Witam. Moi drodzi - temat dotyczy ładowania w Espace 4 3.5 V6. Jest masa tematów poruszanych "w internetach" na temat ładowania w tym silniku. Silnik jest produkcji Nissana i jesli się nie mylę to oznaczenie VQ35DE. Po uruchomieniu zimnego silnika ładowanie wynosi około 14.5 V. Po nagrzaniu go ładowanie...
Mam problem z obrotami silnika i to niechodzi o to że gaśnie czy faluje na biegu jałowym tylko że niewraca do wolnych obrotów.A mianowicie jadąc autem puszczając noge z gazu auto ryczy na jakieś 1500 obrotów a po przygazówce wraca do normy.To samo zjawisko po dodaniu lekko gazu raz normalnie to znowu...
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora. Skoki napięcia to są przy różnicy jednego czy nawet kilku V a nie 0.2V....
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w...
Wszystko sie zgadza. Napięcie akumulatora mierzyłem po dłuższym postoju samochodu, ponadto sam akumulator nie jest pierwszej młodości. Po kilku minutach pracy silnika nieopbciążony posiada napięcie właściwe tj,. 12,6V. Sprawdziłem także napięcie ładowania na biegu jałowym przy włączonym oświetleniu...
Witam, czy mógłby mi ktoś pomóc w lokalizacji regulatora nawiewu (rezystor podobno). Działą mi tylko położenie 4, pozostałe słysze jak przekaźniki załączają ale wentylator nie działa. Pod maską zdjąłem już obudowe (wyciszenie) do silnika dmuchawy idą tylko 2 kable (+ oraz -) więc raczej w środku dalej...
Ciśnienie paliwa powinno wynosić 3 - 3,5 bara. Trzeba by sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i regulator obrotów.
Masa na silnik, regulator napięcia. pzdr.
NA początek sprawdź połączenia elektryki od akumulatora zaczynając, włączeni ewentylatora to duży pobór prądu, może powodować spadki napięcia a rezultacie osłabienie iskry, głupienie elektryki. Sprwdź też jak się zachowuje napięcie na pokładzie w chwili włączenia wentylatora, może to problem regulatora...
Zakłócają Ci wentylatory nawiewu a to już inna sprawa niż wentylatory na chłodnicy... Nie wiem jak to jest w EIII ale prawdopodobnie zakłóca Ci elektroniczne sterowanie wydajnością tych wentylatorów, więc chyba powinieneś próbować od kłócić te regulatory... Nie wiem gdzie one mogą być ale jak wejdziesz...
To witam w klubie. Mam ten sam problem. Jak się wciśnie pedał gwałtownie silnik gaśnie, odcina wtrysk paliwa, zapala się ikonka - układ sterowania wtryskiem. Wyłączam stacyjkę na ok. 5 sek. włączam i silnik znów odpala (bez rozrusznika - na biegu). Na zimnym silniku przyspiesza normalnie. Jak tylko...
Okazało się że moduł jest dobry a to napięcie na świecach to napięcie pomiarowe, bo wszystkie świece spalone. Mam taki dziwny problemdwa razy siadły już diody w tym altku, a teraz poleciał regulator napięcie po odpaleniu 12.40 do 13.30 wzrasta dopiero na obrotach
w siriusie 32 uwalały się końcówki mocy na cewki , nigdy na regulator obrotów. przypuszczam że uwalone połączenia od pinów do płytki, jak można to nazwać, pare taśm w miedzią w środku.
Może zawór regulujący ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia. Popatrz jak rośnie ciśnienie na szynie podczas rozruchu. Podejrzewam że nie osiąga 200-250 bar aby silnik zaskoczył. Odpalając na plaka ignorujesz zasilanie paliwem. Silnik pracując na wysokich obrotach utrzymuje obroty pompy na takim poziomie...
Zanim udasz się do reklamacji napraw w aucie alternator.Podczas pracy silnika powinieneś mieć 14V(pod obciążeniem) a ty piszesz że masz 12v. Po drugie masz fluka to włącz go w szereg z ładowarką i sprawdź prąd płynący do aku podczas ładowania, Amperomierze w prostownikach na ogół dają pomiar poglądowy...
Jak sama nazwa mówi jest to regulator. U mnie dziś rozwiązałem problem z pompą przez wymianę takiego regulatora. Aby to sprawdzić musisz zrobić test pompy. Testując pompę wykręca się zawór i sprawdza maksymalne ciśnienie pompy w czasie rozruchu. Jeśli jest ok to wina będzie w regulatorze no albo...
no wlasnie Kolego,wiec gdzie szukac przyczyny.przy nastepnej wymianie oleju zrobie Fotki i wstawie. PS. jak najlepiej wymontowac Alternator w tym Autku,czeka mnie wymiana regulatora napiecia. Dziekuje i Pozdrawiam
Problem okazał się banalny, wymiana regulatora napięcia pomogła, ale nie do końca ponieważ po wymianie regulatora napięcia znów spadło ładowanie akumulatora i co ....?? popalone diody na alternatorze. Koszt regulatora napięcia-100zł Wymiana diod na alternatorze+robocizna-100zł Całkowity koszt z robocizną=200zł
Jeśli masz opilki w filtrze to powinieneś wykręcić zawór pompy - regulator cisnienia i na nim sprawdzić czy nie ma opilków. Ogólnie sytuacja bardzo niebezpieczna dla wtryskow i całości układu cr. Jeśli widać jakiekolwiek opilki to wypadało by zaprzestać dalszej jazdy.
pompa jest koło rozrzadu ma do czolowej obudowy podłączona kostke z kablami. Dobre sobie, pompa elektroniczna... Jak widzisz, mechaniki bedo rechotały jeszcze ze 3 miesiące... Te kabelki, co je masz podłączone do pompy wysokiego ciśnienia (WC), to są zwykłe kable elektryczne zasilające prądem pokładowym...
Właśnie błędów brak, poza błędem odczytania prędkości auta. Błąd obecny i nie można usunąć. Podejrzewam uwalony lub przegnity gdzieś przewód. Podmieniłem regulator na pompie, ale na podmienionym wywala błąd DF208 (Obwód elektrozaworu ciśnienia paliwa - obwód otarty lub zwarcie do masy) - czyli kupiłem...
#2 01 Lis 2018 09:44 Kup dwa porządne palniki, wymień, wysusz lampę i upewnij się że jest szczelna. Lampa jest szczelna i była szczelna -porządne czyli jakie?Kupiłem jakieś lepsze ok 50 PLN za szt. I co ma porządny palnik do mniej porządnego który najpierw miał problem z zapaleniem się a potem...
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód...
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została...
Skoro kolega zidentyfokował bezpiecznik to można zrobić próbe z wyjętą kostką z alternatora. jeśli pobór spadnie będzie to wskazywało na regulator napięcia (jeśli w tym samochodzie jest zintegrowany z alternatorem).
Dzięki - ale w tym pdf-ie jest tylko 25 stron ( dot kontroli ciśnienia w oponach) jak dostać się do reszty? Dpbra już ściągnąłem Pozdr. J. Dodano po 1 A jak sprawdzić ( bez podnoszenia pojazdu i zdejmowania osłony) którą wersję wspomagania ma poliftowy E4 z 2006r ? Pozdr. J. Dodano po 9...
Ze starego knuta Espace. Ma ktoś mumery zamiennika regulatora napięcia; ewentualnie oryginału Valeo? Zdaje się, że katalog Cargo ma błąd, bo sugeruje 131146, ale jest dopisek for 9 diode alternators; co akurat nie jest prawdą w tym alternatorze.
możesz zastosować elektroniczny regulator od Dużego Fiata / Poloneza / Żuka. on jest zewnętrzny, jego się po prostu wpina do szczotek wzbudzenia Dawno temu mialem taką przerobkę w Fordzie - dzialało idealnie i napięcie było bardzo stabilne na poziomie 14,35v. W twoim przypadku (nie znam Espace’a)...
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
Myślisz że kupił bym drugi regulator za 200zł gdyby tylko szczotki były do wymiany. Padnięty był regulator, szczotki były długie miały dopiero kilka miesięcy.
Mam klucz elektryczny. Tym nie dam rady odkręcić. Sprawdziłem. Ale całkiem fajnie napędzi alternator i mogę go sprawdzić. Generalnie nie sprawdzałem, bo najpierw ładowanie było do 18 V, potem było normalne. Sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Potem nagle przestało ładować. Ledwie dojechałem do parkingu....
Co do regulatora PWM, też nad tym myślę u mnie w samochodzie (ESPACE II, padł pierwszy bieg) ale jakoś nie mogę, a od kilku dni szukam, namierzyć konkretnego rozwiązania... Jeśli masz jakiś namiar albo link to napisz... Pozdrawiam
To może poszukaj na forum laguny, często korzystam z forum specjalistycznych, mam Espace ( z tej samej stajni) i podejrzewam ze z tym samym zestawem wskaźników. Często pada w tych markach elektronika sterująca tymi wynalazkami... Pozdr.J. ps - sprawdziłeś czy tylko ne świecą czy nie działają całkowicie...
To niby jaki element zabezpiecza alternator przed zbyt dużym prądem ładowania? Sterowanie odbywa się na podstawie napięcia. Więc może uzasadnisz swój wywód? Bo na razie trąca bzdurą. Nawet nowsze alternatory, sterowane z ECU, nie kontrolują natężenia prądu. Dlaczego może dojść do uszkodzenia alternatora?...
No to jak? Wszyscy pompują i mało co się nadaje ... Idę w tłoki ;-) Powietrze jest, ciśnienie teoretycznie można nim sterować - nie wiem jak ze stabilnością. Regulator ciśnienia? Coś wymodzę. Namierzyłem drugi palnik buderusa i zabieram się za układ zamknięty. Teraz mogę na spokojnie - no i zimy...