Select txtcol, count(txtcol) from tabela group by txtcol Oops, zapomniałem, w Excelu ma być... a to jednak nie baza danych.
Sortowanie danych to podstawy Excela i nie wolno, chcąc w nim pracować, iść na łatwizne. Trzeba to przetrawić samemu aby nabiło się do baniaka. Można napisać że, help Excela jest po to aby go czytać a nie "olewać", więc tylko podam z brzegu, adresy stron o rzeczonym problemie ( jest ich mnogo a google zasypuje informacjami ): http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-...
Bardzo możliwe, że Pan Maciej zrobi tej formuły. Ale ja w takich przypadkach nie złom głowy i użyć makra Działa na podstawie aktywacja "Zestawienie"
Oczywiście, jeśli makro jest rejestrowana w rejestratorze, będzie zawsze działać identycznie, niezależnie od tego jak są dane. zarejestrowane makro 'nie myśli' powtarza tylko akcje. kilka pytań: Arkusz3 jest zawsze danych dla jednego dnia? Na Arkusz3 może nie być kilka spółek włączonych do wykazu?
Proszę, krok po kroku https://support.microsoft.com/pl-pl/offi...
Oineh - przykładowy plik w załączeniu (chciałbym podział do nowych skoroszytów vs. kolumna K - wraz z nagłówkiem) Jeśli chodzi o odp Tomuś_P vs. VBATools to dodałem go do Excela i niestety nie mam opcji "Podziel dane tabeli na:"
Witam To jest makro wyszukane w jakiejś książce nie pamiętam. Tworzy nowe skoroszyty dla filtra z tabeli przestawnej. Zmień fragment aby tworzyło nowe arkusze Dodano po 6 Proponuję stronę helion.pl Tam do książek są przykłady na FTP. Skarbnica przykładów ;-)
zyli jak zrobie kwerende przez funcje to osiągnę te same rezultaty przez funkcję VBA? - tak. Pytanie czy w późniejszej fazie będę w stanie do przefiltrowanych rekordów dodać w wybranej przezemnie tabeli i kolumnie jakiś opis że zrobiłem coś z tymi danymi? np w czasie tworzenia listy przefiltrowanych rekordów i wysyłaniu ich do pliku excela? Najbardziej...
Nie do końca ale jesteśmy blisko rozwiązania! Rekordów będę czasem miał ok. 50-70 więc chciałbym aby wszystko działo się automatycznie po wklejeniu bez potrzeby dopisywania ID obok tabeli.
witam mam tabele z 4 kolumnami nazwisko pracownika | imię pracownika | kolor zmiana | stanowisko i teraz chce stworzyc tabele, w ktorej beda tez te 4 kolumny ale tylko pracownicy z jednej (a jest cztery) danej zmiany np. zmiany RED. chcialbym tez zeby automatycznie po wpisaniu danych do tabeli 1, dane pracownika ze zmianu RED pojawialy sie w tabeli...
Numer filtrowanego miesiąca wprowadza się w komórce B1 [syntax=vb]Sub PVFIELDS_MONTH() Dim oPvtItem As PivotItems Dim iFltr As Integer iFltr = Cells(1, 2).Value Set oPvtItem = ActiveSheet.PivotTables("Tabela przestawna1").PivotFields("Okres").Pivot... 'wyczyszczenie filtra For Each pvt In oPvtItem pvt.Visible = True Next 'wyświetlenie żądanego miesiąca...
Dobry wieczór, Przyjęte założenia: 1) Dla jednej osoby w danym dniu kod U lub X może wystąpić tylko 1 raz. Gdyby było inaczej uwzględnione będzie pierwsze wystąpienie. 2) Kolejność kolumn z datami jest taka sama w danych źródłowych i tabeli wynikowej. Rozwiązanie w załączniku. Formuły tablicowe jednokomórkowe. Można kopiować w obu kierunkach. Format...
Z arkusza1 robię raporty w osobnych arkuszach Efekt taki jak na zrzucie 1041538 automatycznego kopiowania wyfiltrowanych danych z arkusza1 do kilku arkuszy :idea: (z nazwami arkuszy wg filtrowanych danych :D ) można zrealizować przykładowo tak jak w załączonym pliku. 1041541 Makro można uruchomić skrótem klawiaturowym ctrl+r :!: , dla dowolnej (jeśli...
Cześć. Czy znacie jakiś sposób na filtrowanie danych w kolumnie tabeli? Obecnie klikam na ikonę filtra przy kolumnie tabeli i wpisuję szukaną frazę w polu Wyszukaj. Próbowałem w to pole wstawić odniesienie do jakiejś komórki ale się nie da. Czy znacie jakąś możliwość filtrowania kolumny tabeli na podstawie frazy wpisywanej w komórce znajdującej się...
Witam, rozpoczynam przygodę z VBA. Mam plik z danymi, w kolumnie B znajduje się data (format ustawiony jako data krótka). Chciałbym wybierać zakres wyświetlanych danych w zależności od daty. Dane są sformatowane jako tabela "info". Wykorzystując poradę znajdującą się tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Stworzyłem poniższy kod:...
Może trochę off-topic ale zastanów się czy faktycznie potrzebujesz specjalnego programu? Ja do wystawiania ok. 30 faktur miesięcznie od 10 lat używam Excel i Word. W Excelu przygotowuję tabelę z fakturami o potem korespondencją seryjną drukuję faktury, na A4 oryginał i kopię, wystarczy rozciąć. U mnie to się sprawdza, bo drukuję co miesiąc stały zestaw...
Jeżeli chcesz to w jakiś sensowy sposób używać, to na pewno musisz zmienić formę, w jakiej trzymasz dane, to nie podlega dyskusji... Nie tak jak masz teraz że kolejne daty dopisujesz sobie w prawo, tylko kolejne wiersze muszą być jeden pod drugim, coś w stylu: Nazwa - Typ (P, W) - Data - Ilość Myślę, że można też wrzucić kolumnę z daty wyciągającą rok-miesiąc....
Jest szansa, że ktoś pomoże ? Obawiam się, że na naszym forum nie ma specjalistów od budowy "Zbiorników PN- 50" i Excela jednocześnie :D Musisz kolego (jako najlepszy spec od zbiorników :!: ) próbować sam modyfikować tą tabelę w Excelu :idea: Dla ułatwienia analizy i modyfikacji pliku proponuję wpierw uruchomić auto-filtrowanie całej tabeli :wink:...
Oj tam. Utrzymanie bazy danych jest drogie i trzeba się na tym znać, a czas pracy klikacza excelowego jest tani i może to robić każdy. Rachunek ekonomiczny i tyle. Najprościej to chyba tabelą przestawną.
https://obrazki.elektroda.pl/9396852000_... Wstępna ocena dostępnych informacji Na załączonym ekranie widoczne są dane zapisane w arkuszu kalkulacyjnym Excel. Arkusz zawiera trzy główne tabele: 1. Tabela 1 (kolumny A-D): zawiera dane liczbowe pod nagłówkami „LO”, „CW”, „ZW”, „CO”. 2. Tabela 2 (kolumny E-H): na razie wypełniona jedynie w...
Witam wszystkich. Nie mam pojęcia o VBA, a mam problem do rozwiązania. Mam arkusz, w którym mam zaznaczony obszar wydruku Z69: ag 112 z podziałem na strony drukowania. W tym obszarze dane są wyświetlane zmienne zależnie od wypełnienia tabeli. Chodzi mi o to, by nie drukować pustych stron bez danych. Stosowanie sortuj i filtruj nie rozwiązuje tego problemu,...
Masz dwie możliwości rozwiązania Twojego problemu: 1. Przeczytać w pomocy Excela od początku do końca :!: wszystkie opisy funkcji, które chcesz wykorzystać w swoim arkuszu - tu niestety musisz czytać na jakich zmiennych funkcja działa, a na jakich nie ? Jakie warunki muszą spełniać dane, żeby objąć je przetwarzaniem tą funkcją ? itp itd. 2. Objaśnić...
Witam, Chciał bym zautomatyzować pewien proces, jednak nie znalazłem podobnego przypadku, dlatego piszę tutaj. Działam na excel 2010, z bazy danych ściągam lokacje. Na podstawie ściągniętych danych mam utworzoną tabelę przestawną. Aktualnie muszę ręcznie filtrować pozycje z tego względu, że tabela nie uzupełnia się automatycznie o nowe pozycje: https://obrazki.elektroda.pl/5537560500_...
Po prostu przećwicz sam. :please: Mam akurat wiele innych ciekawszych rzeczy do przećwiczenia :D niż zajmować się zgaduj-zgadulą: co Ty albo Excel wykonuje nieprawidłowo :cry: Nie wyjaśniłeś nawet źródła pochodzenia Twoich danych :cry: O ile znam się na Excelu - to Power Query jest tylko narzędziem przekształceń danych, a nie jest samoistnym źródłem...
Czy to ma być drukowalne czy tylko w wersji elektronicznej? Raczej Word niż Excel. W Excelu nie uda się wrzucić zdjęcia w komórkę, tu coś więcej na ten temat: https://calculatic.pl/poradnik/wstawiani... "powierzchnia worda jest za mała" - można wybrać (dowolnie) duży rozmiar papieru i cała tabelka się zmieści - stąd pytanie czy...
Witam! Mam pytanie/problem, mianowicie mam taką tabelkę gdzie wpisuje L4 i teraz potrzebuje przykładowo wyciągnąć dane personalne osób które były na zwolnieniu w marcu. Gdyby to wszystko było w kolumnie E i F nie ma problemu mogę to zrobić zwykłym filtrowaniem natomiast każde L4 jeśli nie ma ciągłości jest dopisywane w tabeli obok i teraz jakiej funkcji...
Testowałem go na Twoim pliku (Excel 2010 PL, Win7 PL) i działało bez problemów. No to coś u mnie nie do końca działa (Excel 2013 PL, Win10 PL), jednak obyło się bez pokazywania pustych. Znalazłam taki artykuł o filtrowaniu https://www.cognity.pl/filtrowanie-danyc... może Ci się przyda :) Nie obraź się, ale ten artykuł to jest na...
Nie sądzę ... podsumujmy zatem, na podstawie kodu, co mamy: 1. Arkusz zbiorczy nazywa się "Aktywność" 2. Tabela zbiorcza znajduje się w zakresie "B18:O2000" 3. Nagłówki tabeli zbiorczej znajdują się w zakresie "B18:O18" 4. Tabele źródłowe w plikach dawców znajdują się w arkuszach nazwanych "Aktywność" 5. Tabele źródłowe w plikach dawców mają nagłówek...
Dzięki (at)Prot rozwiązanie jest ok przy założeniu, że dane w tabeli są udostępniane niewielkie ilości różnych komórek Spółki. Problem, że ta tabela jest udostępniana różnym komórkom w Spółce i różna jest konfiguracja potrzebnych kolumn. Niestety kreatywność użytkowników przerasta najśmielsze oczekiwania :crazyeyes: :shii: Finalnie pozostaję przy rozpoznawaniu...
Wzorowałem się na pliku z dwoma zmiennymi, który działa idealnie. Dodałem trzecią zmienną i wszystko się posypało.. dopiero zgłębiam wiedzę w temacie VBA i póki co nie jestem w stanie znaleźć błędu.. ale próbuje :) Dodano po 2 http://www.excelblog.pl/kryteria-filtrow...
:arrow: adamas_nt Tak - myślałem o formularzu jak w Accessie a dane trzymać w arkuszu. Jednak tych danych do wpisania jest tyle że.. uch. Ale można to trochę uprościć: W pierwszym arkuszu-dane jedna pełna pusta tabela - taka jak w arkuszu-baza . Jeden przycisk "Dodaj dane" który "wkleja" tą tabelkę pod tabele już istniejące w arkuszu-bazie (naciskany...
Witam, Otóż mam pewien problem i zastanawiam się czy możliwe jest: - mając dwie tabele w dwóch osobnych arkuszach - tabela Pracobiorca. składająca się z kolumn o nazwach: lp. | imię | nazwisko | wiek | zawód | staż pracy | adres, telefon, email | dodatkowe umiejętności, kwalifikacje - tabela Pracodawca składająca się z kolumn o nazwach: lp. | nazwa...
1. #N/D! - da się wyeliminować przez dodanie na zewnątrz formuły JEŻELI.ND albo JEŻELI.BŁĄD. Obie działają podobnie do funkcji JEŻELI, więc nie powinieneś mieć z nimi kłopotów 2. Da radę przeszukać kilka arkuszy jednocześnie - wystarczy w zakresie podać adresy zakresów w poszczególnych arkuszach rozdzielone średnikami, np. Arkusz1!C1:C3;Arkusz2!B1:B3,...
Możliwe, że w wyniku zainstalowania PQ w 13-tce zmieniły się standardowe funkcje menu pobierania danych i połączeń, ale wewnętrzne dane pliku mogłem podłączyć jedynie w PQ. Inaczej nie mogłem dojść do rozwiązania, jakie zaproponowałeś, chyba że bardziej dobitnie wskażesz ścieżkę postępowania. Niemniej z wykonanych prób wynika mi, że w taki czy inny...
Za pierwszym razem trochę roboty bo trzeba wypisać wszystkie modele ale za to potem masz gotowe zestawienie. Heh, dziś do tego wreszcie usiadłem, ale jak mam zrobić 323 modele po 4 komórki...to będę dzis do 14 siedział pewnie jak skończę raporty, mam nadzieję, że 3h wystarczą :) A takie pytanie nie na temat: Każdy dzień mam podzielony na 3 zmiany....
Tego typu zadania robiłem już (nie identyczne). Jeżeli temat jeszcze aktualny, mógłbym się zastanowić nad rozwiązaniem. Ja robię to w ten sposób: Procedura obliczeniowa znajduje się w oddzielnym (trzecim) pliku Excela. Te dwa źródłowe pozostają nienaruszone. Do pracy należy je wszystkie trzy otworzyć i uruchomić procedurę. Procedura przelatuje dane...
nie do końca wiem jak opisać moją potrzebę No to się postaraj.:) Staram się staram :) Póki co udało mi się znaleźć tworzenie osobnego arkusza dla każdej osoby z tabelą ( póki co niestety pustą). Dodano po 13 Nie napisałeś istotnej rzeczy - mianowicie, w której wersji Excela ma to działać? Jeśli w jednej z najnowszych (365 lub 2021), to można to rozwiązać...
Dzięki NAXIN, ale gdyby to było takie proste to nie wchodziłbym na forum. Nie da się tego zrobić w tabeli funkcją licznik bo policzy wszystkie powtórzenia w danym okresie (duble) jako odrębnych pracowników, podczas gdy faktycznie to będzie tylko 1 pracownik (w Twoim przykładzie: Wrocław, Pracownik1, 2 i 25 marca 2015 w tabeli policzony jest za 2-ch)...
Wydaje mi się, że wystarczyło by użyć funkcji wyszukaj.pionowo. 1. po pierwsze wartości z kolumny e (tak/nie) muszą się znaleźć pierwszej kolumnie Twojego arkusza z danymi (jeżeli w pierwsze kolumnie "A" znajdują się już jakieś wartość to musisz wstawić nową kolumnę i teraz w komórce A1 wpisujesz formułę "= F1" ("F" ponieważ po wstawieniu kolumny wszystko...
Witam wszystkich. Czy może ktoś pomóc mi i ustawić filtry w załączonej tabeli :( Niestety jestem bardzo słaby w Excelu stad moja prośba. W zakładce dane założyłem, tzn chciałem założyć filtr, ale jak zrobiłem to w ten sposób to nie mogę przefiltrować danych abym mógł przefiltrować np.. te pojazdy które mają procentowe zużycie z lat 15, albo przewidywany...
Najlepiej napisać trzeci kod. :) Jakiś czas temu rozpoznałem użycie SQL do takich działań i od tego czasu tego używam. Oczywiście już wcześniej napisane programy dzielące dane działają bez zmian, nie warto ich przerabiać. Ta metoda, pomimo jej niedoskonałości w VBA Excela, bardzo mi się podoba. Zasada działania jest taka: 1. Masz plik szablonu, z nagłówkami...
Witam Drogich Forumowiczów, Jako, że jestem laikiem w temacie mniej lub bardziej zaawansowanych funkcji Excela 2010, mam pewien problem związany z dokumentem tego programu. Utworzyłem sobie plik o nazwie "RFCh", w którym znajdują się dwa arkusze: 1 oraz 2. Arkusz 2 zawiera trzy kolumny oznaczone kolejno "Rodzaj", "Szerokość" i "Długość" i ma stanowić...
Chcę aby w arkuszu produkcja kolumna N , wpisując słowo 'got.' formuła przekopiowała mi cały wiersz do arkusza zrobione. No a jak "kolumna N" nie zna dobrze VBA :?: :D To jeśli W Excelu porusza(m) się biegle szuka(m) innych możliwych rozwiązań dla uzyskania pożądanego rezultatu. Przykładowo w Excelu 2007: 1. Porządkuje skoroszyt Produkcja.xls :sprawdzam...
Musiałbyś przesortować tabelkę wg 'data', malejąco. Wtedy można zrobić '<=' Witam Niestety sortowanie po dacie malejąco nie wchodzi w grę, arkusz z tą bazą ma taką specyfikę, że w kolejnych wierszach codziennie dodawane są nowe dane, a sortowanie jest tylko i wyłącznie na podstawie ID. Pozostałe dane wprowadzane w arkusz są często filtrowane za...
Witam Mam do rozwiązania zadanie z którym nie daję rady. Trzeba stworzyć w excelu raport sprzedaży dla sieci handlowej. Mam kilka sklepów w których sprzedaje sprzęt rtv/agd. W 1 arkuszu tworzę bazę danych . Model, Producent, moc,cena zakupu, cena sprzedaży, sprzedaż w poszczególnych tygodniach. Produktów jest sporo około 1000 pozycji. W osobnym arkuszu...
Witam, Sytuacja wygląda następująco. Mam pliki "Stan magazynu" oraz "Komponenty" . W pierwszym z nich muszę zrobić sumaryczne zestawienie części będących na magazynie, liczbę ich sztuk, koszta, zapotrzebowanie itd. W pliku "Komponenty" znajdują się zakładki ("Blachy stalowe", "Blachy aluminiowe", itd...) odpowiadają przykładowym numerom komponentów...
Witam, próbowałem rozpisać kod na generowanie tabel przestawnych w Excelu (zależy mi na automatyzacji mojej pracy), który wygląda następująco : Sub GenerujTP() If NienormalnyArkusz Then Exit Sub If NienormalneOkno Then Exit Sub If BrakZakresu Then Exit Sub If JestTP Then Exit Sub Dim zakres As Range Set zakres = ActiveCell.CurrentRegion Dim SkorTP As...
Wybierz filtr niestandardowy i tam "kończy się na" i wpisz tam 1:00. Ewentualnie dorób dodatkową kolumnę która będzie zawierała samą godzinę - za pomocą funkcji "=GODZINA(A1)" gdzie A1 to komórka z czasem. Wtedy włączasz autofiltr i sobie wyklikujesz wybraną godzinę. Dodano po 29 Ale masz bałagan w tej tabeli... Dane dane dane i nagle sru... znowu jakieś...
Tabele przestawne to ja umiem zrobić. Tutaj muszę zastosować filtrowanie zaawansowane najwyraźniej, ponieważ muszę potem mieć dane do wykorzystania (trzeba na ich podstawie zrobić wykres). Ktoś pomoże?
nie wiem jak zastosować sumę warunków W przedstawionym pliku czas(3) starałem się wykorzystać optymalne dla Twojego zadania (IMHO :D ) - formuły tablicowe. Oczywiście można próbować i innych rozwiązań - choć ze względu na "jakość" danych efekt będzie równie cząstkowy. W w/w arkuszu też masz możliwość filtrowania (po nazwiskach) całej tabeli i wówczas...
Witam Jak w temacie czy jest możliwość przyspieszenia eksportu danych z kilku kwerend do jednego pliku Excel? Stworzyłem bazę na podstawie dużego pliku excelowego. Zaciągam dane do tabeli access ( tabele połączone aby na bieżąco dane się aktualizowały ). Na podstawie tabeli ( już z Accessa ) utworzyłem około 10 kwerend wybierających z których każda...
To co radzi ci Lutek49 jest właśnie rozwiązaniem na twój problem. Jeżeli chcesz wiedzieć tylko chwilowo jaką masz sumę dla danego miasta przy zastosowanym filtrze zaznacz po wybraniu np. Warszawy komórki z liczbami, a na pasku stanu pojawi sie suma (jeżeli jest ustawiona jako suma a liczby są liczbami a nie tekstem). Możesz to zrobić "automatycznie"...
Witam serdecznie Użytkowników, mam pewien problem, z którym niestety sobie nie radzę. Próbowałem złożyć do kupy kilka tematów znalezionych na tym forum, ale niestety bez rezultatów. O co chodzi? Już wyjaśniam. Mam pewien duży zbiór plików tekstowych (przykładowy jest w załączniku 'przyklad.txt'). Chciałbym masowo importować te pliki do excela jako osobne...
Witam Robię wykresy do analizy za pomocą tabeli przestawnej w MS Excel 2007 i mam problem z połączeniem danych przedstawianych na wykresie. Jako przykład mojego problemu posłuży charakterystyka częstotliwości korzystania z wideokonferencji wśród danej grupy, z podziałem na kobiety i mężczyzn. Otóż, kiedy przedstawiam dane w tabeli przestawnej jako procent...
filtrowanie tabeli excel filtrowanie danych excel filtrowanie danych kolumny
yamaha amplituner tuner stereo prąd ssania cordoba pompa paliwa
projektor hy300 projektor hy300
Radio w Nissan Primera P12 działa nieregularnie Efekt "Red Eye" na matrycy WS2812B 32x8 z Arduino