Witam To jest makro wyszukane w jakiejś książce nie pamiętam. Tworzy nowe skoroszyty dla filtra z tabeli przestawnej. Zmień fragment aby tworzyło nowe arkusze Dodano po 6 Proponuję stronę helion.pl Tam do książek są przykłady na FTP. Skarbnica przykładów ;-)
Cześć. Czy znacie jakiś sposób na filtrowanie danych w kolumnie tabeli? Obecnie klikam na ikonę filtra przy kolumnie tabeli i wpisuję szukaną frazę w polu Wyszukaj. Próbowałem w to pole wstawić odniesienie do jakiejś komórki ale się nie da. Czy znacie jakąś możliwość filtrowania kolumny tabeli na podstawie frazy wpisywanej w komórce znajdującej się...
witam mam tabele z 4 kolumnami nazwisko pracownika | imię pracownika | kolor zmiana | stanowisko i teraz chce stworzyc tabele, w ktorej beda tez te 4 kolumny ale tylko pracownicy z jednej (a jest cztery) danej zmiany np. zmiany RED. chcialbym tez zeby automatycznie po wpisaniu danych do tabeli 1, dane pracownika ze zmianu RED pojawialy sie w tabeli...
Testowałem go na Twoim pliku (Excel 2010 PL, Win7 PL) i działało bez problemów. No to coś u mnie nie do końca działa (Excel 2013 PL, Win10 PL), jednak obyło się bez pokazywania pustych. Znalazłam taki artykuł o filtrowaniu https://www.cognity.pl/filtrowanie-danyc... może Ci się przyda :) Nie obraź się, ale ten artykuł to jest na...
Witam, rozpoczynam przygodę z VBA. Mam plik z danymi, w kolumnie B znajduje się data (format ustawiony jako data krótka). Chciałbym wybierać zakres wyświetlanych danych w zależności od daty. Dane są sformatowane jako tabela "info". Wykorzystując poradę znajdującą się tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Stworzyłem poniższy kod:...
Witajcie. Sprawa jest taka, że chciałbym, aby makro zmieniało filtr w tabeli przestawnej. Konkretnie chodzi o pokazywaną ilość miesięcy. Chce, aby makro zmieniało ilość filtrowanych miesięcy wg wskazanej wartości z wskazanej komórki. np. z komórki a1 czyta że "i" to 5 i ma zaznaczyć 1,2,3,4,5 [syntax=vba]With ActiveSheet.PivotTables("Tabela przestawna1").PivotFields("Okres")...
Masz dwie możliwości rozwiązania Twojego problemu: 1. Przeczytać w pomocy Excela od początku do końca :!: wszystkie opisy funkcji, które chcesz wykorzystać w swoim arkuszu - tu niestety musisz czytać na jakich zmiennych funkcja działa, a na jakich nie ? Jakie warunki muszą spełniać dane, żeby objąć je przetwarzaniem tą funkcją ? itp itd. 2. Objaśnić...
Posiadam dwa kody, które osobno działają, ale mam pewien problem jak je połączyć. Mam dane w pliku xlsx, które chcę wyfiltrować według kryteriów (daty i wartości w jednej z kolumny). [syntax=vbscript] Sub Filtr() Worksheets("Sheet1").Range("A:F").AutoFi... Field:=3, Criteria1:="Mag" Worksheets("Sheet1").Range("$A$1:$F$9597... Field:=4, Operator:=xlFilterValues,...
Witam Mam tabelę w excelu 2000: Zaczyna się od 6 wiersza i kolumny B (6 wiersz to nagłówki tabeli). W kolumnie C wpisywane są daty (w formacie RRRR-MM-DD). Chciałbym aby po wpisaniu dat w komórkach: C3 i C4 (i zatwierdzeniu w obojętnie jaki sposób, np. po wciśnięciu przycisku filtruj umieszczonym obok) tabela została przefiltrowana według podanego zakresu...
Prośba o pomoc w poniższym pomyśle: Chciałbym na podstawie listy rozwijanej filtrować określony zakres. Czyli z listy rozwijanej wybieram sobie wartość "X" i poniżej filtruje się zakres/wiersze wg zadanej wartości. Wiem, że można użyć autofiltru, ale jeśli jest taka opcja to wolałbym nie. Dzięki za pomoc.
Witam Używam Excela do filtrowania danych, które znajdują się na serwerze SQL i właśnie z nich te dane biorę, i w zależności od zmian na serwerze też zmieniają się w Excelu, i tutaj jest problem bo jeśli chcę dodać kilka kolumn które określają i segregują kolejną komórkę np. dodaję kolumny Sprzęt Sportowy oraz Rolki to niby filtrowanie fajnie działa,...
Witam, Posiadam plik z ok 30 akruszami, w których dane posortowane są w identycznych kolumnach zaczynających się od komórki O12 we wszystkich arkuszach. Jedna z kolumn np. S12 sortuje dane w systemie 0-1. tzn 1 dane spełniają dany warunek, 0 dane nie spełnią warunku. Jak w łatwy sposób można doprowadzić do sytuacji w której dane z 30 arkuszy pojawiają...
Bardzo możliwe, że Pan Maciej zrobi tej formuły. Ale ja w takich przypadkach nie złom głowy i użyć makra Działa na podstawie aktywacja "Zestawienie"
Select txtcol, count(txtcol) from tabela group by txtcol Oops, zapomniałem, w Excelu ma być... a to jednak nie baza danych.
Filtrowanie w poziomie nie jest łatwym tematem w Excelu. Idealnie do tego nadawałby się układ gdyby wszystkie dane dostawy zawrzeć w jednym wierszu. Prezentowanie później tego nawet w takiej formie, że w kolumnie znajdą się daty będzie zdecydowanie prostsze np. wykorzystując tabelę przestawną.
Oczywiście, jeśli makro jest rejestrowana w rejestratorze, będzie zawsze działać identycznie, niezależnie od tego jak są dane. zarejestrowane makro 'nie myśli' powtarza tylko akcje. kilka pytań: Arkusz3 jest zawsze danych dla jednego dnia? Na Arkusz3 może nie być kilka spółek włączonych do wykazu?
zyli jak zrobie kwerende przez funcje to osiągnę te same rezultaty przez funkcję VBA? - tak. Pytanie czy w późniejszej fazie będę w stanie do przefiltrowanych rekordów dodać w wybranej przezemnie tabeli i kolumnie jakiś opis że zrobiłem coś z tymi danymi? np w czasie tworzenia listy przefiltrowanych rekordów i wysyłaniu ich do pliku excela? Najbardziej...
Sortowanie danych to podstawy Excela i nie wolno, chcąc w nim pracować, iść na łatwizne. Trzeba to przetrawić samemu aby nabiło się do baniaka. Można napisać że, help Excela jest po to aby go czytać a nie "olewać", więc tylko podam z brzegu, adresy stron o rzeczonym problemie ( jest ich mnogo a google zasypuje informacjami ): http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-...
Proszę, krok po kroku https://support.microsoft.com/pl-pl/offi...
Dobry wieczór, Przyjęte założenia: 1) Dla jednej osoby w danym dniu kod U lub X może wystąpić tylko 1 raz. Gdyby było inaczej uwzględnione będzie pierwsze wystąpienie. 2) Kolejność kolumn z datami jest taka sama w danych źródłowych i tabeli wynikowej. Rozwiązanie w załączniku. Formuły tablicowe jednokomórkowe. Można kopiować w obu kierunkach. Format...
Dwa pytania na wstępie. Czy możesz ingerować w ten skoroszyt (dodać dodatkową kolumnę dzięki której później będziesz filtrował dane)? O jaką tabelę ci chodzi (z którego arkusza)? Jeżeli możesz ingerować w arkusz dodaj jedną kolumnę przy nazwisku. Wpisz formuły odnoszące się do nazwiska we wszystkich wierszach dotyczących tego nazwiska. Zaznacz grupę...
Oineh - przykładowy plik w załączeniu (chciałbym podział do nowych skoroszytów vs. kolumna K - wraz z nagłówkiem) Jeśli chodzi o odp Tomuś_P vs. VBATools to dodałem go do Excela i niestety nie mam opcji "Podziel dane tabeli na:"
Wzorowałem się na pliku z dwoma zmiennymi, który działa idealnie. Dodałem trzecią zmienną i wszystko się posypało.. dopiero zgłębiam wiedzę w temacie VBA i póki co nie jestem w stanie znaleźć błędu.. ale próbuje :) Dodano po 2 http://www.excelblog.pl/kryteria-filtrow...
Z arkusza1 robię raporty w osobnych arkuszach Efekt taki jak na zrzucie 1041538 automatycznego kopiowania wyfiltrowanych danych z arkusza1 do kilku arkuszy :idea: (z nazwami arkuszy wg filtrowanych danych :D ) można zrealizować przykładowo tak jak w załączonym pliku. 1041541 Makro można uruchomić skrótem klawiaturowym ctrl+r :!: , dla dowolnej (jeśli...
nowe rekordy muszą się wklejać po kolei w te tabele obok (A1:D1, A8:D8 itd.) :?: :?: :?: Czy to ma znaczyć, że nowe rekordy mają być dopisywane do poszczególnych tabelek z tym samym ID ??? Jeśli istnieją jakiekolwiek racjonalne przesłanki, że poszczególne segmenty tabeli nie mogą być dziesięcio-wierszowe :cry: to w kodzie te dane mają kopiować się...
Witam ! Przedstawione zadanie jest trudne do rozwiązania (w każdym razie dla mnie :cry: ) ze względu na zawiłości formatowania dat . Przedstawiony przykładowy arkusz stanowi swoiste dzieło "rękodzielnicze" :D - chyba Pan Błażej mocno się nad formatowaniem warunkowym całej tabeli napocił. Żeby tej pracy nie zmarnować - proponuję zatem do założonej funkcjonalności...
Jest szansa, że ktoś pomoże ? Obawiam się, że na naszym forum nie ma specjalistów od budowy "Zbiorników PN- 50" i Excela jednocześnie :D Musisz kolego (jako najlepszy spec od zbiorników :!: ) próbować sam modyfikować tą tabelę w Excelu :idea: Dla ułatwienia analizy i modyfikacji pliku proponuję wpierw uruchomić auto-filtrowanie całej tabeli :wink:...
Może trochę off-topic ale zastanów się czy faktycznie potrzebujesz specjalnego programu? Ja do wystawiania ok. 30 faktur miesięcznie od 10 lat używam Excel i Word. W Excelu przygotowuję tabelę z fakturami o potem korespondencją seryjną drukuję faktury, na A4 oryginał i kopię, wystarczy rozciąć. U mnie to się sprawdza, bo drukuję co miesiąc stały zestaw...
Oto kroki, które możesz podjąć w Power Query, aby dodać nowe rekordy z brakującym kodem firmy: Załaduj oba pliki do Power Query. Możesz to zrobić, wybierając Dane -> Pobierz dane -> Z pliku -> Z pliku Excel. Po załadowaniu obu plików, użyj funkcji Złącz zapytania (Dane -> Złącz zapytania), aby połączyć dane z obu plików. Wybierz opcję Złącz z lewej...
Witam, mam problem z napisaniem formuły w excelu. A wiec tak mam tabele z filtrowanymi danymi pobranymi z bazy mysql. Chcial bym sumować wartości z kolumny B jezeli w kolumnie A występuje słowo „praca”. Wiem jak to zrobic w przypadku nie filtrowanym danycch =SUMA.JEŻELI(A1:A25;"praca";B1:B25) to działa, ale problem jest w przypadku filtrowanych...
Witam wszystkich. Nie mam pojęcia o VBA, a mam problem do rozwiązania. Mam arkusz, w którym mam zaznaczony obszar wydruku Z69: ag 112 z podziałem na strony drukowania. W tym obszarze dane są wyświetlane zmienne zależnie od wypełnienia tabeli. Chodzi mi o to, by nie drukować pustych stron bez danych. Stosowanie sortuj i filtruj nie rozwiązuje tego problemu,...
https://obrazki.elektroda.pl/9396852000_... Wstępna ocena dostępnych informacji Na załączonym ekranie widoczne są dane zapisane w arkuszu kalkulacyjnym Excel. Arkusz zawiera trzy główne tabele: 1. Tabela 1 (kolumny A-D): zawiera dane liczbowe pod nagłówkami „LO”, „CW”, „ZW”, „CO”. 2. Tabela 2 (kolumny E-H): na razie wypełniona jedynie w...
Jeżeli chcesz to w jakiś sensowy sposób używać, to na pewno musisz zmienić formę, w jakiej trzymasz dane, to nie podlega dyskusji... Nie tak jak masz teraz że kolejne daty dopisujesz sobie w prawo, tylko kolejne wiersze muszą być jeden pod drugim, coś w stylu: Nazwa - Typ (P, W) - Data - Ilość Myślę, że można też wrzucić kolumnę z daty wyciągającą rok-miesiąc....
Jest w zakładce o nazwie Daily_tracker_production tabela, z której pobierają się dane. Dane pochodzą z serwera, gdzie zapisywane są z apki "tabletowej" (na koniec zmiany operator potwierdza te dane, które widać w tabeli z zakładki). Mój problem polega na tym, że mając już wybraną datę, tworząc raport i chcąc uzupełnić go, nie potrafię przyrównać tych...
Tabele przestawne to ja umiem zrobić. Tutaj muszę zastosować filtrowanie zaawansowane najwyraźniej, ponieważ muszę potem mieć dane do wykorzystania (trzeba na ich podstawie zrobić wykres). Ktoś pomoże?
Oj tam. Utrzymanie bazy danych jest drogie i trzeba się na tym znać, a czas pracy klikacza excelowego jest tani i może to robić każdy. Rachunek ekonomiczny i tyle. Najprościej to chyba tabelą przestawną.
Witam, Jak przekazać wyniki filtrowania do makra? W arkuszu jest tabela z danymi z włączonym filtrowaniem kolumn. Chcę w makrze uzyskać dostęp do wyników filtrowania, tj. adresów komórek, które są widoczne po włączeniu filtra lub ewentualnie po prostu zawartości tych komórek. Czy jest wbudowana jakaś zmienna lub funkcja do tego? Nie mogę znaleźć, proszę...
Czy to ma być drukowalne czy tylko w wersji elektronicznej? Raczej Word niż Excel. W Excelu nie uda się wrzucić zdjęcia w komórkę, tu coś więcej na ten temat: https://calculatic.pl/poradnik/wstawiani... "powierzchnia worda jest za mała" - można wybrać (dowolnie) duży rozmiar papieru i cała tabelka się zmieści - stąd pytanie czy...
Witam! Mam pytanie/problem, mianowicie mam taką tabelkę gdzie wpisuje L4 i teraz potrzebuje przykładowo wyciągnąć dane personalne osób które były na zwolnieniu w marcu. Gdyby to wszystko było w kolumnie E i F nie ma problemu mogę to zrobić zwykłym filtrowaniem natomiast każde L4 jeśli nie ma ciągłości jest dopisywane w tabeli obok i teraz jakiej funkcji...
Zrozum kolego, że to nie Excel będzie autorem Twoich tabelek i raportów tylko TY :D Ty musisz przewidzieć co ma być widoczne w każdej kolumnie, w każdym wierszu, jakie parametry będą sumowane, a jakie filtrowane. Na bazie Twojego przykładu wnoszę, że nie do końca przemyślałeś co chcesz zrobić ? Jaki sens ma robienie robienie tabeli przestawnej dla małej...
Po prostu przećwicz sam. :please: Mam akurat wiele innych ciekawszych rzeczy do przećwiczenia :D niż zajmować się zgaduj-zgadulą: co Ty albo Excel wykonuje nieprawidłowo :cry: Nie wyjaśniłeś nawet źródła pochodzenia Twoich danych :cry: O ile znam się na Excelu - to Power Query jest tylko narzędziem przekształceń danych, a nie jest samoistnym źródłem...
Wybierz filtr niestandardowy i tam "kończy się na" i wpisz tam 1:00. Ewentualnie dorób dodatkową kolumnę która będzie zawierała samą godzinę - za pomocą funkcji "=GODZINA(A1)" gdzie A1 to komórka z czasem. Wtedy włączasz autofiltr i sobie wyklikujesz wybraną godzinę. Dodano po 29 Ale masz bałagan w tej tabeli... Dane dane dane i nagle sru... znowu jakieś...
Nie dałeś przykładu i nie wiadomo jaka jest struktura tabel. Ogólnie do wydruku stosuje się filtrowanie z np. ukrywaniem kolumn lub tworzy się dodatkową tablę - tylko do wydruku tych samych danych - dla różnych kryteriów np. nazwisk. Korzystając z listw rozwijalnych oraz wyszukaj.pionowo() można wyszukać z wielu tabel dane, dotyczące np. tych samych...
Przy tak rozbudowanym arkuszu Excel nie będzie działać błyskawicznie. Excel jest programem uniwersalnym, ma różne "wodotryski", które zabierają czas. W tym przypadku pole tekstowe trochę spowalnia, bo ono "jest gotowe" po naciśnięciu każdego klawisza. Gdyby dane wprowadzać do komórki, filtr zaczynałby działać dopiero po 'Enter', więc byłoby szybciej...
Dzięki (at)Prot rozwiązanie jest ok przy założeniu, że dane w tabeli są udostępniane niewielkie ilości różnych komórek Spółki. Problem, że ta tabela jest udostępniana różnym komórkom w Spółce i różna jest konfiguracja potrzebnych kolumn. Niestety kreatywność użytkowników przerasta najśmielsze oczekiwania :crazyeyes: :shii: Finalnie pozostaję przy rozpoznawaniu...
Hej, Próbowałam na własną rękę rozwiązać swój problem, ale nie jestem biegła w VBA i nie jestem w stanie nic mądrego wymyślić, więc pomyślałam, że może dla kogoś z Was jest to bułka z masłem? Ogólnie jest to projekt zaliczeniowy na studia z obsługi VBA. Utworzyłam plik z danymi. Na ich podstawie zrobiłam makro, które tworzy tabelę przestawną według...
Nie sądzę ... podsumujmy zatem, na podstawie kodu, co mamy: 1. Arkusz zbiorczy nazywa się "Aktywność" 2. Tabela zbiorcza znajduje się w zakresie "B18:O2000" 3. Nagłówki tabeli zbiorczej znajdują się w zakresie "B18:O18" 4. Tabele źródłowe w plikach dawców znajdują się w arkuszach nazwanych "Aktywność" 5. Tabele źródłowe w plikach dawców mają nagłówek...
troszkę zmieniłem tabele źródłową - baza aby było bardziej przejrzyste. Widać kolego że zupełnie brak Ci wyczucia w tworzeniu kodu VBA, oraz stosowanej procedury mieszania - w jaki to sposób wydłużenie bazy danych może wpływać na przejrzystość - przez wykasowanie danych ilościowych i jednostek miar ;-) To skąd będziesz miał teraz dane ilościowe do...
Witam, Chciał bym zautomatyzować pewien proces, jednak nie znalazłem podobnego przypadku, dlatego piszę tutaj. Działam na excel 2010, z bazy danych ściągam lokacje. Na podstawie ściągniętych danych mam utworzoną tabelę przestawną. Aktualnie muszę ręcznie filtrować pozycje z tego względu, że tabela nie uzupełnia się automatycznie o nowe pozycje: https://obrazki.elektroda.pl/5537560500_...
Oczywiście da się tak jak chcesz, tylko czy nie łatwiej byłoby zmienić podejście do tematu? Można utworzyć tabelę z nagłówkami do której wpisywane byłyby wszystkie błędy - jeden błąd to jeden wiersz. W wierszu są wszystkie dane - nazwisko rodzaj błędu, kiedy itp. Na podstawie tego robisz tabele przestawną w osobnym arkuszu, filtrujesz po miesiącu -...
1. #N/D! - da się wyeliminować przez dodanie na zewnątrz formuły JEŻELI.ND albo JEŻELI.BŁĄD. Obie działają podobnie do funkcji JEŻELI, więc nie powinieneś mieć z nimi kłopotów 2. Da radę przeszukać kilka arkuszy jednocześnie - wystarczy w zakresie podać adresy zakresów w poszczególnych arkuszach rozdzielone średnikami, np. Arkusz1!C1:C3;Arkusz2!B1:B3,...
Witam Mam tabelę z 4 kolumnami (ID, nr tel., imię, adres). W tabeli tej jest 450 wartości (wierszów). Potrzebuję stworzyć polę gdzie po wpisaniu nr telefonu wyskoczy tylko wiersz z danym numerem (niektóre nr sie powtarzają). Zrobiłem to za pomocą filtrowania, ale nie wiem czy za pomocą formuły też można (próbowałem) WYSZUKAJ. Pozdrawiam
Witam, Otóż mam pewien problem i zastanawiam się czy możliwe jest: - mając dwie tabele w dwóch osobnych arkuszach - tabela Pracobiorca. składająca się z kolumn o nazwach: lp. | imię | nazwisko | wiek | zawód | staż pracy | adres, telefon, email | dodatkowe umiejętności, kwalifikacje - tabela Pracodawca składająca się z kolumn o nazwach: lp. | nazwa...
Witam Jak w temacie czy jest możliwość przyspieszenia eksportu danych z kilku kwerend do jednego pliku Excel? Stworzyłem bazę na podstawie dużego pliku excelowego. Zaciągam dane do tabeli access ( tabele połączone aby na bieżąco dane się aktualizowały ). Na podstawie tabeli ( już z Accessa ) utworzyłem około 10 kwerend wybierających z których każda...
Witam. Proszę o pomoc w napisaniu makra bo jestem początkujący w tym temacie. Potrzebuję napisać makro, które skopiuje dane z tebeli po wcześniejszym przefiltrowaniu przy wykorzystaniu napisanego do tego celu marka, które już mam do drugiego pliku, które to makro samo otworzy. Do tej pory udało mi się stworzyć makro, które otwiera mi odpowiedni plik...
filtrowanie tabeli excel filtrowanie danych excel filtrowanie danych kolumny
ogniwo peltiera słabo chłodzi excel zakres danych makro kupno używanego windows
zawór temperaturowy suszarka samsung
Kody silników w Citroën C5: Generacje i modele John Deere 5720 - Przepalający się bezpiecznik stacyjki