełen" magazyn energii. A nie samo "mieć". Dodano po 41 Co zrobić z wytworzonym prądem z elektrowni...
Nie trzeba jakiś wymyślnych rozwiązań typu kamery przy drogach. W nowoczesnych samochodach, sam samochód wyśle do centrali informację ile km przejechaliśmy i jaką trasą. Zgłoszenie może być w określonych odstępach czasowych, np. co godzinę. Póki mamy starsze tradycyjne samochody mamy wolność. Zaawansowana technika, nie tylko w samochodach nam ją odbiera....
Sprawa wcale nie jest taka prosta a tym bardziej bezpieczna - grzałki np. do herbaty konstruowane i obliczane są tak, że muszą oddawać energię całą powierzchnią czego nie zrobisz w samochodzie, poza kwestią bezpieczeństwa włączenie takiej grzałki bez wody na 2-3 min doprowadzi do jej przepalenia. Może warto poszukać czegoś w temacie mat grzewczych i...
Wystarczy, to zasilacze impulsowe. Sinus, czy nie, to nie robi na nim wrażenia. Za to akumulator w samochodzie nie jest ogromny. I energii raczej mu nie starczy na naładowanie tych twoich rowerów.
Schemat jest bardzo podobny do Evatran i składa się z bloku nadawczego, na którym parkuje samochód, elementu odbiorczego znajdującego się w podwoziu samochodu oraz kontrolera. System podobnie jak Evatran zajmuje pojedyncze miejsce parkingowe. System ma mieć możliwość efektywnego transferu 3300 Wat energii do samochodu. Ciekawe ile % z tej energii trafia...
Akumulator jako zrodlo energii i alternator jako zrodlo napedu (alternator jest w stanie pociagnac samochod). Poniewaz pojazd gasienicowy ma sterowanie roznicowe potrzebujesz dwa alternatory. Zeby ograniczyc straty energii proponuje zasilacz impulsowy (wlasc. dwa). Napiecie z akumlatora przeksztalcimy na impulsy o odpowiednim do sytuacji wypelnieniu...
W starszych samochodach, były takie analogowe wskaźniki. Wskazówka wychylała się w lewo gdy akumulator był źródłem energii a w prawo gdy akumulator był ładowany. Wpisz frazę "wskaźnik ładowania" w dziale motoryzacja na Allegro.
Tak idzie. Kwestia tylko jakie to dokładnie ogniwa i jakie BMS-y trzeba by zastosować. Takich projektów już trochę jest, wystarczy poszukać. https://www.google.com/search?q=car+bate...
Nie jest to klakson. Jest to syrena fabrycznego autoalarmu. Nie wykorzystasz jej do innego systemu. Sterowanie jej wyzwoleniem i wyłączeniem odbywa się sekwencją cyfrową. Jej sterowanie jest co najmniej dziwne, ale jest to spowodowane oszczędnością energii w samochodzie. W momencie uzbrojenia systemu znika z niej stałe zasilanie. Dopiero kiedy nastąpi...
Sam myślę nad samochodem elektrycznym . Mój plan polega jednak na zastosowaniu silników zespolonych z kołami i minimalnej masie pojazdu . Narazie jednak mam dołek finansowy i sprawa się odwleka . Myślę , że zminimalizowanie strat energii to podstawowa kwestia . Wszystkie dodatkowe urządzenia (przekładnie itp. ) zmniejszają sprawność całego systemu .
Nadwyżkę łatwo można zużyć w samochodzie elektrycznym :]
Problem polega na bilansie energetycznym całej instalacji samochodu. Jeżeli ilość energii dostarczanej przez alternator będzie mniejsza od ilości energii pobieranej przez odbiorniki samochodu, to akumulator będzie sukcesywnie rozładowywany. Żeby to sprawdzić, podłącza się woltomierz do akumulatora, Zgadza się i żeby taka sytuacja zaistniała to napięcie...
Są stabilizatory low-drop (i pewnie trzeba by wybrać jakiś lepszy, o małym spadku napięcia). 3 baterie nowe mogą dać 4.9V; w pełni naładowany akumulator Li-ion 4.2V; wystarczyłoby włączyć diodę 1N4001, żeby stracić około 0.7V, tylko potem trzeba ją zewrzeć, jak napięcie zmaleje. Ale baterie sporo ważą, jak na swoją pojemność, akumulatory Li-ion powinny...
Witam! Wystarczy sięgnąć do książek z fizyki. Przetwarzasz energię mechaniczną w elektryczną. Pobierasz więcej elektrycznej, to musisz dostarczyć więcej mechanicznej. Proste, prawda?! Zasady zachowania energii nie udało się jeszcze NIKOMU "przeskoczyć". Pozdrawiam Jan
Jest jeszcze jedna kwestia z tym związana. Samochody elektryczne mogą być też traktowane jako magazyny energii. Może w kolejnych generacjach będzie możliwe inteligentne zarządzanie energią z udziałem samochodów elektrycznych. Na przykład w krótkich okresach czasu, gdzie właściciel zadeklaruje, że przez ten czas samochodu nie będzie używał, więc podpięty...
Normalne, jak najbardziej. Tarcza sprzęgła ma swoją masę i w związku z tym energię. Byś się zdziwił ile trzeba czekać na "uspokojenie" się skrzyni w starszych samochodach ciężarowych. A trzeba czekać, kiedy biegi nie są zsynchronizowane.
I na czym właściwie polega energooszczędność piekarników? Na tym samym co rzekome małe spalanie współczesnych samochodów. Generalnie wymaganiami przeczysz sam sobie, albo coś ma moc, albo jest energooszczędne, w parze to nie idzie. Taka menda z energii elektrycznej jest.
dokładanie zbędnych pożeraczy energii (samochód elektryczny który nawet z darmowym ładowaniem przy średnim wykorzystaniu jest całościowo nieekonomiczny Nie jestem fanem elektryków ale przejechać 500km za koszt 60kWh pobranych z paneli uważasz za nieekonomiczne? A nawet pobranych z ZE jest dużo tańsze niż tankować na stacjach. Akurat posiadanie elektryka...
Myślałem dlatego o czymś większym. Osoby budujące magazyn energii elektrycznej często wykorzystują używane akumulatory od samochodów elektrycznych. Tylko podstawowe pytanie jak przeliczyć pojemność power banku/akumulatora AGM na wartość magazynowanego prądu w złotówkach zakładając stawkę 0,4295 zł/kWh. napięcie x pojemność ogniwa = energia Czyli: 12...
energia bierna energia czynna energia bierny energia czynny energia kształt energia kształt
drżeć silnik indesit instrukcja pralka szpara drzwi
wzmacniacz słuchawkowy zawora powietrza naczepa
Adaptacja sprzęgła hydrokinetycznego Mercedes W211 4x4 E350 skrzynia 722.6 – procedura krok po kroku Liebherr 316 – zamienione przewody hydrauliczne, brak drugiego biegu, diagnostyka usterki