Dzień dobry, Jeśli można się włączyć do dyskusji, jeśli dane są takie jak w ostatnim przykładzie, to wydaje mi się, że dodawanie przecinków jest zbędne i cała procedura może się obejść bez kolumn pomocniczych. Funkcja USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY potrzebna jeśli mogą się gdzieś pojawić dodatkowe spacje. Formuła końcowa byłaby formułą tablicową (Ctrl+Shift+Enter)....
Jeden z options - create objekt EXCEL - zrobić kopię z arkusz1 - Liczba wierszy i dodać kolumnę z datami. Następnie zaimportować w Access. Można inaczej. Po każdym imprtcie (jak teraz) - UPDATE <table> SET data_od WITH <data z TextBox> WHERE data_od IS NULL kolumny data_od data_do musi już być w bazie danych przed tym
Witam wszystkich forumowiczów Mam problem z prostym makrem, mianowicie potrzebuję aby w każdym arkuszu makro automatycznie wstawiało pierwsza pustą kolumnę. W moim makrze wstawiane jest tyle kolumn ile arkuszy w zeszycie i to tylko w akurat podświetlonym arkuszu. Wiem, że mógłbym to zrobić operacją na wielu arkuszach ale niestety potrzebny jest mi automat....
Makro zawsze można nagrać (Record macro - ikonka z niebieskim, zamalowanym kółkiem). Po włączeniu nagrywania, wykonujesz "na piechotę" działanie - w twoim przypadku dodawanie obu kolumn i umieszczenie wyniku w trzeciej kolumnie, a następnie przeniesienie wyników do kolumny docelowej. Po wykonaniu obliczeń, zatrzymujesz nagrywanie makro. W ten sposób,...
Jedyne operacje jakie są planowane na tym pliku to: - dodawanie usuwanie i ukrywanie odkrywanie wierszy - kopiowanie wierszy poprzez zaznaczenie całego i wklejanie w ten sam sposób wartości do nowego dodanego wiersza (tutaj wiem już że skopiowane wartości z zaznaczonego całego wiersza i wklejenie ich do nowo utworzonego nie są zapisywane w historii...
Cześć, dołożyłem Ci jeszcze jedną kolumnę zieloną, w której będziesz miał liczony stan aktualny w taki sposób, że do stanu z kolumny F będzie dodana suma zwiększeń i zmniejszeń ze wszystkich (wielu) kolumn na prawo. Pozdrawiam, Kamil
Witam Nie jestem biegły w Excelu, głownie dłubie w sieciach ale do rzeczy. Mam arkusz Excela w którym jest kilka kolumn A imię B nazwisko C kraj D nr tel I teraz chciałbym w kolumnie D dopisać do wszystkich telefonów symbol + ale żeby było ciekawiej, w kilku krajach brakuje nr kierunkowego kraju np. dla GB brakuje kodu kraju czyli +44, i tutaj dochodzę...
Hej, mam problem z hasłem na pliku excel. Mam makro zakładające hasło Sheets("DATA").Select ActiveSheet.Unprotect "HASŁO" teraz chciałabym zezwolić na odblokowanie edycji arkusza - mianowicie zmiany kolorów, czy ukrywania kolumn. Gdy ręcznie zakładam hasło na pliku mogę w checkboxach zezwolić na edycję danych i określi zakres, które mogą być edytowane...
Witam, Jeszcze jedno pytanko jakiego kodu użyć by podczas kliknięcia przycisku dodało nam dane do ostatniego wolnego arkusza względem kolumny A, oraz wypisało nam pozycje z kilku textboxów do osobnych kolumn w ty wierszu ?? Range("A1").End(xlUp).Offset(1, 0)
Witam. pewnie dla Was banał - więc proszę o pomoc - z góry wielkie dzięki !!! jak dodac dane z jednej kolumny tylko wtedy gdy w innej kolumnie jest okreslony text albo cyfra czyli : Kolumna A - pewne okleslone liczby kolumna B - miesiąc kolumna C - chciałbym zeby byla suma komorek z kolumny A jesli B (np "12") Dzięki !
Cześć, Posiadam kod, który z jednego folderu otwiera wszystkie pliki, które się w nim znajdują i kopiuje ich wartości do jednego pliku zbiorczego (oczywiście wszystkie pliki posiadają taką samą strukturę). Każdy plik posiada swoją własną unikalną nazwę np: 34_190_2023-05-19 Potrzebuję aby przy kopiowaniu danych z każdego arkusza dodatkowo wstawiał kolumnę...
Dzień dobry. Chciałbym zrobić arkusz z 2 tabelami: 1) Stała; A1:G4 (7 kolumn; 4 wiersze) 2) Zmienna; H1:~ (x kolumn; 4 wiersze) W stałej tabeli chciałbym, aby wyświetlały się dane z 7 kolumn, zaczynając od kolumny H, czyli: - wartość z H1 widoczna w A1 - wartość z I1 widoczna w B1 - wartość z J1 widoczna w C1 - wartość z K1 widoczna w D1 - wartość z...
Witam Was wszystkich ! Mam pewien problem i nie wiem jak go rozwiązać, otóż mam powiedzmy kolumny A,B. W kolumnie A jest n wpisów o wartości 1, potem n o wartości 2, n o wartości 3 itd do powiedzmy 100. Łącznie będzie tego z tysiąc wpisów. Chciałbym przenosić wartości z kolumny B, gdy A jest równa 1 do kolumny powiedzmy AA zaczynając od pierwszego wiersza,...
Witam Mam zrobić w Access'ie bazę danych która jest zaimportowana z Excel'a. Niestety to moje pierwsze starcie z Access'em więc nie mam zielonego pojęcia jak się robi co niektóre rzeczy :( Na formularzu jest listBox który wyświetla dane z tabeli (pobranej z Excel'a). Problem jest w tym jak przeedytować tą tabelę w Access'ie i jak dodać nową kolumnę?...
Witam, mam pewien problem, którego samodzielenie nie potrafie rozwiązać. Mam w arkuszu excela w jednym wierszu, w poszczególnych komórach daty, które odpowiadaja poszczególnym datą reprezentujacycm soboty, niedziele i swieta w danym roku kalendarzowym. W te dni pracuje pewna grupa pracowników. Pod każda data zaznaczam, czy pracownik pracował, czy tez...
Witam. Mam pewien problem, a mianowicie mam tabelkę gdzie jest z 1000 kolumn ale zawsze 2 są łączone. ciężko to tak wytłumaczyć słownie dlatego dodaje obrazek: http://obrazki.elektroda.pl/1329596700_1... patrząc się na obrazek jak zastąpić te formułkę co mam tak by na co najmniej 1000 kolumn zliczała? nie będę przecież ręcznie wszystkiego...
Jak wyciagnac dane z tabelki przestawnej i dodac do siebie dwie wybrane kolumny, wyniki wyswietlic w nowej tabeli?
Dzień dobry, proszę o pomoc w napisaniu makro, które wykonuje poniższe czynności: 1. Zaznacz całą widoczną tabelę (tabela może mieć różną ilość wierszy). 2. Skopiuj zaznaczoną tabelę do kolejnego arkusza. 3. Dodaj kolumnę z lewej strony tabeli, która będzie częścią tej tabeli. 4. W nowo dodanej kolumnie wypełnij wartości do końca tabeli (tabela może...
Hej Mam pewien problem, sam szukam i myślę, ale bez skutku, a znając życie rozwiązanie jest proste. Przygotowuję narzędzie do arkusz danych z kwestionariuszy ankiet. Dla ułatwienia chciałbym aby, tak jak w kwestionariuszu ("jeśli odpowiedziałeś 'nie' przejdź do pytania nr 9") tak i w arkuszu mi się skracało i automatycznie wypełniało zerami. W praktyce...
Witam, Mój problem jest taki, że mam arkusz podzielony na dwie części. W jednej mam kolumny z danymi wejściowymi do pliku, a w drugiej obliczenia i powpisywane formuły. Formuły te zarejestrowałem za pomocą makr i wszystko jest ok, do czasu gdy nie muszę dostawić dodatkowej kolumny. Wtedy całe zaczyna się rozjeżdżać. Wiem, że są na to sposoby, niestety...
Witam. Skończyłam dość zaawansowaną jak dla mnie funkcjonalność w excel - połączenie funkcji wbudowanych i kodu. Wszystko działa i okazuje się, że grafika jest nie do końca przemyślana. Arkusz do wypełnienia przez końcowego użytkownika wygląda jak na rysunku https://obrazki.elektroda.pl/3045579500_... Jak widać kiepsko....Czy jest możliwość...
Witam, Bardzo proszę o pomoc bardziej zaawansowanych użytkowników, bo mam problem którego nie potrafie rozgryść. Mam zestaw danych w kolumnach A-B, kolejny zestaw danych w kolumnach C-D i kolejny w kolumnach E-F. Oczywiście ilości danych w poszczególnych zakresach są różne i często się zmieniają, dodatkowo pomiędzy danymi zdarzają się puste wiersze....
Witam, mam w sumie prosty problem ale nie wiem jak go ugryźć. Mianowicie: potrzebuję stworzyć makro , które będzie zaznaczało kolumnę do ostatniej nie pustej (ctrl+shift+arrow) wykonywało pewne działanie (powiedzmy dodawanie wartości w dwóch sąsiednich komórkach) i wyrzucało wynik w nowej kolumnie, ale tylko do wiersza, który jest nie pusty. Chodzi...
Dzień dobry, proszę o pomoc w napisaniu makra (pod przycisk Kopiuj), które kopiowałoby wartości z z kolumn B , AD oraz AE od wiersza 4 poprzedniego (poprzedzającego) arkusza do takich samych kolumn aktywnego. Excelem zajmuję się od niedawna i wszelka pomoc mile widziana.
Witam, chcę zrobić przycisk, ale nie znam się na makrach. Ogólnie to przycisk ma dodać mi kolumnę do miesiąca, który wybiorę. Wysokość dodanej kolumny będzie uzależniona od ilości pracowników, może być więcej lub mniej. Plik w załączniku powinien wszystko wyjaśnić. Z góry dziękuję za pomoc.
Cześć, stworzyłem pętlę która dodaje pustą kolumnę z nagłówkiem w wybrane miejsce przez InputBox. For i =1 To 1 ws1.Columns(iCol).EntireColumn.I... ws1.Cells(1, iCol).Value = "Level " & iCol Next i Niestety nie wiem jak zrobić żeby dodawać kolumnę z danymi które są w ostatniej kolumnie. Zależy mi na tym żeby przeszukać czy...
W załączniku znajdują sie dwa arkusze: "DANE" i "WZÓR". W arkuszu"WZÓR" jest przykład o co mi chodzi. W arkuszu "DANE" w kolumnie A jest jakiś zakres danych(danych będzie tysiące i w tym problem) W kolumnie C arkusza"DANE" należy wstawić jakieś dane. Zastanawiam jak rozwiązać aby w kolumnie C wstawić te dane szybko i sprawnie? jak robię zakres od 1-20...
Musiałem dodać kilkadziesiąt pól i tu pojawił się problem ... Człowieku, i ty się dziwisz że nie działa jak we wzorze? A jak wykorzystasz "formatkę" dodaj paletę to nie rozwala Ci układu? Lub jak będziesz chciał wyjechać z paletą i wskażesz miejsce paletowe to dobre dane ci pokazuje? Tylko inwentaryzacja jest zła? Nie sądzę. Chcesz mieć zaawansowany...
Witam, Sytuacja wygląda następująco. Mam pliki "Stan magazynu" oraz "Komponenty" . W pierwszym z nich muszę zrobić sumaryczne zestawienie części będących na magazynie, liczbę ich sztuk, koszta, zapotrzebowanie itd. W pliku "Komponenty" znajdują się zakładki ("Blachy stalowe", "Blachy aluminiowe", itd...) odpowiadają przykładowym numerom komponentów...
chcę to zmienić na przycisk To proponuję wykorzystanie kodu typu :spoko: : [syntax=vbscript]Public Sub Powiel() i = 2 Do Until IsEmpty(Cells(i, 7)) If Cells(i, 7).Value > 1 Then a = i + 1 b = a + Cells(i, 7).Value - 2 Range("A" & i & ":K" & i).Select Selection.Copy Range("A" & a & ":A" & b).Select Selection.Insert Shift:=xlDown Range("G" & i & ":G"...
Możesz też skorzystać z funkcji & Piszesz formułę: =A1&" 8%" I przeciągasz w dół. Minus jest taki że otrzymany wynik jest interpretowany jako tekst i nie wykonasz na tym żadnych innych działań
W [syntax=vbscript]w = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1[/syntax] masz numer wiersza kolejnej wolnej komórki w kolumnie A, użyj go np. [syntax=vbscript]Cells(w, "A").Value = Date[/syntax]
Witam sprawdź plik z załączenia może Ci coś pomoże Przypominam że musisz mieć włączone makra - bo inaczej nie potrafię Ci pomóc jak nie za pomocą makr W pliku jest bardzo prosty i fajny filtr po kolumnie
Załącz fragment twojego pliku excela (spakuj zip'em) a nie zdjęcie - będzie łatwiej sprawdzić. Ewentualnie wprowadź format ([gg].mm) dla każdej wartości w kolumnie O zobaczymy która wartość wpływa na ten wynik bo może któraś z danych miedzy kolumną E i F przekracza parę dni czego nie widać przy takim formatowaniu tych dwóch kolumn.
[syntax=vbscript]Sub Dodawanie() Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0) = Range("A5") End Sub[/syntax]
Dołączam załącznik 2 bo w tamtym nie dopisałem kolumny A Nie widzę różnicy między nimi. Uwaga: kolumna P używana do tymczasowo
Cześć, jestem początkujący, proszę o pomoc. Mam arkusz Excel gdzie w kolumnie od F4 mam w każdej komórce ciągi 20 cyfr (numery kart SIM, jest ich często ponad 300). Potrzebuję jakiegoś sposobu aby przeprowadzić inwentaryzacje tych kart, skanować numery kart, a gdy numer karty zostanie odnaleziony to w kolejnej kolumnie wstawić opis. Może ktoś mi pomoże?
Poradziłem sobie sama.
A po co do tego makro? Można to zrobić prostą formułą w kolumnie I: =if(isblank(h1);na();now()) Kolumnę formatujesz jako "czas" i tyle.
Da się to zrobić w ten sposób: 1. wpisać dane kwota netto w kilka wierszy np od 2 do 5, 2. przeciągnąć formułę przeliczenia euro od wiersza 2 poza wiersz 5 o kilka (np 5) wierszy w dół. w miejscach gdzie nie było w wierszach danych kwot netto w kolumnie przeliczników pojawi się 0. 3. zaznaczyć obszar komórek z zerami i nacisnąć "del", nie poprzez usuń...
OKNO -> zablokuj okienka następnie dodajesz usuwasz tyle wierszy i kolumn ile potrzebujesz i jak potrzebujesz aby nie były przesuwane podczas edycji. Pozdrawiam
wpisywane "ręcznie", a nie poprzez formuły - jak ogarnąć drugą część mojego problemu? Żeby wykorzystać makro zdarzeniowe :D to proponuję wykorzystać jednak inną kolumnę np. wolną obecnie kolumnę A :spoko: . W załączonym pliku proponuje w przedostatniej komórce kolumny A wprowadzić wartość 1 , a wówczas cały ten wiersz (od B do AH) zostanie wstawiony...
W e3 wpisz: =jeżeli(lub(C3="n/d";D3="n/d");"n/d";C3*... zatwierdź enterem i przeciągnij w dół. Na marginesie: Nazwa "SUMA" w nagłówku kolumny może kogoś wprowadzić w błąd bo suma to dodawanie, a ty chcesz mnożyć a to już nie jest suma.
Proste, w kodzie Cells(i, j).Value = Chr(39) + CStr(Cells(i, j).Value) zamiast "i" wpisać 24 Cells(24, j).Value = Chr(39) + CStr(Cells(24, j).Value) Pozostaje drobny szczegół "i" - pierwszy parametr jest właśnie numerem wiersza, a "j" - drugi parametr to numer kolumny.
Dodałem jeszcze możliwość ukrywania kolumn z niepotrzebnymi dniami w miesiącu, aktualizację dni miesiąca na pasku jak również zmiana koloru na szary dni sobota i niedziela. UWAGA!, nie zmieniaj (nie dodawaj nie usuwaj żadnych kolumn i wierszy) bo to spowoduje że makro będzie niepoprawnie działać
W kwestii formalnej, czy chodzi tylko o termin przypadający w niedziele, czy również w soboty? Ja rozumiem, że wchodzą w grę tylko niedziele. Moja propozycja w Excelu jest w załączniku. Pana daty skopiowałem do kolumny O, którą później ukryłem. W kolumnie G są poprawione daty. Wzór uwzględnia tylko niedziele. Korektę ze względu na święta w tym przypadku...
Jeśli piszesz, że nie znasz się na VBA, to dlaczego chcesz to robić w VBA? Przecież do tego wystarczy prosta formuła: [syntax=text]=LICZ.JEŻELI(D$1:D1;$D$1)[/... kopiujesz w dół jak daleko potrzeba. A żeby to zrobić w VBA należałoby opisać jak to dokładnie ma działać, czy jednorazowo, czy ma śledzić wpisywanie nowych danych i dodawać numerację...
Jeśli funkcja nie znajduje, to zwraca #N/D, jeśli znajduje - to wartość wskazanej kolumny. Możesz opleść ją w JEŻELI.BŁĄD i porównać zwracany wynik, a na jego podstawie dać 0 lub 1. Tutaj przykład: https://www.excel-szkolenia.com/wyszukaj...
bardzo często dodajesz jakieś produkty do bazy -> kolumna M. Zastanawiam się nad przypisaniem tych 3 twoich dodatkowych kolumn do jakiejś stałej > tylko problem taki, że w momencie dodania do bazy nowego produktu trzeba zrobić ręczny update w excelu
A orientujesz się może czy można zrobić tak żeby po zeskanowaniu zamiast potwierdzenia ENTER, przenosiło mnie do wskazanej komórki gdzie od razu mógłbym wpisać ilość, tzn. skan --> automatyczne przeniesienie do kolumny ilość --> ręczne wpisanie ilości i po naciśnięciu enter przejść od razu do kolumny kodu, wiersz niżej, tak żeby skanować kolejny produkt....
Może prościej zrobić to co proponowałem poprzednio czyli zwiększyć ilość komórek "winny zapłacił" (w dół) a arkusz będzie dalej przeliczał ile jeszcze trzeba oddać. Możliwości stworzenia formuł jest kilka, najprostsza w załączniku. W kolumnie zapłacił dodajesz kolejne wpisy a w kolumnie winny pozostaje aktualna kwota do oddania.
Wiesz co, za daleko to poszło tu pojawiają się jeszcze inne błędy. Musze to przemyśleć od początku. edit ----------------------------------------... Trzeba było tak zrobić od początku - nie było by tylu problemów. Skróciłem formułę ale dodałem "zamianę" danych co jest logiczne: Jeżeli godzina końca jest mniejsza od godziny początku to znaczy, że godzina...
Kolego, przerabialiśmy to wczoraj, adams_nt w #5 o tym pisał dzisiaj i znowu ten sam problem?? Rozwiązanie to samo: ustalasz ostatni wiersz w kolumnie E, która jest pusta: [syntax=vb]ost = Range("E10000").End(xlUp).Row + 2[/syntax] (nie wiem czemu dodajesz 2 nie 1...). Użyj G albo H.
Mogłabyś rozszyfrować co jet w drugiej kolumnie. 07:00 - ? 7.46 ? -?
Otwórz w Access tabele do której chcesz wkleić dane, ctrl +a, ctrl+c, otwórz excel nowy arkusz ctrl+v, wytnij wszystkie wiersze oprócz nagłówków kolumn (pierwszy wiersz) , edytuj dane dodawaj, zmieniaj co chcesz, kolumnę id pozostaw pusta. Gdy skończysz zaznacz i skopiuj arkusz, w Access zaznacz ostatni wiersz w tabeli i ctrl+v, jeśli typy danych itd...
...nie muszę zmieniać ręcznie.... Tylko uważaj bo formatowanie nie dodaje tego do wartości komórki. Widzisz to "okiem", ale w rzeczywistości dla excela w komórce jest dalej wartość nieprzełamana. Jak się do niej odwołasz będzie bez przełamania.
Walczę z tym i nie wiem co robię źle :( Jestem zielony w tym, więc dodaje załącznik. Dziękuję za wszystkie wskazówki :)
Trochę zmodyfikowałem, i tak: W arkuszu NUMERY KONT BANKOWYCH masz kontrahentów i tu możesz dodawać kolejnych, to jest Twoja baza kontrahentów, adresy konta itd. W arkuszu PŁATNOŚĆ w kolumnie PŁATNOŚĆ-SKRÓT wybierasz z listy kontrahentów i wprowadzasz FV. Z resztą sam poćwicz... Nie wiem po co Ci kolumna PŁATNIK:, no zawsze coś tam można wrzucić. ;)
Nie do końca wiem o co ci chodzi. Jeżeli chcesz aby po skopiowaniu komórek funkcje/wzory odnosiły się do nowych komórek ale w tym samym "ułożeniu" jak do komórki kopiowanej trzeba pozbyć się znaków $ (dolara) w funkcjach/wzorach (np: A10 + B10) [Znak $ wstrzymuje zmianę kolumny lub wiersza lub kolumny i wiersza przy kopiowaniu] Jeżeli chcesz zrobić...
Dzień dobry, Wydaje mi się, że sprawę załatwi nadanie zakresowi roboczemu nazwy, pod warunkiem, że nie będzie się usuwać ostatniego wiersza ani ostatniej kolumny, a dodawać nowe również przed ostatnim wierszem i przed ostatnią kolumną, a nie za nimi. Poza tym nagłówki kolumn też trzeba aktualizować ręcznie. Gdyby istotne było, żeby tabela się automatycznie...
i chciałbym go podzielić na mniejsze pliki według kolumny A Zacznij od znalezienia unikatowych wartości z kolumny A bo musisz mieć podstawę do sprawdzania [syntax=vb]Sub FindUniqInColumn(ByVal col As Byte, ByRef items As Collection) Dim i As Integer Dim cnt As Integer Excel.ActiveSheet.Columns(col).Copy Columns(250) Excel.ActiveSheet.Columns(250).RemoveDup...
dziekuje widzę, to teraz zagadka co mam zrobić żeby zwiększyć ilość kolumn ??? bo zwiększam np. do 13 i dodaje licz jeżeli i w komórce A3 zmieniam zakres to error...
bierzesz liczbę z kolumny A, zamieniasz ją na ciąg znakowy (łańcuch), dodajesz (tekstowo) spację, po czy bierzesz liczbę z kolumny B, robisz to samo i na końcu bierzesz liczbę z kolumny C, robisz to samo, ale bez dodawania końcowej spacji. Obejrzyj funkcje łańcuchowe w Excelu oraz dodawanie łańcuchów.
Wrzuć jakiś przykład, bo w Excelu to co mówisz można zapisać na 5 sposobów. Jeśli dodajesz godziny do wartości sformatowanej jako Np "dd-mm-rr g:mm;(at)" to wystarczy dodać godziny podzielone przez 24 =A1+B1/24 Jeśli to ma być w tabelce, to można porównać daty wykorzystując Nr kolumny. Tylko co z tą niedzielą?
.. Czym może być do spowodowane. Aby WYSZUKAJ.PIONOWO działało poprawnie, baza musi być posortowana po kolumnie wg. której szukamy.
Pusty załącznik - bardzo śmieszne. ;) A to co chcesz zrobić - najlepiej zrobisz w tabeli przestawnej. Najpierw doprowadź 3 cenniki do jednej formy (takie same kolumny). Potem połącz - (cennik pod cennikiem) dodając dodatkową kolumnę - numer_arkusza (1 dla pierwszego, 2 dla drugiego i 3 dla trzeciego), lub po prostu numer wskazujący rok cennika. Potem...
A tak z ciekawości: co na to pracodawca? Ja bym się wkurzył na jego miejscu, że ktoś używa innych narzędzi niż te które otrzymał. Pomyślałbym, że coś kombinuje. :-) Oczywiście można napisać procedurę, która wykona np. coś takiego: Cells(wiersz, kolumna)=Cells(wiersz, kolumna)+Cells(wiersz, kolumna+1) i wykonywać to gdy zmienia się wartość w kolumnie...
To ma być jednorazowa akcja, z której będzie tylko eksport do Excela. Sądziłem że to dobra sytuacja żeby trochę podszkolić się w SQL. No to by cię czekał skok w SQLu from zero to hero, zupełnie na głęboką wodę. Warto ? Dasz radę? Jeśli mogę sie uznać za jako-tako wprawionego w SQLu, to nie chlastam się z bardzo wysilonymi przypadkami (żeby wcisnąć...
dodawanie kolumn excel kopiowanie dodawanie kolumn excel dodawanie kolumn
agregat napięcie driver universal silvercrest odkurzacz
Sterownik Pinnacle Systems DV500 E4 – Windows XP, DV500 Overlay, pakiet 4.5, archiwalne drivery