takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
sprawdziłbym moduł sterujący - lubiły padać w tym modelu
Czujnik wału, brak masy na moduł EDIS4...
masz spadek napiecia na module zaplonu w tym przypadku wstaw przekaznik na zasilanie modulu czarny przewod plus z aku na 30przekaznika minus na 85 czarny przetnij i z modulu na87 a drugi koniec na 86
na 2000
Słuchaj-jest słaba na jednym kanale cewki,czy na obydwu?
Sprawdź cewkę zapłonową oraz czujnik na wale.
Nie ma iskry bo nie ma impulsów, trzeba sprawdzić zasilanie i impulsy czujnika wału lub czujnika wałka zależy skąd bierze impulsy trzeba by sprawdzić bo auto ma swoje lata i się nie robi tego na bierząco.
Są to jakby dwie dubiegunowe cewki w jednej obudowie. Styk środkowy jest wspólny.Mało prawdopodobne żeby jednocześnie pady obydwie sekcje. W pierwszej kolejności sprawdź zasilanie modułu, na środkowym punkcie cewki też powinno być +12V.
Czujnik jest w bloku silnika, na dole z przodu samochodu, przy skrzyni biegów (zęby koła fonicznego są na tylnej płaszczyźnie koła zamachowego)
Problem stanowił włącznik świateł robił zwarcie w instalacji
aha, już nie wiem co się zepsuło nie idzie odpalic escorta, iskry niema, powodem może byc też przekaźnik ale nie wiem. Macie inne pomysły?
Albo moduł albo zwarcie
Witam Pomocy !!! Mam problem wymieniłem silnik w ford escort 98 a wsadziłem silnik z ford escort 95 i nie ma iskry i nie świeci kontrolka oleju co to może być ????
wtryskiwacz paliwo podaje,w tym czasie na cewce jest 12V,a mimo to iskry brak.
Problem rozwiazany -zimne luty
Sprawdziłeś napięcie na cewce?
Albo z BP
Zgadza się.
Dzięki za podpowiedz.Ale nadal brak jest iskry na świecach ,a na rozdzielaczu jest wtyczka w której czarny przewód ma +12V a na bocznych przewodach niema żadnego napięcia.Co jest przyczyną że niema iskry.
Przede wszystkim przy następnym takim przypadku obadaj, czy jest iskra.
ale ecu nie jest tu potrzebne do iskry.. chyba ze chodzi Ci o skrzynke bezp.
Sprawdź moduł zapłonowy oraz czujnik położenia Gmp
niema iskry
Rozrzad przeskoczyl ?
próbowałem robić jak piszesz i strzela iskra za każdym razem. bede zabierał się za ten czujnik.
Witam.Proponuję sprawdzić wyłącznik uderzeniowy pompy paliwa. Czy jest iskra
cz ęsta usterka to rozlutowany przekaxnik systemowy (zielony) lub odkształcony srodkowy pin trzypinowej wtyczki nachodzącej na złacze cewki.
mam problem z fordem escortem 1,4i ,poj. wtrysk 1989rok. miesiąc temu wyczułem uszkodzenie Halla w aparacie zapł. wymieniłem i auto jeżdzilo.Teraz pojawil sie problem,że wczasie jazdy cos zaczął przerywać.Ale odpalał , jakiegoś dnia juz nie chcial odpalić ,chociaz tak wyglądało jakby za moment mial zapalić,ale niestety nie dało sie uruchomić.Po wykręceniu...
Wciemnosci zapal i zajrzyj pod maske czy nie ma przeskokow iskry
Np stabilizator strumienia wtórnego iskry.
To co trzeba zrobic? Jesli moglbys podpowiedziec?
Zamienił stryjek siekierkę na kijek.. Jaki to rocznik i kod silnika?
aha dobra zobacze
Pomoże ktoś?
wyciągaj deskę bezpiecznikową rozbierz,opisz sobie azobaczysz zimne luty
Jakich trzech?
można trochę prościej. Akumulator jest nowy.
Jesteś pewien kondycji tego drugiego sterownika? Czasami zabiegi usunięcia pewnych funkcji powoduje ubicie sterownika. Jeśli tak to schemat w dłoń próbnik i do dzieła.
Wczoraj jadąc nagle auto zaczęło zwalniać obroty spadły do 1tyś. jakoś tam do domu dojechałem, silnik pracuje tylko na 2 cylindry (1 i 4) (2 i 3) brak iskry, wymieniłem cewkę, kable i świece nie dało to nic :cry: jak by ktoś mógł podpowiedzieć co mam po kolej posprawdzać.
napisz co sprawdziłeś kto ma wiedzieć jakie były twoje pomysły niema tu jasnowidza !!!!
Swieczki wymieniałeś,nic na ten temat nie piszesz.
Mam głupie pytanie do autora-iskra jest?
Jest wogole iskra na swiecach?
A łaskawie coś sprawdziłeś? Czego brakuje, iskry, czy paliwa?
Czy sprawdziłeś co brakuje, czy iskry czy paliwa?/
hmmm...jest wiele mozliwoście...przewody paliwowe, pompa paliwowa(skoro jest iskra to moze nie ma co palić).
Winny był sterownik silnika... Usterka usunięta temat zamykam.
Pale go na benzynie bo gaz nie działa już dawno. wymieniłem przewody zapłonowe sprawdziłem ciśnienie paliwa wymieniłem filtr paliwa nawet sprawdzałem rozrząd Dodam tyko że jak próbowałem go palić na plaku to strzela w kolektor ssący, iskra jest.
Acha, a wcześniejsze? Przed 95?
A iskrę Kolega sprawdzał?
Dość często siadają w tych Escortach kasety bezpiecznikowe(u mnie tak było i u wielu innych znajomych).Jest to płyta drukowana dwustronna i robią się tam zimne luty.Można ją naprawić ale jest to pracochłonne.Pozdrawiam
daj mu kielicha jak odpali to szukaj moze nie ma napiecia na wtryskiwaczu,iskra jest?
1) A może czas by był na wymianę PRZEWODÓW WYSOKIEGO NAPIĘCIA! 2) Może też być wina kopułki, która gdy jest zawilgocona po nocy pochłania iskrę. Postaraj się sprawdzić stan palca rozdzielacza i kopułki, może na noc zabrać w ciepłe miejsce i rano założyć. Przewody WN też mogą przebijać i tracić iskrę, szczególnie wtedy gdy leżą blisko metalowych części...
Swiece masz zalane?
Teraz jest ciemno, więc dla świetego spokoju sprawdź przewody wysokiego napięcia (to raczej nie to). Odpal auto i szukaj niebieskich iskier na przewodach.
Iskra może za słaba.
Zepsuło się pewnie ... Co już sprawdziłeś ? Iskra , paliwo , rozrusznik ?
Auto chodziło a po wymianie świec przestało - co jest winne: może krokowy? czy może raczej dziadowskie NGK (które zapewne założone) padły Krótko: Iskra jest?
wydech, po czesku.
lepiej zwierać halla do masy - miałem takiego który z diodą pracował a w aucie nie (to był escort)
Miałem podobny pprzypadek, przyczyna była banalna tylko nie bylo problemów z iskrą. Okzało się ze był zatkany tłumik. Auto chciało odpalić ale nie dawało rady, po wykreceniu jednej świecy auto odpalało.
Oby nie, ale może uszczelka pod głowicą i płyn "gasi" iskrę. Płunu nie ubywa ?
Sprawdzałeś na którym cilendrze nie ma iskry.? Jakie jest sprężanie na cylindrach?
Trzeba spraedzić na początek czy jest iskra , czy pracuje pompa paliwa???
mam problem z escortem a mianowicie brak iskry.rezystancja na czujniku walu wynosi 340 ohm w temp.15 stopni.ile powinna wynosic rezystancja??napiecie na cewce jest .prosze o rady.pozdro
Jaką masz instalację gazową ?
Wydech drożny, rozrząd ok, iskra ładna i na swoim miejscu?
Po pierwsze to czuję sie urażony, bo to ja pierwszy zakwestionowałem sprawę z zapłonem. Po drugie to w tych silnikach zapłon żadko występuje w tym samym punkcie. W sterowniku jest zaprogramowana siatka zapłonów i zapłon występuje w zalażności od obrotów i obciążenia, także od czujnika spalania stukowego. Po trzecie nie jest prawdą, że iskra przeskakuje...
Witam Skoro jest iskra i paliwo to sprawdź rozrząd.
Witam. Mam problem z Fordem Escortem 1.8 16v. Nie ma iskry. Podejrzewam, że to czujnik położenia walu. Czy można to jakoś sprawdzic? Tam idą 2 kable i nie wiem czy tam ma być jakieś napięcie czy coś? I ile powinna wynosić rezystancja na nim? Czekam na jakiegos fachowca dobrego i proszę o odpowiedź. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Skoro jest mokra świeca to nie ma spalania. Sprawdź iskrę z tą konkretną świecą.
Ciśnienie sprężania,sprawdzenie czy jest iskra na zalewanym cylindrze ,sprawdzenie instalacji wtryskiwaczy.
oczywiście ze bezstykowy elektroniczny sterowany z eec IV a kręce długo. Iskry niema na zadnej ze swiec
koledzy już dali dużo podpowiedzi a ja polecam ci jeszcze się wsłuchać czy załącza przekaźnik pompki paliwa tzn czy cyka włączasz zapłon i powinien cyknąć po ok 2 sek a dla pewności kręcisz chwilę rozrusznikiem i po wyłączeniu rozrusznika (nie wyłączasz zapłonu) po ok 2 sek powinieneś usłyszeć cyknięcie przekaźnika taka diagnoza pozwala stwierdzić czy...
Świece są wkrecone to jakby miały zdmuchiwać iskrę ? No właśnie się nie znam zbytnio.
A iskra jest?,bo może czujnik wału nie steruje.
Dla czego wymieniasz świece w "ciemno". Zawsze sprawdza się które są spalone. Nie ma sensu wymieniać sprawnych świec. Co do objawów uszkodzonej choćby jednej ze świec, to charakterystyczne jest to iż samochód po odpaleniu oprócz nierównej pracy przez jakiś czas (kilka, a nawet kilkanaście sekund) kopci na biało.
Jaki samochód chłopie, jaki samochód? Diesel? Benzyniak? Jak Ford Escort to problem znany.
Czy po zatrzymaniu sprawdzałeś iskrę na świecy i czy podaje paliwo?
Kwazi - iskra jest i świece suche , czy już rozumiesz?
No jak iskra jest cały czas to impulsy muszą być.
Mam problem z moim escortem! Posiadam forda escorta 1.4+lpg z 94r nie chce odpalić (brak iskry) oraz nie pracuje pompka paliwa! Prąd nie dochodzi do pompki paliwa i nie chce chodzic czasami odpala i jest wszystko w porządku a jak nie chodzi to jednocześnie nie ma iskry oraz pompka nie działa... Jak nie chodzi to ginią także wszystkie Diody przy przełączniku...
Sprawdz jakie napięcie dochodzi do modułu cewki zapłonowej jak jest zimny? Miałem ten sam problem w Escorcie 1.4 Po nagrzaniu samochód chodził i odpalał bez problemu zaś jak wystygł to nawet niemiałem iskry na świecach. Zaś miałem nap około 9V
Musze jeszcze zmienić świece. I tu pytanie jakie polecacie, producent? Dałem Czeskie Iskry (to nie ta sama firma jak Polska Iskra), różnicy nie ma, a działają już dwa lata.
Miałem podobny problem z immobilizerem w ford escort 1.6/16V. Wszystko działało opróć iskry w zapłonie i rozrusznika. Przyczyną był uszkodzony przekażnik sterowany z immobilizera który załącza zapłon do rozrusznika i cewki zapłonowej. Po usunięciu tej usterki immobilizera okazuje się że tylko 2 cylindry chodzą i są problemy ze stabilnością silnika....
przebicie jest jak idzie iskra. tu iskry skaczą przez np 10cm kabla, pozniej nic i znowu na jakieś 5 cm iskry. tak na każdym kablu. nie świecą równomiernie na całej długości
napewno nie pompa :) pawel ja mysle ze powinienes sprawdzic na poczatek kable wysokiego napiecia=>swiece=>cewke lub co tam jest odpowiedzialne za wytwazanie iskry,wedlug mnie to problem elektryczny a nie mechaniczny :)
Jeżeli jest iskra, dochodzi paliwo to mógł się urwać katalizator i zapchał wydech.
Ford escort 1.3 1993 r Samochód Dławi się gdy dodaje gazu, jeszcze jakiś czas temu na ssaniu chodził normalnie i dało się jechać lecz teraz już nawet na ssaniu się Dławi . Niedawno zostało zauważone, że gdy nie jadę na ssaniu to podczas dodawania gazu puszczenia go i dodania znów lecą iskry z wydechu a może nawet kule iskier. Pomocy co może się dziać...
Woda w wydechu to rzecz normalna. A co z przewodami WN? Obejrzyj je po ciemku, czy nie świecą. pisałem tysiące razy świecenie przewodów nie swiadczy o ich uszkodzeniu. przewody sprawdza się testerem napięć zapłonowych albo wizualnie czy nie ma białych plam na ich długości( w dzien po jasnemu) które świadzczą o przebiciu. Dobry przewód nawet beru ma...
zobacz czy masz iskre, czy slychac pompke paiwa przy kreceniu rozrusznikiem, pracy wtryskiwaczy niestety nie sprawdzisz sam:(. Jesli nie ma iskry i i pompki to podejrzewam czujnik polozenia walu korbowego. Jesli jest iskra a nie ma pompki pewnie skrzynka bezpiecznikow padla
W czasie jak autko nie odpala to kręci rozrusznik? Ile masz paliwa w zbiorniku? Jak dłuższy czas jeździłeś na oparach paliwa to możliwe że pompa paliwa się uszkodziła. Pompa paliwa jakie daje ciśnienie? Czy iskra jest w momencie nie odpalanie?
za silnikiem jest cewka odkręć ją i zobacz czy nie popękała . Albo weź wieczorem lusterko i pooglądaj ją z każdej strony czy nie skacze iskra . Bardzo często się to zdarza w tych modelach .
Witam, mam Escorta 1.8 TD 98r. 70 KM. Już wymieniałem świece i nie zwracałem uwagi na ich charakterystyki, ale dowiedziałem się, że są "szybsze" i 'wolniejsze". Miałem 10V i wymieniałem na 11V "Iskra". Czy są to istotne sprawy i jak odszyfrować symbole?
Od razu pali bez problemu tylko też od razu gaśnie. Dodano po 6 To zobacz co ginie, iskra czy paliwo. Jak sprawdzić co ginie?
tak zawsze w tej samej temp? pozatym jak robi buu to jest tak jakby go zwyczajnie zgasić a iskra nie ginie jak by go zalewało to by go powoli dusiło
a wiesz czy byla iskra? w tych samochodach jest czesto problem z deska bezpiecznikow. wiec sprawdz czy niema w niej zimnych lutow
Weź plus z akumulatora i zasilaj bezpieczniki - pierwsze dwa od prawej i zobaczysz czy zapalą się kontrolki, dmuchawa .... Pozdrawiam. Zasiliłem te bezpieczniki, kontrolki sie nie zapaliły, "poszly" iskry i coś czuje, że sie raczej pogorszyło ;( bo wtyczka w skrzynce bezp. jest przytopiona.
Posiadam forda escorta 1.4+lpg z 94r nie chce odpalić (brak iskry) oraz nie pracuje pompka paliwa! Prąd nie dochodzi do pompki paliwa Znalazlem identyczny problem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... tylko ne zostalo opisane rozwiazanie ktory z( dwóch) przekaźników trzeba wymienic i gdzie sie znajduje
iskry escort vaillant iskry iskry przedłużacz
czujnik indukcyjny regulacja hałas kół jazda zmiana przepisów
fotowoltaika instalacja dedra spawarka
Mocowanie przeciwwagi w pralce Indesit – śruby, lokalizacja, moment dokręcania, modele slim i standard Fiat Panda II 1.1 2004 – czy pasuje felga z Fiat Seicento 900 2000? Parametry, rozstaw, ET