Pozmieniałem trochę: 1) Wpisanie symbolu do pustej bez zmian, wkleja wartości+formaty 2) Zmiana symbolu (Np było "A", zmieniamy na "B") kopiuje tylko formaty, wartości pozostają bez zmian Podmiana grafiku: Klawisz [Del] czyścimy, wpisanie symbolu wkleja wartości+formaty (jak w pkt.1) 3) Przycisk [Przemaluj Grafik] działanie: Ustaw kursor na komórkę...
Pliki pozmieniałem tak, żeby nie było widać danych prywatnych. Spakowałem bo forum odrzuca format excela.
Z VBA w Excelu mam do czynienia od niedawna i chciałbym prosić o pomoc z kodem jakim dysponuję. Powstał on poprzez rejestrację makra i skopiowanie pewnej części z sieci. Ta zarejestrowana część nie daje mi spokoju bo można to osiągnąć w bardziej uniwersalny sposób dla wszystkich arkuszy w pliku. Tak więc chciałbym aby zawartość komórek w zakresie od...
OK działa. Super, dzięki. A czy do mojego kodu mogę dodać tworzenie tabeli 2x2 (wiersze, kolumny). i tak, żeby np. w którejś kolumnie pisać dwoma stylami. Tzn. był napis "KolorTest" w którym to napis "Kolor" będzie czerwony a "Test" czarny? Dodano po 5 Może bardziej sprecyzuję o co mi chodzi: W tej procedurze jestem już w stanie (dzięki OJM) wrzucić...
Po krótkich próbach potwierdzam że rzeczywiście trzeba to zrozumieć. Względność jest zachowana kiedy "kopiujesz" format za pomocą malarza formatów (pędzel) natomiast przy zwykłym kopiowaniu "wstawia" znaki bezwzględne (choć tego nie widać). Jednak jest jeszcze jeden "mankament" jest pamiętany pierwszy warunek jaki został przyporządkowany danej komórce....
Poniżej rozwiązanie z wykorzystaniem VBA Kliknij prawym przyciskiem na nazwie arkusza, z menu kontekstowego wybierz "wyświetl kod". W edytorze VBA wpisz: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$A$1" Then If Target.Value = "x" Then Range("C1") = Range("B1") Else Range("C1") = "" End If End If End Sub Zapisz plik w formacie...
Wklejam tekst w skoroszyt i excel automatycznie zmienia mi wartości na zgodne z formatem daty. Nie pomaga preformatowanie wszystkich komórek na tekstowe przed wklejaniem. Excel zmienia wtedy format z Tekstowe na Ogólne a w jednej kolumnie na Data. Kopiuję tabele ze strony www więc nie moge danych wcześniej preformatować (np. dodając apostrof). Kopiowanie...
Witam, mam napisane makro na kopiowanie całych arkuszy z jednego pliku do nowego. Wszystko mi działa i funkcjonuje poza jednym. W pewnym momencie wyskakuje mi informacja, że zasoby fizyczne do obliczeń są za małe i wyskakuje błąd. Spowodowane to jest tym, że z pliku głównego, gdzie są kopiowane arkusze do nowego pliku podczas mojej procedury początkowo...
Witam, chciałbym prosić o pomoc w modyfikacji jednej funkcji: [syntax=vbscript]Sub MergeExcelFiles() Dim fnameList, fnameCurFile As Variant Dim countFiles, countSheets As Integer Dim wksCurSheet As Worksheet Dim wbkCurBook, wbkSrcBook As Workbook fnameList = Application.GetOpenFilename(FileFilter:=... Excel Workbooks (*.xls;*.xlsx;*.xlsm),*.xls;*.xlsx;*.xls...
Da się tylko że programista za bóg zapłać tego zazwyczaj tego nie robi a nikt tego nie sprawdza, chyba że skarbówka na kawę się wprasza lub ktoś plagiacik doniósł i rozpoczęto "polowanie na czarownice spod znaku Crtl+C -> Crtl+V" ]:-> w skrócie (modułowo progs opisuję): musiałbyś napisać coś co odczyta format zapisu danych w excelu następnie obsługa...
Witam Poszukuje wsparcia w utworzeniu odpowiedniego makra. Posiadam dwa skoroszyty. W pierwszym "A" znajduje się arkusz z tabelą w którą chcę z automatu wprowadzać dane. Jedna cześć danych będzie narzucona i automatycznie wpisywana przez narzucony schemat w makro Druga cześć danych będzie kopiowana z tego samego skoroszytu " A" , tylko z innych komórek...
Witajcie Od jakiegoś czasu walczę z problemem aby skopiować format z komórki (np Cells(3, 3) z formatem "0.00%") do pola tekstowego budowanego komendą myDocument.Shapes.AddTextBox(msoTextOrie... 581, 100, 71, 21) Wykorzystując zwyczajne odwołanie do komórki .TextFrame.Characters.Text = Cells(3, 2).Value kopiuje mi się wartość poprawnie...
Zaznacz komórki w których chcesz kopiować te daty następnie kliknij w Format liczb-> Tekstowe. Teraz wszystko będzie się kopiować w takim formacie w jakim wyszło z pierwotnej komórki.
I od załącznika trzeba było zacząć. Widzę to tak - 3 etapy: 1. Zaznaczamy zakres dat i zmieniamy format na docelowy tzn. "rrrrddmm" 2. Kopiujemy zakres do schowka Office (mała strzałka obok słowa Schowek otwiera go, kopiuje się normalnie) i wklejamy w to samo miejsce 3. Zmieniamy format na Tekstowe.
[syntax=vbscript]Sub MergeExcelFiles() Dim fnameList, fnameCurFile As Variant Dim countFiles, countSheets As Integer Dim wksCurSheet As Worksheet Dim wbkCurBook, wbkSrcBook As Workbook fnameList = Application.GetOpenFilename(FileFilter:=... Excel Workbooks (*.xls;*.xlsx;*.xlsm),*.xls;*.xlsx;*.xls... Title:="Choose Excel files to merge", MultiSelect:=True)...
Ten kod do kopiowania prawdopodobnie mógłby być taki: [syntax=vbscript]Sub proba2() Range("A1").Activate Do Until ActiveCell.Value = "" ActiveCell.Offset(12).Activate Loop Range("A1:K9").Copy ActiveCell End Sub[/syntax]Offset 12 przepisany z pierwszego kodu. Wg nowego obrazka powinno być 10. Kod do kasowania dotyczy pierwszej tabelki. Należałoby go...
Prosiłem o przysłanie pliku w formacie .xls lub .zip. To są standardowe formaty Excela lub Windows. Tego formatu .7z nie potrafię odczytać.
Jeśli chcesz zmienić czcionkę poszczególnych znaków w obrębie jednej komórki - nie da się. Jeśli chcesz zmienić czcionkę w zależności od znaku - Format/Formatowanie warunkowe...
1. Jeśli nie kopiujesz formatów komórek, to metodę copy-paste zastąp prostym przypisaniem. 2. Można wszystko zmieścić w jednej pętli. Gdyby jeszcze wystarczyła jedna instrukcja warunkowa... było by dwa razy szybciej.
Taki sposób kopiowania skopiuje również format komórki źródłowej. Można spróbować zrobić to w inny sposób. Załóżmy, że komórka "do rozciągnięcia" to A1. Jeśli chcemy rozciągnąć w prawo to w B1 można wpisać formułę "=$A$1", co w wyniku w komórce B1 da wartość z A1, ale już bez formatowania. Dalej B1 można rozciągnąć w prawo. Analogicznie w dół, można...
Dzięki za pomoc. Rzeczywiście działa. W sumie nie napisałem tego ale było również istotne aby plik wynikowy był w formacie xls. Piszę bo może się komuś przydać do przygotowanego makro przez JRV należy wstawić po ActiveWorkbook.SaveAs "shablon" & n, fileformat:=56 Pozdrawiam :)
Dowolny znak w jakim stringu? Do czego to ma służyć? Format komórki czy co?
Dzień dobry, W takiej sytuacji zawsze lepiej dać załącznik z przykładowymi danymi, bo po co tracić czas na kopiowanie z tekstu. Próbka danych jest mała, ale sądzę, że wystarczy zwykłe WYSZUKAJ.PIONOWO zabezpieczone funkcją JEŻELI.BŁĄD przed komunikatem o braku danych. Zakładam, że Excel w wersji >=2007. Załączony plik .xls proszę wczytać do Excela i...
Tak. W kolumnie LP nie wpisujesz. Makro rekordy z pustym LP przenosi do zbiorczego i wypelni LP sam 'Data wpływu' - format daty
Spróbuj z dodatkowym zaznaczeniem jednej z opcji Formuły/Wartości i formaty liczb. Uwaga: ilość komórek musi być identyczna (tzn. komórki scalone liczy się jako jedna)
1. Zmień ustawienia w SAP, jeśli masz uprawnienia lub poproś administratora, który ci to ustawi - na pewno są tam jakieś "Opcje wyświetlania", "Wyświetlanie niehierarchiczne", "Separator dziesiętny", "Format eksportu/impotu", itp. 2. Co do makra, to nie za bardzo jest jak się odnieść do tej jednej linijki - można próbować jakichś rozwiązań typu: [syntax=vba]Sub...
Ogólnie rzecz biorąc mój kod wygląda tak [syntax=vbscript]Sub Scalaj() Dim Skonsolidowany As Worksheet Dim Plik As String Dim Skor As Workbook, Ark As Worksheet Dim Pocz As Range, Kon As Range Dim Naglowki As Range, Podzakres As Range, KomDocel As Range Dim Licznik As Long, LW As Long, LK As Long Dim ZakresDocel As Range, LW_Docel As Long Dim Folder...
Wiem jak zaimportować plik do Excela o różnych formatach wejściowych, mimo nikłej wiedzy to akurat nie jest dla mnie tajemnicą :-). Skoro udało Ci się zidentyfikować, że dane w pliku ZDEM_via_Excel są rozdzielone innym znakiem niż przecinek to jak to się ma do faktu, że zapisując plik wybieram opcję " CSV (rozdzielany przecinkami) (*.csv)": 1058325...
Witam wszystkich serdecznie. Bardzo potrzebuję pomocy. Wszystko opisane jest w załączonym pliku. Opisywanie tego na sucho, bez wglądu w plik, raczej nie będzie zrozumiałe, więc napiszę możliwie prosto: W kolumnie "l.p" wprowadzona jest liczba porządkowa produktu, a w kolumnie "ilość" liczba produktów tego samego typu. Makro kopiuje dane z wierszy (jeden...
Nim dalej w las tym ciemniej ;) Napotkałem kolejne problemy: 1. Wracając do przedziału godzinowego, chciałem sobie uwzględnić godziny nocne od 23:00 do 5:00 i podzieliłem na dwa warunki >23:00 i 23:59< i >00:00 do 5:00<, ale z założenia nie uwzględni mi samej godziny 24:00 (00:00) no i najważniejsze nie działa (nie daje żadnych wyników)...
Tu nawet skryptu nie trzeba, wystarczy klient SQL i wpisać odpowiednie zapytanie, które wyeksportuje potrzebne dane w formacie CSV, który można zaimportować do EXCELa ;)
Jestem początkującym użytkownikiem VBA Mam następujący problem: Chciałbym skopiować wybrane wiersze plików excela do jednego zbiorczego excela. Pliki Excel z którego chce pobierać dane mają zawsze taki sam format. Chce kopiować wszystkie niepuste wiersze które znajdują się pod stałą wartością w konkretnej komórce. Makro, które zasysa lokalizację plików...
(at)maciejgonet Miałem wcześniej jeszcze w jednym miejscu faktycznie. Usunąłem i dalej to samo. Dodam, że w 'Ten arkusz' mam teraz taki kod: Private Sub Workbook_Open() MsgBox "Witaj " & Environ("Username") & "!" _ & vbNewLine & vbNewLine & "tekst powiadomienia" _ & vbNewLine & vbNewLine & "Miłego dnia!" MsgBox "Jakiś tekst", vbExclamation, " UWAGA...
Próba odpowiedzi na problem Pana okondy. Ponieważ napisał Pan, że słabo zna Excela starałem się opisać wszystko dość dokładnie. Niestety, nie napisał Pan, której wersji Excela Pan używa, ale ponieważ załączony przykład jest w formacie .xls , więc przyjąłem, że jest to wersja 2003 i moje wyjaśnienia odnoszą się do tej wersji. W innych wersjach szczegóły...
Mam w moim pliku dodane okno (na poniższym screenie) na podstawie którego drukuję arkusz z odpowiednimi danymi. Ogólnie to wszystko jest OK. Poniżej jest kod który wszystko przesyła do arkusza. Okno pozwala na wydruk pojedynczej listy dla jednego pracownika. Jak zrobić aby okno miało możliwość wydrukować taki sam arkusz dla wielu pracowników?
Witam. Panowie proszę o pomoc. Jak w temacie potrzebuję w moim pliku przekopiować grafik z jednego arkusza do drugiego odpowiedniego dla systemu. W załączonym pliku są dwa arkusze o nazwie " 1 " i " Grafik ", i między tymi arkuszami potrzebuję przekopiować grafik. W arkuszu 1 w kolumnie D są wpisane systemy a w arkuszu Grafik również w kolumnie D są...
Witam, mam problem z którym nie potrafię sobie poradzić. Próbuję przenieść tabele z excella do worda, ale ta nie mieści się w szerokości i nie potrafię jej zawinąć. Tak wygląda tabela excela: Jak robię kopiuj wklej to wygląda tak: a potrzebuje zrobić żeby było tak: i na następnej stronie: Próbowałem wklejać na różne sposoby, wykorzystywać zawijanie...
Tak myślałem że nie zdążę. :) W moim przypadku nie kopiuje formatu. Sub kopiuj() n = 0 m = Sheets("dane").Range... For k = 2 To m a = Sheets("dane").Cells... 1).Value For i = 1 To a n = n + 1 Sheets("widok").Cells&... 1).Value =...
Ok. Dzięki wielkie teraz kopiowanie jest tak jak chciałem jednak z kodu usunąłeś wklejanie formatów które są mi potrzebne, ale spróbuję to jakoś posklejać. A o jakie dwa przyciski chodzi bo nie widzę żadnych dodatkowych przycisków w arkuszu Szychtownica1?
Udało mi się dopasować pliki i przetestować. Za każdym razem pojawia mi się komunikat - w schowku jest duża ilość informacji, czy chcesz później wklejać je do innego programu. Może źle dopasowałem? nie mam wprawy w excel. Czy można wprost przenosić dane bez np formuł. Tzn w każdym pliku jest lista rozwijana z RM (wybór z kilkunastu opcji), czy też...
Żeby ustosunkować się do tak szczegółowych pytań potrzebny jest Załącznik w formie pliku. Błąd #NAZWA? pojawia się gdy w formule jest nazwa, której program nie potrafi rozszyfrować. Kopiowanie formatu nie ma wpływu na formuły, więc to nie powinno tu wystąpić. A jeśli jesteś przekonany, że robisz wszystko dobrze i błąd występuje mimo to, to trzeba to...
W excel należało by napisać w VBA funkcję, która używa regexp do wydobycia danych - to jest najpewniejsze w przypadku gdy szukany string może występować w danych nieregularnie. Ale jeśli masz konto google i możesz użyć [url= ]Arkusze Google to wystarczy użyć wbudowanej funkcji REGEXEXTRACT. Do jednorazowej konwersji powinno wystarczyć. Kopiujesz plik...
Masz mylące nazewnictwo - workbook to cały obiekt Excela. To, co przypisujesz, to zakresy (Range) - i jako takie mógłbyś je ewentualnie zadeklarować (zmiennych typu Object nie ma specjalnego sensu deklarować - to jest typ ogólny, wszystko może być Object, to żadna dodatkowa informacja). Skoro masz określone przedziały, to najprościej będzie skopiować...
Najłatwiej liczyć to w arkuszu krok po kroku w tabelce z kolumnami: Data Operacja Saldo St. proc. Odsetki Pierwszą operacją jest wpłata kapitału, więc wpisujemy dane w 1. wierszu. Saldo będzie odwołaniem do kwoty operacji. Stopę procentową wpisujemy ze znakiem %, np. 1,5%. Jest to stopa procentowa w stosunku rocznym. Następna data to pierwsza kapitalizacja...
Gdyby to było kopiowane, to format przeniósłby się automatycznie, ale ponieważ było pisane z ręki, to się nie przeniósł. Ale w tym nowym układzie jest niepotrzebny, bo jest inna koncepcja formuły. Aby dodać format niestandardowy, należy wybrać format/niestandardowy i z listy dostępnych formatów wybrać podobny, zaznaczyć go i wyedytować w polu edycji...
Witam. Dokładnie o to mi chodziło , bardzo dziękuje . Tylko jeszcze jedno pytanie a dokładniej : przy kopiowaniu do pliku B, zmieniają mi się również formaty w komórkach ( na te z pliku A) czy da się skopiować tylko wartości tak aby nie zmieniać formatowania komórek w pliku B ???
Witam, Oto problem jaki mam, w kolumnie C/F mam obmiar robót, który musi być widoczny w takim formacie jak obecnie (ciąg liczb), natomiast w kolumnie D/G potrzebny mi wynik tego obmiaru. Obecnie robię to "na piechotę" czyli kopiuję całą zawartość komórka po komórce, szukam formuły która automatycznie będzie obliczała wynik, a każda zmiana w kolumnie...
Cześć. Problem jest chyba prosty ale jako początkujący stanąłem na nim, mianowicie w komórce jest kilkanaście wyrazów ( składniki produktu), część składników musi być podkreślona, po wstawieniu formułą składu w zależności od produktu oczywiście nie zachowuje formatowania, jak sobie z tym poradzić . z programu produkcyjnego kopiuje dane i w arkuszu wklejam,...
(at)kinggustav Nie pytałem o poradę, napisałem makro i tu go zaprezentowałem. Co do żony, to jest zadowolona, artykuły spożywcze w lodówce i spiżarni się powtarzają, więc większość rekordów to kopiuj i wklej. Dat nie wpisuje "w całości" z palca - w kolumnie z datą jest ustawiony format daty, tak, że wystarczy zacząć wpisywać 25.05, by po przejściu...
FileDateTime nie jest odpowiednią funkcją, ponieważ, jak czytałem, rozpoznaje ona datę modyfikacji pliku Utworzenia lub modyfikacji, zależy co późniejsze. Czyli nie ma innej rady ... niestety ... :) ... wsiadasz do FSO ... :) :) :) ... Nie pomyl z tym 1500/1600 ... :) ... pliki z folderu, mają w nazwie zawsze aktualna datę utworzenia (dd-mm-yy_gg-mm)...
Witam Poszukuję pomocy w uproszczeniu kodu dla filtra zaawansowanego. Uruchamiam go z innego arkusza i trwa to zbyt długo z kopiowaniem a w dodatku przeszkadza mi "przeskakiwanie" pomiędzy arkuszami. Stosowałem ActiveSheet.Range("H4:N5").SpecialCells(... Destination:=Worksheets("sprzedaz").Rang... Sheets("sprzedaz").Select...
Za dużo kombinujesz ;) Wszystko można zmieścić w takim oto kodzie, komentarze - bez zbędnych dywagacji - w kodzie :) Mam nadzieję że zasadza działania jest jasna? W zasadzie to tylko pętla po wierszach i kolumnach + parę if'ów tłumaczących format excela na worda. "Sekret mnicha" tkwi w tym, żeby ustawić format paragrafu w Wordzie przed wypisaniem tekstu,...
1. pobiera listę plików .xlsx w folderze 2. usuwa zakładki, tworzy nowe i orzenosi dane z pobranego pliku z folderu 3. przenosi dane z jednej zakładki do finalnej KOR 4. przenosi poszczególne wiersze z zakładki RAT do zakładki KOR do tego samego wiersza jako kolejne kolumny 5. tworzy nowy plik z danymi z zakladki KOR, zapisuje i przechodzi do pkt 1...
Ja bym zastosował to Nie jest potrzebny cały pakiet a tylko "spoon" i ewentualnie "pan". Spoon wykonuje transformacje, czyli w tym przypadku odczyt z kiku xls i zapis do jednego xls. Pan automatyzuje wykonanie transformacji, może nie być tutaj potrzebny. Jaka jest wyższość nad makrem excelowym? Przede wszystkim tworzenie transformacji jest duużo łatwiejsze,...
A więc mam już wszystko prawie gotowe poza... No właśnie pojawił się kolejny problem. Mianowicie w każdej nowo tworzonej zakładce dodają się wartości z poprzedniej i sumują z wartościami pliku. Czy ktoś wie moze dlaczego? Dołączam spakowany plik a w nim przykładowe pliki oraz arkusz. Z góry dziękuję za pomoc. Dim Data As String Sub ProCollector()...
Bardzo ciekawy link :) Dalej nie wiem czy dobrze rozumiem ale... Wykorzystując idee z linka co podałaś można zmienić przypisanie zadanie skrótom klawiszowym (i przyciskom z menu zwykłego i kontekstowego - ale to bardziej skomplikowane). Podstawić tam własny kod wykorzystując np. makro z "wklej specjalne - wartości". Z tym że jak to autor napisał jest...
Dobre macro tylko co zmienić by nie kasowało tabeli bo mam odpowiednio komórki scalone i przeniosło dokładnie zawartość wraz z taka samą tabelka ? Z góry dziękuje za odpowiedź. Wiele jest tematów na temat kopiowania danych z arkusza do arkusza lecz nie mogę wykombinować jak 1.Skopiować tabelkę z zawartością zachowując format czcionkę etc. 2.W tabeli...
Witam , Tworzę makro które kopiuje unikalne dane z Kolumny A od komórki A3 (w komórce A2 są nagłówki) i wkleja w nowo stworzonym arkuszu. Jednak Problem się zaczyna gdy chce skopiować do każdego z tych arkuszy nazwy z wiersza pierwszego (A1:A11) wkleja w nowo powstałym arkuszu tylko komórkę A1 a cała tabela się rozjeżdża . Oto kod: [syntax=vb]Sub Copy_To_WorkbooksB()...
Witam Mam problem. Nie bardzo znam VBA, stąd zupełnie nie wiem jak napisać chyba proste makro. Proszę więc o pomoc kogoś, komu to nie sprawi większego problemu. Plik Excel ma 2 arkusze: Arkusz1 i Arkusz2. W obydwóch są takie same kolumny i podobne dane, które często porównuję. Arkusz1: - kolumna A - komórki A1:A500 zawierają ciągi 26 cyfr (komórka w...
Dzień dobry, Specyficzną cechą Excela, która na ogół jest uważana za zaletę jest to, że formuły w arkuszu są automatycznie przeliczane po każdej zmianie. Na poziomie arkusza można wyłączyć przeliczanie (tryb ręczny), ale w odniesieniu do całego arkusza, a nie poszczególnych komórek. Więcej można osiągnąć posługując się Visual Basiciem, ale Pan go nie...
1. Następnym razem rozpocznij nowy wątek. 2. jak już makro zadziała, to dane się kopiują Jakim cudem? Kolejność działań: 1. Open (po otwarciu skoroszyt jest aktywny) 2. Wybranie arkusza - Sheets().Select 3. Kopiowanie - Range().Copy 4. Wybranie skoroszytu docelowego - Workbooks().Activate 5. Wybór arkusza docelowego - Sheets().Select 6. Wybór lewej,...
Aby coś takiego zadziałało "samo" - potrzeba makra. Ale jest inne rozwiązanie (ja je zastosowałem u mnie w pracy). Nie wiem czy u ciebie da się zastosować. Taki arkusz - szablon (u mnie nazwany "czystym") ma jeszcze jeden arkusz z nazwą "kalendarz". Są w nim (oprócz sobót i niedziel) automatyczne wyliczenia świąt itd. i poprzez zaznaczenie danego miesiąca...
Dziękuję za uznanie. Bardzo lubię naprawdę dobre wina :) niemniej nie czuję, że takim drobiazgiem mógłbym no to zasłużyć. marek003 Kopiuje formułę ostatnia data i coś nie chce znaleźć Możesz wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa Sama kopia formuły to za mało. Pisałem, że muszę się wspomagać wierszem pomocniczym (ukryłem go by nie zaśmiecał obrazu)....
Witam, Uprzejma prośba o pomoc / podpowiedź / wyjaśnienie (na wstępie nie jestem programistą …. niestety!). 1. Formatowanie kilku zakresów jednocześnie. Chce nadać (za pomocą makra w VBA Excel) kilku zakresom danych ten sam format. Zakresy tu np: (B15:B38) (B51:C62) (B98:D112) Format to: ###,00;[Czerwony] - ###,00;- Bez tła (przeźroczyste tło)...
Odejmij po prostu. Np tutaj [syntax=vbscript]Sub TmToStr2(ow As Long) With Sheets("Arkusz2") For i = 2 To ow zwrot = "LE" BH = "BH" startOD = 1 Dim x As Integer For x = 1 To 10 'zwroty i BH If InStr(startOD, .Cells(i, 7), zwrot, vbTextCompare) = x Then .Cells(i, 5) = .Cells(i, 4) & " - zwrot z " & Left(Cells(i, 7), 5) If InStr(startOD, .Cells(i, 7),...
W ty, nowym pliku xls przydałoby się podmienić nazwę (obecnie kopiuje z pierwotnego xlsx) na np "Arkusz1" a mógłby kopiować tylko to co jest aktywne (bez tego co ukrywaję filtry) Trzeba kopiować tylko widoczne komórki i wklejać je potem jako wartości i formaty. Wymaga to jednak zmiany sposobu tworzenia nowego arkusza. Przy okazji czemu: Worksheets("Nazwa...
Ja też się zastanawiałem nad tą sumą. Czasem daje się to na zabezpieczenie przed tekstem lub pustym tekstem w komórce źródłowej, żeby zamienić to na zero. Podejrzewam, że przy tej liczbie plików raczej będą zamknięte, dlatego ja proponuję rozwiązanie nie tak proste, ale mam nadzieję skuteczne przy zamkniętych plikach. Najpierw trzeba utworzyć odpowiednie...
Drodzy Forumowicze, pracuję nad makrem, które plik csv z danymi dotyczącymi miesiąca (np. stycznia 2006 - załączam do postu ), "przerobi" na pliki dobowe o nazwie pliku w formacie rrrr-mm-dd. W kolumnie A załączonego pliku zawiera się czas i data w formacie: rrrr-mm-dd gg:mm (dane zapisywane są co minutę, dlatego występuje również godzina). Kolumna...
Dzięki za poświęcony czas! Tak jak napisałem nie mam problemu z wykonaniem tego konkretnego zadania, które sprowadza się do skopiowania wybranych danych i zapisania ich do pliku .csv w celu dalszego przetworzenia w plik JPK_VAT w formacie .xml. Próba wyjaśnienia co się dzieje wynika z obaw, że albo moja wiedza o Excel VBA ma istotne luki albo moja instalacja...
Dałeś tylko link do programu bez przykładowych danych do testowania. Nie jestem specjalistą od sudoku, wziąłem więc przykład z wikipedii. Sam kod jest skonstruowany niezbyt poprawnie, procedura wywołuje się rekurencyjnie, a wykonanie programu kończy się przez End, co jest zakończeniem wymuszonym i może generować problemy. Wprowadziłem różne poprawki,...
Witam, Czy mogłbym prosić o pomoc w stworzeniu kopi excela. Chciałbym aby drugi plik kopiował wszystkie arkusze z pliku głównego wraz z danymi i formatami. Aby stanowił lustro głównego pliku. Podejrzewam że nie da się stworzyć formuły pewnie będzie musiało to być makro. Dzięki
Sam format komórki można skopiować stosując wklej specjalnie z zaznaczoną opcją formaty.
Nikt nie chce Ci niczego wytykać i dlatego pewnie brak odzewu. Ale co mi tam... Nie specjalnie interesuje nas wynik z nagrywarki makr bo z "normalnym" VBA ma on niestety niewiele wspólnego :) Powtarzające się ActiveSheet, nadmiarowe i niepotrzebne Select itp rozmywa tylko sens. Cóż, nic lepszego jeszcze nie wymyślono. Założę się, że gdyby ogłosić konkurs...
Bardzo dziękuję wszystko działa idealnie, ale mam pytanie dlaczego formuła nie działa gdy dane w kolumnie A w skoroszycie 2 są skopiowane z innego zeszytu jako "wartości"? Aby zadziałało musiałem każdą komórkę kolumny A edytować (F2 i Enter lub cokolwiek zmienić w jej nazwie), wszystkie wartości miały format tekstowy.
Spróbuj z formatowaniem [syntax=vb]Selection.TypeText Format(exl.Sheets("Arkusz1").Cells(1, 1), "00.00")[/syntax]Na końcu makra zamknij instancję Excela (będzie w pamięci jako proces).[syntax=vb]objExcel.Quit[/syntax...
Osobiście wolę korzystać z funkcji Dir . FileSerch potrzebuje referencji i lubi stwarzać problemy. Poniżej przykład z pętlą. Jeśli daty w nazwach są w stałym formacie można sobie ułatwić podstawiając dzisiejszą datę. Dla wczoraj będzie to Date-1, itd Oczywiście dla wielu plików przypisanie nazwy odbywać się będzie wewnątrz pętli bez wychodzenia, ale...
Witam. Chciałbym stworzyć wyszukiwarkę produktów. Na razie korzystam z mało ciekawego rozwiązania. Wyszukuje produktu po ID za pomocą funkcji podaj.pozycje w innym pliku. Następnie za pomocą makra wyszukuje dany wiersz i kopiuje cały do arkusza. Niestety za każdym razem muszę modyfikować funkcję podaj.pozycję zmieniając nazwę pliku i skoroszytu. Plik,...
Witam, pojawiły się kolejne problemy a mianowicie: mamy coś takiego gdzie zastosowałem dużo z powyższych rad i tak : kolumny R i S liczą się za pomocą makra: Private Sub CommandButton1_Click() Dim i As Integer Set kom = Worksheets("Grafik 2012").Range("D10:...
Witam, Ma ktoś pomysł na napisanie makra opartego na poniższym algorytmie: 1. Otworzyć plik o nazwie "dane_"dzisiejsza data w formacie 13-feb-2012".xls" z lokalizacji c:\dane. 2. jeśli plik istnieje to dalej, jeśli nie to msgbox "nie ma jeszcze nowego pliku" 3. poprosić o wprowadzenie, które wiersze maja zostać skopiowane np. wiersz1, wiersz3, wiersz14......
1. Załóż filtr w oryginalnej tabeli (niepuste) -> zaznacz całą tabelę i wtedy dopiero kopiuj dane . Może nawet lepiej wklejać "tylko wartości" niż dane z pełnym formatem każdej kopiowanej komórki. Zrobisz to w jednym ruchu zamiast korzystać z pętli (2000 razy). Po nagraniu makra można edytować zaznaczony zakres tak, żeby najlepiej nam odpowiadał. 2....
Samo [syntax=vb]If Not Intersect(Target, Range("d1:e2")) Is Nothing Then Sheets("Arkusz1").Range("f5:g6").Value = Sheets("Arkusz1").Range("d1:e2").Value End If[/syntax]działa ja powinno. Możesz dodać Sheets("Arkusz1"). przed Range żeby makro działało też uruchamiane z innego arkusza. Jeżeli coś nie działa, to pewnie problem innej części kodu - po tym...
Pytanie podstawowe: czy potrzebujesz kopiować tylko wartości, czy też formaty? Bo w tej chwili to, co robi to makro, to kopiuje wartości "aa" z kolumny A do C, co jest raczej średnio przydatne - równie dobrze można tą wartość tam wpisywać...
Witam Excela znam w miarę dobrze. Jedynie nigdy nie bawiłem się VBA, makrami oraz formantami (pewnie jeszcze nie wymieniłem parę innych opcji o których istnieniu nie wiem :D ). Chcę wykorzystać suwak z pola kombi w którym będą zdefiniowane opcje. Po wybraniu danej opcji chcę aby w innych komórkach po zastosowaniu odpowiednich formuł (prawdopodobnie...
Wszystko fajnie tylko zaś nie działa to iż w nazwie arkusza powinna być dzisiejsza data. A wykonuje mi to że nazwa arkusza to WZÓR(2) i jest wszystko skopiowane a ja nie chcę WZÓR(2) tylko dzisiejszą datę. ------------------ OK ZROBIŁEM TAK: [syntax=vb] Sub Kopiowanie() ActiveWorkbook.Sheets("WZÓR").Copy after:=Worksheets(ActiveSheet.Name) nazwa = Format(Date,...
W załączniku makro uzupełnione w w/w Edit: zmieniłem załącznik (różny format daty - ujednoliciłem)
Witam! Mam problem z pewną czynnością. Mianowicie z pewnego programu generują mi się raporty w formacie csv. Jest ich zawsze kilkadziesiąt ze względu na fakt, iż program ma ograniczenie do 300 wierszy. Muszę więc wygenerować kilkadziesiąt raportów a później złączyć je w jeden. I tu problem jak zrobić to makrem. Pliki zawsze nazywają się inaczej, a w...
Ja na Twoim miejscu przeprojektowałbym zupełnie ten plik, ograniczając go do 3-4 zakładek. Nie piszesz jak wygląda "proces" wprowadzania zamówień, czy to jest pełen asortyment oraz lista sklepów, czy tylko wycinek, ale to co sprawdza się przy 10 sklepach może zacząć być problemem, jak sklepów będzie 50. Moja propozycja jest taka: 1. Wszystkie informacje...
W arkuszu 'Dane' mamy w komórce F5 2012-12-05. Jak ta data ma się do 'Roczny', wiersz drugi? Jeżeli stać Ciebie na wklejenie obrazków, to fajnie byłoby, gdyby Twoje pytanie, które się do nich odnosi, miało poparcie w odniesieniu do tych obrazków. Pozdrawiam. Moje pytanie ma jak najbardziej poparcie. Kazdej komórce możesz dopasować różnego rodzaju format...
Witam, Mam pewien problem, ponieważ chcialem stworzyć makro a nawet nie wiem jak to ugryźć. Generalnie chodzi o to aby: po uruchomieniu makra wyswietlało sie pole do wpisania od... i do... w którym będę mógł okresic daty. Format daty to dd-mm-rrrr. Daty są w każdym arkuszu w jednej kolumnie, powiedzmy D. Wyświetlone komórki powinien kopiować do nowego...
Odpowiedź na problem Pani meyouve. Trzeba zaznaczyć komórkę F2 i wykorzystać formatowanie warunkowe (w Excelu 2003 Format/Formatowanie warunkowe) i wpisać warunki dla formuł: Warunek1: =CZY.LICZBA(H2) i sformatować tło na zielono. Kwota faktury zmieni się na zielono gdy w kolumnie H wpisana będzie jakaś liczba (nie da się łatwo sprawdzić, że jest to...
Masz trzy wyjścia: 1. Napisać sobie inteligentny moduł w VBA, który to zrobi (trochę roboty to jest). 2. Zmienić format danych - aby nie były "grupami obok siebie" (zmusić osoby dostarczające Arkusz, aby dane by zapisywane w formacie takim jak Arkusz4). 3. Kopiować ręcznie i męczyć się.
dzięki za podpowiedzi.... funkcję transponuj znam....jednakże do moich potrzeb nie pasuje.....gdyż potrzbuję odwrócić tabele z poziomej na poinową ale zachowując przy tym łącza....tak aby dane zawarte w danej tabeli pionowej sie mogły odswierzyć gdy nastapi zmiana danych w tabeli poziomej.... funkcja transponuj tylko i wyłącznie jest wynikowa na daną...
Jest kilka sposobów, których tu można użyć. Podam 2 warianty bez użycia makr. Jeśli problem występuje często, to można również użyć makra. Moja propozycja: 1) Zaznaczamy drugą kolumnę (kol.B) na wysokość danych. 2) Do komórki w pierwszym wierszu (B1) wpisujemy formułę: ="1|"&A1 3) Przytrzymując Ctrl naciskamy Enter. Wariant 1: 4) Kopiujemy kolumnę przez...
36 wartości musi się powtórzyć 30 razy, pod nim kolejny itd. Przy twojej ilości wpisów (23113) w pliku Excela szybko to przestanie działać... Zapisz sobie plik w nowym formacie jako xlsx (2007 i nowsze), ale nie na zasadzie "Zapisz jako" tylko tworząc nowy i przeklejając tam wpisy. Jeśli zapiszesz jako XLSx to niestety będzie to zapis w trybie zgodności...
Dzień dobry, Trochę słabo szukałeś, bo podobnych grafików jest mnóstwo. Trzeba pamiętać o kilku sprawach: Wartości czasu w Excelu trzeba wprowadzać z dwukropkiem np. 14: oznacza godzinę 14-tą, odpowiednio 14:25 gdy są minuty. Format do zliczania czasu to [g]:mm Wartości czasu są pamiętane jako ułamki doby, jeśli koniec pracy jest po północy (wcześniejsza...
Moze cos od poczatku zle robie? Plik z makrem jest kopiowany z komputera z danymi na komputer z nowym excelem i windowsem. Zmiany wprowadzam bezposrednio w dwa pliki xls i xlsm po zapisz jako (myslalem na poczatku ze moze to wina formatu pliku). Teraz po ruszeniu makra od poczatku wrocil blad 1004 [syntax=vb]Worksheets("Working").Select Range("a1:iv65536").ClearContents...
Oczywiście: W pierwszej zakładce "Arkusz3" znajduje się tabela o którą mi chodzi makro odpala crtl+q W drugiej "Wig30" kolejność spółek w jakiej są kopiowane W trzeciej "Baza Danych" tam makro kopiuje dane W czwartej "Baza Danych2" tam kopiuje ręcznie wiersze z poprzedniej zakładki i dane te są dalej obrabiane. Musiałem wysłać w innym formacie inaczej...
Można również użyć formuły tablicowej jak w załączonym przykładzie. Zakresy w formule należy dopasować do wielkości danych. Liczba 100 w formule musi być większa od liczby wierszy danych. Plik należy zapisać w formacie .xlsx i uruchamiać w Excelu >= 2007. Powodzenia.
Na stronie internetowej mam podaną datę w formacie dd/mm/rr. Jak kopiuję i wklejam ją do arkusza to zamienia dzień z rokiem i otrzymuję np. 2027-03-14 zamiast 27/03/14. W czym może być problem?
wow faktycznie takie proste rozwiązanie pomogło :) dziękuję za pomoc - to mi wystarczy w zupełności ale teraz będzie gnębiło mnie jak by to wyglądało gdyby ta druga cześć nazwy była zawsze w formacie daty dd-mm-yyyy czy jest jakieś zabezpieczenie ?