Użyj właściwości Text komórki zamiast Value, czyli [syntax=text].TextFrame.Characters.Text = Cells(3, 2).Text[/syntax]
Dzień dobry, Aby uniknąć migotania ekranu przy zmianie aktywnego arkusza należy na początku makra dopisać linijkę: [syntax=text]Application.ScreenUpdating = False[/syntax] a na końcu linijkę: [syntax=text]Application.ScreenUpdating = True[/syntax] Czy jest możlwe jeszcze jakieś usprawnienie, to trudno powiedzieć bez wglądu w strukturę danych. Jeżeli...
Zaznacz komórki w których chcesz kopiować te daty następnie kliknij w Format liczb-> Tekstowe. Teraz wszystko będzie się kopiować w takim formacie w jakim wyszło z pierwotnej komórki.
Dzień dobry, W Pana problemie są 3 warunki, więc trzeba użyć funkcji LICZ.WARUNKI, a nie LICZ.JEŻELI. Zakładam, że ma Pan Excela 2007 lub późniejszego. Jeśli nie, rozwiązanie musiałoby być "okrężną drogą" - proszę napisać jeśli to jest Pana przypadek. Formaty daty nie mają znaczenia, gdyż zapis w pamięci komputera jest taki sam, a to jest istotne dla...
Pliki pozmieniałem tak, żeby nie było widać danych prywatnych. Spakowałem bo forum odrzuca format excela.
Dobry wieczór, Przyjęte założenia: 1) Dla jednej osoby w danym dniu kod U lub X może wystąpić tylko 1 raz. Gdyby było inaczej uwzględnione będzie pierwsze wystąpienie. 2) Kolejność kolumn z datami jest taka sama w danych źródłowych i tabeli wynikowej. Rozwiązanie w załączniku. Formuły tablicowe jednokomórkowe. Można kopiować w obu kierunkach. Format...
Prosiłem o przysłanie pliku w formacie .xls lub .zip. To są standardowe formaty Excela lub Windows. Tego formatu .7z nie potrafię odczytać.
Tak. W kolumnie LP nie wpisujesz. Makro rekordy z pustym LP przenosi do zbiorczego i wypelni LP sam 'Data wpływu' - format daty
Dowolny znak w jakim stringu? Do czego to ma służyć? Format komórki czy co?
Jeśli chodzi o klasyczne odwołanie, to nie jest to możliwe, gdyż odwołanie zwraca tylko wartość komórki, bez formatowania. Ponadto, nawet z użyciem VBA, komórka zawierająca formułę musi być sformatowana jednolicie (to znaczy można sformatować całą komórkę, ale nie poszczególne znaki). Szkoda, że nie dałaś pliku załącznika, bo wtedy łatwiej można by...
Może jeszcze załącze cały kod. jaki jest w pliku z makrem który potrzebuje zmodyfikowac. [syntax=vbscript]Sub WyborPliku() ' ' WyborPliku Makro ' ' Klawisz skrótu: Ctrl+j ' Wybor okreslonego pliku na którym ma się wykonać makro Dim robWB As Workbook: Set robWB = ThisWorkbook Dim robWS As Worksheet: Set robWS = robWB.Worksheets("MAKRO") Dim fd As FileDialog...
W kolumnach L,N,O,P masz "normalne" formuły, które odwołują się tylko do danych z bieżącego wiersza. Takie formuły można kopiować bez ingerencji w inne formuły. Excel nie ma problemu z ich kopiowaniem. Jeśli chodzi o formuły z kolumn A i C, to one zawierają odwołania do innych wierszy i przy wstawianiu wierszy (a także usuwaniu) Excel nie wie, do czego...
Robiłam wszystko w Excelu 2007, tutaj tylko wrzuciłam w xls, bo mówiło mi że xlsx to niepoprawny format.
Wyrzuca błąd 400, tzn kopiuje jak przedtem, ale bez formatu...
Najprostszym sposobem jest użycie Malarza formatów. Klikasz na nagłówek kolumny (lub zakresu kolumn), której szerokość chcesz kopiować, następnie na wspomnianego malarza. Dalej klikasz na nagłówek kolumny (lub zakres) do której chcesz skopiować rozmiar i po zabiegu.
W prosty sposób można tylko w dodatkowej kolumnie D, w której byłby wyliczany postęp jako ułamek. W kolumnach B i C można to zrobić, ale trzeba dla każdej komórki podać osobną formułę, bo przy definiowaniu tego typu formatowania nie można używać adresów względnych, zatem nie można skutecznie kopiować komórek sformatowanych tak, aby każdy wiersz był...
W załączniku makro uzupełnione w w/w Edit: zmieniłem załącznik (różny format daty - ujednoliciłem)
...w polach w które wpisane są formuły kopiujące będą wpisywane inne dane (dokładnie dniówki) więc te pola nie mogą mieć żadnych formuł Czyli nie chodziło Ci o kopiowanie zawartości, a wyłącznie formatów? Co dokładnie chciałbyś skopiować? Tło, ramki, ... ?
Taki sposób kopiowania skopiuje również format komórki źródłowej. Można spróbować zrobić to w inny sposób. Załóżmy, że komórka "do rozciągnięcia" to A1. Jeśli chcemy rozciągnąć w prawo to w B1 można wpisać formułę "=$A$1", co w wyniku w komórce B1 da wartość z A1, ale już bez formatowania. Dalej B1 można rozciągnąć w prawo. Analogicznie w dół, można...
(at)maciejgonet Ja bym podmienił na "tekst" i to rozwiąże problemy.(typu przeglądarka, pdf itp) Dzięki bardzo Teraz w zasadzie wszystko działa poza jedną rzeczą. Sprawdziłem chyba wszystkie możliwości kopiowania przez innych użytkowników i format wysypuję tylko przy kopiowaniu danych z pliku excela, który jest uruchamiany z innego systemu (np Excel...
Sam format komórki można skopiować stosując wklej specjalnie z zaznaczoną opcją formaty.
Dzień dobry, proszę o pomoc w takiej kwestii. Mam 2 arkusze. W każdym tabela sformatowana w ten sam sposób. Po otwarciu Arkusza 2 jest pusta tabela którą użytkownik może sam wypełniać lub skopiować dane z Arkusza 1. Arkuszy jest wiele ale zawsze kopiowanie następuje z poprzedniego. I tu dwie kwestie. Po wciśnięciu przycisku kopiuj, kopiuje żądane dane...
Dzień dobry, Obawiam się, że to co Pan zaplanował jest dość ryzykownym rozwiązaniem (podatnym na błędy), chyba że to będzie wypełniane półautomatycznie tzn. w danym dniu ta sama kolumna, bo inaczej łatwo będzie pomylić kolumny. Ale Pan ma pewnie swoje doświadczenia i wprawę. Zrobiłem w ten sposób, że pierwsza tabelka umieszczona bezpośrednio pod wyborem...
Dobry wieczór, Jeżeli rok wyrażony jest dwiema cyframi, interpretacja daty zależy od ustawień systemowych. Jeżeli w ustawieniach systemu operacyjnego domyślny format daty jest w kolejności rok-miesiąc-dzień, to data - czy to pobrana z internetu, czy wpisana bezpośrednio, tak zostanie zinterpretowana. Gdyby rok był zapisany czterema cyframi, komputer...
chodzi mi ... tylko o nagłówek w stylach formatowania Jeśli tak to proponuję po wprowadzeniu całej treści raportu do Worda - przeprowadzić modyfikację stylów przy pomocy VBA w samym Wordzie :D Przykładowo jeśli będziesz miał wprowadzoną w treści raportu trzystopniowe numerowanie działów, rozdziałów i podrozdziałów (typu 1. ; 1.1. ; 3.1.5. ) to można...
I od załącznika trzeba było zacząć. Widzę to tak - 3 etapy: 1. Zaznaczamy zakres dat i zmieniamy format na docelowy tzn. "rrrrddmm" 2. Kopiujemy zakres do schowka Office (mała strzałka obok słowa Schowek otwiera go, kopiuje się normalnie) i wklejamy w to samo miejsce 3. Zmieniamy format na Tekstowe.
Witajcie, Sprawa wydaje się niby banalna, ale niestety nie mogę sobie poradzić. Chcę zrobić za jednym razem za pomocą formatowania warunkowego porównanie wielu cen znajdujących się w wielu wierszach dla dwóch firm. Udaje się zrobić formatowanie najpierw dla jednego wiersza i potem skopiować formatowanie za pomocą malarza formatów do pozostałych wierszy....
Wklejam tekst w skoroszyt i excel automatycznie zmienia mi wartości na zgodne z formatem daty. Nie pomaga preformatowanie wszystkich komórek na tekstowe przed wklejaniem. Excel zmienia wtedy format z Tekstowe na Ogólne a w jednej kolumnie na Data. Kopiuję tabele ze strony www więc nie moge danych wcześniej preformatować (np. dodając apostrof). Kopiowanie...
Witam, Uprzejma prośba o pomoc / podpowiedź / wyjaśnienie (na wstępie nie jestem programistą …. niestety!). 1. Formatowanie kilku zakresów jednocześnie. Chce nadać (za pomocą makra w VBA Excel) kilku zakresom danych ten sam format. Zakresy tu np: (B15:B38) (B51:C62) (B98:D112) Format to: ###,00;[Czerwony] - ###,00;- Bez tła (przeźroczyste tło)...
Witam Mam na serwerze pięć plików "xls" , dane są uzupełniane ( w kilku arkuszach) w ciągu miesiąca, na koniec miesiąca potrzebuje przekopiować dane z pięciu plików do jednego. Czy jest jakiś sposó na autmatyczne kopiowanie danych wprowadzanych w pięciu plikach do jednego pliku? Nadmieniam iż wszystkie pliki mają taki sam format, ukłąd i wygląd. Pozdrawiam...
Przeanalizuj sobie jakich formuł zastosowałem, możesz je sobie połączyć. Kolumna z datą dodatkowo jest w Excelu ustawiona jako format wyświetlania daty. Również dodałem ostatni wiersz, aby zademonstrować, że Excel jest na tyle mądry, że potrafi wygenerować datę cofając się o miesiąc, jeżeli ma przejście z 1 na 31. PS Ale nie kopiuj jak małpa, tylko...
Przed zmianą wyboru w komórce A3 należy wyczyścić komórki J3:L3. Wtedy formuła wykorzysta dane z tabelki. To czyszczenie można ewentualnie zautomatyzować makrem zdarzeniowym reagującym na zmianę w komórce A3. To makro jest w module arkusza Zabudowa, ale jest w tej chwili zapisane tylko dla komórki A3. Jak będziesz chciał wprowadzać dane także w innych...
1. Jeśli nie kopiujesz formatów komórek, to metodę copy-paste zastąp prostym przypisaniem. 2. Można wszystko zmieścić w jednej pętli. Gdyby jeszcze wystarczyła jedna instrukcja warunkowa... było by dwa razy szybciej.
Miałeś w regule formatowania adres z $, czyli bezwzględny. Powinien być względny D2, ewentualnie $D2, ale przed 2 nie może być $. Można kopiować formatowanie, można od razu ustawić cały zakres, ale regułę piszemy dla pierwszej komórki.
Dobry wieczór, Nie da się chyba tego zrobić w sposób oczywisty, ale jakoś można, stosując pewne "sztuczki". Przede wszystkim w komórkach, w których mamy wprowadzać dane i wykonywać obliczenia muszą być odpowiednio sformatowane (niestandardowo). Podam 3 sposoby (żaden nie jest idealny, ale jest z czego wybrać). Sposób 1 - najbardziej naturalny Format...
Gdybyś zapisał jako datę w formacie Excela byłoby prościej. Masz taką możliwość? Wtedy[syntax=vb]m = Month(Range("A1")) Cells(3 + m, 4) = Format(Range("A1"), "mmmm")[/syntax]
Tu masz schemat kopiowania danych do innego pliku. Procedura sprawdzona, działa i jest używana. Wystarczy dostosować co ma być kopiowane i już. [syntax=vbnet] Private Sub Zapisz() Dim Src As Workbook, Dst As Workbook Dim S As String S = Application.ActiveWorkbook.Path & "\Braki-" & Format(Date, "yyyymmdd") Set Src = Application.ActiveWorkbook Src.Sheets(1).Range("A1:E"...
Problem nie jest całkiem prosty, bo jakby był prosty, to sam znalazłbyś rozwiązanie. Nie da się sformatować wybiórczo (w sensie każdy znak osobno) wyników formuły. Cały wynik formuły musi być sformatowany jednakowo. Formatowanie wybiórcze jest możliwe tylko w przypadku stałych tekstowych. Można tu zastosować kopiowanie, tylko kłóci się ono jeszcze ze...
Witam, Czy jest możliwość umożliwienia pracownikom tylko wpisywanie w komórkę ale bez możliwości zmiany formatu tej komórki, np. obramowania, szerokości, itp. Chciałbym aby koś kto chce skopiować i wkleić tekst z innej komórki gdzie jest obramowanie grubą linią, wkleił się jedynie sam tekst. Wiem, że można to zrobić kopiuj>wklej>wklej specjalnie>wartości....
Masz trzy wyjścia: 1. Napisać sobie inteligentny moduł w VBA, który to zrobi (trochę roboty to jest). 2. Zmienić format danych - aby nie były "grupami obok siebie" (zmusić osoby dostarczające Arkusz, aby dane by zapisywane w formacie takim jak Arkusz4). 3. Kopiować ręcznie i męczyć się.
Aby coś takiego zadziałało "samo" - potrzeba makra. Ale jest inne rozwiązanie (ja je zastosowałem u mnie w pracy). Nie wiem czy u ciebie da się zastosować. Taki arkusz - szablon (u mnie nazwany "czystym") ma jeszcze jeden arkusz z nazwą "kalendarz". Są w nim (oprócz sobót i niedziel) automatyczne wyliczenia świąt itd. i poprzez zaznaczenie danego miesiąca...
wartości, ale chodzi mi oto że tekst w A1 żeby skopiowało do C1 a później żeby A1 było czyste, czyli tak jak w wordzie zaznaczam teksty daje wytnij, wybieram nowe miejsce i daje wklej. Ale gdybyś opisał oba przykłady na pewno by nie zaszkodziło, bo może ktoś kiedyś będzie chciał skopiować komórkę wraz z formatem i tu by miał rozwiązanie i żeby to jeszcze...
Po krótkich próbach potwierdzam że rzeczywiście trzeba to zrozumieć. Względność jest zachowana kiedy "kopiujesz" format za pomocą malarza formatów (pędzel) natomiast przy zwykłym kopiowaniu "wstawia" znaki bezwzględne (choć tego nie widać). Jednak jest jeszcze jeden "mankament" jest pamiętany pierwszy warunek jaki został przyporządkowany danej komórce....
Jestem początkującym użytkownikiem VBA Mam następujący problem: Chciałbym skopiować wybrane wiersze plików excela do jednego zbiorczego excela. Pliki Excel z którego chce pobierać dane mają zawsze taki sam format. Chce kopiować wszystkie niepuste wiersze które znajdują się pod stałą wartością w konkretnej komórce. Makro, które zasysa lokalizację plików...
Dzień dobry, To można rozwiązać różnymi sposobami, zależy do czego te liczby mają dalej służyć - czy mają tylko tak wyglądać, czy mają stanowić dane do dalszych obliczeń. Standardowo przy wypełnianiu komórek zmienia się ostatnia liczba, więc efekt jest taki jak Pan obserwuje. Jeżeli liczby te mają tylko tak wyglądać można zastosować format niestandardowy...
Dzień dobry, Specyficzną cechą Excela, która na ogół jest uważana za zaletę jest to, że formuły w arkuszu są automatycznie przeliczane po każdej zmianie. Na poziomie arkusza można wyłączyć przeliczanie (tryb ręczny), ale w odniesieniu do całego arkusza, a nie poszczególnych komórek. Więcej można osiągnąć posługując się Visual Basiciem, ale Pan go nie...
Osobiście wolę korzystać z funkcji Dir . FileSerch potrzebuje referencji i lubi stwarzać problemy. Poniżej przykład z pętlą. Jeśli daty w nazwach są w stałym formacie można sobie ułatwić podstawiając dzisiejszą datę. Dla wczoraj będzie to Date-1, itd Oczywiście dla wielu plików przypisanie nazwy odbywać się będzie wewnątrz pętli bez wychodzenia, ale...
Witam! W procedurze kopiuję pewne dane finansowe z jednego arkusza do drugiego. Stosuję w pętli prostą operację kopiowania: [syntax=vbscript]Dane.Cells(i + 3, 27).Value = S_F.Cells(i, 17).Value [/syntax] Spodziewałem się, że formatowanie nie będzie się przenosić. W praktyce okazało się, że czasem zostaje zachowane a czasem nie. Udało mi się w końcu...
Musiałbym wtedy kopiować tekst do innego edytora, tam usuwać entery i wrzucać przecinki, a później w Excela. Problem polega na tym, że chcę tego uniknąć, bo niektóre opisy są obszerne, a produktów 24.000 i do każdego opis jest inny. Może ktoś zna jakieś makro na pomijanie styli tekstu przez Excela? Dodano po 34 Temat rozwiązany. Sposób miałem prosto...
Nie ma formuły więc sie nie liczy "sama". Albo po dodaniu nazwiska najnormalniej kopiuj komórkę z formułą średnią z komórki wyżej (Stajesz myszką na komórce do skopiowania łapiesz za prawy dolny róg komórki - wskaźnik myszy zmieni się na plusik - i przeciągasz w dół). Lub zamiast samej formuły średnia() wpisz we wszystkich komórkach średniej warunek...
Potrzebuję makro, które pomogło by Jeśli chcesz gotowy, staraj się nie powodować niepotrzebnych prac, temu kto by mogł pomoc. Które naprawdę powinny być format pole 'numer artykułu ' bo na jednej stronie to tekst(arkusz1) na inny numer(arkusz2)?
Pomysł wydaje mi się niezbyt fortunny, ale żeby można było coś konkretnego powiedzieć, to trzeba zobaczyć jak to wygląda i jak ma działać, więc potrzebny jest plik załącznika. Dlaczego pomysł niezbyt fortunny? Bo przede wszystkim w Excelu kolor nie powinien być nośnikiem informacji. On służy do wizualizacji, ilustracji pewnych zależności, ułatwia orientację...
Witajcie Nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, zatem piszę. Mam plik Excel, w którym pewne komórki są zablokowane a pewne odblokowane do użytkowników. Problem pojawia się, gdyż użytkownik kopiuje dane z innego pliku i wkleja dane do mojego pliku ( w pola odblokowane). Po tym pola odblokowane "przekształcają się" w zablokowane. Przenosi format komórki...
Dzień dobry, Trochę słabo szukałeś, bo podobnych grafików jest mnóstwo. Trzeba pamiętać o kilku sprawach: Wartości czasu w Excelu trzeba wprowadzać z dwukropkiem np. 14: oznacza godzinę 14-tą, odpowiednio 14:25 gdy są minuty. Format do zliczania czasu to [g]:mm Wartości czasu są pamiętane jako ułamki doby, jeśli koniec pracy jest po północy (wcześniejsza...
Nie ma takiej formuły. Poza tym nie ma żadnej "formuły" która kopiuje dane. Kopiowanie jako takie można zrobić tylko makrem. Formuły moga jedynie odwoływać się do danych lub wskazywać dane ale na pewno nie kopiować. W załączeniu przykład "wyboru" z danych tylko tych które nie maja danych w kolumnie C (z wykorzystaniem kolumny pomocniczej).
1. Załóż filtr w oryginalnej tabeli (niepuste) -> zaznacz całą tabelę i wtedy dopiero kopiuj dane . Może nawet lepiej wklejać "tylko wartości" niż dane z pełnym formatem każdej kopiowanej komórki. Zrobisz to w jednym ruchu zamiast korzystać z pętli (2000 razy). Po nagraniu makra można edytować zaznaczony zakres tak, żeby najlepiej nam odpowiadał. 2....
Tak jak napisał Kolega, Excel nie jest programem bazodanowym, więc takie działania nie będą zbyt efektywne. Niemniej 5000 wierszy to nie jest jeszcze liczba przerażająca. W jednym z wcześniejszych postów był podany schemat kopiowania. Jeśli to Ci nie wystarcza i nie potrafisz sobie tego dostosować, to załącz wreszcie przykładowy plik, w którym dokładnie...
Niestety gotowego rozwiązania nie mam, ale ja bym spróbował połączyć się z obiekami tego outlookia (coś a'la : Set Oa=New Outlook.Application), a potem trzeba pokombinować. Próbowałem w ten sposób czytać Excelem (Wordem powinno być podobnie) wiadomości ze skrzynki (działa, ale niezbyt szybko przy wielu mailach w skrzynce), więc powinno się udać i z...
Witam, Piszę z zapytaniem o szybki sposób na umieszczenie dokumentów w formacie: - PDF, - Word, - Excel w taki sposób, aby były one otwierane przez przeglądarkę. Konieczna jest również edycja nagłówków HTML, aby można było umieścić skrypty zabezpieczające przed kopiowaniem treści. Dokumenty posiadają dużo obrazków oraz tabel. Samego tekstu jest mało...
kod poprawiony działa, jak chciałem lecz w arkuszu nazwanym wynik mam przygotowany formularz do wydrukowania, i zostaje on usunięty przy kopiowaniu tych wierszy z arkuszu dane. poprostu wszystkie formatowanie i zawartość znika. Nie mam pojęcie jak sobie z tym poradzić. Załanczam przykładowy plik zerknijcie najpierw do arkuszy wynik a potem w arkuszy...
Edit: Tylko przy automacie, dla uniknięcia niespodzianek sugeruję najpierw sprawdzenie czy otwierany plik istnieje.
Wydaje mi się, że pętla zmieniająca tylko kryteria wyszukiwania w zakresie, który jest stały będzie działać szybciej. Podobnie jak funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO. Tutaj wynik działania formuły: =JEŻELI(CZY.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOWO(Arkusz... znaleziono: "&Arkusz1!A1&"";WYSZUKAJ.PIONOWO(Arkusz1... http://obrazki.elektroda.net/89_12354197...
Dobrze by było jak te formuły miały charakter stały, uwzględniając np. zmianę dnia w tygodniu (ponieważ inaczej rozlicza się godziny w dzień roboczy, a inaczej w święto). Zrób dodatkową kolumnę, którą będziesz wyróżniał dzień wolny/sobota-niedziela/święto od normalnego dnia pracy. Wtedy wartość z tej kolumny ta może posłużyć za warunek do zmiany sposobu...
Witam, Mam pewien problem, ponieważ chcialem stworzyć makro a nawet nie wiem jak to ugryźć. Generalnie chodzi o to aby: po uruchomieniu makra wyswietlało sie pole do wpisania od... i do... w którym będę mógł okresic daty. Format daty to dd-mm-rrrr. Daty są w każdym arkuszu w jednej kolumnie, powiedzmy D. Wyświetlone komórki powinien kopiować do nowego...
Cześć, Mam problem z poniższym makrem, które: po otwarciu pliku tworzy jego kopię, a następnie tę kopię zapisuje z odpowiednią nazwą we wskazanej lokalizacji, po czy, zamyka tę kopię, a plik "macierzysty" (początkowo otwierany) wciąż zostaje otwarty i w nim pracujemy. Służy mi to do tworzenia kopii zapasowej przy każdym otwarciu pliku. Mój problem polega...
abym mógł nazwę pliku zmodyfikować na własną? Można np. tak :idea: nazwa :D obecnie stworzyłem opcje nazwy (pozostaje niestety niezmienna) oraz aktualne daty. Do wyskakującego okienka, abym mógł wpisać własną nazwę pliku nadal nie doszedłem. Obecny zapis pliku to [syntax=vbscript] hDir "C:\Users\Paweł\Desktop" ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Paweł\Desktop\format...
:) Antoni nie denerwuj się tylko popatrz na własny przykłąd. W której kolumnie arkusza "Roczny" umieścił byś dane wg twojego opisu? Gdyby nie było takiego przypadku można by było uprościć kod a tak trzeba sprawdzić czy się nie mylisz bo będzie wywalać błąd. [syntax=vb]Sub Przenies() Dim x As Integer, nrKol As Integer 'Sprawdzenie za pomocą licz.jeżeli()...
Pewnie można, ale to już dłuższa historia... :) Najprościej - jeżeli plik-źródło jest w tej samej lokacji - wstawić kwerendę wybierającą dane (Dane->Importuj dane zewnętrzne->Nowa kwerenda bazy danych, wybrać Excel Files * i OK, wskazać plik-źródło (można zaznaczyć "Tylko do odczytu"), a dalej z kreatora" wybrać zakładkę, rozwinąć ją krzyżykiem, wybrać...
Zrobiłem trochę poprawek i wszystko fajnie działa. Dziękuję za wszystkie pomocne informacje. Aktualnie szukam informacji jak napisać kod, który wczytywałby dane z automatu do arkusza i po odpowiednim obrobieniu takiego arkusza zapisywałby dane do nowego pliku po czym następowałaby pętla, założenie nowego pliku, zaczytanie danych z kolejnego pliku z...
Wspominałem już o EPPlus? 1. Pobierz [url=http://epplus.codeplex.com/]stąd bibliotekę. 2. Upewnij się, że projektu w VS nie kompilujesz do wersji Client. 3. Bibliotekę EPPlus.dll dołącz przez referencję do projektu. 4. Stwórz w Excelu szablon z makrem, formatowaniem etc. 5. Kod zapisujący dane z tabeli będącej źródłem dgv do szablonu to (uwaga...) [syntax=csharp]using...
CTRL+SHIFT+" (CUDZYSŁÓW) Aby skopiować wartość z komórki nad aktywną komórką do komórki lub paska formuły CTRL+` (POJEDYNCZY CUDZYSŁÓW) Aby przełączać się między wyświetlaniem wartości komórek i formuł komórek Znalazłem tylko takie określenia. Sprawdź jaki format ma komórka po tej operacji. Przed użyciem tego skrótu za pewnie miałeś format komórki jako...
Jeśli formuła jest w tabeli Excela, to się kopiuje. A jeśli chodzi o dodawanie załącznika, naciśnij pole "odpowiedz" pod postem. Pod polem na wpisanie odpowiedzi jest pomarańczowe pole "Dodaj załącznik", które należy kliknąć, a potem dodać plik. Tylko ten serwis nie przyjmuje plików .xlsm. Więc albo plik .xlsx, albo .xls. Pliki .xlsm trzeba zarchiwizować...
Ok. Dzięki wielkie teraz kopiowanie jest tak jak chciałem jednak z kodu usunąłeś wklejanie formatów które są mi potrzebne, ale spróbuję to jakoś posklejać. A o jakie dwa przyciski chodzi bo nie widzę żadnych dodatkowych przycisków w arkuszu Szychtownica1?
tak, to jest to o co mi chodzilo;] dziekuje bardzo. Mam tylko jeszcze jeden problem powiazany. Mianowicie niektorych wartosci nie wyszukuje mi w bazie, przy tych komorkach excel pokazuje mi ze liczba jest przechowywana jako tekst. nawet jesli zaznacze cala kolumne i zmienie na format liczbowy to format tych komorek sie nie zmienia, nie wiem dlaczego.
Odpowiedź na problem Pani meyouve. Trzeba zaznaczyć komórkę F2 i wykorzystać formatowanie warunkowe (w Excelu 2003 Format/Formatowanie warunkowe) i wpisać warunki dla formuł: Warunek1: =CZY.LICZBA(H2) i sformatować tło na zielono. Kwota faktury zmieni się na zielono gdy w kolumnie H wpisana będzie jakaś liczba (nie da się łatwo sprawdzić, że jest to...
Jaky format w A1? Sprobuj Sheets(Range("A1").Text).Select
Wiem jak zaimportować plik do Excela o różnych formatach wejściowych, mimo nikłej wiedzy to akurat nie jest dla mnie tajemnicą :-). Skoro udało Ci się zidentyfikować, że dane w pliku ZDEM_via_Excel są rozdzielone innym znakiem niż przecinek to jak to się ma do faktu, że zapisując plik wybieram opcję " CSV (rozdzielany przecinkami) (*.csv)": 1058325...
Przyznam że też myślałem żeby np przy przeliczaniu arkusza Private Sub Worksheet_Calculate() 'odpowiedni format komórek End Sub albo zmianie w arkuszu Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) 'odpowiedni format komórek End Sub wstawiać dany format poszczególnym komórkom. Innej możliwości nie widzę ("protect" nie ma takiej...
Mam 500 wierszy sformatowanych w excelu jako tabela(paski danych, skale kolorów). Jedyną opcją możliwą do wykonania która jest przydatna przy kopiowaniu do Worda(nie tracąc formatowania) jest kopiowanie jako obraz. Jednak tutaj występuje pewien problem. Mogę jednorazowo kopiować około 50 wierszy bo w wypadku większej ilości wierszy tabela zostaje ucięta...
Dobre macro tylko co zmienić by nie kasowało tabeli bo mam odpowiednio komórki scalone i przeniosło dokładnie zawartość wraz z taka samą tabelka ? Z góry dziękuje za odpowiedź. Wiele jest tematów na temat kopiowania danych z arkusza do arkusza lecz nie mogę wykombinować jak 1.Skopiować tabelkę z zawartością zachowując format czcionkę etc. 2.W tabeli...
[syntax=vbscript]Sub MergeExcelFiles() Dim fnameList, fnameCurFile As Variant Dim countFiles, countSheets As Integer Dim wksCurSheet As Worksheet Dim wbkCurBook, wbkSrcBook As Workbook fnameList = Application.GetOpenFilename(FileFilter:=... Excel Workbooks (*.xls;*.xlsx;*.xlsm),*.xls;*.xlsx;*.xls... Title:="Choose Excel files to merge", MultiSelect:=True)...
W excel należało by napisać w VBA funkcję, która używa regexp do wydobycia danych - to jest najpewniejsze w przypadku gdy szukany string może występować w danych nieregularnie. Ale jeśli masz konto google i możesz użyć [url=https://www.google.pl/intl/pl/sheet... ]Arkusze Google to wystarczy użyć wbudowanej funkcji REGEXEXTRACT. Do jednorazowej...
Excel to wersja 2010, pliki są pobierane ze strony sądowej, niestety żadnego pliku poglądowego nie mogę pokazać. Coś musi być z formatowaniem, bo jak nawet z pliku txt kopiuje ten długi nr i wysyłam go poprzez wklejenie go do zwykłej wiadomości, w outlooku to po ponownym skopiowaniu tego nr bezpośrednio z wiadomości do excela, ten nr znowu zwija się...
Witam, chciałbym prosić o pomoc w modyfikacji jednej funkcji: [syntax=vbscript]Sub MergeExcelFiles() Dim fnameList, fnameCurFile As Variant Dim countFiles, countSheets As Integer Dim wksCurSheet As Worksheet Dim wbkCurBook, wbkSrcBook As Workbook fnameList = Application.GetOpenFilename(FileFilter:=... Excel Workbooks (*.xls;*.xlsx;*.xlsm),*.xls;*.xlsx;*.xls...
Dziękuję :). Już pierwsza rada, tzn. zamiana .Range("Q3:U10000").Clear na .Range("Q3:U10000") = "" rozwiązała mój problem. Tabela C jest generowana do druku, więc w niej nigdy nie będę nic zaznaczała, wręcz dobrze, że nie kopiuje mi formatowania z A czy B, gdzie właśnie coś sobie oznaczam kolorami, pogrubieniami itp. Ważne było dla mnie ustawienie jakiegoś...
Zerknij Ale tak, w excelu jest tylko 10 arkuszy. W pierwszym są tylko dane niewykorzystywane, zaś od 2 do 9-go są wykresy do pobrania. Może jakiś ComboBox z listą arkuszy/nazw wykresów?
(at)kinggustav Nie pytałem o poradę, napisałem makro i tu go zaprezentowałem. Co do żony, to jest zadowolona, artykuły spożywcze w lodówce i spiżarni się powtarzają, więc większość rekordów to kopiuj i wklej. Dat nie wpisuje "w całości" z palca - w kolumnie z datą jest ustawiony format daty, tak, że wystarczy zacząć wpisywać 25.05, by po przejściu...
Wszystko fajnie tylko zaś nie działa to iż w nazwie arkusza powinna być dzisiejsza data. A wykonuje mi to że nazwa arkusza to WZÓR(2) i jest wszystko skopiowane a ja nie chcę WZÓR(2) tylko dzisiejszą datę. ------------------ OK ZROBIŁEM TAK: [syntax=vb] Sub Kopiowanie() ActiveWorkbook.Sheets("WZÓR").Copy after:=Worksheets(ActiveSheet.Name) nazwa = Format(Date,...
Tak myślałem że nie zdążę. :) W moim przypadku nie kopiuje formatu. Sub kopiuj() n = 0 m = Sheets("dane").Range... For k = 2 To m a = Sheets("dane").Cells... 1).Value For i = 1 To a n = n + 1 Sheets("widok").Cells&... 1).Value =...
W ty, nowym pliku xls przydałoby się podmienić nazwę (obecnie kopiuje z pierwotnego xlsx) na np "Arkusz1" a mógłby kopiować tylko to co jest aktywne (bez tego co ukrywaję filtry) Trzeba kopiować tylko widoczne komórki i wklejać je potem jako wartości i formaty. Wymaga to jednak zmiany sposobu tworzenia nowego arkusza. Przy okazji czemu: Worksheets("Nazwa...
Moze cos od poczatku zle robie? Plik z makrem jest kopiowany z komputera z danymi na komputer z nowym excelem i windowsem. Zmiany wprowadzam bezposrednio w dwa pliki xls i xlsm po zapisz jako (myslalem na poczatku ze moze to wina formatu pliku). Teraz po ruszeniu makra od poczatku wrocil blad 1004 [syntax=vb]Worksheets("Working").Select Range("a1:iv65536").ClearContents...
Jeżeli zależy Ci na kolorowaniu całego wiersza z przestarzałą datą to w warunku ustawiasz Formuła jest i wpisujesz =$B13<(DZIŚ()-7). W przykładzie daty są w kolumnie B. Potem kopiujesz komórkę z formatem, zaznaczasz cały arkusz i wklejasz formaty przez Wklej specjalnie . Puste komórki z automatu będą kolorowe. Dodane: Co do dat, to sprawdź w jakim...
Witam, Może znajdzie się ktoś, kto ma pomysł, na mój problem: Stworzyłem makro, które z formatki wypełnionej przez użytkownika, kopiuje dane, dodaje inne potrzebne kolumny i kody i wrzuca wszystko do csv - korzystając z funkcji SaveAs z parametrem Local:=True. wbkNowy.SaveAs Filename:=Sciezka, FileFormat:=xlCSV, CreateBackup:=False, Local:=True Wszystko...
Super. O to mi chodziło. Dziękuję za szybką odpowiedź. Arkusz jest niestety zaśmiecony i w formacie tekstowym, ponieważ tak program Viso go eksportuje. Wyniki uwieszam w osobnym pliku, a teraz dzięki Twoim formułom mogę je kopiować bez zbędnego klikania. Jest tylko problem po skopiowaniu, ponieważ wartości nie zmieniają się do odpowiedniego formatu,...
Ten kod do kopiowania prawdopodobnie mógłby być taki: [syntax=vbscript]Sub proba2() Range("A1").Activate Do Until ActiveCell.Value = "" ActiveCell.Offset(12).Activate Loop Range("A1:K9").Copy ActiveCell End Sub[/syntax]Offset 12 przepisany z pierwszego kodu. Wg nowego obrazka powinno być 10. Kod do kasowania dotyczy pierwszej tabelki. Należałoby go...
W jaki formacie są exportowane
Może trochę więcej kodu pokażesz? Pokazuję. :-) [syntax=vbscript]Sub plikDoImportu() Application.ScreenUpdating = False On Error Resume Next Dim zakres As Range Dim kierowca As String, akronim As String, sciezka As String, nazwaPliku As String Dim arkImport As Worksheet, arkNowy As Worksheet Dim wiersz As Long, licznik As Long Set arkImport = Sheets("Import")...
FileDateTime nie jest odpowiednią funkcją, ponieważ, jak czytałem, rozpoznaje ona datę modyfikacji pliku Utworzenia lub modyfikacji, zależy co późniejsze. Czyli nie ma innej rady ... niestety ... :) ... wsiadasz do FSO ... :) :) :) ... Nie pomyl z tym 1500/1600 ... :) ... pliki z folderu, mają w nazwie zawsze aktualna datę utworzenia (dd-mm-yy_gg-mm)...
Zrobiłem bez makr. Może ktoś Ci przerobi na makro. Łącze do formantu w komórce bieżącej, formatowanie niestandardowe ukrywające wpis ;;; formatowanie warunkowe określające kolor. Niestety łącza nie dają się kopiować, bo są zawsze adresami absolutnymi, nawet jeśli się je zapisze bez dolarów.
Zakładam, że w każdym wierszu będą dwie kontrolki zależne. W Excelu 365 na karcie Wstawianie znajduje się pole do wstawiania tych kontrolek. [syntax=text]Wstawianie > Kontrolki > Pole wyboru[/syntax] Aby wstawić kontrolkę należy zaznaczyć komórkę (lub komórki) i kliknąć przycisk. Standardowo kontrolka jest powiązana z komórką, a w tej komórce...
kopiować format excel kopiować kopiować excel
kabel rozciągnąć artefakty karta sprawna wzmacniacz stk4241v
delonghi dinamica delonghi reset enkodera
Jak uruchomić tryb awaryjny Windows 10 z BIOS? Młynek do kawy Bosch CTL636EB1/04 nie działa