Dzień dobry, Jeżeli praca kończy się w następnej dobie, to do różnicy czasów należy dodać 1 (Excel liczy czas w dobach) - zakładam, że praca nie trwa jednorazowo dłużej niż 24 godziny. Przy sumie ogólnej (z wielu dni) trzeba ustawić format wyświetlania na niestandardowy [gg]:mm (jeśli mają być godziny i minuty), inaczej wyświetlona będzie tylko końcówka...
Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)
Witam Potrzebuję formułę, która obliczy mi przepracowane godziny świąteczne. Problem polega na tym, że praca może się zacząć o każdej porze dnia i nocy i może trwać dowolnie długo. Praca będzie od poniedziałku do niedzieli. Dodatkowo dni świąteczne liczone są w godzinach od 7:00 w niedzielę (lub święto) do 7:00 w poniedziałek (lub następnego dnia) ....
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
Po wpisaniu godzin znowu mam 16-stki Sorry, rzeczywiście formuły w tablicy (od A do O) są "przeciągnięte" tylko do wiersza 19 :oops: - musisz je przeciągnąć do końca tabeli :idea: zaokrąglenie godzin do 30min to wystarczy zmienić w kolumnie G i H ? Tak wystarczy w tych kolumnach - chodzi jednak o to żebyś nie próbował dwukrotnie zaokrąglać - raz w...
Dziękuję, mogę zastosować manewr z 6:59 i jest ok. I ostatni problem mam z sumowaniem godzin z całego miesiąca na grafiku. Czy ma Pan na to jakiś pomysł. Może mogę zsumować formuły wyliczające ilość godzin na karcie pracy?
Ale nie ma nic niemożliwego. Pan Maciej Gonet prawdopodobnie można utworzył by formułę. Lub można użyć makra. W każdym przypadku powinniśmy myśleć. Ale wtedy będzie trudny do planowania w przyszłości
jak zmieniam dowolna godzine to odrazu we wszystkich komorkach w kolumnie zmieniaja sie na taka sama ;(
To akurat nie wymaga za bardzo formuły!
tylko ta wpisana funkcja w tamtym pliku Masz alternatywę :D : albo zbudujesz tabelę dokładnie taką jak w "tamtym pliku" (z podaniem przerw na "Lunch" itd :D ) i wykorzystasz "tamtą formułę" ; albo dla swojej prostej tabeli :!: wykorzystasz przedstawione prostsze formuły :cunning:
Należy zauważyć, że w programie Excel w formacie 'data-czas' dzień jest równa jednostce i nie 24. Tzn. 12:00 na ekranie liczba rzeczywiście 0,5. =JEŻELI(R20="W";"W";JEŻELI(R20="U";"08:0... 24 -R20)+S20);S20-R20)))
Pamiętaj tylko że godziny pracy nie mogą przekroczyć godziny 24:00 bo formuła nie jest na to przygotowana. (nie mówiąc o nadgodzinach i nockach)
Dzięki za ww. formułę, o to właśnie mi chodziło. To co zaczęliśmy 27 kwietnia dotyczyło czegoś innego, tam tą formułę zastosowałem w innej komórce. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
Można i bez TP, samymi formułami, patrz załącznik.
W kolumnie F masz formuły: E7 - B7, czyli 33 godz - 2 godz = 1 dzień i 7 godz. Excel pokazuje Ci tylko 7 godz a w domyśle masz 31 godz. Dlatego pokazuje Ci taką sumę godzin. Popraw projekt od początku.
Tak to excel 2010 ale nie chodzi o zwykłe sumowanie a o to by formuła mając zapisane godziny pracy dla każdego dnia w formie od do na końcu wyliczała sumę godzin przepracowanych w danym miesiącu, czyli wyliczała że np.1 maja ktoś pracował 8 godzin, drugiego 12 itp. ale by też uwzględniała uw i ch( czyli nie traktowała ich jako błąd tylko pomijała).
Witam, Szukam formuły, która zliczy mi ilu pracowników jest o konkretnej godzinie w pracy. Załóżmy, że dany pracownik wypełnia tabelkę, w której zapisuje na którą godzinę przyszedł do pracy oraz ile godzin był w pracy (np. 8;4-co oznacza, że przyszedł na 8 i był 4 godziny w pracy, czyli do 12). Każdy kolejny pracownik robi dokładnie tak samo. Mój problem...
Witam, Chcialabym dolaczyc sie do tego tematu. Przygotowuje arkusz kalkulacyjny o czasie pracy ale rowniez mam problem z przeliczeniem czasu na liczbe godzin. Zalaczam moj arkusz i bede wdzieczna za pomoc. Pozdrawiam Proszę nie dołączać się do cudzych tematów ze swoim problemem. Post został wydzielony do osobnego wątku. ---- Wydzielono z tematu: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
https://obrazki.elektroda.pl/3680898300_... Dzień dobry, Mam problem ze znalezieniem/wymyśleniem formuły do zliczania godzin z tego grafiku. Jestem początkująca na stanowisku managera, a moja szefowa jest bardzo wymagająca i chce, aby po wpisaniu w takim formacie ,,14-6'' itp zliczało godziny dla każdego pracownika. Heeelp :cry: :cry:...
Witam, proszę Was o pomoc. Przeszukałam już kilkadziesiąt forów internetowych, nad czym spędziłam już 4h, ale nadaj nie znalazłam rozwiązania:(:( Mam dwie kolumny: 1) z datą i godziną i 2) z czasem pracy 23/07/2014 07:007.46 23/07/2014 14:4614.56 24/07/2014 05:4212.48 Proszę was o pomoc w stworzeniu formuły, która pozwoli uwzględnić mi zakres czasowy...
Witajcie Chce stworzyć formułe która by zliczała pracowników w danej godzinie, np: jezeli pracownik pracuje pomiedzy 14-15 to jest liczony jako 1, natomiast jak pracuje 15min to jest liczony jako 0,25 i tak dalej. Załaczyłem zeszyt z Exela i sa tam dwa arkusze, jeden to sam grafik a drugi to włąsnie cała tabela któa by miała zliczać. Mam nadzieje że...
Witam Wszystkich, pewnie już to było poruszane ale ja jako laik nie mogę znaleźć odpowiedniego rozwiązania. Mama grafik podzielony na rózne zmiany gdzienp. 1i2 to 8 godzin n2 to 7 a D to 10. Czy dało by radę stwożyć taką formułę która liczyła by to razem dla każdej osoby? pozdrawiam, Tomek
Witam Postanowiłem zrobić tabelkę w Excelu do liczenia godzin czasu pracy . Jednak jest to takie proste i takie trudne . Kombinowałem jak to sformatować żeby wszystko wyliczało samo po wpisaniu godzin , ale wylicza jakieś bzdury . Ściągałem tez gotowca tabelka udostępniona przez office.microsoft.com/pl Tygodniowa ewidencja czasu pracy . ale tam tez...
Potrzebuje wygenerować poprzez godziny 6:00-14:00 - I zmiana; 14:00-22:00 - II zmiana, 22:00-06:00 - III zmiana. jak powinna brzmieć reguła żeby zliczała ilość w danej zmianie >?
Niestety nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem. Otóż chcę zrobić listy godzin dla pracowników w arkuszy tak by wystarczyło, że wpiszę godziny od do i automatycznie uzupełni się liczba godzin i suma należnych pieniążków. Pierwszy problem to suma godzin, nie mogę zrobić tak, by 30min pokazywało jako 0,5 a sumę godzin jako zwykłą liczbę a nie...
Witam próbuję rozgryźć regułę żeby w jednej komórce naliczała i nadgodziny a zarazem w tej samej odejmowała jeśli będzie mniej niż 8 godzin. komórki E6, E7, E8, E9. Pomoże ktoś rozwiązać mi ten problem ? z góry dziękuję.
Witam wszystkich zwracam sie do was z prośbą o pomoc w roździeleniu ogólnego czasu pracy na godziny zmian w nim przypadające ( poszczególne okresy w ciągu dnia są różnie naliczane), przykład umieściłem w załączniku, w Polu F8 zawarta jest formuła licząca czas od.do. czekam na wasze sugestie. Dodano po 2
Witaj, nie bardzo rozumiem co masz na mysli z tym 00:30 w godzinach nocnych i w jakim celu odejmujesz to od wyniku. Wynik jest ujemny dlatego sa krzyzyki. Chodzi Tobie o dodatkowa premie nocna? EDIT: poprostu objasnij co ta formula ma obliczac zebym w ogole mogl sie w niej odnalezc
Zapewne problem tkwi w (partokrotnym) "sztywnym" odwołaniu do komórki $O$23 w formule. Skopiuj formułę do pierwszego wiersza. Zaznacz tą komórkę i bylejaką inną obok wciśnij CTRL+H i zamień $O$23 na komórkę gdzie masz "stałą" 24:00 np O2 ale pamiętaj o dolarach czyli $O$2. Następnie skopiuj tą komórkę z poprawioną formułą w dół. Myśle że jasno - jak...
Jeśli chodzi o te dwa minusy, to służą one do zamiany wartości pseudotekstowej czasu "6:0" na liczbę (w tym przypadku 0,25). Natomiast co do funkcji MAKS.WARUNKÓW byłem przekonany, że ona już była dostępna w Excelu 2016, ale widzę, że jest dopiero w w wersji 2019. To trzeba poszukać jakiegoś rozwiązania zastępczego. Zamiast MAKS.WARUNKÓW możesz użyć:...
Witaj ponownie, Dałbyś jeszcze radę z formułą na sumowanie godzin z minutami?
Nie zauważyłem wcześniej tego sumowania. Czyli wracamy do liczb. Poprawiłem formuły, wpisałem zera w formacie tekstowym zrozumiałego dla CZAS.WARTOŚĆ. Pamiętaj, że formuła CZAS.WARTOŚĆ(PRAWY("1:00-5:00";5)) zwróci błąd. Czas płynie tylko w jednym kierunku i nie może być minusowy, nawet w Excelu... Zerknij do załącznika, nie sprawdzałem poprawności sumy....
Zmień wobec tego formułę na (podaje dla mojego przykładu wpis dla H2): =24*(C2-B2-((E2-D2)+(G2-F2))) Format zmień z czasu na liczbowy.
To napisz może prościutki przykład jak byś to rozwiązał. Na razie zmodyfikowałem trochę formuły - w/g Twoich sugestii - ale i tak nie obyło się bez kol. pomocniczej D , ponieważ trzeba oddzielnie zmodyfikować minuty bo np. 36min. = 36/60 = 6/10 <> 36/100. Poniżej formuła po zmianach. Pozdrowienia.
Zdradzisz jak to zrobiłeś ? Rozwiń plusik i zobacz całą formułę. Główna formuła licząca godziny w danym dniu to: =WARTOŚĆ(PRAWY(D6;DŁ(D6)-ZNAJDŹ("-";D6;1... Reszta to proste warunki jeżeli() Czy też wytłumaczyć powyższą formułę (jak liczy) ?
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
Wiem. pisałem o tym jednak nie mam na razie za dużo czasu by przysiąść a wbrew pozorom nie jest to takie proste. Choć może trudność wynika z opcji podwójnego liczenia czasu. Jeszcze jedno pytanie jakie będzie rate poniżej bo właściwie przez to rozwala mi co chwilę koncepcję (podwójnie liczony czas w przerwie i kolejnym wierszu): [syntax=text] Praca...
" Voodoo4 " - podałem Ci drugi sposób (uniwersalny) który oblicza ilość godzin niezależnie czy masz zmianę od 23:00 - 7:00 czy 7:00 - 15:00 wystarczy podać godziny od do i masz wynik ile godzin pracowałeś. Formuła ta wymaga tylko podania dodatkowo daty, bo jak wiesz zaczynając pracę powiedzmy: 23:00 podajesz inną datę niż po północy bo jakby nie było...
Na początek: Chodzi o to, żebyś wstawił plik ze swoim grafikiem (przykładowe dane, oryginalny układ). Nikt nie będzie 2x układał formuł...
Problem w tym że strona nie chce puścic pliku z rozszerzeniem xls pozwala tylko na jpg albo jakies tam obrazki, i filmy. A mam problem z tą formułą.
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Spróbuj w ten sposób. W C2 wklej =SUMA.JEŻELI(ADR.POŚR("' "&C$1&"'!B$3:B$181"... "&C$1&"'!AH$3:AH$181"... i możesz kopiować we wszystkie strony. Jest jeden kłopot. Nazwy arkuszy rozpoczynają się od spacji, w nagłówkach jest różnie. W formule przyjąłem, że spacja jest...
Zdaje się, że największa godzina, to 24:00.;) Nie wymagaj od Excela, że będzie wiedział, co chcesz zrobić. 40:00-20:00<>20:00 Trzymaj godziny i minuty w oddzielnych polach i napisz formułę obliczająca.
Ktoś ma jakiś pomysł Trudno zrozumieć na czym ma polegać Twoje "monitorowanie" czasu pracy :roll: Mając jednak pewne doświadczenie w tworzeniu różnorodnych grafików - nasuwa mi się myśl :idea: , że niepotrzebnie komplikujesz sobie formuły w tym arkuszu i napotykasz wówczas różne problemy - głównie ze względu na niezrozumienie różnicy pomiędzy tym co...
Mam do policzenia czas trwania procesu, jeżeli zaczął się on 2018-02-12 16:59 a zakończył się 2018-02-13 07:45. Czas pracy jest liczony tylko od godziny 7:00 do 16:00 i tylko w dni robocze. Jeśli to tylko takie specyficzne przypadki jak w Twoim przykładzie (w każdym tylko 2 dni robocze :D ) to poprzez kilka kolumn pomocniczych można uzyskać pożądany...
JEstem początkująca w excelu a potrzbuję zrobić grafik dla pracowników. Pozwolę sobie zacząć od początku - to są absolutnie podstawowe formuły, jak dostałaś pracę bez podstaw znajomości pakietu? Robisz sobie sumę, zakres, dajesz "A" i masz sumę wystąpień "A" dla danego pracownika, analogicznie z "B". Gotowej formuły Ci nie podam, bo nawet nie wiem...
Dobrze by było jak te formuły miały charakter stały, uwzględniając np. zmianę dnia w tygodniu (ponieważ inaczej rozlicza się godziny w dzień roboczy, a inaczej w święto). Zrób dodatkową kolumnę, którą będziesz wyróżniał dzień wolny/sobota-niedziela/święto od normalnego dnia pracy. Wtedy wartość z tej kolumny ta może posłużyć za warunek do zmiany sposobu...
W załączeniu "przetranponowanie" tabel by nie było ukrytych kolumn i czerwone ostrzeżenie jezeli dwa rozpoczęcia będa wcześniej niż 24 godziny od siebie (tylko w marcu jeden przypadek - ale nie wiem czy sam go nie zrobiłem) Nie wiem czy ostrzeżenie o 24 godzinach dobrze działa kiedy będa kody "literowe". Sprawdź. Co do tych 7 dni i 36 godzin - cały...
W poprzednim załączniku za daleko skopiowałem formułę i w sobotę w stawce x1 nie potrzebnie ona wylądowała :P Co do liczenia od północy do północy to trzeba wpisać początek na 00:00 a koniec na 24:00 (wyświetli 00:00) ale policzy jako następną dobę. i wyjdzie oczekiwane 14 x1 i 10 x1,5 :) Niestety jeżeli zaczniemy o każdej innej godzinie np. w pon....
Wiesz co, za daleko to poszło tu pojawiają się jeszcze inne błędy. Musze to przemyśleć od początku. edit ----------------------------------------... Trzeba było tak zrobić od początku - nie było by tylu problemów. Skróciłem formułę ale dodałem "zamianę" danych co jest logiczne: Jeżeli godzina końca jest mniejsza od godziny początku to znaczy, że godzina...
W tym nowym pliku zmieniło się oznaczenie godzin, było od 0 do 23, co rozumiałem tak, że 0 oznacza przedział od 0:00 do 0:59, 1 to przedział 1:00 do 1:59 itd. 23 to przedział od 23:00 do 23:59. I to wydawało mi się logiczne. Teraz jest numeracja od 1 do 24. Jak należy ją rozumieć? To ma wpływ na postać formuł. Jeśli będzie wskazany przedział czasu 20-4,...
Oj... a u mnie wszystko skaszaniło :/ jest tak : licze czas pracy kilku maszyn, w kolumnie O5:012 mam wyniki poszczególnych jednostek w formacie czas (gg:mm) w sytuacji gdy maszyna nie pracowała, mamy wynik : 0:00 , ale jak pracowała 24 godziny to też pokazuje 0:00 . Suma pracy ich wszystkich to zupełny kosmos ... format: niestandardowe [g]:mm daje...
Z pomocą nie ma problemu. Sugeruję jednak żebyś stworzył sobie jakieś przykładowe formy arkuszy z danymi i miejscami na oczekiwane wyniki. Wtedy łatwiejsza jest pomoc w stylu gdzie jakiej formuły (lub makro) użyć.
Jeśli godziny w kolumnie A wypadają w godzinach pracy, to powinna wystarczyć taka formuła: [syntax=text]=MOD(A2;1)-MOD(A1;1)+(DNI.R...
Najprościej będzie jak zamieścisz ten swój "niedziałający" plik :D Trudno w ciemno przewidywać czy pominęłaś jakiś nawias w formule :?: czy to np jakieś błędy formatowania :?:
Spróbuj wstawić taka formułę: =JEŻELI(ORAZ(GODZINA(E26-F26)<22;GODZ... W komórce przykładowej E26 wstawiaj datę i czas końca pracy. W F26 czas pracy
Witam, chciałabym prosić o pomoc w utworzeniu formuły, Mianowice potrzebuje utworzyć spredsheet w Excel, zaznaczający ze maszyna powinna mieć wymieniony olej, powinno to być po ok 200 godzinach pracy, przykład tabelki jak to mogło by wyglądać jest poniżej, niestety nie umiem sama wymyślić formuły, próbowałam na wiele rożnych sposobów ale mi nie wychodzi...
Dziękuję za pomoc. Wcześniej skorzystałem już z formuły kolegi swaldeks, i z taką formułą zadanie poszło. Niemniej w ramach ćwiczeń sprawdzę jeszcze "produkt" kol. paweliw.
1to pierwsza zmiana 2 to druga. Kazda zmiana to 8 godzin pracy. Chodzilo o to zeby formula sprawdzala mi ilosc godzin i sumowala je z kazdego dnia. Jezeli jest wolne to pomija.
Tyle że od sun do sat jest wpisywane wszystko, ale nie godziny (godzina ma z założenia format XX:XX). Tak więc wpisujesz tam 1) zakresy 2) czasem dwa zakresy na dzień 3) dodatkowe oznaczenia (jakaś literka T) To nie są dane, które Excel łatwo obrobi. Gdybyś ujednolicił w jakiś sposób te wpisy byłoby prościej na pewno. Jeśli założymy, że dodatki typu...
Jak wyzej... komorka a1 to data 2015-04-01, b1 to godzina 09:40 komorka c1 to data 2015-04-07, d1 to godzina 13:09 jak obliczyc roznice miedzy tymi datami tak by policzylo mi tylko dni robocze a do tego liczylo tylko godziny pracy tj 09-17? Jest to do ogarniecia jakas formula wogole?
formuła godzina praca godzina praca formuła excel godzina praca
zmieniarka przerywa elm327 kasować błąd zawijanie wierszy
nissan quashqai nissan quashqai
Trakcja w samochodzie: Zrozumienie i znaczenie Check Engine w skuterze Junak 103 - przyczyny i diagnostyka