Witam W pierwszej linii wzoru jest inny
Bez załącznika i możliwości przetestowania kodu, to jest błądzenie po omacku. W Twoim kodzie nie wiadomo, co oznaczają: [syntax=vbscript]cCellYTD, measures[/syntax]Nie wiadomo, który arkusz jest aktywny w momencie wykonywania kodu. Oznaczenie YTD, jeśli ma być użyte jak zaproponowałem, musi być pojedynczym tekstem formuły, a nie tablicą. W tej formule,...
Zrobiłby to w ten sposób: (dopisz formuły w szarze komorki)
Trochę "dookoła", ale... Może w Excel >2003 zmieścisz w jednej formule ;) Być może da się to jeszcze uprościć... Edit: Och, formuły "uciekły" przy kopiowaniu ;) Nowy
Napisałem... Edycja nazwanego zakresu w zakładce Formuły>Menedżer nazw. Możesz też równie dobrze zamiast nazywać zakres, wpisać jego adres w polu "źródło" okna poprawności danych.
Witam Mam problem z uzupełnianiem przez excela wartości w komórkach kopiowanych, mianowicie podam na przykładzie. =(B3+C2-(FAKTURY!B1+G3+H3+I3+J3+K3)) =(B4+C3-(FAKTURY!B11+G4+H4+I4+J4+K4)) =(B5+C4-(FAKTURY!B21+G5+H5+I5+J5+K5)) Tak powinny wyglądać formuły w poszczególnych komórkach, ale po zaznaczeniu trzech komórek wypisanych ręcznie i przeciągnięciu...
W kolumnach L,N,O,P masz "normalne" formuły, które odwołują się tylko do danych z bieżącego wiersza. Takie formuły można kopiować bez ingerencji w inne formuły. Excel nie ma problemu z ich kopiowaniem. Jeśli chodzi o formuły z kolumn A i C, to one zawierają odwołania do innych wierszy i przy wstawianiu wierszy (a także usuwaniu) Excel nie wie, do czego...
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
Witam, Mam plik w Excelu do liczenia ilości punktów za zadania i ocena. Plik jest dostępny w sieci. Mamy tam kilka wierszy. Wiersz 9 jest pusty, nie ma żadnych formuł w komórkach, z tym że, jak wpiszemy punkty w komórki zadań od 1-5 np po 1 punkcie to w komórce I9 Wypisze nam sumę i w komórce J9 słownie. Jak zrobić aby powyższa formuła była kopiowana...
kopiuj prawy klawisz wklej specjalnie - wartości
czy jest jakieś narzędzie w Excelu które umożliwia zmianę kolumny D na podstawie C? Narzędziem do tego celu są formuły. czyli jeśli mamy kraj GB w kolumnie C to chciałbym dopisać w kolumnie D +44 i analogicznie dla całej reszty symbol + W kolumnie E (pole E2) wpisz sobie formułę [syntax=vb]=JEŻELI(C2="GB";"+44"&D2;"+"&... A następnie przeciągnij...
Do powielania arkuszy i adaptacji formuł możesz wykorzystać makro z załączonego pliku :D - zaczyna pracę dopiero od arkusza 2.2 :!: i działa w ten sposób, że po wybraniu 1 arkusza w skoroszycie (tj. o najwyższej numeracji w nazwie :D ) - poprzez dwuklik myszką w ten arkusz - automatycznie kopiuje arkusz i ustawia nową nazwę i podmienia formuły :spoko:...
Okee zapomialem dodac ze chcialbym aby kopiowanie odbywalo sie automatycznie.
Czytać, szukać przykładów. Np [url=http://office.microsoft.com/pl-pl/e... i efekt (w tabelce-fule skopiowane formuły, wartości dla fuli kopiowane od dołu) + wskazanie zwycięzcy ;)
to je na Excel 2013 ?
a co masz na myśli mówiąc "...podstawiać formuły w osobnej pętli"? Wstaw kolumny, wpisz ręcznie formuły sumowania i przepisz argumenty do makra. Po zakończeniu pętli wstawiającej kolumny i nagłówki (usuń linię z wstawianiem sum), dopisz następną wpisującą tylko formuły.
To samo jesli zmieniac recznie? Dodano po 2 Kilka godzin nie będzie być na komputerze, a następnie spróbujem Twoj program wraz z Excel.
Więc udało mi się posiedzieć nad tym i zdziałało. Jednak całość skopiowała się z formułami co spowodowało zwiększenie wagi pliku. Czy znajdzie się jakaś sugestia aby to ograniczyć ? wyeliminować formuły ?
Masz w załączniku wstawione formuły, które możesz kopiować. Jest skopiowane 14 razy, dokończysz sobie sam. Do kopiowania należy zaznaczyć dokładnie cały formularz lub jego wielokrotność.
Jeśli jest to nowy Excel (365 lub Online), to tam są nowe kontrolki pól wyboru, które dają się łatwo kopiować. Są to co prawda niepowiązane pola wyboru, ale stosując formuły można zasymulować ich zachowanie zależne, przypominające przyciski opcji. Jeśli masz te kontrolki u siebie, to napiszę więcej, jak je powiązać.
Witam wszystkich i proszę o pomoc ... Opis: przygotowuję skierowanie na badania. W jednej z komórek przed nazwiskiem kierowanego znajduje się tekst "Pana / Panią". Chciałbym, aby działało to na zasadzie "niepotrzebne skreślić" - w zależności od płci kierowanej osoby, żeby odpowiednio skreślone zostało słowo "Pana" lub "Panią". W innym arkuszu mam listę...
Zmienił bym podejście do problemu. Zamiast określania 0 - 1 wstawił bym kolumnę numerującą poszczególne kody z wyłączeniem kodów którym już raz został nadany numer - taką liczbę porządkową. Później poprzez wyszukaj pionowo() powstała by aktywna lista kodów bez powtórzeń. (Formuły są przystosowane aby je kopiować w dół)
A jakie to formuły w kopiowanych komórkach?
Nie widzę potrzeby stosowana makr. Formuły i formatowania powinny wystarczyć. Ad.1. Poprawność danych > lista Ad.2. WYSZUKAJ.PIONOWO z argumentem (nazwa arkusza) podstawianym przez ADR.POŚR
Witam, mam problem gdy kopiuję tabelkę z formułami z jednego pliku i chcę wkleić do innego pliku pojawia się komunikat o błędzie i wklejają się tylko wartości. Adresy komórek nie są zabezpieczone, ale w każdym dokumencie są te same, wersje excela są te same, tryby chronione są wyłączone, nie za bardzo wiem co się dzieje.
Po co ochrona, jesli np. przed tym(zamykaniem) "użytkownik przez przypadek kasuje jakąś formule"? W kazdym razie mozna uzyc zdarzenia[syntax=vb]Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) For Each s In Me.Sheets s.Protect 'ew. haslo Next Me.Save End Sub [/syntax] Ale lepiej mieć zapasowe arkusze i przed zamknięciem kopiowanie formuł, lub, jeśli...
Mam propozycję, ale z ograniczeniami. Założenia są następujące: 1. W kolejnych komórkach będą kolejne liczby (lata) lub komórki będą puste, ale nie będzie sytuacji, że w sąsiednich komórkach będą liczby (lata) niekolejne. 2. Przed pierwszą liczbą musi być co najmniej jedna komórka pusta. 3. Liczba komórek jest zadana z góry (formuła nie jest dynamiczna)....
Chciałabym, aby odpowiednie komórki automatycznie uzupełnić odpowiednimi odniesieniami do sąsiedniego arkusza. VBA fajna rzecz - warto się poduczyć :D , lecz póki co dla Twoich celów wystarczy wykorzystać prostą funkcję :spoko: 897374 3 formuły jak na zrzucie możesz kopiować do następnych kart.
Wypróbuj w "główny" takie makro [syntax=vb]Sub makro() ostw = Range("C65536").End(xlUp).Row Range(Cells(ostw - 2, 1), Cells(ostw, 11)).Copy Cells(ostw + 1, 1) End Sub[/syntax]Formuły powinny "ułożyć się" wg kolejności wierszy. Nie wiem tylko skąd pobierać nazwisko klienta...
Ciezko sie trochu domyslec o co dokladnie pytasz, ale jesli dobrze zrozumialem to w arkuszu rok2005 w dowolnej komorce wstaw: =JEŻELI(Rok2000!AI3=1;Rok2000!AP3;"") i bedzie kopiowalo zawartosc AP3 pod warunkiem wartosci "1" w AI3, Prawie to samo co wyzej tyle ze nawiasy gdze indziej.
Jeśli dobrze zrozumiałem że trzeba, następnie zdecydowanie tak tylko za co został w A następnie formuła, może tylko numeracji?
Dziękuję za zainteresowanie. Odpowiadam na zapytanie w kolejności. 1. Plik Excela z rozszerzeniem .xls 2. Tak arkusz ma nagłówki, które ręcznie usuwam wraz z niepotrzebnymi mi kolumnami. 3. Skrót "scr" pochodzi od słowa screen oznaczające rzut ekranu. https://obrazki.elektroda.pl/3419958100_... https://obrazki.elektroda.pl/5743212300_...
Zerknij na to:
pokazyje błąd. Nie powinno tak być, albo nie rozumiem. WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Y!A:B;2;0) tylko wtedy, jeśli LICZ.JEŻELI(Y!A:A;A1)>0 Innymi słowy jeśli w Y jest, w przeciwnym razie zapisz ""(empty string) Czy możliwe by nie zmieniał komórki Arkusza X. jesli nie wyszuka w Arkuszu Y odpowienika ? Nie, bo jesteśmy wszystkie formuły przepisze w klatki kolumny...
Po skopiowaniu: Zakładka "Data -> Edit Links -> Change source" i trzeba wybrać plik w którym się aktualnie pracuje. Mam niestety angielskiego Excela http://obrazki.elektroda.pl/2271428100_1...
Arkusz kalkulacyjny nie jest efektywnym środowiskiem programistycznym. Formuły liczone są dużo szybciej niż interpretowany kod. Zamiast makra w F1 użyj formuły =MATCH(A1,A5:A10)+4 Resztę czytam i nie rozumiem, o co chodzi (ze skanowaniem, rysunkiem I, zaznaczaniem, wklejaniem, kopiowaniem tabel). Sorry. Może łatwiej będzie napisać, jaki cel chcesz osiągnąć,...
Funkcja ADR.POŚR może służyć do odczytania danych z pliku otwartego w tej samej instancji Excela. W tym przypadku to się nie przyda. Bez VBA czy innych dodatkowych narzędzi nie da się tego zrobić w sposób trywialny. Istnieją sposoby "drogą okrężną". Najpierw trzeba przygotować teksty odwołań, potem zamienić formuły na wartości i wreszcie aktywować uzyskane...
Jeśli macie pomysł/rozwiązanie Proponuje w komórce B28 formułę 1141705
Kolega PRL proponuje makro do kopiowania, ale w nazwa4 tylko formuły
Witam, tworzę sobie plik do zliczania statystyk w turnieju piłki nożnej. Jestem laikiem i szukam inspiracji w internecie. Chciałbym, aby bramki oraz kartki które wpisuję w arkuszu o nazwie "MECZE - GRUPA A", były zliczane przy nazwisku każdego zawodnika w arkuszu "LISTA ZAWODNIKÓW". Ponadto chcę stworzyć sobie tabelę live, aczkolwiek z tym drugim tematem...
Trochę zależy jakie i jak zapisane są formuły. Nagraj makro kopiowania w dół lub wypróbuj w inny sposób metodę AutoFill . Można też umieścić formuły stosując WorksheetFunction .
W VBA dużo jest możliwe. Deklarując funkcję możesz podać argumenty, którym później nadasz wartości przy wywołaniu, na przykład: [syntax=text]Function sumakolumna(litera As String) As Long Dim i As Long sumakolumna = 0 For i = 1 To 10 Step 4 sumakolumna = sumakolumna + cells(i, litera) Next i End Function [/syntax]W ten sposób podając literę kolumny...
A gdybym wywoływał procedure kopiowania z kolumny C do D w Arkusz1 poprzez workscheet change ale komórek w zakresie a1:a6 arkusza 2 to jak do tego się zabrać? dodatkowo tylko zmieniony wiersz powinien się przeliczać tj zmiana w Arkusz2 A1 uruchamia kopiowanie formuły w Arkusz2 z C1 do D1.
Jeśli chodzi o klasyczne odwołanie, to nie jest to możliwe, gdyż odwołanie zwraca tylko wartość komórki, bez formatowania. Ponadto, nawet z użyciem VBA, komórka zawierająca formułę musi być sformatowana jednolicie (to znaczy można sformatować całą komórkę, ale nie poszczególne znaki). Szkoda, że nie dałaś pliku załącznika, bo wtedy łatwiej można by...
co zrobić ? jest jakiś sposób? pomocy! Kopiuj - zaznacz cały obszar - wklej specjalnie formuły
Najprościej z funkcją WYSZUKAJ.PIONOWO lub kombinacją funkcji INDEKS i PODAJ.POZYCJĘ. Można też wykorzystać PRZESUNIĘCIE i PODAJ.POZYCJĘ. Do wyboru, do koloru! Formuły można kopiować pionowo.
Dzień dobry, Kolumnie z nazwami produktów należy nazwać np. "Nazwa". Zastosowałem dynamiczną definicję, żeby listę produktów można było uzupełniać: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE(Baza!$A$2;;;I... Wartości z sąsiednich kolumn odczytamy stosując funkcję PRZESUNIĘCIE. W tym przypadku są to formuły zwykłe, które można kopiować....
Dobry wieczór, Przyjęte założenia: 1) Dla jednej osoby w danym dniu kod U lub X może wystąpić tylko 1 raz. Gdyby było inaczej uwzględnione będzie pierwsze wystąpienie. 2) Kolejność kolumn z datami jest taka sama w danych źródłowych i tabeli wynikowej. Rozwiązanie w załączniku. Formuły tablicowe jednokomórkowe. Można kopiować w obu kierunkach. Format...
następnie wykonywane jest w tym pliku skomplikowane działanie Na pewno można je z powodzeniem wykonać w VBA. Z drugiej strony: Dlaczego "w kolumnie obok" nie użyjesz tej formuły z "Zeszyt2"? Wydaje mi się, że zamiast opisywać zawartość arkuszy lepiej (wygodniej dla wszystkich) wrzucić plik z przykładem w postaci załącznika na forum :) Szybciej i precyzyjniej...
chciałbym żeby w raz z usunięciem danych w komórce, również usuwał się wiersz tabeli W przedstawionym rozwiązaniu usunięcie indeksu powoduje "wyczyszczenie" całego wiersza :cunning: (jakkolwiek do tego celu wykorzystano odpowiednie formuły w tym arkuszu :D ) - nie wiem jak duże (ile pozycji ?) oferty przygotowujesz dla Waszych klientów , jeśli więcej...
Moja propozycja: 1. Najprościej byłoby zastosować formuły w arkuszach źródłowych, następnie przez: kopiuj > wklej specjalnie > wartości -umieścić wyniki w arkuszu docelowym i usunąć pierwszą kolumnę (Arkusz3 załącznika). Lub inaczej: kopiowanie kolumny źródłowej, wstawienie formuł, kopiuj-wklej specjalnie. 2. Zastosowałem wbudowane formuły łańcuchowe...
Super!!! Tak dokładnie, tylko ja nie widzę całej formuły :cry: lub nie potrafię jej odczytać. Mimo wszystko dziękuję.
np. tak: B1=SUMA(ADR.POŚR("$A$" &1+( WIERSZ()-1)*100 & ":$A$"&WIERSZ()*100)) Dodano po 6 lub tak B1=SUMA(PRZESUNIĘCIE(A1;100*(WIERSZ()-1)...
Mam problem z formatowanie warunkowym w Excelu 2010. Pracując wcześniej w wersji 2003 było OK. Przykład. Mam dwie kolumny z danymi liczbowymi. Powiedzmy w kolumnie A i B. Jeżeli wartość w kolumnie A1 jest większa niż B1 zastosuj formatowanie warunkowe np wyróżnienie kolorem czcionki. Wpisanie tej formuły jest OK, ale już skopiowanie tego formatowania...
Problem nie jest całkiem prosty, bo jakby był prosty, to sam znalazłbyś rozwiązanie. Nie da się sformatować wybiórczo (w sensie każdy znak osobno) wyników formuły. Cały wynik formuły musi być sformatowany jednakowo. Formatowanie wybiórcze jest możliwe tylko w przypadku stałych tekstowych. Można tu zastosować kopiowanie, tylko kłóci się ono jeszcze ze...
Dzień dobry, Ewentualnie jeszcze takie rozwiązanie formułami. Zakres danych nazwany kody (można wydłużyć w Menedżerze nazw). Obszar zaznaczony na żółto w Arkuszu2 stanowi wynik formuły tablicowej. Można kopiować w prawo do kolejnych kolumn i w dół w miarę potrzeby. Formuły dla Excela >=2007. Po wczytaniu przykładowego pliku zapisać jako .xlsx Pozdrowienia.
Tak to oczywiste, chodzi mi o to, aby dane w jednej kolumnie (w której w wierszach znajdują się formuły) były z automatu wyniki tych formuł (tylko same wartości jako tekst) "kopiowane" do drugiej osobnej kolumny..
Chciałbym, żeby dane były automatycznie ... przenoszone do tabeli poniżej IMHO wystarczy odpowiednio zaprojektować te tabele, aby dane przenoszone były automatycznie bez żadnego przycisku i makra, a jedynie wykorzystując proste, "przeciągalne" formuły :please: 989671
A jakie to ma znaczenie? 1+1=2 a 1+0+0+1+0=2 Ale jak się uprzeć: SUMA.JEŻELI(zakres;">0";[zakres]) Jeśli chodzi o kolory, to z pewnością masz jakieś kryteria. Zastosuj formatowanie warunkowe i tej samej formuły użyj w SUMA.JEŻELI.
Formuły działające na tablicach "nie cierpią" scalonych zakresów. Tu jest ich tylko trzy, więc kopiuj-wklej i ręczna poprawka nie jest czasochłonna. Na przyszłość staraj się unikać scaleń w takiej sytuacji.
Dzień dobry, Propozycja rozwiązania w załączniku. Wynik jest w dwóch wariantach: w arkuszu DATY w kol. E tzw. megaformuły (dla tych co nie lubią używać nazw), w kol. P formuła z użyciem nazw (patrz Menedżer formuł). Preferuję ten drugi wariant, jako bardziej czytelny. W proponowanym rozwiązaniu nie uwzględniłem "aktualnego miesiąca", bo to dodatkowa...
Wrócę jednak do ostatnich formuł i zapytam czy jest może inny sposób na zliczanie tych wybranych pracowników? Formuły fajnie działają w pierwszej tabeli ale kiedy takie same formuły dam do kolejnej tabeli to już mają błędy
U mnie bez kolumn pomocniczych, za to z nazwami (żeby łatwiej można ogarnąć formułę). Dane - to zakres danych źródłowych, numkol, numwie, numer - formuły pomocnicze, formuła kolnr zawiera adres początku zakresu wynikowego w formie adresu mieszanego, w tym przypadku [syntax=text]F$2:F2[/syntax]Formuła finalna w arkuszu jest formułą zwykłą, którą można...
Excel 2007 - działa i kopiuje wartości bezproblemowo - formuła =JEŻELI(A1;A1;B1) Czyżby błąd w MsOffice 2010? A może jakaś ukryta opcja?
Ponieważ nie ma odpowiedzi, zakładam że nowe dane będą uzupełniane u dołu. W pliku propozycja rozwiązania za pomocą "poprawności danych". W kolumnie A sprawdzanie w jednej kolumnie. Formułę można kopiować także do innych kolumn. Dane zaczynają się w wierszu 1. Sprawdzanie trójkami w kolumnach D do F. Te formuły muszą być dopasowane do kolumn, więc trzeba...
Myślałem nad rozwiązaniem formuły WYSZUKAJ.PIONOWO, ale formuła ta chyba nie posiada takiej możliwości. Posiada posiada.
Tak, jako formuły możesz użyć wartości z kolumny J Np: http://obrazki.elektroda.net/8_124780652... Formatowanie (wszystkie 3 warunki) ustawiasz na pierwszej komórce (K5) i przeciągasz/kopiujesz w dół. Natomiast obliczenie ilości dni (J5) lepiej wykonać formułą: =L5-DZIŚ() skopiowaną w dół. Komórkę B3 może ktoś wyczyścić...
Witam, Spróbuję opisać problem. Wpisuję formułę do komórki odnoszącą się do komórki w innej zakładce tego samego skoroszytu np.: ='bilanse miesięczne'!B22. Teraz, ponieważ jest sporo takich komórek chętnie przeciągnąłbym w dół formułę do kolejnych komórek ALE; przeciągając Excel domyślnie przenosi formuły pionowo czyli B23, B24, B25 itd. Niestety odniesienia...
fragment: [syntax=vbscript] .Cells(Ow - 1, 6).Copy .Range(Cells(Ow, 6), Cells(Ow + Nw - 2, 6)).PasteSpecial _ Paste:=xlPasteFormulas[/syntax] zastąp tym: [syntax=vbscript].Range("F" & Ow - 1 & ":F" & Ow - 1).Copy .Range("F" & Ow & ":F" & Ow + Nw - 2).PasteSpecial _ Paste:=xlPasteFormulas[/syntax] i zmień nazwy kolumn w zakresie....
Dzień dobry, Specyficzną cechą Excela, która na ogół jest uważana za zaletę jest to, że formuły w arkuszu są automatycznie przeliczane po każdej zmianie. Na poziomie arkusza można wyłączyć przeliczanie (tryb ręczny), ale w odniesieniu do całego arkusza, a nie poszczególnych komórek. Więcej można osiągnąć posługując się Visual Basiciem, ale Pan go nie...
nie bardzo rozumiem, może źle opisałem pierwszy post, chciałbym żeby wartości z arkusza1: A1 tj. 10, B1 tj. 50 A2 tj. 20, B2 tj. 60 A3 tj. 30, B3 tj. 70 A4 tj. 40, B4 tj. 80 znalazły się w arkuszu2, z tym że nie dokładnie tak samo jak w arkuszu1 - w pionie, tylko w poziomie, czyli A1 byłoby 10, B1 -> 20, C1 -> 30 itd. (wykorzystując do tego przeciągnięcie...
Te błędy są spowodowane sposobem przeliczania arkuszy przez Excel. Mamy ograniczone możliwości sterowania tym. W tym przypadku można wprowadzić 2 uzupełnienia: 1) w formule 'oblicz' dopisać na końcu: [syntax=text]+0*LOS()[/syntax]Ta zmiana nie zmieni wartości wyniku, wymusi tylko przeliczenie formuły przy każdym przeliczeniu arkusza. 2) Ale to jeszcze...
Może być w ten sposób? (kolumny pomocnicze można ukryć) Co prawda załączyłaś dane gdzie zawsze był nr transakcji ale działa też jak go wykasujesz -uwzględnia to. edit: podmieniłem trochę formuły by było łatwiej kopiować w bok. Może trochę utrudniłem zrozumienie formuły ale... Główna formuła np. dla "a" w danym miesiącu to: =SUMA.ILOCZYNÓW((C1:C10000="a")*1;(A1:A1...
Dobry wieczór, Formuły otoczone nawiasami klamrowymi są to formuły tablicowe. Formuły te działają w inny sposób niż formuły zwykłe. Zatwierdza się je nie samym Enter, lecz kombinacją Ctrl+Shift+Enter. Komórki z tymi formułami można kopiować w całości w zwykły sposób, natomiast gdy poddaje się je edycji trzeba na końcu użyć Ctrl+Shift+Enter. Formuła...
Długo nikt nie odpowiada, więc chyba coś tu nie jest jasne. Excel może działać (upraszczając nieco) poprzez formuły lub poprzez makra. Formuły nie mogą niczego przenosić, mogą jedynie "kopiować", a ściślej zwracać wynik tam, gdzie wcześniej wpisano formułę, pozostawiając dane źródłowe bez zmiany. Formuły działają automatycznie, przeliczają się same,...
To nie jest proste zadanie. Ustawienie filtra nie generuje żadnego zdarzenia, które można byłoby przechwycić, żeby zapamiętać jego ustawienie. Szczęśliwie masz w arkuszu formuły z funkcją SUMY.CZĘŚCIOWE, które przeliczają się po zmianie ustawień filtra, a przeliczanie generuje zdarzenie Calculate, które można tu wykorzystać. Makro, które proponuję zapamiętuje...
Spróbuj z dodatkowym zaznaczeniem jednej z opcji Formuły/Wartości i formaty liczb. Uwaga: ilość komórek musi być identyczna (tzn. komórki scalone liczy się jako jedna)
[syntax=vbnet]Sub Pobieranie_IL2() 'otwieranie pliku źródłowego Dim fd As FileDialog Dim wkb1 As Workbook, wkb2 As Workbook Application.ScreenUpdating = False Set wkb1 = ThisWorkbook Set fd = Application.FileDialog(msoFileDialogFile... With fd .InitialFileName = Environ("HOMEPATH") & "\Desktop\" .Filters.Clear .Filters.Add "Pliki Excel", "*.xl*;...
W tym układzie danych można zastosować formuły: [syntax=text]=SUMA.ILOCZYNÓW(($B1301=$A$... dla OTW. (D1301) [syntax=text]=SUMA.ILOCZYNÓW(($B1301=$A$... dla PRACA (D1302) Formuły należy kopiować parami. Pozdrowienia.
Oczywiście, że nie. Funkcja "czyść dane" usuwa tylko wartości, o które zostaną uzupełnione pola niebieskie. Formuły - Nigdy w życiu, zostają bez zmian. Oczywiście ta funkcja działa mi poprawnie. Opis przycisków dodałem tak, dla jasności.
Można szukać różnych rozwiązań, ale przede wszystkim potrzebny jest załącznik, żeby było widać jak te dane są sformatowane, czy wszystkie jednakowo (np zł czy PLN), czy są tylko te dwie waluty, czy zawsze jest wpisana waluta. Poza tym istotne jest do czego ma służyć wynik - czy tylko do oglądania, czy do jakichś dalszych obliczeń. Czy poza oznaczeniem...
PS. Trzeba tylko pamiętać, komputer jest głupszy od człowieka i czasem oczywiste rzeczy wychodzą mu inaczej, trzeba mu po prostu wskazać co ma liczyć. "Komputer"(excel) nie jest głupi. "Komputer"(excel) liczy dokładnie to co chce użytkownik ("programista") tylko że czasami użytkownik/programista nie wie co chce /nie wie jak do tego dojść i jakie formuły...
Witaj. Sprawdź załącznik. Checboxy zastąpione czymkolwiek w kolumnie (może być X, może być cokolwiek poza pustym polem). Poprawność stawiania xów czy innych jest sprawdzana na bieżąco, więc jeśli spróbujesz postawić iksy dla dwóch różnych zamówień to wyjdzie błąd już w momencie stawiania. Nie jestem pewien, po co numer wiersza, wystarczy że masz w tabeli...
(Baza Zielone) 1 - nie do końca wiem czy o to Ci chodzi (próbowałem zrozumieć co chcesz osiągnąć - możliwe, że właśnie to co w załączonym pliku). Najprościej będzie posortować po pierwszej kolumnie tak aby puste wartości (matki) zostały na końcu i wówczas do kopiowania danych używasz formuły: 1060144 (Baza Niebieskie) 2 - już napisałem powyżej. Robisz...
Witam Mam problem komputer firmowy HP z windows XP Home Sp2. Wgrałem Office 2000 Professional i jest problem. W Excel po otwarciu pliku na oko jest ok, ale gdy zabieram się do kopiowania formuły lub przenoszenia jej wyskakuje okienko: program wykonał nieprawidłową operacje i się zamyka. Przeinstalowywałem Offica 2 razy wgrałem wszystkie aktualizacje...
Nie jestem pewien, czy o to chodzi. Po prawej stronie przerobiłem kalendarz na formuły+formatowanie komórek. Data pobierana jest z B2 pierwszego arkusza.
Argument "tblList" to nazwa zakresu w tej "drugiej" tabeli? Po drugie: dlaczego tak komplikujesz? Jeśli funkcja arkuszowa to (pojedyncze) CountIf . Ale prościej byłoby wykorzystać Range.Find i jeśli błąd, to znaczy że nie ma... Hmm, patrząc na na to SUMA(SUMA.JEŻELI * Coś_Tam)), nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Na pewno chodzi o warunkowe przenoszenie/kopiowanie?
Wydaje mi się że nie potrzebujesz kopiowania, wystarczą formuły (w załączniku) Jedynie na co potrzebujesz makro to na wklejenie aktualnej daty np w A2, po zmianie tekstu w B2
Pierwsza sprawa to na pewno wyrzuć funkcję Jeżeli() i pozostaw tylko warunki. Możesz zapisać go w jednej funkcji Oraz(). Druga sprawa to jak zostawisz wszędzie te $ to nie będziesz mógł łatwo kopiować formuły/warunku. Adres bezwzględny pozostaw tylko przy adresie S$4 =ORAZ(B3>5,0;B3<6,0;C3<S$4) Tak zapisany warunek wpisz do formatowania warunkowego...
Ta formuła wyszła dość ciężka, może ktoś wymyśli jakieś uproszczenie. Przez wprowadzenie nazw można by było skrócić zapis, ale czas przeliczania się nie zmieni. W bloku dotyczącym dnia 27.04.2020 formuły zawierają odwołania do danych z kolumny F. Te formuły można kopiować w ramach tego bloku. Gdyby chcieć utworzyć z tego nowy blok, należałoby jedną...
Po pierwsze powinieneś załączyć przykładowy plik z układem danych i kodem, żeby było wiadomo, o co chodzi. A poza tym po co to ukrywanie wierszy? Nie prościej zastosować tabelę Excela? Ona się sama powiększa, gdy zaczynamy wypełniać kolejny wiersz, a formuły też się automatycznie kopiują.
Dobry wieczór, Formułę można uprościć zastępując sumy podobnych wyrażeń formułą tablicową. Formułę wprowadza się do jednej komórki klawiszami Ctrl+Shift+Enter, a później kopiuje w dół. Mam wątpliwość co do celowości liczenia VAT w przypadku biletów bezpłatnych. O ile się nie mylę zawsze w wyniku otrzymuje się zero, a te obliczenia to połowa formuły....
Ja też powiem że pierwszy sposób podany przez kolegę leonova jest odpowiedni i wystarczy tylko go lekko zmodyfikować a będzie działać, bez względu na powtarzalność liczb w tabeli. Po pierwsze należy zrozumie jak działa funkcja min.k(A;K) Układa zbiór A od najmniejszej liczby do największej i podaje liczbę która jest na K-tym miejscu w kolejności. Czyli:...
Ten układ danych jest bardzo niedogodny do obliczeń. Dane powinny być umieszczone w kolejnych wierszach w taki sposób, żeby w tej samej kolumnie były analogiczne dane. Inaczej obliczenia stają się nieczytelne i trudno kopiować formuły. W załączniku próba rozwiązania z kolumnami pomocniczymi po prawej stronie. Uwaga: w I27 inna formuła.
np taki: robisz kopiuj (daną komórkę) naciskasz END (na klawiaturze) puszczasz end'a i naciskasz SHIFT i do tego strzałkę w dół (zaznacza ci się obszar do końca wierszy w excelu 65536) no i pozniej wklej. Oczywiście funkcje musisz odpowiednio zapisac w zaleznosci czy chcesz by odnosniki do komorek byly stale, czy tez zmienialy sie odpowiednio do skopiowanego...
Witam Mam napisane makro na wyszukanie pierwszej pustej komórki i działa dobrze, ale ja potrzebuję aby wyszukało pierwszą komórkę o zawartości 0,00 . Wartości 0,00 kopiowane są za pomocą formuły z innego arkusza. Pozdrawiam.
chciałbym żeby w razie czego można było edytować ręcznie wszystkie pobrane wymiar tj. wys szer i gleb. Zrobilem makro ale to dziala ze trzeba wcisnac przycisk zeby wywolac procedure kopiowania i to mi nie odpowiada. Dlatego temat zalozylem bo moze jakos da rade to zrobic? Moze jakąś funkcę napisać i dodać do formuły w arkuszu Zabudowa w komorkach J3,...
Operacje wyznaczenia zmiany proponuję policzyć formułami.
Ja z reguły kolorami w arkuszach pomocniczych zaznaczam że formuły w danych komórkach są inne/"niestandardowe" więc trzeba zwrócić uwagę na ich kopiowanie (co nie znaczy że bez kolorów są zawsze takie same (w tym przypadku każdy miesiąc ma inną formułę) Dlatego najlepiej by było gdybyś zrozumiał jak jest stworzony arkusz test35. (tabela start i stop...
Witam, mam mały problem. Spędziłem sporo czasu na jego rozwiązanie, przewertowałem kilka for internetowych i skryptów - na próżno. Może koledzy z elektrody będą w stanie mi w jakiś sposób pomóc - za co będę bardzo wdzięczny. Sprawa wygląda w ten sposób. Mam plik excel. W pierwszym arkuszu mam dane ogólne dla Legnicy i Lubina dla miesiąca od stycznia...
formuły excel excel formuły kopiowanie formuły komórki
amica błysk uszkodzony diseqc smarowanie siodło
pralka samsung programator trabant schemat
Easun Off-Grid 3kW - brak ładowania z solarów: przyczyny i rozwiązania Jak zlikwidować immobilizer w Ford Windstar 1995