w silnikach zetec objaw który opisales to tzw syndrom zaworowy jest to typowa dolegliwosc tych silników temat ten szeroko byl opisyeany na forum obd2 zmień olej na 5W40 albo lepiej nawet na 0W40 jesli to nie pomoże to wumiana samoregulatorów w głowicy
Warto dać ją do sprawdzenia po umyciu bo szlam to mogą być efekty ostatnich chwil pracy tego silnika .Z samego deszczu wiele szlamu nie będzie a co jest w misce olejowej tego silnika .Zapewne nieuniknione będzie dotarcie zaworów bo i one pewnie zardzewiały.
Może być to kwestia zaworu odpowietrzającego skrzynię korbową. Jest on długości około 4 cm i widać go od przodu pojazdu. O ile dobrze pamiętam od góry odchodzi od niego przewód odpowietrzający gumowy. Gdyby nie to to może być kwestia przyblokowanych zaworów w głowicy.
Dla silnika 1.3 od strony 369 a o głowicy strona 376, miłej lektury życzę.
Witam, Mozesz zostac malarzem, jak sugerowano wyzej, lub uzywac znaki fabryczne. Powodzenia
Możesz szukać drugiej głowicy.
kolejna przyczyna to wypalone lub nieszczelne zawory w głowicy
Mam taki pomysł aby sprawdzić ciśnienie czy aby wymiana uszczelki zakończyła się powodzeniem
Rozebrać to każdy może ,ale pużniej złożyć i żeby chodziła to już inna sprawa ( do wymiany oringu na głowicy tłoczącej trzeba rozkręcić prawie całą pompe)
W tych silnikach padały uszczelniacze zaworów i to nie jest rzadki przypadek. Żeby wymienić uszczelniacze nie trzeba zdejmować głowicy.
można te cylindry jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika? nie da się - trzeba zdjąć głowicę
1,8tddi zawsze miał 90. 115 to 2,0 albo tdci, w każdym razie inna głowica. Teraz zobaczyłem MK2, więc który rok? Wtedy to był Escort.
Swiece sam dokrecalem kluczem dynamometrycznym z odpowiednia sila taka jak w ksiazce.Ja wiem ze swiecą się nic nie stanie ,chodzi mi o gwint w głowicy.
Pomiar kompresji.
dzięki
Koniec wszelkich modernizacji i usprawnień. dzięki wszystkim za porady, ale u mnie pomoże już tylko wymiana pierścieni (mam taką nadzieję że wystarczy) i regeneracja głowicy.
następnie dolny czujnik odłączyłem i pokazywał ze jest zimny , po podłączeniu pokazuje że jest gorący, bezpieczniki są dobre... nie wiem co może być jeszcze , prosił bym o pomoc. Czyli można wywnioskować że przyczyną jest uszkodzony czujnik temperatury silnika. Żadna tam uszczelka pod głowicą.
Miałem podobny przypadek ale w lagunie okazało się że lampka sygnalizowała uszkodzenie głowicy a konkretnie wydmuchana była uszczelka pod głowica. Wymiana uszczelki i planowanie głowicy pomogło.
albo w głowicy
A co to znaczy na plaku odpalić.
Mam kolege który ma dokladnie taki sam problem po prawie roku eksperymentów wymianie lub podmianie wszystkich mozliwych czujników itp . okazało sie ze to tzw syndrom zaworowy baardzo słynny w silnikach zetec forda . jedyna rada to nowe popychacze i rzetelna regeneracja głowicy
jak było, to do kosza... Co powiecie o silnikach 1,8 d ,td oraz td z intercoolerem w ford mondeo mkl mkll oraz escort, totalna porażka, te dwa paski rozrządu... , trwałość też porażka, żeliwna głowica... w focusie go unowocześnili o commonrail i troche inny rozrząd, ale ogólnie porażka...
Najpierw ciśnienie potem pompe (gdy pompa uszkodzona ;zużyta głowica 'to nie pali na ciepłym)
Witam ford escort 1,9 benzyna wersja usa z 93 roku. Samochód na gazie ale objawy na benzynie takie same. Zimny silnik zapala od kopa i chodzi idealnie jak się rozgrzeje to to zaczyna stukać w głowicy i samochód bardzo słabnie kontrolka oleju się nie zapala. pomocy i pozdrawiam
Jeśli masz "masło" w oleju to może to świadczyć że płyn dostaje sie do oleju.np. uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok silnika. Oleju ci nie przybywa?
Przy głowicy ,w okolicy termostatu,lecz dobrze nie pamiętam.
Ta oczywiście Ja powiedziałbym że masz dziurę pod głowicą i nic te wymiany płynów nie pomogą . Układ stale się zapowietrza i nie ogrzewa silnika . 1 Zapal silnik 2 lekka przegazówka niech pochodzi ..tak z 4 minuty 3 wyłącz 4 sprawdź gumowe węże czy są napuchnięte 5 delikatnie powolutku próbuj poluzować korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego...
Jak nie uszczelka to głowica lub blok pęknięty, rozbieranie silnika Cie nie ominie.
Nie ma wycieków na zewnątrz to nic innego jak przegląd głowicy silnika w tym oczywiście wymiana uszczelki
Oby nie, ale może uszczelka pod głowicą i płyn "gasi" iskrę. Płunu nie ubywa ?
Rozmawiałem z pompiarzem i jedynie co psuje się w pompach lucasa to łopatki w pompce podającej . Koszt samych części to ok 300 zl Jakoś nie chce mi się wierzyć w koszt tych części. Płytki kosztują 15 zł pierścień koło 40, i to masz wręcz całą pompkę. W granicach 300 zł kosztuje głowica po regeneracji.
Witam Świec możesz wymienić setki a i tak będzie to samo, jak silnik nie ma odpowiedniego sprężania to nie zapali i koniec. Przyczyną może być podparty zawór ssący lub wydechowy (sprawdź luzy) to nie będzie kosztowne. Jeżeli jednak się okaże, że luzy są OK to już grubszy remont. Głowica w górę wymiana pierścieni i regeneracja głowicy ( na jakiś czas...
Kolego Ja bym sprawdził odpinając jakis wąż najblizej pompy wkładając tam jkis drut do łopatek pompy i krecąc reka z drugiej strony pompą czy te łopadki sie ruszaja na 90 procent bedą sie ruszały. Jeżeli Bedzie tak jak przewiduje Do masz zapowietrzony układ ale dlaczego jest zapowietrzony?? Czy wcześniej nie słyszałeś charakterystycznego bulgotania...
Miałeś zdjętą głowicę, to nie zrobiłeś uszczelniaczy i nie dotarłeś zaworów???
zmierz kompresję, możliwe, że pierścionki się kończą, możliwe, że uszczelka pod głowicą, rozrząd też można na wszelki wypadek skontrolować.
Witam. Ford Escort jest po wymianie uszczelki pod głowicą i od tego czasu gaśnie cały czas na niskich obrotach i ciągle się wyładowuje akumulator, alternator jest na 100% dobry. Jakie części mam kupić, jaki jest ich koszt i co powoduje te usterki? Bardzo proszę o pomoc, gdyż auto jest moim pomocnikiem w pracy a teraz stoi i nie mogę zarabiać pieniędzy....
a to na pewno jest olej czy płyn na świecy??? Bo jeżeli jest płyn to mogła uszczelka pod głowicą puścić, ale żeby ocenić to trzeba sprawdzić??
Witam. No i mam problem z tym Escortem. Rozrząd jest złożony głowica też auto odpala. Na wysokich obrotach silnik pracuje dobrze a na wolnych tak jakby nie chodził na jeden cylinder. Ale co jeszcze... z rury wydechowej kopci się białym gęstym dymem który szybko wyparowuje. Podejrzewam ze powodem tego jest niedopalona mieszanka w cylindrach gdyż po wyjęciu...
Ok gazu już nie mam od przedwczoraj tylko tym panie kolego nie da sie jezdzić grzeje sie wywala płyn a nie chce uszkodzić uszczelki pod głowicą o ile to nie jej robota
Pasuje z: Escort 1.8TD Sierra 1.8TD Focus 1.8TDDi P100 1.8TD Generalnie z każdego Kent 1.8TD.
Głowica najprawdopodobniej do regeneracji (pogiete zawory, popychacze) W najgorszym przypadku uszkodzeniu mogł ulec ktoryś z tłoków. Ale skoro mowisz ze mamusia jechała wolno to pewnie skonczy sie na wymianie kilku zaworow i bedzie po kłopocie. Wsdzystkiego dowiesz sie dopiro jak zdejmiesz głowice.
I po escorcie. Rolka sie rozleciała i rozrząd diabli wzięli nawet nie zdejmuję głowicy żeby sie nie dołować. Czas go opchnąć na kilogramy. Szkoda miałem go 8 lat.
A co sprawdziłeś osobiście oprócz Januszów? Przepływomierz czysty? Nic nie syczy lekko w okolicy głowicy nad skrzynią biegów? Sonda żyje? Poci sie benzyna? Cokolwiek...
W środkowej części głowicy (pomiędzi cyl 2 i 3) pod wałkami są zaślepki kanałów olejowych z małymi otworkami. Sprawdź czy nie są zatkane. Jakiej marki był ten olej 10W-40? Z pewnego źródła? Miałem podobny przypadek w escorcie i wtedy pomogła zmiana oleju na 5W-30.
Dlaczego wymieniałeś uszczelkę ,głowica planowana. Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Popryskaj spryskiwaczem kable wysokiego napięcia.
Sonda została urwana przy kolizji. miałem wstawić nowa ale nie było nigdy czasu . Dodano po 3 odpowietrzanie zbiornika zrobiłem od razu jak tak się zaczęło.. ale nic . Może pompka paliwa . Albo filtr brudny ? Pompka znajduje się w zbiorniku czy gdzieś obok ? hmm bo to chyba nie możliwe żeby uszczelka pod głowica nawaliła ? czy coś tak ?
Witam. Mam problem z escortem 1.8d. Byłem w trasie do domu zostało mi jakieś 40 km i wtedy zaświeciło mi się ładowanie okazało się że spadł pasek od alternatora musiałem jakoś dojechać do domu więc pojechałem dalej i nie wiem wlasnie czy to był dobry pomysł. Przejechałem 35 km w tym stałem w korku prawie godzinę. Byłem już prawie w domu gdy nagle temperatura...
Witam, mam mały problem z moim Escortem 1,6 16V Zetec 97r. Po wymianie uszczelki pod głowicą rzucił palenie, wygląda to tak jak by nie miał w ogóle kompresji, kręci tak jak by na pusto. Podejrzewam, że źle złożony jest rozrząd ale mogę się mylić. Jeżeli ktoś miałby schemat rozrządu lub inny pomysł byłbym wdzięczny.
To żaden remont, naprawiasz tylko głowicę (o ile w ogóle jest potrzeba jej naprawy)
W silnikach 1,6 8V trzeba obowiązkowo czyścić smok oleju a najlepiej wymienić na nowy.Kłopoty z głowicą zaczynają się jak jest zatkany smok oleju.
Głowica jest zdemontowana, jest to otwór m8, czy m10 ? Otwór jest w wale ? czy wał powinien się oprzeć na bolcu, który powinien znajdować się w tym otworze ?
Termostat powinien znajdować się przy głowicy, w miejscu z kórego wychodzi górny wąż do chłodnicy. Dodano po 3 Nie napisałeś co się z nim dzieje. Jeśli się przycina spróbuj zagotować go w oleju (może być zużyty silnikowy) to często pomaga w (70%) przypadkach gdy się zacina. Czasem taka operacja pozwoli na zaoszczędzeniu tzn nie trzeba kupywać nowego.
Witam W moim przypadku był to przewód łączący głowicę z blokiem silnika.Wchodzi do głowicy pod cewką zapłonową,trochę trudny dostęp ale da się zrobić.W moim escorcie przewód był pęknięty i silnik brał lewe powietrze.
Ad.2 Czy mogę nieco porozginać tylko do pomiaru fabryczne przewody wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy, tak aby widzieć wtryskiwacze ? Druga sprawa - podkładki izolacji cieplnej pod wtryskiwacze... po odkręceniu muszę koniecznie dać nowe? A jeśli zajdzie potrzeb ściągania głowicy to... ciekawe info o tym silniku znalazłem tu: http://www.mm.pl/~gros/escort_ksiazka/FO...
Wydaje mi się że znalazłem tą dziurkę :) z wkręconą śrubą. Z tym że znajduje się ona na czwartym cylindrze (Po przeciwnej stronie od pasków rozrządu, niedaleko ręcznej pompy paliwa). To może być to ???? Po chwili euforii nadeszła zaduma. Na jakiej wysokości kadłuba silnika powinien być ten otwór ??? (miska olejowa, wał korbowy, wyżej??). Otwór który...
Biały dym wskazuje na palony olej.Sprawdz ciśnienie na cylindrach może głowica do roboty i nie trzyma odpowiedniego ciśnienia.Po drugie sprawdź od czego jest ten przekażnik co pyka.
wbij w wyszukiwarkę na znanym portalu aukcyjnym "blokada wału ford 1,8d" to znajdziesz. ale jak pamiętam ktoś na forum /jakiś post/ ktoś miał to dokładnie rozrysowane do dorobienia i to niedawno. czy mieżyliście wysunięcie tłoków przed założeniem drugiej głowicy żeby dobrać uszczelkę? może za cienką daliście i opiera się zawór o tłok przy kręceniu?...
Kolego pierścienie możesz sprawdzić wyciągając tłok zdejmujesz pierścienie i wkładasz je do cylindra patrzysz jaka jest szczelina jak jest duża to raczej są wytarte. Ale możesz też jechać do sklepu i porównać z nowymi jak będzie duża różnica ta ja bym je wymienił. Szkoda kolego że przed zdjęciem głowicy nie pomierzyłeś ciśnienia na cylindrach
Pewnie pompa tyrkoli, ale to normalne w fordowskich dieslach, nie oczekuj się będzie chodził cicho. Na początek możesz zmienić olej, to powinno wyciszyć nieco jego prace. A co do tego dźwięku to może być wydmuchana uszczelka pod głowica, w zbiorniczku na płyn nie bombluje? Płyn chłodniczy ma jasny kolor?
Robione miałem ostatnio Pompę wody i uszczelkę pod głowicę,wymienione świece żarowe, przy pompie paliwa i rozrządzie nic nie było jeszcze robione:D
Wyłącznik jest wkręcony w blok albo w głowicę(nie pamiętam)jak stoisz przodem do silnika to z prawej strony.zewrzyj "na krótko"i będziesz wiedział.
głowica do regeneracji zależy ile zaworów sie pogjelo. wyciagni wałek rozrządu wykręć świece i sprawdź ciśnienie na garach. po tym zabiegu będziesz wiedzial wszystko!!!
Nie wiem dokładnie bo słabo się na tym znam, ale to był kapitalny remont, z wymianą tłoków, pierścieni, uszczelniaczy było planowanie głowicy.... Wiem, że wał nie był zmieniany bo mechanior stwierdził, że wał "przeżyje".
Witam. Mam taki problem: escort 1.4 gaz, wymieniona przepustnica elektryczna od gazu na śrubę. Palił 20 na setkę. Pozkręcałem zawory tak żeby auto chodziło chociaż jest zmulone Samochód pali 10 litrów na 60 km a wcześniej zamykał się w 9 na setkę. Co może bvć przyczyną?? A druga sprawa ucieka mi dość znacznie płyn chłodniczy, głowica i uszczelka ok....
Cześć również mam 1.8td endura i Lucasa pompę chciałbym założyć również boscha ale to się wiąże z wymianą wtryskiwaczy, komputera ECU , wymontowaniem imobilaisera. W sumie wcale sie tym nie zraziłem, ale nigdzie nie mogę znaleźć nikogo kto by się podją tego w Białymstoku. Naprawa lucasa to 120zl za sprawdzenie, 200 - 300 zl za wymontowanie wmontowanie,...
U mnie winowajcą był przewód od odpowietrzenia skrzyni korbowej, poprostu spadł z mocowania(tył kolektora ssącego) nie był mocowany obejmą, a wymieniałem uszczelkę pod głowicą, przypadkowo spadł przy demontażu a ja tego nie zauważyłem. Dodam że wąż nie był oryginalny- chyba ogrodowy:)
Ja bym zmierzył prąd oraz napięcie bezpośrednio na rozruszniku podczas kręcenia ' z oporem'. Bo albo rozrusznik nie dostaje wystarczającej ilości prądu albo coś stawia nadmierny opór. W jakim stanie jest silnik? Zwróć uwagę na ciśnienie sprężania poszczególnych cylindrów (uszczelka pod głowicą) - miałem przypadek dziwnego zachowania rozrusznika przy...
wszystkie czujniki ... wymieniłem czyli które? Znowu ten gaźnik... Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest umieszczony na głowicy pod kolektorem dolotowym (ssącym). Nie mam zdjęcia żeby pokazać. Odrobina chęci i się znajdzie.
Bez problemu można ją naprawić (samochód na niej chodzi), tylko w cena w warsztacie który zajmuje sie pompami, że prócz uszczelnienia (wyciek paliwa w okolicach głowicy) prawdopodobna także wymiana łożysk. Co wiecej to po zdemontowaniu bedzie wiadomo. O wiele taniej wychodzi użwana .
Sprawdzę w poniedziałek. Tam w ogóle jest rzeźba... Męczy mnie też ten brak zasilania na desce. A skrzynkę bezpiecznikową sprawdziłem i nie ma tam jakiś usterek. No i nie ma jeszcze ładowania, ale to chyba jest w tym przypadku powiązane z brakiem 12V na kontrolce ładowania. Ale to się sprawdzi jak auto odpali, bo na razie to głowica się "wygła" o pół...
Płyn wspomagania - sprawdź maglownicę bo pewnie cieknie. Płyn chłodzący - Masz gaz więc pewnie leci gdzieś z trójników, może parownik uszkodzony, a jak nie to uszczelka pod głowicą. - cudów nie ma. Brak mocy- sprawdź katalizator bo od gazu się topią.
Tak ale mi nie chodzi żebyś rozbierał deskę, wystarczy czy parują szyby przy włączeniu nagrzewania w samochodzie. Bo jeśli w nagrzewnicy jet dziura to ucieka para i cieknie. Uchyl jeszcze cała wykładzinke od strony pasażera i kierowcy i zobacz czy stoi tam woda na podłodze. Bo przy dziurawej nagrzewnicy lub przewodach, wycieka woda i zostaje na podłodze....
Prawdopodobnie pekl blok lub uszczelka pod glowica.
Witam kupiłem sobie escorta 1,4 16v dohc 94r. auto stało prawie rok i teraz za nic nie idzie go odpalić iskry nie ma ,prąd dochodzi na cewkę nie ma spadku napięcia ,pompka paliwa chodzi ,lecz wtryski nie pracują bo świece suche co się mogło stać wcześniej auto chodziło normalnie . I gdzie znajduje się czujnik położenia wału ? to jest ten w głowicy koło...
Uszczelka pod głowicą- poziom oleju i płynu chłodzącego są w normie? Jeżeli tak to jest nieszczelna między cylindrami- raczej na pewno skoro nie ma mocy.
Wentylator jest włączany przez komputer, za pomocą przekaźnika. Czujnik temp. znajduje się w głowicy koło rozrządu od strony kolektora ssącego. Przekaźnik powinien być gdzieś w komorze silnika. Pozdrawiam.
Jak dla mnie to tylko albo pierścienie albo głowica gdzieś pęknieta. JAk to glowica to na poczatku jak zimny powinno być ok potem jak się nagrzeje powinen stracić moc i dopiero powinno wywalać bagnet. Tak czy siak silnik do remontu.
Witam w moim escorcie 1.6 8V XR3i 105km. Klepie jakiś zawór. I chciałem się dowiedzieć jak sprawdzić zużyte popychacze w głowicy w samochodzie i jak sprawdzić popychacze w głowicy która leży rozkręcona ponad rok ponieważ z niej chciałem wyjąć popychacze na wymianę. Przy okazji chciałem wymienić uszczelniacze zaworów bo już puszczają i wiem że trzeba...
To nie turbo, żeby elektronika tyle ździałała. Pewnie inne wałki wtryski, kolektory. Znając Forda i jego komplikowanie silników to i pewnie dół czymś się różni. W twoim wypadku moc= nowe wałki, nowe wtryski(większe), wydajniejsza pompa paliwa, polerka głowicy, planowanie głowicy, nowy dolot i kolektor wydechowy. Jak widzisz rezerwa mocy jest tyle że...
To jakiś składak.Zasilanie jak F4B ale w głowicy brak czujnika fazy.Nie wiem czy tylko głowica inna czy cały silnik.Jak zachowa się ten sterownik bez tego czujnika?Problem to zbyt uboga mieszanka.Jaki powinien być czas wtrysku,przy 2,7ms jest ubogo(ciśnienie paliwa ok.).Pozostałe parametry też ok. Pozdrawiam.
Ja uważam Escorty za padliny, obojętnie w jakim stanie. Są to auta w których lubi padać elektryka i uwielbia je rdza. Jednak trzeba przyznać że za te pieniądze są to w miarę duże i wygodne auta, ich naprawy nie są drogie. Co do silnika to się nie wypowiadam bo ten 1.8 nie był popularny w Escortach. Zastanawiające jest czemu miał robioną głowicę, czyżby...
Przyczyna bylo pękniecie wałka podczas montazu po wymianie uszczelki pod głowica.Kolo pasowe było krecone niewiedzac ze walek jest urwany.I teraz pytanie czy mogly sie przez to uszkodzic zawory?
Witam. Znajduje się on pod kolektorem dolotowym. Jest przykręcony do bloku. To walec o długości około 5cm zakończony gniazdem. Ten zawór jest przez wielu niesłusznie nazywany silnikiem krokowym. Jest on odpowiedzialny za wolne obroty biegu jałowego. Zepsuty jest wtedy gdy po szybkim przyspieszeniu i puszczeniu gazu auto gaśnie. Za duże obroty pojawią...
rozrząd jest w porządku samochód został wstawiony do mechanika który doszedł do wniosku że jest co nie tak z głowicą -pęknięta prowadnica zaworu lub coś z zaworem dlatego nie ma sprężania, przebiera na wolnych obrotach i kopci na biało za jakieś 2 tyg. będzie zrzucał głowicę więc wtedy się okaże w silniku wcześniej urwał się zawór i inny mechanik założył...
Jakby udalo sie spotkać silnik 1,6 na jednopunkcie, prawdopodobnie blok i głowica będą takie same. Ew. odkręcić i zaślepić EGR. A osprzęt wraz z kolektorem ssącym przelożyc ze starego. Niedawno wymienialem w 1,3 z tym, że miałem jednopunkt a kupiłem z gaźnikiem. Pozdrawiam
Silnik Endura-DE. I etap: kluczem dynamometrycznym momentem 10 N-m; II etap: kluczem dynamometrycznym momentem 100 N-m. Zrobić około 3-minutową przerwę na osadzenie się śrub. W następnym etapie należy wykonać podane czynności oddzielnie dla każdej śruby w kolejności do 1 do 10 III etap: - poluzować śrubę sztywnym kluczem 0 kąt 180°; - dokręcić kluczem...
w moim escorcie jest jeszcze jeden czujnik na układzie termostata wychodzącym z głowicy i ja tego sprawdzałem koleś przyjedzie jutro to zobacze czujnik pod termostatem. A co do zasilania to wydaje mi się że jest tam napięcie niższe od 12 bo na schemacie jest stabilizator napięcia zresztą jak prawie w każdym aucie Auto zrobione kolega miał racje czujnik...
Piszesz że jest nowa głowica - ale jest nowa czy po regeneracji, bo może nie są dotarte zawory i kompresja ucieka między zaworami - sprawdź ciśnienie na cylindrach (w fordach prawidłowe powinno być między 28 a 34). jeżeli kopci po uruchomieniu być może jest źle ustawiony kąt wtrysku (a kopci na biało czy na czarno?). Jak go uruchomisz sprawdź ładowanie....
Escort Mk4, roczniki 87 do 90, no przed EDIS Sztywny, czyli brak przeciwciężarów regulatora odśrodkowego. Jakie bądź, liczy się amplituda wygenerowanego sygnału. Nawet głowica z kaseciaka się nada, ale czy wytrzyma zakres temperatur? Kiedyś jako cewkę czujnika wału wykorzystałem cewkę ( z rdzeniem) z przekaźnika MT6 A co w tym dziwnego w czerosuwie,...
witam,ja tez miałem problem gsśniecia w 1.6 16v escorcie,wymieniłem duzo elementów. m.i.n. czujnik temp wtrysku i temp powietrza w dolocie,przewody zaplonowe,frezowałem gniazda i zawory w głowicy,wszystkie filtry,odpow.skrzyni korbowej,świece,i w końcu znalazłem przyczyne. cała wina lezała po stronie popychaczy hydraulicznych od zaworów,teraz nie mam...
Te silniki się ciężko odpowietrza . zawsze odkręcałem czujnik zaraz przy głowicy {ten na plastikowym kolanku}przy wlewaniu płynu , sterownik o ile mi wiadomo ma taka cechę że w momencie jak silnik sie przegrzewa następuję wyłączanie poszczególnych cylindrów . tak na wstępie proponuję nowy korek { być może sie mylę ale takie same ma mondeo i escort }.
Zapomniałem dopisać, rocznik silnika to 1992, 72kW i 1994cm2. Może ktoś zna adresy warsztatów które sprawdzają takie stare komputery bo pilnie muszę go naprawić. Potrzebuje do samochodu parę elementów, do silnika również (silniki escort, sierra, scorpio) Czy ktoś ma doświadczenie z urwaniem paska rozrządu (czy silnik jest kolizyjny czy nie) tzn. czy...
Dobry pomysł. Jak u Kolegi robiliśmy remoncik głowicy w escorcie to nam się takowy bez naszej wiedzy wypiął. Z 15 minut nam zajęło znalezienie niepodpiętej wtyczki bo akurat w tym modelu jest mało widoczna :), uważam więc że też dobry pomysł
wymieniana była uszczelka pod głowicą, i przy tym kolega stwierdził, że auto przy odpalaniu dostaje za dużo paliwa, ale nie wiem czy to faktycznie tak jest. Jest problem tylko przy odpalaniu na zimnym silniku ;/
Kupiłem amerykańskie fabryczne radio do Forda (o dziwo pasuje do Escorta choć to model do Explorera). Problem w tym, ze radio ma malutką wadę). Otóż nie pracuje jeden kanał (po przekręceniu balansu na ten kanał słychać tylko pogłos z drugiego). Niby jasna sprawa - znaczy końcówka mocy. Ale to nie takie proste. Chodzi o to, że ta usterka ma miejsce tylko...
Czyli pewnie w E335 są też inne tłoki, wtryskiwacze są według instrukcji takie same. Raz w życiu osobiście widziałem silnik pod maską Escorta 335 i wydawało się że głowica jest bardzo podobna, nawet korek z odmą ten sam. W oczy rzucił się kolektor ssący inny, bo filtr powietrza jest upchnięty pod maską (trzeba zdejmować cyklon do otwarcia maski), a...
Mam ten sam problem. Po wymianie termostatu jest OK,( z temperaturą na wskaźniku) ale tylko do momentu porządnego zagrzania silnika (włącza się wentylator). Później już objaw jest taki sam jak u kolegi. Ciecz "chodzi" po dużym obiegu. Wentylator włącza się za późno. U mnie jest tak że silnik mocno się przegrzewa, a ciecz chłodząca nie odbiera tego ciepła,...
Witam Mam pewien problem : przez około 3 minut po odpaleniu samochodu słyszę dziwne bulgotanie w silniku, później ustaje (tylko na zimnym silniku się tak dzieje ) czytałem posty na elektrodzie , dodam ze poziom płynu w porządku , nagrzewnica była wyciągana i czyszczona z kamienia , termostat wymieniony.Odpowietrzanie układu zrobione ( fordy podobno...
Witam. Problem polega na tym, ze samochód się strasznie grzeje mimo, że jest zima. Czy możliwe, że jest to spowodowane tym, że jak zauważyłem z chłodnicy powypadało większość tzw. "żeberek" pomiędzy "rureczkami"? (dokładnie 3/4 obleciało). Chodzi mi o to, ze notorycznie załącza się wentylator mimo mrozu na dworze, jak sprawdziłem włącza się słusznie...
Kilka tygodni po zadaniu tego pytania padła mi uszczelka pod głowicą. W sumie niezły szmelc tam pchali. Oryginalna "uszczelka" to produkcyjny bubel ale to nie w tym temacie. Po wymianie uszczelki objawy dławienia znikły. Nie jest to oczywiście wina uszczelki, lecz jak myślę pomogły czynności wykonywane pobocznie - związane z tym mozolnym zajęciem (jak...
uszczelka głowica escort multimetry escort escort swiatla
tomtom traffic compaq 6720s bateria czujnik temperatura mostek
skuter elektryczny briggs stratton nierówna praca
Oznaczenia palladu na rosyjskich kondensatorach Przekaźniki 433 w Skoda Octavia II 1.6 MPI 2004