Przecież widać chyba że ews zablokował.
BMW E36 1.8is 1993 r. swap na M50/M52 co dokładnie potrzeba zrobić z wiązką? Czy jeśli mam całą wiązkę, to jestem w stanie tylko podłączyć kostki i tyle, czy coś więcej? Mówię, że sterownik bez EWS.
zrobić transponder na podstawie EWS.
Sprawdź czy pali na krótko, albo na zaciąg. Jak nie pali to problem możesz mieć z EWS.
ok dzięki za podpowiedź a jak to nie pomorze mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny ? mam rozumieć że problem będzie w samym EWS
Powinien zadziałac
Wygląda na problem z EWS
Jeżeli jest wszystko od jednego samochodu to powinno chodzić raczej się nie rozsynchronizował.Po przekręceniu zapłonu musi być słychać przekażnik w ews
Sterownik silnika to MS41, masz zrobione imo off czy przełożony komplet z EWS ?
A jaki problem wyczyścić ews?
A nie trzyma EWS
podaj numer części BMW zobaczymy czy miał EWS. Opcjonalnie zawsze można wziąć kompa z e30 lub e36 z przed 95r jeśl problemem jest EWS.
EWS w jednym pdf
Wiec kup sobie sterownik.
Tam powinien być ews I.Taki przekaznik. http://www.e38.org/EWS.pdf Ale EWS tnie i obwód "50" - rozrusznik.
tam komunikacji brak bo do gniazda diagnostycznego nie dochodzi autko zrobilem wsadzilem sterownik z przed 95 rok ews nie potrzebny
sterownik bez immo ma nr 0 261 203 276 DME 1 247 852 , ale nie pojdzie. trafilo mi sie kiedys grzebane auto po specjalistach i testowalem, w moim przypadku nie poszlo. odblokowalem serownik 660 i pojechalo. jak nie dasz rady to pisz na maila lub pw.
Nie PFC tylko PCF. http://www.uniprod.com.pl/magazyn.php?se... W tym roczniku może być EWS I lub EWS II.
Odłącz moduł EWS jak wcześniej pisałem.
Immo posiada? Jeśli tak to pewnie zgubił synchronizację EWS z DME.
Wymieniłeś silnik z osprzętem komputerem i ews jak jest?
Z tego co pamiętam to gdzieś na przełomie 96/97 wchodził EWS II, i tam sygnał na rozrusznik idzie przez EWS. No i luty w tych sterownikach padały, i zależnie od temperatury i rozszerzalności cieplnej działało lub nie.
Ale co robiłęś ze nie pali? Czy kupiłeś szesnache razem z wiązką, komputerem i ews i kluczykiem?
Witam ,jak zrobić synchronizację w bmw e36 ,wybrałem model oraz oznaczenie silnika wciskam shift brakuje mi opcji f6 do synchronizacji ews ,robie oczywiscie programem inpa .Co zrobić żeby aby zrobić synchronizację?
Wysypał się ews. Trzeba było go na nowo zaprogramować, koszt 500 zł, auto pali z kluczyka.
Witam. Pomagam ziomeczkowi przy swapie BMW e36 318tds na 3.0 diesel z BMW e39. Posiadam kawałek wiązki z silnika 1.8 tds razem z dwoma okrągłymi wtyczkami. Silnik 3.0 już w budzie razem z całą wiązką elektryczną i komputerem. Pozostało podłączyć ją tylko do wiązki kabinowej przy użyciu oryginalnych okrągłych kostek. Dysponuje ktoś może schematem złącz...
Rozumiem że chcesz schemat gdzie dać sygnał otwarcia czy też zaprogramować klucz? Mam schemat i kodowanie kluczy, ews też pamiętam. Na te chwile silnik odpala?
Stolare36 poczytaj sobie o "puszce" zwanej EWS . Myślę że to rozwiąże twój problem.
Błąd mówi sam za siebie, albo nie przeszczepiłeś kompletnego EWS-a, albo nie przeszczepiłeś go wcale.
Sprawdź jaki dokładnie moduł znajduje się w Twoim samochodzie. Odczytaj błędy testerem diagnostycznym. Nie mogę zlokalizować centralki. Za schowkiem jest kilka modułów ale jest to EWS II, WI WA, ABS i Grundmodul IV. http://www.darkgyver.fr/reparation-BMW-4...
Zrób jak pisze tolo . Wystarczy odłączyć moduł ews i sprawdzić czy jest przejście między pinami 1 i 3.Na odłączonym module nie może być przejścia,jeżeli jest to przekaznik sklejony. Tylko że sklejone styki w tym przypadku nie powodują upływu prądu.
EWS szedł od stycznia 94. Ten sterownik jest z 02/1993 więc jest bez ews-u. Tu zawsze sprawdzaj bo ludzie nie raz nie wiedzą co sprzedają.Wystarczy wpisać 7 ostatnich cyfr vinu ze sterownika http://www.realoem.com/bmw/select.do?lan...
no mam całą ale tylko nie bardzo mi się uśmiecha demontować bufet żeby instalacje przekładać.
a rozrusznik kręci? bo może to wina rozrusznika lub kostki stacyjki
mozna odczytac ews i dorobic kluczyk czyż nie?
Dzięki chociaż za te informację.
Najbardziej opłacalne bedzie (choć nie najszybsze) zamówienie nowego kluczyka pod nr. nadwozia kwota ok. 180 zł Zrobienie jest możliwe bez problemu ale nie w tej kwocie (mówie tu o Sobie bo robie między innymi te transpondery). Co do obejścia można dać np. sterownik ECU sprzed ery EWS.
Witam mam problem z bmw e36 2.8 problem polega w tym ze x431 , cdif 2 , carsoft pokazuje błąd 209 immobilizer rozrusznik kreci w ews niema błedów raz pokazało w ews reset moje pytanie czy sterownik padł samochód po przeróbce angol moze ktos miał podobny objaw, dodam iz robiłem synchro ews<>dme i nie pomaga
Witam. Potrzebuję schematu okablowania ag/ews 61.35-8 oraz ews - Steuergerat 61.35-8.Chodzi o uruchomienie silnika M52 z ze sterownikiem MS41.0. Przełożony był silnik ze sterownikiem,ale aucie nie ma instalacji do immobilajzera. Mam dokładną rozpiskę sterownika silnika DME. Chodzi o zamontowanie z powrotem immo. Proszę o informację - najlepiej schemat...
Przerzucić całą wiązkę od m43 z komputerem i jeśli był z EWS. To jest najsensowniejsze rozwiązanie z powodu odmiennego układu zapłonowego.
Daj znać na priv gdzie mieszkasz dokładnie i jak u Ciebie z czasem jestem z okolic trn to może bd coś w stanie pomóc.
Szkoda,widzę że nikt nie potrafi mi pomóc...
Nie łączy sie nawet przez CANA Sterownik jest do 1,6 bez ews Nie mam juz pojęcia jak to rozgryźć
czyszczenie skorodowanych styków, dokładnie pin 7 odpowiadający za komunikację EWS z DME oraz wymiana pętli i auto odpala.
Witam wszystkich potrzebuje schemat elektryczny silnika m43b18 z 1997 roku wraz z kompletnym schematem ews Hw 03 sw 02.
Najprawdopodobniej przy rozcinaniu uszkodziłeś transporder immo. Potrzeba albo wymienić i nowy zaprogramować albo czeka Cię ASO i dorobienie nowego klucza. Koszt takiej usługi coś około 650zł. Przynajmniej tyle było jakiś rok temu. Z BMW i EWS jest ciężki temat. Robił mi pewny człowiek w E36 EWS II. Padł transporder. Była wymiana pestki i kodowanie...
Podłącz pod dis'a auto może powie samo co je boli. Wymienione zostały elementy takie jak : Komputer ze sterownikiem na oryginał BOSCH, czujnik położenia wału, cewka, kopułka z przewodami, sonda lambda , stacyjka, Wygląda na ews no chyba że masz bypass.
W MS42(a taki to jest sterownik) tylko emulator i to z dobrego źródła ale bardzo łatwo zrobić to w orginalne dopinając EWS+pętla+transponder.Nie występowały MS42 w wersji bez immobilisera.
Auto nie ma ews Znaczy nigdy nie miało czy wywalony przez przypadek.
zasilania z czegow ziales dokladniej?? i ile kabli szlo do kompa? Bo wtyczka od ews troche tych kabli ma mam wtyczke od ews z kawalkami kabli i ztreba by to wsyztsko ogarnac w jedna calosc
przekładasz silnik razem z wiązką elektryczną podłączasz robisz dopasowanie EWS - DME testerem serwisowym i dopiero po tym zabiegu auto zapali Wienio
To jest oryginał. Nic nie przerobione. A ten pin7 zmierzał do komputera silnika może?? Jeśli tak to może wiesz który to był. U mnie w e34 z 96 roku jest M50B20 już jest prawdopodobnie EWS2 ale komputer pochodzi z e36 92 roku z tego samego silnika a w tamtym BMW nie było jeszcze EWSa. Ogólnie to EWS działa bo by mi rozrusznik zablokował - może jego sygnał...
Ews sprawny pare dni temu naprawiany:) a co do reszty to odezwe sie jak kompa podlacze ;)
nie masz czasem ews który Cie odłączył on akurat odpowiada za te rzeczy które Ci nie działają
F28 jest to zasilanie EWS fachowcy. Najprawdopodobniej jakaś łajza tam grzebałą i wpieła zasilanie świateł cofania w ten obwód.
Nie jestem pewny na 100% ale w tym ECU powinno się dać odczytać ISN INPĄ. Tak jak tutaj jest pokazane: https://www.autotronika.pl/files/file_ad... Immo off też powinno być możliwe. Robiłem kiedyś w e36. Z tego co pamiętam jedną pamięć się edytuje.
Może na początek określ się. Na początku twierdzisz, że auto bez immo. Później piszesz, że może coś być z EWS, to w końcu jak? Objawy wskazywałyby na blokadę przez EWS. Zachowuje się tak jakby nie widział pastylki z kluczyka. Wtedy zablokuje możliwość kręcenia rozrusznikiem oraz sterownik silnika
Potrzebuję schematu pełnego (nie jakieś urywki) do BMW E46 328i 2000r. oznaczenie silnika M52B28TU. Szczególnie zależy mi na schemacie komputera silnika i EWS gdyż wkładam taki silnik do E36 1.8iS. Schemat do samochodu znalazłem, brakuje mi schematu do silnika by zgrać wiązkę silnika z budą i odpalić maszynę.
Problem w końcu rozwiązany. Usterka - uszkodzone gniazdo przekaźnika EWS. Rezultat: Odcięcie iskry, brak sterowania pompą oraz wtryskiwaczami paliwa. Koszt naprawy: kawałek cyny i trochę kalafonii.
silnik już mam tylko trzeba wyciągnąć z rozbitego anglika (z e46 80000km na liczniku Kolego od razu bierz wiązke komputer wszystkie czujniki, sondy ews, licznik, stacyjke i kluczyk. Tak jak pisałem robota czegokolwiek w bmw jest ciężka i pracochłonna.
Witam pompa sprawdzona u pompiarza 100% dobra , sprawdzono czujnik polozenia walu podmieniony komputer ,ews auto nadal nie odpala jest paliwo jednak z wtryskow nie leci pompa ciagnie
Dziękuje za odpowiedz ,mam trochę daleko do warszawy i nie jestem pewien w 100% czy to wina kluczyka czy da sie usunąc immo ze sterownika i ews ,nie zależy mi aby koniecznie było immo chcę żeby to autko wreszcie odpaliło.
Komputer jest założony od 1.8 wraz z ews i transporderem w kluczyku. Podobno trzeba poprzekładać piny w kostce którą się łączy instalację silnika z instalacją budy.
Wiazka i komputer z m52b28 i zdjety ews, wiazka byla walnieta bo nie wysylala sygnalu od przeplywomierza do ecu, teraz jest ok. A pan niech nie fantazjuje, wiazka z m52 dziala ze wszystkimi m52. Zamykam
Witam Prawdopodobnie masz EWS w samochodzie i silnik ci nie odpali, musisz zgrac swoj orginalny eprom i dopiero jego zmodyfikowac
Witam Paweł wawa widzę że na celu Twojego działania nie jest pomoc w rozwiązaniu problemu tylko ewentualne zaproszenie klienta do swojego warsztatu i skasowanie go na kase.Życze powodzenia w takim prowadzeniu forum.Ps jeśli masz lepszy pomysł to trzeba było odpowiedzieć na post adrim321 a może po prostu na to nie wpadłeś no coż życie. Idź może gdzie...
Na przyszłość - dla osób z podobnym problemem: Rozkodował się transponder w kluczyku. Moje rozwiązanie: podmiana DME, EWS i pestki w kluczyku - koszt 200 zł ( w Toruniu aż 2 osoby oferują kodowanie klucza do bmw - koszt 400 zł)
Na przyszłość - dla osób z podobnym problemem: Rozkodował się transponder w kluczyku. Moje rozwiązanie: podmiana DME, EWS i pestki w kluczyku - koszt 200 zł ( w Toruniu aż 2 osoby oferują kodowanie klucza do bmw - koszt 400 zł)
brak sygnału na 2i 3 cylinder na cewce zapłonowej, zamieniony komputer, cewka WN, ews ok obroty sterownik widzi ok na jakiej zasadzie działa czujnik obrotów silnika, czy na podobej jak w poprzenich e36
No własnie, bo instalacja e36 i e46 jest inna, w tym problem po drugie, ja mam ews 3, a e36 z m44 ma ews 2.ale poza tym proszę o info dla czego instalacja e46 m43b19 miała by nie pasować na m44b19 ? czego braknie co się nie zgadza proszę o konkretną odpowiedź jeżeli bloki są takie same tylko głowica inna a najważniejsze czujniki w niej to czujnik temp...
mili Państwo - chyba potrzebuję pomocy. ostatnio zakupiłem na zamianę silnik z E36 razem z pompą turbo itd itp . komputer fabrycznie zamontowany z omegi obsłuzy tą pompę czy trzeba koniecznie sterownik silnika immobiliser i pluskwę przekładać od dawcy - w tym wypadku w/w BM-i? Na razie jeszcze wyciągam stary silnik z omegi tylko nie wiem czy się z góry...
Nie ma problemu, mogę ciąć po kolei i metodą prób i błędów, jednocześnie podawać na przypadkowe piny- to stworzy x kombinacji do n,tej potęgi i pewno jeszcze się skończy uszkodzeniem centralki. Tak by pasował schemat oryginału, mam normalny i przejściówki, mam też poprzednie roczniki i następne- nic nie pasuje do tego auta, czyżby to był unikat na zamówienie?...
Siema mam pytanie a mianowicie. Zdecydowałem się na swapa i stąd moje pytanie, silnik kupiłem kompletny z kompem ews itd... lecz bez instalacji. Silnik to m52b25 i ma przepustnice sterowana elektrycznie a u mnie podał jeszcze na linkę, i nwm czy kupić wiazke pod elektryczna i pedal z potencjometrem, czy kupić przepustnice na Linke wraz z wiązka. Ale...
Aby zmienić typ nastawnika, musisz zmienić ECU na współpracujący z daną pompą (inny sygnał generowany dla komputera, nie da się tego "przeprogramować", a przerabiać nie ma raczej sensu, o ile by ktoś zrobił). Pompy o numerach 993 i 995 to potencjometryczne EDC, 994 to indukcyjny HDK, pompy są zamienne (993 i 994, 995 z tego co pamiętam nie, inne mocowania,...
moja to e36 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
Jest z 2.5 z komputera ews usunięty bo to wogole nie dostałem. Wiązka już miałem przy silniku i niema iskry Dodano po 18 https://obrazki.elektroda.pl/6688013100_... Dodano po 1 Dostałem z taka kostka do komputera i wszystkie kable uciete i z czym je połączyć? Bo może to tego przyczyna że niema iskry
Witam, mam problem ze swoim e36 coupe . Dzisiaj wyszedłem ją przepłukać , wypianowałem, opłukałem, patrzę się do środka podczas wycierania a w środku świecą się kontrolki na zegarach, te które się świecą po przekręceniu zapłonu, kluczyk leży na siedzeniu. Nie jest to wina stacyjki bo odłączałem wszystkie kable od niej, złącza diagnostyczne, powyjmowałem...
Witam w bardzo dobrej cenie zakupiłem kompletny silnik M43B19TU z EWS, kluczykami itd z E46 z 2000 roku który mam zamiar zainstalować w E36 w miejsce obecnego M43B16. Silnik ten występował w dwóch wersjach 105Km(taka niestety mam) i mocniejszej 117KM i jest rozwinięciem silnika 1.6 który mam obecnie. Części mechaniczne różniące obie wersje silnika(wałek...
Witam zrobiłem przekładkę w BMW e36 1.6 97r na 2.0 z 98r auto zapala i chodzi niestety na komputerze wyskakują błąd przepływomierza i sondy, na przepływce na kompie ma 0.10v i nic się nie zmienia co może być taka przyczyną? Czy czasami w kosce łączącaj instalację z silnika i karoseri nie trzeba czasem podmienić pinów ? Dodam że przełożyłam ews i auto...
Witajcie ! Temat Klimatronik E36 (nie w tym samym aucie z poprzedniego mojego tematu). Mianowicie mam już wszystko podpięte jak trzeba, robione według schematów i poradnika na bmw-sport, mam (brak czynnika w układzie) silnik m52, swap z e39 (przypuszczam) ews immo off , odcinka itp komp zmodyfikowany. Problem jest taki, że przy zrobieniu mostka na kablu...
Wiatam Posiadam bmw e36 1.8is chce wrzucić silnik z e46 2x vanos 2.8 osprzęt z 2.5 mam cała wiązke silnika z 2.8 wiadomo link pedał elektryczny to trzeba zminić komp bez imo ews sond i pytanie brzmi czy ktoś przerabiał temat żeby podpiąć porządnie wiązke chodzi głownie o opisy pinów które trzeba przepiąć które trzeba dosztukować itp Pozdrawiam Temat...
Witam !!! Tak jak w temacie posiadam dwa komputery silnika od BMW E36 320i Mojego i 323i od silnika który Mam wrzucony do auta i Mam takie pytanie czy da się wyciągnąć mapę z kompa z 323i i wrzucić ją do Mojego kompa z 320i obydwa komputery to siemens dme od silników M52B25 Mapy Chciałbym zmienić z tego względu że niechcę zmieniać ewsu ,pestek od niego...
Witam, mam w swojej e36 (1.8 8v '94) sterownik o numerze 0261203277 W zeszłą sobotę przestała palić na 3 cylinder, wymieniłem wszystko, tj cewke kable i świece i występuje identyczny problem, inpa jak na złość nic nie pokazuje. Wszystkie pozostałe cylindry (przed i po wymianie cewki) mają iskrę, że konia by zabiło. Silnik zachowuje się tak samo na benzynie/na...
Witam . Mam problem z podpieciem silnika m44 b19 103kw rocznik 97 z bmw e36 compact do samochodu bmw e46 sedan w ktorym byl silnik m43 tu 87kw. posiadam cały komplet na swapa - komputer ewsy wiazke wraz z okrągłą wtyczka , tyle ze nie wiem jak to ugryźć , to moj pierwszy swap . Prosze o jakies wskazówki
Witam przełożyłem silnik z m50b20 na m52 b25 wiazka z e39 automat. Problem polega na tym że auto prubuje zapalić ale nie chce błędy ciągle czujnik wału korbowego. Czujnik na 100% sprawny w logach czujnik walka ciągle - 25% i nie pokazuje nic podczas kręcenia a obroty 150 pokazuje. Po odpięciu czujnika walka auto nawet nie ma wtedy iskry a w logach nic...
Witam.Miesiąc temu padł mi EWS w samochodzie e36 318is silnik m42 r.95 .Od tego czau auto stoi :cry:W aucie jest sterownik silnika BOSCH 0 261 203 590 Wykombinowałem że można by wymienić cały sterownik z ews i pestką w kluczyku na inny.Teraz moje pytania. Czy musi być to taki sam sterownik tzn te same numery czy może być o innych numerach.Jakich ?Czy...
Witam W moim Bmw mam problem z immo. Ews jest uszkodzony całkowicie (poszlo zwarcie i go upaliło). Chciałbym zakupić emulator immo jednak potrzebny jest do tego numer isn. Mam odczytany procek z Ews jednak nie mogę w nim namierzyć numeru ISN. Jakby ktoś mógł pomodz. W załączniku wsad z ews Z góry dziękuje za pomoc
Po myciu samochodu na zwykłej myjni, po ok 3km zaczał zdychać. Udało sie dojechać do domu. Pare razy pochodził, ale gas. Odpalałem dalej, w końcu odpalił i chodzil przez jakies 5-10minut i zgasł. Do dziś nie pali. Pojechałem do elektryka i on stwierdził, że komputer sterujący pracą silnika się usmażył. Numery mojego kompa to 0 261 203 357, szukałem...
Witam. W regulaminie znalazłem zapis że wszelkie tematy związane z moim problemem zamieszczać w dziale zabezpieczenia stacjonarne, jednak nie znalazłem w tym dziale tematów dotyczących aut wiec pisze tutaj. BMW e36 compakt 1.9 benzyna Przyjechało na linie, błąd w sterowniku 144. Ani inpą ani dis lub progmanem nie chciały zsynchronizować. Po wgraniu...
switch pobór prąd zmiana hasło wgranie języka polskiego
schemat imobilajzera bta12 600bw
Piaggio X8 125 2006 – demontaż iskrownika i impulsatora krok po kroku STANG ST-620 / ST-620+ Remote Reset: Factory Reset, Key Sequences, Troubleshooting