Na ten pomiar nie patrz tak do końca bo jak widzisz w teorii mieści się w podanych granicach czyli 0-5V a jak dla mnie to pokazuje 319mV ale nie V dlatego tak jest. Czasami te interfejsy tak dziwnie interpretują. Korek nowy pewnie zamiennik?
Tak, to jest zbiornik Evap, sprawdź wszystkie przewody czy są szczelne, szczególnie ten do zbiornika samochodu.
Dokładnie jak kolega Carrot napisał. Dodam tylko, że chodzi o ECO, nic więcej. W przypadku EGR mydlono oczy dodatkowym obniżeniem temperatury spalin. Wyrównanie ciśnienia w zbiorniku nie ma nic wspólnego z poprawnym działaniem tego układu, wystarczy tylko drożny zbiornik z węglem i drożne przewody. Układ tylko odsysa opary skupione w samym wkładzie,...
Sprawdź evap (elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa) Sprawdź ciśnienie paliwa manometrem
Lewe powietrze , EVAP sprawdziłeś?
Tylko że często zawór EVAP (tak to zawór N80) uszkadza się od drobinek węgla aktywnego które to wydostają się ze zbiornika systemu EVAP i sama wymiana zaworu jest rozwiązaniem na krótką metę bo zaraz te drobinki blokują nowy zawór . Rozwiązania są dwa wymiana zasobnika EVAP przewodów i zawory lub zastosowanie filtra przed zaworem EVAP tak by zatrzymać...
+ z przekaźnika głównego, sterowanie masą pin 47. Sprawdź na kostce zasilanie żarówką 3W .
sprawdź przekaźnik zespolony,zasila EVAP, jeżeli EVAP nie będzie miał prawidłowego zasilania pochłaniacz par paliwa zostaje wyłączony z pracy.a wtedy odczyt sondy będzie zakłócony i sporadycznie będzie wywalał jej błąd
witam Sam elektrozawór po podłączeniu bezpośrednio pod akumulator 12V (dokładnie było 11.5V) nie daje żadnej reakcji - nie "pyka", nie zamyka się, a to chyba nie jest normalne? Czy mimo pozornie poprawnej rezystancji 24ohm elektrozawór może być uszkodzony ? dziękuje z góry za pomoc pozdrawiam Jeżeli nie pyka to coś z nim nie tak, może być zapieczony,...
a raczej lewym powietrzem przez EVAP? Nie, jest za bogato i stąd ten błąd . A co masz zrobić to masz napisane wyżej. Zaworek evap możesz sprawdzić ,dmuchasz w jedną stronę powietrze leci w drugą nie. Jak leci w obie zepsuty.
A co do tej pory już sprawdziłeś? Wykręcałeś świece - wszystkie tak samo okopcone ? Sprawdzałeś evap , wtryskiwacze , mierzyłeś ciśnienie paliwa itd , itd.?
Witam, Astra H 1.8 125kM. Zaczęło się od nierównej pracy silnika po postoju na wolnych obrotach, po rozgrzaniu było ok. Zauważyłem, że tworzy się podciśnienie w zbiorniku paliwa. Po poluzowaniu korka wlewu paliwa objawy ustąpiły ale czuć paliwem w kabinie. Zawór EVAP sprawdzony działa, napięcie sterowania dochodzi. Brak błędów. Jaka może być przyczyna...
Takie elementy zazwyczaj maja na stale zalaczone zasilanie podczas pracy silnika a sterowane sa podaniem masy na drugi pin. Skoro zawor, jak piszesz, "pyka" - to znaczy ze dziala. Czy dziala prawidlowo? - sprawdz czy odcina i otwiera przejscie powietrza przy zasilaniu i bez zasilania.
Nie mam pojęcia, na pewno łatwo to sprawdzić multimetrem 😋
A zawór Evap nie pokazywał by błędu? on jest ciągle otwarty "mechanicznie " ale cewka jest sprawna - błędu nie ma . Bez napięcia powinien być zamknięty łatwo to sprawdzić np dmuchnąć ...
Pod wtyczką od cewki zapłonowej jest plastikowy zaworek (EVAP), tam powinna być ta rurka podłączona. Katalizator sprawdzić nie przez wymianę, tylko np wykręcić sondę i tam sprawdzić ciśnienie spalin. Wymienianie części na takie tandety jak Hart (przewody WN) to tylko proszenie się o problemy.
Na PRACUJĄCYM silniku zobacz czy masz plusa na grzałkach , EGR, EVAP. Jeżeli niema zacznij od sprawdzenia bezpiecznika od tego obwodu. Masy sterownik silnika wystawia na oddzielnych kablach więc tu usterka jest mniej prawdopodobna. Przekaźniki sobie odpuść bo w przypadku ich awarii silnik nie pracowałby wcale.
Problemem jest otwarty obwód zaworu N80 i nic więcej, żadne węże czy korki. Skoro spada Ci napięcie do zera tzn że któryś z przewodów jest przerwany. Sprawdź napięcie na wtyczce do masy i między przewodem który podaje masę z ECU zaworu a plusem na akumulatorze przy podłączonym zaworze. W ten sposób znajdziesz który przewód jest uszkodzony. Pomiar przejścia...
Zaworek evap sprawdzony a w lejące wtryski mi trudno uwierzyć jak samochód po odpaleniu pracuje poprawnie. Jak temperatura płynu osiągnie 50-60 stopni i jak sonda lambda wprowadza swoją korektę to takie anomalie się pojawiają.
Podstaw zamiast zaworu opornik 47Ω i zobacz czy dalej mu nie pasuje
Ja bym sprawdził system EVAP. Nie pierwszy raz pada to to.
Katalizator jest niesprawny , kwalifikuje się do wymiany.
Sprawdź szczelność EVAP, węże....przydałaby się dymiarka...
Odma wymieniona wraz z zaworkiem. Ciśnienie sprężania równe jak na ten wiek auta(9.5;10.5;10.0;10.0). Rurki od zaworu evap sprawdzone i szczelne.
To jest bulbulator przepływu mocy. A tak normalnie jest to zawór EVAP i jest częścią układu odpowietrzania EVAP, tzn. oczyszczania zbiornika z oparów benzyny.
Podwójny przekaźnik 15 pinowy!
Ten błąd raczej niema nic wspólnego z ciężkim odpalaniem. Jeśli chodzi o EVAP to do sprawdzenia wiązka/bezpieczniki.
Witam moje autko vw Bora 1.6 105KM AZD Problem z czujnikiem Evap. Zbiornik wymieniony z filtrem + czujnik z auta o przebiegu 100kkm. Napewno w pełni sprawny. Caly czas wyrzuca błąd P0441, problem z ciężkim rozruchem auta po nocnym postoju. Węże od evap sprawdzone. Korek wlewu paliwa jest szczelny. Filtr paliwa wymieniony. Ciśnienie na listwie wtryskowej...
Witam , tak dokladnie o to mi chodzi , w środku jest elektrozawór ,membranka i mikrostyk. ak coś tam niedomaga to właśnie generuje taki błąd .Zakładam że korek wlewu paliwa jest i jest szczelny , bo to jest warunek prawidłowego dzialania .
Błąd d5 wskazuje na uszkodzenie sensora parownika zamrażarki (F-evap sensor). Wszystkie sensory są termistorami NTC o takiej samej charakterystyce. W temperaturze 20 st C powinne mieć oporność ok 6 kOhm.
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Grzałka jest zasilana z przekaźnika pompy paliwa przez bezpiecznik F29. Z tego samego bezpiecznika jest zasilany MAF i EVAP. Sprawdź na nich napięcie. Przewód czerwono zielony. Przeoczyłem jeszcze regulator ciśnienia doładowania.
Tam gdzie w większości aut, pod prawym nadkolem.
Wygląda na evap. A nawet nim jest.
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Próbowałeś robić test elementów wykonawczych - tam powinno dać radę wysterować elektrozawór od EVAP. Trzeba sprawdzić drożność węża od EVAP.
EVAP sprawdzony zaworek 24.2 Ohm działa jak nalezy, przedmuch do zbiornika jest.
Sedno problemu to układ EVAP który nie działa. Sens działania układu EVAP jest taki że w określonych warunkach otwiera się zawór EVAP i podciśnienie w kolektorze zasysa pary paliwa z filtra EVAP. Uszkadza się Zawór EVAP . Zacina w pozycji zamknij albo otwórz ewentualnie na reaguje prawidłowo na sygnały połowicznego otwarcia PWM (reaguje za wolno) spowodowane...
To jest zawór EVAP a puszka to zasobnik sytemu EVAP. Jest to system wychwytywania par paliwa z baku. Potem przy prac silnika w odpowiednich warunkach zawór się otwiera się pary paliwa są wpuszczane do dolotu (za przepustnicą) i ulegają spaleniu (nie marnują się ).
Wygląda na problem z zasilaniem,sprawdź po schemacie przewody zasilające po + zawór evap i n75 od tych elementów w kierunku przekaźnika/bezpiecznika.
Według pomiarów masz gdzieś przywarcie do sterowania grzałkami sond i EVAP. Moim zdaniem trzeba sprawdzić wiązkę skup się na rozdzieleniach wiązki np. pod sterownikiem gdzie rozdziela się właśnie na sondy i na EVAP, przepływomierz, zaznaczyłem gdzie idzie czujnik wałka i zainteresuj się wiązką, którą nakreśliłem na pomarańczowo: https://obrazki.elektroda.pl/3463934700_...
Z prostszych rzeczy, to odłącz od kolektora wszystko za przepustnicą i zaślep, evap serwo wszelkie podciśnienia. Do sprawdzenia szczelności w benzynie lepszy będzie zmywacz w sprayu ale taki co mgiełkę robi. Kolejnym etapem sprawdzenie rozrządu.
Witam, a system EVAP sprawdzony? Co z jakością paliwa? Jaki jest stan układu wydechowego? Korekta sprawdzana na obrotach biegu jałowego? Jeśli tak to jaka jest na wyższych obrotach lub pod obciążeniem?
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
W zbiorniku jest nadciśnienie, filtr/pochłaniacz EVAP doprowadza opary ze zbiornika do kolektora dolotowego (przez elektrozawór). Nie masz co drążyć tego tematu. O ile nie rozwaliło pochłaniacza EVAP (co się zdarza przy wystrzale LPG), to ten element raczej się psuje.
Mnie to wygląda na evap
Wykasuj dane wyuczone,błędy , i zaraz po tym sprawdź co dzieje się w grupach 032 i 033. Wtryski,egr evap i inne cuda mogą być.
Model samochodu to peugeot 307sw 1.6 hdi benzyna 2003 r. To w końcu diesel (hdi) czy benzyna? wymieniane dwie sondy lambda Diesel nie ma sond Lambda. Podłączyć do DiagBoxa (Peugeot Planet 2000) i sprawdzić sterowanie zaworem EVAP i stan położenia.
Witam Panowie serdecznie. Pacjent Mustang 3.7. Sprawdzając map sensor, kabel sygnałowy na zgaszonym oraz odpalonym pokazuje 5 V mierząc multimetrem. (Forscan o dziwo na zapalonym 1.5 V, jak być powinno). Mam pytanie, czy MAP do wymiany? Na jałowym Forscan pokazuje 39 kPa podciśnienia, zaś zegary w dodatkowych opcjach 18 inHg, czyli 61 kPa... Z objawów...
Ok ale jak sprawdzić droznosc ? Pochłaniacz o którym mowa jest częścią evap i jak sprawdzić czy jest zapchany ?
Może zawór evap zacina się w pozycji otwartej? Sprawdź też wskazania przepływomierza na nagrzanym silniku, bieg jałowy. Bez podłączonego serwa hamulcowego lepiej nie jeździć. Zawór EVAP był niesprawny i został wymieniony miesiac temu na nowy, który nie wykazywał już przecieku i nie hałasował. Przepływomierza nie ma w moim silniku, jak pisalem w pierwszym...
Na jałowym za wysokie obroty i za małe podciśnienie = lewe powietrze. Jakiś problem z zaworem EVAP - może być źródłem "lewego" powietrza (choć głowy sobie nie dam uciąć czy tam EVAP jest wprowadzony przed czy za przepustnicą).
Test wygląda dobrze, choć nie podoba mi się prąd pompy, albo jeden parametr zachodzi na drugi. Tak czy tak, błąd wyraźnie mówi: System Too Lean. Jak mamy teoretycznie wydajną pompę paliwa, to zostają nieszczelności dolotu. Teraz powinieneś zająć się korektami długo- i krótkoterminowymi. Nie powinny przekraczać +/- 5%. W VCDS była to grupa około 32/33/34,...
Przyczyny, które mogą prowadzić do ustanowienia kodu P0172, mogą być następujące: Czujnik masowego przepływu powietrza może być brudny lub uszkodzony. Filtr powietrza jest brudny lub zawiera olej. Jakiś przeciek próżniowy. Problem z ciśnieniem paliwa. Zawór zwrotny pompy paliwowej może ulec awarii. Zawór PCV przecieka lub uległ awarii. Zawór EGR mógł...
Sprawdź układ EVAP pod względem szczelności.
Zaślep na próbę rurkę do serwa hamulców, to samo zrób z wężykiem do elektrozaworu evap. Popryskaj po kolektorze dolotowym brake cleanerem
Zdjęcie wężyka ma tylko pomóc w diagnozie. Wg info z netu uszkodzony EVAP daje takie objawy. Można go sprawdzić zdejmując jeden z wężyków, właściwie rozszczelniając go nieco. Po pozytywnym objawie wymiana. Potrzebuję tylko info który wężyk konkretnie trzeba ruszyć.
Elektrozawór evap (odsysanie oparów paliwa ze zbiorniczka z węglem aktywnym)
Z18XE nie ma EGR, a błąd dotyczy EVAP.
EVAP oczywiście też do sprawdzenia bo filtry się zapychają zazwyczaj jak zaworek jest niesprawny.
nie evap. wtryski.
Uboga mieszanka, stąd wypadanie zapłonów.Problem z dolotem,EVAP lub MAF.Obserwować fuel trim i działać.
Napięcie 1.5v na wtyczce do evap na wlozonym bezpieczniki nr 14 na wyjętym ok 5v w miejscu bezpiecznika miernikiem + do środka minus na ramę auta 14.2v Podsumujmy: - Bezpiecznik F14 sprawny, oglądnięty wzrokowo, zmierzony miernikiem na ciągłość? - Napięcia na wtyczce od EVAP 1.5V ? - Oporność EVAP mieści się w zakresie 20-35 ohm? Wygląda to na problem...
Jutro po południu przyjedzie do mnie to autko. Co jeśli będzie pracował ok? Co jeszcze można sprawdzić?
elektrozawór odpowietrzania oparów paliwa EVAP
Nie ssie powietrza z EVAP-a?
Witam, mam broblem z Ibiza 6j ( 4 ) 1.4 BXW Otóż samochód odpala i zaraz gasnie, czasem nawet 3 , 4 razy po czym w końcu odpala. Czasem odpala za pierwszym razem . Wykluczyłem usterkę pompy bo po odpaleniu samochód zachowuje się normalnie, jedzie aż milo. Sprawdziłem już co tylko przyszło mi do głowy, nie wiem czego się już czepić: Czujnik temperatury...
Bo go nie ma trzeba manometr podłączyć do listwy wyryskowej. Ale powinny być korekty lambda a one jeśli mają dużą odchyłkę od 1 ( w okolicach 0.8 lub 1.2) już swiadczą o problemie ( badaj zaraz po odpaleniu). Dwa jaką temeptaturę pokazuje na silniku przed startem. Te czujniki jak i przewdy od nich też się psują. W tych silnikach też powszechnym problem...
Sprawdź korekty paliwowe. A jak chcesz zgadywać to wróże nieszczelność dolotu itp , np zaworek EVAP.
Kontrolka czerwona z ikoną temperatury zapali się gdy silnik przekroczy 115 stopni . sprawdzone na CGGB i myślę że tak samo będzie w BXW . Są to bliżniacze motory różniące się niewiele . Czujnik temperatury jest jeden . Drugi to termowłącznik wentylatora umieszczony na chłodnicy . Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę . Razem z tą grubą rurą...
Taka różnica, że wężyk wpięty jest w dolot za przepustnicą, nie przed nią więc panuje tam podcinienie podczas pracy silnika, nie ciśnienie atmosferyczne
Filtr węglowy/pochłaniacz par paliwa. Wchodzi w skład układu EVAP. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Wszystko sprawdzone (korek,przewody,filtr węglowy) A elektrozawór sprawdziłeś?
Musisz mieć sprawny i szczelny EGR, po zaślepieniu będzie sypać błędami. Zrób test zaworu evap. Czy słychać że działa.
Trzeba było zobaczyć co jest na drugim końcu tej rurki, a zobaczyłbyś wtedy mechaniczno-pneumatyczny "EVAP"....
zasilanie jest na evap? na przeplywke, czy przepustnice? w wiekszosci przypadków problemy były zawsze proste. zgnita instalacja, przekaznik, bezpiecznik.
Przez zawór evap na pewno nie zgasło, możesz go odłączyć i to nie ma żadnego znaczenia, to tylko pseudoekologiczny syf. Bez sondy lambda 900-tka pracuje tak samo dobrze jak i z nią, być może więcej pali benzyny, nie wiem bo ja na gazie jeździłem 99% i miałem specjalnie ją odłączoną, bo wtedy lepiej trzyma wolne obroty na 1gen lpg. Przez czujnik położenia...
Zainteresuj się elektrozaworem par paliwa (EVAP), dla próby możesz zdjąć wężyk, zaślepić króciec elektrozaworu aby nie ciągnęło powietrza i brudów, to samo z wężykiem. Wtyczki elektrycznej nie ruszaj. Po takim zabiegu około 100 km na benzynie.
EVAP, zawór przewietrzania oparów paliwa. Normalne że pyka, powinien wisieć w gumie to by mniej było go słychać.
Sprawdź jeszcze elektrozawór evap, czy czasem nie jest cały czas otwarty
Jest podłączone, słabo się przyglądałeś bo tam rurek jest więcej. Jedna idzie do EVAP (zaworek). a po nim do kolektora ssącego.
Wg mnie to powinien on iść do filtra EVAP. Można jeździć bez niego (służy tylko do ekologii).
Poszukuje schematu i pinologi pcm wranglera 2003r 2,4 benzyna . Nie działa za dużo rzeczy na raz , podejrzewam pcm. Dodano po 1 Może ktoś się orientuje co steruje przekaźnikiem AC , FAN , EVAP. Bo ten osprzęt nie ma sterowania , ciągłość sprawdzona aż do pinów w ecu, dalej nie ma przejścia do niczego.
Kod 31 odpowiada w tym modelu kodom OBD: P0441 P0442 P0443 P0455 P1486 wszystkie dotyczą EVAP
Zawór EVAP bez prądu też jest zamknięty? Co ciekawe silnik zwiększa obroty do 2500 bez zauważalnego ruchu przepustnicy Jeśli jest uszkodzony, to nie będzie przepuszczał. A jak go sprawdzić?
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Na pierwszym filmie masz wszystko podłączone tak jak ma być i dalej coś syczy. Nie jestem debilem wiem że jak coś jest rozpięte to bedzie ciągło lewe powietrze. Zmieniłem wszystkie oringi na przewodzie odmy i par paliwa ale syczenie się nie zmniejszyło. Sprawdziłem też sam zawór EVAP czy się nie zaciął w pozycji otwartej ale jest wszystko ok poprawnie...
Oczywiście że się da ominąć, ale nie masz takiej funkcji jak WOT i EVAP, załaczanie po zapaleniu silnika najlepiej zrealizować poprzez sygnał z alternatora. Ale można też podpiąć pod sterownik silnika jeśli jest kompatybilny .
Według mojej wiedzy ani razu uszczelka pod przepustnica nie była wymieniana. Dziś sprawdziłem. Jest bardzo sztywna. EGR i Przepustnica myte. EVAP raz cyka cyklicznie a czasami wcale nie słychać. Kiedy kupiłem to auto to właśnie przewód od Evap który idzie do przepustnicy był zaślepiony. Kiedy już błędy zaczęły być częściej zaślepienie zdjąłem a przewód...
Sonda nie ma wpływu na skład mieszanki? Oczywiście że ma. Ale ma też wpływ wiele innych rzeczy. Jak np MAF,EVAP,NTC ,dziura w dolocie itd. Trzeba wziąć tester ,i posprawdzać parametry.Trzeci raz już ci to piszę. Wydawało się oczywiste, że trzeba przynajmniej sondę wymienić. Nie jest to oczywiste . Znowu ktoś ci nagadał głupot.
zawór wentylacji opar paliwa bym sprawdził może się zacioł. Odkręć korek wlewu jak zaciągnie powietrze to system evap nie sprawny.
Na zdjęciu jest EVAP, nie ma nic wspólnego z instalacją gazową. Jeśli faktycznie "podciśnienie" wpięte tak jak na rysunku to znaczy że instalację montował ktoś z zerowym pojęciem, czyli standard w przypadku BRC.
Od odłączania po kolei wtyczek sond i zaworu EVAP wtedy będziesz wiedział czy to któraś sonda czy zawór a może coś innego jeszcze jest tam podpięte. Odłączasz wtyczkę, wkładasz bezpiecznik i patrzysz czy bezpiecznik przeżyje.
Pierwszy to od zmiennej długości kolektora ssącego, a dokładniej elektrozaworu nim sterującego (lub okablowania) W sumie mało istotny. Drugi to błąd składu mieszanki, tu przyczyn może być wiele, przepływomierz, ciśnienie paliwa, wtryski, EVAP itd.
Sprawdź zawó EVAP, a jak nie wiesz co to jest to oddaj auto do mechanika, napewno będzie taniej.
P0141 grzałka sondy P0443 Zawór EVAP P0223 Przepustnica
Piszesz że pali bezpiecznik. Potem sprawdzasz niby tą linię gdzie jest MAF ,evap , grzałka. Potem piszesz że wszystko sprawdziłeś a potem że nie ma zasilania na MAF i dochodzi magicznie G40 . Albo nie masz kompletnie pojęcia co robisz albo sobie trolujesz.
dziś zobaczyłem w schematy, tak przekaźniki są w bsm. zobacz czy na bezpieczniku f5 i f10 pojawia sie napięcie po zapłonie, sprawdź też bezpiecznik f1
Wymień evap lub odłącz na chwile i zobaczysz czy ruszy sonda. jak tak to masz evap do wymiany.
no tak, podłączona pod przekaźnik I sterowana z 4 pinu ecu , podobnie jak przepływomierz, sonda i Evap ? Zasilanie na pin : 1,3 i reszta poprzez czujniki?
sprawdzić dopływ sprawdzić odpływ sprawdzić wydech sprawdzić wtryskiwacz sprawdzić mikrostyki
śmiała teoria bosch zabezpieczenie octavia deska rozdzielcza
klimatyzatory kaisai indesit xwa71283
Firmware do Toshiba 40RL938 - aktualizacja i problemy Brak prądu w subwooferze - diagnostyka i naprawa