Coś kombinujesz, czyli pkt.16 zrealizowany. Zerknij do załącznika.
Witam [syntax=vbscript]=DZIEŃ(A1) =TEKST(A1; "mmmm")[/syntax]
dzięki za błyskawiczne rozwiązanie :)
Dzień dobry, Lepiej gdyby Pan załączył plik, a nie obrazek. Ma Pan dość nietypową konfigurację: polskiego Excela z amerykańskimi ustawieniami regionalnymi. Daty muszą być w formacie akceptowanym w Pana konfiguracji, a więc w tym przypadku miesiąc/dzień/rok, czyli jeśli chce Pan odliczyć drugi dzień Świąt, więc musi być albo "4/21/2014", albo odwołanie...
Wg schematu: JEŻELI(a > b; b-a+1; b-a) Rozpoczynam o 22:00, kończę o 6:00 podstawiając a=22:00, b=6:00 wychodzi: 6-22+24=8 (w sumie 30-22)
A, to musisz sobie dopisać drugi warunek wg schematu: JEŻELI(MIESIĄC(komórka)<>MIESIĄC(k... niżej);SUMA(ADR.POŚR(na trzy w górę);to co już mamy) Edit: Hmm, zerknąłem jeszcze raz i tak sobie myślę: trzy dni to akurat w tym, konkretnym miesiącu, a Ty chciałbyś pewnie, żeby liczyło od ostatniej sumy do końca miesiąca?
Tak jak wyżej - docelowo wykorzystaj formatowanie warunkowe. By łatwiej wprowadzać dane trzeba by było dołożyć formuły. Jeżeli sam sobie nie poradzisz to podaj wycinek twojej bazy (przykład) i opisz co i gdzie chcesz wprowadzać (czas koejnego dzwonienia, czy za ile dni ma się przypomnieć) a dopiszemy resztę.
Myślałem, że tyle to sobie sam zmienisz.;) [syntax=vbscript]For i = 5 To 35[/syntax] Niepotrzebnie w #1 piszesz o ostatnim dniu miesiąca, skoro w arkuszu dla każdego miesiąca masz 31 kolumn...
Myśle, że coś takiego powinno pomóc... http://obrazki.elektroda.pl/6982674100_1...
Sam arkusz trochę dziwnie zaprojektowałeś. Przetestuj załączone rozwiązanie.
Nadal nie bardzo rozumiem o co dokładnie chodzi. Bo jeśli zależy Ci na tym by mieć 12 różnych arkuszy (tabel) odpowiadających poszczególnym miesiącom to najprościej stworzyć Skoroszyt o nazwie powiedzmy "Rok_2012" a w nim umieścić arkusze o nazwach "Styczeń", Luty"... i obędzie się bez list rozwijanych, po prostu będziesz mógł wybierać miesiąc z dolnej...
Wprowadzono małą literę w deklaracji zamiast wielkiej.
Nie bardzo rozumiem, jak to chcesz rozbijać na te miesiące i lata. Wg daty transakcji po przerwie? Dla wszystkich klientów razem? Czy dla każdego osobno? I czego oczekujesz teraz? Wygenerowania tej kolumny pomocniczej? Nadal nie wiem, której wersji Excela używasz. Zakładam, że nowej. Wtedy taka formuła dynamiczna: [syntax=text]=JEŻELI(($A$2:$A$1277=$A$3:...
Sorry za zamieszanie. Dane ułożone są w poziomie przecież. Należy uderzyć w inny Np taki deseń =SUMA(ADR.POŚR(ADRES(7;A4-7&... Wciąż zakładając, że A4 to komórka z dniem miesiąca.
Jak kolega simon1m zauważył część można poprzez funkcję lewy() część w połączeniu jeżeli() z dł() i prawy(). A wszystko powyżej można zamknąć w jednej funkcji data.wartość() Potem tylko formatowanie warunkowe i już masz zaznaczone dane (nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem z zaznaczeniem danych w formatowaniu - ustawiłem na 90 dni w tył że im starsze...
Dodanie sum cząstkowych z każdego dnia.
Tego na dole nie przyuważyłem. W takim razie bez arkusza pomocniczego ani rusz. Jeśli ktoś weźmie miesiąc urlopu...
Dopisz gałąź w instrukcji warunkowej procedury 'Worksheet_Change' [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$AN$41" Or Target.Address = "$AP$41" Then With Sheets("Kontrolki pracy Styczeń") For i = 34 To 32 Step -1 If .Cells(2, i).Value = "" Then .Columns(i).EntireColumn.Hidden = True Else .Columns(i).EntireColumn.Hidden...
Ja zastosowałbym zwykłą sumę warunków: SUMA.WARUNKÓW($F:$F;$A:$A;$H6;$B:$B;I$4) w pierwszej komórce zakresu. Suma iloczynów nadmiernie męczy komputer (w każdym razie mój :) ). Natomiast w komórkach I41:I71 zwykłą sumę I6:L6 ... I36:L36 Ponadto datę w ostatnich dwu wierszach kolumny dni (H35 i H36 oraz H70 i H71) warto dodać jeszcze jeden warunek, żeby...
W pliku Excel znajdują się arkusze z miesiącami, w ostatnim arkuszu znajduje się spis pracowników i kolumny obok listy pracowników. Kolumna wykorzystanych dni urlopu i ilość dni przebywania na L4. W jaki sposób można pobrać i zsumować te dane każdego pracownika w arkuszu "Nazwiska Pracowników". Nie bardzo to ogarniam i proszę o pomoc.
hmm w excelu to chyba nie trudne? można zrobić dla każdego miesiąca zakladke, i zrobic tabele - wierszy tyle ile dni ma miesiąc lub np min te 50 ( na poczatku oczywiscie zatytulowac: przyjeto , zużyto, zostało..) procedury na liczenie tego też nie są skomplikowane :) moża tez wstawić kolumne z datami, godzinami itd..
Słuchaj, zmieniasz co chwilę "zeznania". To co chciałeś wcześniej ma się nijak do "może inaczej" Tu wystarczy zwykłe jeżeli() w ostatnich 3 komórkach (AC3, AD3, AE3). W A3 wpisz: =DZIEŃ(DATA($A$1;$A$2;NR.KOLUMNY())) enter i komórkę A3 przeciągnij do AB3 (Powyższe możesz zrobić też bez formuły wpisując w każdą komórkę liczby ręcznie bo każdy miesiąc...
Zobacz mój plik. Wprawdzie drukuje on zaznaczone adresy na kopercie ale możesz to sobie przerobić. Aby drukowało ilość dni odpowiednich dla miesiąca zrób standardowe IF i przypisz że 31 ma miesiąc taki i tak a 28 i 29 Luty , Aby zmodyfikować obramowanie daj formatowanie warunkowe że jeśli komórka z dniem jest pusta to brak obramowania a jeśli jest to...
Ten arkusz przykładowy jest bardzo "zaśmiecony". Są tam jakieś zbędne scalenia, zwężone wiersze zasłaniające zawartość. Jeśli to ma być przekształcone w tym samym arkuszu, trzeba to wcześniej uporządkować. Ewentualnie wynik umieścić w innym arkuszu. Dane w przykładowym arkuszu są w formacie tekstowym. Tak ma zostać? Jest problem z ustaleniem daty początkowej...
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc w utworzeniu formuły która obliczy bardzo nietypowy sposób liczenia dnia roboczego. Do tej pory robiłem to ręcznie ale chciałby se trochę pomóc aby Excel sam obliczył mi to. W załączniku jest plik w którym pokazuję jak dokładnie ma to wyglądać. Dokładnie chodzi o to: w słupku B wprowadzam ilość dniówek które zostały...
zastanawiam sie czy kalendarz to dobre rozwiazanie jak nie na wszystkich pakietach biurowych działają... byłbym bardziej zadowolony żeby w combobox'ach było można wybierać rok miesiąc i dni... macie pomysł??
Dobrze by było jak te formuły miały charakter stały, uwzględniając np. zmianę dnia w tygodniu (ponieważ inaczej rozlicza się godziny w dzień roboczy, a inaczej w święto). Zrób dodatkową kolumnę, którą będziesz wyróżniał dzień wolny/sobota-niedziela/święto od normalnego dnia pracy. Wtedy wartość z tej kolumny ta może posłużyć za warunek do zmiany sposobu...
mam plik zrobiony w office EXCEL 2007 mam tyle arkuszy ile ma dany miesiąc dni i w każdym z tych arkuszy jest taka tabela do w której są informacje o adresie ilości kg ceny to wszystko jest sumowane itd... ale to mniejsza z tym w końcu excel do tego służy... ja potrzebuje po otwarciu takiego pliku bez przeglądania każdego arkusza i wszystkich klientów...
Ja z reguły kolorami w arkuszach pomocniczych zaznaczam że formuły w danych komórkach są inne/"niestandardowe" więc trzeba zwrócić uwagę na ich kopiowanie (co nie znaczy że bez kolorów są zawsze takie same (w tym przypadku każdy miesiąc ma inną formułę) Dlatego najlepiej by było gdybyś zrozumiał jak jest stworzony arkusz test35. (tabela start i stop...
Dzień dobry, Można to zrobić formułami Excela jak w załączonym pliku. Kolumny z "u" są sformatowane warunkowo. W ostatniej kolumnie musi Pan sobie uzupełnić obramowania. Numery dni miesiąca są podbarwione na stałe, więc zakres zabarwiony czasem sięga za daleko. Może Pan sobie to zmienić na formatowanie warunkowe. Tabelka jest wypełniana od daty wpisanej...
Dokladnie tak jak powiedzial Kolega marek003 uzyj jezeli. =JEŻELI(MIESIĄC(B2)<>MIESIĄC(B3);T... rrrr-mm-DD ")&C2;0) zakldajac ze w B masz daty a w C wartosci. Dostaniesz kolumne z tylko z danymi z ostatniego dnia miesiaca i data. AHA - widze ze sie wyjasnilo :)
Zabierasz się do tego od trochę złej strony. Pamiętaj, że działasz z kalendarzem, a nie ze zwykłymi liczbami. Miesiące 30 dniowe muszą zaczynać się w czwartek lub piątek żeby mieć 5 piątków, jeśli zaczną się w inne dni, to piątków jest 4. Miesiące 31 dniowe muszą zaczynać się w środy, czwartki lub piątki, żeby mieć 5 piątków, jeśli zaczną się w inne...
Rozwiązanie dla pierwszej twojej komórki G17 1 ;1;0);0)+ JEŻELI.BŁĄD(JEŻELI(MIESIĄC(C3)= 1 ;1;0);0)+JEŻELI.BŁĄD(JEŻELI(MIESIĄC(D3)= 1 ;1;0);0)+JEŻELI.BŁĄD(JEŻELI(MIESIĄC(E3)= 1 ;1;0);0)[/syntax] Pozostałe komórki analogicznie. Pogrubione cyferki to numer miesiąca który powinnaś zmienić - dla każdej z kolejnych kolumn tabeli 2. Warunki JEŻELI.BŁAD -...
W sposobie formatowania nic nie zmieniałem. Dodałem funkcję UDF Daty, która zamienia zapis w kolumnie H na tablicę dat, która jest potem używana do definicji reguł formatowania warunkowego. Akceptowalne zapisy w kolumnie H: Pojedyncza data w formacie: d.m.rrrr (z dwiema kropkami) Ciągły przedział dni zapisany z kreską: d-d.m.rrrr (jeden łącznik, dwie...
Panowie mam taki problem excel nie chce mi dodawać godzin pracy a dokładnie mówiąc to nie chce dodawać minut. Chodzi mi o to że jak np. pracuje jednego dnia 11godz30minut a następnego tylko 11godz to excel podlicza mi 22godz a nie 22godz30minut proszę o pomoc bo już próbowałem różnych sposobów i nic nie działa. Dodano po 39 tu jest załącznik z moją...
To może jeszcze taka uniwersalna funkcja do odmiany w języku polskim, w tym przypadku dni, miesięcy i lat, ale można sobie uzupełnić inne słowa. Wywołanie funkcji przykładowo: [syntax=text]=Slownie(24; "m")[/syntax] zwraca: 24 miesiące Jako drugi argument podaje się literę d, m lub l (dni, miesiące, lata) - litera mała lub wielka obojętne. Pierwszy...
No to jest super tylko brakuje informacji przy nazwisku i miał w danym miesiącu dni L4
Chodzi mi o to żeby grafik liczył sobie 28 stycznia a później kolejne 29,30,31,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,1... koniec Stycznia i Lipca z znów 1,2,3,4,5,6, żeby miesiąc miał 28 dni ale nie tracąc pozostałych dni 29,30,31 żeby się łączyły z następnym miesiącem
Można podzielić całość na 3 etapy. Potrzebne będą trzy wolne komórki do wykorzystania jako pomocnicze, w których liczysz dni, miesiące i lata, które należy dodać do daty z AM25. Np w X24 =JEŻELI(V25<>"";1;JE... w Y24 =JEŻELI(X24=0;JEŻELI(X25<>...
Kolego bestler , dobrze się zastanów jeśli nie jest jeszcze za późno, żebyś potem nie żałował tragicznego w skutkach wyboru. Rok temu kupiłem nowy samochód z salonu. Ponieważ oryginalny zestaw navi/audio był bardzo drogi a kasy już mi w portfelu za wiele nie zostało (potrzebne było jeszcze AC/OC), zostałem skuszony podobno równie rewelacyjnym zestawem...
(at)adamas_nt Sprawdź pierwszy dzień pierwszego tygodnia 2010 r. U mnie wychodzi 31.12.2009, a to ani pierwszy dzień miesiąca, ani pierwszy dzień pierwszego tygodnia miesiąca, bo tym byłby 28 grudnia (wg mojej terminologii, w której pierwszym tygodniem jest tydzień nawet niepełny, czyli taki, w którym miesiąc zaczyna się w inny dzień niż poniedziałek)....
Nie próbowałeś użyć do tego Akcesa lub Excela?
Dobry wieczór, Do tego typu obliczeń służą funkcje: DATA, ROK, MIESIĄC, DZIEŃ. Zakładając, że w komórce A1 ma Pan datę odniesienia, to datę wcześniejszą o 2 lata, 3 miesiące i 5 dni obliczy Pan ze wzoru: =DATA(ROK(A1)-2;MIESIĄC(A1)-3;DZIEŃ(A1)-... Argumenty funkcji DATA mogą być ujemne, więc nie trzeba martwić się o wynik gdy np. od maja chcemy odjąć...
Dzień dobry. Posiadam tabelkę z danymi, gdzie znajdują się także daty. Chciałem utworzyć formatowanie warunkowe, aby: 1. Jeżeli data jest większa od daty aktualnej (dzisiejszej) - komórki podświetlana jest na zielono. 2. Jeśli data jest z miesiącem i rokiem tym samym co obecnie (np. dziś jest 22.10.2018, komórki mają daty 31.10.2018) - komórki podświetlane...
plik Urlop - z zaznaczonymi dniami , jest plikiem na sieci ( ja go nie tworzę ) więc forma może trochę dziwna, ja mam zrobiony kalendarz ( automatyczny szablon) gdzie potrzebuje danych o urlopach aby było wyświetlane , np: kolorem w zakładce "Ustawienia" , lub może być napis "urlop" w każdym miesiącu ( wpisanie urlopów do świąt). W kalendarzu ( w miesiącach...
Podepnę się pod ten temat. Poszukuję rozwiazania, aby excel podświetlał mi komórki z datą mniejszą od dzisiejszej o np. miesiąc. Próbowałem na różne sposoby, ale jeszcze mi się nie udało czegoś takiego ustawić. Chodzi o to, że ustawiam sobie jakąś datę przeglądu i aby na miesiąc wcześniej excel podświetlił mi tą datę na jakiś kolor (np. żółty), a w...
Koniecznie makro? Wystarczy zastosować formatowanie warunkowe. Jeśli VBA to zainteresuj się funkcjami daty i czasu. Np [url=http://www.vb4all.pl/teoria/]Link, Funkcje>Funkcje daty i czasu>Weekday. "Podświetlenie" można zrealizować przez "pokolorowanie" tła komórki zakres.interior.colorindex=indeks koloru lub zakres.interior.color = RGB(red, green, blue)...
W załączeniu pół rozwiązania. Lista pracowników (wybór) jest na zasadzie sprawdzania poprawności danych. (korzystam z nazwanego zakresu) A co do głównego zadania i mankamentów mojego rozwiązania: Na chwilę obecną nie przewiduje więcej zwolnień niż jedno na dany miesiąc (liczba dni nie ma znaczenia). Jeżeli czas zwolnienia wypada między miesiącami należy...
Witaj Czy byłbyś w stanie pomóc mi usunąć ten problem?? Jak wybierze się dowolny miesiąc z 2014 r., następnie daną osobę i wciśnie się uruchom to wówczas dni pracujące prawidłowo się wypełniają 8. Jednak jak się wybierze dowolny miesiąc z roku 2015 albo 2016 albo 2017 wówczas wszystko się rozjeżdża - dni wolne wypełniają się 8 zaś dni pracujące są puste.
Dopiero dziś się dowiedziałem o istnieniu SUMY.ILOCZYNÓW, więc moja wiedza jest znikoma. Zrobiłem coś co dało mi wynik z wszystkimi 17-tymi dniami miesiąca i chcę z tego wybrać jedynie np. 17.12
Cześć. W załączniku plik w którym już coś podziałałem ale nie wiem jak zrobic: 1. chciałbym wybierać sobie rok o miesiąc z listy rozwijanej i żeby mi się w grafiku zmieniały daty 2. Soboty i niedziele wypełnione kolorkiem + do tego zaznaczone innym kolorem kiedy wypada święto w danym miesiącu (at)editor Pobawiłem sie jeszcze troche i zrobiłem wybieranie...
Czyści, bo: 06/12 " '<--- tutaj dopisz brakujące daty świat - miesiąc/dzień Który dzisiaj jest??? Dopisałem właśnie dla sprawdzenia 06/12 i nie zadziałało. Ile świąt tam zaznaczę tyle powinien excel czytaćm (tak, czy nie?)
Witam. Nie wiem czy to dobry dział ale spróbuje tutaj. Chciałbym aby Excel sprawdzał poszczególne dni miesiąca. Jeżeli dzień miesiąca zgadza się z datą to, żeby odejmował jedną liczbę od drugiej, np. dzisiaj jest 24 dzień miesiąca i na przykład 24 każdego miesiąca Excel musi odjąć A1- B1. Czy ktoś ma pomysł?
prawie jak 300% normy - 40 dni pracy w miesiącu
Witam. Mam taki oto zagwozdek: * Jest tabela z nazwiskami w pionie i pracującymi dniami miesiąca w poziomie * W komórkach są formuły , które po spełnieniu pewnych warunków zwracają określoną liczbę. Czyli w połowie miesiąca lewa część tabeli jest wypełniona liczbami a prawa - pusta (oczekują na "swój dzień"). * Pusta - niestety tylko dla oka. Formuły...
Nie mam potrzeby zamieniać daty tylko wstawiać poszczególne dni tygodnia w odpowiednie komórki No tak. W takim razie przyjmując, że poniedziałek jest pierwszym dniem tygodnia wystarczy wpisać kolejno 1,2,3,4,5,6,7. Jeśli jednak chodzi o dzień miesiąca, trzeba szukać daty... http://obrazki.elektroda.pl/2694734300_1...
witam, mam pytanko do expertów od excela 2007 :) chciałabym sobie stworzyć taki formularz, który wyłapywałby mi daty, których ważność się kończy na 2 miesiące wcześniej. czyli jezeli mam kilkanaście dat w przeciągu np 4 lat, to czy jest możliwość żeby excel wyróżniał mi daty na czerwono jeżeli zbliża sie termin ich wygaśnięcia na 2 miesiące wcześniej...
Pokaż co do tej pory zrobiłeś, wklej plik arkusza. Zerknij na podobne tematy na forum (tylko kilka wybranych, opcja SZUKAJ da znacznie więcej wyników): [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... czasu pracy w Excelu - jak obliczyć? [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... - obliczanie w/g wyszukanych kryteriów...
Witam, Robie coś w stylu grafiku/planera. W załączniku dodaje plik. Potrzebuje aby w kolumnie B wypisywała sie data w formacie dd [$-pl-PL]ddd czyli numer dnia w miesiacu i nazwa dnia tygodnia. Idea tego jest taka, że w komórce A1 wpisuje pierwszy dzień miesiąca po czym wysiwtla mi się jego nazwa tak jak w załączniku i teraz komórki w kolumnie B pobierają...
Mam w pracy plik, w którym następuje zaczernienie sobót i niedziel w zależności od wybranego miesiąca. Nie jest to kalendarz, ale można przeanalizować formuły i podstawić do kalendarza. Jeżeli zainteresowany, podaj adres prześle na pw. Nie działa w MsOffice 2003, i OpenOffice nawet tym najnowszym, ale już 2007 to łyka.
potrzebuję datę np 15.10.2021 rozdzielić na dzień 15 i miesiąc 10. Następnie połączyć dane z innej kolumny z dniem i miesiącem. Proponuję zamiast kombinować z makrem wprowadzić do kolumny H (tej ze złączeniami) prostą formułę :idea: :D : =E2&" "&TEKST(DZIEŃ(F2);"00")&"."&TEKST(MIESIĄ... i przeciągnąć ją w dół :D , albo nagrać sobie makro...
A jak można zrobić grafik 28dniowy załóżmy zaczynamy od Stycznia czyli pierwsze 28dni stycznia plus kolejne dni następnego miesiąca
Witajcie. Zostałam poproszona o stworzenie listy obecności dla pracowników małej firmy. Nie mam o tym większego pojęcia- nie licząc tego co nieudolnie próbowałam sklecić. W firmie pracuje 20 osób Każda niedziela i święto to dni wolne. każdy pracownik pracuje 5 dni a 6 dzień jest wolny od pracy (jeśli wypada w nim święto i niedziela nie są wliczane),...
Pierwsza sobota przypada w okresie pomiędzy 1 a 7 dniem miesiąca. W tym okresie może być tylko jedna sobota i w tym okresie zawsze musi pojawić się sobota. Skoro masz już warunek na "sobotę" to dołóż drugi na dzień miesiąca < 8.
Zbuduj własny. Przy czym masz wg mnie trochę za mało danych. Zakładam, że podajesz oprocentowanie na dany miesiąc w skali roku. Jednak powinnaś określić jak dany bank liczy (jak ty chcesz liczyć)oprocentowanie dla miesiąca/dnia (bo zaczynasz od 15). Każdy bank ma własne wytyczne (niektóre są zbliżone ale pamiętam jak swego czasu Eurobank robił w konia...
Witam, Mam problem, mianowicie w excelu 2007 mam szablon tabeli (jest to "szychtownica") i do każdego arkusza jest przypisany pewien obiekt płacowy. Chciałbym móc zmienic obszar tabeli odpowiedzialny za miesiąc (od 1-30 dnia i zaciemnione weekendy) tak, by skopiował się on automatycznie do wszystkich arkuszy (jest ich około 140). Chodzi tylko o ten...
A1: 2013-05-15 11:00 A2: 2013-05-31 6:00 co daje 14 dni Nie wiem w jaki sposób Ty to liczysz. 16-1 17-2 18-3 19-4 20-5 21-6 22-7 23-8 24-9 25-10 26-11 27-12 28-13 29-14 30-15 Mi wychodzi że jest tutaj 15 pełnych dni, plus dwa niepełne dni. Do obliczenia ilości dni służy formuła '=DNI.360(A1;A2)', użycie tej formuły da wynik 16, jeżeli jednak dobrze...
A co mi tam. Jak szaleć to szaleć z formatowaniem. Myślę, że przykład w pliku Cię zadowoli. Nie mam tak poważnego narzędzia jak Ty ale do zabawy z xlsx-ami używam OO. Mam nadzieję, że nic nie namotał (a czasem potrafi) :cry: Ostatnio złapałem go na oszustwie z datami. Na tej samej dacie pomiędzy OO a MsO jest dwa dni. :cry: Ale do tematu. Formatowanie...
Miesiąc rozliczeniowy z reguły ma 30 dni, lub 30,42 dnia lub zgodnie z kalendarzem - to może zależeć od danych umów. Wówczas podstawiając oprocentowanie (wyrażone w oprocentowaniu miesięcznym) dzielimy przez taką wartość.
Bardzo proszę o podpowiedź jak zrobić aby automatycznie ukryć niewykorzystanie kolumny po wybraniu daty gdzie miesiąc ma 30 dni lub 28 dni? Na podstawie poniższego arkusza chciałbym żeby po wybraniu w kalendarzu miesiąca czerwiec ukryła się kolumna "AH" a przy wybraniu miesiąca luty kolumny "AF do AH [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
A faktycznie, powinno być odwrotnie. Przerób formuły, to w dalszym ciągu tylko odejmowanie dat. Potrzebna będzie data ostatniego dnia miesiąca i nie zawsze wiadomo jaka to liczba. Szczególnie dotyczy lutego. Uniwersalnym sposobem jest odjęcie 1 od pierwszego dnia następnego.
... było pieknie, ładnie dopóki był "Maj", a teraz jesrt "Czerwiec" a mi sie log uzupełnia znowu na maj... Ale jest pięknie ... dość ładna pogoda przecież ... :) ... przynajmniej w Polsce Wschodnio-Środkowej-Północnej ... :) ... no i na Karaibach oczywiście ... : Form ' - i wtedy sprawdzanie byłoby podwójne: i po miesiącu wpisanym w arkuszu ' log '...
nie rozumię tych funkcji podaj pozycje i index ! konkretnie =PODAJ.POZYCJĘ(N1;{dane!B:B;0)} wiadomo tyczy się n1 dalej dotyczy arkusza dane no i tu B:B;0 ! =PODAJ.POZYCJĘ(B4;dane!B:B;0) to samo =INDEKS(dane!C:AG;$B$3;WIERSZ()-5) tu zrozumiale do momentu WIERSZ()-5) problem jest w tym ze tam gdzie zmieniasz system zmianowy N1 chcę aby jednocześnie zaznaczało...
Witam, stworzyłem arkusz do obliczenia odsetek ustawowych od niezaplaconych należności i nie daję sobie rady z napisaniem formuły która rozpoznawałaby w datach płatności niedziele, a w przypadku rozpoznania niedzieli lub święta, dodawała do daty płatności jeden dzień. Przykładowo: Zaległe płatności od października 2010 roku, płatne 5 dnia każdego miesiąca...
Jak się uprzeć... Tyle, że jest trochę kombinacji. Miesiąc ma 30/31/29/28 dni, wiele komórek scalonych, różne szerokości kolumn. Bez formuł to albo proste przypisanie, albo wklej_specjalnie.wartości. Nagraj sobie makra dla różnych czynności i poskładaj do kupy...
Witam, od jakiegoś czasu staram się utworzyć tabelkę w której będę miał możliwość wyboru miesiąca. Po wybraniu odpowiedniego miesiąca chciałbym aby w polu data pojawiły się dni tygodnia załóżmy ze mowa o styczniu czyli pokazuje styczeń pod spodem w kolumnie data dni od 2015.01.01 do 2015.01.31 tak samo luty marzec... nie mogę tego rozgryźć aby utworzyła...
Pozostając jeszcze przy dotyczhczasowym układzie skoroszytu dopytam o dwie kwestie: 1) czy problem sumowania po miesiącach dotyczy konkretnie komórki H1, czy ma to być potem jakoś kopiowane również na inne komórki? 2) w której wersji Excela ma to działać - w nowej 365 lub 2021, czy w jedenej ze starszych? 1) sumowanie dotyczyć będzie także innych komórek...
Proponuję zerknąć do działu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/fo... Software jest tam wiele tematów o grafikach w Excelu. Można założyć swój temat, zawsze ktoś pomoże. Kilka przykładów: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... w excelu, zliczanie czasu pracy, godzinowka [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
i teraz chciałbym aby excel automatycznie wygenerowała mi tabele z zakresu dat od A1 do B1. Ile dni różnicy będzie między tymi datami tyle pól powinna zawierać tabela Doprecyzuj proszę co rozumiesz pod pojęciem tabela? Ile wierszy, ile kolumn, itp? Poza tym napisałeś "tabele" - chcesz mieć każdy miesiąc w innej tabeli?
Witam, Proszę o pomoc. Znalazłem kalendarz w excelu, który chciałbym dostosować do swoich potrzeb. Niezbędne do tego będzie formatowanie warunkowe. Chciałbym w kol. AT i AU wpisywać daty urlopu (od do), które jednocześnie podświetlą się na pomarańczowo w kalendarzu za wyjątkiem sobót, niedziel i świąt. Stworzyłem taką oto formułę "=ORAZ(LICZ.JEŻELI($AT$2:$AU$14;C3);MIES...
Wpisz w A1 2010-01-01 A w B1 wpisz =A1+28 I juz. Zwróć uwagę na zapis rok-miesiąc-dzień (separatorem jest kreska) Możesz dla zasady sformatować komórki jako data (Menu format - komórka data) Z tym że nawet jak wybierzesz format niestandardowy np. separator jako kropka widzieć będziesz z datę kropkami lecz wprowadzać musisz i tak z kreskami wg tego "schematu"...
Te formuły obliczeniowe miałeś bardzo pogmatwane i trudno było doszukać się ich logiki. Liczyły dwa razy to samo i odwoływały się do siebie cyklicznie. Teraz logika jest taka: w wierszu 5. jest łączna liczba dni urlopu wykorzystana w danym miesiącu, w wierszu 11. jest liczba dni urlopu wykorzystana w danym miesiącu, która mieści się w urlopie zaległym...
Dodałem jeszcze możliwość ukrywania kolumn z niepotrzebnymi dniami w miesiącu, aktualizację dni miesiąca na pasku jak również zmiana koloru na szary dni sobota i niedziela. UWAGA!, nie zmieniaj (nie dodawaj nie usuwaj żadnych kolumn i wierszy) bo to spowoduje że makro będzie niepoprawnie działać
Witam, jest ktoś w stanie zrobić mi arkusz w excelu, który wyglądałby następująco: Mam do wyboru miesiące: od stycznia do grudnia. Wybierając np. Luty wyświetlają mi się daty od 01.02 do 28.02 dodatkowo wyświetla się wiersz godziny w którym byłyby wpisane przepracowane godziny Np. wybieram luty to z automatu wyświetla mi wiersz pod spodem z godzinami...
Zrobiłem poprawkę: =JEŻELI(L2>13;JEŻELI(L2<17... mniej niż 2 tyg.") ) Do obliczenia okresu zatrudnienia użyłem kolumny L, ponieważ nie każdego dnia, pracownik musi być w delegacji. Jeśli ktoś pracuje mniej niż połowę miesiąca, zostaje wyświetlony...
W tabeli uzupełniłem wszystko jest procentowo przykład 18 sierpnia zrobiłem wszystko 10 % a teraz nastepnego dnia powiedzmy że w procentach wszystko zmienie na 30 % więc różnica między 18 a 19 sierpnia powinna być podana i tak każdego dnia a nie chcę każdego dnia do każdego wiersza dodawać nowej daty bo niektóre rzeczy mogę robić przez miesiąc
Chciałbym aby w podsumowaniu miesięcznym pokazywało realną kwotę do wypłacenia pracownikowi bo może się zdarzyć, że np: 3 dni są < 8h 3 dni są > 8h Wtedy do wypłacenia jest równo etat bez liczenia nadgodzin. Podsumowując nadgodziny powinny być liczone z miesiąca a nie z dnia.
witam poszukuje pomysłu na tworzenie przez vba tabeli o zmiennej liczbie wersów. chodzi o rejestr temperatury w pracy. chcialbym aby po określeniu daty excel: 1. przycisk: stwórz tabele - stworzyl mi tyle wersów w tabeli ile jest dni roboczych (od poniedzialku do soboty) w danym miesiącu (bez świąt oczywiście) 2. przycisk: wypełnij do dziś - utworzoną...
Tworzę szablon grafiku dla pracowników w naszej firmie. chciał bym aby w wierszu "1" (komórkach od C1 do I1) były dni tygodnia wraz z datą. Problem w tym, że zmienianie i wpisywanie tych dat ręcznie będzie zabierało czas, a także powodowało błędy. ...excel nie jest moją mocną stroną. Najlepiej Step By Step. Obawiam się, że w całym tym grafiku stworzenie...
Kolego wielkie dzięki, o to właśnie mi chodziło. Ale skoro jestem już w temacie to zadam jeszcze jedno pytanie o pewną możliwość. Cały arkusz ma dodany kalendarz na podstawie którego jest otwierany nowy miesiąc. Czy była by możliwość dodać do makra opcję automatycznego tworzenia wzoru systemu? Chodzi o to żeby zapodać np. podstawowy wzór na podstawie...
Kurczę, jednak nie jest to takie hop-siup. (dużo zmiennych) Tak patrzę ... i wydaje mi się, że chyba bez makra się nie obędzie - Jak kolega myśli - kolego PRL ? :) Rozumiem że wypełnia się tabelę niżej a tabela 2 ma być niejako "automatem". A jak ma wyglądać przypadek kiedy ktoś bierze urlop na jeden dzień (zapis tego w dolnej tabeli) I co ma być w...
No już jestem bliżej celu bo głównie chodzi mi by sprawdzało poszczególne znaki takie jak W, czy np D i te znaki zamieniało na cyfry a następnie sumowało. Jak widać mam tam odpowiednią rubrykę URLOP WYPOCZYNKOWY wiersz niżej (W) i suma W w godzinach. Głównie o to mi chodzi by właśnie z całego miesiąca liczyło mi ile jest W w godzinach uwzględniając...
1. =JEŻELI(E11="K";JEŻELI(C11>21;JEŻELI(LEW... ) 2. f1 =PRAWY(D2) & " " & MIESIĄC(B2) f2 =LICZ.JEŻELI(B2:B11;">=2018-05-09") 3. =JEŻELI.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOWO(F2;$B$2:$C... 4. jeżeli pole DD_Bank_Account__c jest puste funkcja zwraca 0, jeżeli nie jest puste to: jeżeli różnica dni między datami DD_Creation_Date2__c...
Mam prośbę aby mi ktoś pomógł z wykonaniem listy obecność a mianowicie aby w soboty i niedziele zaznaczało w wierszach na kolor odpowiednio do soboty i niedzieli. Po wpisaniu miesiąca w rogu listy żeby się automatycznie aktualizowały dni tygodnia w liście. Dołączam wzór listy wykonany w Excel 2003, nie jednej osobie się taki w się program się przydał...
Bardzo proszę siedzę nad tym już 8 godzinę i nie wychodzi, przegtrzepałam wszystkie formuły związane z datami, dniami miesiącami i nie wychodzi. proszę podpowiedz jaka będzie formuła z dniami miesiąca do przeskoczenia jak ustawić taki warunek. z góry dziekuje,
Mam skoroszyt excela w którym w poszczególnych arkuszach (każdy miesiąc ma osobny arkusz) przechowywane są dane o pracownikach i jak pracowali w danym miesiącu. Czasem pracownik w ciągu miesiąca pracuje na kilku punktach pracy czyli zmienia lokalizacje. Przykład w arkuszu X pracownik o nazwisku i imieniu A7 129 pracował w lokalizacjach Bogdanka, Wieliczka...
Witaj JRV, Potrzebuję liczyć od pierwszego dnia roku i zestawy mieć dla kolejnych lat. podaję przykład dla ciągu 2 dni w pierwszych miesiącach. Zestaw sumy dwóch dni z wartościami >= 0.1 w 1961: 2,3 (0,9+1,4) 22-23.01 1,0 (0,9+0,1) 19-20.02 1,2 (0,6+0,6) 26-27.02 26,2 (2,7+23,5) 7-8.04 11,6 (10,0+1,6) 15-16.04 2,3 (0,3+2,0) 18-19.06 1,0 (0,2+0,8) 7-8.07...
AL w okresie od 01.01.2005 do 14.03.2005 Dlaczego tak dziwny okres, nie np. od 01.01.2005 do 31.03.2005 ? Ten okres może się wydawać dziwny ale nie chodzi mi o okres a o funkcjonalność. Jeżeli ktoś weźmie urlop np. od 21.07.2008 r. do 03.08.2008 r. a wstawisz daty od 01.07.2008 r. do 31.07.2008 r. żeby zweryfikować ilość wykorzystanego urlopu w tym...
Witam Was. Mam Problem z Excel. Właśnie robię z całego miesiąca zliczenie godzin itp. W jednym dniu pracowałem od 7.30 - 11.45 a później w tym samym dniu od 20.00 - 3.00 w nocy. jaka mam wpisać formułę żeby obliczyło mi ile godzin pracowałem od 7.30-11.45 , 20.00 - 3.00 w nocy i mi to zsumowało do jednego? :| wie może ktoś?
czy ma ktoś jakąś instrukcję jak krok po kroku zrobić taki kalendarz??? nie proszę o gotowca (no chyba że ktoś jest bardzo życzliwy i pozwoli zaoszczędzić mi kilka dni a raczej nocy pracy) chodzi mi o instrukcje miło by było z jakimś screenem albo coś. A proszę, kilkadziesiąt minut pracy i cierpliwości ;) - może żadna francja-elegancja, ale coś podobnego...
excel miesiąc dodawanie excel miesiąc dodawać excel lista pracownik miesiąc
almera kluczyk zmywarka bosch stabilizator głowica neptun
regulator poziomu traktorek rally
Linde P60Z – podłączenie silnika DC SepEx i AC, schematy, kalibracja, diagnostyka Hyundai ix35 czujnik parownika – lokalizacja, wymiana, objawy usterki klimatyzacji