Makro poniżej przesuwa nazwiska w prawo o wartość numeru grupy+1, a następnie usuwa puste komórki w obszarze danych. Nazwiska nie są posortowane. Jeżeli jest potrzeba. sortowania to na początku makra dopisać sortowanie.[syntax=vbscript]Sub Przepisz_Nazwiska() Dim Tab_Opis As Variant With ActiveSheet Tab_Opis = Array("Grupa 1", "Grupa 2", "Grupa 3",...
Sposób reakcji Excela i VBA na różne sytuacje nietypowe różni się w szczegółach, wynika to częściowo z innych koncepcji, częściowo z tego, że VBA operuje na wersji angielskiej, a użytkownikowi ma wyświetlać wersję zlokalizowaną (narodową). Niestety to przechodzenie między wersjami nie zawsze jest do końca dopracowane. Poza tym twórcy Excela mają manierę...
chodzi mi ... tylko o nagłówek w stylach formatowania Jeśli tak to proponuję po wprowadzeniu całej treści raportu do Worda - przeprowadzić modyfikację stylów przy pomocy VBA w samym Wordzie :D Przykładowo jeśli będziesz miał wprowadzoną w treści raportu trzystopniowe numerowanie działów, rozdziałów i podrozdziałów (typu 1. ; 1.1. ; 3.1.5. ) to można...
Jak masz tak ładnie popisane "stare:xxxxxxx" i "nowe:yyyyyy" we wszystkich wierszach to nawet nie musisz sięgać ani do wyrażeń regularnych, ani do VBA :please: Wystarczy zrobić odpowiednią formułę (na bazie fragment.tekstu) w kolumnach C i D i przeciągnąć ją na dół kolumny :idea: :idea:
PutInClipboard nie działa w Windows 10. Jedno z możliwych obejść tego problemu podano tu: https://stackoverflow.com/questions/5970...
Do tego nie potrzeba makra, można to prosto zrobić korzystając z listy rozwijalnej i łączenia tekstu. Prosty przykład
Po złożeniu zamówienia w necie kumpel przepisuje teks na kartkę i mam zabawę wklepywania danych do excela. W excelu napisałbym mu makro ze skrótem klawiaturowym, ale z programowania jestem prawie zielony. Czy jest jakiś prosty sposób dodania do paska skrótów do aplikacji bądź skrótu klawiaturowego kopiującego zaznaczony tekst ze strony internetowej...
Cześć, mam problem. Potrzebuję wiedzieć jak zrobić makro, które polega na ściąganiu danych z innego pliku. Ma wejść w inny plik, znaleźć konkretne słowo, przejść 5 komórek w prawo, skopiować wartość i wkleić w konkretne miejsce, potem przejść z tej piątej komórki na siódmą komórkę od tej znalezionej i skopiować ja w konkretne miejsce. Makro ma działać...
przydział w grupie A jest zawsze tekst, natomiast w grupie B są zawsze liczbowe? Porównaj D3 - G3, D6 - G6, etc. Bardzo pożądane jednego typu(tekst 109a)
Ja bym tak to zrobil Dim Tekst As String For i = 2 To Worksheets.Count Tekst = Tekst & Worksheets(i).Cells(1, 1).Text Next i Worksheets(1).Cells(1, 1).Value = Tekst
Dlatego, że nie wiedziałem, jak potraktuje średniki w tekście.
Ja już "ogarnąłem" (ogarnąłem to o co ci mniej więcej "chodzi") Po pierwsze za mało danych: To ma być funkcja czy procedura? To ma dotyczyć zaznaczenia, całego arkusza, całego skoroszytu? Co z resztą danych jeżeli znalezione wyniki przekroczą 1024 znaki? Po drugie: Ja z kolei chcę kolejne piwo (a nie chcę mi się iść już do sklepu). Pokaż co już stworzyłeś...
Normalny tekst
Podałeś zdecydowanie za mało informacji. Jeśli Twoje dane robocze liczą ok. 10 tys. wierszy, to przykład powinien obejmować ok. 50 wierszy w reprezentatywnym układzie. Należy to pokazać w załączonym pliku wraz z oczekiwanym wynikiem. Z przykładu, który pokazałeś nie wynika m.in. 1) czy wszystkie wartości w kolumnie A występują parami, czy mogą też być...
Spacji nie mam, sprawdzałem to na oryginalnym raporcie i kilka razy na innych. Wprowadzałem dane ręcznie i też zawsze pierwszy wiersz był powtarzany. Więc to nie będzie wina błędnego tekstu.
Tabelkę wstawisz [syntax=vbscript]ActiveDocument.Tables.A... Range:=Selection.Range, NumRows:=2, NumColumns:=2, DefaultTableBehavior:=wdWord9TableBehavi... możesz bezpośrednio z excela skopiować jakiś zakres i wkleić do worda, też otrzymasz tabelkę. Kolor słów/liter łatwo zmienisz w excelu (zastosuj to do komórki z tekstem "KolorTest") [syntax=vbscript]Cells(x,...
Jak Marcin230 podpowiedział excel załatwi sprawę. Otwierasz excela kopiujesz cały tekst z notepad'a Zaznaczasz w exceu komórkę A1 i dajesz wklej. Następnie zaznaczasz całą kolumnę A (klikasz na literę A) W menu Dane wybierasz "tekst jako kolumny..." , zaznaczasz rozdzielany i klikasz dalej. Teraz zaznaczasz spację i klikasz dalej. w tym momencie zaznacz...
Tak to oczywiste, chodzi mi o to, aby dane w jednej kolumnie (w której w wierszach znajdują się formuły) były z automatu wyniki tych formuł (tylko same wartości jako tekst) "kopiowane" do drugiej osobnej kolumny..
I dlatego wymyślono funkcję kopiuj-wklej :-)
mam duży problem (choć prosty :-) ) mam tekst: get system name name = ... w drugiej kolumnie odpowiedni " PPPoA Bridging ... skrypt: WierKon = InputBox("wiersz koncowy") N = WierKon Sheets.Add.Name = "liczniki_pppoa" ' nowy arkusz Sheets("liczniki_pppoa").Select ActiveWorkbook.Sheets("liczniki_pppoa").... = 3 Sheets("Arkusz1").Select 'WierAkt...
Dobry wieczór, Czy koniecznie musi być makro? Nie wystarczy filtr zaawansowany Excela? Moim zdaniem dobrze się do tego nadaje, chyba że fraz do wyszukania jest bardzo dużo. Procedura postępowania: 1. Nad kolumną z danymi umieścić nagłówek np. Lista. 2. Określić szukaną frazę i umieścić ją w wybranej komórce. 3. Utworzyć kryterium, które w przypadku...
Dzień dobry, W takiej sytuacji zawsze lepiej dać załącznik z przykładowymi danymi, bo po co tracić czas na kopiowanie z tekstu. Próbka danych jest mała, ale sądzę, że wystarczy zwykłe WYSZUKAJ.PIONOWO zabezpieczone funkcją JEŻELI.BŁĄD przed komunikatem o braku danych. Zakładam, że Excel w wersji >=2007. Załączony plik .xls proszę wczytać do Excela i...
Zdaje się, że badany tekst jest krótszy niż 3 znaki. Wyłącz obsługę błędów (On Error Resume Next) lub sprawdzaj długość stringa. Powinien mieć co najmniej 4 znaki.
Czy 'txtPDF_List' to twój 'textbox'? Jeżeli tak to ominiemy ten 'klipbord' [syntax=vbscript]Private Sub cmdList_Click() With txtPDF_List If .Text <> "" Then .SelStart = 0 .SelLength = .TextLength .Copy MsgBox "Skopiowano nazwę dla listu przewozowego " & txtKURIER & ": " & Chr(10) & _ txtPDF_List, vbInformation, "Kopiowanie" Else...
A co konkretnie ta funkcja ma kopiować? Tekst? Do tego wystarczy formuła. Formaty komórek? Obrazki?
Właśnie nie jest ciągiem znaków bez enterów, wkleja się do kilku komórek. Nie ma gdzieś w ustawieniach w Excelu żeby wklejało do jednej komórki i żeby automatycznie przenosiło słowo z (at) czyli maila do komórki obok (może jakaś formuła)? Jest to tekst kopiowany ze strony internetowej
nie dołączyłem pliku excelowego jako bazy w którym odbywa się całe filtrowanie liczenie itp, w załączeniu przsyłam sam wynik przykładowej tabeli która musi być przeniesiona do worda. Wyświetlanie zdjęć przy opcjach w excell jest kluczowe
Wielkie dzięki za to makro - jest świetne. Właśnie o to mi chodziło. A co należy dopisać aby makro kopiowało wiersze z formatowaniem. W niektórych komórkach mam też hiperłącza, a są kopiowane jako tekst. Jeszcze raz dziękuję za pomoc!
Pierwsze makro - czy ma znajdować jedynkę w tekście, który może być dłuższy, czy też wyszukiwać komórki tylko z jedynką, a komórki gdzie jest coś więcej ignorować?
Witaj Po pierwsze jeśli jest to napisane w WBA, dlaczego oddzielnie utworzyć obiekt Excel? Po drugie z pliku tekstowego do .xls trzeba 5 kolumn, z 2 do 6 ? I wreszcie, jakie formaty te kolumny w Excel - liczby, tekst, daty? więc rozumiem, że tekst danych jest oddzielone średnikami
Wydaje mi się, że poniższą linijkę: Cells(x, 2).FormulaR1C1 = "='[nazwa]WINTER 2010'!R" & y & "C" & 10 & "" powinieneś zamienić na: Cells(x, 2).FormulaR1C1 = "='[" & nazwa & "]WINTER 2010'!R" & y & "C" & 10 & "" i zrób tak w każdej linijce, bo w kodzie...
No teraz cokolwiek rozumiem :D i "najprościej" w arkuszach Google można to zrealizować jak w linkowanym przykładzie [url=https://docs.google.com/spreadsheet... Dobrze by było żebyś przeanalizował jak ten arkusz działa: jaka jest wykorzystana funkcja ("uniwersalna" - można ją...
Chcesz powiedzieć, że nie wiadomo co będzie Typ pole 'numer artykułu'? Tekst lub liczba?
Wydaje mi się że nie potrzebujesz kopiowania, wystarczą formuły (w załączniku) Jedynie na co potrzebujesz makro to na wklejenie aktualnej daty np w A2, po zmianie tekstu w B2
Dzień dobry, Jeżeli z jakiegoś powodu nie lubi Pan Visual Basica, to problem da się rozwiązać i bez niego za pomocą filtra zaawansowanego. Trzeba go tylko zdefiniować jak w załączonym przykładzie. Jeżeli zakres listy części nie będzie się zmieniał obsługa będzie w sumie dość prosta. Trzeba tylko wyczyścić pole z poprzednimi wynikami i wywołać filtr...
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
Dzień dobry, Chciałem się włączyć do dyskusji, chociaż trudno zaproponować szybkie rozwiązanie przy tak dużej liczbie danych. Nie chcę proponować VBA, są pewnie lepsi od tego specjaliści, natomiast formuły Excela można na pewno zoptymalizować. Ale najpierw pytanie, czy w przykładzie kolumna I w arkuszu "wynik" zawiera spodziewany wynik? Warunek jest...
A skąd kopiujesz ten tekst? http://obrazki.elektroda.net/99_12433620...
Mamy już chyba wszystkie przypadki zapisu kwoty w postaci słownej. Wszystko działa super, nawet przy prostym kopiowaniu przenosi formułę zapisu słownie. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Dzięki wszystkim, najłatwiejsze jest rzeczywiście rozwiązanie adamas_nt. Ja jeszcze między czasie wpadłem na jedno w którym nie musimy tworzyć nawet formuły. w Excel 2007 zaznaczamy kolumnę którą chcemy przerobić DANE> w ramce NARZĘDZIA DANYCH> TEKST JAKO KOLUMNY> zaznaczamy rozdzielany (bo nie wiadomo czy wszystkie spacje są w jednakowych miejscach,...
Jeśli piszesz, że nie znasz się na VBA, to dlaczego chcesz to robić w VBA? Przecież do tego wystarczy prosta formuła: [syntax=text]=LICZ.JEŻELI(D$1:D1;$D$1)[/... kopiujesz w dół jak daleko potrzeba. A żeby to zrobić w VBA należałoby opisać jak to dokładnie ma działać, czy jednorazowo, czy ma śledzić wpisywanie nowych danych i dodawać numerację...
1. Załóż filtr w oryginalnej tabeli (niepuste) -> zaznacz całą tabelę i wtedy dopiero kopiuj dane . Może nawet lepiej wklejać "tylko wartości" niż dane z pełnym formatem każdej kopiowanej komórki. Zrobisz to w jednym ruchu zamiast korzystać z pętli (2000 razy). Po nagraniu makra można edytować zaznaczony zakres tak, żeby najlepiej nam odpowiadał. 2....
W jaki sposób ma to być scalone? Prosiłem o przykład. Czy liczba wierszy do scalenia będzie stała czy zmienna? Gdzie szukać tych "DANYCH TECHNICZNYCH" - czy tylko w kolumnie A, czy też gdzie indziej? Do czego odnosi się ten fragment z poprzedniego postu? chciałbym, aby w komórce zostawały tylko liczby - bez tekstu, (np. KOŁO CENA 391,00 C = 391,00)...
Funkcja ADR.POŚR może służyć do odczytania danych z pliku otwartego w tej samej instancji Excela. W tym przypadku to się nie przyda. Bez VBA czy innych dodatkowych narzędzi nie da się tego zrobić w sposób trywialny. Istnieją sposoby "drogą okrężną". Najpierw trzeba przygotować teksty odwołań, potem zamienić formuły na wartości i wreszcie aktywować uzyskane...
Dziękuję za uwagi. Muszę nieco doprecyzować: nie jest konieczne użycie formatowania specjalnego, przenosi się też formatowanie walutowe. Przy okazji, formatowanie specjalne nie zostaje zachowane w swojej oryginalnej wersji, tylko komórki docelowe zostają sformatowane formatem walutowym. Zapewne Excel uznał formatowanie specjalne użyte w moim pliku za...
Te błędy są spowodowane sposobem przeliczania arkuszy przez Excel. Mamy ograniczone możliwości sterowania tym. W tym przypadku można wprowadzić 2 uzupełnienia: 1) w formule 'oblicz' dopisać na końcu: [syntax=text]+0*LOS()[/syntax]Ta zmiana nie zmieni wartości wyniku, wymusi tylko przeliczenie formuły przy każdym przeliczeniu arkusza. 2) Ale to jeszcze...
Witam, Opcja "Zachowaj szerokości kolumn źródłowych" pozwala na ustalenie szerokości kolumny, do której dane zostały przekopiowane, takiej samej, jak ta, z której dane zostały zaznaczone do kopiowania. Przykładowo: masz w kolumnie A wpisane kilka osób z imieniem, nazwiskiem, PESELEM - czyli długi tekst dla każdej komórki. Kopiujesz, wklejasz w kolumnę...
A jeśli bym chciał na odwrót?? żeby to z kolumny C przekopiowało się do kolumny A, z której wyszukuje tekst "aa" i zastąpiło ten tekst czymkolwiek co jest w kolumnie C, a C kolumnę pozostawiło pustą??? [syntax=vb]Sub Makro1() With Sheets("Arkusz1") For Each c In .Range("A1:A5") if c.Value = "aa" Then c.Value = .Range("C" & c.Row) .Range("C" & c.Row)...
Jesteśmy już chyba blisko. Nie kopiuje się natomiast nic pomimo iż msgbox komunikuje że coś tam kopiuje do kolumny W. Obecnie problem który widzę to: 1. wartości nie kopiują się do pliku glowny 2. nie widzę reguły która by rozpoznawała obecny miesiąc i kopiowała dane do odpowiedniej kolumny (od L doW) 2. nie widzę regóły która kopiowała by zamiast liczby...
nie bardzo rozumiem ta formuła ładnie kopiuje szukany tekst do kolumny obok a potrzebuję żeby go wycięła z tej kolumny w której go znalazła
Każda zmiana w Arkusz2 A1(bez warunku isText) uruchamia kopiowanie formuły w Arkusz1 z C1 do D1 (ale tutaj już powinny się kopiować tylko jeżeli tekst). Proszę o poprawienie kodu, walczę z tym ale dociera do mnie jak mało wiem w temacie VBA.
Brak załącznika to poważny mankament! Nie wiadomo, jakie dane są w kolumnie "O". W kodzie PRL jest sprawdzany warunek: [syntax=vbscript]Sheets(x).Cells(y, "O") >= -30[/syntax]Otóż warunek ten spełniają nie tylko liczby >= -30, ale również puste komórki, dowolne teksty, w tym teksty puste, wartości logiczne. A jeśli w komórce jest wartość błędu, to program...
Dzięki za odpowiedź. Przetestowałem makro i ogólnie działa ale z pewnymi problemami. Wydaje mi się, że nie pomija rekordy gdzie szukane słowo nie jest samodzielne, czyli nie znajduje tych, które znalazł bym jakbym filtrował po *szukane słowo* czyli, że słowo w dowolnym ciągu. Dodatkowo kiedy brakuje którejś z wartości w polach E F G to wtedy też się...
Ok, troszke musialem modyfikowac moj arkusz... I musze cala sytuacje nakreslic od nowa: W bazie w "Arkusz1" szukam okreslonego powtarzalnego "tekstu" w kolumnie "H". Jesli znajde np. w kolumnie H5 kopiuje odpowiadajace mu wiersze A5:D5 do "Arkusz2" rowniez do A5:D5 na sam koniec. Unikatowa wartosc wystepuje w kolumnie "A" i chcialbym zeby makro sprawdzalo...
Dzień dobry, mam taki problem. Zrobiłam w Excelu przycisk, do którego przypisane jest makro kopiujące i wklejające 3 ostatnie wiersze. W jednej kolumnie są scalone 3 wiersze do jednej komórki i jest w niej lista rozwijana. Gdy włączę ochronę arkusza (na wybrane komórki, nie na tę z listą rozwijaną) to ta lista nie kopiuje się do kolejnego wiersza. Kopiuje...
Z pliku o nazwie 1234.xlsx (plik chce dowolnie wybrać Application.GetOpenFileName) przenieść wartość komórek "b2, b82, c41, e75" itd. do pliku 4321.xlsxm w którym aktywowałem makro do komórek o tym samym położeniu "b2, b82, c41, e75". Możesz skorzystać z prostego "scenariusza" opartego o kopiowanie danych z "zamkniętego" pliku: [syntax=vbscript]Range("A1").Formula...
Zamiast If Left(LTrim(.Cells(i, 11)), 4) = tekst Then podstaw If InStr(.Cells(i, 11), tekst) > 0 Then i analogicznie w drugim przypadku. p.s. Zdaje się, że w pliku nie postawiłem kropek przed przed Cells. Z drugiej strony aktywnym jest arkusz ostatnio otwarty, ale dla porządku...
Przekreślenie jest efektem formatowania tekstu w komórce. Wyniku formuły nie można w ten sposób formatować. Pozostaje makro - nagraj przekreślenie i będzie prawie gotowe. Glównie chodzi o przypisanie tekstu i sformatowanie: Characters(Start:=1 lub 6, Length:=5).Font.Strikethrough = True lub False. Po mojemu, oprogramować należy arkusz z M/K przy Worksheet_Change.
Witam, Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z makrem. W pliku Excel 2010, w "Arkusz1", w komórce A1 będą pojawiały się nazwy dnia tygodnia. Chciałbym, aby w zależności od tekstu jaki pojawi się w tej komórce, dane z tabeli umieszczonej w "Arkusz1" kopiowały się do wcześniej utworzonych, w tym samym pliku, arkuszy, nazwanych odpowiednimi dniami tygodnia,...
Dobra tak w skrócie, kolumnę z tekstem "dodane 01.01.2000" kopiujesz np. do Worda, wszystkie spacje zamieniasz na znak tabulacji, wklejasz spowrotem do Excel i masz już wyodrębnioną datę którą możesz porównać z komórką B. To jeden z x sposobów.
PDF-a konwertuję do excela na jakiejkolwiek strunie gdzie mogę zrobić to online. Czy to znaczy, że otwierasz PDF-a w przeglądarce WWW i myszą kopiujesz tekst? W jakim systemie to robisz? Windows, Linux, MacOS...?
Dziękuję. Akurat tekst z którego jest wyciągana data jest niewiadomą. Ja tego tekstu nie generuję, ja taki tekst otrzymuję i właśnie z niego wyciągam dane, więc to że akurat w tych dwóch przypadkach nie wyciągnęło daty to nie wiedziałem że taki tekst może do mnie przyjść a przyszedł do mnie wczoraj. Mam nadzieję że już nie będę miał niespodzianek, ale...
Witam, Potrzebuję zamienić tekst na liczbę : np: 0.78 PLN na 0,78 Póki co robię to tak : Najpierw z każdej komórki usuwam 3 znaki z prawej za pomocą formuły ( PLN ), następnie kolumnę kopiuję obok wklejając tylko wartość co daje mi 0.78 Dalej używając Ctrl+H zamieniam "." na "," Jakiś szybszy sposób ktoś mi podpowie, lub jakąś formułę?
Dzień dobry, To można rozwiązać różnymi sposobami, zależy do czego te liczby mają dalej służyć - czy mają tylko tak wyglądać, czy mają stanowić dane do dalszych obliczeń. Standardowo przy wypełnianiu komórek zmienia się ostatnia liczba, więc efekt jest taki jak Pan obserwuje. Jeżeli liczby te mają tylko tak wyglądać można zastosować format niestandardowy...
Za dużo kombinujesz ;) Wszystko można zmieścić w takim oto kodzie, komentarze - bez zbędnych dywagacji - w kodzie :) Mam nadzieję że zasadza działania jest jasna? W zasadzie to tylko pętla po wierszach i kolumnach + parę if'ów tłumaczących format excela na worda. "Sekret mnicha" tkwi w tym, żeby ustawić format paragrafu w Wordzie przed wypisaniem tekstu,...
oto co wielki Mikroszit o tym mówi: Konwertowanie liczb przechowywanych jako tekst na liczby Cały zakres jednocześnie W pustej komórce wprowadź liczbę 1. Zaznacz komórkę i w menu Edycja kliknij polecenie Kopiuj. Zaznacz zakres liczb przechowywanych jako tekst, które mają być konwertowane. W menu Edycja kliknij polecenie Wklej specjalnie. W obszarze...
Witam, Czy jest możliwość umożliwienia pracownikom tylko wpisywanie w komórkę ale bez możliwości zmiany formatu tej komórki, np. obramowania, szerokości, itp. Chciałbym aby koś kto chce skopiować i wkleić tekst z innej komórki gdzie jest obramowanie grubą linią, wkleił się jedynie sam tekst. Wiem, że można to zrobić kopiuj>wklej>wklej specjalnie>wartości....
Sory ale metoda kopiuj wklej nie jest najlepsza. Działa ale tylko jednorazwo przy kolejnych probach pokazuje blad Trzeba znalezc inny system? czy ktoś zna?
Dzień dobry, proszę o pomoc w takiej kwestii. Mam 2 arkusze. W każdym tabela sformatowana w ten sam sposób. Po otwarciu Arkusza 2 jest pusta tabela którą użytkownik może sam wypełniać lub skopiować dane z Arkusza 1. Arkuszy jest wiele ale zawsze kopiowanie następuje z poprzedniego. I tu dwie kwestie. Po wciśnięciu przycisku kopiuj, kopiuje żądane dane...
Wszystko ma być zrobione w USER FORM Załącz plik z tym formularzem i przykładowymi danymi do odfiltrowania/wyszukania. Trudno wyczuć, czy najpierw filtrujesz listBox, czy kopiujesz "w locie" po... no właśnie otwiera się okno do wpisania wyszukiwanego tekstu
czy wiek tos jak zrobic takie cudo zeby mi kopiowalo tekst z komentarza do innej ewentualnie innych komorek:) To trochę nie precyzyjnie wyjaśnia problem i można to zrozumieć dwojako, jeśli chcesz wstawić tekst z komentarza do innej komórki jako: - tekst w komórce to pozostaje makro i sposób podany przez marka003 - komentarz w nowej komórce to polecenie...
Dziękuję za wskazówki, na obecną chwilę jest tak: (at)adamas_nt: [syntax=vbscript] cCellYTD.FormulaR1C1Local = "=" & YTD [/syntax] Spróbowałem, oczywiście iteracyjnie, komórka po komórce (bo "=" przed tablicą powoduje niezgodność typów (chyba, że czegoś nie zrozumiałem)) - i działa, formuły się przeliczają. Ale, że raport jest długi - to się ładuje...
Nie mogę utworzyć polecenia czyszczenia schowka po jego otwarciu. Chcę go obowiązkowo wyczyścić, gdyż mogą się tam znajdować jakieś elementy Robi się to linijką: Application.CommandBars("Clipboard").Con... Arkusz kopiuje do schowka "całą" komórkę, a ja chciałbym tylko jej zawartość tekstową. Jak świat światem to zawsze kopiuje do schowka...
Formułami możesz to zrobić np. tak: [syntax=text]=JEŻELI.BŁĄD(INDEKS($A$1:$D... jest formuła tablicowa do komórki A11. Kopiujesz ją w dół jak długo będą wyniki. Szukany tekst jest w A10. Zwróć uwagę na sposób zapisu...
[syntax=vbscript]Sub Zawiera() Sheets("Arkusz1").Select a = InputBox("Podaj tekst do szukania: ", "Wyszukaj") ow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row y = 1 For x = 1 To ow If InStr(1, Cells(x, 2), a) > 0 Then Range(Cells(x, 1), Cells(x, 2)).Copy Sheets("Arkusz2").Range("A" & y) y = y + 1 End If Next End Sub [/syntax] Poniżej bez rozróżniania wielkości...
Przyczyn może być kilka. Formuła powinna wyglądać tak: =WYSZUKAJ.PIONOWO($A7;Arkusz3!B1:D163;1;... 0 na końcu jest jednoznaczne z fałsz. Jeżeli formuła, jako ostatni argument dostanie coś innego niż fałsz (lub 0) to jako wynik zwróci pierwszy "najbardziej zbliżony” wynik na jaki napotka przy przeszukiwaniu kolumny, przy czym funkcja przyjmuje ze...
Witam Mam problem z kopiowaniem z arkusza Excela do Calca w OpenOffice. Otoz jak chce skopiowac komorki ktore zawieraja wieksza ilosc tekstu w prosty sposob zaznaczam kopiuj i wklej to w Calcu obcina mi czesc tekstu. Moge tylko to skopiowac w momencie gdy zaznacze pojedyncza komorki excelu a calcu zrobie dana komorke aktywna i dopiero skopiuje bez obcinania....
Podmień linijkę wklejania. Podaję cały blok copy-paste dla porównania kolRight = Range("d2").End(xl... Range(Cells(wrsLeftTop, 4), Cells(wrsLeftTop + 1, kolRight)).Copy Range(Target.Address).Offset(... 1).Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats Application.CutCopyMode...
Proponuję: 1) Zamiast formuły z funkcją JEŻELI zastosować formułę z funkcją MAX. Uniknie się w ten sposób dwukrotnego odwołania do tych samych danych. 2) Jeżeli będziesz przestrzegał zasady, że nowe arkusze są dodawane zawsze na początku (a nie na końcu, jak robi się zazwyczaj), to będziesz potrzebować zawsze odwołań do następnego arkusza w kolejności....
(at)maciejgonet Ja bym podmienił na "tekst" i to rozwiąże problemy.(typu przeglądarka, pdf itp) Dzięki bardzo Teraz w zasadzie wszystko działa poza jedną rzeczą. Sprawdziłem chyba wszystkie możliwości kopiowania przez innych użytkowników i format wysypuję tylko przy kopiowaniu danych z pliku excela, który jest uruchamiany z innego systemu (np Excel...
Jak widzę występujące w tabeli "liczby" właściwie nie są liczbami bo są przechowywane jako text, wystarczy je przekonwertować na liczbę i wszystko liczy tak jak powinno. opis jak się tego pozbyc: Poszczególne komórki 1. W menu Narzędzia kliknij polecenie Opcje, a następnie kliknij kartę Sprawdzanie błędów. 2. Upewnij się, że pola Włącz sprawdzanie błędów...
Nie do końca to rozwiązanie zaspokoi moje potrzeby. Ponieważ tabela zmienia się dynamicznie chciałbym aby w odpowiednich komórkach raportów nie były wstawiane wartości tylko formuły. Bardzo by mi w tym pomogło makro które zamieni tekst znajdujący się w komórce G15 arkusza Tabela na formułę. Jak to zrobić??
Dobry! mam formułę, która kopiuje mi zawartość opisu a tabeli (VLOOKUP) do komórki. Kłopot polega na tym, że niektóre wartości nie mieszczą się w komórce i muszą utworzyć dwie lub trzy linie tekstu. Automatyczna wysokość wiersza nie rozpoznaje zwrotu jako tekst i pokazuje tylko jedną linię. Jak to zmienić, żeby wysokość wiersza dostosowała się do zawartości?...
Witam, Piszę z zapytaniem o szybki sposób na umieszczenie dokumentów w formacie: - PDF, - Word, - Excel w taki sposób, aby były one otwierane przez przeglądarkę. Konieczna jest również edycja nagłówków HTML, aby można było umieścić skrypty zabezpieczające przed kopiowaniem treści. Dokumenty posiadają dużo obrazków oraz tabel. Samego tekstu jest mało...
Function zapas(tydz, wiersz) Application.Volatile 'Excel 2k7 'Application.Volatile = True 'Excel 2k 'trochę tu latania po arkuszu :) 'szukam wiersza zawierającego tekst wt = Cells.Find(what:="Dni robocze", lookat:=xlWhole).Row 'określam pierwszą kolumnę z wielkością produkcji / zółta tabelka zKol = tydz - Range("C5")...
Jeśli w tych dwóch poniższych zostawię sobie odpowiednią ilość miejsca, można na formułach. Miałem na myśli, iż w pierwszej mam 10 pozycji, dodaję ręcznie 5 wierszy, uzupełniam kolumnę C i poniżej w tabelach automatycznie dodają się wiersze z tym tekstem co powyżej. A jeśli usunę wiersze w pierwszej tabeli i zostawię 4 wiersze, to poniżej też będę miał...
Witam, Potrzebuję makro lub funkcję, która umożliwi mi kopiowanie danych z pliku Zeszyt1 do pliku Zeszyt2 spełniających warunki: KOLOR i TYDZIEŃ w pliku Zeszyt2. To są tylko przykładowe pliki, w rzeczywistości mam inne, jednak to co ja potrzebuję to makro lub funkcja, które zaadaptuję sobie do rzeczywistości. Dane KOLOR i TYDZIEŃ to po prostu tekst....
WItam, mam następujący problem: Otwieram pilk TXT w arkuszu EXCEL potem wyszukuje odpowiedni fragment tekstu w całym arkuszu i kopiuje wybrane dane do innego arkusza. Wszystko fajnie do momentu kiedy szukany atrybut jest możliwy do znalezienia, ale kiedy juz nie istanieje w tekscie, makro sie zatrzymuje i woła błąd 91. Chciałem to zrobic prostym IFem...
Witam serdecznie, mam problem dotyczący wklejania danych w postaci tekstu do Excela. Konkretnie, kiedy wklejam do Excela tekst skopiowany ze strony internetowej (kopiowane dane to opisy produktów) do konkretnej komórki odpowiadającej danemu produktowi, a w tekście są "twarde entery", każdy kolejny wiersz tekstu po takim enterze ląduje w następnej komórce...
Witaj. Makro to dość precyzyjny zbiór poleceń, więc projektując jego działanie musisz określić dokładnie co skąd i gdzie ma kopiować. Wartość "na przykład" 3000 lub jakiś (jaki?) tekst ma być od czegoś zależna? Skądś pobierana? Gdzie ma być "dana kolumna", o której wspomniano? Znowu mamy inną wartość przykładową, "na przykład" 0000 lub jakiś tekst w...
Ale po co ci makro. Kopiujesz tekst z pliku txt. Zaznaczasz w excelu komórkę a1 i wklejasz. Zaznaczasz całą kolumnę A. W menu "Dane" wyszukujesz "Tekst jako kolumny..." . (excel 2003, XP i starsze - w 2007 też to jest tylko ja nie trafiam gdzie to teraz pochowali) Wciskasz "stała szerokość" i bez żadnych ustawień wciskasz zakończ. Lub dla pewności zamiast...
Przeczytałem wypowiedzi i starałem się pomóc, ale nie wyręczać. Taka analiza gotowca bywa pożyteczna i często prowadzi do skutecznych modyfikacji na własne potrzeby. Nie zamierzam się narzucać ani pouczać Pozdrawiam Dziękuje. Proszę nie brać do siebie. Gdyby było zmienić zakres lub ścieżkę, to bym zrobiła, i nie zakładała wątku. A tutaj jest wstawić...
Korzystam z programu Anki do nauki słówek, program działa tak, że najpierw pokazuje słówko, później jego tłumaczenie. Żeby stworzyć swoją talię, którą mogę do niego zaimportować tworzę plik Excel, gdzie w kolumnie A jest słówko, w B definicja. Taką tabelę kopiuję do Worda bez formatowania i z Worda zapisuje jako zwykły tekst w formatowaniu UTF8, a taki...
Poniższe makro wstawi tą formułę w 20 komórek poniżej zaznaczonej komórki: i : [" & i & ".xls]. To tak na przyszłość, jakbyś chciał to kiedyś zmodyfikować.
O rety, zmień na [syntax=vb]MsgBox Range("wartosc").Cells(1)[/syntax]Wstaw 16 kolumn i 32 wiersze i naciśnij przycisk ponownie. Przecież to MergedArea. Jak chcesz to odczytać inaczej? Dla pewności zerknij na tekst komunikatów[syntax=vb]MsgBox Range("wartosc").Columns.Count MsgBox Range("wartosc").Rows.Count[/syntax]i będziesz "w domu" ;)
Chce zautomatyzowac process kopiowania zawartosci komorki do pola tekstowego (w tym samym akruszu i stronie), ale nie znam skladni VBA. Nagralem makro, i robi to co chce, ale jak zmienie zawartosc komorki A1, z ktorej ma kopiowac (tekst jest tam zmieniany dynamicznie), to on dalej kopiuje tekst na czym oryginalnie makro bylo nagrane (caly tekst jest...
Ktoś musi je wpisać :) Wklepanie dwóch prostych formuł, skopiowanie jednej z nich przy użyciu kombinacji skrótów klawiszowych w dowolną ilość komórek w kolumnie zajmuje <5 sekund. O takim zautomatyzowaniu myślimy? Przydatne skróty: 1. Ctrl+strzałka w dół - przejście do ostatniej niepustej (Np w kolumnie D) 2. Ctrl+Shift+Strzałka w górę - zaznaczenie...
Witam. Mam plik w Excelu oraz szablon w Wordzie. Moje makro działa tak: Odpala szablon w Wordzie, aktywuje Excela, kopiuje odpowiednią komórkę, aktywuje Worda i wkleja wartość w odpowiednie miejsce. Jednak wkleja ją z takim formatowaniem jakie jest w Excelu, a ja chcę aby był to wklejony czysty tekst. W Wordzie korzysta się z: Selection.PasteAndFormat...
Prawie dobrze. Sama pętla jest OK. Może źle liczysz kolumny (Offset). If kom2.Value <> "kk" And kom2.Offset(0, 13).Value = "tak" Then tu: warunkiem kopiowania jest dowolna wartość z wyjątkiem tekstu "kk" w kolumnie "I" oraz tekst: "tak" w kolumnie "V" (kol. "I"+13), wielkość liter ma znaczenie. Jeśli możliwe jest wpisanie...
Trochę nieścisłości jest w tym Twoim opisie. Piszesz, że w kolumnie E arkusza Brudnopis po wyczerpaniu nazwisk będą błędy #N/D. Tymczasem w pliku przykładowym są puste teksty. To jak w istocie będzie? W załączonym kodzie są uwzględnione oba warianty. Gdy już się zdecydujesz jak ma być, możesz sobie ten kod troszkę uprościć. W sprawie tworzenia nowego...
kopiowanie excel excel excel kopiowanie kopiowanie excel
silnik krokowy civic reset płyty głównej laptop samsung cieknie pralki
wybór piekarnika kolumny podłogowe
Podtrzymanie pamięci w Kenwood KMM-102GY - jak to zrobić? Wyłączone rozszerzenie magistrali komunikacyjnej modułu sterującego podwozia