Przeczytaj w pomocy funkcje WYSZUKAJ.PIONOWO
Musiałem dodać fragmenty kodu odpowiedzialne za zróżnicowaną numerację kopiowanych przycisków, a następnie identyfikację przycisku "Clear", który został użyty. Wszystkie przyciski "Copy" działają identycznie - kopiują zawsze pierwszą tablicę na pierwsze wolne miejsce. Możesz tej pierwszej tablicy nie wypełniać, potraktować ją jako szablon, unikniesz...
Do makra można przypisać skrót klawiaturowy, ale nie może to być ani "'" ani F9 tylko konstrukcja typu Ctrl+Shift+A Można też uruchamiać makro za pomocą przycisku lub przypisać je do kliknięcia w obraz lub kształt.
Witam To jest makro wyszukane w jakiejś książce nie pamiętam. Tworzy nowe skoroszyty dla filtra z tabeli przestawnej. Zmień fragment aby tworzyło nowe arkusze Dodano po 6 Proponuję stronę helion.pl Tam do książek są przykłady na FTP. Skarbnica przykładów ;-)
Aby coś takiego zadziałało "samo" - potrzeba makra. Ale jest inne rozwiązanie (ja je zastosowałem u mnie w pracy). Nie wiem czy u ciebie da się zastosować. Taki arkusz - szablon (u mnie nazwany "czystym") ma jeszcze jeden arkusz z nazwą "kalendarz". Są w nim (oprócz sobót i niedziel) automatyczne wyliczenia świąt itd. i poprzez zaznaczenie danego miesiąca...
Jeśli dobrze rozumiem, to tak:
na przykład: w tabeli nie jest "ALIOR"
Zrobiłby to w ten sposób: (dopisz formuły w szarze komorki)
Wstawiłem tabelę, włączyłem rejestrator makr, zmieniłem nazwę w 'Narzędzia tabel'. Nagrało się m/in: https://obrazki.elektroda.pl/2689543600_... Odpowiedź: Tak, można
Witam ponownie Dzisiaj proszę o pomoc w zwiazku z tematem, który czesciowo rozwiazalem. Mam kilkanascie plikow o nazwie: litera alfabetu.xlxs, czyli: a.xlxs, b.xlxs, ... W nich sa zapisane wartosciami 3 kolumny: A B C Z tych kolumn potrzebuje skopiowac kolumny B i C (jedno pod drugim)do nowego pliku, w ktorym mam przycisk i do niego przypisane makro....
Funkcja jeżeli, jeżeli pole obok nie jest puste wypełnij wartością zgodnie z uznaniem.
Witam Modyfikując twój kod podepnij pod klawisz [syntax=vbscript]Private Sub CommandButton1_Click() For x = 8 To Cells(Rows.Count, "AV").End(xlUp).Row If Cells(x, 48) <> "" Then Cells(x, 48).Offset(, Range("AJ6") - 44) = Cells(x, 48) End If Next End Sub[/syntax] ps jak być coś zmieniał to musisz brać pod uwagę te ukryte kolumny
Dziękuje za pomoc. Mam jeszcze pytanie - czy istnieje możliwość pomijania kopiowania, gdy w danej komórce dodatkowej nie ma żadnej wartości / danych?
Dzień dobry. Mam pewien problem z kopiowaniem danych z tabeli przestawnej. Mam 2 arkusze: 1. Tabela przestawna z danymi (BAZA) 2. Tabela, do której chciałbym kopiować dane z arkusza 1 (PLAN). W arkuszu BAZA (z tabelą przestawną) mam kolumny: ............ A ................................ B ..................... C 1 ...........................................
Może nie w temacie ale jaki jest cel kopiowania danych z Excela do Worda ? Jeżeli to częsta operacja to może prościej ustawić sobie wzorcowy arkusz Excela i za pomocą kilku funkcji wyszukaj.pionowo () czy index() oraz list rozwijalnych wybierać co nam jest potrzebne ?
Spróbuj kopiować w trybie edycji komórki (klawisz [F2], dwuklik), nie do arkusza.
Może kolega przedstawi swój problem jaśniej. Nie my chyba powinniśmy się domyślać po temacie o co chodzi. Exel posiada taką funkcję jak wklej specjalnie: http://obrazki.elektroda.net/10_12289266...
Sformatowałeś dane jako tabela, nazwy w nagłówku tabeli muszą być unikalne...
Po kliknięciu komórki np. C16 ma się utworzyć arkusz o tej nazwie tj. "C16"? Czy raczej arkusz z nazwą projektu? Jeżeli to drugie, to zamiast używać tabeli przestawnej proponuje: 1. utworzyć arkusz z polem/formantem kombi dla którego źródłem danych będzie pole (kolumna) "nazwa" z arkusza Dane. Po wybraniu elementu z listy zwraca się pozycję tego elementu...
https://support.office.com/pl-pl/article...
Masz w załączniku wstawione formuły, które możesz kopiować. Jest skopiowane 14 razy, dokończysz sobie sam. Do kopiowania należy zaznaczyć dokładnie cały formularz lub jego wielokrotność.
Excel nie ma takiej wbudowanej funkcji kopiowania. Można to zrobić np. poprzez autofiltr który jednym kliknięciem eliminuje ci puste i możesz zaznaczyć to co widać i skopiuje się "po kolei" - bez pustych Można w 2007 i wyżej kombinować coś poprzez usuń duplikaty ale jak nazwa wskazuje usunie zarówno powtarzające się puste komórki jak i komórki o tej...
Nie kopiuj tabeli a skopiuj cały arkusz. (Ctrl+A)
Witam Chciałbym nawiązać do rozpoczętego tematu. Potrzebowałbym dodać do kodu dodatkową funkcje taką aby kopiowanie odbywało się nie tylko do arkusza 2 ale również do arkusza 3. I najlepiej by było gdyby te dane w arkuszu 3 były zabezpieczone przed jakąkolwiek edycją. z góry dziękuję za pomoc.
U mnie bez kolumn pomocniczych, za to z nazwami (żeby łatwiej można ogarnąć formułę). Dane - to zakres danych źródłowych, numkol, numwie, numer - formuły pomocnicze, formuła kolnr zawiera adres początku zakresu wynikowego w formie adresu mieszanego, w tym przypadku [syntax=text]F$2:F2[/syntax]Formuła finalna w arkuszu jest formułą zwykłą, którą można...
a jak zrobić by każdej komórki ręcznie nie kopiować z odczytów wodomierzy do rozliczenia (a tabeli po lewej do tabeli po prawej)?
Namęczyłeś się z nagraniem tego makra :D, ale czy mógłbyś dla ułatwienia wrzucić przykładowy plik z dokładniejszym opisem co, skąd i dokąd ma być kopiowane? A tak na przyszłość prośba. Używaj polskich literek i ubieraj kod w znaczniki Code . Trochę ułatwia czytanie. :D
Po pierwsze dzięki za szybką reakcję i pomoc. Aczkolwiek makro nie działa wg mojej instrukcji powyżej. W twoim makro kopiuje i rozdziela same ścieżki, czyli tylko kolumne T. A powinno kopiować wszystkie kolumny, czyli cała strukture tabeli.
Formuła działa idealnie. Dzięki I jeszcze jedno pytanie, czy da się za pomocą jakiegoś makra pobierając dane tak jak teraz kopiować pliki o takich nazwach jak wartości z tabeli?
Formuły działające na tablicach "nie cierpią" scalonych zakresów. Tu jest ich tylko trzy, więc kopiuj-wklej i ręczna poprawka nie jest czasochłonna. Na przyszłość staraj się unikać scaleń w takiej sytuacji.
Cześć, mam pytanie odnośnie kopiowania danych z kilku arkuszy do jednego excela. Przerobiłem pod siebie poniższy kod, ale nie wiem jak ustawić żeby te dane kopiowały się po kolei, bo w tej chwili się nadpisują jeden na drugi. Chodzi o to, żeby dane z pierwszego excela wklejały się np. w komórce A2, z następnego do przypuśćmy A12, A18 itd. a najlepiej...
Przy założeniach że w arkusz1 dane w kolumnie A rozpocząć 3 wiersz, tabela na arkusz2 rozpoczyna się w 2 wiersze =INDEKS(Arkusz1!A:A;(WIERSZ()-2)*45+3)
Na obrazku skoroszyt jest otwarty na Twoim kompie Na obrazku widać, że Excel jest otwarty na komputerze zdalnym (AnyDesk). Na filmie uruchamiam makro, które importuje z Arkusz1 (z zasobu sieciowego \\serwer\bekap\a.xlsx) do tabeli Excel, co działa. Chyba o pobranie danych Ci chodzi, a nie o kopiowanie pliku, prawda? [syntax=vbscript]Kill Ustawienia.Ścieżka...
Przykładowe info: http://www.swiatexcela.pl/wp-content/upl... i pewnie coś na forum - nie sprawdzałem na tę chwilę. Jak widać potrzebna jest do tego wiedza o nazwach: pliku bazy, tabel z danymi i pól tabel - załóżmy przykładowo, że w bazie: 1. Pompy.mdb mamy 3 tabele z danymi: 1. Pompa1 2. Pompa2 3. Pompa3...
Już w poprzednim wątku zwracałem uwagę, że dane mają być reprezentatywne. Tam nie było nic o tym, że numery bloków mogą się powtarzać i wobec tego w kodzie była wykorzystana zmiana numeru bloku w stosunku do poprzedniej. Teraz przyjąłem, że jeśli blok jest złożony z kilku elementów, to numeracja po / zaczyna się od 1. Trzeba te bloki jakoś rozróżniać....
Sortowanie w Excelu działa tak jak kopiowanie, a nie jak przesuwanie. W związku z tym odwołania z zewnątrz do obszaru sortowanego nie aktualizują się. W odwołaniach zewnętrznych trzeba się odnosić do stałych, a nie do adresów. Zaprezentowany problem można rozwiązać np. za pomocą funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO.
Witam, dzięki, o coś takiego chodziło. Aczkolwiek ze względu na to że dokument będzie zapisywany do pdf, chciałbym żeby w raz z usunięciem danych w komórce, również usuwał się wiersz tabeli ( w momencie kończenia oferty, tabela kończy się w raz z ostatnią pozycją wpisaną w tabelę ).
ale czy ta funkcja jezeli znajdzie słowo "RED" to czy mi skopiuje do drugiej tabeli wszystkie dane z wiersza ktory zawiera te slowo
To jest wiersz drugi, cały. W pierwszym jest nagłówek tabeli.
Nie jest do końca zrozumiałe twoje pytanie ale wydaje mi się że najszybciej zrobisz tabelę przestawną gdzie zagregujesz wyniki według kolumny A i przekopiujesz wynik tabeli. Lub prościej załóż filtr na tabeli i skopiuj przefiltorwane rekordy.
Witam Tabela przestawna nie pasuje?
ja bym zrobił tak, ze zrobiłbym rzeczywiście pomocnicza kolumnę C, gdzie łączyły by się zawartości obu kolumn np =A2&B2. Wtedy wkepujemy funkcję wyszukaj pionowo w kolumnie D gdzie będziemy wyszukować wartości z kolumny C ( z arkusza docelowego) i porównywać je z tabelą z arkusza roboczego odnoszącej się do kolumny nr 3 (jeżeli zaznaczasz jako tabelę...
W Excelu nie ma sensu deklarować obiektu typu "Excel.Application". Wystarczy "Open". Próba nałożenia filtru na jeden wiersz zakończy się błędem, dlatego należałoby określić ostatni w tabeli. Pamiętaj o usuwaniu zmiennych obiektowych z pamięci. Spróbuj[syntax=vb]Private Sub CommandButton1_Click() Dim xl As Workbook Set xl = Workbooks.Open("C:\Documents...
1) Kryterium 1: dokonali transakcji w 2009 roku, 2) Kryterium 2: dokonali transakcji za min. 50zł. Dlaczego nie użyć autofiltru? Wynik kopiowac oddzielnie i zrobić tabelę przestawną.
Jednak wtedy kopiowanie danych różniących się do "pustych miejsc" trzeba będzie dokonać "na piechotę" Jeśli w kolumnie "title" nie będą występowały powtórzenia danych (duplikaty) to całą robotę wykona proponowana formuła przeciągnięta do dołu wynikowej tabeli :-)
Oineh - przykładowy plik w załączeniu (chciałbym podział do nowych skoroszytów vs. kolumna K - wraz z nagłówkiem) Jeśli chodzi o odp Tomuś_P vs. VBATools to dodałem go do Excela i niestety nie mam opcji "Podziel dane tabeli na:"
Musiałbyś najpierw posortować dane w tabeli wg tej kolumny lub w samej kolumnie.
Uciekłem od problemu, używając korespondencji seryjnej w MS World, połączonej z tabelą, w której zostały umieszczone odpowiednie pola. Zasysanie kolejnych rekordów - z excela.
Nagłowki nie są jednak istotne a każda tabela zaczyna się w komórce B7.
Natychmiast! Załączam dane w tabeli przestawnej. Nazwiska wygenerowane online. Wszelkie podobieństwo przypadkowe.
Wrócę jednak do ostatnich formuł i zapytam czy jest może inny sposób na zliczanie tych wybranych pracowników? Formuły fajnie działają w pierwszej tabeli ale kiedy takie same formuły dam do kolejnej tabeli to już mają błędy
Wiele jest napisane, szczególności niewiele(z wyjątkiem ~30 plików). Napisałem proste Makro w excelu które wybiera rekordy i kopiuje je do odpowiednich zakładek Gdzie to makro? Co najmniej łączenia plików(nazwy ścieżek plików). Gdzie jest ta tabela przestawna?
Mogą być. Ogólnie chodzi o to by znajdowały się one w wordzie w dokładnie w takiej formie jak wyglądają w excelu. Jedyne co działa to kopiowanie części jako obraz.
Ja też powiem że pierwszy sposób podany przez kolegę leonova jest odpowiedni i wystarczy tylko go lekko zmodyfikować a będzie działać, bez względu na powtarzalność liczb w tabeli. Po pierwsze należy zrozumie jak działa funkcja min.k(A;K) Układa zbiór A od najmniejszej liczby do największej i podaje liczbę która jest na K-tym miejscu w kolejności. Czyli:...
To ja mam pytanie w trochę podobnym zakresie. Czy da się zrobić takie makro, które będzie formatowało wszystkie tabele w Wordzie. Chodzi o to, aby tabele były dopasowane do okna oraz obramowane linią o grubości 1 pkt. w szarym kolorze. Wiem, że można zrobić formatowanie tabeli w stylach, ale jak usunę ostatni wiersz z tabeli to wówczas obramowanie na...
Witam, dzis kolejna zagadka-zagwozdka: sa w Excelu dwie tabele (rozmiar taki sam) obie maja identyczne wartosci w pierwszej kolumnie z ta roznica, ze nie koniecznie w tej samej kolejnosci. Pierwsza tabela (powiedzmy - A) jest wypelniona, tabela B jest pusta (oprocz oczywiscie pierwszej kolumny). I teraz zaczyna sie jazda: chodzi o to aby makro wyszukiwalo...
Stworzyłem (nagrałem) makro dla pierwszej tabeli (Tabela1), które będzie formatowało poszczególne kolumny. Błędne podejście do zadania :cry: Prościej będzie dopracować sobie jedną tabelkę (template), a potem kopiować całe arkusze :spoko: Na zrzucie widać wierne kopiowanie tabeli, a w załączonym pliku makro kopiuj() 952012 952013
W kolumnach L,N,O,P masz "normalne" formuły, które odwołują się tylko do danych z bieżącego wiersza. Takie formuły można kopiować bez ingerencji w inne formuły. Excel nie ma problemu z ich kopiowaniem. Jeśli chodzi o formuły z kolumn A i C, to one zawierają odwołania do innych wierszy i przy wstawianiu wierszy (a także usuwaniu) Excel nie wie, do czego...
Ale super pomysł! wielkie dzięki! i zamiast sztywnego zakresu podałam nazwę Tabeli, więc nie mam ograniczeń - BOMBA! jeszcze raz dziękuję. zamykam temat :-)
Dobry wieczór, Przyjęte założenia: 1) Dla jednej osoby w danym dniu kod U lub X może wystąpić tylko 1 raz. Gdyby było inaczej uwzględnione będzie pierwsze wystąpienie. 2) Kolejność kolumn z datami jest taka sama w danych źródłowych i tabeli wynikowej. Rozwiązanie w załączniku. Formuły tablicowe jednokomórkowe. Można kopiować w obu kierunkach. Format...
Nie do końca ale jesteśmy blisko rozwiązania! Rekordów będę czasem miał ok. 50-70 więc chciałbym aby wszystko działo się automatycznie po wklejeniu bez potrzeby dopisywania ID obok tabeli.
Witam mam kłopot z wykonaniem zadania w excelu mianowicie muszę wykonać tabelę gdzie dane spelniające dane kryteria będą kopiowane do poszczególnych tabel; jest głowna tabela z piecioma kolumnami :Liczba porządkowa , data przekazania presylki, nazwa podmiotu, znak sprawy wysylanego pisma, sposób przekazania przesyłki (to ostatnie jest to rozwijana lista...
Napisanie takiego makra nie jest czymś szczególnie trudnym, tylko ono będzie się dość długo wykonywać. Moja propozycja zmierzała do przyspieszenia tego. [syntax=vbnet]Sub kopiowanie2() ' ' kopiowanie Makro ' Dim r As Range Dim wkcalc As Worksheet Application.ScreenUpdating = False ' Workbooks.Open Filename:= _ "U:\Nowy folder\Arkusz B.xlsx" Set wkcalc...
Po mojemu: potrzebna pętla po nazwiskach w Tabela1, która wyszuka nazwisko w Tabela2 (Np 'Find' z obsługą błędu). Jeśli znajdzie przepisujesz datę w wewnętrznej pętli For (kolumny są zgodne). Jeśli nie znajdzie (Find zwróci Err>0), kopiuj wklej na końcu Tabela2
Witam ! Przedstawione zadanie jest trudne do rozwiązania (w każdym razie dla mnie :cry: ) ze względu na zawiłości formatowania dat . Przedstawiony przykładowy arkusz stanowi swoiste dzieło "rękodzielnicze" :D - chyba Pan Błażej mocno się nad formatowaniem warunkowym całej tabeli napocił. Żeby tej pracy nie zmarnować - proponuję zatem do założonej funkcjonalności...
Dobre macro tylko co zmienić by nie kasowało tabeli bo mam odpowiednio komórki scalone i przeniosło dokładnie zawartość wraz z taka samą tabelka ? Z góry dziękuje za odpowiedź. Wiele jest tematów na temat kopiowania danych z arkusza do arkusza lecz nie mogę wykombinować jak 1.Skopiować tabelkę z zawartością zachowując format czcionkę etc. 2.W tabeli...
Dziękuję za podpowiedź ale nadal mam problem. Chroniony nie jest cały arkusz tylko sama tabela do której należy skopiować dane i tu pojawia się problem. Próbowałem na kilka sposobów i za każdym razem wyskakuje mi błąd, że podane hasło nie jest prawidłowe. Jakie polecenie należy wpisać aby makro potrafiło odblokować komórki tabelki excela? Dodano po...
Ctr+PgUp (karta na lewo) i Ctrl_PgDn (karta na prawo) Tak na marginesie, po co chcesz kopiować arkusze excela do worda ?
Załączam plik z nagłówkami z wygenerowanego pliku (nie mogę pliku, bo są dane wielu osób). W zakładce "Dane" jest zrzut z power query. W arkuszu "Selekcja" chciałbym, aby automatycznie kopiowały się całe kolumny (zaznaczone na niebiesko) z "Dane". "Tab_Selekcja" stworzę tabelę przestawną. Czy to coś pomogło?
Witaj. Jak domyślam się, samo przeniesienie odpowiednich pytań i odpowiedzi do drugiego arkusza nie jest problemem, większym problemem jest pozbycie się pustych linii z najprostszego możliwego rozwiązania. Do tematu można podejść na dwa sposoby, za pomocą makr, albo za pomocą odpowiednich formuł. W przypadku bardziej skomplikowanego problemu makra pewnie...
Kopiowanie formuł jest właściwością tabeli i w zasadzie sposób odwoływania się nie powinien tu mieć znaczenia. Mnie jednak po przekształceniu zwykłego zakresu w tabelę, to od razu nie zadziałało, dlatego zmieniłem sposób odwołania. Można też raz skopiować formułę, a potem powinno już działać automatycznie. Jeśli po wpisaniu czegoś do kolumny C chcemy...
Ja z reguły kolorami w arkuszach pomocniczych zaznaczam że formuły w danych komórkach są inne/"niestandardowe" więc trzeba zwrócić uwagę na ich kopiowanie (co nie znaczy że bez kolorów są zawsze takie same (w tym przypadku każdy miesiąc ma inną formułę) Dlatego najlepiej by było gdybyś zrozumiał jak jest stworzony arkusz test35. (tabela start i stop...
Jeśli chodzi Ci o dane z tabeli html, czy nie możesz użyć kwerendy sieci Web w Excelu? Chyba że źle rozumiem opis, tego co chcesz uzyskać.
Witaj. Sprawdź załącznik. Checboxy zastąpione czymkolwiek w kolumnie (może być X, może być cokolwiek poza pustym polem). Poprawność stawiania xów czy innych jest sprawdzana na bieżąco, więc jeśli spróbujesz postawić iksy dla dwóch różnych zamówień to wyjdzie błąd już w momencie stawiania. Nie jestem pewien, po co numer wiersza, wystarczy że masz w tabeli...
No ale to co przedstawiłeś ma błąd. Wg mnie nie do końca zrozumiałeś przykład przedstawiony przez kolegę adamas_nt . Zauważ że "druga linia"/drugi przypadek liczony jest błędnie (dla ilości 266 sztuk, danej paszy, pomijając jej typ, starczy do 2011-04-09 a nie do 06) gdyż w zamierzeniu kolegi adamas_nt nie było zwielokrotnienie wyników (Przykład był...
Włącz w wordzie ikonę "pokaż wszystko" (ikonka podobna do Π)pokaże znaki niedrukowane (użyłeś tego w nazwie: Breszka ze stopką "enter" małą - dł.900 mm). Zobaczysz gdzie masz wstawiony "enter" w wordzie (przeniesienie części nazwy do drugiej linii). Nie całkiem poprawne to jest, nie używaj tej metody. Skasuj te "entery" i spróbuj przenieść tabelę...
Próbowalem, jednak bez sukcesu , Problemem jest nie excel a strona i jej sposób przedstawiania danych , uzytkownik kopiuje cala tabelke od prawej dolnej strony tabeli do górnej lewej a pozniej wkleja , excel pozniej formatuje ja odpowiednio , jednak zostawia "kropeczki" . . To nie jest jednak wielki problem, moge sie obejsc bez tego. Wielkie dzieki...
.. a czy jest sposób na "zero", potrzebuje aby aktualne dane z ostatniej godziny (cały wiersz, kilkanaście kolumn) przenosiły się na koniec tabeli, będe bardzo wdzięczny za pomoc, pozdrawiam.. hmm może przy aktualizacji makro mogłoby sprawdzać dane z wybranej kolumny >0 i kopiować cały wiersz..
Witam, Konto założyłam tylko w celu zadania tego jednego pytania. Nie jestem programistką na VB nie znam się wcale, ale chyba muszę go użyć więc potrzebuje pomocy. Mam 2 tabele w 2 różnych arkuszach. Tabela 1 wygląda np. tak: 1 AB-01-203 cos cos cos 2 AX-03-234 cos cos cos 3 SX-05-211 cos cos cos Tablea 2: SX-05-201 cos cos WZ-59-323 cos cos AB-01-203...
No, w takiej formie to można już coś tam pokombinować... Zobacz pliki z załączników. Po kliknięciu przycisku "Import order" możesz wybrać plik z zamówieniem - ważne, żeby miał taki układ danych, jak w testowym zamówieniu. Plus wszystkie rzeczy, o których wcześniej mówiłem - wyjątkiem jest lista klientów w pliku produkcyjnym - jednak nie musi być taka...
Witam, Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z makrem. W pliku Excel 2010, w "Arkusz1", w komórce A1 będą pojawiały się nazwy dnia tygodnia. Chciałbym, aby w zależności od tekstu jaki pojawi się w tej komórce, dane z tabeli umieszczonej w "Arkusz1" kopiowały się do wcześniej utworzonych, w tym samym pliku, arkuszy, nazwanych odpowiednimi dniami tygodnia,...
Jeśli w tych dwóch poniższych zostawię sobie odpowiednią ilość miejsca, można na formułach. Miałem na myśli, iż w pierwszej mam 10 pozycji, dodaję ręcznie 5 wierszy, uzupełniam kolumnę C i poniżej w tabelach automatycznie dodają się wiersze z tym tekstem co powyżej. A jeśli usunę wiersze w pierwszej tabeli i zostawię 4 wiersze, to poniżej też będę miał...
Chcesz za każdym razem kopiować tylko niektóre z tych danych (komórek) czy zawsze wszystkie?
Witam! szukam pomocy :idea: potrzebuję stworzyć raport na temat sprzedaży sumujący automatycznie dane od początku roku. Chciałabym, żeby np. raport z lutego automatycznie kopiował dane ze skoroszytu styczeń i dopisywał je w pierwszym wolnym wierszu w lutym, a np. ten z lipca zawierał wszystkie dane od stycznia do lipca. Dane są potem prezentowane w...
Ja pracuję na excelu XP i 2003 wszystko działa jak trzeba. Po włączeniu autofiltru i ustaleniu jakiś kryteriów zaznaczam dane (całą tabelę) http://obrazki.elektroda.net/1_127307734... przykładowe dane: http://obrazki.elektroda.net/94_12730764... ustawienie kryterium http://obrazki.elektroda.net/50_12730764... wynik: http://obrazki.elektroda.net/54_12730764...
Witam Załączam małego Jpg-a z 3 tabelkami i przykładową formatką do druku. Plan był taki aby do wszystkich tabel mieć jedną formatkę, której zawartość by sie zmieniała w zależności od tego w kórej tabeli jest kursor. Prościej to chyba zrobię umieszczając osobną formatkę do każdej tabeli z podłączeniem przycisku drukuj/kopiuj pozdrawiam
Żeby przy kopiowaniu w bok nie wchodzić w każdą formułę i poprawiać nr kolumny z której pobierasz dane (w twoim przypadku np 3 na 4 itd) możesz zastosować funkcję NR.KOLUMNY() (nie wiem jak jest po angielsku) Funkcja ta zwraca wartość kolumny w jakiej sie znajduje więc jeżeli np główna formuła Vlookup będzie w komórce D6 to zwróci wartość 4 więc twoja...
Do wyszukiwania, porównania i kopiowania odpowiednich danych prawdopodobnie trzeba będzie skorzystać z funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO (tylko nie jestem pewny czy przy tej funkcji tabele nie muszą być odpowiednio ułożone, jeśli u ciebie struktura jest inna i się nie da użyć, to zrób pomocniczą tabelę i dopiero z niej kopiuj do tych co trzeba).
W załączniku przykładowa tabela w której pracuję. Przy kopiowaniu opisu robót z pdfa do excela pojawiają się błędne znaki. Trzymam kciuki ;)
A co z ilościami, ceną i wartością? Która ilość ma znaleźć się na PZ? Sucha się "sama" liczy, czy wpisujesz ręcznie? Czy kopiowanie danych z aktywnego wiersza, czy z ostatniego. Które dane są wymagane, a które można pominąć (PZ tworzona jest mimo niewypełnionych komórek wiersza)?
Można za pomocą wyszukaj.pionowo lub indeks. W przedstawionym przykładzie prostsza wersja z wykorzystaniem wyszukaj.pionowo. Skopiuj funkcje w dół i będzie działać (nie kopiowałem by zaoszczędzić na wielkości pliku). Oczywiście zagnieździłem tą funkcję w "Jeżeli" bo nie wszystkie indeksy są w danych kolumnach. Na przyszłość przed podaniem tak dużego...
Super! Dokładnie o to chodziło! Tabela przestawna rozwiązuje sytuację. Ale żeby ją utowrzyć, trzeba mieć zbiorczo podsumowane wszystkie faktury, bez pustych wierszy. Jak to zrobić automatycznie dla wszystkich arkuszy? Żeby było tak jak na screenie :) https://obrazki.elektroda.pl/1574377400_... EDIT: nie trzeba mieć pustych wierszy -...
Andie, póki co makra to magia dla mnie, ale czy Twój kod działa tylko kiedy w kol. 1 są wartości takie jak sa w przykładzie, czyli 1, 2 ... itp ? Bo kiedy sprawdzam je na innej tabeli która ma już konkretne nazwy w kolumnie 1 i jest tych zakresów o wiele więcej to mi coś nie bardzo idzie...
Wspominałem już o EPPlus? 1. Pobierz [url=http://epplus.codeplex.com/]stąd bibliotekę. 2. Upewnij się, że projektu w VS nie kompilujesz do wersji Client. 3. Bibliotekę EPPlus.dll dołącz przez referencję do projektu. 4. Stwórz w Excelu szablon z makrem, formatowaniem etc. 5. Kod zapisujący dane z tabeli będącej źródłem dgv do szablonu to (uwaga...) [syntax=csharp]using...
Witam mam taki nietypowy problem. Chciał bym aby excel sprawdzał mi czy wpisana fraza występuje w danej tabeli. A dokładniej: Mam listę składników leków. Kopiuje z netu skład rozdzielony kropkami. Robię z tego wiersz pojedynczych wpisów i chciał bym by excel sprawdził czy każda z tych pozycji występuje w mojej głównej liście składników na innej zakładce....
Tam w tej komórce z FZ występuje numeracja pierwsze Fz to FZ1 ale nie wiem czy numer tutaj ma znaczenie. Ma o tyle, że do tej pory sprawdzałem, czy wartość komórki = FZ, teraz trzeba sprawdzić, czy w łańcuchu znaków, będącym wartością komórki, znajduje się fragment FZ. Dodatkowo w komórkach A pod fz znajdują się głównie cyfry bądź puste pole więc może...
Teraz jest OK dzięki wielkie. Dodano po 19 Witam ponownie kolejne pytanie. Jaką zastosować formułę kopiowania całych kolumn. Wpisuję daną cyfrę w żółte pole i automatycznie kopiuje się cała kolumna z tabeli B odpowiadająca wpisanej cyfrze do tabeli A. Witam poradziłem sobie poprzez funkcję Wyszukaj.pionowo.
komórki podświetlają się na czerwono nie tylko te po zmianach :cunning: Przecież wyraźnie pisałem: Jeśli interesuje Cię sporządzanie tylko ukrytej kopii wszystkich edycji w arkuszu Rob - to usuń formatowanie warunkowe , usuń kod Workbook_BeforeClose i wymień kod w arkuszu Rob Przy ukrytej archiwizacji wszystkich edycji - traci sens porównywanie tabeli...
A powiedz mi nie łatwiej było by użyć narzędzia wbudowanego w excela: usuń duplikaty (jeżeli dane są niepotrzebne) Właściwe rozwiązanie do wszystkiego innego to: tabela przestawna. Myślę, że to rozwiązało by Twoje zagadnienie. I nie musisz programować, tylko poprzeciągać elementy.
Witam. Proszę Was o pomoc, bo całkowicie zielony jestem w temacie VBA/Excel. przejdę od razu do konkretów. Chciałbym aby z arkusza zawodnicy, po wpisaniu kierowcy, pilota, pojazdu, e-maila, w zależności od wyboru klasy startu np. quad, kopiowało kierowce i pojazd do tabeli w arkuszu quad, jeżeli wybiorę wyczyn - skopiuje mi kierowce pilota i pojazd...
excel kopiowanie tabeli przestawnej kopiowanie tabeli makro kopiowanie tabeli
mercedes dioda zjawisko naskórkowości bezpiecznik termiczny chłodnicy
philips senseo sterownik ładowarki akumulatora
Toyota Corolla sedan - kontrolka ręcznego świeci się podczas jazdy Podkaszarka spalinowa gaśnie po naciśnięciu gazu