Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)
Pamiętaj tylko że godziny pracy nie mogą przekroczyć godziny 24:00 bo formuła nie jest na to przygotowana. (nie mówiąc o nadgodzinach i nockach)
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
Proponuję taki sposób oznaczania: http://obrazki.elektroda.pl/5230973500_1...
Witam mam ogromną prośbę, muszę utworzyć grafik pracy pracownika ochrony (co już udało mi się zrobić) oraz powiązaną z nim kartę pracy i tu pojawiają się dwa problemy ponieważ kiedy w karcie pracy stosuję formułę=JEŻELI((Arkusz1!C7-Arkusz1!C8)&l... zliczającą mi ilość przepracowanych godzin w danym dniu...
Trudne... ale wykonalne w pol godziny ;D. nie mam czasu sprawdzic, ale powinno byc ok. Pisalem w OpenOffice, wiec nie wiem czy na excell ruszy bez problemow. Jak cos moge rzucic orginal z OpenOffice. Pozdrawiam.
Witaj ponownie, Dałbyś jeszcze radę z formułą na sumowanie godzin z minutami?
Daj plik to może ktoś Ci pomoże, dopisze formułę.
Jeśli chodzi o te dwa minusy, to służą one do zamiany wartości pseudotekstowej czasu "6:0" na liczbę (w tym przypadku 0,25). Natomiast co do funkcji MAKS.WARUNKÓW byłem przekonany, że ona już była dostępna w Excelu 2016, ale widzę, że jest dopiero w w wersji 2019. To trzeba poszukać jakiegoś rozwiązania zastępczego. Zamiast MAKS.WARUNKÓW możesz użyć:...
Problem w tym że strona nie chce puścic pliku z rozszerzeniem xls pozwala tylko na jpg albo jakies tam obrazki, i filmy. A mam problem z tą formułą.
Zapewne problem tkwi w (partokrotnym) "sztywnym" odwołaniu do komórki $O$23 w formule. Skopiuj formułę do pierwszego wiersza. Zaznacz tą komórkę i bylejaką inną obok wciśnij CTRL+H i zamień $O$23 na komórkę gdzie masz "stałą" 24:00 np O2 ale pamiętaj o dolarach czyli $O$2. Następnie skopiuj tą komórkę z poprawioną formułą w dół. Myśle że jasno - jak...
To akurat nie wymaga za bardzo formuły!
Zdradzisz jak to zrobiłeś ? Rozwiń plusik i zobacz całą formułę. Główna formuła licząca godziny w danym dniu to: =WARTOŚĆ(PRAWY(D6;DŁ(D6)-ZNAJDŹ("-";D6;1... Reszta to proste warunki jeżeli() Czy też wytłumaczyć powyższą formułę (jak liczy) ?
Zdaje się, że największa godzina, to 24:00.;) Nie wymagaj od Excela, że będzie wiedział, co chcesz zrobić. 40:00-20:00<>20:00 Trzymaj godziny i minuty w oddzielnych polach i napisz formułę obliczająca.
Nie zauważyłem wcześniej tego sumowania. Czyli wracamy do liczb. Poprawiłem formuły, wpisałem zera w formacie tekstowym zrozumiałego dla CZAS.WARTOŚĆ. Pamiętaj, że formuła CZAS.WARTOŚĆ(PRAWY("1:00-5:00";5)) zwróci błąd. Czas płynie tylko w jednym kierunku i nie może być minusowy, nawet w Excelu... Zerknij do załącznika, nie sprawdzałem poprawności sumy....
Wiem. pisałem o tym jednak nie mam na razie za dużo czasu by przysiąść a wbrew pozorom nie jest to takie proste. Choć może trudność wynika z opcji podwójnego liczenia czasu. Jeszcze jedno pytanie jakie będzie rate poniżej bo właściwie przez to rozwala mi co chwilę koncepcję (podwójnie liczony czas w przerwie i kolejnym wierszu): [syntax=text] Praca...
Zmień wobec tego formułę na (podaje dla mojego przykładu wpis dla H2): =24*(C2-B2-((E2-D2)+(G2-F2))) Format zmień z czasu na liczbowy.
Można i bez TP, samymi formułami, patrz załącznik.
Należy zauważyć, że w programie Excel w formacie 'data-czas' dzień jest równa jednostce i nie 24. Tzn. 12:00 na ekranie liczba rzeczywiście 0,5. =JEŻELI(R20="W";"W";JEŻELI(R20="U";"08:0... 24 -R20)+S20);S20-R20)))
Witam Proszę o pomoc, jestem początkująca w Excelu, a potrzebuję zrobić grafik dla pracowników. W kalendarzu w poszczególnych dniach chcę wpisywać symbole, a nie wartości. I tak A ma oznaczać 8h, B ma oznaczać 12h. Więc wpisuję w tabeli literki, ale chciałabym, abym na koniec miesiąca mogła zrobić podsumowanie. Czy jest jakaś formuła, która mi ułatwi...
tylko ta wpisana funkcja w tamtym pliku Masz alternatywę :D : albo zbudujesz tabelę dokładnie taką jak w "tamtym pliku" (z podaniem przerw na "Lunch" itd :D ) i wykorzystasz "tamtą formułę" ; albo dla swojej prostej tabeli :!: wykorzystasz przedstawione prostsze formuły :cunning:
A do czego w takim systemie (planowania ? ewidencji ? tworzenia grafiku) potrzebny Ci jest Excel :?: Jeśli do zliczania godzin każdego pracownika to wystarczy Ci formuła =(31-ILE.NIEPUSTYCH(A2:AE2))*12 - przeciągnięta w kolumnie AF :D
Jeśli godziny w kolumnie A wypadają w godzinach pracy, to powinna wystarczyć taka formuła: [syntax=text]=MOD(A2;1)-MOD(A1;1)+(DNI.R...
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
" Voodoo4 " - podałem Ci drugi sposób (uniwersalny) który oblicza ilość godzin niezależnie czy masz zmianę od 23:00 - 7:00 czy 7:00 - 15:00 wystarczy podać godziny od do i masz wynik ile godzin pracowałeś. Formuła ta wymaga tylko podania dodatkowo daty, bo jak wiesz zaczynając pracę powiedzmy: 23:00 podajesz inną datę niż po północy bo jakby nie było...
Dzięki za ww. formułę, o to właśnie mi chodziło. To co zaczęliśmy 27 kwietnia dotyczyło czegoś innego, tam tą formułę zastosowałem w innej komórce. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
Tyle że od sun do sat jest wpisywane wszystko, ale nie godziny (godzina ma z założenia format XX:XX). Tak więc wpisujesz tam 1) zakresy 2) czasem dwa zakresy na dzień 3) dodatkowe oznaczenia (jakaś literka T) To nie są dane, które Excel łatwo obrobi. Gdybyś ujednolicił w jakiś sposób te wpisy byłoby prościej na pewno. Jeśli założymy, że dodatki typu...
Spróbuj wstawić taka formułę: =JEŻELI(ORAZ(GODZINA(E26-F26)<22;GODZ... W komórce przykładowej E26 wstawiaj datę i czas końca pracy. W F26 czas pracy
Dzień dobry, Jeżeli praca kończy się w następnej dobie, to do różnicy czasów należy dodać 1 (Excel liczy czas w dobach) - zakładam, że praca nie trwa jednorazowo dłużej niż 24 godziny. Przy sumie ogólnej (z wielu dni) trzeba ustawić format wyświetlania na niestandardowy [gg]:mm (jeśli mają być godziny i minuty), inaczej wyświetlona będzie tylko końcówka...
W poprzednim załączniku za daleko skopiowałem formułę i w sobotę w stawce x1 nie potrzebnie ona wylądowała :P Co do liczenia od północy do północy to trzeba wpisać początek na 00:00 a koniec na 24:00 (wyświetli 00:00) ale policzy jako następną dobę. i wyjdzie oczekiwane 14 x1 i 10 x1,5 :) Niestety jeżeli zaczniemy o każdej innej godzinie np. w pon....
Oj... a u mnie wszystko skaszaniło :/ jest tak : licze czas pracy kilku maszyn, w kolumnie O5:012 mam wyniki poszczególnych jednostek w formacie czas (gg:mm) w sytuacji gdy maszyna nie pracowała, mamy wynik : 0:00 , ale jak pracowała 24 godziny to też pokazuje 0:00 . Suma pracy ich wszystkich to zupełny kosmos ... format: niestandardowe [g]:mm daje...
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Oj, nie jest dobrze. Czy kolumna D jest potrzebna czy nie, to już sprawa dyskusyjna - w zależności od potrzeb. Niemniej jednak do obliczenia sumy godzin z zakresu ta kolumna w ogóle nie jest potrzebna . Funkcja Wartość jest niepotrzebna - "godziny" w Excelu są liczbami !! Formuła w kolumnie C jest błędna - nie można ZAWSZE dodawać 1, bo to oznacza dodanie...
To trochę bardziej formułę skomplikuje :wink: No, ładne mi "trochę"... Przy JEŻELI(która godzina? nawet sobie nie wyobrażam :)
Dziękuję za pomoc. Wcześniej skorzystałem już z formuły kolegi swaldeks, i z taką formułą zadanie poszło. Niemniej w ramach ćwiczeń sprawdzę jeszcze "produkt" kol. paweliw.
Tak jak napisałem: formatowaniem warunkowym formuła [syntax=text]=LUB(C$4="So";C$4="N")[/syn... w zakresie $C$4:$AF$8
Witam Potrzebuję formułę, która obliczy mi przepracowane godziny świąteczne. Problem polega na tym, że praca może się zacząć o każdej porze dnia i nocy i może trwać dowolnie długo. Praca będzie od poniedziałku do niedzieli. Dodatkowo dni świąteczne liczone są w godzinach od 7:00 w niedzielę (lub święto) do 7:00 w poniedziałek (lub następnego dnia) ....
mam problem zrobiłam ewidencję czasu pracy dla pracowników, excel wylicza mi urlopy itp. nieobecności ale nie wiem jaką napisać formułę aby wyliczyła mi godziny nadliczbowe z całego miesiąca, wygląda to w ten sposób iż ja wpisuje w komórce godziny przepracowane np.10 godz a w wierszu nadliczbowe powinno pokazywać mi się 2 godz. proszę o pomoc
Wiesz co, za daleko to poszło tu pojawiają się jeszcze inne błędy. Musze to przemyśleć od początku. edit ----------------------------------------... Trzeba było tak zrobić od początku - nie było by tylu problemów. Skróciłem formułę ale dodałem "zamianę" danych co jest logiczne: Jeżeli godzina końca jest mniejsza od godziny początku to znaczy, że godzina...
Po wpisaniu godzin znowu mam 16-stki Sorry, rzeczywiście formuły w tablicy (od A do O) są "przeciągnięte" tylko do wiersza 19 :oops: - musisz je przeciągnąć do końca tabeli :idea: zaokrąglenie godzin do 30min to wystarczy zmienić w kolumnie G i H ? Tak wystarczy w tych kolumnach - chodzi jednak o to żebyś nie próbował dwukrotnie zaokrąglać - raz w...
nie ma dla mnie znaczenia w który dzień i komu zostaną oddane godziny. A powinno. Pomyśl. Jeżeli dany pracownik odbierze święto w tym samym miesiącu to nie ma sprawy - dla niego podstawą jest 144 godziny i tak ma być. Jeżeli jednak dany pracownik odbierze święto w grudniu to podstawą godzin pracy dla niego jest właśnie 152 Bo jeżeli będzie miał podstawę...
W kolumnie F masz formuły: E7 - B7, czyli 33 godz - 2 godz = 1 dzień i 7 godz. Excel pokazuje Ci tylko 7 godz a w domyśle masz 31 godz. Dlatego pokazuje Ci taką sumę godzin. Popraw projekt od początku.
Wybieranie nazwiska można najprościej zrealizować za pomocą sprawdzania poprawności. Nie wiem jak to jest w najnowszych wersjach Excel-a ale w starszych lista musi być na tym samym arkuszu. Jeżeli taka lokalizacja listy Ci nie przeszkadza (na arkuszach jest dużo wolnego miejsca) sugeruję ten wybór. Do określenia dnia tygodnia można użyć: =DZIEŃ.TYG(komórka...
Pierwsza sprawa musisz gdzieś zapisywać jaka data to który dzień tygodnia -> funkcja DZIEŃ.TYG(komórka z zapisaną datą; typ), gdzie typ = 1 - Liczby od 1 (niedziela) do 7 (sobota), 2- Liczby od 1 (poniedziałek) do 7 (niedziela), 3 - Liczby od 0 (poniedziałek) do 6 (niedziela). Później robisz formułę, wykorzystując funkcję JEŻELI. Przykład dodałem w...
Cześć. Problem nie jest skomplikowany, tylko jest mimo swojej prostoty trochę żmudny w oprogramowaniu. W przypadku takiego problemu może wystąpić aż 9 różnych sytuacji, z której każda sytuacja ma inne rozwiązanie: - godzina startu to może być przedział 6..22 albo 22..6 - godzina końca to może być przedział 6..22 albo 22..6 - w każdym przypadku godzina...
W załączeniu "przetranponowanie" tabel by nie było ukrytych kolumn i czerwone ostrzeżenie jezeli dwa rozpoczęcia będa wcześniej niż 24 godziny od siebie (tylko w marcu jeden przypadek - ale nie wiem czy sam go nie zrobiłem) Nie wiem czy ostrzeżenie o 24 godzinach dobrze działa kiedy będa kody "literowe". Sprawdź. Co do tych 7 dni i 36 godzin - cały...
Potrzebuję pilnej pomocy: Proszę o stworzenie formuły która policzyć nadgodziny: Pierwsze 8 godziny pracy to nominale: N Powyżej 8h pracy do (10 godzin przepracownych): 50% I powyżej 10 godzin pracy to: 100% Proszę o pilną odpowiedz lub plik .xls Dodano po 2 Załącznik Załącznik Załącznik ZałącznikZałącznik Załącznik
Witam, Mam pewien problem. Potrzebuję policzyć ile godzin w czasie pracy pracownika trafia w godziny nocne. Wg przepisów jest limit ilości godzin które pracownik może przepracować w nocy i chciałbym móc to sprawdzać na podstawie raportów z zegara w firmie (odbijanie czasu wejścia i wyjścia). Forma zapisu to: A1 Godzina rozpoczecia pracy B1 Godzina zakonczenia...
Po wklejeniu tego kodu VBA który napisałeś i wpisaniu w żółtej komórce =SumaGodzin(B20:AF20;$AI$5:$AN$16;6) wyskakuje mi taki oto komunikat #NAZWA? gdzieś popełniłem błąd niemniej nie wiem gdzie. zawsze mogę wpisać =WYSZUKAJ.PIONOWO(B20;AI5:AN16;6;0)+WYSZ... itd. ale musiałbym tak dodać 31 dni a chciałbym jakoś skrócić tą...
A działać ma jak? Może kolega wysili... palce i napisze coś więcej? W arkuszu nie ma nic >8 godz. gdzie kolega denio9 z góry założył, że nadgodziny rozpoczynają się od 9 godziny pracy, poprawiając tym sposobem funkcjonalność arkusza. W związku z tym, wystarczy wpisać godz. rozpoczęcia pracy i jej zakończenia... Jeśli arkusz dotyczy wyłącznie nadgodzin...
umiem porównać dwa wiersze ( tak jestem genialny :) ) Dobra, to teraz na spokojnie trzeba samemu ustalić: 1. co chcesz określić (wyliczać) w kolumnach I, J, K ? Nazwałeś to np "błąd godzin", a wprowadzasz niewprawnie formułę tablicową, która sprawdza czy określona w C2 data występuje "w kalendarzu" :D ? - zawsze prawdziwe :please: 2. jakie funkcje...
Jeśli chciałbyś uniknąć stosowania VBA, to jest to również możliwe, ale problemem są komórki, które nie spełniają Twoich założeń (jedna litera+cyfry), na przykład puste. Gdybyś miał w zakresie sumowanym tylko komórki prawidłowo wypełnione, to wystarczy taka formuła zwykła: [syntax=text]=SUMA.ILOCZYNÓW(--ZASTĄP(D1... [/syntax]D1:D3 oznacza zakres...
Przydałby się, jakiś najmarniejszy choćby, przykład, obrazujący układ danych w arkuszu ... ta zrzutka to taka trochę "zebra w paski" jest ... Dzięki za zainteresowanie, spróbuję wytłumaczyć o co mi chodziło, zrobiłam screenshot bo nie mogłam dodać arkusza Excela, w tabelce maja byc 3 kolumny, pierwsza przedstawia numer tygodnia, czyli będzie 52 rzędy,...
Potrzebuje pewną formułe, sposób, który pozwalałby na pewną rzecz. Otóż mam dane w postaci rozpoczęcia zadania o określonej godzinie danego dnia, nastepnie po podaniu czasu (minuty/godziny) program sam przelicza kiedy nastapi koniec zadania (o której godzinie), np: wpisuje rozpoczecie zadanie o godzinie 6.00 w poniedziałek, podaje wartość 40 godzin,...
W kolumnach H oraz I również należy zastosować tam Jeżeli (i na przykład w warunku sprawdzać w arkuszu danego miesiąca, czy liczba godzin pracy (suma na dole dokumentu) jest większa od zera, czy nie. Jeśli jest większa od zera - to liczyć tam co się chce, a jeśli nie jest, to wpisywać pusty ciąg. Ukrywanie zer również zrobisz funkcją Jeżeli. W warunku...
Do obliczenia długości dniówki, niezależnie od tego czy dzień, czy noc można użyć formuły: [syntax=text]=MOD(koniec-początek;1)[/sy... liczy resztę z dzielenia przez 1. Czas w Excelu jest ułamkiem doby. W takim układzie można obliczyć sumy cząstkowe każdego dnia, a potem je dodać w potrzebnym zakresie. Tu układ danych jest niekorzystny - łatwiej...
witam, Czy ktoś z Was ma pomysł jak zrobić coś takiego: Potrzebuję stworzyć tabelę z godzinami pracy pracowników od..do i w kolumnie obok zastosować formułę złącz.teksty ( żeby wyświetliło się np 9-17) ale chciałbym żeby kolor teksty, który będzie wynikiem formuły miał taki sam kolor czcionki jak komórka po lewej. Ewentualnie czy ktoś ma jeszcze pomysł...
przesłane rozwiązanie do pierwszej częsci formuł IDEALNE za co dziękuje. Wczoraj jakoś obszedłem tą część ale moja formuła miała 4 wiersze, więc sugerowane rozwiązanie powaliło mnie z nóg "prostotą". Odnośnie drugiej części, chce wyłapać ile w danej godzinie jest aktywnych stanowisk pracy. Z tego miejsca dane przenoszę do tabeli pod grafikiem ale to...
Witam Mam następujący problem muszę napisać formułę która by obliczała czas pracy pracownika: - jak ludzie maja 1 lub 2 lub 3 godzin pracy to wynik jest taki sam - jak maja 4 godziny lub 5 godzin to odejmuje 15 min przerwy czyli czas pracy to 3h45min lub 4h45min - jesli maja 6 h to przerwa 30min to 5h30min pracy - jesli maja 7h to przerwa 45min to 6h15min...
Mam następujące pytanie: W Excelu mam zrobiony grafik pracy dla kilku osób. W jaki sposób zrobić formułę (lub coś podobnego np makro) która kolorowała by komórkę, lub zmieniała kolor czcionki w sytuacji kiedy przerwa pomiędzy zmianami jest mniejsza niż 10 godz. Zapis w komórkach mam w formie - 6, 12, W, L4, 14, 20, 22 itd...
Dzięki Wam koledzy za pomoc. Tą formułę, którą stworzyłeś Marek jest normalnie zaje.....(fajna) :) Głównie zależało mi na tym by przy kopiowaniu formuły z góry na dół, excel rozróżniał czy będą to "50" bądź "100". Twoja formuła działa bezproblemowo, jeszcze raz wielkie dzięki. Jak będziecie koledzy w stolicy Kaszub, to zapraszam na browca. Dodano po...
Witam, Potrzebuję formuły, w następującej sytuacji: W komórkach J12:J15 mam wpisane liczby godzin pracy. Jeśli pracownik wpisze zamiast liczby godzin symbol UO - opieka nad dzieckiem to program powinien w tym miejscu policzyć mu normalne godziny pracy z innych takich samych dni w tym tygodniu (bo w komórkach J12:J15 są 4 czwartki - każdy w innym tygodniu)....
Ja też nie kumam. Czytam już piąty raz. Jeżeli tak zadajesz pytania to nie dziwie się że nie znalazłeś odpowiedzi. Ktoś pracował 14 godzin ? Wytłumacz jeszcze raz i daj przykład dla każdego wiersza co powinno być w 3 kolumnie (jaki wynik). Choć i tak nie rozumiem "nie 24" I najważniejsze datę i godzinę widzę że wprowadzasz formatem excela ale czas pracy...
Skleciłem kalkulator do wyliczania czasu pracy. Potrzebne jest wyliczanie liczby piątków do obliczeń dla szczęśliwców, którzy pracują w piątek 5 godzin i 55 minut. Po zmianie sposobu wyliczania i "wizualizacji" dni miesiąca nie mogę dojść jak powinna wyglądać prawidłowa formuła do wyliczania liczby piątków (propozycje w polach AC6, AD6, AE6, AF6) Prosiłbym...
Jak skopiuję formułę w komórce F18 z góry na dół to excel wykazuje godziny zasadnicze również w sobotę, a według przepisów nie powinno się wykazywać godzin zasadniczych w soboty, niedziele i święta, dałoby to się jakoś zmodyfikować? Dodano po 6 Dodatek 20% z minimalnego wynagrodzenia podzielony przez liczbę godzin w miesiącu wg normy jest u nas naliczany...
Witam ponownie. Rzeczywiście w poprzednim poście był chaos. Chodzi mi Excela formułę lub makro. Potrzebuje zrobić grafik pracy, mam kartę pracy za miesiąc w którym wpisałem jednego pracownika. W poszczególne dni wystawiono pracownikowi dzień, noc, dzień, W-urlop razem daje nam 68 godzin. Warunek jest taki że, nie wstawiam w komórki cyfr 12, 12, 8 -za...
Witam mam grafik z ewidencją czasu pracy, dni ustawowo wolne (niedziele, święta itp.) są oznaczone kolorem czerwonym i x w komórce, formuła która to formatuje wygląda tak: =LICZ.JEŻELI(C6:AG6;$AV$5) komórka AV5 jest sformatowana właśnie na kolor czerwony i wstawiony x. Od pewnego czasu muszę pracować w niektóre niedziele, i po wpisaniu godzin...
Słuchaj, było już na tym forum "tysiące" wątków na temat kalendarzy i wyliczania godzin pracy. Zastosuj "szukaj". Ale żeby nie było że nie pomagam: Co trzeba zrobić, żeby "wyszarzały" się również święta? Rozszerzyć w formatowaniu warunkowym formułę by uwzględniała również święta. I żeby norma godzin była pomniejszona o dzień świąteczny, Podobnie jak...
działa działa ale w formule liczb całkowitych a w formule czasowej nie, wychodzą jakieś głupoty a własnie mnie chodzi żeby przeliczyć czas na dni i godziny :( Uparty jesteś jak osioł... Skup się na tym co Artur k. pisze. Formuła GODZINA służy do zwracania wartości godziny z komórki sformatowanej jako czas . To co Ty liczysz to dzielenie 22 godzin przez...
Witam. Potrzebuję pomocy. To jest formuła, która liczy czy pracownik ma godzinę do odpracowania w piątek jeśli w poniedziałek był o godzinę krócej. Potrzebuję pomocy aby przerobić tą formułę tak, aby miała zastosowanie do każdego dnia a nie tylko zależości poniedziałek-piątek. Czasem zdarza się, że pracownik prosi o godzinne zwolnienie innego dnia a...
Na początek: Chodzi o to, żebyś wstawił plik ze swoim grafikiem (przykładowe dane, oryginalny układ). Nikt nie będzie 2x układał formuł...
Pracują 4 z 5 ciągów. Zawsze 1 będzie stał w rezerwie. Ciąg który wypracuje swoje godziny jest poddany regeneracji i stoi w rezerwie do momentu wyczerpania kolejnego. Ta rubryka "24h do regeneracji" utworzyłem inforamcyjnie, ponieważ przychodząc na II zmianę do pracy (18-6 rano) np. ciąg jest do wyłączenia o godz. 1 (czyli kolejny dzień) jest również...
1. #N/D! - da się wyeliminować przez dodanie na zewnątrz formuły JEŻELI.ND albo JEŻELI.BŁĄD. Obie działają podobnie do funkcji JEŻELI, więc nie powinieneś mieć z nimi kłopotów 2. Da radę przeszukać kilka arkuszy jednocześnie - wystarczy w zakresie podać adresy zakresów w poszczególnych arkuszach rozdzielone średnikami, np. Arkusz1!C1:C3;Arkusz2!B1:B3,...
Można napisać makro, które będzie to dodawać. Jeśli w danym polu są dopuszczalne tylko i wyłącznie dwie wartości rozdzielone plusem to da się to też zrobić na formułach. O ile wszystkie składniki są w kolumnach A, B i C i są tylko i wyłącznie w formacie godzinowym excela (gg:mm:ss) albo tekstowym (gg:mm:ss+gg:mm:ss, ewentualnie plus może być rozdzielony...
Witam Wiem, że temat RCP był przerabiany wiele razy, jednak mój problem jest nieco inny. Program na którym pracuje dokonuje generacji raportu. Wygląda on tak jak ten z załącznika (po sformatowaniu). Problem w tym, że rejestruje on zdarzenia w kolejności ich powstania, a nie ma możliwości dokładniejszej filtracji. Zależy mi na tym, aby formuła w drugiej...
Witaj, nie bardzo rozumiem co masz na mysli z tym 00:30 w godzinach nocnych i w jakim celu odejmujesz to od wyniku. Wynik jest ujemny dlatego sa krzyzyki. Chodzi Tobie o dodatkowa premie nocna? EDIT: poprostu objasnij co ta formula ma obliczac zebym w ogole mogl sie w niej odnalezc
Właśnie chodzi o to żeby formuła została ponieważ robiąc grafik na inny tydzień tracę w tej komórce formułę a np:w pon 22/02 jest dzień wolny więc wyświetli W w pon 29/02 chcę wpisać w b6 13:45 iwtedy do komórki b7 doda mi B6+B25 i wyjdzie 22:00czyli rozpoczęcie i zakończenie pracy żeby to zrozumieć to napisze tak Robię osobno Bilans a osobno grafik...
Odnośnie: opisane w pliku excel " Czy jest możliwość formatowania warunkowego: Na zasadzie 1. jeżeli " J1" to styczeń to wtedy bierze wartość pod godziny 1/2 etatu z "S4 ". 2. I teraz moje pytania: jeżeli " J1=Styczeń " a "F34" jest większe/mniejsze "S4" to np kolor czerwony, a gdy "F34=S4" to na zielono . 3. Dotyczy tylko komórki "F34", w pozostałych...
Witam z Nowym Rokiem, potrzebuje pomocy do pliku kontrolek pracy, jako, że Nowy Rok nastał czas ułatwić sobie pracę. Nie znam się za dobrze na Excelu, co potrafiłem to zrobiłem ale potrzebuje Waszej pomocy w kilku sprawach. 1) Potrzebuje Makro do zapętlenia daty; tłumaczę w arkuszu Liczydło w kolumnie Z mamy zakres dat w przedziale Z12 - Z95, potrzebuję...
witam;/ to jest część kodu odpowiedzialna za godziny nocne: =(JEŻELI(LUB(E5<=0;F5<=0);0;((D5*1...
Witam, Wpadłem na ciekawy pomysł jak sobie ułatwić życie. Mianowicie co dzień w pracy muszę uzupełniać co raz to dłuższą listę wyjazdów samochodów do odbiorców. Dostawy robimy wciąż na stałą godzinę więc na podstawie odległości można wyliczyć jak długo trzeba jechać aby dojechać do celu o godzinie 6:00. Wniosek - godziny dla danych punktów są niezmienne....
Witam. Dostało mi się w pracy dziwne zadanie... Na podstawie pewnych raportów przejazdów samochodów mam sprawdzać moment, w którym samochód dojechał do ostatniego punktu na zaplanowanej trasie. Tras jest aktualnie niewiele, ale w związku z dynamicznym rozwojem firmy i nowymi wymogami stawianymi przez "górę" (początkowo chodziło o sprawdzanie tylko miejsc...
Jak wyzej... komorka a1 to data 2015-04-01, b1 to godzina 09:40 komorka c1 to data 2015-04-07, d1 to godzina 13:09 jak obliczyc roznice miedzy tymi datami tak by policzylo mi tylko dni robocze a do tego liczylo tylko godziny pracy tj 09-17? Jest to do ogarniecia jakas formula wogole?
Dzień dobry, Trochę słabo szukałeś, bo podobnych grafików jest mnóstwo. Trzeba pamiętać o kilku sprawach: Wartości czasu w Excelu trzeba wprowadzać z dwukropkiem np. 14: oznacza godzinę 14-tą, odpowiednio 14:25 gdy są minuty. Format do zliczania czasu to [g]:mm Wartości czasu są pamiętane jako ułamki doby, jeśli koniec pracy jest po północy (wcześniejsza...
1to pierwsza zmiana 2 to druga. Kazda zmiana to 8 godzin pracy. Chodzilo o to zeby formula sprawdzala mi ilosc godzin i sumowala je z kazdego dnia. Jezeli jest wolne to pomija.
Widzę, że masz potrzebę wyzywania innych, jak kto lubi... Zgadza się, ciężko się odwołać jak tylko 1-2 tabelki są w arkuszu, ale można zawsze. Ja rzuciłem sarkazmem z tym 74%, bo tylko idiota uwierzy ślepo anonimowemu magikowi z forum zamiast samemu popróbować. Osoby piszące o 12 czy 16 mają 10x łatwiej o tych z 8mej i mogłyby popróbować samemu a nie...
Spróbuj w ten sposób. W C2 wklej =SUMA.JEŻELI(ADR.POŚR("' "&C$1&"'!B$3:B$181"... "&C$1&"'!AH$3:AH$181"... i możesz kopiować we wszystkie strony. Jest jeden kłopot. Nazwy arkuszy rozpoczynają się od spacji, w nagłówkach jest różnie. W formule przyjąłem, że spacja jest...
Witam Chciałbym zsumować liczbę przepracowanych godzin przez każdego pracownika w danym tygodniu i później zsumować je dla całego miesiąca. Stworzyłem tabelkę ale nie za bardzo ogarniam jak excel liczy czas oraz formuły z tym związane. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zliczeniu tego wszystkiego? Chodzi mi o zsumowanie wszystkiego w kolumnie X, a później w...
Ten opis odjąć po 8 godzin za każde święto wolne od pracy przypadające w dniu innym niż niedziela jest bardzo pogmatwany i ja go nie rozumiem. U nas interpretacja była taka, że jeśli święto ustawowe przypada w sobotę, to należy się pracownikom dodatkowy dzień wolny. Czyli można to interpretować tak, że norma czasu zmniejsza się o 1 dzień. To co zrobiłeś...
Ze względu na nieregularność danych, to się teraz mocno skomplikowało. W zasadzie to już powinno się napisać kod VBA. Ja jeszcze to spróbowałem ogarnąć formułami, ale one nie są eleganckie i przy większych nieregularnościach mogą dawać błędne wyniki. Na pewno z danych należy usunąć scalenia, takie jak w wierszach 7 i 8, a następnie puste wiersze. Tu...
Witajcie, jestem tu nowy także bardzo byłbym wdzięczny za pomoc w (dla mnie) skomplikowanej materii. Otóż, mam w miarę prostu formularz w którym chciałbym obliczyć datę zakończenia zadania. Po niżej najważniejsze informacje: Kolumna A - zawiera informacje: czas wykonywanego zlecenia podany w godzinach Kolumna C - data kiedy następuję start wykonania...
Trafiłeś na mój dobry humor i zrobiłem ci "rakietę" :) Automat Wystarczyć zmienić datę w A1 i "kalendarz" sam się ustawi wraz z formułami i kolorkami. Wystarczy tylko wpisać godziny początku i końca. (na dany rok sprawdź "święta") Tylko nie przewidziałeś jednego. Mianowicie jeżeli człek jest na urlopie to jakie mu godziny wpiszesz? A jak się nie stawił...
Witam Mam następujący problem do rozwiązania, którego mimo wielu prób nie jestem w stanie wymyślić. Mianowicie w projekcie na studia mającym na celu zaprojektowanie arkusza zliczającego różnego rodzaju przestoje maszyn oraz odliczający czas do realizacji następnego zadania (naprawa, wymiana itd.) nie jestem w stanie wymyślić w jaki sposób mają przesuwać...
Cześć, Czy wie ktoś jak można w excel zmienić seryjnie odwołanie? mam coś takiego w formule: =SUM(IF('S:\MECHANIK\Grafiki\[GODZINY PRACY 18.xls]08-18'!I8:I25="UW";1;0))+SUM(IF('... PRACY 18.xls]08-18'!I8:I25="UWŻ";1;0))+SUM(IF(... PRACY 18.xls]08-18'!J5:FJ8="UW";1;0))+SUM(IF('...
jak napisać formułe aby automatycznie wstawiało godziny: jeżeli nie wolne to 18:00 od pon do wt jezeli nie wolne to 19:00 sob-niedziela jeżeli nie wolne to 19 w świeta
Witam, Szukam formuły, która zliczy mi ilu pracowników jest o konkretnej godzinie w pracy. Załóżmy, że dany pracownik wypełnia tabelkę, w której zapisuje na którą godzinę przyszedł do pracy oraz ile godzin był w pracy (np. 8;4-co oznacza, że przyszedł na 8 i był 4 godziny w pracy, czyli do 12). Każdy kolejny pracownik robi dokładnie tak samo. Mój problem...
Witajcie Chce stworzyć formułe która by zliczała pracowników w danej godzinie, np: jezeli pracownik pracuje pomiedzy 14-15 to jest liczony jako 1, natomiast jak pracuje 15min to jest liczony jako 0,25 i tak dalej. Załaczyłem zeszyt z Exela i sa tam dwa arkusze, jeden to sam grafik a drugi to włąsnie cała tabela któa by miała zliczać. Mam nadzieje że...
Witajcie, Mam problem z napisaniem formułek w Excelu, a mianowicie: Powiedzmy że w komórce A1 oraz B1 mam godziny pracy pracownika (start - koniec) W komórce C1 mam sprawdzić czy zakres pomiędzy A1 a B1 (6-17) mieści się w okresie 6-12, następnie w D2 czy mieści się w okresie 12-15, i w E3 czy mieści się w okresie 15-20. Kombinuje i kombinuje i nie...
Za reklama smakowity: "No z formułami to będziesz musiał chyba jeszcze trochę poćwiczyć" :) Excel ma pomoc na temat funkcji. Naciśnij przy polu komend przycisk Fx i np zobacz jakie są funkcje daty i czasu. Dużo się wyjaśni. Co prawda mam mieszane uczucia co do zasad spóźnień ale ... to nie moja firma. (nie opłaca się spóźniać krócej niz 20 minut. Jak...
Witam wszystkich. Mam taki problem. Zrobiłem taka tabelke (w załacziku). W kolumnie H jest zliczany czas pracy. Chciałbym zrobić tak, że w przypadku jeśli wartość komórki H jest większa niż 8 to żeby róznica była wpisywana w komórkę P, jeśli natomiast byłaby równa lub mniejsza niż 8 aby było to wpisane do kolumny Q. Może niezbyt jasno się wyraziłem....
formuła godzina praca godzina praca formuła excel godzina praca
połączenie przewód wielożyłowy lodówka oświetlenie ilosc oleju
lista kanałów zamek klapy volkswagen
Nowa lodówka GBV nie mrozi przy pierwszym uruchomieniu Jak ustawić histerezę w piecu gazowym Vaillant?