co tu sprawdzac ,cewka do wymiany na 100%
Witam!!!Tak wygląda cewka zapłonowa oraz moduł zapłonowy, z tym tylko że na module jest inne oznaczenie a mianowicie: 89FB-12A297-GA. W jaki sposób można sprawdzić cewkę mając tylko woltomierz i jak sprawdzić impulsy przychodzące na cewkę oraz impulsy na module. Na których pinach.Pozdrawiam.
witam czy naprawiał ktoś moduł - sterownik zapłonu w escorcie pali na dwa gary , świece i przewody sprawne , cewka zapłonowa również
to raczej cewka zapłonowa mialem podobny problem niedawno.....
-cewka zapłonowa (moduł) A to ciekawa ta sprawa cewka razem z modułem w escorcie.
Na razie radził bym wyregulować gaz (przestanie wtedy strzelać) i sprawdzić sondę lambda bo ona działa od bodajże 350 stopni i jak jest uszkodzona to może działać poprawnie ale dopiero od wyższej temperatury (co by wytłumaczyło poprawną pracę silnika jak jest zagrzany). Chyba że czujnik temperatury (one czasami też siadają w tych silnikach). Myślę że...
Witam, Problemy zaczęły sie przy roztopach. Po wjechaniu w kałużę auto zaczęło strasznie nierówno pracować, szarpać i gasnąć. Po odstaniu (ok doby) było OK. Na początek wymieniłem świece i przewody WN. Nie pomogło, po wjechaniu w wodę to samo. Po bliższych oględzinach zauważyłem że cewka zapłonowa ma popekaną obudowę a blaszki są skorodowane i już się...
Pierwsze to nowe kable zapłonowe i świece to jest podstawa. Jeśli nie pomoże podłóż na próbę drugi czujnik wału , ja raz miałem taki przypadek a jak nie to cewka zapłonowa ma przebicie czego nie będzie widać.
Niby to samo ale masz duże dodadkowe obciązenie (rozrusznik) i załączony dodatkowy obwód - poza tym jak pisałem to tylko do sprawdzenia - nic nie kosztuje (i moze nie wiele wnosi i moze nic nie pomoże) ale ja w takich sytuacjach jak twoja sprawdzam co mi wpadnie do głowy i kilka razy fuksem się udało :) aha no i sam sugerujesz ze w momencie gdy "wyłanaczasz"...
Sprawdziłem silnik krokowy działa i napięcie jest. cewka zapłonowa podmieniona i dalej to samo. Sprawdzę ten katalizator jak kolega twierdzi. Jak podłączyć miernik aby sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu i położenia wału. Dodam ,że przy startowaniu bez naciskania pedału gazu silnik zagada i od razu gaśnie.
Niedawno wymieniałem tablicę wskaźnikową i ponieważ nie znalazłem oryginalnej wstawiłem taką jaka była dostępna. Różni się tylko tym, że obecnie mam obrotomierz zamiast rysunku pojazdu. Próbowałem podłączyć obrotomierz i działa, ale wskazuje tylko połowę tego co powinno być. Być może wina jest tego, że są 2 cewki zapłonowe oddzielnie na 1,4 i 2,3 cylinder...
Witam. Piszesz że wyciągasz trzy bezpieczniki i pobór spada do zera? Po mojemu cewka zapłonowa i pompa paliwa i rozruch zimnego silnika są to obwody sterowane po kluczyku więc odpadają. Musisz skupić się no obwodach zasilanych na stałe. Mam nadzieje że szukając poboru prądu brałeś pod uwagę oświetlenie wnętrza i bagażnika, a mianowicie odłączenie czujników...
Witam wszystkich serdecznie Przejrzałem dziesiątki postów ,ale takiego przypadku nie znalazłem. Mam problem, a właściwie to nie ja tylko mój szwagier, który posiada samochód j.w. Usterka miała swój początek jakieś 2 lata temu. Wtedy zdarzyło się pierwszy raz. Samochód nagle w trakcie jazdy zgasł, tj. jego silnik i nie mógł zapalić . Potem jakoś się...
Kolego J-bol, co ty wypisujesz za bzdury? Od kiedy w silnikach Diesla w escorcie z 1996 są montowane cewki zapłonowe, elektryczna pompa paliwa. Kolego htho4 załączam opis
Skrzynka do polutowania.
na butli umieszczony jest wielozawór. na wielozaworze cewka elektromagnesu otwierającego wypływ gazu. To pyk powinno być słyszalne w momeńcie w którym centralka lpg dostanie sygnał obrotów z cewki zapłonowej.
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Nie kombinuj z zamiennikami, najlepiej Temic plus przewody plus świece. Ja bym to jeszcze inaczej spróbował porzeźbić. Moduł zapłonowy od tej cewki, a sama poczwórna cewka od np. Focus/Escort.
Sprawdź cewkę zapłonową oraz czujnik na wale.
z tego co wiem w escortach często padały cewki zapłonowe kiedyś miałem escorta 1.4 też podobnie się działo wymieniłem i wszystko już było ok I przy padniętej cewce problem był tylko z odpalaniem na zimno
Witam. Miałem podobny problem z escortem. Winna była cewka zapłonowa. Wykreć ją i daj do elektryka niech sprawdzi ,a jeszcze lepiej podmień.
nie nic nie leży....
Proszę o pomoc. Mój Escort nie pali (brak iskry). Prąd do modułu cewki dochodzi, przewody zapłonowe nowe.
Termostat znajduje się w czarnej obudowie przed cewką zapłonową z której wychodzi trochę rurek i przewodów. http://www.fordclubpolska.org/fordclub/p... A tak w ogóle, to co to ma wspólnego z tematyką działu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
sprawdź kompresję, w escortach tez często padają cewki zapłonowe, tylko wtedy zazwyczaj na 2 cylindrach równoległych. a w marei to miałem taki przypadek, że jedna krzywka nie dostawała smarowania i tak sie starła, ze nie otwieral się zawór!
Czy silnik jest benzynowy? Jeśli tak, to zacznij poszukiwania od kabli zapłonowych i cewki.
Czy jest zasilanie na cewce zapłonowej gdy nie odpala?
ponowie napewno nie bezpieczniki ani przekaznik skrzynke wczoraj przelutowałem i nic przekaznik wyczysciłem i sprawdziłem i nic niewiem za co sie złapać . najgorsze jest to ze niemam skąd podstawić innego EDISA ani cewki zapłonowej.
Sprawdź moduł zapłonowy oraz czujnik położenia Gmp
Witam W moim przypadku był to przewód łączący głowicę z blokiem silnika.Wchodzi do głowicy pod cewką zapłonową,trochę trudny dostęp ale da się zrobić.W moim escorcie przewód był pęknięty i silnik brał lewe powietrze.
zainteresuj sie cewką zapłonową sprawdz też sygnał jaki generuje czujnik wału
Szybko siadają cewki jak na "nowe" auto. W escorcie cewka wytrzymuje 20 lat - auto nie zawsze. :) Jeśli jest wada fabryczna to chyba w cewkach. Co na to serwis?
Robiłem dwa takie przypadki jakiś czas temu . Problem był w centralce elektrycznej ( zimne luty ). Po włączeniu zapłonu na cewce zapłonowej było +12V a w czasie gdy moduł podał na cewkę impuls masy zasilenie ginęło.
Witam Na aparacie zapłonowym przy włączonym zapłonie i powolnym kręceniu ośką aparatu na środkowym pinie wtyczki (0) powinno pojawiać się i zanikać napięcie ( ok. 10V) jest to napięcie sterujące do modułu zapłonowego. Na cewce można sprawdzić działanie podłączając zamiast cewki zarówkę. Podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka musi błyskać.
Możesz mi powiedzieć o jaką cewkę chodzi.Przy moim silniku żadnej ceki nie ma(oprócz ceki zapłonowej)
Mam (miałem?) u siebie podobnie, z tą różnicą, że rzadko sam gasł, ale bardzo szarpał. Również sprawdziłem większość czujników, które były sprawne za wyjątkiem sondy lambda. Ostatnio wymieniłem ją na dedykowaną do LPG (rzekomo krótszy czas reakcji) i trochę jakby się uspokoiło. Jednakże zbiegło się to z ostatnim ociepleniem przez co efekt może być pozorny....
Jeden z najbardziej okazałych efektów świetlnych w wersji bardziej bezpieczniejszej i mniejszej konstrukcyjnie. http://www.elektroda.pl/info/tesla.jpg W rozwiązaniu niskonapięciowym zastosowano generator na NE555 i tranzystor wykonawczy 2N3055. Do przejścia z obwodu niskonapięciowego na wysokonapięciowy wykorzystano samochodową cewkę zapłonową z Ford...
Witam Mam problem ze znalezieniem usterki w samochodzie Ford Escort 1.4 MPI z 1994r silnik F4B. Samochód nie pali na 2 i 3 cylinder, nie ma na nich iskry. Przylutowałem całą skrzynkę przekaźnikowo-bezpiecznikowa. Zostały wymienione przewody WN i świece. Cewka zapłonowa. Podczas kręcenia rozrusznikiem na początku pojawia się iskra na czterech świecach...
Dzięki. Sory, ale jesteś pewien że z cewki zapłonowej ? Bo ktoś z przekonaniem twierdzi że z czujnika na wale....
Sprawdz jakie napięcie dochodzi do modułu cewki zapłonowej jak jest zimny? Miałem ten sam problem w Escorcie 1.4 Po nagrzaniu samochód chodził i odpalał bez problemu zaś jak wystygł to nawet niemiałem iskry na świecach. Zaś miałem nap około 9V
odezwal sie ten co napisal cos madrego w moim escorcie gdy padl przeplywomierz na zimnym silniku ledwo co zalapywal
jesli jestes pewny co do sondy tzn kupiłes orginał i swiece sa nowe to ja bym jeszcze pomyslal tylko o przewodach WN. Najlepiej jechac do kogos na oscyloskop i sprawdzic ewentualnie w ciemnym pomiszczeniu popryskac spryskiwaczem z woda i zobaczyc czy swieca (taka łuna niebieska). pomysl jeszcze o cewce zapłonowej oraz czyszczenie przepustnicy.
Witam jak w temacie gdy silnik jest zimny nie odpala gdy jest ciepły pali bez problemu. Wymieniane były już następujące rzeczy pompka filtr paliwa czujnik ssania cewka zapłonowa. Co może być jeszcze listwa wtryskowa czujnik wału? Gdzie jak już on się znajduje. Gdy silnik zimny nawet się nie odezwie.
Sprawdz napiecie na srodkowym przewodzie do cewki. Pewnie jest za niskie bo pada skrzynka. To w nich normalne zachowanie.
Raczej słabo to widze bo we fiacie i innych bęzyniakach impulsy brane są z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora.
Witam mam escorta 1.4 benzyna z 1988 i zmieniłem licznik na taki z obrotomierzem z escorta z 1990 ale niedziała prawidłowo obrotomierz . max wychylenie wskazówki to 2000 a silnik mało nie wyskoczy z mocowań. obrotomierz ma podłączony + i - a sygnał podawany jest z cewki zapłonowej proszę o pomoc max wskazanie to 2000 niewięcej wskazówka niedrgnie zaniża...
no i skrzynka bezpieczników też gra wariata nieraz, jak zgaśnie musisz patryć czy jest iskra, zasilanie cewki,paliwo. powiem tylko, że miałem prawie identyczny przypadek w Escorcie 96 1,3 CFI i przyczyną była cewka zapłonowa ( rozwarstwiła się ze starości i z wilgoci) i jak silnik był zimny było ok jak przejechał 4-5 km zaczynały się cyrki ( gasł ,wypadały...
Ja się już nauczyłem. Ale faktycznie zasada jest taka: elektryczny? elektryczny, zamyka i otwiera przepływ? zamyka i otwiera, reguluje? reguluje. znaczy sie silnik krokowy to być musi. To tak jak na kondensator do car audio połowa klientów mówi cewka, bo maja zakodowany wygląd cewki zapłonowej. Teraz tylko zostaje nam czekać na najweselszą awarię, której...
Kompresja sprawdzona i jest ok. Samochód w dalszym ciągu strzela (tylko na gazie) zazwyczaj przy obciążeniu np. jazda pod górkę. Czy ktoś potrafi wskazać coś konkretnego bo nie chcę niepotrzebnie wymieniać coraz to kolejnych podzespołów aż może trafię. W tej chwili sugerują mi wymianę cewki zapłonowej ale to są znów tylko domysły.
cewka zapłonowa escort cewka escort cewka cewka zapłonowa schemat
saunier duval działanie gaźnik odśnieżarka wykryto przekroczenie limitu czasu
bateria milwaukee rezystor dmuchawy
Diagnostyka pompy oleju w Seacie Leon 2 Ferguson Regent i100s - Usługa pogodowa wyłączona, co robić?