https://obrazki.elektroda.pl/2778558100_... Proszę bardzo, oznaczony czerwonym kolorem.
Wyczyść encoder karetki (pasek mocowany po obu stronach drukarki i przechodzący przez karetkę).
Nie wypiąłeś niepotrzebnie, ale źle nie wpiąłeś taśmy od czujnika ankodera (wąska z tyłu karetki)?
Mam taki pasek w zepsutym CX3650 - powinien być tej samej długości, bo te urządzenia mają prawie identyczne mechaniki, sam jakiś czas temu przekładałem z tego urządzenia do DX4850 kółko napinające ten pasek i uchwyt od niego.
Może z tą datą produkcji to się trochę zagalopowałem :D Spróbuj z innym nowym czarnym pojemnikiem, nie zaszkodziłoby też wyczyścić styków w karetce.
Witam, możesz najpierw wyczyścić poduszki, później zająć się resetem, chociaż tak naprawdę, to kolejność raczej większego znaczenia nie ma. Jeżeli chodzi o reset blokady drukarki, to możesz ściągnąć program wic reset utylity (załącznik) a kod kupić albo przez program, albo np na allegro. Pozdrawiam 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie...
Czy pasek enkodera jest na swoim miejscu?
Epson XP 202, po włączeniu karetka dojeżdża i blokuje się za pomocą rygla, tak jak to powinna robić po wyłączeniu. Ma ktoś jakiś pomysł?
Nieaktualne
Pasek folii mocowany po obu stronach drukarki i przechodzący przez karetkę z tuszami.
Drukarka to HP czy Epson?
Witam, cyfra "1" (nie "#1") jest rozwarstwiona. Być może źródłem problemów z kalibracją jest zabrudzenie [url=https://www.epson.co.uk/gb/en/viewc... karetki.
W jakich okolicznościach pojawił się błąd? Czy enkoder karetki jest na swoim miejscu?
Jeśli sam pasek enkodera jest w porządku, to może szwankować czujnik znajdujący się na tyle karetki (przez który ten pasek przechodzi) lub część taśmy łączącej czujnik z płytą główną drukarki.
Witam widzę że nikt nie chwycił tematu więc może ja ci pomogę jeśli już sobie nie poradziłeś . Kareta chodzi po wałku na wysokości wałka na całej jego długości powinien być taki niby przezroczysty paseczek zakotwiczony z jednej strony z reguły lewej na sztywno a z prawej napięty sprężynką spróbuj go przemyć oczyścić jest on odpowiedzialny za pozycjonowanie...
Nikt nic nie doradzi?
Właśnie...... na tej taśmie są nadrukowane kreski bardzo gęsto i w zależności od modelu czasem tak gęsto że trudno je zauważyć na pierwszy rzut oka , i musi być przewleczona przez "czytnik" nie może dotykać czytnika. Czytnik jak wspomniałem jest na karetce. Gratuluję.
Sprawdź jeszcze czujnik krańcaowy, czy łapie zawsze pozycję karetki.
Opis z serwis manuala https://obrazki.elektroda.pl/7021655000_...
Może trzeba posmarować prowadnice, szyny itp. Nie wiem na czym to się ślizga. U mnie w starym Epsonie karetka lata na takim kątowniku i tam trzeba smarować. Dodatkowo podpiera się z drugiej strony na płaskiej szynie i u mnie tam zgrzytało od miesięcy, aż się rowek wyżłobił. Moja wina bo po ostatnim czyszczeniu wypolerowałem tę szynę zakładając, że nie...
Przy wyłączonym zasilaniu jak przesuwasz karetkę czujesz jednostajny opór czy się zmienia w zależności od położenia karetki?
Wygląda na to, że dźwignia czujnika papieru zacina się po pobraniu kartki i nie powraca do pierwotnej pozycji po jej wyjechaniu - zwykle wymusza to osadzona na tej dźwigni sprężynka, która tutaj mogła się poluzować lub wypaść. A co oznacza to "inne cudowanie" oprócz ustawienia karetki po prawej stronie?
Problem może być związany z zabrudzonymi lub skrzywionymi stykami w karetce.
Witam. Carriage lock error - E4 (cztery sygnały dźwiękowe) Błąd karetki - za duże opory przy przesuwaniu karetki, źle ustawiony mechanizm, źle ustawiona kalibracja mechanizmu i głowicy, złe pozycjonowanie karetki względem grubości papieru. Jarek
Nie pamiętam dokładnie jek jest w epsonie bo dawno nie robiłem w oki to łożysko w karetce do wymiany ale w epsonie chyba jest enkoder pod karetką trzeba wyczyścić.
Usterka wykryta... Problemem okazały się tusze w karetce. Po wymianie problem zniknął.
Czy w karetce znajduję się jakiś czujnik (np. położenia papieru itp.) , chodzi o model Epson 1400.
Wygląda na problem z czujnikiem na karetce. Sprawdź też pasek zębaty czy ma wszystkie zęby. Wyczyść też encoder karetki.
Wyczyść enkoder LF i enkoder karetki.
Z Twojego opisu wynika, że jest zablokowany skaner. Powinna być tam dźwignia odblokowująca lampę skanera. Sprawdź w podręczniku użytkownika: http://www.epson.pl/pl/pl/viewcon/corpor... Jeżeli wszystko zrobiłeś co tam napisali, to niestety...
W jaki sposób się blokuje? Staje w losowej szerokości wałka? Parkuje w skrajnym prawym położeniu (parkuje z prawej strony)? Czy po jakimś czasie zaczyna drukować dalej czy trzebą ją wyłączyć i włączyć? Czy po wyłączeniu z zasilania czuć opór przy przesuwaniu karetki czy przesuwa się swobodnie? Jarek
W karetce jest taka blaszka z dwoma wąsikami, które zwierają styki po włożeniu atramentu, jak nie to to taśma sygnałowa logika-karetka, a potem sama karetka.
Wszystkie piny w czytniku masz? Prześlij zdjęcie środka karetki.
Sprawdź też mikrostyk od przycisku wysuwania karetki...
Witam mam drukarkę Epson xp 205 W karetce tej drukarki na tylnej ściance są styki do kardridzy. Mam wyłamane styki przy 3 tuszach i ich nie rozpoznaje. Może znacie ten temat lub wiecie (możecie doradzić )gdzie kupić tylną ściankę do takiej karetki???? Kto handluje lub serwisuje części do Epsona
Może to pomoże: http://www.youtube.com/watch?v=Z60rbQb41... Dodano po 1 Wgl umiesciles temat w złym dziale. Jestes w TV serwis.
A encoder karetki czysty? Ew. czy nie ma zmytej (uszkodzonej) podziałki.
witam kolego mozesz mi powiedziec jak wyjałes z karetki w swoim epsonie te styki?
Właściwie to się źle wyraziłem, przy próbie drukowania wyskakuje komunikat o żle załadowanym papierze lub jego braku. Już trząsałem wcześniej. Drukarka nie była używana kilka dobrych miesięcy, włączyłem ją kilka dni temu, wydrukowałem parę stron. Wczoraj nie chciała już podawać papieru.
Może zjechany pasek zębaty napędzający karetkę.
Czy enkoder karetki był czyszczony? Czy tak się dzieje na każdej jakości druku (również foto najwyższa jakość /z jednokierunkowym prowadzeniem karetki/)?
Jestem prawie pewny, że ten pasek jest identyczny w modelach C64/C66/D68/C84/C86/D88. Najpewniej dotyczy to również urządzeń wielofunkcyjnych na te same tusze. Czasem można kupić za grosze np. na Allegro drukarkę z zaschniętą głowicą i przełożyć pasek, choć ta generacja jest już dość rzadko spotykana. Niewykluczone też, że pasek będzie pasować z wielu...
Naprawa raczej będzie nieopłacalna, ze względu na koszt nowych części, do epsona są drogie. Co do dostępności części do AGAWA lub TECH-SERWIS
Pasek to ona raczej musi mieć, powinien być za karetką.
Możesz spróbować przeczyścić tak, jak napisałeś, a te drobne elementy, to np. takie 4 (do każdego koloru jedna) kosteczki ze stykami, które są zamocowane z przodu karetki.
okazało się że uszkodzony był silnik karetki ,po naprawie silnika drukarka pracuje bez problemów
Po włączeniu kartki nie wciąga, świecą się wszystkie kontrolki, słychać, że rolki pracują i karetka chodzi
Witam koledzy, w piątek przyniósł mi klient Epsona dx4400 i podobno w epsonie przepełnił się pampers. Wiecie może jak w tym epsonie zrobić reste?? Czy programem ssc service zrobie reset pampersa?? Epson ma objawy takie że po włączeniu jeździ sobie karetką (jak to epson) i zapalają się wszystkie diody i palą się ciągle. TAk powiedział mi klient a ja...
karetkę z tuszami można wysunąć na środek, wybierając przy pomocy dolnych przycisków panelu kontrolnego opcję "wymiana kartridży" i potwierdzić przyciskiem kolorowego kopiowania. Być może jednak jest tam gdzieś blokada karetki (widziałem w Epsonie CX5200) - jeśli się ją znajdzie i przestawi, można karetkę wyciągnąć ręcznie.
Czyściłem niestety to nie pomogło.
Proponowałbym wyczyścić pasek enkodera oraz wyczyścić i nasmarować (np. wazeliną techniczną) prowadnicę karetki.
https://filmy.elektroda.pl/84_1739349560... WF-2835 Witam kolegów proszę o pomoc z drukarką, jest komunikat o zacięciu papieru i zachowuje się karetka jak na filmiku. Między wałkami nie ma papieru, co może być przyczyną?
Uszkodzony lub zabrudzony (atrament lub pył z papieru) czujnik odbicowy na spodzie karetki.
Za karetką jest pasek z przeźroczystej foli - służy do pozycjonowania karetki. Nie uszkodziłeś jej? Lub coś z czujnikiem optycznym na karetce/którąś taśmą idącą do karetki.
a coś więcej? są jakieś napięcia lub nawet rusza się karetka??
Nie wiem czy o tym samym myślimy, ale twój czujnik znajduje się na spodzie karetki. Aby się do niego dostać należy zdemontować karetkę.
W głowicy Epson Stylus S22 mam zapchany jeden króciec, próby udrożnienia wstrzykując strzykawką w króciec płyn udrażniający nie powiodły się, jest tak zapchany, że płyn nie idzie. Proszę o pomoc w demontażu karetki. Z tego co wiem to trzeba wypiąć szersze dwie taśmy, ale nie wiem jak wypiąć styki by dobrać się do dwóch śrubek mocujących pod nimi karetkę.
Witam Zakupiłam powystawową drukarkę B1100.Drukarka nigdy nie była uzywana. Niestety na drukarkę nie posiadam gwarancji i mam następujący problem. Po instalacji CISS i wydrukowaniu kilku stron karetka nagle zazgrzytała i zablokowała sie po lewej stronie rolki. Po zdemontowaniu obudowy okazało sie ze wyskoczyło mocowanie rolki. Po ponownym zamontowaniu...
Witam serdecznie. Ostatnio czyściłem głowice w drukarce, odłączyłem tasiemkę od głowicy ale też przez przypadek tasiemkę z tyłu karetki. Próbowałem na wszystkie sposoby ją wpiąć ale niestety pomiędzy karetką a "szyną" jest za mało miejsca. Rozebrałem górną część drukarki aby był swobodny dostęp do karetki.Chciałem ją wyjąć lecz męczyłem się przez dobrą...
Może być tak, że próbując instalować nie pasujące fizycznie zamienniki uszkodziłeś styki w karetce.
Może to karetka albo jej taśma sygnałowa jest uszkodzona? Mam Epsona C64, który w ogóle przestał wykrywać tusze - rozbiórka, sprawdzenie połączeń i dokładne czyszczenie karetki nic nie pomogło.
Podejrzewam uszkodzony pojemnik z czerwonym tuszem lub zatkany kanalik od tego koloru w karetce.
Aktualnie nie mam takiej drukarki na stanie, więc dokładnie nie powiem, ale podłącza się ją gdzieś z tyłu karetki, ponieważ łączy ona styki od tuszy z elektroniką. Najprawdopodobniej będzie trzeba wymontować karetkę, by podłączyć tą taśmę do jej gniazda.
A jakich firm zamienniki kupiłeś? Jednak skoro drukarka nie wykrywa żadnych tuszy, podejrzewam coś nie tak z jej elektroniką, taśmą karetki lub samą karetką.
Dla szukających rozwiązania problemu błędu E-01 to nie żadne zacięcie papieru lecz błąd kalibracji karetki. Cała filozofia opiera się na przeczyszczeniu paska kalibracyjnego enkodera karetki oraz dodatkowo obrotowego wałka głównego napędu.
To był jakis blachy problem, zdaje sie ze jakis wałek zmieniał swoje połozenie. Miało to zwiazek z pokretlem grubosci papieru.
Bardzo możliwe, że to przekroczony limit licznika ochrony - pisano o tym już wiele razy na Elektrodzie, ten problem występuje w wielu modelach drukarek.
ja bym stawiał gdzieś przy karetce...
Mam rozumieć że po wyskoczeniu komunikatu naciskasz "OK" i czekasz chwile jak karetka zaparkuje i po wymianie wkładów akceptujesz? Jeśli tak to czy drukarka po zaakceptowaniu coś nastawia sprawdza, jeździ karetka?
A przełożyłeś przez czujnik z tyłu karetki pasek encodera.
uszkodzona była tasiemka od głowicy do płyty głównej
Tak błąd opisany w serwis manualu
A nie robiłeś czyszczenia głowicy? Możliwe również że karetka stojąc w garażu nie trzyma ciśnienia i ścieka Ci cały czas tusz.
Przy pomocy udrażniacza. Możesz go "wlać" w stacje serwisową i dosunąć karetkę, zostawić na kilka godzin minimum i spróbować. możesz wtedy w karetkę włożyć ręcznik papierowy i odwrócić drukarkę do góry nogami.
Zrób zdjęcie styków w karetce i podeślij.
Masz widocznie coś nie tak z paskiem odczytu położenia karetki, czyli enkoderem - sprawdź, czy się czasem nie odpiął, czy przechodzi przez czujnik z tyłu karetki, czy nie jest uszkodzony, brudny itp. Również prowadnica karetki może być brudna, uszkodzona bądź wymaga posmarowania i powoduje opór przy ruchu karetki...
Witam. Jeżeli karetka była wyjmowana, to może być rozregulowany układ prowadnicy karetki (niewłaściwa wysokość karetki nad papierem). Po obu stronach prowadnicy znajdują się zaczepy, które muszą być ustawione we właściwym położeniu. Mogłeś również odwrotnie włożyć prowadnicę w dźwignię regulacji grubości papieru (wajcha z prawej strony prowadnicy)....
No to pewnie od tego ręcznika dostało się tam coś do gniazda głowicy i spaliła się tasiemka razem z głowicą bo niestety niczym nie jest tam zabezpieczona. Na szybko możesz sprawdzić ściągając tylko ten czarny plastik z lewej strony karetki i wyciągnąć z dołu tą największą taśmę. Nie musisz wyciągać wszystkiego jak na filmiku wyżej bo szkoda czasu :)...
Witam mam problem z drukarką Epson XP-600, ciągle wyskakuje błąd 0xE1, rozkręciłem drukarkę i zauważyłem, że karetka blokuje się z lewej strony (patrząc od przodu drukarki) w tym miejscu gdzie znajduje się biała plastykowa dźwigienka na szynie po której jeździ karetka. Dźwigienka ta zahacza się o czarny zaczep znajdujący się na karetce. W tym miejscu...
dokładnie on jest pod karetka? jak on sie fachowo nazywa? czy pod karetka jest taki sam?
Epson- zależy jak czyściłeś. Głowica może być padnięta. Czy cokolwiek działa, czy coś drukuje, czy karetka chodzi, .......... , coś więcej ?
Ja niedawno miałem podobny problem z Epsonem R200 - głowica została wymontowana do czyszczenia, zamontowana z powrotem i urządzenie w ogóle przestało się włączać. Pomogło odłączenie i podłączenie głowicy: widocznie taśma była niedociśnięta w gnieździe lub coś zwierało.
Odkryłem że nie widzi ostatniego wkładanego kartridża wkładanego do karetki bez względu na jaki bym wkładał kolor.
Witam ma do sprzedania kompletną głowicę (używaną) wraz z tuszami. Cena 80zł + przesyłka Posiadam także wiele innych części do tego modelu pytania proszę kierować na PW. Pozdrawiam Mich43l
Czy drukarka poradzi sobie z innym położeniem karetki po zmontowaniu? Mam taki problem z Epson Stylus Photo EX (stareńka A3). Wszystko było ok, ale musiałem zdemontować karetkę, po zmontowaniu karetka się strasznie szarpie i nie wiem, co za przyczyna...
Tego się obawiałem, możesz podpowiedzieć jak zdemontować karetkę do przeglądu?
Załącz test dysz głowicy. Sprawdź enkoder na wałku przesuwu papieru jak i ten od przesuwu karetki. Przeczyść i nasmaruj elementy ruchome, zwłaszcza pręt karetki. Sprawdź czy karetka przemieszcza swobodnie się w lewo i w prawo od początku do końca.
Płyn do drukarek atramentowych epson będzie ok, trzeba nim zalać stacje czyszczącą a następnie zajechać karetką i zostawić na 3,4 dni jeśli zaschnięcie jest większe trzeba wykonać to ponownie, aż do udrożnienia głowicy. Tak te gąbki można odsączyć papierem toaletowym ale to nie one mogą brudzić tartki tylko te plastiki które ją trzymają możliwe że są...
Możesz zrobić i wrzucić fotki chipów na pojemnikach z tuszem? Oraz środka karetki(złote styki).
Gdy naciśnie się przycisk na drukarce odpowiedzialny za wymianę tuszy, to karetka ze stacji parkującej po prawej stronie pojedzie w lewo i tam w jednym miejscu na obudowie jest taka strzałka oznaczona kropelką - karetka zatrzyma się tak, by strzałka wskazywała na pusty lub uszkodzony kartridż, po następnym naciśnięciu wspomnianego przycisku karetka...
Tasiemka enkodera jest z całkowicie czysta ? Sprawdź czy karetka nie jest połamana.
Karetka z tuszami przejeżdża przez całość? Czy tylko trochę, następnie wałek się kręci i wraca? Przeczyść tasiemkę enkodera jakimś alkoholem. Sprawdź czy jak jeździ karetka to czy o coś nie haczy.
Albo myszka :). Ale to w laserówkach.
Przeczyść styki w karetce i na kartridżu.
Standard w Epsonie . W ustawieniach jest regulacja .Trzeba się trochę na klikać ale da się ustawić .
Najwyraźniej ta drukarka Cie nie lubi. :lol: Jak pisałem wyżej nie znam się za bardzo na Epsonach jako, że na codzień walcze z HP. Ale.... Popróbuj po wyjęciu pojemników z tuszami poruszać blaszkami w karetce (w Epsonie 440 są tam przełączniki wskazujące że nastapiła wymiana) może to pomoże.
Proszę pisać ortograficznie, bo trudno zrozumieć. W tej drukarce nie ma żadnego bębna - to nie laserówka. Skoro "pudełko z tuszami" (czyli karetka) się nie przesuwa, podejrzewam zacięcie (prawdopodobnie od zabrudzenia tuszem) stacji serwisowej, w której z kolei zakleszczyła się karetka.
Witam, mam pytanie odnośnie Epson Stylus C80, jezeli zaschną głowice to karetka z kartridżami nie będzie sie przesuwała przy próbie druku?
A encoder karetki (taki przezroczysty pasek mocowany po obu stronach drukarki i przechodzący przez karetkę) nie został zerwany?
Tak, ten pasek to właśnie enkoder - a czy przechodzi on przez czujnik znajdujący się z tyłu karetki? Chyba będzie trzeba wymontować karetkę, by to sprawdzić.
enkoder karetki epson epson czujniki karetki zacięcie karetki epson
schematy laptopów poszukiwane kocioł gazowy buderus przygasa płomień
radio mercedes comand magazyn energi
Czas pracy Bosch BBHL21841/01 18V Li-Ion w trybie normalnym i turbo Bezpiecznik wzbudzenia alternatora w Iveco Trakker 2011